• Tomas51

    Ahoj,

    Mohl bych poprosit o radu, nekupoval jste někdo crossove kolo do 25.000 Kč pro ženu?

    Jsou v téhle cenové kategorii nějací favorite, nebo co by do téhle ceny mělo cross kolo mít pokud jde o osazení, aby bylo dobré?

    Děkuju moc za jakoukoli radu

    • milan.v  

      Je otázka, zda-li skutečně potřebuje krosové kolo…

      I dobře osazené MTB HT může být mnohem univerzálnější a vhodnější pro vaše účely.

      No a ty neznáme…

    • 7021  

      Tezko usuzovat, kolik pani/slecna jezdi a za jakych podminek, ale osobne bych vzal v uvahu spise hmotnost nez zvucnou znacku na ramu ci nalesteny menic. Samozrejmosti je volba spravne velikosti.

      Fungovat bude vsechno a pri setrnem zachazeni a zakladni udrzbe kolo hrave prekona zarucni dobu a spis se drive prestane libit, nez ze se rozbije. Je otazka, kolik je letos v obchodech dostupnych kol, zejmena ke konci „sezony“.

      I kdyz nemate jasnou predstavu, tak je nejlepsi kontaktovat stavitele, ktery dokaze prekonat kompromisy v osazeni kompletnich kol od prodejcu.

      Jinak kategorie crossovych kol je zalozena na kompromisu a casto spise vyhovi bud MTB anebo naopak fitness bike ci gravel bike.

    • Tomas51  

      Děkuji moc, no slečna začíná, takže nájezd spíše nižší 1–2× týdne okolo 20 km. Bydlí v rovinatém terénu, chce jezdit klasiku, to bude 70% silnice a zbytek šotolinové, luční, lesní.

    • oddie  

      Jo jo, favoritem v této kategorii je Scalar.

    • MarH  

      Z vlastní zkušenosti.

      Ne moc výkonná manželka. Po mnoha a mnoha zkoušení, rám leader Fox coraline, vidla vyměněna za uhlíkovou, pohon předělán na 2×10. Původní kola remerx nahrazena za DT Swiss z bazaru, sedlo Spešl. No, z původního kola moc nezbylo, celkové náklady někde kolem 30 tisíc (nepoužité komponenty jsem daroval, neprodával) Brzdy V rafkové, ale veměněny tektro za deore (taky bazar).

      Po vyzkoušení jiných horských a opačně jiné dámy si toto uspořádání pochvalují . Hlavní přínos je posez stylu teta jedoucí na trh. Jinak samo brzduše na minimálním tlaku

    • ˘Ö˘ Krab  

      Pokud neumíš poskládat sám, tak kolo nech u scalara postavit. Hlavním cílem je nízká hmotnost kola, které musí geometrií opravdu sedět. Co jsem viděl jeho výtvory, tak to on umí.

      Manželka zdědila trekingové kolo po dětech (ale s tím výhledem bylo i víceméně kupováno). Nejpodstatnější změna byly kliky z mtb (Deore s dutou osou trojplacka), posunuly převody do lehka, což bylo velmi žádoucí. Záplety, obutí, řazení XT dualy … vyměněno po spotřebování. Vidlice nakonec pevná. Z původního kola zůstal jen rám. Cenu jsem neřešil, ale pohledem z okna a při nákupu dílů tady na bazaru myslím, že jsem pod Tvým limitem. Moje trekingové kolo je na tom úplně stejně, jen mám vlastní robustní záplety a vzduchovou vidlici.

      Nezapomeň na dobré blatníky a hlavně nepodlehni mámení úzkého obutí.

    • tompca  

      Přesně stejné zadání jsem řešil v zimě, " nevýkonná manželka", aby aspoň občas s námi a dětmi vyjela za co nejmenší náklady. Nakonec jsem postavil co dům a bazar dal tohle. Největší přínos je pro ní jednoplacka, posed na bábu,kolo má necelých 12kg a stálo do 12t. Teď v neděli dala 30km s dětmi a spokojenost.

    • nikolatobolkova  

      Já teď spíš sháním kolo pro sebe a narazila jsem na tohle krosoké kolo https://trefasport.cz/…ramu-18.html – myslíte si, že to bude stačit? Je mi 35, jezdím už nějakou tu chvíli a chci konečně přesedlat na pořádně kolo! :D

      • Tomas_82  

        Na něco to určitě stačit bude, ale pořádné kolo to není. Není tam ani uvedeno, co to má za vidlici a na stránkách výrobce je volitelná.

    • Tomas_82  

      Ahoj,

      nedávno jsem stavěl crossové kolo na dámském rámu Scud se vzduchovou vidlicí, hydraulickými brzdami, pohonem 1×11 a váhou 11kg za 14000kč, jen to chce mít trochu trpělivost a schánět věci ve výprodejích, nebo sundané z nových kol.

      • ˘Ö˘ Krab  

        To je přesně to správné řešení. Rám není problém, vidlice byla teď levná na kupkole, zbytek komponent průběžně tady na bazaru.

        Základem je rozhodnout se, jestli V-brzdy nebo disky.

        • Tomas_82  

          U crossových kol by ty brzdy byly v celku jedno, já zvolil kotoučové kvůli dostupnějším slušným ráfkům.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.