compression tune u tlumicu Fox float

71 nepřečtených
  • kesu

    ahoj,

    vim,ze se to tu uz hodnekrat rozebiralo nicmene bych chtel jenom malinko poradit majitelum tlumicu Fox,kterym vadi interni nastaveni propedalu.

    Dodavam,ze tlumice fox jsou tusim od roku 2005/6 vybaveny funkci propedal , ktera omezuje citlivost a zabranuje tedy pohupovani.Interne je nastaven propedal na jednu ze tri poloh,externe lze u verzi RP2,RP3,RP23 a RPL prepnout tlumic do dalsi polohy kde je propedal aktivnejsi.Nicmene i v poloze open je tlumic omezovan funkci propedal.A jak moc je urceno prave tim internim nastavenim.Jehoz zmena byla dosud mozna jen upravou Push v anglicke firme TFtuned , http://tftuned.com/ , .

    Dnes jsem se dozvedel ze podobnou upravu je mozne nechat udelat i v Prazskem bikelivu.

    Jenom k popisu upravy,dojde k posunuti ucinnosti propedalu.Pokud se tlumic necha takto upravit , ucinnost propedalu se posune smerem k vetsi citlivosti.Nicmene zmeni se ucinnost i pro krajni polohu (verze RP2,3,RPL a RP23).Tzn pro:

    kompression tune na max a stred-v poloze propedal vypnuto bude tlumic znatelne citlivejsi,v poloze pro vyjezdy dojde ale k snizeni ucinnosti-tzn i v teto poloze se tlumic bude houpat vic

    kompression tune na minimum-pro toto nastaveni dojde k male zmene,bude tlumic malinko citlivejsi ikdyz ne o moc

    Kazdopadne propedal zustane porad aktivni,i po uprave,nicmene pro verzi compression tune na minimum by melo byt znat zlepseni.Tzn pro ty kteri by chteli vetsi citlivost je tohle hodne zajimava moznost.Melo by byt i mozne vymenit komoru za HighVolume a naopak.

     

    Neberte to prosim jako reklamu ale spis informaci,sam jsem to nevedel a uvazoval jsem o uprave v TF,jenze se mi nechtelo na tlumic cekat.

    • kesu  

      jenom bych dodal ,ze zmena je vratna

      • Lister  

        Nevíš jestli tohle dokážou i u základní verze R – klidně PP úplně odstranit…

        • Lister  

          PS: na čembevíkednu jsem se bavil s jedním bajkerem, který by měl být členem b-f, který mi říkal že nechával tlumič upravovat i na slovensku. Bohužel vůbec nevím kdo ten bajker byl – ale měl hezkého Canyona :-)

          • MlokCZ  

            To bylo určitě v již také několikrát zmiňovaném Slovkolexu. Co tu ale ostatní psali, tak tam mi přišlo, že umí pouze změnit konkrétně jen ty tři nastavení, tedy compression tune min/střed/max a ne libovolně co si kdo řekne. Zřejmě mají na ty tři nastavení přesný popis + díly od Foxu a netroufnou si na jiná nastavení.

            • vojta  

              Pro Slovkolex to tak nejak bude, protoze dlouho cekali na popis od Foxu. Nastaveni PP je reseno sadou planzet a zalezi na druhu a poradi jak jsou seskladane – takze variant bude x, jen je treba znat, jak na to – nevhodne seskladani muze prinest vic skody, nez uzitku.

            • Peslezedirou  

              Taková blbá otázka, jakým písmenem jsou tyto nastavení značená?

          • vojta  

            S dovolenim se hlasim ..... ;-)

            • Lister  

              aha – tak těšilo mě…škoda že jsem to musel kvůli zlomené patce brzo zabalit – no a druhý den jsem zase nestihl odjezd asi o 15 minut – jsem šlapal z Jeseníku a když jsem tam dojel, tak už jste byly bohužel pryč – počítal jsem z odjezdem v 10:00 :-(

        • kesu  

          melo by to jit i u verze R

    • MlokCZ  

      To je zajímavá informace, hlavně to, že dokáží nastavit i individuální nastavení, které je ještě o chlup citlivější než compression tune na minimu. To už se hodně blíží úpravě v TF tuned, i když ta Push platforma mi přijde pořád znatelně lepší než propedal jakkoliv nastavený. Ale zase cena může být výrazně nižší než v TF tuned. Kolik si platil? A časově se to samozřejmě nedá vůbec srovnat, v TF tuned je to na 3 týdny (to posílání to hodně prodloží a protože není garance termínu doručení – pokud tedy nemá stát poslání třeba přes 1000Kč, tak se musí rezervovat termín s rezervou a o to se to ještě protahuje).

