Crossové kolo cca kolem 10 000 Kč

56 nepřečtených
  • Matne

    Dobrý den, jsem spíše rekreační cyklista a chci si koupit krosové kolo v cene kolem 10 000 Kč. Na běžné silnice, občas polní cesty, místy lesem. Prosím o radu, v odkazu jsem si „vyjel“ porovnání několika kol, zda byste mi některé z nich doporučili. Jsem opravdu amatér co se týká znalosti kpmponentů, značek atd. tak budu rád za jakoukoliv radu. Děkuji.

    https://jizdni-kola.heureka.cz/…iff-90-2018/?…

    • bezdratova.sprcha  

      Pokid nezvednes rozpocet tak Decathlon nebo bazar.

      • Matne  

        Jinak řečeno, z těch co jsem uvedl jsou to všechny šmejdy na stejné brdo a v Decathlonu koupím lepší kolo?

        • Romancero  

          v decathlonu mají relativně „hodně muziky za málo peněz“

          Také jezdím na levném kole (městském)-dal jsme si ho dohromady ze starých a levných součástek součástek a přesto je radost na něm jezdit !

          Jde spíše o to, že mě baví nejen ježdění na kole , ale i stavění (levnějších) kol. Pak víš, co se dá od kola očekávat a umíš ho servisovat.

    • novas752  

      Bazar

    • milan.v  

      A co jsi tu zatím četl? Jaká byla doporučení ve vláknech s obdobnými dotazy?

      • gersa  

        Patrně asi nic, rovnou si přišel pro radu

        Hlasuji také pro bazar

        • Matne  

          Ok, omlouvám se, že jsem se tu zeptal. Při vyhledávání mi naskočili příspěvky z roku 2013, 2007 atd. podobné téma jsem nenašel, ale možná blbě hledám. No asi jsem sem vlezl špatně mezi cyklo elitu a někoho kdo hledá kolo za blbých 10 000 je potřeba setřít, každopádně díky za příspěvek … :-(

          • Romancero  

            v pohodě! Já také raději založím nové vlákno, než se tady přehrabovat v tom chaosu!

            Ty kola, co si chceš vybrat jsou v pohodě! jen počítej s trochu náročnějším servisem..

          • novas752  

            Ono je to celkem jedno, u těhle levných kol se za ty roky v podstatě nic nezměnilo. Snad jen brzdy z ráfkových v-brzd na kotoučové, jinak je vše při starém.

          • gersa  

            To nebyla výtka na tebe

            Má ráda je myšlena upřímně, nijak povýšeně. Z bazaru koupíš kolo daleko vyšší užitné hodnoty, nové krosové kole v ceně 10k bude strašnej kompromis

      • Matne  

        Tak doporučení z roku 2013, 2007, 2015 mi jsou k ničemu. Když dám vyhledávat obdobný dotaz, co jsem napsal, tak jsem nic mlašího než 0,5 roku nenašel.

    • roman 3D  

      decathlon

    • Matne  

      Ok mažu to. Díky všem za „rady“.

      • mrazik62  

        Tady ti poradíme akorát bazar, protože nové kolo do 10tis. za moc stát nebude. A z osobní zkušenosti mohu říci, že přechod z krosu na horáka byl super. Pokud jedeš občas do toho terénu, tak je rozdíl neskutečný, v ovladatelnosti i pohodlí. V bazaru se dá koupit i super kolo s dobrými komponenty a v dobrém stavu na rozdíl od nových hezkých těžkých kol z bláta materiálu. Proto ti tu radí bazar. A divej se na horáka, ne treka.

        • Matne  

          Děkuji za odpověď.

          • Romancero  

            u bazarových kol nemáš záruku! já ti naopak doporučuji kola, která uvádíš v dotazu! jen dej pozor, aby si je kupoval v dobrém obchodě-speciálce (co nejblíže domovu)-právě kvůli garančce a servisu!

            nebo si prostě sežeň nějakého spolehlivého opraváře, kámoše který je ochoten ti kolo občas prohlédnout a seřídit

        • aristo  

          Chce crosse a ty mu píšeš „dívej se na horáka“. Kdyby chtěl silničku nebo gravela, odpověď by taky byla – bazar a dívej se na horáka??? :-D

          • mrazik62  

            Radil jsem mu dle vlastní zkušenosti a celkem konstruktivně narozdíl od jiných rádoby rad.

