• Pheter

    S ježděním teprv začínám a moc se nevyznám v dílech. Co podle vás by se mělo na tomhle kole vyměnit jako první aby to bylo k lepšímu. A nepište celé kolo – na to zatím nemám :-D Nechci se ptát v prodejně kde mi vnutěj to co zrovna potřebují udat.

    ROCK MACHINE Typhoon 70

    • Vidlice SR Suntour XCM PM HLO, 100 mm
    • Kliky s převodníky Shimano FC-M171 244
    • Zadní měnič Shimano Alivio RD-M410 SGS
    • Přední měnič Shimano FD-M190
    • Řazení Shimano SL-M310
    • Brzdy Tektro Draco, 160mm hydraulic disc brake
    • Kazeta Shimano HG40, 11–30T
    • Řetěz KMC Z51
    • Středovésložení Thun Jive JIS
    • Hlavové složení Ritchey Logic Zero OE Intgr.
    • Pedály Feiming FP-971 Alloy
    • Náboje Quando Parallax / RM
    • Ráfky Rigida X-star Disc double wall
    • Pláště Impac Crosspac 26×2.10"
    • Špice Sapim stainless
    • Madla Ritchey PRO TG6
    • Sedlo WTB Speed V Sport SE
    • Řídítka Rock Machine Alloy
    • Představec Rock Machine Alloy
    • Sedlovka Rock Machine Alloy
    0 0
    • nitraq  

      Já bych asi začal vidlicí, tam myslím bude největší slabina. Za necelý čtyři tisíce seženeš epicona a ten udělá solidní službu.

      Jinak koukal jsem na tvoje webovky a máš pěkný fotky, ale rolování do strany je vopruz, v půlce galerie lidí mě to přestalo bavit;)

      0 0
    • mr.antik  

      já bych neměnil nic, až co se podělá

      0 0
    • DominikGT  

      S nášlapama a tretrama se jezdí parádně teď je mám první sezonu a maximální spokojenost. řekl bych že to zvýší i rychlost.

      0 0
    • šlapatko  

      Jak bylo psáno výše.Neměnit nic a jezdit.Později jak se něco posere, koupit lepší.

      0 0
    • felix.org  

      Nic. Výrazně si nepomůžeš a jen utratíš prachy.

      0 0
    • DaSnail  

      vidlu

      0 0
    • BigKarel2  

      za mě vidlici, brzdy a dal bych např Shadow šaltr…pak postupně odlehčovat…jiný kola…kliky atd..a pak ve výsledku bude všechno jiný…

      0 0
    • kali222  

      dojezdit do mrtva a setrit na neco poradnyho, kdyz te to bude bavit. :)

      jinak hezky fotky!

      0 0
    • lutte1  

      Fórum, protože jinak časem vyměníš vše. :D

      0 0
    • Rychlej turista  

      Neřešit, jezdit.

      0 0
    • siafu  

      SPD + tretry a časem pořídit lepší kolo

      0 0
      • Pheter  

        Tretry jsem si pořídil. Ale co se týče nášlapů SPD tak nemám zkušenost. Je to podle mě docela omezení že musím jezdit jen v jedněch botech třebas když chci jen někam popojet ne? A v terénu to není o hubu?

        0 0
        • Singlespeed  

          Jojo, nášlapy jsou úplně nanic. A proto je tady 99,9% bikerů vozí. Holt si kluci a holky nedají říct a nedají.

          0 0
          • DaSnail  

            kde tady 99,9% bikerů vozí nášlapy? na tdf? na bf asi ne… ;o)

            0 0
          • pitos  

            S těma procentama jsi to kapku přestřelil:)

            0 0
            • Singlespeed  

              Sorry, kluci. Nějaké procentíčko tedy uberem :-)

              0 0
            • JSt  

              ok, tedy 96% :-P

              0 0
              • pitos  

                to by tak sedělo…většina lidí co z BF znám osobně nášlapy nevozí:)

                0 0
                • DaSnail  

                  výletníci, ne? horekopcom šlapú strašne neefektivne a dolekopcom to nemožu pustit bo im nohy nedržia na pedáloch… ;o)

                  0 0
                  • iron.hide  

                    neprehanaj pliiis, poznam x skvelych bajkerov bez espedeciek, a to nie v nejakej hornej dolnej, ale v bratislave

                    0 0
                    • DominikGT  

                      V mojem okolí bez spd nepotkám skoro nikoho. :D

                      0 0
                    • DaSnail  

                      my chlápci z brátislavy to dáme aji na pláformach a sédlaci sa pótrebuju nácvaknut…

                      0 0
        • česílko  

          Shimano PD-M324.Pro turisty a dojížděče do práce celkem dobrá volba.

