• kesu

    Ahoj,

    potřeboval bych radu ohledně DH brzd pro EL, jde mi o co nejvyšší účinnost, co nejmenší vadnutí, snadnou servisovatelnost a krátkej ostrej chod. Vzhledem k velmi dobrý zkušenosti s Saintama 810 bych je preferoval zase. Ale jsou k tomu i ZEE, Sainty 820 a všechny možný kombinace z toho plynoucí. Nevíte jaké jsou rozdíly mezi:

    • třmenama ZEE, Saint 810 a Saint 820? Přijde mi, že Sainty 810 jsou zedvou kusů, Zee mají místo šroubu závlačku a součástí 820saintl jsoudesky s chladičem. Z toho mi tedy vyplývá vzít spíše Sainty 820, teď jeale otázka, jestli má smysl připlácet za chladič a za třmenz jednoho kusu.
    • pákama ZEE vs Saint 820 vs XT. Všechny tyhle páky (včetně starejchsaintů) mají servo wave. Sainty 820 mají navíc orpoti ZEE štelovánífreestroke a vzdálenosti od řídítek, což oboje používám.

    vzhledem k požadavkům na co nejnižší cenu a krátkej chod mi leží v krku kombinace „XT pák“http://ww­w.kupkolo.cz/sa­motne-brzdove-paky-shimano-xt-bl-m785-leva-prava_z90633/ a Saint 820 třmenů a opletených hadic goodridge . Popřípadě třeba vzít pouze zadní opletenou hadici, ta vepředu je stejnak k ničemu.

    Otázka je, jestli jsou opravdu XT páky stejný a plně kompatibilní s 4pístkovejma třmenama Shimano.. Jiný brzdy než shimana na DH fakt nechci, nefunkčních avidů, těžkejch magur (gustavM) a odlehčený Formule nechci z principu.

    • Mr.Duck  

      Saint a Zee sou funkcne skoro totozny, rozdil je tam tezko znatelnej jak co se tyce vadnuti, tak ucinnosti. Opleteny hadice bych tam asi nedaval, bavil sem se s par lidma, a semtam nekomu vadi, ze 820 maj oproti 810 moc ostrej chod, a co mam zkusenost s goodridge hadicema, tak sam si je asi nedam ani na 810. Uvidim co reknou ruce az otevre bikepark tady u nas, testnu tam nekde i ty 820ky, ale podle me 820/zee s opletenejma je uz trochu overkill.

      Na druhou stranu, lidi s kterejma sem to rozebiral bylo par kluku z trek tymu mladaku, a evidentne to byli kluci este lehci nez ja, nevim jak si na tom s protstorovou rozpolozenosti, mozna pro nekoho vetsiho by to smysl melo.

      • kesu  

        já teda vozím na 810 goodridge hadice a je to super, rozhodně na ně nedám dopustit. Ale vážím skoro metrák a někomu už to přijde ostrý. Spíš by mě asi zajímalo, proč mají 820 ostřejší chod než 810. Jelikož servo wave mají už 810, páka tam chodí excentricky. Akorát na 820 by standardně měly bejt lepší hadice, což může zapříčiňovat tvrdší chod.

        na pinkbiku o tom psali:

        Shimano stiffened the hoses and boosted the flow rates of the fluid to provide a more accurate feel at the brake lever.

        Takže si myslím, že se stejnejma hadicema budou 810 i 820 chodit stejně..

        Ale jestli i komplet zee maj dostatečně tvrdej chod, vezmu je..

        • gazman  

          Opletené hadice jsem letos vyřadil a vůbec jsem nepoznal změnu, už je na kolo dávat nebudu, jsou to zbytečně těžké buřty. Nybyl jsem dosti silného dojmu, že přínos oproti dobré hadici opletené aramidem je nula celá nula prd.

          • Atilla  

            Tak rozdíl goodridge vs. origo m810 je fakt propastný.

            • gazman  

              Tak tam asi dává shimano nějaké nafukovací primerosky. Aramidové, kevlarové hadice Formula, nebo, myslím zbytečně drahé, A2Z jsou zdřejmě jinde.

          • Georrge  

            můžu se zeptat jakýma hadicema jsi nahradil ty goodridge? Uvažuju nad novýma pro RX ale nevím co vzít… opletené bych bral, ale jsou těžký :)

            • kubad  

              předpokládám že nechal originál, ty nové jsou OK

              • Georrge  

                a co že to má vlastně za brzdy?:D ty m820 nebo jiné?

                Jinak kubade, nedělaly se formuly R1 s pancéřovýma hadicema? Teď už ale myslím dělají kevlarové, nevíš jestli je tam nějaký rozdíl v houbovitosti?

