cyklokrosove kolo jako odolne silnicni?

138 nepřečtených
  • Jarolym

    Chtel bych vas poprosit o radu, jaky typ kola bych ted mel hledat a objasneni nekolika veci :) Nebudu na tom kole zavodit, ani zbesile trenovat. Budu na nem jezdit denne po meste (±10km) + obcas nejaka vyjizdka jen tak (50–100km). Chci na nem jezdit (subjektivne) svizne, coz pro me znamena 30+km/h prumer na rovine.

    1. Chci berany. Na svem starem trekovem kole s rovnyma riditkama, kdyz se

    snazim jet subjektivne svizne a fouka protivitr, dostavam bolesti a hykam. Rohy mam a v tom mi nepomuzou.

    1. Nechci mit strach, ze kdyz to nekde na ceste hrkne, tak se mi kolo rozbije.

    Mam (mozna neoopodstatneny) dojem, ze silncni kola jsou urcena pro hladke asfaltove cesty a jsou citliva na otresy (jestli jo, co se stane? Osma? Nebo se ohne ram? Proc ne ostatnim kolum?). Ja musim jezdit po rozbitych/hrbo­latych silnicich, dlazdenych cyklostezkach, zkratkama po lesnich cestach a pres obrubniky.

    1. Nemusi to mit kolecek jak na orloji. Na starem kole pouzivam stejne jen

    nejvetsi talir a tam 2–3 lehci prevody na rozjeti na semaforu a pak ten nejtezsi (pocet zubu nevim, 16 – neco, asi).

    Je cyklokrosove kolo pro tohle vhodne? Chci tam mit blatniky a obcas tam budu muset nandat detskou sedacku a tim padem potrebuju i nosic, na ktery povesim tasku. Je mi jedno, jak to bude vypadat a co si ostatni budou myslet, pokud to bude bez problemu fungovat.

    Ze sveho stareho kola jsem zvykly na odpruzenou vidlici a sedlovku. Fungovalo by aspon jedno z toho na cyklokrosovem kole? (Nebudu s tim skakat ze skaly, ale max. jezdit pres obrubniky / po nezpevnene ceste). Jestli jo, proc to (zda se) nikdo nema? Nebo se da kostitreseni omezit jeste necim jinym na kole (plaste, nafoukani)?

    Proc je vaha kola dulezita? Aby se to dobre nosilo do schodu nebo aby to rychle jelo? Prvni duvod chapu, druhy ne – kdyz vazim 95 kg, tak rozdil mezi 10 a 15kg kolem je tak 4% z celkove vahy.

    Jo a nechci kolo, co stoji nekolik mesicnich vyplat, ale taky chci, aby mi to nejakou dobu vydrzelo.. Predem diky za vase rady a tipy!

    • t29  

      okukoval jsem loni CX od Meridy, nižší řady měly nachystané závity pro montáž blatníků.

      Mrkni se na uživatele Mixer který používá CX (původně meridu, po havárii rám Duratec) jako nástupce Favoritky pro dálkovou turistiku.

      odpružená sedlovka půjde, odpruženou vidli tam asi nenacpeš.

    • Stanislav__1  

      CX ramy jsou stavene podobne jako silnicni. V pripade duralu jsou to kolikrat docela slusne „plechovky“ s nizkou vahou.

      Vetsina ostatnich komponent na CX kole se pouziva i na silnici. Nejakou vetsi odolnost od toho necekej.

    • Singlespeed  

      Kup si normální crossový/trek­kingový rám (cca 3000 Kč) , k tomu nějakou odpruženou crossovou vidlici (když chceš teda pružit), levné, ale rychlé výplety (třeba Aksium) a osaď si ho silničními řídítky. Přesně tak jsem to udělal já, jen vidlici jsem nechal pevnou, a levné kolo do každého počasí je na světě. Jezdím s ním v nejistém počasí i na silniční tréninky a klukům na karbonových mazlech v pohodě stačím.

      • kycis  

        Mam k tomuhle kolu dve otazky:

        1. jak to mas s geomerii, vzdyt to musi byt silene dlouhe, kdyz vemu bike/trek

        v moji velikosti a silnicku v moji velikosti, je silnicni ram podstatne kratsi kvuli prodlouzeni posedu beranama.

        1. Zadni stavbu jsi prihnul, aby se tam vesla silicni naba?

        Jinak je to hodne zajimavy pocin :-)

        • Singlespeed  

          Zas tak dlouhé to není. Efektivní délka horní trubky je 58 cm, což je o 2 cm delší než moje silnička Cube Agree GTC, kompenzoval jsem to kratším představcem. Se zadní stavbou jsem nic nedělal, prostě jsem to přitáhl rychloupínákem. Jednoduché řešení, které se mnohým nelíbí, ale funguje.

    • Foose  

      tak proc si teda nedas berany na toho krose? Samozřejmě i jiné brzdové páky.

