• Necris

    Rád bych oslovil místní zkušení bikery s otázkou Cross Country posedu. O co mi jde ? Na téma správného posedu bylo již řečeno mnoho, ale většinou se jedná o nastavení výšky sedla a obecné rady na velikost rámu.

    Mě by ale zajímalo, jaký je ideální posed na MTB 29" se zaměřením na cross country, tedy na rychlost. Nejen výška sedla, ale i míra natažení (úhel) a správné umístění těžiště – což se odvíjí od velikosti rámu.

    Někdo říká že pro XC je lepší více váhy nad přední kolo, v Birell cykloškole zase plácli že váha má být co nejvíce nad zadním. Mé dojmy jsou jednoduché, čím menší kolo, tím více váhy nad zadním kolem, tím lepší přilnavost zadního kola k povrchu a tím lepší akcelerace. Jak moc velkou to hraje roli, nevím. Naopak při větším rámu se více skláním a těžiště posunuji nejen více dolů, ale i více nad přední kolo (díky menšímu úhlů svíraného trupem a kolmicí povrchu zemského).

    Který přístup je správný ? Koukal jsem třeba na takového Jardu Kulhavého – čím lepší výsledky měl, tím jezdil na kole více natažen.

    Jaký přístup byste zvolili/volíte vy ? Při svých 192 cm jsem totiž zjistil, že bych se poskládal na 19" Treka což mě dost mate. Je to trochu kratší, ale o dost ovladatelnější a nevím, jak se mám rozhodnout a jaký přesně to bude mít vliv.

    0 0
    • JakeF  

      Chceš říct, že na Trekovi se mi hůř akceleruje, než na Amuletovi, protože má delší posed a při zrychlování mi prokluzuje zadní kolo? :) A sakra, asi vozím na závody špatný kolo…

      Hlavní je, aby se ti na tom dobře jezdilo a posed ti seděl, tzn nebolela tě záda a neměl jsi problém s ovladatelností. To tě zrychlí víc, než pro tebe nevhodnej, ale teoreticky rychlejší posed.

      0 0
      • Necris  

        Bože nechci, pokládám to jako otázku.

        0 0
        • JakeF  

          Já jen chtěl poukázat na to, že řešit zatížení zadního kola jako efekt na zrychlení je blbost ;-).

          0 0
          • Necris  

            Jsem se dost špatně vyjádřil. Třeba do kopce při frekvenčním šlapání ze sedla by správné těžiště přeci mohlo hrát roli. A ohledně akcelerace – není to tak úplně pravda. Právě z tohoto důvodu jsou auta stavěné na rychlost a akceleraci s pohonem zadních kol. Protože při rychlosti a akceleraci se na zadek dost tlačí. Napadlo mě, že u kola to bude mít stejný efekt.

            0 0
            • nox159  

              co si predstavujes pod pojmem frekvencni šlapani ze sedla do kopce? konkretni čisla prosim :)

              0 0
            • JakeF  

              Auto ale narozdíl od tebe při zrychlení ze sedla nemůže přesunout těžiště dopředu. To mě vlastně napadá ještě jedna podmínka geometrie, neměl by ses v nástupu ve stoje kopat kolenama o představec.

              0 0
              • Necris  

                Naprosto vážně, ty o koze a já o voze. Člověk se zvedá při jízdě do kopce ze sedla kvůli přenesené celé své váhy a většího momentu síly na pedály. Nikoliv aby přenesl těžiště dopředu. Co nejefektivnější jízda = co nejníže a co nejvíce nad zadním kolem položené těžiště. Váha nad předním kolem je pak jen taková, aby nedocházelo ke ztrátě přilnavosti k povrchu – neboli nepřehnat to :) V podstatě platí že siločára kolmo k povrchu zemskému nad zadním kolem musí představovat větší sílu než analogie nad kolem předním. To platí pro jakékoliv dvě kola valící se za sebou. A je jedno, jestli mezi ně narveš motorku, kolo, nebo dáš dva páry za sebe a mezi to strčíš karoserii a řidiče. Pravidlo pro efektivní přenos síly bude vždycky stejné.

                Nehledě na to že těžiště moc vpředu = prokluz zadního. To ví každý už jen ze zkušenosti přece.

                0 0
                • JakeF  

                  Teoretizuj si jak chceš, vozím 2 kola, jedno s extrémně dlouhou geometrií a druhý s relativně krátkou a můžu ti říct, že rozdíl mezi nima není v přilnavosti zadního kola.

                  Co se týče ideální polohy šlapání, tak v ní bys měl mít nastavený sedlo, do kopců se to samozřejmě mění. A taky se to mění podle proporcí každého soudruha. Pokud máš ve stoje problém s prokluzováním zadního kola, tak špatně šlapeš, nesmíš do toho dupat jak po zelí, šlape se do kruhu.

                  0 0
                  • Turbo  

                    Pokud má problém s prokluzováním zadního kola aď se zamyslí nad výběrem pláště a optimálním nahuštění! To je základ. Samozřejmě dobrou technikou se i špatně zvolené obutí dá kompenzovat.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Souhlas, ale to neberu jako faktor porovnání rámů, to uděláš počítám u všech rámů na stejný zaměření stejně.

                      0 0
                • Neunzikger  

                  V motokrosu platí, že pro co nejrychlejší výjezd ze zatáčky je třeba vyjíždět z ní po zadním kole, aby hnací zadní kolo bylo zatíženo plnou vahou jezdce i stroje. Tam je, ale oproti cyklistice přebytek výkonu na možnou adhezi zadního kola. Při XC je to minoritní situace a takto maximalizovat zatížení zadního kola netřeba. V bikrosu lze spatřit šlapání vstoje při jízdě po zadním kole, ale to je závod na pár desítek vteřin. V XC stačí vyhladit kolísání zatížení zadního kola zasunutím špičky sedla do análu :-) a vyhladit krouťák zakulacením šlapání.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    ten přenos přes zadní je vidět i při DH průjezdech zatáčkou, kdy se přizvedává přední, aby mělo zadní trakci a neustřelilo. Je to snaha o maximální tření

                    0 0
                    • Neunzikger  

                      Ono je to asi podmíněno i geometrií rámu + geo posedu/postoje. U disciplín, kde se šlape vstoje: bikros, DH, 4X; to poloha sedla nelimituje a přínosné to je. Zatímco v disciplínách, kde je poloha sedla optimalizovaná pro šlapání vsedě: CX a XC, to je obtížně proveditelné (přes úvrať klik) a efekt to nepřináší.

