• TheFlyingVena

    Ahoj,

    chci si koupit cyklokrosové kolo do asi 40 tisíc. Ještě do nedávna jsem si byl téměř jistý, že si koupím Cannondale CAADX 105 DISC které stálo přesně 40 tisíc. Jenže nedávno ho zdražili na 43 tisíc (je to americká značka, tak asi zdražilo kvůli posílení dolaru). Tak teď už si nejsem jistý, jestli za těch 43 tisíc stojí. Četl jsem na něj hodně pozitivní recenze/názory, ale za 43 tisíc už by se možná dal koupit nějaký CF rám, nebo si trochu ještě připlatit.

    Jako alternative mě napadlo třeba kolo Focus Mares AX 2.0 . Teď jsem si všiml, že ho zdražili asi o 3 tisíce taky :(

    Další možnost by asi mohlo být Cube Cross Race DISC , které je mnohem levnější. Je pro jeho cenu nějaký důvod? Ma podobné parametry jako ten Focus a Cannondale a přitom je o 10 tisíc levnější.

    Nějaké další navrhy? Nebo mám jít do některého z odkazovaných?

    Problém taky je, že si to kolo človek nemůže pořádně vyzkoušet, protože ty cyklokrosové kola jsou vetšinou jenom na objednání (tady v Brně minimálně). A problém je, že ja potřebuji docela zvláštní geometrii, protože mám dlouhé nohy a krátké tělo. Tady je geometrie, kterou mi vypočítal Competetive Cyclist pro silniční kolo:

    The Eddy Fit (cm)

    – Seat Tube Range c–c: 55 – 55.4 cm

    – Seat Tube Range c–t: 56.6 – 57.1 cm

    – Top Tube Length: 53 – 53.4 cm

    – Stem Length: 10.1 – 10.7 cm

    – BB–Saddle Position: 70.2 – 72.2 cm

    – Saddle Handlebar: 52.8 – 53.4 cm

    – Saddle Setback: 6.9 – 7.3 cm

    To Cannondale ve velikosti 54 by asi ušlo. Ten Focus by byl asi ještě lepší ve velikosti 54. Cube ve velikosti 56 by byl možná nejlepší, těžko říct, zase má z nich největší dosah (reach), asi má hodně dlouhý představec (110 mm?).

    Ještě bych místo cycklokrosového kola zvážil i silniční, pokud by za to stálo. Ale musí mít diskové brzdy.

    Děkuji předem za odpověď.

    0 0
    • TheFlyingVena  

      Žádné nápady?

      Nedal jsem to do špatné kategorie? Nebo je to moc dlouhé a nechce se to číst? :)

      0 0
    • jecnak  

      Byt tebou pritlacim s cenou a jdu do hyraulickych kotoucu. Z me zkusenosti je to nebe a dudy. Mel jsem Crockett 2014/5 a ted mam Boone 2016.

      0 0
      • TheFlyingVena  

        No všiml jsem si, že třeba "toto""http://w­ww.bezvakolo.cz/155078-cross-race-disc-pro Cube má hydraulické brzdy. A navíc má Ultegru.

        Jenže jaktože je tak levné, oproti třeba Cannondale nebo Focus? Horší rám? Slyšel jsem, že Cannondale delá super aluminiové rámy. Ale nevím.

        0 0
      • Darius  

        jen bych doplnil, ze napr. mechanicke TRP Spyre (pohyblive oba pistky) brzdi docela slusne… samozrejme nic proti hydram

        0 0
    • tromboonen  

      40 je docela slusnej rozpocet, ale nerekls, na co to chces – ciste na zavody, sportovni CX jezdeni, nebo jako univerzal kolo, treba i na dojizdeni nebo na obcasnou silnicni vyjizdku, po vymene kol?

      Z toho, ze pises ze bys sel i do silnicky, usuzuju za b)??

      Pokud ano, pak se zamysli, jestli nejit do neceho univerzalnejsiho, minenop geometrie ramu, plus veci jako navarky na blatniky, pripadne nosic.. mionimalne ten Focus vypada od oka jako pomerne zavodni zalezitost.. nic proti tomu, ale jestli to ma byt spise univerzal, pak bych koukal jinam..