      • Mig_all  

        Vyrazně nedoporučuji, zkoušel jsem to hledal informace, vypadalo to pohadkove pustil se do stavby, vrazil do toho nejake love a je to nahovno, geometrie uplne v haji, brzdy neseriditelne…

    • p@X  

      pokud jde o nadpis vlákna, tak plně doporučuji, ale pravé cyklokrosové kolo se vším všudy, ne nějakého hybrida na krosovým/trekovým rámu. Na pružící elementy se vyprdni o pohodlí na CX rozhoduje tlak a šířka pláště až 35mm (profíci používají galdy, kde se dají jezdit minimální tlaky a to je ještě pohodlnější).

      O odolnost bych strach neměl, testoval jsem v terénu i karbon. ráfky a nebyl s tím problém…

      Do města, kdo chce berany, je to ideální volba…

      • Smazaný účet  

        a pod to se podepíšu ;-)

      • Lišák  

        Chtěl bych se zeptat, co je lepší na pravém CX kole v porovnání s tím, jehož fotku dal singlespeed o kousek výše? Pomineme-li závodní použití a přihlédneme-li k zadání tazatele. Mně osobně se zrovna to jeho kolo dost líbí. Nicméně CX neznám a ani jsem ho nikdy naživo neviděl.

        • p@X  

          Můžu dojet do Kuřima dojet abys to viděl:) Koukal jsem, jak vám unie spravila Srpek…

          Cyklokrosový rám vychází ze silničního s pár rozdílama:

          • střed je o něco výše
          • má navářky na cantilevery
          • zadní stavbou musí projít 35mm guma obalená blátem
          • všechny lanka jsou vedena vrchem po horní trubce
          • nemá otvory na našroubování košíků

          Od kros/trekovýho se liší:

          • geometrií, CX je mnohem kratší
          • zadek CX je dělaný na šířku silniční náby
          • používají se silniční komponenty
          • CX bude lehčí
          • p@X  

            přidávám foto s ještě karbon. kolama a Tufo galdama…

          • raceman  

            jen bych doplnil, že některé(většinou levnější) rámy ty díry na košíky mají ;-)

          • Lišák  

            No, já spíše myslel v čem se bude lišit v jízdních vlastnostech pro potřeby tazatele. V čem je např. výhoda kratší zadní stavby?

            • p@X  

              To si musíš vyzkoušet, prostě CX nerovná se kros/trek.

              Stejně jako třeba SUV není Off-road, každý teréňák není JEEP, jak s oblibou říká 80% populace…

      • karliner  

        Co ale udělá rám cyklokrosového kola, až na něj navěsí brašny a dětskou sedačku?

    • Jarolym  

      Diky moc za vsechny tipy!

      Ted si nejsem jisty s tim ramem – radsi bych ho mel delsi a sedlovou trubku vic nasikmo, at na tom muzu pohodlneji sedet.. ale zas kdyz si poridim trekovy ram, pujdou mi na nej silnicni komponenty? A kdyz ne a stejne chci berany, tak musim mit minimalne paky na brzdy a prevody silnicni, ma to smysl bastlit dokupy s trekovym zbytkem (jestli to vubec jde)? Nikdy jsem si zadne kolo nepostavil a ‚silnicni‘ jsem mel akroat jako decko favorita, tak tomu prd rozumim.

      Z hotovych dyklokrosu bych byl ochotny vyklopit 15 zlatek za meridu CC3 z 2008, co ji maji (snad) jeste u sirera (http://sirer.cz/…ross-3/413/9), ale mam 195cm, tak bych asi potreboval 58 velikost, co? Tu nemaji. A nic jineho za takovou cenu jsem nenasel. Kdyz to zbastlim sam i s horsima komponentama, mam sanci se vlezt do te ceny? Po bazarech hledat cyklokrosove kolo s velkym ramem na me asi bude potiz..

      • Singlespeed  

        Proč by nešly silniční komponenty na krosový rám? Vždyť to tak mám, stačí se podívat na obrázek v mém příspěvku nahoře. Trekkingový rám Maxbike TR68, kola Mavic Aksium (ořech Shimano) , jednopřevodník, řazení Campa Xenon 10 speed, šaltr Campa Mirage, desetikolečko 11–32 zubů udělané z obyčejné HG50-tky jen se smirkem ztenčenými podložkami a vloženým jedním pastorkem 13z, kterých se mi doma válí mraky,aby jich bylo 10. Když koupíš všechno nové, tak máš funglovku za cca 15–16 tisíc i s Aksiama.

        • p@X  

          Total Crossover constructor!!!

          Ty absolutně boříš kategorie kol:)

          Když ti dám dvě puzzle, ty my z toho seskládáš tři úplně nový obrázky…

          • Singlespeed  

            Celý život kráčím proti proudu ;-)

            • zichis  

              Singlespeed & Depresy

              jaký kdo máte u toho svýho jezdidla rozvor kol, tj vzdálenost od přední osky k zadní? Se mi zdá že to bude stejný.