      Bikelive příjemně překvapil.

      • kesu  

        jeste jsme to neplatil,ja tam byl kvuli necmeu jinymu.To kde to chci nechat udelat je brachovo kolo a tam budu potrebovat i vymenit komoru takze to bude slozitejsi

        • kloubik  

          Jestli můžu poprosit, určitě pak napiš svoje zkušenosti a cenu. Uvažuju přes zimu o úpravě v TF tuned, ale pokud by byla možnost tady, určitě bych do toho šel.

          Jen jsem od kolegy v práci neslyšel na jejich zkušenosti a šikovnost moc chválu, nedávno mu opravovali Talas a prej to akorát ještě zhoršili… Nakonec s tím byl v Písku u Švece a tam mu prej řekli, že už tam opravili dost vidlic, který v bikelive při opravě pokazili.

          Takže jde o to, jaký s tím mají zkušenosti a jestli mají potřebnou dokumentaci k přestavování a úpravě tlumičům, když nejsou autorizovaný servis. Někdo tady psal, že na tom Slovensku trvalo sakra dlouho, než se k dokumentaci tlumičů dostali, aby věděli, jak to dělat.

          • fousek  

            No tak zrovna s cyklio svec nemam uplne nejlepsi zkusenosti zase ja, poslal sem jim tam floata na reklamaci (vakl vnejsich noh, pridrenej chod a loupajici se barva na korunce viz. obrazek) za par dni mi volali nazpet a ze uz pred mesicem sem vidli mel poslat na repasy a ze korunku sem si odrbal sam a na tu vuly se prej vztahuje reklamace. Repase stala neco pres 2t. a vysledek je ze v nohach vuly sice nemam, ale chod je jeste horsi nez pred repasy a korunku mam oloupanou

      • Vegan  

        Nejak jsem nepochopil to individualni nastaveni take chci u sveho tlumice a tlumice pritelkyne nechat zmenit interni nastaveni compresion tune s max na minymum a u sebe jeste uvazuji o vymeni HiVolume za standartni komoru, ale co myslis tim individualnim nastaveni ktere je jeste o chlup citlivejsi nez compresion tune nevym. Mohl by si to pls rozvest ? Obecne v tom trosku tapu a vim jen to co jsem vycetl tady na bF :)

        • kesu  

          no popsal jsem to docela normalne nahore ,

          nicmene tim citlivejsim nastavenim myslim  ze po uprave bude tlumic citlivejsi nez je ve standartni verzi s compression tune na minimum

          • Vegan  

            Ale jo to chapu :) nechapu „individualni nastaveni“ kdyz nekdo napise ze compresion tune na minimum a pak individualni nastaveni jez je jeste citlivejsi tak me zajima co to individualni nastaveni zajima jestli je to neco jako milanuv tuning vydlic nebo co to presne je :)

            • MlokCZ  

              Individuální nastavení je takové jaké si řekneš, aspoň tak to funguje v TF tuned. Tedy napíšeš na jaké to přijde kolo, kolik vážíš a co přesně si představuješ od chování tlumiče a oni ti to pak dle toho nastaví.

              • Vegan  

                Aha takze mimo 3 bodovou stupnici Compresion tune a da se tedy rici ze je jeste nejaka polozka za touto stupnici smerem k nule rekneme ze compresion tune jde nastavyt 1/2/3 a 3 je to nejmene citlive, 1 nejvice citliva a v individualnim nastaveni jde nastavyt neco jako 0.5 chapu to spravne ?

                • MlokCZ  

                  Nemám představu, co jde nastavit standardními prostředky jen kombinací planžet používaných při změnách compression tune.