                      0 0
                      • pitos  

                        Myslím že i přesto se projíždějí zatáčky nemění.

                        Když projíždíš(lépe řečeno vyjíždíš) zatáčku na jakémkoli kole tak prostě zadek zatížíš a předek odlehčíš.

                        Možná na xc kole s dosti vytaženou sedlovku to jde hůře, ale technika průjezdu zůstáva pořád stejná…jen na některých kolech to jde prostě o něco lépe.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          určitě, má to smysl i na xc kole. Nezkoušel jsem nikdy tu samou dát 2× po sobě, jiným stylem a měřit rychlost, jen mám takový pocit

                          0 0
                        • Neunzikger  

                          Reagoval jsem zejména na „Co nejefektivnější jízda = … a co nejvíce nad zadním kolem položené těžiště“ Domnívám se, že XC není o maximalizaci zatěžování zadního kola. Značná část jízdy je trakce zadního kola neurvatelná a efektivita průjezdu terénem se řeší jinými dovednostmi, než co nejvíce nad zadním kolem položeným těžištěm. Uvedl jsem ty disciplíny, kde to je využitelnější.

                          0 0
                          • Necris  

                            Myslel jsem to obecně. Proč taky zatěžovat přední kolo ? Ta zátěž by vzadu měla být dostatečný a větší než na předním. Ale v mezích co největší aerodynamiky (což se na mtb asi až tak mco neřeší že ?)

                            0 0
                            • Toutou  

                              Jen k těm zatáčkám, co třeba taková nějaká rychlejší plochá na šotolině, pokud se zatíží moc zadek, je to skoro koledování o ustřelení předku. V takové situaci zůstávám na místě nebo se lehce skloním k přednímu kolu, protože smyk zadku není nic vražedného.

                              0 0
                              • Turbo  

                                pokud to člověk nemá najetý a není hodně vyježděnej, musí se při jízdě myslet hlavou a ne to bez rozmyslu pustit do každý zatáčky. Když se zrakvím tak je to u mě vetšinou nepozorností nebo nesoustředěním se :-) Někdy dopředu vím, že „tady bych mohl lehnout“ a zkusím a třeba lehnu, ale dopředu s tím tak nějak počítám, pak si říkám, že já vůl nejel pomaleji/jinak…

                                0 0
                              • pitos  

                                Máš to trošku popletené.

                                Pokud na šotolině(ledě,kluz­kém povrchu) zatížíš více předek, a on ti ustřelí, tak ležíš okamžitě.Když máš zatížený zadek a ustřelí ti předek, tak máš velkou šanci to srovnat.

                                Jinak na šotolině to bude nejlepší poslat lehce smykem přes zadní,kola zatížena zhruba rovnoměrně.

                                0 0
                                • Toutou  

                                  Jo, to „rovnoměrně“ bude asi správně, já vycházím z empirického poznání, že pokud mi něco ustřelí, je to spíš předek. Teda ono to není přímo ustřelení, ale to kolo prostě nedotáčí, vyjíždím ze zatáčky někam do hajzlu a ještě se cítím dost nestabilně.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    to je něco jiného, ustřelení je, že to jde do driftu a pak to bud ustojíš nebo jdeš na zem. To co se stává tobě je buď moc velká nájezdová rychlost, nebo brždění v zatáčce, nebo špatný styl poklopení.

                                    0 0
                                • Necris  

                                  Poslat to lehce přes zadní je dovednost nelehká a řekl bych i důvod, proč lidi staví rámy na horní hranici dané velikosti – aby to bylo ovladatelné ;) A tím jsme se konečně dostali k tématu tohoto vlákna.

                                  0 0
            • pepek  

              Tak pokud taky dáváš víc jak 0,2HP/kg, tak by tato úvaha měla smysl.

              0 0
    • jonti  

      Merim 187 a Trek 9.8 v L mi seděl akorát, ale menší rám bych už mít nemohl. Že ti bude při 192cm dobrý 19 rám se mi nezdá.

      V podstatě je ideální být natažený co nejvíc, ale aby tě to ještě neomezovalo v technice. Každý to má jinak, musíš si na to příjít sám.

      0 0
      • Necris  

        Chtěl jsem tím spíš říct že bych ho mohl ještě mít, ale samozřejmě jsem na něm byl více napřímený. Proto jsem napsal co jsem napsal, tedy jestli se mi vyplatí se více položit nebo ne.

        0 0
      • Necris  

        Mimochodem, řeším Gary Fisher – Trek 29" X calibera

        0 0
        • Pac029  

          Pro X-cal, s tvou vyskou a za predpokladu nejakych normalnich proporci 21/XL, pro sportovni posed s predstavcem tak 90–110mm.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Mě prodejce vybral 17,5" na 183cm, takže teď mám 400mm sedlovku s 25mm ofsetem, představec 110mm.

          Původně na modelu 2011 byl představec 90mm a rodla s 12°! zahnutím…

          0 0
          • Smazaný účet  

            to se prodejce predvedl:)))

            0 0
          • blaza84  

            Měřím taky 183cm a 400mm sedlovku s offsetem a představec 110mm mám na 19", viz profil, a to bych řekl, že Scott má rámy celkem dlouhé a hlávko výš, alespoň proti tomu, s čím jsem porovnával. Jsem teda maximálně spokojenej, musím říct (konečně). Na 17,5" bych se asi kopal kolenama do brady …

            0 0
            • Smazaný účet  

              efektivní délky

              Scale: 17,5" – 585mm; 19" – 610mm

              X-cal: 17,5" – 602mm; 19" – 622mm

              0 0
              • MlokCZ  

                Nemůžeš ale srovnávat 26tku a 29tku.

                Když chceš srovnávat X-Cal., tak se Scalem 29 a ten má v 17,5" 600mm, takže ± stejně.

                Mně třeba na 182cm vychází krásně (Scale 29 v 17,5", dokonce tam mám jen 75mm představec. A sedlovku tam mám s přímým zámkem. A sedlovka mi stačí 367mm Thomsonka.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  To byla reakce na blazu84, který má 26".

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To já vím a souhlasím, že Scale ve 26 není moc dlouhý. Srovnával bych ale zase s 26tkou nějakou delší, třeba Trek 8500.