        • Mr.Duck  

          Zee bych se vůbec nebál,nezkusil sem je na pořádně dlouhým kopci,ale co sem si tak zkoušel co dovedou,přišly mi stejně kousavý jak 820.

    • Mr.Duck  

      Saint a Zee sou funkcne skoro totozny, rozdil je tam tezko znatelnej jak co se tyce vadnuti, tak ucinnosti. Opleteny hadice bych tam asi nedaval, bavil sem se s par lidma, a semtam nekomu vadi, ze 820 maj oproti 810 moc ostrej chod, a co mam zkusenost s goodridge hadicema, tak sam si je asi nedam ani na 810. Uvidim co reknou ruce az otevre bikepark tady u nas, testnu tam nekde i ty 820ky, ale podle me 820/zee s opletenejma je uz trochu overkill.

      Na druhou stranu, lidi s kterejma sem to rozebiral bylo par kluku z trek tymu mladaku, a evidentne to byli kluci este lehci nez ja, nevim jak si na tom s protstorovou rozpolozenosti, mozna pro nekoho vetsiho by to smysl melo.

    • Jenda  

      jsem v tomto spise teoretik ale :-)

      tremny jak 810 tak 820 jsou ze dvou kusu, mezi 820 a zee je stejnej rozdil jak mezi XT a SLX – tedy zadnej az na zavlacku/sroubek, novejsi trmeny maj vyhodu moznosti dat tam desky s chladicem, nevim proc se o ni kuli par korunam pripravit.

      Nejvetsi rozdil je tedy v pakach, nedokazu posoudit chod ale mam dojem ze Saint starsi byly to samy co starsi XT a tedy novejsi generace v tomto udelala velkej pokrok (pro me hlavne v ergonomii). Pokud vyuzivas free stroke tak mas volbu jedine Saint nebo XT, me to prijde zbytecny kurvitko a sel bych do SLX ktery maj normalni stelovani vzdalenosti tocitkem a nemaj free stroke, ZEE paky bych nebral kvuli nutnosti naradi na stelovani.

      Tedy kdyz jsem uvazoval nad 4 pistkama tak jsem dosel ke kombinaci Zee trmeny, SLX paky a oplteteny hadice tusim super supreme (ty nejlepsi od A2Z). Nakonec jsem to nerealizoval a skoncil u SLX a hadice co tam davaj mi prijde v pohode. Jeste jestli dobre chapu dotaz je to pro Sarku? Pak je mozna 4 pist vzadu az moc a dal bych ho jenom dopredu.

      • Elwing  

        JJ, místo nového teleskopu jsem se rozhodla investovat do něčeho užitečnějšího, co bude třeba fungovat ;)

      • kesu  

        Starší saint ale má navíc ten excentrickej střed otáčení páky, tedy servo wave, to tuším XT minulý serie neměly..

        Ale asi to dopadne tak, že bude komplet saint.

      • pes  

        Ahoj Jeníku. Mám zee od jara a jsem s nimi naprosto spokojen, jsou papírově jen o 70g těžší než SLX ale mají brzdnou sílu jako bejk a výrazně jemnější modulaci. Při alpských dlouhých technických sjezdech „pořád za sedlem“ je to příjemný rozdíl, všechno se dá ubrzdit jedním prstem bez namožení předloktí. Co se týče údržby-zatím jsem na ně nemusel hrábnout-oproti Hayesům stroke trail nesrovnatelné. Páky jsou příjemné, relativně malé, se zdrsněnými konci, padnou krásně do ruky a netlačí. Co se nastavování vzdálenosti od gripu rukou týče, je to škoda, ale řikal jsem si, že kdybych to potřeboval častěji, budu vozit malý imbus přilepený v rámu-nevozím, štěloval jsem je asi 2×. Jo a jsou designově fakt pěkné. Až budu pořizovat sjezďáka, dám je na něj taky :) Vřele doporučuju Petr S.

        • Jenda  

          noo zatim me SLX ubrzdej, ale je fakt ze mam 200 kotouce. Pokud by nekdy nastal problem s vykonem tak pujde dopredu jen Zee trmen. Stelovani packy nakonec pouzivam pomerne dost, jsem mozna az precitlivelej na zmeny vzdalenosti paky a bohuzel i Shimana trpi tim, ze sjete desky znamenaji paka bliz riditkum.

    • Sistematicx  

      Je to spolu teda mozny vozit XT paky BL-M785 a tremny Zee BR-M640???

      Rad bych se zbavil XT trmenu a dal ty Zee…

      • Vilém  

        Ano lze.

        Mam na jednom kole kombinaci XT paka/ Saint trmen (totez co Zee), na druhem Saint paka/ XT trmen.