            • roman 3D  

              on má tady každý vlastní zkušenosti ale když chce někdo krosové kolo tak ho prostě chce:-)

            • aristo  

              No já nevím, ale kupovat na běžné silnice (jak píše zakladatel) mtb z bazaru za 10t, což bude ještě navíc s velkou pravděpodobností 26" s dobrými komponenty nebo 29" s komponenty na pováženou. Měnit lehké převody za těžší, kola za „silniční“ a pak se na to ještě muset koukat (protože to vypadá fakt směšně) – to vše s limitem 10t. To bych docela promyslel. Z dotazu nevypadá, že by chtěl nejezdí XC.

            • mrazik62  

              Klasika zdejšího bf. Rady k tématu k hovnu ale chytrých řečí nadbytek.

              Mám mnoho známých, kteří jezdili vždycky krosová kola, dříve ani horák nebyl nebo nestál za nic. Pak chtěli nové kolo a automaticky vybírali přece zase krosové. Jenže když vyzkoušeli naše dobrá horská kola, tak ten rozdíl v pohodlí – hlavně v lesích a na polňačkách je dostal. Takže nová kola kupovali horská. Proto jsem se o tom zmínil, nic více v tom nebylo. Ani jsem mu nic nevnucoval.

          • xtonda  

            Když sem se tu před lety registroval a pokádal dotaz na výběr kola, taky sem chtěl krose/treka protože sem prostě nevěděl a byl mi zde doporučen horák. Já sem doporučení poslech a nelituju toho, nakonec ani nedošlo na uvažované užší pláště. Měl sem sice tehdy přes 110 kg a hrála tam roli i robustnost, což tazatel se 70 kg nepotřebuje.

            Silnička nebo gravel je kolo na jiné použití a pro to použití má proti horáku jasné výhody. V čem je ale lepší levný trek oproti stejně levnému horáku? U těch levných MTB se stejně moc nepočítá s využitím v těžkém terénu, ale spíš s turistikou, má to pohodlnější geo, přípravu na nosiče. Možnost širších plášťů je jasný přínos pro pohodlí, ony ty cykloturistické trasy často vedou po různě rozbitých polních a lesních cestách, starých cestách stavěných z kamenů, víme jak sou lesáci schopni cesty zničit, nebo naopak „vyspravovat“ kamenivem velikosti pěsti, na takovém povrchu sem za 2,25" pláště fakt rád.

            • aristo  

              Hele já nevím, záleží kde a co jezdíš. Já taky mtb používám nejraději, ale když jezdím po silnici rozhodně si neberu z kol co mám horský. Kros s pevnou vidlí je dle mě ideál pro nenáročného cyklistu na jízdy po silnici. Tím, že je ta vidle pevná navíc ušetří třeba 1,5 kg (ta odpružená stejně nefunguje).. Turistika, pohodlná geometrie a úchyty na kde co sou právě předností krose, ne horského kola, kde je člověk víc v předklonu a o nosiči se ti může zdát (čest expedičním vyjimkám). Resp. to jsem si alespoň doteď myslel.

              Ale asi to není třeba řešit. Záleží na poměru silnice/polní cesta, jestli bude 90/10 nebo 50/50. Vždycky se bavím tím, jak tu někdo napíše lesní cesta a všichni mu začnou cpát skoro enduro stroje, protože si pod tím pojmem samozřejmě vybaví to kde jezdí oni. To, že silnička a gravel jsou na jiné použití je jasné, proto jsem to taky uvedl. Ale to samé platí i v porovnání kros/XC mtb. Něco jako: Vybírám mezi Mondeem a Passatem (combi) – jasně, kup si Dustra (suv), kdyby napadl sníh, jezdí to stejně. A to nemyslím ve zlém. :-)

    • Gwaihir  

      Ono se taky blbě radí, když o tobě nevíme nic. Pokud jsi konfekcni velikost třeba 175 cm, 75 kg tak bude rada vypadat jinak než když řekneš, že máš 2 metry nebo 110 kg.