                    0 0
                • Pac029  

                  A ty mas ten svuj posed jako chrti/zavodni??

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To záleží na tom, co to je chrtí/závodní posed. Závody nejezdím, posed není ani extrémně natažený, ani extrémně narovnaný.

                    Stejně je to ale úplně fuk, protože každý máme jiné proporce. Já mám extra krátké ruce. Taky mám kvůli tomu ještě i hodně vysoko řídítka (o 2cm výše než sedlo). A i přesto není posed nijak moc narovnaný.

                    A kdybych chtěl extra natažený posed, tak bych dal pouze řídítka níže, do délky bych to pro svoje proporce protahovat moc rozhodně nemohl.

                    0 0
    • Neunzikger  

      MUDr. Ondřej Vojtěchovský ve svém textu „Posez na kole“ na http://kpo.cz/…ziologie.htm

      pojednává o takovém ohnutí trupu, aby jeho předpětí způsobilo nezatížení úchopu horní polovinou těla a zároveň poskytlo oporu pro šlapající dolní končetiny.

      0 0
    • blaza84  

      Na biku neexistuje nic jako ideální posed, vždycky to je něco za něco. Drž se v mezích toho, co říkají právě ty obecné rady a doladění už je jen a jen na tobě.

      0 0
    • op  

      zde povidani o tezisti. Je tam zminena i distribude vahy predni/zadni.

      zde o geometrii pro vysoke lidi

      zde obecne o dlouhych/kratkych kolech

      Je to vsechno psane pro silnici, nicmene si myslim, ze pro XC minimalne plati stejne principy..

      Ja mam (na XC) takovou postavu, ze mi posed dava hodne vahy na zadni kolo, tj. pri vyjezdu se teziste dostane brzy za osu zadniho naboje. Dost s tim bojuju – zatim si myslim, ze resenim nejsou hratky s delkou ramu, ale s delkou zadni stavby a pripadne 29"/27.5" geo.

      0 0
      • McBlacky  

        posed na silnici bych zase tak blízko k xc neviděl. protože na silnici máš možnost horního a spodního úchopu, na xc máš jen jeden úchop, proto „délka“ posedu" a rozdíl sedlo-řidítka je trochu jiný, respektive kratší+menší.

        těžiště moc posunuté na xc rámech vzad mají lidé s extra dlouhýma nohama, tam pak opravdu pomůže jen delší zadní stavba (moc se ale nedělá u top xc biků) nebo pak 29", případně se smířit s hodně nataženým posedem a předsunout koleno o 2cm před osu pedálu (tolerance nastavení ±2cm se uvádí). U standartní postavy nebo krátkých nohou je to o nastavení osa pedálu-koleno, pak to na většině rámů sedí dobře.

        0 0
        • op  

          no jasny, ja nerikam ze je to stejny, jen ze plati stejny principy.. Jako teoreticky cteni je to urcite zajimavy..

          0 0
          • McBlacky  

            to určitě. Je potřeba, aby sportovci amatéři co jezdí více, měli tyto informace.

            0 0
            • op  

              no jasny, ale zas je to jednoznacne mnohem min dulezity, nez se treba dovedet, kdo kolik vypije piva a panaku a kde je Onuce .. :)))

              0 0
        • op  

          ja mam na XC dva uchopy .. ROHY! Pri vyjezdu se musim chytat za spicky rohu + sedlo do riti samozrejme :)

          0 0
          • flyman  

            to zavání tématem vlajdy a rohy :-) hihihi to tu dlouho nebylo

            0 0
        • Necris  

          Já občas dělám to, že chytnu řidítka natěstno k jejich středu a sbalím se do toho jak do silničky :D

          0 0
      • Necris  

        +1

        0 0
    • Tina  

      Možno by nebolo odveci porovnať si veľkosti a rozmery bajkov, ktoré jazdia profi jazdci. Nájsť výškovo podobného bajkera a jeho „setup“. Ale aj tak sa jednotlivé nastavenie líšia a každý jazdí to čo mu po rokoch skúšania najviac „sedí“. Niekoľko príkladov na cyclingnews

      a tak ďalej.

      0 0
      • JakeF  

        To ti nepomůže… Už jenom poměr délky lýtkový a stehenní kosti ti udělá velkej rozdíl, poměr délky končetin k tělu atd, atd…

        0 0
        • Tina  

          prečo sem pletieš lýtkové kosti? Kde bola o nich zmienka? Bavili ste sa o ťažisku a posede. Ja som to sem postla aby si mohol zakladateľ vlákna urobiť aspoň malý prehľad rozmeroch bajkov, vzdialenosti a výšky riaditiek voči sedlu. T.j. ako majú závodní posed nastavený profi závodníci.

          0 0
          • JakeF  

            Protože si tím žádnej přehled neuděláš… Podívej se například na pozici sedla (a tím i potřebu výšky rámu) mojí a co má nox159, nohy budeme mít zhruba podobně dlouhý a já mám sedlo daleko níž a 25mm offset, on 0mm offset, sedlo narvaný dopředu a daleko výš. A to je naprostej základ tohle umět nastavit podle sebe, ne podle toho, že nějakej závodník vysokej jak ty, vozí na stejným rámu sedlovku vysunutou 26cm a 20mm offset a řidítka 12cm pod úrovní sedla.

            0 0
            • Tina  

              Z tohto prehľadu si nemal zakladateľ vybrať konkrétny posed. Rozmery svojich jednotlivých častí tela a ako podľa toho nastaviť posed nepozná pravdepodobne ani sám zakladateľ vlákna. Stavím sa, že keby prišiel za niekoľkými „odborníkmi“ tak mu každý nastaví posed inak. A to, že ty máš nastavený bajk inak ako niekto iný podobne vysoký môže znamenať aj to, že tebe to vyhovuje inak ako inému bajkerovi. Preto sú aj na tomto fóre také rozdiely už len v šírke riaditiek. Bajkeri s rovnako širokými ramenami majú rozdielne široké riaditka. A to aj o viac ako 10cm. A ktorý z nich má správnu šírku? Podľa mňa má správnu šírku ten čo jazdí také široké riaditká aké mu vyhovujú. A preto ešte raz zopakujem čo som napísala. „Ja som to sem postla aby si mohol zakladateľ vlákna urobiť aspoň malý prehľad rozmeroch bajkov, vzdialenosti a výšky riaditiek voči sedlu. T.j. ako majú závodní posed nastavený profi závodníci.“ T.j. do témy XC / závodní posed som postla reálne údaje reálnych XC závodníkov. Žiadnu teóriu.

