Poradí někdo slušné horské kolo pro ženu za cca 15000? Je toho na výběr moc. Nájezd bude malý do 2000/rok.
Zatím jsem koukal na nějaké ctm charisma a v decáči.
Díky
Poradí někdo slušné horské kolo pro ženu za cca 15000? Je toho na výběr moc. Nájezd bude malý do 2000/rok.
Zatím jsem koukal na nějaké ctm charisma a v decáči.
Díky
Konecne zajimave tema, damske kolo do 15 tis tu jeste nikdy nikdo nehledal…:-)
U ženy je jedno jaké má kolo, hlavně se ji musí líbit po vizuální stránce :D
Jinak nevím jakým terénem jezdíte, ale jestli by pro ženu nebylo lepší nějaké Trekove kolo? Jinak ty DC Rockrider jsou na to občasné ježdění dostačující, pak mě napadají nějaký SUPy a nebo Focus..
Ano občasné ježdění, trekové nechce, nelíbí se jí :-D
Osobně doporučuji pro ženu vždy stavbu kola. Obzvlášť v ceně okolo 15tis. dostane mn9hem lepší kolo nez sériové. Podle výšky kde bude jezdit, bych se jen rozhodl jestli 27,5, nebo 29. Pak vybrat rám, as8 hlavně podle barvy ;-) a pak převody 1×
A ženám většinou (po vlastních zkušenostech) doporučuji spíše slabší brzdy, než jsou se servowavem.
Souhlasím zcela se vším. U té jednoplacky bych ještě přidal správně zvolené převody podle stylu a zvyklostí, jak ta žena jezdí nebo bude jezdit.
Za zajímavé ja mysle že dobrý rám a brzdy jsou základ .
Uvažoval jsem i o tomhle :-) Jen nevím, jak začít, předopkládám rámem, jenže jakou velikost, paní má 165 cm, většinou je to všude akorát na rozhraní.
Neměl byste tip na rám? Samozřejmě tlumen pouze předek, cesty asfalt/štěrk/lesní cesta 1/3 složit není problém. Řazení 2×10 ten tropřevodník je na ní moc, vidlici nějakou lepší.
Chtěl jsem aby si to vyzkoušela, sedne na to a neví, v tom dekáči to mohla projet, jenomže to je jako s ženskou, nechtěla.
https://www.cyklobazar.cz/…be-acid-27-5
a předělat na 1×…,32 × 11–42 (převodník ,Hanka,kazeta)tě výjde na 2500,–
Mezi námi 2k ročně pro občasné ženské vyjížďky/projížďky je až až :))a s tou 1×10 bude v poho
Na 165cm bych bral 16ram a kola 27,5. Pokud nemáš možnosti koupit se slevami sám, tak rovnou oslov stavitele, protože pak se ti stavba nevyplatí.
na jezdeni po „asfalt/sterk/lesni cesta“ bych naopak doporucila kola 29. Jinak se uslape, navic pokud bude jezdit s chlapem.
Merim nejak 167 a je pravda, ze v techle cislech se zrovna ty velikosti ramu lamou, jak pise Nememet, a je dost vopruz v tom vybirat to idealni.
slušná masírka, se divím, že mi na 26" ještě neupadly nohy… :-)
Stejná masírka jak s převody 1×10 apod, který už jsou navíc dávno za zenitem.
za to může především ta alergie na přesmykač! :-)
U ženských je ta alergie opodstatněná. No a když to tam není, tak je to jednodušší i pro pány tvorstva ;-)
O to prece vubec nejde, ze se nekdo na 26" neutocil k smrti.
Pokud ona bude jezdit se svym muzem na pevnejch cestach, volila bych proste 29", treba aby mu v rozumny mire stacila a mohli jet tempem pohodlnym pro oba. To je cely.
Tomu nevěř. Jestli paní není ochotná vyzkoušet ani kolo v Decathlonu, tak nájezd 2000km je sci-fi. Párkrát na tom vyjedou, po rovině to bude max 20km/h, spíš míň, kopce plazení, nebo tlačenka. Na tohle stačí cokoliv. Tohle prvotní nadšení od ženský, že budeme spolu jezdit už jsem viděl tolikrát, že trochu vím jak to dopadne :-D.
Beru, no asi mas s zenskejma vic zkusenosti nez ja :-))
Asi tak, spíše to bude do zjištění že je na tom dřina, ale to je pak jedno na čem jede :-( Akorát chce menší, takže 15 rám a 26 kola, stejně nepozná rozdíl.
Pokud ona bude jezdit se svym muzem na pevnejch cestach, volila bych proste 29", treba aby mu v rozumny mire stacila a mohli jet tempem pohodlnym pro oba. To je cely.
Akorát jde o to, že ta věta je úplný nesmysl. 29" bude na pevných cestách v nejlepším případě stejně rychlá. Nikdy nebude ani o píď rychlejší, protože vždy bude o malinko těžší a o mírně méně tuhá. A oproti tomu nenabídne ani jeden důvod, proč by měla být rychlejší.