      • Matne  

        Jsem malý, jen 170 cm a 70 kg (jo na svoji výšku bych mohl vážit méně, přiznávám :-) a protože jsem teď 1,5 roku strávil stavbou RD svépomocí a nyní mám před stěhováním, takže snad bude více času, tak bych chtěl začít občas si rekreačně někam vyrazit. Rozpočet nemám moc velký, nechci se ani třepat, že by mi někdo kolo za 50 000 někde ukradl, spíš něco co mě snad trochu pohodlně sveze (na kolo budu dávat i dětskou sedačku pro 2 leté dítě). Občas dopravní prostředek po vesnici, někdy výjezd po rovinkách jižní Moravy, občas mezi vinohrady, polní cesty, žádné singletracky nebo nějaký lesní kopcovitý náročný a hrbolatý terén. Jen jsem si říkal z toho výběru co tam mám, kdyby bylo nějaké třeba jen trochu lepší :-) Ten Kellys Clif 30 z roku 2019 je nejlehčí, tak možná si vezmu jej. V těch komponentech se nevyznám, rozdíl v přehazovačce – nevím, jedno kolo tam má kotoučovou brzdu, nevím jestli je to lepší, nikdy jsem kolo s kotoučovkou neřídil … jsem fakt totální amatér, proto se zde ptám.

        • oddie  

          Ty váhy stejně budou ±, spoléhat se na ně nedá. Na výšku 170cm je bazarová nabídka asi největší, pokud by to mělo být něco lepšího.

        • Gwaihir  

          Hlavně si to zkus.

        • Honzis  

          zašel bych do místního shopu, pár kol zkusil, kotoučovkám v ceně 10tis bych se raději vyhnul a zvolil kvalitnější komponenty a véčka, 70kg jezdec po rovinách si s nima rozhodně vystačí. Největší dojem v téhle kategorii udělá obutí, výplety, zamyslet se nad pevnou vidlicí, co ušetří min 1kg váhy a levné vidlice beztak moc nepomohou.

          Samozřejmě výhodnější je mít známého se znalostmi a koupit bazarovku třeba s Deore a ještě by ti zbylo … určitě se nebát 10let starého modelu, pokud s tím někdo najel za sucha 3000km, tak tomu kolu fakt nic není a za 1000–2000Kč servisu máš z toho super stroj.

    • Gwaihir  

      Koukni na:

      https://www.bike-forum.cz/…aint-lucifer

      Podle místnich profiku by mělo stát 8k a třeba se domluvíš. Na bazaru je asi rok, tak cena musí jít dolů. Mohlo by ti udělat dobrou službu.

      • Vilém  

        Lko ram na 170cm vysky nebude uplne to prave. Taky hledal „trosku“ neco jineho.

    • plysovykozisek  

      Kontaktuj velkého Scalara, jestli ti za 10k nepostaví krosové kolo.

    • mykovec  

      Do 10t můžu postavit krosku na alu rámu, vidle suntour NCX pružina, na „popojíždění“ tak převody 1×10, třeba 39 – 11/32 nebo 11/36, v-brzdy. Komponenty Shimano Deore, LX a Alfine kliky 170mm. Při výšce 170cm bych šel ještě do rámu 16". Sebevědomě prohlašuju, že lepší nabídku nikdo nemá. :-)

      • Honzis  

        konečně konstruktivní příspěvek, i když já bych tam radši dal pevnou a 2talíř :-)

        • scalar  

          16" rám u krosového kola pro 170cm chlapa je taky nesmyls. A převody raději na ježdění než na popojíždění.

          • mykovec  

            Co mám zkušenost, pro výšku 170cm je 16" bez problémů. Do max vytažení sedlovky ještě hodně chybí. Při max vytažení sedlovky o délce 40cm + 5cm sedlo se dostaneme na 76cm. Rám má sedlovku 31.6, což je slušný průměr a i při vyšším vysunutí to nevypadá blbě. Pro porovnání já mám při 190cm vzdálenost osa-vrch sedla 81cm. U postavy 170cm je, podle délky nohou, rezerva na sedlovce do max vysunutí mezi 5–10cm. S délko rámu nebývá problém, jsou delší než silniční a na rám se poskládá každý.

            Komu se to nelíbí, dostane větší 18" rám, je ale logicky o fous těžší a méně tuhý, což je ale asi fuk. :-)

            Rozsah převodů je OK, na turistiku dobrý

            I pevnou umím ve stejné ceně, je to lehčí asi o 1.4 kg, což není málo. 2 převodníky nejsou problém ale je to cenově kapku výš.

            • scalar  

              Krosové kolo má jinou geometrii než horské a velikost se nebere podle toho, co „pobere“ 40cm sedlovka. Už jsem stavěl víc než tisíc krosových kol, tak o tom něco málo vím.

              • Tom-T45  

                Ajaj, stavitelé do sebe začínají šít i kvůli kolu za 10 tisíc, že by už skutečně přicházela krize?