              0 0
              • JakeF  

                A já znovu opakuju, že ho to akorát zmate. Geometrii si musí nastavit podle sebe, v první řadě výšku a předozadní posun sedla podle obecně známejch teorií, pak k tomu zkusit dát řidítka jak nízko mu to bude připadat únosný a když ho i po pár týdnech budou bolet záda nebo bude mít problémy s ovladatelností, tak zkracovat nebo zvyšovat. Snažit se „inspirovat“ posedem závodníků může přinýst akorát škodu, pokud se mu bude „líbit“ nějakej posed, co nebude vyhovovat jeho tělesnej proporcím.

                0 0
                • Tina  

                  A v čom je inspirace „obecne známymi teóriami“ lepšia oproti reálnym XC posedom reálnych profi XC závodníkom?

                  0 0
                  • JakeF  

                    Protože profi závodník může mít úplně jiný tělesný proporce, tudíž ideální závodní posed bude pro každýho úplně jinej. Ta pozice sedla vůči středu je naprostej základ, kterej každej musí dělat podle sebe.

                    0 0
                    • Tina  

                      A v čom je inspirace „obecne známymi teóriami“ lepšia oproti reálnym XC posedom reálnych profi XC závodníkom?

                      0 0
                      • JakeF  

                        Sorry, ale nejsi natvrdlá? V tom, že podle obecnejch teorií to nastaví dobře pro SEBE. Když to nastaví podle nějakýho závodníka, tak to kolo bude sedět tomu závodníkovi, když si ho půjčí, ale s největší pravděpodobností to nebude ideální nastavení pro majitele.

                        0 0
                        • nox159  

                          pokud si nastavis kolo jak Kulhavy tak to proste budes mit uplne nejlip nastavene a bude se ti na tom jezdit uplne nejlepe a budes uplne nejvic zavodnik…

                          a vis proc protoze Jarda No.1

                          btw: nemam takove ambice takze si nastavim kolo podle tebe protoze ty jsi rychlejsi nez ja a ja se chcu aspon o kousek posunout dale :D

                          0 0
                        • Tina  

                          Asi som natvrdlá a tak mi prosím vysvetli podľa čoho si posed nastavuje závodník? Ten si nastavuje posed „proti obecne známym teoriám“? Alebo som niekde napísala, že si má nastaviť presne taký posed aký má konkrétny závodník? Neviem kto z nás dvoch je tu „blondýna“ :)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Navrhla jsi, ať se inspiruje nastavením stejně vysokých jezdců… Ale tak to prostě nejde! Šlo by vycházet z posedu jezdce se stejně dlouhýma končetinama, výškou a poměrem délky kostí nohou a stejně by se nejspíš tenhle posed musel zkrátit, protože profi jezdci maj daleko lepší techniku, tak mohou lehce zhoršovat ovladatelnost, za cenu lepší aerodynamiky, což pro pomalejšího a horšího jezdce nemá smysl.

                            0 0
                            • Necris  

                              Inspirovat by se šlo. Však lze vzít poměry všech možných vzdáleností na jejich těle a porovnat to s posedem a v tom poměru si nastavit to samé kolo. ;)

                              0 0
                              • nox159  

                                jen tak pro zamysleni… :)

                                nastav si posed podle tohohle zavodaka :) mu to nejspis vyhovuje protoze to tak vozi a pritom kdybych si to tak nastavil ja tak zdechnu… ( to budu mit nohy podobne dlouhe jak on… )

                                0 0
            • MlokCZ  

              A to ten rozdíl nemáte ještě tak extrémní. Já mám oproti manželce ještě větší. Taky máme ± stejně dlouhé nohy (i jsme ± stejně vysocí). A i při té délce nohou 85cm (tedy méně než vy dva), tak máme předozadní posun sedla rozdílný o celé 4cm.

              0 0
              • flyman  

                Asi jinak dlouhý ruce :-) Faktor o kterém se tu nepíše a stejně důležitý jako délka nohou, délka těla.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak základní proporce jako délku rukou (nohou, trupu) jsem bral jako samozřejmost, to snad napadne každého. Ale ten poměr lýtkové a stehenní kosti je takový trošku skrytý parametr a přitom také velmi důležitý.

                  0 0
      • Pac029  

        Chlapi se tu zapomeli poradit, jinak by vedeli, ze proporcne jsou v tom uplne spatne :o).

        0 0
      • Necris  

        Já jsem se jen koukal na to, jak se vyvíjí závodní posed u Jardy Kulhavého. V podstatě se za poslední dobu čím dál tím víc natahoval. Nejde si toho nevšimnout. Stačí shlédnout pár videí.

        0 0
    • prvniodkonce  

      Při 192 cm to můžeš rovnou zabalit. Vím, o čem mluvím :)

      0 0
    • Necris  

      Všem děkuji za rady, ale přijde mi zajímavý fakt, že na 29" Stumpjumperovi mi přesně sedí velikost 19" i přes mých 192 cm. 21" bych taky snesl a možná by byla lepší, ale když jsem se dnes posadil na devatenáctku, ten správný feeling tam byl.

      Třeba takový Author je mi malý i ve velikostech 21"…resp je dost na hraně.

      0 0
      • Pac029  

        Jen pro zajimavost, dival jsi se na efektivni top tube u toho Authora versus ti ostatni jmenovani ;o).

        0 0
        • Necris  

          Ne :D U authoru to nehodlám hledat. Navíc jsem na něm seděl jen pro zajímavost. Měl jsem to kolo rok a tak přesně vím, jak udělat kolo na hovno a dobře to zamaskovat … už nikdy Author.

          0 0
      • nox159  

        pokud ti ram co je vysoky 19" vyjde pri vysce 192cm tak mas desne kratke nohy…

        0 0
        • Necris  

          Sedlo bylo sice dost vytažené, ale fakt bych ho mohl mít. 21" by mi sedla lépe, ale bylo to tak. Nohy rozhodně krátké nemám. Dost závodníků jezdí kola tak že vypadají že jim jsou skoro malá … tak nevím. Přišlo mi to tak.

          Tak jsem chtěl vědět co na tom je.