              • p@X  

                Tak to se ti asi fakt zdá:)

                Krosky mají zhruba stejný rozvor jako silničky, pouze střed je výše a více dopředu…

                • p@X  

                  Odmysli si u toho Maxbiku blatníky a mrkni na vzdálenost zadního kola od sedlové trubky a předního od spodní rámovky, doma ti to změřím…

                  • zichis  

                    Když tam nemáte nazutý stejný pláště, tak to tímhle způsobem nejsem schopnej porovnat :( Btw blatníky – máš v zadní vidli všechny potřebné úchyty? Předpokládám že Jarolym to chce využívat jako citybike, sedne na to i v civilních hadrech, tudíž blatníky potřebovat bude. A až budeš mít metr v ruce, vem to prosímtě i od středního k zadnímu náboji. Se mi to nedaří na duretekwebu najít.

                    • p@X  

                      to žlutý jsou galusky, veškerý úchyty má Merida a spol., já nemám ani návarky na košíky na bidony…

                    • p@X  

                      slíbené rozměry…

                      • zichis  

                        díkec. Opravdu je v tom docela rozdíl. Author dělá u korsových rámů zadní stavbu dlouhou 440, Merida dokonce 450. Rozvor kol se pohybuje kolem 1080. To už se v zatáčkách projeví.

                        • p@X  

                          V CX se jezdí 180° „vracečky“ kolem „kolíku“…

        • Jarolym  

          Diky moc za tipy, hlavne na ty kola!

          Tak jsem to spocital a kdyz dam dokupy ty nejlevnejsi silnicni komponenty (misung shimano 2200/sora, 2prevodniky a 8 kolecek), tak to vyjde tak o 1500 levneji, nez kompletni shimano sora nebo campagnolo xenon sada. Citite nejaky znatelny rozdil mezi tema nejnizsima radama setu? Jestli je to jen ve vaze a muzu pocitat s tim, ze i ty nejlevnejsi komopnenty vydrzi, tak na tom budu setrit..

          Nejsem si jisty s tim ramem, nasel jsem i jeden cyklokrosovy do 4000 – spyder trilobite

          Jestli k tomu ma nekdo komentar nebo vi o necem lepsim, budu vdecny.

          Celkem s tema Aksiama bych to zchrasil snad za 17000… No, musim si jeste vymyslet pro sebe dostatecne vymluvy, abych si neco takoveho poridil, zkusim vydrzet do zni a uvidim :)

          • p@X  

            toho Spydera by ti seskládali na míru, akorát konfigurátor byl na spyder.cz a teď už je to http://www.individualbike.cz/ a konfigurátor tam nevidím…

            • p@X  

              když si stáhneš jejich katalog v PDF (Spyder), tak pro informaci je tam silnice na rámu za 3.499,– na kompletní Soře s komponenty Noxon za 15.890,–

              • Jarolym  

                Ten konfigurator jsem taky nenasel, skoda.. Dival jsem se na ty nejlevnejsi trekove, silnicni a cyklokrosove ramy a geometrie toho trilobita (cyklokrosoveho) se mi pozdava nejvic. Snad taky neco vydrzi.. Krome toho me Singlespeed navnadil uz na ty Aksia.

                Diky vsem za rady!

                • p@X  

                  nezapomeň sem hodit foto:)

                  • Jarolym  

                    Mno, se to trochu protahlo, ale mame po znich a velociped je hotovy. Diky moc vsem za rady!

                    • kola mavic aksium + ritchey speedmax 32mm plaste
                    • ram nox crossfire
                    • vidlice noxon
                    • sada tiagra kompakt (+ brzdy XLC mini V-brake)
                    • sedlo brooks swift

                    s tou cenou jsem to trochu prestrelil, ale tetelim se radosti.

                    • alinceb  

                      To se mi líbí. Teda jen to sedlo tam designově moc nesedí, ale zase na pohodlí je to bomba…;) Mohl bys přidat rozpočet? Teda pokud to není tajné;)

                      • Jarolym  

                        No jo, ale kdyz na tom sedim, tak to sedlo nevidim :) A krom toho jsem se bal, ze na tom na zacatku budu trpet, nez se to prosedi, ale po 60km vyletu, kdy me moje predchozi sedlo uz vzdycky trochu tlacilo, jsem nic necitil.

                        ram – 200 eur

                        kola – 130 eur

                        sedlo – 85 eur

                        sada – 4500 kc

                        vydlice – 1300 kc

                        zbytek – ± 130 eur

                        = 19–20 000 kc

                        • andre.marek  

                          Měl bych pár dotazů, pokud můžu?

                          • jsou na tom rámu návarky pro blatníky
                          • kde jsi to kupoval, že máš ceny v eurech – vyšlo to cenově pěkně,chtěl bych taky něco takového
                          • jaké máš pocity v mírném terénu – polní cesty a tak – dáse to?

                          Děkuji za odpovědi…

                          • Jarolym  

                            jo, na zadni stavbe jsou 2 diry na sroubky (ale ja jsem tam dal drzak na nasouvaci trekingovy blatnik). Na vidlici je jedna dira na sroubek.