                  Dle toho co píše kesu chápu, že jde nastavení přesně jak píšeš, tedy třeba něco ve stylu 0,5 (když 1,2,3 bude compression tune min/střed/max).

                  V TF tuned je to ale trošku odlišné, protože tam nejde o přenastavení compression tune, ale o komplet předělání tlumící části na jejich řešení a zcela nahrazení propedalu jejich platformou Push.

                  A já nechával upravovat jeden tlumič s compression tune na max a jeden s compression tune na minimu a oba dle požadavku na maximální citlivost a co nejmenší kompresi (i jsem chtěl zrychlit pohyb tlumiče při kompresi, nešlo mi jen o citlivost).

                  A jak už jsem tu psal, tak i u toho, co byl původně compression tune na minimu byl rozdíl a došlo ke zvýšení citlivosti a zlepšení všeho co jsem požadoval. Ale samozřejmě už tam prostor není velký, takže není ten rozdíl až takový. Já bych to pocitově ohodnotil stupnicí 1,2,3,4 s tím, že 1 jsou ty upravené z TF tuned, co mám a 2,3,4 originální nastavení compresion tune min/střed/max.

                  A pro zajímovost (už jsem to tu také psal), tak ten tlumič, co jsem měl původně s compression tune na max, tak jak se choval původně otevřený (s vypnutým propedalem), tak hodně podobně se mi chová teď s Push platformou na 3jce nastavenou (tedy s tím rozdílem, že Push platforma navíc trošku snižuje sag, což je super do výjezdů). A otevřený se srovnávat teď vůbec nedá, to je někde úplně jinde.

                  Bylo by docela zajímavé srovnání upraveného s Bikelife s požadavkem minimální komprese (tedy ještě menší než při compression tune na minimu) a upraveným v TF tuned. Otázka je, jestli to pak třeba už úplně nezmrší chování při zapnutém propedalu. Push platforma mi maximálně vyhovuje, ale tohle srovnání chybí.

                • MlokCZ  

                  A problém těch individuálních nastavení je v tom, že je třeba naprosto přesně vědět, jak to nastavit a mít s tím větší zkušenosti. A to nejlépe pro různá kola a váhy jezdců. Tohle v TF tuned mají.

                  • MlokCZ  

                    Asi právě proto ve Slovkolexu začali pouze s těmi standardními nastavením, která mají přesně od Foxe popsaná a tedy nemohou nic zkazit a uživatel si nemůže pak stěžovat, že se mu to nezdá.

                    V TF tuned je jedno přenastavení po úpravě tlumiče zdarma, pokud to uživateli nesedne.

                    • Vegan  

                      Diky za vycerpavajici odpoved ted uz v tom mam jasneji o dost ted uz teda jen premyslet jakej prinos to hlavne bude myt pro moji pritelkyni jestli pro 40kg tezkou zenskou ma vetsi smysl snizit compresion tune na minymum a nebo poslat cely tlumyc do TF tuned na predelani na push co myslis ? a jak to vychazi finacne nemyslim jen prvni zasah predelani na push ale i udrzbove tedy kazdy rok servisky

                      • MlokCZ  

                        Tohle je těžko říct. Sice úprava v TF tuned je lepší řešení, ale pokud v Bikelife opravdu dokáží ještě nastavení nižší než compression tune na minimum, tak to z TF tuned bude lepší už jen o malinko. A cenově to bude z TF tuned určitě znatelně dražší, i když cenu Bikelife ještě zatím nevíme.

                        Ceny v TF tuned:

                        • úprava nového nebo pár set km jetého tlumiče 95 liber
                        • úprava více jetého tlumiče 120 liber (o tom, zda to bude 95 nebo 120 rozhoduje stav tlumiče a zda musí měnit všechna těsnění nebo ne, 700km jetý jsem měl za 95, 4000km jetý za 120, to jen pro orientaci, vždy bude záležet na konkrétním stavu tlumiče)
                        • kompletní servis včetně výměny všech těsnění 80 liber, pro servisování tlumící části bude vždy nutné to posílat k nim
                        • servisovat tlumící část ale není třeba až tak moc často a vzduchovou část může i na upraveném odservisovat kdokoliv (dá se i doma), takže bych to viděl, že pokud na tom nenajede nějak extra moc, tak jednou za dva roky by to mohlo stačit jim to posílat

                        Pokud bude jen předělaný na standardní hodnotu compression tune, tak ho může servisovat kdokoliv (i když u nás stejně téměř nikdo tlumící část neservisuje, já vím pouze o Bikelife – tedy kromě Švece).