          0 0
    • Turbo  

      Správnej posed neexistuje, posed ti musí vyhovovat aby se ti dobře šlapalo a nebolely tě třeba záda, zápěstí.

      Jezdím XC a podívej jak na kole vypadám, přitom mi posed naprosto vyhovuje.

      0 0
      • skier  

        Kup si větší kolo, vytáhni sedlovku a uvidíš, o kolik se Ti bude líp jezdit :-)

        0 0
        • Turbo  

          Když si vytáhnu sedlovku, tak si oddělám tak akorád kyčle nebo bedra, jak se budu pohupovat :-)

          0 0
          • Attila  

            Sedlo nízko nemáš, ale máš to krátký.

            0 0
            • Lada,s  

              A co říkáš na můj posed? Není mi to malé? Měřím 175 cm, a mám vel. 17 a říkám si jestli bych nesnesl 19-ku

              0 0
              • Vilém  

                Kazdopadne bys snesl delsi ram, vyssi by ani byt nemusel.

                0 0
              • Attila  

                Velikost máš dobrou, ale asi sedlo nízko a asi krátký představec. Z téhle fotky to nejde s určitostí říct.

                0 0
                • Lada,s  

                  No původně byli řidítka o cca 4 cm výš, a pozitiv představec 12 cm takže to byl posed jakoby delší. Pak jsem s tím trochu laboroval a dal řidítka úplně dolů, a negativ představec 10 cm. Takže se to docela zkrátilo, ale přijde mě to obratnější v technických pasážích :-)

                  0 0
            • Turbo  

              Hlavně jsem měl dlouhý kliky, což do jara pořeším nějakejma 170.

              0 0
              • roud  

                to je ********** ale to poznáš sám :O(

                0 0
                • Turbo  

                  Mám délku nohou k rozkroku cca 73cm. Jezdil jsem na biku co měl 170 a bylo to otimální, sílu v nohou docela mám. Na silnici mám taky 170…

                  0 0
                  • roud  

                    jak myslíš já měl možnost ozkoušet 170,172,175 a do kratších jak 175mm bych už v životě nešel…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Takže když máš tak o 10cm delší nohy než on (nebo možná ještě o více), tak má vozit stejné kliky jako ty?

                      Jemu doporučovat 175mm kliky je podobné jako bys sám chtěl jezdit na cca 190–195mm klikách…

                      0 0
                      • roud  

                        175 je podle mě ideál pro většinu lidí nevidím žádnou výhodu v tom mít krátký kliky krom technickejch disciplín…

                        PS: Ani já sám nevím jak mám dlouhý nohy ale jsem rád že to víš ty Muhehe :OD

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Stačí se podívat do profilu na velikost rámu + vysunutí sedlovky a je jasné, že máš o hodně delší nohy než on. A je fuk jestli to je přesně o 10cm nebo třeba o 12cm.

                          175 je podle mě ideál pro většinu lidí nevidím žádnou výhodu v tom mít krátký kliky krom technickejch disciplín…

                          To myslíš vážně? A nebylo by pak nejlepší také rovnou všem dát k těm stejně dlouhým klikám i stejně velký rám?

                          Tohle chápe i většina výrobců a dává na nejmenší velikost rámu rovnou 170mm kliky.

                          73cm nohy jsou ale už opravdu extra krátké nohy, tady by se dalo uvažovat klidně i o 165mm klikách.

                          Zkus si někdy točit s těmi 190mm+ klikami a pak možná pochopíš, proč pro extra krátké nohy jsou 175mm úplný nesmysl.

                          0 0
                          • Turbo  

                            Asi tak.

                            0 0
                            • Cavendish  

                              Já mám 177cm,v rozkroku mám 82cm a vlastním 175mm a je mi to akorát :)

                              0 0
                          • MlokCZ  

                            Tady jeden z poměrně zajímavých zdrojů:

                            http://www.myra-simon.com/…/cranks.html

                            Nebo v příloze jiný trošku extrémnější přístup, tedy s výrazně větším rozdílem délky klik k postavě.

                            Žádná délka není pro danou délku nohou dogma. Záleží na čem se jezdí (na silničce mohou být o chlup kratší), co se jezdí a jakým stylem (jezdec co jezdí vyšší kadence snese o trošku kratší, silovější s nižší kadencí o trošku delší).

                            Vždy je ale třeba přizpůsobit délce nohou.

                            Já mám nohy 84,5cm a jezdil jsem 170; 172,5 a 175mm kliky. A nejlépe mi o trošku vyhovují 175mm. Ale i ty 170mm bych snesl, zejména na silničce úplně v pohodě (přizpůsobit se kratším vyšší kadencí je snažší; když jsou moc dlouhé a pohyb přesáhne vhodný rozsah pro danou délku nohou tak je problém mnohem větší).

                            Podle toho trošku extrémnějšího zdroje v příloze by mu na 73cm nohy vycházely kliky dokonce pohých 155mm.

                            Ono v praxi se to přizpůsobuje délce nohou o dost méně než by bylo ideální z jednoduchého důvodu a to běžná dostupnost klik. Bikové kliky jsou běžně k mání z běžně používaných sad jen 170. 175 a 180mm. U silničních pak navíc běžně k mání po 2,5mm.

                            Proto jezdci co mají hodně krátné nohy většinou vozí jen ty 170mm kliky a opačně ty co mají hodně dlouhé, tak jen 180mm.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ty délky v tom odkazu jsou podle mě celkem ok pro silničku, pro bike mi přijdou už krátké a celé bych to o 2,5–5mm posunul do delších.

                              0 0
                              • nox159  

                                sakra vsechno blbe nohy pres 90cm a vozim 175ky :D

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Mít 90cm nohy, tak aspoň ty 180mm zkusím. Bohužel o dost delší kliky má svoje komplikace, zvlášť na fullu. 5mm ještě není nic drastického, ale zkusit ještě delší, tak začíná být problém s výškou středu.

                                  Jinak ty delší kliky ti ještě navíc aspoň lehce zlepší situaci s délkou sedlovky, bude stačit o to kratší.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    ale co to udela s predozadni polohou? budu muset jit se sedlem jeste vice dopredu coz je nemozne…

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To ještě pořád nejsi zvyklý na ty o 180° otočené sedlovky? :-)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        tak přimy zamek muzu otacet jak chci ;-)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          No vidíš, tak to můžeš dostat sedlo dopředu ještě tak o 3,5cm :-)

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            co? :D

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              3,5cm offset otočený směrem dopředu.