                            To co je v korunach jsem koupil v global-sport a nechal si to navstevou dovezt, to co je v eurech jsem kupoval v nemeckych e-shopech (bydlim v berline).

                            V mirnem terenu mam nutkavy pocit jet do vetsiho terenu :) Polnacky jsou v pohode, v lese koreny, sterk, sutry, bahno taky. Myslim, ze v mem okoli (placka) neni nic, co by clovek s MTB projel a ja ne (krome schodiste teda).

                    • Chaingang  

                      řekl bych,že na krosku máš dost velkej výškovej rozdíl sedlo-řidítka…chtělo by to asi vyrovnanější posed kvuli ovladatelnosti

                      • Jarolym  

                        no je trochu z nouze – musel jsem menit ram v dobe, kdy uz jsem urezal vidlici (ten puvodni ram mel kratsi trubku) , takze ted muzu akorat otocit predstavec (nebo sedlo niz). Ale kdyz jsem byl v terenu a drzel jsem riditka nahore, tak to slo..

                    • Babec  

                      To si delas pr*el ne s tim sedlem :D

                      Tím jsi to tea úplně zabil..

                      • Vilém  

                        Proc? Pohodli predevsim:)

                        • vladaza  

                          Taky provozuji „lehké chcaní proti větru“ v zájmu pohodlí, myslím, že brooks vypadá oproti mému spešlu BG2 /na silničce/ ještě hodně sportovně, a co ty platformy?? fuj,pravověrný silničář by šel do mdlob:-)

                      • Nimrod  

                        brooks je nádherný ;-)

    • fousek  

      Jen k ty vaze, zkus si celej den nest na zadech 10kg batoh a 15kg batoh, s jakym batohem se ti pujde snaz?

      To samy plati o kole.

      • Jarolym  

        batoh chapu, ale kolo prece nenosim na rameni cely den? Tim dotazem jsem myslel prave tohle, jestli tech 5 kilo navic se pozna i nekde jinde nez ve finisi na zavodech.. Jestli kdyz jedu nekolik hodin, tak budu pak s tezsim kolem unavenenjsi?

        • p@X  

          trošku humorný dotaz, nezlob se, tady se řeší váha laku, titanový šroubky, čepička na ventilku kvůli váze,

          a teď tohle:)

          • Jarolym  

            No prave proto jsem si chtel ujasnit, jak moc je to dulezite, protoze mi pripada, ze cena dilu roste kvadraticky s ubyvajici vahou.

            Kdyz uz je dulezita vaha laku, tak by si spravny nadsenec mel taky oholit vsechny vlasy a chlupy, upilovat zuby na nezbytny pocet a delku a urezat (nebo aspon prilepit k hlave) usi, ty neco vazi a jeste k tomu ten aerodynamicky od­por!

            • Lišák  

              Nejde až tak o celkovou hmotnost soustavy jezdec-kolo. Lehčí kolo znamená lépe ovladatelné a živější (akcelerace). Pokud by jsi Ty sám shodil pět kilo (na 90) a měl 15ti kilové kolo, tak se Ti pojede hůře, než když zůstaneš na svojí váze a budeš mít desetikilové kolo. Hmotnost soustavy stejná, zážitek z jízdy rozdílný.

              Pomineme-li, že desetikilové kolo už nemusí být pro 95kg vážícího jezdce to pravé. Mně osobně se více, než čistý CX, líbí (pro Tvoje potřeby) ten crossCX, co má Singlespeed. Ale jak už jsem psal, s origo CX nemám žádnou zkušenost.

            • Mamut  

              10 a 15 by si asi uz spoznal, ale 11 a 13 pri jazde po asfalte a po meste nijak extra. Netvrdim, ze by si to, keby islo stavku nerozoznal s klapkami na ociach, ale ze za tu cenu, co by si do toho musel vrazit, aby si usetril 2kg to asi neocenis.

        • fousek  

          jo, budes unavenejsi, ta vaha se nikam neztraci, ovsem teoreticky pokud by si jel po rovine pri rovnomernem pohybu tak vaha na to nema zadny vliv, tam rozhoduje valivy odpor pneumatik, treni (naboje, stred, retezovej prevod) a nejvic aerodinamicky od­por.

      • hekynen  

        Pochopitelně s tím z USA! ;-)

    • dancing dog  

      Hele, jak to tedy je, jsou CX rámy + případně i kola pevnější než u běžných silniček? Jeden by řekl že jo, když vidí ten způsob ježdění na nich. Ví někdo?

      • raceman  

        napiš třeba do duratecu :-) nebo kup nejaky karbon a rizni jako santu co je v galerii ;-)

      • p@X  

        Já si zas nemyslím, že by to byl takový rozdíl, silnička taky musí nějakou tu díru vydržet. U CX hodně pochytají podhuštěný galdy 34mm, takže ty rány do kola jsou menší (a v menší rychlosti) než u žiletky s galdama nahuštěnýma na 12 barů.

