CUBE Stereo PRO vs. CANYON Nerve AM

65 nepřečtených
  • lukasmaster

    Ahoj, řeším novýho bika a rozhoduju se mezi Cube Stereo Pro a Canyon Nerve AM, Cuba bych měl o něco levněji než je ceníková cena, takže cenově jsou kola nastejno. U Cuba mě láká servis v ČR, v případě problémů s Canyonem se bojím reklamace v Německu a tím pádem asi i delší doby řešení. Taky by mě zajímalo srovnání vidlí/tlumičů, komponenty jsou jinak celkem stejné.

    https://www.canyon.com/…es/bike.html?…

    http://www.cubebikes.cz/…ro-2012.html

    Anketa: Mám vzít CUBE Stereo PRO nebo CANYON Nerve AM?

    13x
    59%
    9x
    41%
    0 0
    • madcat  

      Odkaz na Canyon ti jde někam do prd…, totiž zpátky na tuto stránku :)

      0 0
    • Vilém  

      Ohledne Canyonu. Je tu thread, kde si delal reklamu jejich mistni zastupce a tam se doctes, ze s reklamacema atd. v soucastnosti nebude problem, pujdou pres nej.

      0 0
      • lukasmaster  

        No s tím zástupcem jsem si i psal a říkal přesně to samý, ale srovnání těhle konkrétních modelů a u toho Cuba se mi nezdá to řešení tlumiče za sedlovou trubkou přímo vystavený stříkání ze zadního kola

        0 0
        • MlokCZ  

          Co se týká bordelu, tak to je celkem v pohodě, to řeší originál blatníček (akorát je k mání pouze v karbonu a tak je jeho cena dost nechutná – cca 1000Kč). Horší je ta dostupnost páčky platformy (propedalu) tlumiče.

          0 0
          • pif31  

            Blatníček se mi nelíbí už sám o sobě a ta cena :-( Vyřešil jsem to neoprenovou punčochou od BBB za cca 80 Kč. Podélný suchý zip, takže údržba snadná, cena přijatelná :-) a co se týká dostupnosti páčky propedalu… trocha cviku a jde to i za jízdy.

            0 0
            • MlokCZ  

              Neoprén ale blatníček nikdy plně nenahradí.

              Trochu bych se bál odlétávajících kamenů ze vzorku pláště (když občas nasadím pořádný drapák i dozadu, tak to někdy lítá slušně)

              Bez blatníčku pak máš pořád větší údržbu, to by mi nebavilo i se bordel dostává mnohem více na čepy tlumiče.

              A do třetice, tak blatníček poměrně hodně kreje i přesmykač, což je super.

              A poslední věc, blatníček jasně odděluje prostor mezi tlumičem a pláštěm. Sem tam se mi stane, že tak nějak automaticky po paměti bez koukání sahám po páčce propedalu a nedávám při tom pozor a zaseknu se rukou až o blatníček (díky tomu ji nestrčím do zadního kola).

              0 0
              • Jenda  

                ano je to takovy oboustrany blatnicek. Bez nej bych mel uz pekne okousany prsty. Jako ta cena za nej je silena ale zas na druhou stranu pri investici do toho kola 50 tis a vice uz to neni takovy drama a ten blatnicek myslim ze to kolo prezije :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  A na rozdíl od starší verze rámu Sterea se jim povedl a přesně tam sedí (tentokrát s ním už při návrhu rámu rovnou počítali včetně připravených závitů na šrouby) a nikde ničemu nevadí (u staršího Sterea ubíral na možné výšce použitého pláště).

                  0 0
    • TeryPV  

      Já vím, že mě tu asi jeden uživatel ukamenuje (MlokCZ) :) Ale já osobně bych šel spíš do canyonu:) Je mi sympatičtější vzhledem a výbava/cena :) A co mi hrozně vadí na STEREU je umístění tlumiče, když jsem na něm jezdil, nemohl jsem ho ovládat v pohodě, bylo to spíš utrpení:( Ale co se týče jizdních projevů…tak je na to zase velice dobře. Přítelkyni na test-festu sedl nejlépe a doslova si při jízdě na něm chrochtala:) A kde vzít na něj teď peníze:D Toho Canyona jsem nejel, takže jízdní vlastnosti nemohu soudit:(

      0 0
      • MlokCZ  

        Proč? Každý má jiné preference a sedí mu něco jiného.

