• jarekl

    Poradi mi nekdo s vyberem rafku pripadne celeho vypletu misto puvodniho Roval 650b DH? Hodne bikeparky, obcas bohuzel nejaky nedolet.. Diky.

    • Atilla  

      DT FR570

      Mavic 729

      Náboj:

      DT 350

      Hope pro 2–4

      dráty:

      sapim race

      • mr.garisson  

        Pokud DT350, tak bych se nbál jít do výborného ráfku EX471, ten má vnitřní šířku 25 mm nebo pak free ride ráfek FR560, ten má šířku 30 mm.

    • jarekl  

      Nejspis to prepletu na stary naboj, DT FR570 byl jeden z favoritu, Mavic 729 uz neni moc k sehnani, co 830?

      • wladeq  

        Ex471, enduro ráfek od Hope si nechá naložit úplně stejně, váha stejná, ale je užší. Doporučuju koupit a nechat naplést na chainu na sapim špice, protože tak jak mi tam napletli kola, mi je vživotě nikdo nenapletl. Celou sezónu jsou ty dráty jak beton. Ale je fakt že jezdím nahovno

        • alinceb  

          Nějakej objektivní důvod, proč by měl volit EX471? Za mě to je blbost a když už 25mm ráfek, tak na DH bych dal radši E512 nebo raději ten FR570, co psal Atilla.

          • wladeq  

            Protože přežil plnou nálož na WC bez pláště, protože má rozumnou váhu, protože ty DH ráfky, jejichž váha se blíží 700g jsou, pokud nevážíš tunu, přestřel, protože poměr vaha/výkon/cena není o čem. Stejně tak i Hope, dle mého názoru

            • machozs  

              Proč ne EX511?

              • wladeq  

                Jo klidně, mě teď jako přesvědčujete? 471 je prostě osvědčená kvalita

            • Atilla  

              Cena stejná, váha plus 100g se na DH ztratí, širší o 2.5mm není k zahození, na DH není o čem. Jinak mám ex 471,fr570 i ex 511

              • jarekl  

                To mluvis o tom ex471?

                • alinceb  

                  Píše porovnání EX471 a FR570. 27mm vnitřkem bude na DH lepší než 25. Předpokládám teda, že vozíš pořádné gumy.

                  EX471 je prostě EN ráfek a pokud nejezdíš vyloženě čistě, tak bych do něho na DH nešel a radši zadní ráfek předimenzoval…

            • kesu  

              Já teda nevím, ale rozložit se dá i 600g DH ráfek a určitě bych si na svoje kolo EN ráfky nedal…

            • alinceb  

              Chceš srovnávat 1 jízdu top DH jezdce, který s kolem umí perfektně pracovat a volí nejlepší/nejrychlej­ší stopu, s borcem, který to chce na víkendové DH, kde občas něco neodletí nebo neodpruží? To asi ne…

              Navíc Gwinovi to bylo jedno, jestli ten ráfek rozmašluje nebo ne. Že to ráfek přežil, je sice z části určitě tím, že je fakt odolnej, ale hlavně souhrou okolností, že Gwin zajel hodně čistě a nic velkého netrefil.

    • jarekl  

      Bude na tom DHR II 2.4, taky se mi dle popisu zda ten EX471 vic endurovejsi…

      • alinceb  

        Ne, že zdá, on prostě je EN. V době, kdy na tom Gwin jel v Leoši bez gumy a vyhrál, to byla horká novinka a bylo potřeba dělat promo, tak se vozily na sveťáku v DH. Dneska už jsou mnohem lepší alternativy pro tohle použití…

        • wilda81  

          Zase bych to nepřeháněl. Třeba Bruni, Hart, Finn apod. jezdí 471 pořád.

          • Atilla  

            Protože má v pitu dalších 5 zápletů

            • wilda81  

              Spekulace. Třeba mu jen vyhovují…

            • wladeq  

              Takže jako vozí vědomě nahovno kola, i když ví, že jsou na trhu mnohem lepší, dokonce od stejného výrobce (sponzora). Snažíš se říct tohle?