        Navíc dnes se staví rychlejší profitratě, který jsou před závodem vyklizený od šutrů apod.

        • dancing dog  

          No, uvažoval jsem na CX jako nad variantou silničky pro mě, kvůli mý váze, tak teď nevim, no. Taky kvůli těm jako blatníkům aspol., po asfaltu jezdim hlavně mimo sezonu, kdy mě moc neláká marast a bláto na cestách a cestičkách…

          • p@X  

            Taky záleží, jak široký chceš vozit pláště, pokud chceš jezdit jen po silnici atd.

            Hlavní rozdíl mezi CX a žiletkou jsou geometrie, brzdy, průchodnost kol vidlicemi, jinak na pravém CX se používají silniční komponenty včetně kol…

            • zichis  

              lamerský dotaz k brzdám: kantíky a silniční brzdy mají stejnou délku chodu lanka, čili jednotné brzdové páky? To by pak znamenalo, že nemůžu zkombinovat silniční páky a véčkový bremzdy.

              • kubad  

                ano přesně tohle to znamená, ale skombinovat to jde, funguje to trochu jinak, ale brzdí

                • JSt  

                  jinak znamena, ze spalky musi skoro lizat rafek a paky nemaji tvrdy doraz. ale brzdi to lip nez kdyz das sve k svemu ;-).

                  • Smazaný účet  

                    u mě na krosce taky nemají tvrdý doraz, což je zase dáno tím, že mám na řidítkách druhý páky a v nich to trochu pruží

              • Mamut  

                Na cantileveroch si poziciou trojuholnika mozes naladit kolko lanka treba tahat (opacnym smerom ladis brzdnu silu). V-cka by sa dali pouzit, ale musel by si mat velmi dobre vycentrovane kolesa. Tektro robilo a mozno este stale robi nizke V-cka na crossove biky, ktore mali V-ckovy princip a jednoduchost, ale kvoli kratsim ramenam potrebovali menej lanka. Pri crossovych plastoch sli normalne pouzivat, 2.0" by si pod nich asi nedostal. Ale tazko sa zhanaju. Tusim to vyraba aj Campa, ale za campovsku cenu.

                • p@X  

                  nějaký Tektro mini V-brake by šly určo splašit…

                  • Mamut  

                    Prinajmensom su ovela pritulnejsie – nastavuju sa lahko ako bezne V-cka. Cantilevery nenastavi uplne kazdy.

                    • p@X  

                      nevidím rozdíl v nastavení véček a cantíků…

          • kubad  

            tohle by mohl řešit rám od RB a neřešit CX

            • dancing dog  

              reaguju na oba- to vím s tou geometrií aspol., jen by mě zajímala ta pevnost, je-li uplně stejná nebo aspoň trochu vyšší..

              RB mě taky přesně napadlo a je to varianta dosti pravděpodobná, ale co s kolama, nejspíš něco s s 36 drátama, CXP nebo něco takovýho…

              • kubad  

                co můžu srovnat silničky které sem dlouhodobě jezdil. naposledy Kuota co mám v profilu s s carbonovou CX Time co mám jako zimáka je tuhost CX naopak o poznání horší,

              • p@X  

                Prosím tě kolik vážíš, jestli to není tajný?

                Pokud rám nebude mít pod 1200g, tak si myslím že bude pevný dost.

                Nejvíc trpí asi zadní výplet, takže na to bych se

                zaměřil…

                • dancing dog  

                  Tajný ne, ale trapný- od 95 do 120 kg, dost kolisa, musim pocitat s tou krajni limitou..tak co ten zadni vyplet, naky doporuceni?

                  • p@X  

                    zřejmě by byly nejlepší klasicky zapletená kola s dostatečným počtem drátů, žádný radiály, v historii (fóra) by šlo určitě něco dohledat…

      • Smazaný účet  

        podle mě nejsou, rozdíl je hlavně v tom, že ti projdou širší pláště…

    • alinceb  

      Jak si tu psal o velikosti ramu,tak jestli mas 195cm,tak by pro tebe byla 58ka mala. ja mam 183cm a mam 56ku,ktera je mi mala,mel bych mit prave 58ku. Z toho bych pro tebe videl klidne i 62ku,ale zase zalezi na slopingu. Co se tyce crossoveho ramu tak bych sel tak do 22ky ramu…

      No a jak sem, pozoroval tu diskusi tady,tak bych byt tebou koupil trekovy ram a osadil ho silnicnima komponentama. Sem tam se na aukru vyskytnou cele nove sady campa za rozumnou cenu. K tomu ty aksia…klidne kup nejakeho crosse komplet,odstroj z nej co pujde vymenit a prodej…

      • p@X  

        To jsou rady:

        kup si trekový kolo a vyměň komponenty za Campu!

        Proč by to někdo dělal???