        Dostupnost páčky platformy na Stereu je výrazně horší, to je prostě fakt. Nemůžu říct, že bych nad dostupností páčky zrovna jásal, ale až tak mi to nevadí i když platformu na tlumiči docela používám.

        A střídám Stereo s AMS 150tkou, kde je páčka zase naopak dostupná asi nejlépe co může být, takže mám neustálé srovnání oproti lépe dostupné páčce.

        Výbava cena je stejná, když píše, že může mít Stereo za srovnatelnou cenu, takže to netřeba řešit (celkově je to hodně vyrovnané osazením, každé má něco o chlup lepšího).

        Ty dvě stavby se chovají dost odlišně, u Canyonu jsem ale nejel poslední současnou variantu kde je osazena XXV komora. Jel jsem naposledy jen na XV komoře. Trošku mám obavy co s tím ta XXV komora udělá. Pro lepší využití zdvihu to bude dobré, ale pro počátek zdvihu už moc ne.

        Na Stereu zase naopak teď konečně dávají rovnou standardní komoru což je dobře a mělo to tak být od začátku.

        Reklamací bych se u Canyonu nebál ani dříve, když ještě nebyl žádný zástupce pro ČR, natož dnes.

        Servis v ČR je ale pořád o něco pohodlnější a jednodušší.

        0 0
        • Lister  

          Je nějaký výrazný rozdíl s dostupností té páčky u původního a nového Sterea. Protože jsme to čekal mnohem horší – na to, jak je ten tlumič umístěný, mi to nepřišlo vůbec špatné – stačí se jen lehce ohnout a tlumič se jednoduše zavře. Kdybych to měl srovnat s LV, kde je tlumič sice pod horní trubkou, ale je obráceně než je běžné, tak to nahmatávání páčky zas o tolik horší není a u Marina jsme zase musel tápat hluboko mezi těmi čepy. Ono to nakonec není tak špatná, jak to na první pohled vypadá a použitelné to je velmi dobře i za jízdy.

          0 0
          • MlokCZ  

            Trošku rozdíl je. U staršího Sterea je ta o 180st. páčka dost výhoda pro lepší dostupnost (zase to není standard u tlumičů, takže tím komplikace), to otočení udělá dost. A to i přesto, že díky mírné změně přepákování je to u novějšího Sterea nepatrně blíž.

            Jinak ale zase tak špatné to určitě není. Já si zvyknul docela rychle a jak jsem psal, tak i při pravidelném střídání s AMS 150tkou, kde mám páčku dostupnou nejlépe jak může být (tam velmi pohodlně dosáhnu, aniž bych pohnul tělem a ještě to i dobře i po slepu okamžitě nahmatám), tak se to i na Stereu dá.

            A to mám krátké ruce, takže se musím ohnout o trošku více než někdo kdo má delší ruce a kratší nohy.

            0 0
      • Jenda  

        myslim ze mlok by te rozhodne nekamenoval. Ta dostupnost propedalu je fakt horsi a chce to trochu cviku. Nemam primy srovnani AM a stereo ale mam castecne srovnani nerve XC a Fritzz a ten canyon mi prisel mirne citlivejsina zacatku zdvihu ale taky progresivnejsi (se standartni komorou). Myslim ze obe kola jsou srovnatelna co se vybaveni tyce, na Stereu je problem vidlice, je nenulova pravdepodobnost ze casem bude potreba prejit na DPC bo ten DPA se jaksi asi trochu sere, zase ma lepsi brzdy.

        Chovani obou staveb ma svy vyhody ale i nevyhody, zalezi co clovek ceka, ani jedno kolo ale rozhodne neni spatny.

        V cem mi prijde nejvetsi rozdil je geometrie. Canyon je ve 20" o 2 cm delsi coz je sakra hodne. takze pokud clovek vaha mezi temahle dvouma kolama tak bych se rozhodoval spis podle toho. Jo a bordel versus tlumic s blatnickem neni u sterea problem. Jeste stereo ma zadno X-12 osu coz mam dojem ze ten canyon ma standard rychloupinak.