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                to ma nejaky teleskop? ;-)

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  To nevim, tam jsem offsety nezkoumal (já potřeboval akorát bez offsetu, když jsem teleskop sedlovku chvilku zkoušel).

                                                  Kdyby ale nebyl tak velký, tak to doženeš na vidlici. Stačí když toho Epicona předěláš tak na 50–60mm a bude vyřešeno :-)

                                                  0 0
                                                  • nox159  

                                                    si koupim reigna tam to bude stacit shodit jen na 120mm :)

                                                    budu jezdit reigna s epikonem to zas bude kecu :D

                                                    0 0
                            • MlokCZ  

                              Další zajímavý zdroj, kde se řeší jeden z hlavních problém a to úhel v horní úvrati:

                              http://bikedynamics.co.uk/…decranks.htm

                              Opět pro 73cm nohy doporučují ještě mnohem kratší než 170mm.

                              0 0
                          • roud  

                            podle velikosti rámu bych to neposuzoval turboj je rám malej xD xD xD ale máš pravdu v tom že mám opravdu dlouhý nohy :O)

                            0 0
                        • Attila  

                          No ale rozhodně máš delší nohy než on, takže doporučovat to samé je ptákovina. Ve 170 není pro něj žádný problém.

                          A pro tvou informaci je mnoho jezdců pro které jsou lepší kliky kratší, nejen v technických disciplínách!

                          0 0
                        • Attila  

                          Chvíli jsem přemýšlel jestli to tak skutěčně je.

                          A skutečně je to jedna z největších ptákovin co tady kdo za poslední dobu napsal! :-)

                          0 0
                    • mr.antik  

                      Měřím ± jako Turbo a koupě 170mm klik byla to nejlepší co jsem kdy udělal. Kolena, šlapání, sjezdy…

                      Na ježdění jen z kopce bych bral klidně 165mm.

                      0 0
                      • Turbo  

                        JJ už se těším na jaro a nový kliky! :-)

                        0 0
                        • Turbo  

                          Tak co, budou mýmu kolu slušet?

                          0 0
                          • siafu  

                            nebyly by lepší Rotory?

                            0 0
                            • Turbo  

                              Mám na všech kolech kliky od sramu se stejnou osou (vyjma silničky), tak zůstávám. Chtěl jsem XX ale ty se blbě schání a konstrukčně už jsou překonaný. XO mi přijdou sympatický tím že se vozí i na DH, takže něco vydrží a váha a cena je taky hodně slušná. Tuhý budou dost, když se nejprve zkoutí osa :-) Jinak pro rok 2012 má Sram nový ložiska který jsou lépe utěsněný. A hlavně na montáž je to jednodušší, prostě utáhneš do mrtě a nestaráš se :-)

                              0 0
                            • JakeF  

                              Tak to stavěl řádnej pózer, ty kola mi hlava nebere…

                              0 0
                          • mr.antik  

                            slušet budou. Ale musíš na ně být opatrný – jinak se dost škaredě omlátí ten lak…

                            0 0
      • xshreck  

        z toho jak máš ruce by mi upadly za chvíly lookty :))

        0 0
        • Smazaný účet  

          takhůle nejak vypadam v poslednich metrech pred vrcholem ne konci vyjizdky…ale jezdit v tehle poze cely den, tak mi asi ruce upadnou az u ******:)

          0 0
      • nox159  

        jde o to ze kdybys byl hubeny tak to vypada hned lip…

        jinak ty jsi typ maly prdelač s kratkyma nohama – takze to mas celkem tezke… :D

        0 0
        • Turbo  

          JJ na fotkách mám už pár kilo navíc :-(

          Nohy mám opravdu spíš kratší a trup delší.

          Na fotkách jsem zrovna přikrčenej ale normálně to jde. Na biku můžu sedět celej den a v pohodě. Mít delší posed, tak se ani nenaskládám za sedlo.

          0 0
    • Tina  

      Len pre zaujímavosť. Závodný XC posed dvoch bajkerov na 29" MTB na sveťáku v NMM, alebo ako dostať riaditka do správnej „výšky“…

      • Emily Batty: 159cm
      • Jaroslav Kulhavý: 187cm
      0 0
      • Turbo  

        Kdo chce kam, pomozme mu tam :-) 29 NEBRAT!!!

        (tak u Jardy je to při jeho výšce ok, ale ta maličká to má za trest, nebo se mýlím?)

        0 0
        • Turbo  

          Navíc Emily má zdvih jen 80!!! To mi chce někdo říct, že na trať SP je to ok?

          0 0
          • JakeF  

            Oni to stejně většinou vozí přefoukaný ;-).

            0 0
          • Tina  

            Cyclignews píše, že má zdvih 100mm. Podľa tejto fotky to vypadá, že má 100mm

            0 0
            • Turbo  

              No moc přefoukaný to nemá, protože vidle jela nadoraz dle foto. A možná to bude stovka, ono to u těch 29 zkresluje :-)

              0 0
          • prvniodkonce  

            Co to má za ráfky? :-O

            0 0
            • JakeF  

              Taky jsem na to koukal… Asi nějaký silniční :D. Tuším to něco vypovídá o odolnosti karbonovejch XXX :D.

              0 0
              • McBlacky  

                no nevím vzadu má 142/12ku a vpředu pevnou 15ku :) který silniční kola to maj

                0 0
                • JakeF  

                  Zaplýst silniční ráfky na bajkový náby by neměl být nejmenší problém, ne? Samotnýho by mě zajímalo, co to je, véčka na 29eru jsem moc neviděl…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    existují ráfky na V na 29" ale myslím, že to nepřeplétali, prostě to je jiná sada. Těžko říct, proč to vezla. Nedávno jsem někde viděl disc ráfky 26" co měly plochu jakoby na véčka, ale na véčka nebyly. Každopádně je to hnus.

                    0 0
            • McBlacky  

              si vzala doma ze zimáka :)

              jinak vozí: Bontrager Race XXX Lite TLR Disc 29 w/ prototype hubs

              0 0
            • Tina  

              Bontrager Race XXX Lite

              Bontrager ich má normálne v ponuke ako 29" zapletené kola

              0 0
              • JakeF  

                Ty na tý fotce právě určitě nemá ;-).