    • zet65  

      Zdar. Trochu oživím vlákno. Mam třmeny ZEE a SLX páky. Ted se mi naskytla možnost koupit nové páky Saint 820 za dobre penize. Když je vyměním za ty slx pomůžu si nějak ve zvýšení brzdného výkonu? Vzhledem k moji váze 110kg preferuji maximální brzdící účinek.

    • Breakpain  

      Zdar, chci si jen ověřit –

      aktuální verze brzd ZEE 640 a Saint 820

      • stále platí, že brzdí identicky
      • vadnou identicky
      • stejný desky

      Nevím, které vzít – raději ekonomičtější volbu, pokud je to to samé, vyjma štelovacího šroubu na páce. Ale pokud to brzdí jinak – rád si připlatím.

      Druhá věc – aktuálně mám Guidy na kole – a přímo na nich mám řazení X1 (1×11) a páčku teleskopu E13 – nemáte tip na nějaké sólo objímky? Předpokládám, že na Shimano brzdy (jejich objímku) to nedám … a asi ani nepotřebuju. Jen nějak nevím kde hledat a co hledat …

      Díky.

      • Vilém  

        Zee ma jinou paku jak saint.

      • wilda81  

        Jo, brzdí stejně.

        Co ti na Guidech nesedí? Měl jsem za to, že mají dostatečný výkon i slušnou modulaci.

        ad objímky: Buď můžeš koupit matchmaker, nebo prostě jen jakoukoliv objímku pro SRAM. Rozdíl je v tom, že matchmaker jde oddělat i bez nutnosti sundání gripů.

        • Breakpain  

          hmmmmm … nebyl by odkaz na konkrétní výrobek? Co jsem koukal na matchmaker – tak to mi IMHO asi nepomůže, to je spíš, když to chci na jednu objímku a né to rozdělit na dvě? … Anebo jsi myslel, že ten matchmaker přidělám na Sainty (jsem myslel, že to jde dát jen na brzdy od SRAMu)?

          Jak to říct, Guidy nejsou špatné, ale přijde mi, že brzdí konstantně a s větším kopcem jim ubývá výkon a ty prostě domačkáváš brzdu, abys udržel stejnou brzdnou sílu na kotouči.

          Guide mají nástup a pak podle mě brzdí už skoro stejně – takový hodně lineární průběh s hodně mírným stoupáním.

          ZEE (co jsem testoval) tak ty měly skoro exponenciální průběh – větší zmáčknutí páčky = zvyšující se brzdný výkon … a to se mi líbilo mnohem víc.

          A je to taky o tom, že jsem je furt chtěl :-) … takže tak no …

        • Breakpain  

          Když to máš otestované … netušíš, jestli (u Saintů vím, že to jde), lze i u ZEE nastavit Free Stroke?

          • wilda81  

            Nooo, out-of-the-box nejde. Na místě štělování je místo šroubu nějaká blbost, se kterou pravděpodobně neotočíš. Teoreticky kdyby jsi ji vyměnil za šroub…, ale vyzkoušené to nemám.

            edit: viz foto

            • lukas aka mitro  

              tusim, ze jIrI stelovatko dodelaval…a ze jde skutecne jenom o sroub, ktery se zasroubovava vnu…

              • Breakpain  

                Hoši díky – poslední věc – než odpinknu objednávku.

                Mám odvzdušňovací sadu na Avidy – nikdy jsem to nepoužil = nebyla tam DOTka. Lze to použít i pro Shimana nebo se tam liší těsnění? (předpokládám, že jedinej problém bude možná v koncovce, aby tam nějaká byla pro Shimano – možná nebude).

                Kalíšek na páku už jsem si hodil do košíku.

                • goofy  

                  Kup si raději stříkačku a akvaristickou trubičku. Minerál tuším nafukuje těsnění určená pro DOTku. Navíc do Avidů se odvzdušňovák šroubuje a u Shimana už je, jen se nasadí hadička.

                • wilda81  

                  na shimano staci hadicka se strikackou bez koncovky

    • Breakpain  

      Ha, měl bych tu ještě dva servisní faily :) …

      1. zakroužkovaný šroubek na řazení X1 – to je jen záslepka, že? Tedy ho můžu vyšroubovat a použít otvor k přichycení na Mismatch ?
      2. instaloval jsem na Capru brzdy Saint – ze třmenu jde banjo a přechází v brzdovou hadičku. Banjo, či jak se tomu plechovému bazmeku říká, je skoro dvakrát delší než u Guidů = je zde ostřejší ohyb brzdové hadice … není zlomená, ale je docela tuhá, takže i tohle ji trošku „napne“ … opět jsem zakroužkoval ZDE a TADY je to vidět asi lépe – je to v pohodě nebo to mám řešit a časem se to zlomí?

      Děkuji ;)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.