        0 0
        • TeryPV  

          já už mlčím:-) Já tomu až tak do hloubky nerozumím, spíš se řídím pocity:) Jako že jak se mi na tom kole jede:) Je fakt že jsem si nevšiml těch 2 věcí co píšeš…Takhle dlouhá 20 je i na mě dost a asi bych to v kategorii AM nesnesl:( A co se týče pevná osa vs RU tak od doby co mám obě osy pevný, bych neměnil, je to prostě jiný kafe:-) Jak říkám, pocitově stereo super:) ale nesedí mi to usazení, osobně bych si na to asi nezvykl, a osobně se mi ani moc nelíbí:) Asi by měl zakladatel zjistit, kde si kola může půjčit, a měl by si je vyzkoušet:)

          0 0
        • MlokCZ  

          Co se týká citlivosti a progresivity, tak to u AMka tak nebude. AMko má samotnou stavbu ještě progresivnější než XCčko, takže to tam dohánějí tlumičem. A teď tam dávají XXV komoru. Ta tu progresivitu hodně sníží, ale také se ty super velké komory projevují velmi na počátku zdvihu. Fouká se to na větší tlaky a počátek je pak méně citlivý (nejen přímo citlivost ale i ochota chození do zdvihu v první části zdvihu).

          Jak píšu nad Tebou, tak jsem to s tou XXV komorou ještě nejel, takže přesně hodnotit nemůžu. Když ale vezmu dle XV komory, tak s dalším posunem už těžko bude AMko citlivější než Stereo.

          Problém s DPA, tady souhlas. Na druhou stranu na Canyonu Talas a ještě v RL verzi, to je zase rovnou naprosto zabitá citlivost. Takže výhra není ani jedno, u DPA aspoň může snadno přejít na dual air nebo DPC. Talas bude na tom s citlivostí bídně i kdyby ho nechal upravit.

          A ta geometrie, tam bych si nebyl vůbec jistý. Délka horní rámové trubky je u Sterea hrozně zavádějící díky té konstrukci.

          Já bych pro 18" velikost Sterea řekl, že by měla být uvedena délka virtuální horní rámovky 600mm. To jsem určil dle srovnání s mnoha jinými rámy při stejném předozadním nastavení sedla.

          Ono si stačí srovnat rozvor + délku zadní stavby + hlavový úhel.

          Dle toho mi vychází, že ve 20tce jsou ta kola dlouhá ± stejně a v 18tce může být dokonce Stereo o nějaký ten mm delší.

          Rozdíl bude v reálu mezi těmi rámy (co se týká délky) zcela minimální.

          0 0
          • MlokCZ  

            U geometrie bude pak hodně záležet jakou potřebuje velikost.

            U Canyonů se mi nelíbí standover pro 16" a 18,5" velikosti. To je prostě už moc na takový typ kola.

            0 0
          • TeryPV  

            počkat, počkat…jakej je problém s Talasem RL ?? není citlivej:-O Já teda nevím, osobně ho mám, a po tom co jsem zkoušel na Test-festu kola mi teda přijde jeden z nejlepších co jsem jel, možná nejlepší…a to jsem měl na test-festu kolo nové asi 4 dny…

            Mohl by jsi popsat o je na Talas RL špatného…abych s tím počítal:)

            Děkuji.

            0 0
            • MlokCZ  

              Žádný Talas není a nikdy nebyl citlivý. Dlouho jsem to Talasům trpěl díky pro mě perfektně vyhovujícím systému snižování zdvihu, ale už mi došla trpělivost. Ve 32mm verzi je to sice o něco lepší než v 36mm verzi, ale stejně bída.

              Poslední roky (minimálně 2010+ modely) se to změnou kostrukce Talas systému ještě zhoršilo. 2008 kde ještě byly použity 3 komory na tom byl lépe, ale ani to nebyla žádná super citlivá vidlice.

              RL verze má pak ještě větší kurvítko od komprese, které to ještě mírně zhoršuje oproti RLC a RLC FIT verzím.

              K tomu ještě teď u Foxe mají těsnější stíráky, které to dále ještě zhoršují.

              PS: Jezdil jsem (a nebo ještě jezdím) 4 různé Talasy (všechno 32mm verze) včetně RL verze. Po úpravě u Milana to bylo vždy o něco lepší, ale pořád nic moc.

              0 0
              • TeryPV  

                já teda nevím, asi tomu nerozumím, ale proč teda když jsem různá kola zkoušel, tak jediný co mi vyhovovalo svým chodem a především citlivostí byl pro mě to nejlepší. Le je možné, že mé pocity jsou špatné:-) Jinak nechápu to kurvítko od komprese..co je na něm špatně…jsem jen laik tak se nechám rád poučit:)Je teda fakt, že mám verzi 2010 vidlice..

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nevím co jsi zkoušel za vidlice, ani v jakém byly stavu.

                  U citlivosti je to jednoduché. Místo toho kdo má jaký pocit si to lze snadno objektivně změřit.