        • alinceb  

          Já chápu, že seš zastánce orginálních krosek, ale tazatel taky uvedl, že ani tak moc nechce silniční posed a spíš by mu vyhovoval posed jako na treku. Kdyby to bylo moje kolo, tak bych koupil treka, nasadil úzké pláště, dal představec do negativu a na něj časovkový rodla, který by posed poslaly ještě níž. Dopředu silniční dvoupřevodník a dozadu silniční kazetu. Byl by to takový prasopes, ale podle požadavků by to asi bylo (teda krom beranů, které by s odpruženou vidlí vypadaly fakt blbě). Ono je těžký něco vymyslet, když to má být vlastně cyklocross, ale nejlíp s odpruženou vidlí a aksiama…:)

    • alinceb  

      Ještě by tu byla snadná a ekonomická varianta:

      http://www.cyklobazar.cz/…lokros-bike/

      Jen mu možná ta 58ka bude malá, tak by ji musel vyměnit za větší rám. Každopádně do 15k se vejde pohodlně…

    • stařík  

      Používám cyklokrose jako zimáka a jako letňáka do nepohody. Gumy 35mm. Košík ( musí mít spodek s ploškou ) přilepíš oboustrannou lepenkou a uděláš do něj na boku dírky. Těmi protáhneš stahovací el. pásky a přitáhneš lepenku k rámu. Takto mi lahve drží na dvou kolech už léta ( mám ještě celopéro bez navářek na košík ). Mám na krosce kompakty a kazetu 13–29. Kde jsou ostatní na silničkách už v háji ( polňačky ) a sesedají, já v klidu projedu. Zadní blatník je na cyklokrosce o hodně výš než na silničce, takže se sestava nezanáší a netřeba čistit. Zkus sehnat starší rám a osadit co dům dal, nebo koupit kolo celý ( v Praze u Kvasničky je vystavený „levný“ nový cyklokros Giant ).

    • bagr84  

      Ozivim vlakno. Znamej chce pro kluka co jezdi zavodne bajky koupit CX kolo (vyhodna koupe) s tim ze by tim ziskal neco na cem se da trenovat na silnici a okrajove by snad zkusil i CX, jen 4fun.

      Podle me je blbost kupovat na silnicni pouziti CXko, ale rad bych znal vsechny odlisnosti…

      Co jsem se docetl, tak oproti CX maj silnicni kola:

      1. Niz stred
      2. kratsi zadni stavbu
      3. Hadam ze tim padem mnohem vic chrti posed?
      4. Sirsi rafky? Daj se na to bez problemu nahodit silnicni plaste?
      5. V brzdy. V cem jsou Cantiky horsi pro silnicni pouziti?

      Vic me toho nenapada… Nebude mit kluk treba problem drzet krok se silnicarema pri treninku? Je ten rozdil mezi CX a silnicnim kolem na silnici dost patrnej?

      • Pebe  

        Štybar taky odjel Okolo Slovenska na CX kole a rozhodně se neztratil ;-)

        • bagr84  

          Mozna jsem zapomnel dodat ze ten chlapec neni mistrem sveta, v nicem, a uz vubec ne v cyklokrosu ;)

          • Pebe  

            však jo, jenom že pokud budou všichni cca stejné výkonosti na tréninku, neměl by mít problém uviset, pokud přezuje na silniční pláště, samozřejmě ;-)

            • bagr84  

              No to je prave ono, jestli bude jen viset, tak je to asi k nicemu. Diky.

              • Pebe  

                to jsi to špatně pochopil, nemyslel jenom viset, myslel jsem to tak, že díky tomu kolu nebude v nějaké propastné nevýhodě, akorát se to kolo jinak chová a ovládá…asi bude o trochu těžší, ale podle mě nic hrozivého. To že to má většinou kratší rám, delší stavbu, níž střed a větší mezery ve vidlicích na nějaký výkon bude mít dopad minimální…

                • bagr84  

                  Ok, dik. Tos mi to rozhodovani pekne zkomplikoval :)

                • p@X  

                  Tady zůstala nezodpovězena zásadní otázka:

                  proč CX na silniční trénink??? Jen proto, že může být za dobrou cenu?

                  • bagr84  

                    Presne tak. Plus je tam moznost zkusit v zime CX (v ramci treninku), ale to spis okrajove… Osobne bych bral rovnou silnici…

                  • Pebe  

                    CX se dá použít na vícero věcí, jako silnička, cyklokroska a zimák, díky větším průchodům ve vidlicích tam líp napasuješ blatníky. Horší to ovšem bývá u závodních rámů, protože nemají díry na košíky a tak to moc na dlouhé tréninky na silnici není. Ale to už tad yněkdo zmiňoval.

                    Pokud půjde vyloženě jenom o silniční tréninky, tak bych o krosce ani neuvažoval

                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Ja bych dodal ze myslim ze „pocit“ z jizdy na slusny silnicce bude asi na silnici prijemnejsi, cekal bych ze u bytelneji stavene CX se nebude tolik hledet na tlumici vlastnosti ramu, od toho jsou tam sirsi plaste, bude to vetsi kostitras na uzkych nabouchanych plastich.. Ale zalezi asi kus od kusu.

