DH brzdy-Shimano saint 810 vs Code

51 nepřečtených
  • kesu

    ahoj,DH brzdy se tu uz resili vicekrat nicmene srovnani toho co bych potrebovla jsem v historii nenasel.Takze na kolo v profilu resim brzdy.V oku me utkvely Avid Code,Code 5 a novy shimano Saint.Cenove vychazeji Code 5 a saint nastejno.Cody bych musel malinko priplatit.Takze co byste brali vy a proc?Podotykam,ze na gustav M a formule one bohuzel nemam:( .

    Na codech jsem se projel a byl jsem z nich dost nadsenej,na saintech mi prijde,ze sou uplne stejny jako stary XT(aspon co se tyka trmenu) a tak se mi moc nezda,ze by mohly brzdit jako ty cody.

    Mimochodem,lisi s enejak brzdnym ucinkem Code a Code 5 nebo je rozdil jen v tom stelovacim kolecku na pace?

     

    diky

    Anketa: Takze jaky?

    3x
    50%
    0x
    0%
    3x
    50%
    0 0
    • vifon  

      pozri tento link: http://www.mtb-forum.eu/…-1570-1.html

      Su tam prepisy vsetkych testov brzd z poslednych nemeckych bike magazinov. Sainty som uvazoval aj ja, ale asi pojdem do Formula The One.

      0 0
    • jimiAJ7  

      ahoj ahoj.....vozil jsem code 5 a ted code 7 oboji jsou neskutecne kotvy…uz jsem tady psal do jednoho theardu srovnani vsech avidu co jsem kdy jezdil…pri 203 kotouci na tvem kole asi code 7 nestava se mi ze by se prehrivaly chod packy je libezny a tvar sedi v prstu…touch kolecko taky splni svuj ucel. sainty jsem  zkousel na sport life taky to byly v merku ale nepresvedcily nevim no…vzal jsem cody 7 a jsem opravdu nadseny…pokud te neco zajima blize ptej se..

      0 0
      • pitos  

        v čem tě sainty 09 nepřesvědčily proti těm Code 5,7?Také se mezi těmito brzdy rozmýšlím.

        0 0
        • kesu  

          pokud jsme to pochopil spravne tak saint 810 ma stejnou paku jako vsechny ostatni shimana,tudis pomer pistku by mel bejt stejnej a melo by to brzdit tudis stejne(na maximalnim ucinku).Tedy krom davkovatelnosti,ta byla u XT 755 lepsi,stejne tak jako saint 810.Nicmene tohle je teorie..

          0 0
        • jimiAJ7  

          vis..ja ti to reknu tak…vlozim sem prispevek…z jineho vlakna co jsem psal…Ahoj tak se podělim o svoji zkušenost avidy jsou podle mě super brzdy jak mechaniky tak vecka tak hydry. Vozil jsem prvně juicy 3 první moje hydry zápasil jsem s odvzdusnovanim ale potřetí už jsem měl ten správný cvik a trvalo mi obě brzdy za 15 minut. Potom juicy 5 brzdny účinek stejný jak u j3 a to vše na 203 kotouci žádné přehřívání nic a to mám 1 00kg přišly j7 touch kolečko super věc nastavís i přímo při sjezdu když vidíš že se mění vlivem teploty chod.brzdny účinek lepší než u j3 j5 no a potom ještě z této řady ultimate ale to pouze na test kole srovnatelné s j7 ovšem váha…a jezdil jsem je na 160 kotoučích packy jsou skoro shodne u všech. Krásné meke netlačí do prstu dobře se drží.po té jsem přešel k sjezdové řadě a to code 5 a momentálně vozím code7.....nes­kutečně kotvy!!! Problém s nastavením jsem neměl nikdy žádný výměna destiček je jednoduchá díly dostupné ovšem trošku drazssi . Jediné co vždy dělám je že po koupi si sám odvzdusnim. Sada stojí kolem 5 kil origo Začátky byly ovšem kruté a má znalost hydraulickych byla na bodů mrazu takže boj ale výsledek a průběh je super.doufám že tahle míní recenze ti aspoň trošku pomůže. shimana jsem nikdy nevozil.....TUDIZ JEZDIM PORAD AVIDY A JSEM S NIMA MOC SPOKOJEN TAKZE MI PRIJDE ZE SAINTY JESTE NEJSOU ZAS AZ TAK OTESTOVANE ABY NEKDO MOHL UDELAT VERDIKT JSOU SUPER…TAKZE JA RADEJI PRIHLIZIM K HOTOVE VECI…KTEROU JSEM SI JISTY…A VYZNAM SE V NI NEZ LABOROVAT NAD NECIM CEMU NEROZUMIM A NEVIM CO OD TOHO MUZU CEKAT…doufam ze jsem ti aspon trosku poradil a ze chapes co chci rict…

          0 0
          • pitos  

            jj to jsem už někde od tebe četl.Já code  5ky znám,ale zatím ne úplně dobře(kamarát si je koupil loni na podzim,tak jsme je spolu párkrát zajížděli).

