• tonela

    potřeboval bych radu jak mám  správně umístit Cyklocomputer na kolo rozměr 26" 2,0 kam na drát?

    0 0
    • Vilém  

      tak aby ti snimac pobral magnet.

      0 0
    • LookAss  

      Maximální vzdálenost mezi magnetem a snímačem by měla být 0.5 cm. Je to až kousek od náboje

      0 0
      • LookAss  

        zapomněl jsem dopsat maximálně :) ale sám tam mám asi 2 mm. Nejlepší je mít co co nejblíž,ale zase ne tak aby to o sebe bouchalo no… :)

        0 0
    • Zerocool  

      tak když nic, tak asi blíž ne, ale ne tak, aby to o sebe bouchalo, .....dobrá rada nad zlato:)

      0 0
    • tonela  

      myslel jsem kam ho umístit na drat kolik cm od ráfku?

      0 0
      • DanMaxbike  

        To je úplně jedno jak daleko od ráfku,nastavíš jen správný obvod kola a je to

        0 0
      • jIrI___  

        To máš úplně jedno. Ať už bude tachometr blíž náboji nebo naopak blíž ráfku, vždycky čidlo „uběhne“ kolem snímače stejný počet otáček ;-). Hlavní je správně nastavit obvod kola.

        0 0
      • zichis  

        když to jde, volím zlatou střední cestu :-) Ale zas tak moc na výběr není, ono se totiž musí volit místo, kde máš vhodně širokou mezeru mezi špajchnou a nohou vidle. S úzkým snímačem se musí víc ke středu, se širokým zase blíž k ráfku. Dopuručuju si před definitvním umístěním ověřit, jestli snímač spíná nejspolehlivě­ji pokud je magnetka proti značce na něm. Mě třeba snímač nejcitlivějc re­aguje, když dám magnetku až naproti špičce snímače.

        0 0
      • Vilém  

        Jen pozor at to nedas moc blizko k nabe, tachometr by ukazoval moc:)

        0 0
    • art1  

      označ si drát  u ráfku pak u prostřed a pak u náboje a otoč  kolem , zjistíš , že se to kolo točí pořád stejně tak je jedno kam to dáš , jem musíš dodržet  mezeru magnet – snímáč max 5 mm

      0 0
    • Venny84  

      Tak asi záleží jak to počítá, když nastavim na tachometru obvod 2205(mm) na 37–622 rafku s pneu 28×1 3/8 × 1 5/8 tak to znamená že když magnet umisteny na dratu u ráfku oběhne těch 2205 za dejme tomu 1s a umístěny skoro u náboje za 0,7s což pak může znamenat rozdíl na otočce kola rozdíl 400mm . Takže pak na 1000 otáček což je 22km máme rozdíl 4km při měření a to jen na poloze magnetu na(špici) , tak já volím dát na střed špice a je to zlata střední cesta.

      0 0
      • Sodoma  

        Zkus se zamyslet hlavou..

        0 0
      • Mr.Pavka  

        NTVL!

        Hustyyyy! :):):):):):):):)

        Vic takovych jako ty a cyklomechanici nikdy nechcipnou hlady…

        0 0
      • Kouba_2005  

        Super prace! Jen tak dal.

        0 0
      • Pentaroth  

        Co to meleš??

        0 0
      • MavasH  

        A teď si vem, jakej rozdíl by to dělalo na kole Pepy Zimovčáka…

        0 0
      • tompca  

        Kup si GPS cyklopočítač a nemusíš to řešit, ten Ti odpustí, že jsi ve škole občas chyběl.

        0 0
      • Mr.Pavka  

        Jeste kolik ti je prosim let?

        0 0
      • Vrci  

        A po hodině jízdy bude mít střed o 30 otáček víc, dráty budou popraskané a jezdec mrtvý. Proto je lepší tam magnet nedávat. Důkaz je v každém filmu, kde se kola aut při jízdě dopředu točí dozadu.

        Zajdi za svým fyzikářem ze základky, ať vrátí výplatu za roky kdy Tě učil.

        0 0
      • Cabasekxxx  

        To jsi po flámu a nebo si se bacil do hlavy? Tohle snad není ani možný

        0 0
      • Spyderco  

        Děláš si prdel, viď :D

        0 0
      • Mr.Pavka  

        Kdysi jsem mel mechanicky pocitadlo najety vzdalenosti.

        Byla to takova kosticka z hlinikovy slitiny o rozmerech tak 40×25×30mm ze ktery koukala takova sesticipa hvezda-pocet uz nepamatuju.

        A na drat se pridelal sroub kterej vzdy po jednej otacce cvrnknul do paprsku ty hvezdicky a ta hvezdicka se pootocila.

        Tam bylo treba mit urcitej obvod kola aby to spravne pocitalo.