                  Změř odtrh svojí vidlice a hned bude vše jasnější (do odtrhu se při měření počítá i váha samotného kola, pro rychlé změření stačí postavit přední kolo na váhu).

                  Jaký odtrh jsi naměřil?

                  Kurvítko od komprese u Foxu zavedli před pár lety, netuším proč. Tím šly Foxky v originál stavu dost do háje (jejich citlivost).

                  Ze začátku to začalo u RLC verzí (140–150mm zdvih) na 5–15kg. Tedy dle nastavení komprese to přidalo 5–15kg k odtrhu. O to byla horší citlivost. Přínos žádný.

                  RL verze byly vždy nastavené napevno, někde cca v 1/3 rozsahu, tedy pro 5–15kg to bylo u RL cca na +7–8kg.

                  Pak zjistili, že to opravdu přehnali a nověji se kurvítko od komprese zmenšilo. RLC verze se snížila na 2–10kg, takže to už bylo celkem rozumné. Kdo chtěl aspoň trošku citlivější vidlici, tak mu to kurvilo citlivost jen o další 2kg. RL verze pořád někde v 1/3 toho intervalu.

                  K tomu přepracováním Talas systému došlo ke zhoršení pasivních odporů samotného Talas systému a stíráků. Tady ale hodně záleží na hmotnosti jezdce. Čím se více fouká, tím je to horší.

                  Vždy se to samozřejmě bude lišit kus od kusu vidlice jak si sednou tolerance. Takže jsou o něco lepší kousky a o něco horší kousky.

                  Citlivý Talas ale nexistuje žádný.

                  Jeden z Talasů, konkrétně 2011 RLC Fit mám upravený, kurvítko od komprese zcela vyřazené. Úpravou se citlivost znatelně zlepšila, přesto to není žádný zázrak a končím s ním.

                  0 0
                  • TeryPV  

                    Doma nemám váhu, takže jak se dostanu k někomu, kdo ji má i s kolem tak otestuju:) Mě by jen zajímalo, proč když jsou ty vidlice dle Tvého tak necitlivé (špatné) proč se prodávají za takové ceny a jsou (aspoň dle toho co jsem vypozoroval) osazovány na velkou spoustu kol a to i v kategorii 60k a výše… Tomu potom nerozumím:( Navíc má vůbec hobík šanci poznat rozdíl…

                    0 0
                    • Lister  

                      Ono jde hlavně o to, že v současnosti se takto chová valná většina vidlic. Takže pokud jsi někdy nejezdil nějakou citlivou vidlici, jako bývaly svého času pružinové Vanilky nebo je upravený Epicon či jiné upravené vidlice, tak vlastně nemáš představu, co opravdu citlivá vidlice dovede a vyžehlí. Je to stejné jako se zadní stavbou – dokud neotestuješ opravdu extracitlivou stavbu, tak budeš spokojený s tím, co máš. Jak otestuješ, už nechceš zpátky.

                      0 0
                      • TeryPV  

                        No ale z tohodle jsem měl přesně strach, když jsem před Tes-festem koupil svoje nové kolo, z kterého jsem byl nadšený, tak jsem měl strach abych tam nepoznal něco lepšího…a nepoznal, ba naopak…vše bylo subjektivně horší, někdy opravdu hodně citelně, jediné, co mi sedlo byl CUBE Stereo a Jedna AM Merida(nechce se mi hledat jaká:) A to jsme se snažil každý půjčený kolo nejdříve poladit, než vyjedu..Takže jsem asi zatím na citlivějším kole, než mám doma nejel:) Otázka jestli je nějaké citlivější natolik, abych to poznal:)

                        0 0
                        • Carlos.f  

                          Ghost AMR Plus jsem zkoušel – ročník 2010. Funkci zadní stavby hodnotím jako jednu z nejlepších.

                          Do toho kola jsem nešel, protože mi absolutně neseděla geometrie.

                          Rok 2012 má ale úplně jinou geometrii – mě by určitě vyhovovala více.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        To je pravda.

                        U Talasu ale nutno říct, že je na tom s citlivostí ještě znatelně hůře než dost jiných vidlic bez snižování.

                        I v originálním stavu se občas objeví nějaká vidlice s odtrhem pod 10kg a kolem 10kg se jich najde poměrně dost (i třeba Epicon v originále mívá kolem 10kg odtrh).

                        Talas dle kusu, ročníku, stavu a tlaku (u těch novějších od 2010 modelu se to s vyšším tlakem hodně zhoršuje) mívá klidně i výrazně přes 15kg i u 32mm verze, 36tky pak i přes 20kg.