                        K tomu je nutno počítat s tím, že jak úprava, tak servis v TF tuned ještě o něco prodraží poštovné (cca 750Kč za tam i zpět dohromady).

                        A dále je nutno počítat s tím, že vždy při posílání do TF tuned to bude na déle, cca tři týdny celkem, jak píšu výše.

                        Rozhodnutí je na každém. Kdybych já teď řešil svůj tlumič, tak ho i přes tu dražší cenu a nevýhody do TF tuned pošlu, ale tím neříkám, že je to ideální pro každého. V každém případě pro cestu TF tuned to chce mít i druhé kolo.

                        Ať už vybereš cestu jakoukoliv, tak na její váhu bych to rozhodně nechal nastavit na co nejnižší kompresi (tedy i pro případ změny nastavení v Bikelife se domluvit na ještě nižší hodnotě komprese než pro compression tune na minimu). Já bych to tak tedy udělal i pro sebe pro 70kg, ale pro její váhu tím spíše.

                        • MlokCZ  

                          Tím nepatrně lepší jsem myslel pro otevřený tlumič. Platforma se bude stále docela lišit a výhoda v TF tuned je v tom, že dokáží nastavit pro minimální kompresi i různě platformu (samozřejmě to u Push platformy nebude nic hodně blízkého locku, ale pořád je to v určitém ne úplně malém rozsahu variabilní).

                          Při změně compression tune v ČR (ať už na standardní hodnotu nebo ještě na o něco nižší než je compression tune na minimu) propedal prostě vyjde odpovídající té kompresi (ten se samotný nemění). Tedy o kolik nižší komprese o tolik nižší i propedal (tedy je to na sobě závislé). To ale nutně nemusí vadit, záleží jak chce mít aktivní platformu (otázka je zda to sama vůbec tuší).

    • kloubik  

      Ahoj – zkusím vytáhnout tohle vlákno trochu nahoru… Mohl by Kesu dát zkušenosti s popisovanou úpravou v Bikelive a kolik to stálo (zmiňoval že dávali takhle upravovat bráchovo kolo)? Začalo pořádně mrznout a víkendy teď budou hlavně lyžovací, takže by nastal čas na úpravu tlumiče. Sice jsem původně chtěl TF tuned, ale pokud můžu vzít tlumič a zaběhnout s ním přes oběd do servisu v Praze, tak rozhodně lepší, než ho posílat do Anglie :) Sice by asi Push řešení bylo o něco lepší, ale pro mě rozdíl nevýznamný…

      Tak předem díky za nějaké zkušenosti s Bikelive..... Kdyby nic, začátkem týdne tam zavolám a zjistím aspoň cenu a pak sem napíšu.

      • gargamel  

        Já tam psal před vánocema. Budou tam až od 12.1., tak se tam hned vydám. Cena by měla být 950–1000 a doba úpravy cca 3–5 dní.

        • kloubik  

          Díky za odpověd, tak dej kdyžtak pak vědět zkušenosti…cena zní  dobře – zhruba čtvrtinová oproti TF tuned (120 liber + poštovný), pokud to umí nastavit, tak by nebylo o čem :)

      • kryspin  

        ja tma mel tlumic s nasledujicima pozadavkama – zmena compresstion tune ze stredu na min a zmena rebound tune z neceho co nevim na mensi, propedal bezezmeny (tedy bez prohazeni nebo vymen planzet – tzn pri zmene na comp. tune se propedal bude vic houpat) a pokud to pujde tak trochu zprogresivnit chod. trvalo to 3 dny, stalo cca 900 a vysledek je, ze tlumic je skutecne o mnoho citlivejsi. s reboundem jsem si zatim nehral. chod se mi pocitove zda progresivnejsi (s tim ze to na zacatku diky citlivosti jde do zdvihu), ale zatim jsem nejel trail, ktery znam a beru ho jako testovaci. propedal se zmenil asi tak, ze predtim jsem za dostatecnou necitlivost povazoval nastaveni na stupen 1, ted to mam na 2–3. upravu rozhodne doporucuju. muj cil byl mit co nejcitlivejsi a pritom dost progresivni tlumic i za cenu obetovani propredalu (nakonec uplne obetovany neni, ale tvrdost kterou kolo melo pri zamceni uz to nema, coz me je jedno)

        • Archer  

          Progresivitu lze taky zvetsit zmenou velkej komoru (pokud je, nevim co mas) za malou.