                0 0
                • Tina  

                  Celé kola nie, ale bavíme sa predsa o ráfkoch…

                  0 0
                  • JakeF  

                    XXX ráfky jsem viděl naživo už dostkrát na to, abych si všimnul, že nemaj brzdou plochu pro véčka ;-).

                    0 0
                    • McBlacky  

                      vždyt to nahoře píšu, že jsou ze zimáka…

                      IMHO to nejsou žádný disc ráfky od bontu.

                      0 0
                    • Tina  

                      asi špatne vidím, ale tie ráfky XXX Lite na bajku Emily Batty majú brzdnú plochu na véčka???

                      0 0
                      • JakeF  

                        Podívej se na tu fotku, co jsi sem sama vložila… Jsou to XXX ráfky? No nejsou, že…

                        0 0
                      • McBlacky  

                        ty to celou dobu nechápeš. Problém je v tom, že má na kole jiné ráfky (nebo kola) než jsou XXX Lite. Dokonce jak píšu já nejsou to žádný bontragery na disc.

                        na jiných závodech měla ty XXX lite – což jsou carbonový ráfky pro TL řešení.

                        0 0
                        • Tina  

                          Už vidím kde je chyba. Ja celý čas hovorím o jej bajku z profilu na Cyclingnews, ktorý som linkovala vyššie a ty hovoríš o fotke zo sveťáku v NMM :)

                          0 0
                      • Mug  

                        Bontrager dělal v letech 2003–04 ráfky Race a Race Lite 29' na 28děr s obrobenou brzdnou plochou a zaplétal to na custom náby (disk 6 děr) od DT (jedny mám doma). Tím ovšem netvrdím, že je měla v Novém Městě (z fotky to nejde poznat). Jen je to jedna z možností ;)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          dřív to dělalo víc značek, dneska to taky někdo dělá, viděl jsem to v nějakým low endu

                          0 0
      • mr.nikdo  

        Byt muzske podani Emily, tak se bojim o sve nadobicko v kazdem sjezdu…

        0 0
        • Turbo  

          Tak většinou se letí přes rodla, takže to je v pohodě :-)

          0 0
      • DaSnail  

        mno, predstavec s velkým uhlom a otočený do negativu si mala aji ty na 26ke, ne?

        a vymenila si kvoli tomu kolesá za menšie? ne, za vačšie. ;o)

        0 0
        • Tina  

          No a? Tvrdím snáď, že to je špatne?

          0 0
          • DaSnail  

            Tvrdím snáď, že tvrdíš že to je špatne?

            možno to tak len vyznelo a orbeaman sa toho trochu hystericky chytil.

            takže podla teba to neni špatne ale ok?

            0 0
            • Tina  

              Áno, vyznieva to tak. Nevidím jediný dôvod, prečo by malo byť špatne :). Ničomu to nevadí a dôležité je nastaviť vyhovujúci „XC závodný posed“.

              0 0
      • McBlacky  

        Jardovo nastavení na závod co trvá hodinu a půl…

        zkuste na tom jet 6 hodin a uvidíme se u fyzioterapeuta.

        Emily nebo Willow to jezdit musí a jinak by se svojí výškou měli těžkou turistiku. Na světáku ale těžkou techniku jezdí obě dobře

        0 0
        • kámen úrazu1  

          Přiznám se, že to s výškou a turistikou nechápu.

          0 0
          • Vilém  

            Co na tom nechapes? Diky sve male vysce by pri pouziti 29ky, spolecne se 100mm vidlici mela riditka tak o 15cm vys jak sedlo. Takze ji nezbyva nez pouzit takovyto sileny negativ predstavec, aby se dostala s riditkama do rozumne vysky.

            0 0
            • Attila  

              Je jen otázka času, kdy se začnou dělat inverzní vlaštovky!

              To si pak teprv budete moct začít strkat prsty do krků :-)

              0 0
              • JakeF  

                Neměl to už někdo? Mám matný tušení, že na nějakým Scottu jsem to viděl.

                0 0
                • Tina  

                  Corratec

                  0 0
                • biker jura  

                  Shurter to tak měl, když testoval 29er

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jj, toho jsem původně chtěl napsat, ale když jsem pak koukal, že jezdí pořád na 26ce, tak jsem to radši vynechal, abych ze sebe neudělal blbce :).

                    0 0
                    • biker jura  

                      jezdí na 26ce protože mu 29ka nesedí. Na FB psal doslova něco jako, že výhody 29ky nestojí za takový posed a jiné nevýhody …

                      0 0
                      • JakeF  

                        K tomuhle zjištění to nemusel vůbec zkoušet, stačilo by, kdyby se mě zeptal :D

                        0 0
                        • biker jura  

                          tak já jsem podobnýho názoru na 29ku, ale zase kdybych dostal do ruky speciál, kterej má 8,5kg tak bych to viděl jinak…

                          0 0
              • Vilém  

                Neco jako historicke bullhorny corratec, by se hodilo.

                0 0
        • Neunzikger  

          Tak on na tomto nastavení asi i trénuje. Profitrénink už nějaká ta hodina bude. Kdyby to lámal přes bolest, tak asi odejde zdravotně.

          0 0
    • flyman  

      Blbý nápad. Najde se tu několik jedinců z řad závodníků, kteří by se posadili na biku na dvě osobní váhy – pod předek a zadek a zadali sem poměr? S bajkem (fullem) mám 92 total.V předu 32, na zadek 60 (1:1,875) Někomu to by mohlo napovědět. Možná z toho vyleze zajímavý údaj.

      0 0
      • nox159  

        a o cem by to melo vypovidat nebo k cemu je to dobre ? predozadni polohu sedla si nastavim dobre oproti stredu a delku doladim pocitove…

        ten pomer mi rekne co?

        0 0
        • flyman  

          No vzhledem k tomu, že reaguješ asi tak, že si sežral šalamounovo hovno, tak asi nic. Zrovna jsem koukal na tvuj bajk a buď máš atypickou postavu a nebo ti to kolo nesedí :-)

          0 0
          • nox159  

            odpovez mi prosim na moji otazku… co z pomeru vah zjistim ?