                        A když pak vím co může u citlivosti být a co máme i pořád doma (manželka má na fullu upravenou Rebu), tak to je pak o to horší.

                        Teď mi ale ty moje Talasy dorazily úplně. Už by chtěly oba servis, takže citlivost se zase výrazně zhoršila i oproti tomu jaká může být.

                        Tak jsem jeden z nich vzal a změřím odtrh a ono naprosto nechutných 20kg.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Těch 20kg má tedy ten co je na tom z těch dvou hůře. A nejenom, že se zhoršil výrazně jak potřebuje už servis, ale ještě narozdíl od toho druhého nemá ani upravenou kompresi, tedy kurvítko komprese zůstalo v originálním sta­vu.

                          0 0
              • K2  

                Ahoj Mloku,

                jak vozíš nastavenou vidlici do trialového terénu plného kamenů kořenů, kde se to nedá rychle pustit.

                • Na běžné ježdění mi vyhovuje citlivka (Marzoška XC600 130 mmladěná od Milana)
                • V těžkém terénu mi vyhovuje o něco progresivnější Talas2008 v originále na druhém kole.

                Když nemám dostatečnou rychlost tak se citlivou vidlicí zapíchnu a zastavím o překážku/nebo jdu přes – samozřejmě každý může namítnout, že neumím jezdit (na to vám…:-)

                PS: Na motocross a Enduro se taky vozí jinak nastavené pružení.

                Motokrosaři prohlašují že nejlepší pružení jsou ruce a nohy :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nikdy jsem neměl moc potřebu vidlici přitvrzovat ani na ty trialovější pasáže. Stejně když už nemám žádnou rychlost a pasáž je opravdu těžká, tak to nedám ať je vidlice nastavená jak chce. Nejsem žádný trialista.

                  A protože střídám pravidelně i celopevňáka, tak vím, že ani ten celopevňák mi k trialovějšímu pojetí nijak nepomůže (vyložně trialově poskakovat na místě přes překážky nikdy nebudu).

                  Přes řídítka nechodím vůbec v takových situacích. Když už něco takhle nezvládnu a nemám rychlost, tak se o překážku případně zcela zaseknu.

                  A citlivější odpružení (až zase bude) mi pak více motivuje mít větší rychlost a tak to častěji projet.

                  Samotná horší citlivost mi stejně až tak nepomáhá ani v takové specifické situaci, stejně spíše vadí, že jde vidlice hodně do zdvihu. A Talasy i když nemám teď citlivé, tak do zdvihu dále chodí už ochotně.

                  No RVL s DPC teď budu mít případně open/omezení/lock, takže půjde využití na takové situace vhodně nastavená střední poloha tlumení u RCT3.

                  0 0
                  • K2  

                    Citlivost na mém Talasu je celkem OK (ale horší než u Marzošky), ale chodí mi cca do 120 mm místo do 140mm

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na 2008 verzi lze poměrně jednoduše (pořád ale interní zásah a je potřeba mít přípravek na foukání) ve velkém rozsahu progresivitu měnit dle nafoukání třetí komory. 2008 Talas byl z těch 4 různých ročníku co jsem jezdil na tom s citlivostí nejlépe.

                      0 0
      • Nikovlas  

        Proč vlastně nejsou víc rozšířené ovládání z řidítek? Vždyť by to mohl být s podstatě stejný tlumič, akorát mít ovládání na bowdenu na řidítkách, ne? Chápu, že tahle kola nejsou cílená na nějaké chrcení, ale kdybych uvažoval o novém kolu, tak bych ho chtěl mít v rámci možností univerzální a občas mě baví si stoupnout do pedálů… bez ovládání vidle z řidítek už bych si teď blbě zvykal…

        0 0
        • Jenda  

          to je jednoduchy, kdyz pujdes do extremu tak budes mi na riditkach az 4 dalsi packy a to se z toho poseres :-)

          Tlumic, vidlice, snizovani vidlice a sedlovka :-o

          Ono u Sterea aby to rozumne chodilo tak u RP 23 to chce mit CT nastaveny na min nebo jeste pod min, jak je to ted by ti popsal Mlok. Kazdopadne v obou pripadech je pak PP spis hoemopatickej, snizi to sag do vyjezdu ale porad to ze sedla houpe natolik ze se na tom nejak vic chrtit proste neda – tedy silova jizda ze sedla je nesmysl. No a pak nepotrebujes ani to zamykani vidle (na Lyrikovy jsem ho s chuti vykuchal :-).