        • vojta  

          Docela mne prekvapilo to „tedy bez prohazeni nebo vymen planzet“. Bud v tlumici existuje oddelene nastaveni rekneme „zakladni komprese=compres­sion tune“ a vlastniho ProPedalu a ani u Sevce ani v Slovkolexu jsme se navzajem nepochopili, co vlastne zadam, neb shodne trvrdili, ze pozadovana zmena nastaveni je mozna pouze vymenou a preskladanim planzet ( a na ucte ze Slovkolexu jsem pak mel i cenu za tusim dve nove planzety ), nebo mas nepresne informace. Treti moznost pak je, ze v Bikelive provadi nejakou nestandardni upravu. A take mne prekvapuje, ze se ti jevi rozdil mezi upravenym a neupravenym velmi vyrazny (navic „jen“ zmena z stred na min ), ja jsem totiz nejaky hodne vyrazny rozdil pri vypnutem ProPedalu nezaznamenal (pri zapnutem uz tam rozdil byl, neb na 3 mel dokonce snahu se mirne pohnout … :-) ). To ale to muze byt ovlivneno prehnanym ocekavanim, zkreslenim vnimani pri nemoznosti primeho porovnani, ev. kinematikou zadni stavby ev. i hmotnosti jezdce – asi ten rozdil bude vyraznejsi u nizsi vahove kategorie.

          • kryspin  

            zas tak uplne nizka vahova kategorie nejsem, vazim 75kg.. Vim, ze jde jen o osobni pocit a ne nejake presne mereni, ale celkem muzu dat ruko do ohne za to, ze se citlivost vyrazne zlepsila. Co se take zmenilo, je funkce propedalu. Pred upravopu jsem pouzival nastaveni propedalu 1, max. 2 a pri 2 stupni a zapnutem propedalu bylo kolo v podstate jake HT. Ted po uprave je stupen 3 zapnuteho propedalu podobny stavu mezi 1–2 pred upravou.

    • madcat  

      Využiju tohoto threadu k podvratné činnosti :-)

      Nevíte někdo, nebo nemáte zkušenosti, jestli podobná úprava low-speed komprese nejde udělat i u systému SPV, konkrétně u tlumiče Manitou Swinger 4-way coil? Ne že by mě tam ta necitlivost až tak vadila – když se to kudlí z kopce dolů, tak to žehlí dobře, ale stejně si furt říkám, že bych více citlivosti na malý nerovnosti uvítal…

      • mdk  

        Ja som velmi zvedavy na zaciatku aprila ked dostavam bika, ze aky bude rozdiel medzi fox float (oem, vraj ze ked to nema propedal tak to je viac citlivejsie) a fox float r

        • fousek  

          Kde si se docet ze OEM float nema propedal? POdle me ho maj vsechny foxy

          • mar_tin1  

            2006 float (bez R) propedal určite nemal. vyššie modely ho mali všetky. v 2007 možno (neviem to presne) pridali propedal aj do floatu (bez R) a od 2008 ja najnižší model float R…

    • prtavec  

      Dnes jsem tam dal tlumic na posezoni servis a upravu compression. Z max to nechavam menit na stred.

      Predbezna cena je do 1.000Kc a tlumic by mel byt v patek. Tak jsem zvedavej…

      • K2  

        Dej vědět jak to dopadlo, zkusil bych to taky a rovnou na min, Citlivosti můžu ubrat i větším tlakem, pokud se ji snažím dohnat nižším tlakem, tak mám poměrně velký SAG (Canyon AM)

        Pak ještě zvážím úpravu vidle…

      • prtavec  

        Tak tlumic vyzvednut. Upravu zrejme delaj skutecne ve vnitr tlumice. Jak je na tlumici cervik, od vyroby zalitej plastem, tak plast odstranili. Z toho usuzuju, ze zasahovali dovnitr.