            0 0
            • flyman  

              Rozložení váhy si myslím je stejně důležitá informace jako pozice sedla. Má to vliv právě na ovladatelnost biku. Ať už je top jízda do kopce, tak řízení a průjezd zatáčkami a na techniku vlastně kompletně. Předpokládám, že optimální předozadní pozice u různých bikerů na různých bicích bude mít podobnou hodnotu poměru předek a zadek. Tahle hodnota mě zajímá.

              0 0
              • nox159  

                ty jezdis jak do kopce tak z kopce tak v zatackach tak v technice stejne ( respektive telo – prdel ruce ramena… mas ve stejne poloze? ) ja teda jiste ne a je to dost individualni vem si 3 bikery a jeden stejny kopec jeden to pojede na svojem kole v relativne normalni pozici druhy zakously do riditek a se sedlem zabozenym v zadku treti si to da ve stoje… a to sem jeste nemotam ful vs. ht snizovani zdvihu platformu…

                a kdyz se zeptam jeste jednou ktera pomer je dobry 1:1.8 1:1.5 nebo 1:2 ?

                a proc se potrebujes porovnavat se zavodnikama ( jejich nastaveni zavodniho biku) kdyz zavodni bike nemas… ?

                0 0
                • flyman  

                  Ta hodnota mě zajímá. Netvrdím, že zrovna jeden poměr je ten dobrej. Zájímá mě jen ten údaj a závislost na posedu. Když šoupnu sedlo o dva cenťáky dopředu, hned mám na předním kole o 7 kilo víc a taky se na tom dá šlapat, ale…

                  Mj mám i CRX a poměr rozložení váhy je ±stejnej.

                  0 0
              • Neunzikger  

                Ve fyzioterapii (nejen) se používá vyšetření stoje na dvou vahách – zjišťuje se případná stranová asymetrie zatížení dolních končetin. (Pokud člověk rozdílně zatěžuje nohy a domnívá se, že rozložil tělesnou hmotnost symetricky, může mít např. narušenou statiku páteře.) Je to součást diagnostiky, izolovaná interpretace není jednoznačná – co je tolerovaná odchylka a co už je patologie natož jaká patologie.

                Takže statické rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je podle mne dobrým kamínkem do mozaiky parametrů pro hodnocení posedu na kole.

                0 0
                • McBlacky  

                  taky myslím, že to není úplně mimo měření, ale jak píšu, nejvíc záleží jak se srovná jezdec v okamžiku měření. Jak si sedne na sedlo a kolik se nahrbí na řidítka. Je otázka kolik udělá rozložení tlaku mezi pedály a sedlo…

                  0 0
            • bikefit  

              Nejprve je treba uvest, k cemu nas pomer potrebujeme, jestli nas zajima relativni zatizeni zadni kola a nebo rozlozeni body mass bikera na kole – horizontalni center of gravity.

              Z pomeru dvou vah zjistime akorat ze vaha je na zadnim kole v nejakem pomeru, ale prakticky to vyznam nema. Krome toho, ze vahy mohou byt lehce rozdilne zkalibrovane a vysledky muzou byt odlisne.

              Mnohem dulezitejsi a fittery uzivana metoda je hledani center of gravity bikera a umisteni jej nad nebo lehce pred stred klik, coz linie, kolem ktere se nase telo, podobne jako u drepu, balancuje. Resi se tim hledani idealni vyvazene polohy. Ta samozrejme neni dogma a odviji se od dalsich parametru jezdce/jizdy, ale je velmi dobrym vychozim bodem pro dalsi upravy, zmeny a vypocty.

              0 0
          • JakeF  

            A co to je taková „atypická postava“? Právěže má pravdu… Rozložení váhy se bude měnit podle typu kola, podle potřebný předozadní pozice sedla, podle pružnosti páteře, zamýšlenýho stylu ježdění atp.

            0 0
    • Sooree  

      Zdar všichni,měl bych taky jeden dotaz ohledně závodního posedu.

      Jezdím hodně závody XC,ale i nějaký ty maratony.Můj problém je,že mě vždy po nějaké době začnou bolet záda.U XC je to lepší,protože tam často jdu ze sedla různě slejzám atd..ale u těch delších tratí je to někdy peklo.Záda mě bolej i když posed nemám nijak natažený ,spíše narovnaný.

      Je bolest zad normální nebo se dá nějak řešit?Je pravda že mám kratší trup a dlouhé ruce a nohy..Mohlo by to na to mít vliv?

      Díky.

      Samozřejmě nedávám přesné míry atd.(nevím),spíš nějaký obecný rady..

      0 0
      • Tina  

        posiluj brucho a záda

        0 0
      • Lada,s  

        Asi bude nejlepší když hodíš fotku

        0 0
        • Sooree  

          Taky jsem si to říkal a hledal bohuželžádné pořádné foto nemám.Pořádné=tak aby posed šel vidět.

          Jestli najdu,určitě vložím.

          0 0
      • JakeF  

        Zkontroluj, jestli máš sedlo v ideální pozici proti středu a ve správný pozici kufry, zkus zkrátit posed, případně vyzkoušet jiný sedlo, karbonovej rám nebo rovnou fulla…

        0 0
        • Sooree  

          Co myslíš sedlem v ideální pozici a ve správný pozici kufry?

          Rám je carbon (Scale CR1)…a přijde mi že rázy absorbuje dobře,spíš prostě po delší době začnou bolet no..Nevím,možná je to normální,tak se ptám.

          0 0
          • JakeF  

            Výšku sedla, předozadní pozici, natočení kufrů do stran… Všechno může mít z dlouhodobýho hlediska na bolest zad vliv. Pak taky každýmu sedne jinej tvar sedla. A taky pomáhá plavání, když se člověk soustředí na efektivitu, teď v zimě je na to ideální příležitost…

            0 0
      • pstasek  

        Kromě posílení břicha a zad, říkáš, že máš posed spíš vzpřímený. Pokud tě bolí záda v bederní části, mě naopak pomohlo posed prodloužit.

        0 0
        • Sooree  

          Ano,to by mohlo zafungovat.Posed spíš vzpřímený a bolest v bederní části.Díky za radu,zkusím to.:)

          0 0
      • Necris  

        Nejvíc mě toho zbavilo plavání. Resp. od té doby co velmi amatérsky plavu, jsem ten problém neměl.

        0 0
        • Sooree  

          No je pravda,že plavání moc neprovozuju,takže jestli to pomůže,zkusím to.Díky.:)

          0 0
    • Smazaný účet  

      200.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.