              • Atilla  

                Ne, říkám to že se nemusí rozhodovat podle dlouhodobé životnosti a radši vezme lehčí ráfek. Stejně jako Hart vozí vzadu EX511 kvůli šířce a v předu EX471 protože je lehčí. Jemu stačí sjet jednou kopec, na materiál nekouká. Dole tak i tak dostane nový plášť a když ráfek trefí tak i výplet k tomu.

                • JFtryall  

                  Zase ale 471 musi vydrzet celkem dost. Rekl bych, ze bude odolnejsi, nez Flow MK3 rozhodne. Zadnej team nevozi rafky, ktery jsou po jedne ostre jizde nepouzitelny.

                  • Atilla  

                    Však nikde netvrdím, že to nedá jízdu ty nové DT fakt drží, ale prostě nevím proč dávat EN ráfek když cena je stejná a těch 100g na DH kole tě nezabije. A pro normálního smrtelníka to je na předku na věčnost.

    • abel  

      když už tu řešíte FR570 vs. EX471 – chtěl jsem napsat, že FR570 je o polovinu levnější, ale ted vidím, že už to není pravda a stojej stejně:-( já je kupoval předloni za 1200/ks a nebylo to v žádný akci, i v bottico je měli za podobný prachy.

    • jarekl  

      Co Extreme Jumbo, ma nekdo zkusenosti?

      • oretone  

        za ty prachy proc ne. mam je, zazily hodne tvrdych pristani a cajk. Ale mam je teda ve 26. :)

        • jarekl  

          No rozpocet je i vyssi, ale tenhle mi byl doporucen jako neznicitelnej ;-)

          • oretone  

            jak rikam, nemuzu na nej rict krivyho slova a fakt dostava zahul, nedolety a tak a vazim 90kg

          • Atilla  

            Nevýhoda je, že nejde předělat na bezduse. Je těžký a úzký, ale za ty prachy fakt vydrží hodně

            • jarekl  

              Vozim duse, ale je pravda ze mohl mit povedenesi design ;-)

              • Atilla  

                Já už jenom bezduše. Na DH to je paráda, protože s butylem defakto není možnost to nějak extrémně cvaknout. 1l tmelu stojí okolo 550kč a když vezmu dneska cenu duší, tak už mě to přijde jako levnější řešení.

                • jarekl  

                  Na bezduse slysim jen chvalu, zatim jsem k tomu nemel moc duveru ale do budoucna by mozna bylo fajn byt tubeless ready :-)

            • oretone  

              no ja to nejak dokazal. Obuto maxxisama

              • jarekl  

                Taky mi rikali ze by to snad melo jit…

                • oretone  

                  Ale priprav se, ze to bude za cenu hodne mlika proti aspon TLR rafkum, aspon pro prvotni zatesneni, pak uz mi to drzi krasne

    • Breakpain  

      Hoši, už jsem na svém sjezďáku stihnul kopnout ráfek vzadu, že nejde srovnat – drží to, ale při dalším kontaktu „sbohem“…

      Vybírám tedy alternativu a předpokládám, že i vepředu to budu měnit… Plán je, že nechám spoke náby a zbavím se ztenčovaných drátů a ráfků, aktuální kola jsou TYTO.