        Chovani tlumice budu testovat ale az za delsi dobu, kolo je trochu dost rozebrane :(

    • Lister  

      Mám úplně hloupý dotaz – vyrábí se i pružinové tlumiče DHX s různou kompresí, kamarád má doma dvou kousky na různých kolech a jeden mu přijde že je více utlumený než ten druhý. Ten co má šlapat hůře je na Treku Fuel a nahradil původní RP23, kde byla komprese na minimu.

      • assassin  

        no tlumice z jedne serie – normalni prodejni verze – treba dhx 5 by se asi lisit nemely, muze byt rozdil v nastaveni mezi ruznymi rocniky.. a treba u dhx 3 to muze byt kus od kusu, trojky se neprodavaj samotny ale vzdy na kole a dost casto maji vyrobci ramu dodanej tlumic kterej je poskladanej na miru jejich ramu…

        jinak taky na tlumeni muze mit vliv i stav tlumice, olej, jestli neni uslej dusik atd…

         
      • fousek  

        No mam dojem ze u DHX se ovlivnuje propedal i tlakem vzduchu v expanzce, takze je mozny ze ma v jednom hodne vzduchu a v druhym malo, jinak urcite taky bude zalezet na prepakovani a pruzine.

        U OEM to muze bejt vseljak

    • pajik  

      Měl bych pár dotazů: vážím cca 65kg a na kole GF HiFi mám tlumič FOX RP3 (compression tune 2 – soudě podle prostředního vybarveného čtverečku…) Chybí mi trochu větší citlivost, případně i progresivita. Téměř pořád jezdím tlumič v poloze open.

      1. mám si nechat upravit compression tune na minimum, nebo ještě na tu citlivější variantu (sám bych se přikláněl k té nejcitlivější, vzhledem k tomu, že teď jezdím pořád open).
      2. Jestli jsem to dobře pochopil progresivitu je možné zvětšit výměnou HighVolume komory za LowVolume… Jak ale poznám jakou komoru v tlumiči mám? Umí případně výměnu v bikelivu? a nedegraduje se tím opět „vylepšená“ citlivost?

      díky

      • Archer  

        Jakou mas delku tlumice oko-oko?

        Tak vypada komora:

        Low Volume

        High Volume

         
        • pajik  

          190mm

          aha, takže jestli je to takhle, tak mám low volume a tím pádem už tu progresivnější variantu…

      • Pedro RB  

        Taky zvažuju úpravu RP23 v Bilelivu. Když jsem se jich ptal po mailu tak v odpovědi výměnu komory nevyloučili.Vše ale chtějí domluvit až při předání tlumiče v prodejně s technikem.

        Tobě by do toho Low volume stačilo dát víc oleje a progresivita se ještě zvětší, A můžeš jít s Compresion tune ještě dál než na Min když ti nebude vadit častější zapínání některé z úrovní ProPedálu.

        • pajik  

          Pravda, množství oleje s nima zkusím taky zkonzultovat. To mě ještě napadá že i rebound mám též na minimum, tak by se možná vyplatila i výměna za méně viskozitní olej. A z toho mě napadá otázka za jaký? Snad budou vědět co tam je, aby nedali zase moc řídkej…

          • hanz  

            na reboundu ti olej udelá strašne málo, dal jsem 2jku ohlins a tlumič je o maličko rychlejší ve stejných polohách. Toho bych se nebál. S tím olejem v komoře pro větší progresivitu bych byl opatrnej, nemužeš si tam lít olej jak se zachce, asi do určitýho množství hej ale kolik je určité množství?

    • op  

      Chtel bych se zeptat jestli uprava CT u RP23 ovlivnuje taky rebound.. Mam RP23 model 2009 (koupeno ted – sleva), je nastaven standardne CT max, rebound stred. Pocitove je malo citlivy a jeste (trochu) pretlumeny i kdyz nastavim rebound na min (nejrychlejsi). Chtel bych nechat upravit v Bikelive na CT stred a premyslim, jestli se s tim zlepsi i rebound (o trosku by stacilo) nebo mam nechat upravit i rebound na min.. Dik.