          0 0
          • xshreck  

            výdrž výborná, po čase orezne ohrádka (až se odře). Drží taky parádně, vysoká hmotnost. Pro dotažení nutné mít speciální klíče na vnitřní konusy. V terénu se blbě nacvakávaj :)

            0 0
            • česílko  

              Gramařina to není.Osa pedálu má gumovej těsnicí kružek,kápni do něj kapku silikon.oleje a pedál se začne otáčet do polohy vhodné k nahození.

              0 0
          • DominikGT  

            To vypadá strašně.

            0 0
          • AleZ80  

            Případně tyhle od BBB. Po stranách SPD systému jsou takové plošky, na které dosednou plošky treter ( alespoň moje tretry ty plošky mají ) a nestojíš tak jen na kufrech.

            0 0
        • DominikGT  

          Právě v terénu je to super když ti neujíždí boty na pedálech. :D

          0 0
    • antt  

      já bych jako první vyměnil řetěz, ale až tak po 5oo km, abys pak nemusel brzy měnit i kazetu s převodníkama :)

      0 0
      • Pheter  

        Tak já mám už nalítáno asi 450km – kolo mám od podzimu. V čem jsou tak velké rozdíly v řetězech?

        0 0
        • antt  

          tak hlavně v ceně, což je docela smutné, s výdrží jsou na tom téměř stejně blbě. Ale vyplatí se koupit řetěz campagnolo C9, který můžeš dát i na osmičkovou kazetu, ten vydrží přibližně 3× tolik než sram/shimano a skoro za stejný peníz. V případě tvé levnější kazety i převodníků by ten campagnolo mohl být poslední řetěz před celkovou výměnou za kazetu s větší výdrží a natočit na něm bys mohl klidně i 5ooo a vic km, nez by začal přeskakovat. Pokud necháš ten původní řetěz, tak za dalších 1500 km poznáš, že už je něco špatně a to už by tě nový řetěz při takovém nájezdu nezachránil a musel bys investovat víc (kazeta, převodníky/kli­ky, retěz)

          0 0
          • nalim63  

            Starej řetěz mi teda nikdy nepřeskakoval, ale novej vždy než si sednul na starý kolečka

            0 0
            • antt  

              tak to jsi zřejmě neměnil nikdy v pravý čas :)

              Mě když nový řetěz střílí i po cca 100km, popřípadě zůstává přilepený na převodnících, tak hážu zpátky starý nebo nějaký méně jetý a ještě s ním nějakou tu tisícovku nahrkám, než začne střílet při záběru. Pak to měním celé. Tak i tak je to o hubu a raději měním dřív než později

              0 0
              • nalim63  

                Kdybych měl měnit včas, tak budu měnit každých 500 km, ale mě šlo spíš o to,že mi nikdy nepřeskakoval starý před výměnou tak jak píše v příspěvku nademnou ANTT

                0 0
          • xshreck  

            kolik C9 jsi najel na MTB v terénu? C9 = 550Kč, vydržela 1500 a pak šíleně střílela. sram 971/hg53 okolo 700–800km. cena 200–300Kč. A aspoň nestřílely + šly točit znova. C9 vůbec.

            Naopak když jsem si jí dl na MTB kazetu se silničníma kolama, tam držela dobře.

            0 0
            • antt  

              c9 díky své výdrži zatím jen 3 :) Ale přiznám se, že jsem je zkusil poprvé až loni s novým kolem. S hg 53/73 se to srovnat nedá, ta byla vždy na výměnu po cca 500km. Raději zaplatím trojnásobnou cenu za trojnásobnou výdrž, než mít na kole olezlý hnus v podobě hg53 a myslet pořád na nějaké výměny..

