Dlouhý chod řadící páky Shimano 105

9 nepřečtených
  • vp2

    Ahoj. Mám celkem problém s pravou řadící pákou Shimano 105. Kolo jsem měl nyní v servisu, kde jsem nechával měnit lanka a bovdeny (ty jsou vedeny vnitřkem rámu). Při převzetí kola mi servisák říkal, že se mu nepodařilo úplně poladit řazení na 10 st. kazetě, že je krok na páce dlouhý a že u stopětky by předpokládal, že bude chodit přesněji. Kolo jsem projel, vyzkoušel a řazení je katastrofické. Abych přeřadil na větší pastorek, je nutné řadící pákou procvaknout dvě polohy a ještě ji chvíli přidržet. Řetěz pak poskočí o jedno kolečko nahoru, tam však začne drnčet, protože hazka je jakoby o půl polohy nahoru (tím, že jsem musel řadit o ty dvě polohy nahoru). Takže musím odřadit o jeden dolů, hazka se srovná do správné polohy a pak už je vše OK.

    Pokud řadím na těžší převod, tak řetěz skáče naprosto ukázkově, tam problém není.

    Nicméně to řazení na lehčí, zvláště v kopci, je brutální. Než přeřadím, tak ztratím kadenci. Nebo přeřadím a zapomenu, že mám řadit o dvě polohy, nicméně si následně vzpomenu, že při řazení na lehčí musím korigovat hazku o jeden stupeň zase dolů, takže si hodím naopak težší převod a podobné srandy. Nemáte někdo nápad, co s tím? Než šlo kolo do servisu, tak to řadilo naprosto bezproblémově. Je chyba v hazce, v páce nebo někde v tom novém bovdenu? Má někdo zkušenost, že by se stopětková páka pokazila a vlastně ten index řazení by byl naprosto odlišný, jako krok na hazce (ta je taky 105). Dík za nápady.

    0 0
    • Espen  

      Po servisu ti vrací kolo s tím, že to neřadí jak má a ty to vezmeš a jdeš domů? Nezlob se, ale tohle mi hlava nebere. A proč to tam tedy nedáš zpět, když to sám nezvládneš vyřešit? Tohle je úplně mimo mé chápání, promiň.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Proč jsi měnil lanka a bowdeny, když to řadilo dobře? Předpokládám, že jde o 105 ze řady 10sp 5700 nebo novější 11sp 5800 ? Neseřízené kolo bych ze servisu vůbec nepřevzal. Stačí křivě zastřihnout bowden a je vymalováno, pokud se takto „doladí“ na dorazu k páce, tak je to práce na 1/2 hodiny, protože je potřeba sundat omotávku a vytáhnout komplet lanko.

      Napadá mě jen, že servisák správně netrefil index vůči pastorku a jsi o jeden vedle (teoreticky ne, ale prakticky to jde).

      0 0
      • vp2  

        Prostě to nechávám dělat na každém kole vždycky před novou sezonou, nová lanka, nové bovdeny. Je to desítková stopětka snad 5700 (je to z roku 2013).

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Ta je úplně bezúdržbová, zbytečně vyhazuješ peníze a riskuješ :-). Leda, že bys najezdil >10.000 km ročně za každého počasí, pak by to mělo nějaké opodstatnění, popř. kolo bylo CX/gravelbike.

          0 0
          • vp2  

            Nájezd takový mám, ale je pravda, že na dvou až třech kolech. Nicméně za každého počasí jezdím, to je taky fakt.

            0 0
            • standoslav  

              Je to zbytečná kokotina; koupil jsem bazarové kolo se 105kou a třetí sezonu ho jezdím. Opratě, 9r., a letos jsem jen o půl otáčky dotáhl pnutí u šaltru. Nemá cenu vrtat/***** se do toho, čemu nerozumím.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.