Cvakající vidlice u kola 4EVER lady

7 nepřečtených
  • Orsonsurf

    Zdravím,

    manželka si pořídila kolo 4EVER lady (vypadá to na tento model: https://www.4ever.cz/…ady-746.html), podle popisu to má vidlici SR SUNTOUR XCM 100 RLO

    A problém je v tom, že když je vidlice zamknutá a já najedu na cca 1–2cm hrbol, tak to v ní nepříjemně cvakne – jako když se srazí dvě kovové součástky. Strašně nepříjemný zvuk, navíc jde ten náraz cítit i v rukách.

    Po reklamaci přes servis mi to vrací, že to je v pořádku, že to tyhle vidlice dělají. Tak jsem se chtěl jen zeptat, zda s touto značkou kola / vidlice nemáte někdo zkušenosti, protože podle mě se na tom se zamknutou vidlicí jezdit víceméně nedá :(

    0 0
    • atty  

      Ber to tak, že je to opravdu ten nejzákladnější (nejlevnější) model odpružené vidlice s pružinou, tudíž třeba i zvukový projev uzamknutí a dorazu je pak adekvátní. časem se to může třeba zlepšit, nebo taky ne. Jinak – proč vidlici zamykáš? Chápu to, pokud by hodně „houpala“ při šlapání na rovině, případně se zamyká do prudkých výjezdů, ale dost lidí ji na HT ani nezamyká.

      Při odemknutí se chová normálně – pruží/tlumí OK a necvaká? Pokud ano, pak je problém v uzamykacím mechanismu (vůbec nevím, jak je u téhle vidlice řešený a obávám se, že v této kategorii vidlic se cvakáním při zamknutí nikdo zabývat nebude), nicméně pokud budeš opakovaně otravovat prodejce/servis a dožadovat se odstranění závady „cvakání“ při locku, mohli by s tím něco udělat.

      Ceny kvalitnějších vzduchových vidlic bohužel začínají někde na 5–6k+.

      0 0
    • pavelxy  

      Sorry, ale měl sem na kole něco podobnýho a rozhodně to po zkušenostech nebudu nazývat odpruženou vidlicí. A je fakt, že sem zatím neměl moc důvodů tohle těžítko zamykat.

      0 0
    • novas752  

      XCM a dalsi levny pruziny od Suntouru tohle delaj, je to vlastnost.

      Jinak nechapu proc zamykat, citlivost tyhle vidle spis neexistuje a vnitrni odpor je tak velkej ze pri normalni jizde vubec nehoupe – pokud nemas vyrazne vic nez 80kg a vidle se nezanori skoro na doraz neni duvod zamykat. Akorat na to zapomenes a prostrelis patronu.

      Byt tebou tak ten drzak predniho kola zahodim a za 3–4 000 koupim zakladni vzduchovou vidli Raidon nebo pokud ji nevyuzijes tak pevnou karbonovou a usetris kilo a ctvrt minimalne.

      0 0
    • Orsonsurf  

      No vidím, že to je tedy pěknej šunt… v tom případě moc nechápu, proč k tomu dávají to ovládání na řídítka… možná aby to působilo, že to je něco lepšího :)

      V každém případě se asi příště této značce vyhnu.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        To není o značce, ale o poloze této vidlice v nabídkovém žebříčku. Všechny levné „odpružené“ vidlice všech značek jsou spíš jen držáky předního kola. Bohužel, opravdu dobré vidlice začínají cenou nad cenou celého toho kola.

        0 0
    • atty  

      Dneska je díky mediální masáži a reklamě „uzavření vidlice na řídítkách přes dálkové ovládání…“ jedna z prvních věcí, na které se úplný laik při koupi kola v této cenové kategorii v obchodě ptá – proto to dávají i na takto levné vidle a lowcost kola. Že je zbytek kola postavený na nejlevnějších součástkách na trhu už tolik nevadí, hlavně že to má zámek vidlice na řídítkách… :)

      Pružinová vidlice má další nevýhodu v tom, že pružina je (i v případě vidlic, které slušně fungují) nastavena na určitou váhu, kde má fungovat a pokud jseš mimo interval, buď se to houpe a zanořuje nebo naopak skoro nic nedělá. Vidlice, kde pružení zajišťuje vzduch se dá právě díky možnosti natlakovat vidlice dle potřebné váhy a stylu ježdění nakonfigurovat přímo na konkrétního jezdce u vidlic s pružinou to jde jen výměnou pružiny (nevýhody jsou jasné).

      Pokud kolo jinak vyhovuje a problém je jen vidlice, je to o investici do lepší, ideálně vzduchové vidlice. Při nákupu se dá samozřejmě ušetřit třeba nákupem z bazaru, ale to je zase potřeba realizovat s někým, kdo tomu rozumí – vidlice (i pohledově hodně zachovalá) může mít řadu problémů. které jsou odstranitelné jen větším servisem (dalších třeba 1500–2000 za výměnu „součástek“ ve vnitřku) nebo tam může být i závada v podstatě neodstranitelná a shánět a kupovat nové „nohy“ vidlice může vyjít dráž, než koupit vidlici novou, se zárukou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.