            Mě zrovna jde o srovnání a hlavně praktickou zkušenost těch code se saint09,nějaké recenze jsem už viděl ale zajímá mě  názor někoho kdo je může srovnat nebo je jezdí…těch lidí u nás ale bohužel zatím moc není . Kamarát přes zimu staví a možná sainty bude kupovat tak jsem zvědavý.

            Také by mě zajímalo zda nebudou mít podobnou vadu jako třeba XT08,tedy tuhnutí páky…jak na tom byly ohledně tohoto problému saint08?

            Také jsem si je na SP osahal a dost se mi líbily.

            0 0
            • jimiAJ7  

              to bohuzel o tom problemu xtcek vim cetl jsem videl i na zivo…ale osobniho nazoru na shimana se ode me nedockas bohuzel…nebudem si tady kecat a vymyslet si. mohu pouze poradit co se tyce avidu.

              0 0
            • vifon  

              precitaj si ten odkaz co som sem hodil. Este raz:http://www.mtb-forum.eu/…-1118-3.html

              V oboch testoch 12/2008 + 2/2009 upozornuju na brutalny brzdny ucinok Saintov, bez ohladu aku brzdu si predtym jazdil. U 180 mm kotuca a 100 kg jazdca slaby fading, ale napriek tomu dobra davkovatelnost. U 203 mm kotuca vynikajuca davkovatelnost a enormna brzdna sila, bez fadingu. Idealna freeride brzda.

               
              0 0
              • jimiAJ7  

                ohledne tech saint ja beru jako osobni fyzickou zkusenost proste pro me je max zkusenost treba dialog dvou lidi pricemz jeden tu vec a ma a ma ji vyzkousenou…rozumis mi…moc na ty testy nedam…kazdy jsme preci jenom clovek…a tisic lidi tisic nazoru…

                0 0
                • vifon  

                  Ja ta chapem, ja len davam podklady podla ktorych sa da vcelku dobre orientovat. Testy z bike magazinu a Mountain bike su jedny z najkomplexnejsich na trhu. Bola tu diskusia ohladom testov brzd uz viac krat a samozrejme nie je nad osobnu skusenost. Zaroven ale plati ako si uz spomenul: „viac ludi, viac chuti“. V tych casopisoch je to ale vcelku objektivne posudene.

                  0 0
                  • jimiAJ7  

                    ted jsem na to koukal poradne…a infa je tam celkem dost…to mas pravdu…ale ta osobni zkusenost…:§ … no a kdyz jsme u toho ja myslim ale nevim…brzdna sila bude asi srovnatelna u obou modelu…saint vs code…zalezi na vecech kolem a kolem jako napln…mineralni olej vs dot 5 nebo dostupnost dilu nebo parametricke nastaveni pro uzivatele…

                    0 0
                    • vifon  

                      tak, tak su si vo vykonoch vcelku podobne, zalezi len na preferenciach zakaznika :-)

                      0 0
              • kesu  

                taky by me zajimalo podrobny srovnani ale myslim si ze to asi bude podobny jak to tu tak procitam

                0 0
              • goofy  

                Nemecky umi maksimalne tak: ja das is fantastische, ale pokud je pravda co pises, tak nejspis mozna moje dalsi brzda..

                 

                Code pro svoji jedovatost rozhodne ne..

                 

                Co tam pisou o Stroker ACE? :-)

                0 0
                • jimiAJ7  

                  zalezi na co chces brzdu pouzivat…pri sjezdu je te jedovatosti treba,aspoon u me , Ne?

                  0 0
                  • goofy  

                    Mno jo, jenze bez davkovatelnosti na zaczatku chodu to je pekne na pytel..

                    0 0
                    • jimiAJ7  

                      tak to nemuzu souhlasit. zacatek krasne davkovatelny ale primy nastup brzdne sily je opravdu silny.takhle bych to spis komentoval…pokud ti vyhovuje kdyz brzda nastupu plynuje po svem stisku a musis vynalozit krapet vice usili na nastup brzdneho ucinku tak ano…ja proste zmacknu a okamzite potrebuju citi ze jsem kolu dal povel…jak rikam tisic lidi tisic nazoru :)

                      0 0
                      • goofy  

                        Na tokovem peknem blaticku, nebo snehu je plynuly nastup dulezity, dle me.. A plynulym nastupem neberu, ze je slabsi.. :-)

                        0 0
                        • jimiAJ7  

                          no se snehem mam velke zkusenosti…a ver mi ze se s tim brzdi opravdu krasne :)

                          0 0
                  • Maynard  

                    co sem slyšel tak cody sou prý dost digitální no…

                    0 0
                    • Zdyn  

                      Jezdim je uz dlouho a nikdy mi neprisly, ze by nebyly davkovatelny. Prave naopak.