      0 0
      • TheFlyingVena  

        Ano, spíš univerzální. Ale chci na tom jezdit i delší vzdálenosti tak jednou týdně (30–100 km) a jednou za čas i 100–200 km. Takže bych chtěl i něco závodnějšího. To cannondale jsem si právě četl, že je na toto ideální (perfektni na dojíždění i delší vyjížďky). Občas bych chtěl i off-road, proto vybírám cyklokrosové kolo. A samozřejmě nechci kupovat dva kola.

        Ten Focus jsem zvažoval čistě kvůli geometrii. Nejlepší by bylo samozřejmě si kolo vyzkoušet, jenže to bohužél nejde, vzhledem k tomu, že cyklokrosová kola jsou v lokálních obchodech vzácne jako jednorožci.

        0 0
        • Jacob1  

          já mít ty peníze , tak už asi nějaký z těch 3 vyberu asi cube nebo toho canona ..jinak mám stejný problém , já nevím já myslím že ty brzdy taková katastrofa nebudou asi záleží kdo kolik váží , jinak by byl každej druhej mrzák nebo mrtvej kdyby měli brzdit jen hydrauliky

          0 0
        • tromboonen  

          No tak (mozna staromilsky) bych vychazel z ramu.. co nejuniverzanejsi re geometroe a navarky, a naskladal na to co rozpocet dovoli, co se tyce kotoucovek nemam zkusenosti, respektive chtel jsem 100pro kompatibilitu se silnicinimi koly, takze mam mini-V, ale urcite se da poridit slusnej univerzal ram na koutouce a zbytek pak postavit podle chuti/penez…

          0 0
          • TheFlyingVena  

            No stavět kolo se mi po pravdě vůbec nechce. Nikdy jsem to navíc nedělal, takže bych to beztak podrbal.

            0 0
        • tromboonen  

          Na delsi vyjizdky nepotrebujes zavodni CX, spise naopak, zavodni CX ramy maji jinou geometrii, kratsi, agresivnejsi, stavenou na otocky o 180 stupnu kolem plutku CX trati..

          Ty univerzalnejsi CX ramy jsou staveny skoro jako endurance silnice, t.j. delsi zadni stavba, delsi rozvor, bezny pomer delky a vysky.. IMHO to pro tebou popsane pouziti funguje lip nez zavodni cyklokroska, nehlede na pohodli pri instalaci blatniku, pripadne nosicu na nejakej vejlet (ale i na dojizdeni).. rozdil mezi zavodni a univerzalni CX bude krome popisovanych vlastnosti asi ve vaze, ale 1) u univerzalniho kola bych ji tak neresil, 2) se 40k rozpoctem na to muzes nastrkat dobry komponenty a tak tezky to nebude.

          Ktery z tech trech je univerzalnejsi muzu bez dukladneho zkoumani geo rict jen od oka, Focus spise ne, Cubik nevim, porovnat se zakladnim modelem, ten tu nekdo jezdi, od pohledu vypada nejuniverzalneji ten CAADx.

          0 0
          • TheFlyingVena  

            Taky si myslím, že ten CAADX je nejuniverzálnější, protože všichni, co to kolo maji, to tvrdí.

            Tak díky, začínám být čím dál víc přesvědčen, že ten CAADX bude fakt nejlepší volba.

            0 0
    • Bohdáno  

      Ahoj, já sem řešil podobnou věc na jaře, nakonec jsem si jako univerzální zvolil http://www.bezvakolo.cz/157518-f65x, jezdím tréninky jak na silnici, tak i šotolina, popř lesní cesty. Kolo má závity na blatníky, poř. nosič. Zatím jsem hodně spokojenej. TRP brzdy nejsou sice nejostřejší (porovnání s hydraulikou), ale kolo do smyku dostaneš. Pro mých 183 cm jsem zvolil 55 velikost, větší bych určitě nechtěl.