          Ovladani z riditek ma podle me smysl az v pripade Canondale/Scott prip Bionicon kde tim hlavne menis geometrii kola do vyjezdu. Ale zase na kratsi vyjezd to clovek az tak nepotrebuje a na delsi si tam hmatnout neni zas takovej porod.

          0 0
          • MlokCZ  

            Co jsem přešel na tlumič s Boost valve, tak jsem nakonec zkončil u VT M (střední hondota), tedy o chlup vyšší kompresi než bez BV s CT min nebo méně než min. Citlivost pořád velmi slušná a propedal už je trošku znatelnější.

            Na silové dupání ze sedla to ale pořád stejně nestačí.

            0 0
            • martinpav  

              Nevieš ako je na tom tlmiči nastavený BV? Mám na stereu VT nastavené na F, BV na neznámu hodnotu, štandardná komora a ak nafúkam na ± správny sag tak je to moc progresívne a tupé.

              VT chcem upraviť ale netuším či upraviť rovno aj BV a keď áno tak ako moc :) .

              0 0
              • MlokCZ  

                To nevím jak to má nastavený 2012 model.

                V každém případě s malou komorou je to už poměrně progresivní a vhodné i pro agresivnější jízdu (i trochu větší skoky), takže extra snížit progresivita bez výměny komory nepůjde.

                S HV komorou je to ale zase už moc málo progresivní a takový divný počátek zdvihu, takže pak jedině dát HV komoru a tu nechat vyvložkovat na nějaký kompromis aby to bylo něco mezi.

                Kdybys chtěl HV komoru, tak mám jednu v bazaru :-)

                Jinak určitě nechat snížit VT na L nebo M. Co se týká citlivosti, tak L x M se už liší poměrně málo, s L to bude o malinko citlivější, ale zase bude méně výrazný propedal (on není supervýrazný ani už s VT M).

                Samotná změna VT (na menší omezení kompresí) také nepatrně zlepší využití zdvihu, i když ne nijak moc.

                Já tam mám VT M + 200psi BV a vyhovuje mi to i s tou trošku větší progresivitou. Na doraz jsem to takhle ještě nedostal nikdy, na 48–49mm už ano a ta rezerva asi 1,5mm kterou jsem ještě nevyužil nikdy už je minimální a i dobře.

                Takhle to mám s cca 20–22% sagem.

                Nižší tlak BV lehce sníží progresivitu také, ale nečekej zázraky. Nižší tlak BV pak ovlivní i trošku citlivost a počátek zdvihu.

                Klidně tedy můžeš zkusit i třeba VT L + 150–175psi BV. V takovém případě ale počítej, že propedal bude omezovat naprosto minimálně až neznatelně.

                Koukám, že jsou u Cubu posedlí dávat všude VT F (na 2011 AMS 150tce jsem to měl taky a 2012 model to má taky – u AMSka to omezuje ještě o něco více díky nižšímu přepákovacímu poměru než má Stereo), nechápu…

                0 0
                • martinpav  

                  Mám 2011, využil som dobré ceny na BikeDiscount-e a kupil som len rám :).

                  Komoru by som zatiaľ nechcel meniť, aj keď nie je problém ju vyvložkovať.

                  Keď mám 20% sagu tak nevyužívam posledný centimeter zdvihu na tlmiči čo je celkom dosť. Aby som ho začal využívať potrebujem ísť na cca 30–35% sagu :/.

                  Podľa toho čo píšeš to asi skúsim s nastavením VT = M, BV = 175.

                  0 0
        • MlokCZ  

          Akorát další bowdeny navíc. Platforma stejně není lock a většinou není dostatečná, aby zcela udržela tlumič bez pohybu při dupání ze sedla (a pokud je nastavený tak, že to platforma udrží, tak je zase necitlivý s vypnutou platformou).

          A kolik bys na řídítkách chtěl mít ovlávání. Čím dál více se i na sériovky dávají teleskop sedlovky. Ty potřebují dálkové ovládání na takovém kole nejvíce. Takže bys měl ovlávádní sedlovky, tlumiče, vidlice, …

          Full s vyšším zdvihem nebude nikdy dobrý pro časté dupání ze sedla.