                      0 0
                • vifon  

                  Ze si to ty. Stroker ACE: brzdna sila bola sice tiez vysoka, brutalnou (hrubou) ju ale nemozno nazvat. Tvar brzdovej paky je ergonomicky, zaoblenie na vonkajsej strane brani zosuvaniu prsta. Vyzdvihuju ergonomicke, lahke nastavovanie vzdialenosti paky od riaditok. Brzdny vykon sa pri dlhotrvajucom brzdeni sice o nieco znizoval (fading), nevidia v tom ale nejake riziko. Celkovo je tiez s vysokou spolahlivostou pouzitelna na tvrde nasadenie. Pritom je na 4-piest. pomerne lahka.

                  V tabulke:  Dosierbarkeit – davkovatelnost, Bremsleistung – brzdny vykon, Standfestigkeit – pevnost

                  2 test: Zaujala ich prijemna jednoprstova brzdova paka. Pri 180 mm si predstavovali lepsi brzdny ucinok. U vacsich kotucov sa zlepsilo, ale poukazuju na problem pri zahriati, kedy sa velmi predlzi krok paky (fading). Akonahle brzda vychladne, je po probleme. Lahko nastavitelna vzdialenost paky od gripov, bez nastrojov.

                  0 0
      • kesu  

        diky za odpoved,smeruju se ke Code 5,jelikoz jsem je nasel za slusny penize a byl jsem presvedcen,ze paka se krom toho kolecka nelisi a to kolecko me netrapi,nepouzival jsem ho ani na juicy.203mm kotouc dat musim i kdybych nechtel jelikoz na 66tku nic jinyho stejnak nejde.Muzes srovnat ucinnost juicy na 203mm kotouci a Code?diky

        0 0
        • jimiAJ7  

          urcite muzu juicy 7 mi splnily opravdu dobrou sluzbu…vratim se ale  k tomu kolecku …pri sjezdu kdy mi treba prehratim brzda zmenila chod jsem si nastavil aby ta packa byla trosku mekci…a mohl jsem brzdit dal…a do jejich uplne smrti tudiz jsem s ni dostal max. brzdy ucinek…a ne ze nekdo rekne dnes jsem uvaril brzdy a konec…a jeste tuto teorii pouzivaji u nejakeho kratickeho sjezdu…pomer brzdne sily se lisi spis v nastupu code jsou jedovatejsi …a na me takove monstroznejsi…casem jizdy jsem si zvykl a byl jsem az prekvapen ze ten nastup je tak elitni. primacknes lehounce a krasne brzdis…potrebujes drift primacknes lehounce a mas ho tam…jak vino…to se mi treba u j7 nestavalo na drift…smyk jsem musel pouzit daleko vice sily…ale to muze byt zpusobeno moji vahou …

          0 0
          • goofy  

            By me zajimalo, jak stelujes tim koleckem pri sjezdu :-)

            0 0
      • Zdyn  

        Jen pro upresneni. Code 7 neexistujou. Jsou jen Code a Code 5.

        0 0
        • jimiAJ7  

          ja si je sam pro sebe od jiste doby znacim code 7 kdy jsem se dostal do krizku s prodejcem jednoho nejmenovaneho shopu :) souhlas s tebou code 7 neexistuji.

          0 0
          • PaLO  

            na Code pozor při otočeném kole nebo jen hodně zvedlém na zadní nemačkat na páku brzdy jsou okamžitě zavzdušněné byl jsem svědkem dvou na sobe nezávyslích ,,havárií¨'' na dvou kolech.Janak si je nemohou vynachválit lidi co je jezdí,jen je to takový nepříjemný kdyz jedeš třeba z Brna pojezdit na Ještěd a vyděláš kolo z auta a brzda ti nebrzdi

            0 0
            • jimiAJ7  

              na to se musi davat pozor pri ktere koliv jine brzde…ale ja pouzivam takovy ty cervene ,,udelatka´´ ktere zasunes mezi desky a nemuze se nic stat taky k tomu slouzi k preprave a podobnym ucelum…

              0 0
            • Zdyn  

              To neni problem brz, ale problem spatneho naplneni. Me to taky udelaly nove, kdyz jsem mel kolo pres noc vzhuru nohama. V expanzni nadrzce bylo malo kapaliny. PO odvzdusneni se jis problem nekonal.

              0 0
      • kesu  

        muzes jeste nejak srovnat Code 5 a code?lisej se nejak krom toho kolecka?