        Ten obvod ale nevim a byl jsem to linej prepocitavat kolik cvrnknuti nacte na ciselnych kotouccich jednu jednotku vzdalenosti.

        0 0
        • Vilém  

          Na krabicce toho pocitadla bylo napsane pro jaky rozmer to je urcene.

          0 0
          • Mr.Pavka  

            Krabicku jsem od toho nemel a v ruce jsem to mel tak pred 25 lety s tim, ze to uz tenkrat melo tak dvacetiletou patinu.

            0 0
    • enzzo69  

      Super vlákno. Jen přemýšlím, jestli jsou někteří opravdu takhle technicky zdatní nebo je to nějaká provokace.

      0 0
      • Slavik  

        Matematiku zvládá na jedničku, když dokázal rychlost spočítat pro různé průměry, ale myslím, že v 6. třídě propadl z fyziky :-)

        0 0
        • Guxx  

          …jinak by věděl, že to musí snímat až na obvodu kola, jinak to nikdy nemůže být přesně:-) jen nevím jak to nalepí přímo na plášť:-)

          0 0
    • Venny84  

      Tak asi záleží jak to počítá, když nastavim na tachometru obvod 2205(mm) na 37–622 rafku s pneu 28×1 3/8 × 1 5/8 tak to znamená že když magnet umisteny na dratu u ráfku oběhne těch 2205 za dejme tomu 1s a umístěny skoro u náboje za 0,7s což pak může znamenat rozdíl na otočce kola rozdíl 400mm . Takže pak na 1000 otáček což je 22km máme rozdíl 4km při měření a to jen na poloze magnetu na(špici) , tak já volím dát na střed špice a je to zlata střední cesta.

      0 0
      • Vilém  

        Zacina to byt trapne, jednou stacilo.

        0 0
        • Tencovozikmin  

          No jo Slavicin tam zacina hranice tarahunskej zeme. Tos tomu uz zacinam rozumet :-))

          Reakce byla na toho barana vejs.

          0 0
      • Zdyn  

        Předpokládám, že je to jen provokace, ale kdyby náhodou nebyla:

        Magnetu (i snímači) je úplně jedno kde se na poloměru kola nachází a je to jedno i computeru. Magnet (símač) totiž nic něměří, ale pouze signalizuje otáčky kola – tedy průchod magnetu kolem snímače. Až computer teprve přiřadí každé otáčce (interval mezi dvěmi sepnutími snímače) vzdálenost-obvod pláště, který byl zadán do paměti computeru. A protože střed kola je pevně spojený s ráfkem, tak každý bod na poloměru kola má stejnou úhlovou rychlost. Rozdílná je pouze obvodová rychlost, která je samozřejmě na poloměru závislá, ale ta nehraje roli.

        0 0
      • babkanakole  

        Řekni, že si z nás utahuješ! Prosím, prosím, smutně koukám.

        0 0
      • Jasam  

        Škoda, že jsme ho tu myšlenku nenechali rozpracovat trochu více. Třeba bychom byli svědky nějakého přelomového fyzikálního objevu. ;)

        0 0
        • Zvanty  

          Možná má mezi nábojem a ráfkem dvě obruče spojené třecí spojkou, kdy jedna špice je od náboje ke spodní obruči a druhá špice od horní obruče k ráfku. :-)))))

          0 0
      • Venny84  

        Tak samozřejmě že jsem to psal jiným pohledem…většinou to tak vidí člověk co neví jak bikepočítadlo funguje,taky jsem to psal na střed špice a není co řešit ;). Jinak osobně dávám čidlo s magnetem co nejvíš kvůli dosahu(u bezdratu). Také jsem před léty nevěděl jak tachometr funguje…lidi to kolikrát ani nenajdou. Jo a dávám taky na levou stranu.

        0 0
    • veteran  

      A to ještě zvládá jen tak mimochodem pohyb v ČASOprostoru.

      12 let žádný problém.

      Asi už to původního tazatele vůbec nezajímá, nebo to už dávno vyřešil s nějakým jiným převtěleným Einsteinem.

      0 0
    • HonzaRez  

      Hlavní je dát si cyklopoč na řítítka vpravo, aby bylo možné ho ovládat pravou rukou…

      0 0
      • Slavik  

        Prosím, prosím, kde je nejbližší strom?

        Mám totiž počitadlo na představci :-(

        0 0
      • Mr.Pavka  

        Vsechny doplnky na kole pokud je to mozne davam na levou stranu jako protizavazi proti vaze prevodniku, prehazovacky, kazety. :)

        0 0
      • xtonda  

        to pak ale světlo musí jít doleva.

        0 0
      • Tencovozikmin  

        A co když jsem levák? Ikdyž umístění se tu teď neřeší že?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.