              Jinak 53 jsem si koupil jen jednou v životě a to jen proto, že jsem věděl že si nesedne.. a nesedl. Po sléze byl použit pro výrobu stahováku na kazetu, tam mi její blitkojidní zjev nevadí :) Jediná výhoda shimano/sram řetězů je, že to jsou bláta a rychleji se přizpůsobí, což campa teda moc né a pokud se mění později, tak už asi smolík

              0 0
              • MlokCZ  

                Je jasné, že každý má jinou výdrž komponent a zvlášť řetězu. 500km na Shimano HG řetězu už ale nějak nechápu, co s tím musíte provádět.

                Mně vydrží HG řetězy kolem 3500km (uvidím co desítka, tam ještě nevím). Ostatním v okolí, co mají výdrž řetězu nižší, tak to bývá kolem 2–2,5tis. km a jeden jediný případ kolem 1500km.

                0 0
                • antt  

                  tak ono stačí mít 90kg a netlačit do kopce :)

                  Jinak kolega měnil hg73 až po 14.000,– za což má můj obdiv… Nutno ale podotknout, že tomu musel hodně přizpůsobovat jízdní styl a ve finále vynechat některé pastorky.. Ale on není na rozdíl ode mě ochotný do kola vrážet peníze, to to raději propije..

                  Jo a moje přítelkyně má sram 850 po cca 500km na rozměru 132,6

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To právě rozhodně nestačí. V mojem okolí z těch údajů co jsem psal, tak jsou tři jezdci 95–100kg.

                    A do kopce rozhodně netlačí, jeden z nich (je pravda, že ten s nejkratší výdrží řetězu kolem těch 1500km) dává v kuse i kopce typu červená z Konečné směrem na Bumbálku v Beskydech.

                    Ježdění řetězu do mrtva kazety i převodníků, toho také nejsem příznivcem. To akorát dost velkou část nájezdu hůře funguje a navíc se hodně zvyšuje šance řešení problémů s řetězem na vyjížďce.

                    0 0
                    • antt  

                      v tom případě nevím, co dělám špatně:) Šlapu spíš frekvenčně něž silově a tlačit do kopce mi přijdě jako větší námaha než zabrat na 21/22×34

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Těch vlivů je spousta, určitě podmínky v jakých se jezdí. Hodně udělá jaké se jezdí převody. Čím více se jezdí menší převodníky, tím hůře (mnohem lepší pro výdrž řetězu je více křížit a jezdit na větší placky větší pastorky). Pokud máš dokonce 21 převodník + nejsi nejlehčí a jezdíš ten převodník hodně, tak to bude jeden z hlavních důvodů.

                        Něco pak udělá výkonnost jezdce, i když při vhodném řazení tohle až takový vliv mít nemusí (výkonnější jezdec sice bude dupat větším výkonem, ale zase to bude kompenzovat větší využití větší placek – tohle je hezky vidět na příkladu RT, že i při jeho výkonech má výdrž řetězů velmi slušnou).

                        Přesto 500×1500km je pořád jen třetina což je obrovský rozdíl…

                        0 0
                        • antt  

                          tak u mě je převodník 44 prioritní a nestydím se na něj řadit pastorek 34, zdá se mi, že to jede tak nějak více z lehka, ty pazvuky co to vydává přehlučí napínák:) Ale převody 22×34 také používám často, abych se mohl dostat ke sjezdíku

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Pak už nevim. Ještě mi napadá čím ten řetěz měříš, jestli ho neměníš zbytečně moc brzo.

                            0 0
                            • antt  

                              tak několik let jsem používal jen ocelovou měrku a měnil řetězy na předposledním zubu, když už propadl i ten poslední, tak si nový řetěz nesedl a musel jsem kazetu dojet na starých řetězech. Pět let zpátky jsem si pořídil digitální posuvku a řetězy měním při 132,7mm, campu o chlup dřív při 132,6 ale i tak na ní najezdím 3× víc než na shimanu.

                              Tohle téma je věčné a pravdu mají asi všichni, opotřebení je individuální stejně tak jako nastavení sedla atd

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak 132,7mm je pro současné Shimano řetězy hodně brzo, zvlášť když některé kousky jsem jako nové už klidně i 132,4–132,5.

                                Já měním při 132,9mm když je na pár místech (tzn. někde bývá 132,8mm a někde 132,9mm). Mně si tedy sednul nový řetěz i když jsem ojediněle vyměnil pozdě při 133 rovných (zase někde 132,9 někde 133).