V reálu tedy ten rozdíl je minimální a sám bych bral dnes ve většině případů 29" (pouze pokud nevyjde pro dané proporce geometrie, tak nebrat), ale určitě to nebude z důvodu, aby to bylo rychlejší na pevných cestách.
29" může získat na rychlosti pouze nepřímo ve chvíli, kdy se jezdí i opravdu terén, tam pak:
A pak přinese 29" větší pohodlí.
Pokud jde o stačení na pevných cestách, tak to naopak bude lepší na menších kolech. I když rozdíl bude hodně malý, takže bych 29" kvůli tomu nezavrhnul, ale rozhodně je nesmysl označovat za výhodu (když je to jasná nevýhoda u 29").
Stavba 27,5" na líbivém rámu. 2000 km/rok není zrovna málo, tak ať ji to baví. Případně nějakou korunu ještě přidat.
Co všichni máte s těma 27.5 kinder kolama?
Na 165 úplně v pohodě nějakou 15 – 16 rám na dvacetdevítkách. Žena má 15,5 palce na 168cm a v pohodě. Je tedy pravda, že zde byl nižší rám volen z důvodu jízdy v terénu, na trailech a podobně.
Hledat a číst tady na fóru…
Právě shánim kámošově přítelkyni a nic lepšího jsem za ty prachy nenašel. Měl bych ho za 15500…
tak to vypadá technicky za ty kačky hodně schopně, barevně už záleží na vkusu každého, mě to tedy moc neoslovuje…
+1
Jo a pozor na tu horní trubku ,cholky s tím mají problém:)
+1
toto by mi přišlo OK, 27 kola, velikost S.
Tohle kupu bych se nebal cyklosport přikryl je v pořadu .
Takže, díky všem, hlavně za SZ. Nakonec jsem vzal rám od Force na 27,5,líbil se mi od Maxbikeu, ale kvůli dětské sedačce bohužel, překaželo lanka od smyku, na těch 29 vypadá jak na štaflích, terén stejně nebude, tak sem zavrhnul i 26. Doplnil jsem to komponentama na deorku, 2× 10, kliky 170 mm, přední vidle nakonec pevná. Pláště Hurikány 2 palce. Rám bílý, doplňky černé, a samozřejmě se to neobešlo bez nezbytných tyrkysových volovin. Jo, a přešvihnul jsem rozpočet o 500 kč :-(
Ahoj, trochu se přiživím na vláknu, ať nezakládám nové. Potřebuji pro ženu kolo, jízda opravdu jen po zpevněných cestách, omezená na víkendové/dovolenkové ježdění, převážně s dětmi. K dispozici mám náhodou velice zachovalý Pells Crono First 2006. Prakticky neježděné, max. 500 km, v původním stavu, až na pár odřenin jako nové. Má smysl, zejména ekonomický, se snažit na tomto rámu postavit něco smysluplného – zkrátka kolo, které nebude příliš těžké, pojede a celkově bude přinášet radost z jízdy? Z toho co jsem tady různě načetl by to chtělo zejména výměnu vidlice za pevnou (asi hliník, karbon jen kdyby to opravdu mělo mít smysl z hlediska odpružení), vzhledem ke stáří určitě nové pláště, možná brzdy. Pohon a kola bych nechal zřejmě až časem po nějakém opotřebení. Pokud ano, uvítám i tipy na konkrétní komponenty. Možná bude nakonec trochu potíž ve velikosti rámu – žena měří 165 cm, velikost kola 17. Samotnou přestavbu bych určitě zadal povolanějším. Předem díky za názor.
Nedávno jsem řešil kolo pro manželku, nakonec MMR Woki viz níže, je spokojená. Kratší rám, sloping, má 169cm, rám 17.
MMR Woki wcs
Díky za tip, spíše ale zůstanu u krose. Myslím si, že to bude k zamýšlenému využití vhodnější volba, ale nechám ji projet na obou typech a uvidí se. Navíc jsem se ještě pro letošní sezónu zcela nevzdal myšlenky úpravy toho starého.
17 založí jestli ji sedne Vidlici bych dal asi odpruženou soudím podle své ženy měla starou a naříkala že ji bolí ruce výměna za vzduch a klid .Výměna nábojů střed možná nevím v jakem je stavu lanka bowdeny přehazak přemyk, ne kupit lepší doplatil a uděláš lip .
Jen dodám, že historii kola znám dobře, bylo v rodině, ale leželo ladem. Zastaralé bude zejména morálně. Výměnu všech rozvodů jsem bral jako samozřejmost. S ohledem na předpokládaný mrzký nájezd a prozatímní nulové cyklistické nadšení ženy jsem nechtěl hned kupovat kolo za 20k, raději třeba prvně investovat pár tisíc do stávajícího a po sezóně se uvidí… nicméně nerad bych jí odradil hned na začátku. Každopádně souhlasím, že nové je prostě nové…jen se tu všeobecně moc hezky nepíše s o vyváženosti nových sériově skládaných krosových kol
Asi tak ja si kola skládám sám a dam si tam co chci, možná to vyjde draže ale mam to co jsem si přál .A nemusím naříkat je blbé brzdy špatná videl a tak.