                    • jecnak  

                      Samotny „navarky“ na kosiky jsou otazkou par minut treba u Barese. Dela to na pockani. Prolbem je jen zaruka.

          • p@X  

            Na trénink k biku na silnici je určitě vhodnější žiletka (kromě zimy). „Kouzlo“ CX vynikne mimo asfalt.

            Jinak zapletence se na CX používají klasické silniční, největší rozdíl je v té geometrii, a čepech pro cantíky a s tím spojená průchodnost vidlic pro 35mm plášť/galdu obalenou blatem, taky se na kroskách používají menší převodníky 48/36 a pod., dobře nastavený cantíky brzdí normálně…

      • MLangr  

        Použití CX kola i na tréninky a závody na silnici je u mládežnických kategorií běžnou záležitostí. Zpravidla proto že pořízení dvou kompletních kol je docela nákladná záležitost. Pro použití na silnici se pak pořídí samostatně kola obutá do silničních plášťů. Menší převodníky používané na CX nevadí, vzhledem k omezení převodů pro mládežnické kategorie je potřeba hledat vhodnou kombinaci s použitou kazetou. Účinnost cantilever brzd je menší ale dá se s tím na silnici vydržet.

        • p@X  

          to se ale asi týká mládežníků, kteří se CX věnují naplno, což se obávám není tento případ…

          • fousek  

            Zas tu CXku nebude mit na veky ne? Pokud je to mladoch tak z ni stejne za chvilku vyroste a ted na zimu bude moznost blatniku lepsi nez cistokrevna silnice

            • Paja  

              Taky bych to tak videl, pise, ze zavodi na biku a silnici/krosku chce na trenink nebo obcas cyklokros, na silnicce ten CX moc nepujde a na zimni najizdeni se na krosku daleko lip pridelaji blatniky, event. i trochu silnejsi plaste, ktery obcas v tom bordelu nejsou k zahozeni.

      • raceman  

        mas to nejaky popleteny… maj vys stred a kratsi posed…

        k cemu by byl v terenu nizsi stred co? bys nemohl slapat do zadne zatacky.. ;-)

        a diky chrtimu posedu by byl problem v technickych pasazis s ovladatelnosti ;-)

    • RADO77  

      Uvažuju, že bych si CX kolo koupil/postavil na orig. CX rámu (např. ceny u Meridy nebo u Spyderu jsou celkem o.k.). Podzim/zima bych ji používal jako krosku a na jaro/léto bych přehodil kola a sedlo a udělal z toho silinici pro ženu (kratší geometrie, mtb nášlapy, lehčí převody, to vše mluvím pro). Nejsme zas tak moc rozdílní výškou a přes velikost rámu by to mohlo sedět – už jsem to zkoumal.

      Jedinné u čeho si nejsem jist je účinnost brzd. Všude se píše jak ty cantíky nebrzdí a klasické silniční brzdy na to asi nepůjdou přimontovat? Co si o tom mylsíte?

      • p@X  

        Při správném seřízení s „cantíkama“ není problém.

        • RADO77  

          Dík. Je pravda, že se asi nemusím bát, že by to rozpálila a pak chtěla naplno brzdit. Stejně když jedeme z kopce tak brzdí průběžně neb se bojí. Jde mi spíš o to, aby mě s tím nevyhodila, že jí to vůbec nebrzdí. Jinak jako člověku se zkušeností s CX nepřipadá ti tento můj nápad jako úplná blbost?

          • p@X  

            je to celkem zvláštní nápad, jen si nejsem jist, zda-li by těch úprav na posedu nebylo třeba víc, než jen výměna sedla…

        • p@X  

          Nejčastěji jsou na „hobby“ kroskách ty vlevo nahoře.

          Ty „L“ vpravo nahoře vozí profíci, tam bych se účinosti opravdu bál.

          Mini V-brake by taky měly chodit se silničníma pákama.

          Poslední trend jsou kotouče, opravdových CX rámů na kotouče je málo…

      • alinceb  

        Pokud máš strach o cantíky, tak pořiď krátká Véčka a není co řešit…někde se to tu už řešilo…;)

        • andre.marek  

          A nová Merida 2011 bude mít taky kotouče – teda alespoň podle jejich zahraničního webu…

          Taky se chystám na CX kolo a nevím, zda jít do těch kotoučů – jak se na to budou shánět kola a díly na mechanické kotoučovky. Taky ta hmotnost…

          • Skicross  

            Avid je už letos měl v nabídce pod jménem ""BB7 road":http://www.sram.com/…l-disc-brake a BB5 Road .

            • andre.marek  

              Viděl jsem právě ty BB7 road, ale na té Meridě mají být BB5, tak pravě nevím, jak to bude s kompatibilitou a ND

              • t29  

                BB-7 mají brzdové desky stejné jako Juicy.

                BB-5 mají brzdové desky jiné, spešl pro sebe.

                Kupuju pro oboje Goldfreny z Kupkola.