                                Od stavu 132,6–132,7 (jak v kterm místě řetězu) do výměny najedu klidně polovinu nájezdu kilometrů na daný řetěz.

                                0 0
                                • antt  

                                  to souhlasím, při 133mm je to ještě v pohodě a nový řetěz kazetu pobere, já ale ty starší řetězy nevyhazuju a dojíždím je po sléze, když už nový řetěz protestuje víc než je zdrávo

                                  0 0
                        • hawrda  

                          Největší pohřebák řetězů budou a jsou dvojpřevodníky­.A dvouplacky ještě kurví samy sebe.Vůbec nemám tušení co bych jezdil bez převodníku 44 nebo 42…

                          0 0
                      • Kamikaze 591  

                        Hm hm…to je divné, to je divné. Mě shimano řetězy docela vydrží. I těch 1000km v pohodě. Ale úplně přesně to změřeno nemám, protože jsem často střídal kola.

                        0 0
                        • antt  

                          tož nesmíš to tak často střídat ty kola :) Ale po 1000km je stále i to shimano použitelné, jen já pak už mám problém se zajížděním nového řetězu. Já na to nemám nervy, tak raději měním podle doporučení, ikdyž častěji a pohoda, nemusím nic zajíždět, když už to střílí, tak na pastorku 11 a jen několik desítek km.. pak mám aspoň co dávat na kola od známých, kteří nevyměňují a pak když už je pozdě, tak nechcou do toho vrážet prachy a starší řetěz jim ještě poslouží dobře.. :)

                          0 0
                • antt  

                  ale je možné, že nám tady vozí nějakou jinou kvalitu.. plzeňský prazdroj prý taky máme z polska

                  0 0
                • Roman11  

                  Já měl první 2 řetězy HG 73 a nájezd cca 900 km a 132,9 mm. Teď mám už třetí C9 a na těch prvních dvou jsem dal 2200 km a měnil jsem při 132,6 mm. Vážím 80 kg a jezdím hodně frekvenčně. Kámoš jezdí oproti mě hodně silově, váží zhruba stejně a nájezdy má na HG 73 a nyní na C9 úplně stejný jako já. Takže těch Tvých 3500 km naprosto nechápu. Já plánuju točit stále dokola ty 3 C9, dokud to bude fungovat. Pak výměna všeho.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak aby těch 3500km nebylo málo, tak třeba manželce vydrží HG řetězy ještě o hodně déle, většinou tak kolem 4500km.

                    A co teprve když jsem jezdil osmičku, tam jsem dával kolem 5–5,5tis. km a u manželky jsem se ani ke kokrétní hodnotě nájezdu nedopracoval jak to bylo příliš mnoho km :-)

                    Na silničce jsem se u C9 a C10 nájezd kilometrů nezjistil nikdy ani u sebe, protože mi žádná silnička nevydržela déle než ten první řetěz :-)

                    A to jsem s jednou dal skoro 10tis. km., stejně řetěz ani zdaleka na výměnu…

                    Teď jsem před pár týdny předělal biky na 10tku s HG94, takže letos nečekám, že bych zjistil výdrž řetězu, jak se to rozloží mezi tři kola. Více než 6–7tis. km letos neočekávám a to by dát určitě mělo.

                    0 0
                    • Roman11  

                      Nemám důvod Ti nevěřit, jen mě udivují tak velký rozdíly. Na devítce mám najeto jen oněch 5 řetězů, takže tolik zkušeností jako Ty nemám. Na starým biku, kde bylo sedmikolo jsem najížděl kolem 3500 km, ale to bylo něco jiného.

                      0 0
            • pepek  

              vydržela 1500 a pak šíleně střílela – myslíš, že to je řetězem? (pokud tedy nebyl zatuhlý článek, nebo ten typický širší váleček)

              0 0
    • Neunzikger  

      „Co vyměnit jako první?“ To je otázka srovnatelná s: „Jaké jsou moje potřeby?“

      Na to by sis měl najít odpověď sám. Tzn. jezdit a ze zkušeností z provozu vysledovat, který materiál Tě limituje. Pomůže v tom srovnání s jinými koly – na nějaké technické úseky si s kámošem prohodit biky – projet si to na jednom i druhém a sdělit si dojmy. Zkusit třeba záměnu předních kol a opět sledovat vlastnosti v provozu. Tedy „neřešit a jezdit“ doplním o řešit, až bude co řešit.