      • MlokCZ  

        Jsou to nezávislá nastavení. Proto je tam také psáno compression tune a rebound tune.

        Pokud při nastavení odskoku na minimum je to pořád moc, tak rozhodně nechat přenastavit na rebound min.

        Na stejném rámu jsem zkoušel rebound střed x rebound min a zase o tolik to ten rozsah neposune. Když si teď na minimumu pro rebound střed, tak pro rebound min budeš třeba jen někde uprostřed (rozhodně se nedostaneš s problémem, že by maximumu bylo zase málo).

        • op  

          ok, ď. Pujdu do toho.

        • op  

          Jeste otazka, nezmeni se chovani se zajetim? Nemam ho nejdrive poradne zajet a az pak uvazovat o prenastaveni?

          • MlokCZ  

            Nezmění (nebo pokud ano, tak zcela zanedbatelně, třeba nepatrně se mohou snížit odpory mezi bushingem a montážní vložkou, ale to je díky přepákování v podstatě zcela zanedbatelné).

            • op  

              Myslel jsem spise vnitrni odpory tlumice.

              • MlokCZ  

                Ty jsou přes přepákování už úplně zanedbatelné (o kolik by se mohly změnit).

      • Sobi  

        Já jsem Rebound neměnil, nechal jsem jen změnit CT z max na míň než minimum. Rebound v pořádku, naprosto vyhovuje. Jediná věc co tě může štvát je to, že Propedal prakticky nefunguje ( tlumí jen o několik procent ), ale já jsem chtěl fulla a propedal nepoužívám, takže mi to nevadí. Ta úprava pouze CT mi naprosto dostačovala! :-)

      • mr.antik  

        Teď po přečtení tohoto jsem trošičku znejistěl – opravdu je změna Compression tune, to co si představuju jako změnu tlumení komprese – tj. v celkému rozsahu tlumiče? (nemám Boost valve, takže nemíchat). Nebo to ovlivní pouze začátek chodu (jako Propedal)?

        • MlokCZ  

          Ovlivní to celý rozsah tlumiče. Ovšem na počátku zdvihu je to znát nejvíce. Na průběhu jenom decentně.

          Při změně z CT max na upravený v TF tuned na minimální kompresi, tedy podobné jako na CT méně než min jsem musel o 10% přifouknout na tlaku, aby při chodu k dorazu se choval stejně.

          • mr.antik  

            Ok, tak nějak jsem to předpokládal – změnit na CT min a trošičku zvednou progresivitu pružení. Větší citlivost bez chození na doraz při dropech. Snad si stim nějak poradí.

    • unitak  

      Trochu oživím téma a chtěl bych se ujistit, jestli nechat upravit i rebound. Mám kolo viz profil Haibike trailstar, tlumič Fox rp23. Nastavení CT mám na max, takže bych chtěl změnu na min (vyšší citlivost), protože na počátku je cítit taková tupá hrana. Zároveň bych se ale chtěl zeptat jestli mám nechat upravit i odskok (rebound střed). Mám ho nastavený na nejrychlejší možný a vyhovuje mi to tak. Co jsem tak pročetl podobné témata, tak to jsou 2 na sobě nezávislá nastavení, takže by se nic změnit nemělo. Na druhou stranu uvažuji, jestli se nevyplatí změnit i odskok, kdybych někdy chtěl trošku změnit právě ten odskok třeba ještě na rychlejší. Dík za rady.

      • MlokCZ  

        Pokud jsi při rebound střed úplně na krajním nastavení, tak i pokud to tak vyhovuje bych nechal přenastavit na rebound min.

        Cenový rozdíl bude stejně minimální, když už se v tom bude někdo vrtat.

      • nemesishard  

        mam rovnaký bajk hai trailstar´10 a tlmič zmenený na CT min rebound stred a mám pocit ze rebound sa posunul a je rychlejši. pred zmenou ked som dal najpomalši odskok tak to šlo ako slimák a teraz to ide na rovnakom maxime o dosť rýchlejšie ako pre tým .

    • rawos  

      Ahoj,

      pokud by měl někdo zájem.

      http://www.bike-forum.cz/…remedy-slash

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.