      0 0
      • TheFlyingVena  

        U toho kola mi moc nesedí geometrie. Na velikost 53 mám moc dlouhé nohy a na velikost 55 moc krátké ruce a tělo. Jak dlouhé máš nohy (inseam )?

        0 0
        • tromboonen  

          Proc myslis moc dlouhe nohy na 53?

          Budes mit vysunutejsi sedlovku, to je plus, bude lepsi pohodli (pokud bude karbonova).. taky mam dlouhy nohy (na vel 56 nebo dokonce 58), ale ruce/trup na 54 a na 56tce jsem trpel.. hodne udelaji kompakt rodla a nastaveni pak, ale i tak je delka ramu kritictejsi nez jeho vyska, pri dnesnich geometriich, jedine, co si musis ohlidat je, aby u maleho ramu nebyl moc velky drop (mezi sedlem a rodly).. a pak prezit kritiku zdejsi modni policie na komin podlozek a forbec nahoru..

          Divej se po ramech se slopingem/vyssi hlavovkou, ten CAAD ji ma zatim asi nejvejs, od pohledu..

          0 0
          • TheFlyingVena  

            No já bych měl mít podle competetive cyclist velikost kola podle delky noh asi 56 nebo 57. Ale přitom délka vrchní trubky by měla být asi 53 – 54 cm (s představcem max 11 cm). Takže u toho Felt F65× bych musel zvednout sedlo asi o 3 až 4 cm. To už je trošku moc, ne? To by právě vytvořilo hodně velký drop mezi sedlem a rodly.

            Co se te hlavovky týče, předpokládám, že je to ta trubka, ve které jsou řídítka a vidlice. V tom případě ji má ten CAADX vskutku největší.

            0 0
            • tromboonen  

              Mas to tak nejak podobne jako ja, ridil bych se tou delkou, vysunuta sedlovka je plus, a ohlidat si pozici horniho hlavoveho slozeni vzhledem ke stredu (stack), kdyz si do toho promitnes vysku sedla, mas rozdil mezi sedlem a nejnizsi pozici rodel (no, plus vyska predstavce a jeho sklon, ale vis o cem mluvim)..

              Proste stack chces co nejvyssi, resp aby ses dostal na doporuceny drop s co nejmensim poctem podlozek, ale zas dve podlozky a predstavec nahoru podle me lepsi nez dlouhy ram, kdyz mas ty kratke ruce.. extremne kratky predstavec (90, 70 mm) uz taky neprida na jizdich vlastnostech..

              Nekdy Ti vyjde mensi velikost se 120 predstavcem plus minus stejne jako vetsi s predstavcem 100, pokud pak mas u te mensi velkej drop, stoji za to jit do vetsi a vymenit predstavec, nejlepsi je si to presne nakreslit a porovnat..

              0 0
            • Johnnyxjr  

              Tady máš taky k zamyšlení sice je to s cenou přes ale je tam docela pěknej konfigurátor

              http://www.duratec.cz/…y/cyklokros/

              0 0
    • onur  

      …ak mozem prispiet, hoci aj mozno OT

      Sam mam Cube CX (velkost 59), a ram hodnotim ako super, je pevny, stabilny, lahko olvadatelny, ale nema sloping, takze sedlovku mam relativne dost zasunutu do ramu.

      Predtym som mal Giant Defy cestak (velkost L) a sedlovka bola o dost viac vysunuta. (len pre info)

      mne sa celkom paci Giant:

      http://www.giant-bicycles.com/…19458/77910/

      0 0
    • TheFlyingVena  

      Tak jsem nakonec koupil ten Focus. Vím, že mi tady nebyl moc doporučen, protože má zádvodní geometrii. Ale já když jsem ho porovnal se Cannondale Synapse, tak mi ta geometrie přišla dost podobná (hlavně co se stack a reach týče). Navíc stojí asi o 5 tisíc míň, než ten Cannondale, a já jsem ho měl ještě se slevou asi 4 tisíce. A taky má hydraulické brzdy (spíš „semi-hydraulické“, používají normální Bowden), což ten Cannondale nemá.

      Jezdí se na něm skvěle.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.