          0 0
          • Nikovlas  

            Ale třeba takovej Anthem – tam už se dupání ze sedla očekávat dá… teda nejel jsem na tom, ale předpokládám, že se to houpat bude, když to nezavřu. No aspoň nemusím litovat, že nemám prachy na full – takhle si sice zdaleka tolik neužiju terén, ale aspoň můžu zamknout vidli a krátkej kopeček vydupat ve stoje. I když je pravda, že po posledním servisu u Milana mi zamčená Reba taky propružuje asi 2 cm, což mi připadá o trochu víc než dřív…

            0 0
            • MlokCZ  

              Nízký zdvih + stavba která se trošku více zamyká, tam je to v pohodě ze sedla. Trošku se to hnout samozřejmě může, ale není problém tak jezdit i častěji.

              Psal jsem hlavně ten vyšší zdvih, že už to tam nikdy není ze sedla ono, i když se ze sedla samozřejmě jezdit dá taky.

              Mně se ze sedla nějak extra nehoupe ani bez omezení ani jeden ze 150mm fullů co teď jezdím a na pár metrů ze sedla když je v terénu potřeba samozřejmě běžně chodím.

              Více se pak (když je tlumič i vidlice v open modu) stejně houpe vidlice.

              A když je dlouhý kopec, tak si sem tam vidlici zamknu + tlumič na platformu (tlumič na platformu používám často, hlavně kvůli snížení sagu, takže to už stejně ve výjezdu mám skoro vždy) a klidně ze sedla jedu i delší úsek.

              Ale není to už prostě 100% ono, tlumič to neudrží zcela, takže se to trošku hýbe a ani ta geometrie kola už není ideální pro takové dupání.

              2cm na Rebě – to se ti pohupuje mnohem více než mně ten 150mm full. Foxka se zamčená ani nehne a vzadu se to na platformě hýbe jen trošku (hodně záleží jak moc intenzivně se do toho dupe, když volněji delší úsek, tak se to nehne skoro vůbec).

              Teď ale budu mít také větší pohupování i u zamčené vidlice, když se Talasů zbavuju a bude RVL s DPC.

              Je ale pravda, že právě na užití si pořádného dupání ze sedla mám celopevňáka a s tím pořád srovnávám…

              0 0
              • Nikovlas  

                Dík za info. Jestli se někdy rozhoupu do takové investice, tak to určitě vyzkouším sám, co vlastně chci.

                U tý vidlice vidím příčinu v tom, že poslední servis vyřešil problém s unikajícím olejem z MotionControlu, ale nevyřešil jeho úbytek. To by pak asi vysvětlovalo, že to víc pruží zamčený a i subjektivně míň tlumí (ale to si netroufnu říct s jistotou – mám ten pocit). Předpokládám, že to není nic, co by vedlo k dalším problémům a snad to počká do další prohlídky…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak ona zamčená Reba se poměrně pohybuje standardně. MC prostě nazamyká jako lock u Foxek.

                  Vždy jsem tu psal, že zamčená Reba je o třídu pohodlnější než pevná karbonka.

                  0 0
    • logoman  

      Tohle stereo je vzhledove vazne krasny :)

      0 0
    • lukasmaster  

      Díky všem za přínosné komentáře, především pak Mlokovi za detailní rozbor tlumičů a vidlí, nakonec to vypadá že půjdu do Cuba

      0 0
      • Jenda  

        kazdopadne pokud mas moznost tak toho Cuba ozkousej, co tu Mlok jeste nezminil je, ze diky polozeny sedlovy trubce se s vysunutim sedla hodne meni jeho predozadni pozice tak at se ti nestane ze pri idealnim nastaveni budes potrebovat sedlovku s extremne velkym offsetem nebo naopak i na sedlovce bez offsetu nedas sedlo dostatecne dopredu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak, tak, to jsem nezmínil a je to hodně důležité.

          0 0
        • lukasmaster  

          Toho jsem si všiml, zkusim něco najít k odzkoušení.

          0 0
          • lukasmaster  

            Jinak mám míry, výška 181 cm

            rozkrok 84

            trup 60

            ruce 59

            Jakou velikost byste doporučili?

            0 0
            • Jenda  

              asi 20, resp ja mam 180, nohy 86 zbytek si nepamatuju a 20" Fritzek mi sedi perfektne i s 90 predstavcem.

              0 0
            • MlokCZ  

              Mám skoro stejné všechny tři rozměry (minimální rozdíly), máš taky krátké ruce a trup jako já.

              A jezdím 18" + 75mm představec.