                Kompatibilita s pákama je u obou stejná – „road“ verze pro silniční a canti páky.

            • Vilém  

              Mechaniky Avid se delaji v silnicnim provedeni uz od dob modelu CPS, coz byl predchudce obou dalsich verzi BB7.

      • hekynen  

        Nechápu, proč by kantíky měly nebrzdit. Letos jsem jel na cyklokrosce (se silničními koly, pochopitelně) GrossGlockner a celkem to brzdilo. ;-)

        • p@X  

          není na škodu před reakcí dočíst celé vlákno…

    • RADO77  

      Tak jsem to vyřešil. Včera jsem si pořídil cyklokrosku z druhé ruky. Empella bonfire SL. Zrovna se objevila na cyklobazaru a nemohl jsem si pomoct. Jede super! O víkendu přidám foto.

      • p@X  

        letos těch cyklokrosek tady přibývá, tak ať splní očekávání…

        • RADO77  

          Díky.

          A ještě PS. Má díry na košíky (dodělávané), a ty cantíky brzdí docela slušně (mám tam nějaké shimano výplety). Na první dojem dokonce lépe než silniční brzdy na karbonových kolech.

      • RADO77  

        Tak tady je mazlík. Foceno narychlo před včerejším výletem. Jede super. Zkusím dnes přidat do profilu s popisem

        • p@X  

          paráda, empellácká vidle vypadá suprově, ale ta sedlovka mi tam nějak nesedí:)

          • Beeda  

            na tu sedlovku bych se bal naskakovat, aby nepraskla respektive ram…ale jinak samo pekny:-)

            • RADO77  

              Zvážím to, dík za upozornění. Předchozí majitel byl proti mě střízlík :-)

              • Beeda  

                jesli to mas jen na vozeni v terenu, kde nenaskakujes ale nasedas tak asi ok…

                ono kdyz das primejsi sedlovku, tak se ti zkrati posed a nemusis se na ram poskladat…

    • destr  

      Trošku to tady využiju, neví někdo kde by se dal sehnat nějakej levnej cx rám tak ideálně do 5t? A jak mám vybírat velikost? Délka stejná jak na silničce?

      • Vilém  

        Scalar ma jeden v bazaru, treba ti velikost sedne.

        • destr  

          Dik, to už sem koukal, a to je na tuty velky. Přemyšlim mezi 54 a 56, ale ještě nevim přesně, ale větší určitě ne :-(

      • alinceb  

        Třeba tady

        • destr  

          Mno, to by šlo :-) cena docela dobrá…můžeš doporučit i nějakou vidlici?

          • alinceb  

            Vidle bude průšvih…nejlepší by byla carbonová , protože je pohodlnější, ale to je dost raketa a já předpokládám, že to má být economická stavba… Takže se asi budeš muset spokojit s hlínou nebo pokud bys časem chtěl dopředu kotoučovku, tak tuhle …spíš bych koukl po bazarech, jestli neseženeš nějakou jetou carbonovou…;)

            • destr  

              Na ty už sem koukal, no cena karbonové je nic moc, jinak kotoučovky určitě v plánu nemám, budu na tom vozit kola co mám na silničce, zas tolik toho nenajezdim. Teoreticky bych mohl mít nějakou slevu na set od meridy, ale protože 2010 už sou vyprodany a 2011 ještě nejsou, tak si musím na cenu počkat :-(

    • Mig_all  

      Zajimalo by mě co je na asfaltu a lehoučkem terenu (šotolina, stezky) pro obcasne pojizdy po meste a lehke treninkove vylety, pohodlnejsi/rychlej­si? Cyklokrosové kolo nebo trekingové/cros­sové? Mám crosové jsem s ním maximalne spokojeny v terenu, vyhovuji mi riditka vidilice pruzi v ramci moznosti krasne, ale na silnici je geometrie napytel, prevodove mi to taky vyhovuje, proste idilka ale problem je ze uz je staré a presluhuje postupne odchazi nejeden komponent. Do tezkeho terenu mam super MTB, na silnici mam super ziletku, ted potrebuju UNIVERZAL, hrozne se mi libi cistokrevne krosky jsou teda rychlejsi nez crossy?

      • p@X  

        CX je rychlejší za ideálních podmínek (hladká cesta).

        Jedno svezení je za tisíc slov:-)

        Pokud ti momentálně vyhovuje treking, to musíš vědět sám ten poměr asfalt/lehký terén, tak s CX budeš v terénu asi trpět…

        • andre.marek  

          Já mám nyní nové CX kolo a jsem maximálně spokojený. Právě na rozbitém asfaltu štěrkových cestách apod. jsme letos jezdili na dovolené a bylo to super. Ti co měli krosové kola, tak spíše nestíhali, i když to bylo velice rekreační ježdění…

          Pro mě to bylo trochu horší v kopci, ale to spíše kvůli kondici a nezvyku na převody /ale stále jsem jezdil spíše vepředu/. Dříve jsem měl trojtác a nyní 34/50 a vzadu 12/27.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.