                • scalar  

                  To určitě ne, jenom malá korekce nesmyslů :-)

                • Bubaaak  

                  Takže lepší neupozorňovat, sahnat 12" rám protože je tuhy a sehnat 260mm představec a 600mm sedlovku :)

                  Nevím, dle mě je fajn, že tě naopak stavitel upozorní na nevýhody řešení i u kol za 10…

                  • Tom-T45  

                    12" rám bude nejen tužší, ale i obratnější v technických pasážích. Samé výhody!

                  • scalar  

                    Přesně o to mi jde, ne o zakázku na tohle konkrétní kolo, ten člověk, co to založil už se sem stejně nevrátí. Ale BF je „věčné“ a faktické údaje žádný admin neupravuje. Takže někomu to pak vyjede ve vyhledávači a bude si myslet, že najaký odborník stavitel, co sebevědomě prohlašuje, že dělá úplně nejvíc nejlepší kola na světě, rozhodně doporučuje chlapovi se 170 cm krosové kolo s velikostí 16". Pak se chudák bude mlátit kolenama do brady a nadávat na PF a stavitele…

                    Ono se tu zavedl nějaký obecný pojem „stavitel“, který dává do stejné škatulky lidi, co staví kola třeba i 10, 20 a vice let a mají za sebou tisíce staveb a víkendové bastliče, co postavili kola pár členům rodiny nebo kamarádovi.

                    • Patar  

                      Dávám Ti plně ve všem za pravdu.

                      Sám to řeším tak , , že se raději diskuzím rádoby odborníků vyhýbám . Zdejší galerka mě již tolik nezajímá., obzvlášté VPA007

                    • mykovec  

                      Tak hele, já nepsal že, „dělám úplně nejvíc nejlepší kola na světě“.

                      Napsal jsem, že jedinec s výškou 170cm může mít 16" rám. K tomu jsem dodal, že se sedlovkou problém nebude. Asi jsem měl i napsat, že rám musí být i přiměřeně dlouhý, protože na něm musí najít jezdec správný posed. Předpokládal jsem, že je to samozřejmost.

                      K tomu zbytku, cos vypotil se vyjadřovat nebudu, nemám to zapotřebí, takovej chudák nejsem.

                      Pro pana Pátíka: mě se ještě nestalo, že bych někomu prodal kolo a mělo v ložiskách ocelové piliny, což jsem u Vás zažil, osobní zkušenost.

                      • scalar  

                        Tu druhou čás nemusíš vztahovat na sebe, neznám Tě, nevím, kam patříš, myslel jsem to obecně.

                        Nicméně pokud máš firmu a vnucuješ tady takto své služby, porušuješ pravidla tohoto fóra. A pokud firmu nemáš, stavíš kola se ziskem načerno a neplatíš daně, tak porušuješ zákony.

                        • mykovec  

                          Nevnucuju nikomu nic, skládám kola, protože mě to baví. Neživí mě to, když přijde někdo a chce něco, co se mi nelíbí, pošlu ho klidně ke konkurenci. Zákony dodržuju, mám to jako vedlejší činnost na ŽL, bez toho se nejde dostat ke komponentům za konkurenceschopnou cenu. Většinu kol jsem udělal tak, jak říkáš Ty. První pro kamaráda, další pro manželku, dítě. Pak kamarád kamaráda a jeho kamaráda atd. :-). Kdyby ty kola byly špatný, pochybuju, že by se lidi vraceli. No a vrací se.

                      • oddie  

                        Jedinec s výškou 170 asi mít rám 16" může, pokud má hodně krátké nožičky. Pro normálně rostlého jedince s výškou 170 bych volil spíš tu 18", ono i ten s krátkými nožičkami bude mít o to delší tělíčko a krosové rámy jsou krátké, tak pak bude muset mít o to delší představec…

                • mykovec  

                  Zdar Medáku, já se nehádám a pro Scalara nejsem konkurence ani náhodou, těch „pár“ kol co poskládám, se jeho tisícům nemůže rovnat. Na kterým ze svých kol teď vlastně jezdíš?

              • mykovec  

                Ok, já Ti Tvoji zkušenost neberu. Mtb rám je učitě delší než krosový, nicméně krosový je delší než silniční.

              • xtonda  

                Takže horský se vybírá podle toho co pobere sedlovka? Já ji mám vytaženou jen asi 20 cm, takže sem měl mít menší rám?

          • Nydlak  

            +1

            Velikost rámu 17–18, převody ideálně 44× 11–42 10s. Pokud musí být 1× něco. Osobně bych šel bych do 2×10.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.