              0 0
            • vojtechposmourny  

              18. Mám 182 a Fritzze 18 s 70mm představcem.

              0 0
            • Lister  

              Stavěl jsme starší stereo pro kluka s výškou 182cm a trochu delšíma nohama i rukama a vyšlo to na 18 s trochu víc vytaženou sedlovkou a 100mm představcem naprosto ideálně. A nový rám je údajně ještě delší, takže by neměl být sebemenší problém.

              0 0
    • PC  

      Ahoj,

      a mas toho CUBE nekde?dnes jsem byl v krame s tim ze jsem se teda konecne rozhodl pro jeho koupi(jiny model) a misto toho jsem se dozvedel ze dodaci lhuta na naprostou vetsinu CUBE kole je po cele CR snad i Evrope az 1–3 mesice.

      0 0
      • MlokCZ  

        Občas někdo přímo skladem na prodejně něco má. V Plzni v Ebole třeba jsem teď na prodejně Stereo viděl a to dva různé kousky (neptal jsem se ale jestli už náhodou nejsou zadané, ani nezkoumal co to přesně bylo za velikosti – na první pohled asi 18" velikost oboje, jedno v černé anodizaci a model jedno asi Race).

        0 0
    • K2  

      Přidám ještě ke srovnání jednoho mého oblíbeného Němčoura a to Ghost AMR+

      http://www.ghost-bikes.cz/…us-5900–2012

      Zkoušel jsem ho na TestsFestu a líbil se mi…

      Jel jsem i Fritze a systém Cube se mi taky líbil

      Staršího Canyona AM mám doma a taky spokojenost :-)

      Zkus si všechny projet, osahat. Všechno jsou to dobrá kola. Některé z nich tě chytne a bude ti vyhovovat/líbit o něco více – to si kup :-)

      0 0
      • TeryPV  

        Nemůžu než souhlasit:)

        mám: http://www.ghost-bikes.cz/…us-5900–2010 a jsem neskutečně spokojený:) je to opravdu mazel:)

        0 0
        • K2  

          Ten starý model jsem taky zkoušel.

          Je dost jiný než ten novější – je to lehounké jezdivé dlouhonohé XC (pro můj styl ježdění možná i vhodnější)

          Ten Nový AMR+ je stavěný do těžšího terénu a má více AM/Enduro geometrii – pořád ale jede slušně…

          0 0
          • TeryPV  

            No mě to zrovna jako lehoučké XC nepřijde, ale jezdivé je, o tom žádná :) nicméně oproti geometri letošního modelu jsem moc rozdílů nenašel ani vzhledově ani pocitově, přijdou mi plus mínus stejné…stejně tak projevem…jen mě mrzí, že čím novější kolo tím za stejné peníze méně muziky:( A že by můj rám nebyl stavěný do těžšího terénu jsem si zatím nevšiml…mám pocit, že to kolo zvládne snad všechno :) Jinak oproti kolům 120 zdvihu, já citím veliký rozdíl:)

            0 0
            • K2  

              Lehké jsem myslel v kategorii 140/140 nebo 150/150

              Je pravda, že jsem jel na nějaké verzi osazené komplet XT…

              To nové mi přišlo s více podkopnutou vidlí, bytelnějším rámem a o něco těžší (mělo ale sériově teleskop sedlovku)

              0 0
              • Carlos.f  

                Nové 2012 je úplně jiné – např hlavovka je nižší a má 67 stupňů.

                Oproti 2010, kde bylo 69 stupňů a hlavovka poměrně vysoká.

                0 0
    • Dorsiflex  

      Ahoj, navážu na zakončenou diskuzi svým dotazem. Poohlížím se po fullu s trochu vyšším zvihem a AM se mi moc líbí. Chtěl bych ale něco, co ještě spadá do „škatulky“ univerzál (třeba jako Spec SJ). Myslíte, že to Canyon AM je? Nejel jsem ho, ale jeho geometrie mi připadá relativně XC (dlouhá rámová trubka, nepříliš strmý hlavový úhel). Navíc má úžasný poměr cena/výkon, což je při mých finančních možnostech fain.

      Jezdím moc rád technické pasáže, ale občas mě chytne „XC“ chuť, tedy příliš neřešit a jen šlapat pěknou přírodou. Závodní ambice nemám, ale úplný lenochod to být nemusí.

      0 0
      • Pijer  

        Třeba ti to trochu pomůže

        0 0
        • Dorsiflex  

          Tu recenzi jsem četl, ale zajímal mě nějaký další názor. Možná ne úplně oprávněně, ale jsem k oficiálním recenzím mírně nedůvěřivý.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.