      Tuning je pro řadu lidí zábavný (více potěšení než technicko x ekonomický profit) a i ten by měl uspokojovat osobní potřeby (ať jde o fci i design).

      0 0
    • jachymk  

      Kup zatím jen tretry a nášlapy. Měň jen to co se odsere a pak kup/postav jiný kolo.

      0 0
      • Pheter  

        Tretry mám. A nášlapy teď řeším. Každej je chválí tak jsem na to zvědavej. Vážil jsem si kolo a má kolem 15kg a to my přišlo strašně moc když tady každej píše něco kolem 11, 12kg. Proto jsem chtěl něco vyměnit abych to trochu stáhl :-)

        0 0
        • nitraq  

          Nášlapy seženeš za pětikilo, to myslím není co řešit. Ověřená a funkční klasika je Shimano PD-M520.

          0 0
        • Azmir  

          Tu hmotnost asi moc nestáhneš, na tom kole je snad těžké realtivně všechno, ale na vidli bys klidně těch 700g shodit mohl kdybys koupil epicona, jinak ještě si zvaš pláště a duše, tam se za nejmenší peníze dá nahnat největší hmotnost.

          0 0
          • Pheter  

            A jaký vidle by jsi tam dal- pošli mi nějaký link ať vím. Ty moje moc nepružej- asi kdyby tam byla jen trubka tak by to bylo na stejno :-) Pláště tam mám Schwalbe IMPAC Cross Pac a nikde jsem nenašel hmotnost.

            0 0
    • logoman  

      Ja bych to videl tak, ze nejdulezitejsi komponenty jsou:

      Ram

      vidlice

      kola

      a to ostatni uz je skoro fuk co mas … Treba dalsi vec co bych vymenil na svym kole jsou kola, ale ta co se mi libi jsou tak silene draha, ze si par let pockam nebo je neporidim mozna vubec, vzhledemk cene :D

      0 0
    • JakeF  

      Za mě vidli, zbytek jak bude odcházet měnit tak za Deore a šetřit na novej bajk.

      0 0
    • Georrge  

      začal bych vidlí a kolama. Kdybys měl zájem o jetou vidli, tak mi napiš na george.mlcoch(za­vinac)email.cz

      0 0
      • DominikGT  

        Mám podobné kolo a vidli a kola budu taky měnit ale dřív ty kola asi. :)

        0 0
        • Pheter  

          A co máš za kolo? Vážil jsi ho?

          0 0
          • DominikGT  

            GT avalanche 3 zatím jsem za 3000 ujetých km měnil řetěz a 8 kazetu. Kupoval jsem nové brzdy ty staré jsem oddělal bržděním ale měl jsem mechanické takže ty tvoje hydraulické by měli být v pohodě.

            0 0
    • Tehu  

      za me v prvni rade vidli za Epicona a ses o vic jak pul kila dole … pak bych vymenil co bude odchazet. Plaste, prehazku atd. a jak pisi kolegove a bokem prisetrivat na nejaky pekny ram kam pak prekopes dily co si ted nakupis.

      0 0
      • Pheter  

        Jo myslím že todle je super plán. Díky moc.

        0 0
        • Azmir  

          Podle mě ani nic moc jiného než vidli a pláště a užitkové věci jako řetěz a kazetu nemá cenu měnit, protože se to prostě nevyplatí, pokud nezávodíš, díky vidli a plášťům zvýšíš dobrý pocit a budeš se cítit bezpečněji a možná i rychleji a zbytek šetři na nové kolo pokud tě to více chytne.

          0 0
          • Pheter  

            A neni to ve finále stejné jako když si pak koupím nové kolo? Takhle ho složím postupně taky :-)

            0 0
            • Azmir  

              No právě proro ti to píšu at neměníš nic jiného než vidlici a pak věci co odejdou což pravděpodobně bude jenom kazeta, řetěz a pláště na ostatní se vyser, pokud si vyloženě nechceš dělat radost.

              0 0
    • Pheter  

      Tak jsem začal s lehkou úpravou :-) Nová vidlice Rock Shox REBA RL 2012. Rozdíl ve váze oproti původní je 1,2 kg :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.