        0 0
        • jimiAJ7  

          je to uplne stejne co se tyce brzdneho ucinku…desky co se tyce slozeni jsou taky stejne,ale dam ti svuj nazor kup si radsi code, budes spokojenej ze brzdy maji vsechno co si chtel. ja uz jsem ve stadiu ze kdybych nejake nove chtel tak vlastne ani necim jake protoze vsechno ty code maji…jedine uz hope, muzu se te zeptat za kolik muzes mit brzdy?mozna ti udelam nabidku u nas v ostrave je maji na kramu za hodne dobrou cenu…s 203 kotouci…

          0 0
          • jimiAJ7  

            a te tvoji kone by slusele v provedeni galvanized :)

            0 0
            • kesu  

              jj galvanized by byly super:)

              no moje ceny:

              Code 5…4900kč

              Code…7700kč

              Saint…6600kč

              kdyby byly za dobry penize klidne byhc je vzal bez kotoucu,nepotre­buju je

              0 0
              • jimiAJ7  

                tak to ja ti lepsi cenu nabidnout nemuzu to mas super ceny!! kamarade ber ty code za ty prachy to mas moc super!!!!to mas nekde z netu nebo nejaky znamy???

                0 0
                • kesu  

                  skoda,

                  Cody sou z ebay.de a ebay.com vychazej kolem 250 eur novy v nemecku a 300–320dolaru v usa.nicmene treba v UK je predni za 89liber tak premejslim ze vezmu dve a necham vymenit hadicku.Jinak sainty jsou za 200liber na CRC

                  0 0
                  • jimiAJ7  

                    uz na to koukam uz na to koukam.....tech 250 je pekna cena…s tou hadickou…nevim no..neni lepsi radsi komplet ja vim usetris penize,ale aby pak nebyl nejaky jiny problem…vsak vis jak to je. A pak misto toho aby sis to uzival se budes nervovat..

                    0 0
    • webbot  

      Mam Sainty od zacatku roku, najeto cca 200km. Nemam DH, ale enduro (GT Force) proto jsem mel trochu strach z prehnane ucinnosti v teto tride kola. Brzdy jsou to pro mne opravdu „jedovate“, ale velmi mne prekvapila perfektni davkovatelnost – jezdil jsem vetsinou na snehu a slo opravdu velmi jemne davkovat brzdnou silu. Naopak pokud jsem brdy „zarval“, tak na mokrem asvaltu jsem „slajfoval“ prednim kolem, na suchem bych sel „na hubu“. Kolo se ale porad odvaluje – nedochazi z zablokovani/zas­taveni kola – coz mi velmi vyhovuje.  S konkurenci nemuzu porovnat, ale recenze mluvi o M810 velmi pochvalne.

      0 0
      • jimiAJ7  

        tak a mame tu obejktivni nazor…ted uz muzes jen porovnavat :)

        0 0
      • pitos  

        Máš 4pístové sain 09 nebo 08?

        Jezdíš tedy v zimě…zajímalo by mě zda při jízdě v mrazech nepozoruješ změny v chodů páky nebo prostě nějaké příznaky řešící se tady v poslední době u shimano brzd.

        Opravdu mě to moc zajímá,je to totiž jeden z důvodů proč zatím čekám zda saint 09 brát či jít raději do něčeho jiného.

        0 0
        • webbot  

          4 pistove saint 09

          zmeny v chodu paky jsem nezpozoroval – vse OK i pri teplotach okolo 0°C

          PS: nevim kdy resis jejich nakup, ale kdyz jsem je kupoval vubec nikde nebyly skladem (ani na zahranicnich webech) prvni dodavky meli potvrzene v cca 03/09 – ty moje jsou sundane z noveho kola.

          0 0
          • pitos  

            Dík, a v mrazu třeba kolem –5°C jsi s nima zatím nejezdil?…ono na sněhu se v nule jezdí dost blbě:)

            Ja na ty brzdy nespěchám a jetli je budu kupovat tak až pravděpodobně v průběhu léta a vůbec není jisté co vezmu.Třeba to budou nakonec nějaké 2písty.

            0 0
            • hanz  

              ted si to zabil všechno

              0 0
              • pitos  

                co jsem prosím zabil?

                0 0
                • hanz  

                  omluva..ty nic..myslel jsem že je to tvoje vlákno a žes ty tady hledal mezi brzdama..proto me zarazilo když si pak napsal že to budeš řešit v letě :-)

                  0 0
            • webbot  

              Asi i pri –5°C – jak jsem je koupil tak jsem hned vyjel a rozhodne nebyla zadna snehova brecka, bylo to ale v lednu uz si presne nevzpominam kolik stupnu bylo.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.