      Kandidát na nový ráfek je asi DT FR 560

      Pokud víte někdo o něčem lepším, dejte vědět, požadavky jsou:

      • pro DH na 29er
      • 32 děr (předpokládám, že to stačí a nemusím se lopotit s hledáním 36)
      • váha jezdce ve full armoru cca 105 kg
      • váha kole zaokrouhleně 19kg
      • vnitřní šířka cca 30mm
      • cena do 2tis (FR 560 seženu za necelou 2ku)
      • trvanlivost (chci, aby se nato nemuselo moc sahat, pokud to vyloženě někam nenarvu)
      • niple očekávám mosaz + 2ky dráty? Chci, aby to bylo tuhé… (čtěte, dotaz, jestli je moje úvaha správně)
      • ráfky jezdím s CushCorem, takže jakási šance na ochranu tu je…

      Jde mi primárně o to, aby to nebyl nějaký šílený ingot, ale nechci nic ztenčovaného… nezávodím, jezdím pro radost… Ale, jezdím trošku jako prase, nehraju si s tím a pošlu to tam… Takže primární požadavek je, aby to ideálně vydrželo celou sezónu bez většího servisu.

      Dík,

      @.

      • Mr.Duck  

        Jestli jde hlavne o vydrz, tak bych koukal na karbon, konec koncu dlouhodobe vyjde i levnejsi nez znicit 5 hlinikovejch rafku :)

        Proc se chces zbavovat ztencovanych dratu? Jsou odolnejsi nez rovny, a niple bych taky resil hlinikovy, pocitam ze na sjezdaku po slany silnici jezdit nebudes.

        • Breakpain  

          ad dráty – netuším, proto jsem to nadhodil, pokud jsou ztenčovaný odolnější, tím lépe …

          niple – no pokud vím, každý, kdo mi zaplétá kola mi na moji váhu ordinoval mosaz, bo se to šponuje vždy na MAX … a pokaždé, když se to centruje, tak by to měl ovíc vydržet, nesrůstat, atd …

          karbon? nějaký tip? Já jsem doufal, že 560ku jen tak neodbouchnu O:-)

          • embi  

            Karbon rafek lightbicycle nebo nextie. Ale měl bych strach aby to nebylo příliš tuhé a netrpěl jsi.

            Niple bych hliník nedával. Hned se to omačká a dojebe, ale možná jsem jen levej. A zarostly mi též…

          • Mr.Duck  

            Moje zkusenost, a zrovna vcera jsem se o tom bavil s mechanikem co se tim zivi 34 let ve Whistleru, i on pouziva na temer vsechny vyplety hlinikovy niple. A zrovna karbon utahuju hodne na fest, tam pouzivam jeste podlozky pod niple…protoze proc ne, kdyz sem to delal poprvy tak jsem byl trochu paranoidni mozna..

            Ja osobne poskodil vic mosaznych, co se lehce ukrouti kde konci zavit.

            Mnohem vic nez material niple zalezi na tom jak si to pripravis – davam vazelinu na diru u niplu, spoke prep na draty, a muzu centrovat i po trech letech na DH. Kdybych teda potreboval, u karbonu sem az po treti sezone mel par dratu co bylo potreba dotahnout, jinak na to neni potreba sahat.

            Co se tyka samotnych rafku, ja mam zkusenost jen s light-bicycle, mam je na sjezdaku a sem z nich nadsenej. Zkousel sem i Mavic 729 a podobny stokilovy pokusy, ale nic z toho nevydrzelo ani mesic kdyz sem byl v zavodni kondici, karbon sem sice taky zrusil, ale po trech letech misto jednoho mesice myslim ze se to vyplati :)

            • wilda81  

              Hmm, já zase raději mosaz. Po tom co jsem měl v ráfku svého času toto (srovnání starý vs nový)…

            • Pedro404  

              Dá se ten spoke prep vůbec v Čechách sehnat? Sem to v létě u tebe viděl poprvý v životě…

            • Breakpain  

              Přiznám se – většina zaplétačů radši mosaz. Já si kola nepletu, „nevyplatí“ se mi to učit ;)… Většinou se nato jednou za rok sáhne a je to vyřešeno.

              Na karbon jsem koukl, ale bez cla + DPH jsem někde na 16 tis (ráfky) :-)… tak to si spíš nechám na další rok, každopádně si to poznačím, teď se asi spokojím s rezervou ve formě těch FR 560 :-).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse