minulý rok jsem si koupil tachometr sigma bc 14.16.
Nedávno na tachometru občas problikla nižší rychlost než kterou jsem jel a teď už neměří vůbec. čím to může být ?
Přeci by se neměla baterie vybít po jednom roce.
minulý rok jsem si koupil tachometr sigma bc 14.16.
Nedávno na tachometru občas problikla nižší rychlost než kterou jsem jel a teď už neměří vůbec. čím to může být ?
Přeci by se neměla baterie vybít po jednom roce.
Tak to zřejmě nesnímá ne? Zkontroluj vzdálenost snímačů.
A jak dlouho ta baterka ležela v obchodě?
Zkusil bych vyměnit baterii ve snímači
Je to drát nebo bezdrát?
O baterii si computer řekne, pokud je slabá, tak při probuzení chvíli zobrazuje Low battery computer (předpokládám, že u STS bude druhá hláška Low battery sensor – odhaduji, já mám dráťák)
Pokud je to drát:
S bezdrátem nemám žádnou zkušenost, tak to nechám na jiných.
Tak bateríí to asi nebude. Asi ty snímače nebyly naproti sobě. Teď to zdá se funguje, ale uvidím až vyjedu.
Kolik let si myslíš, že vydrží battery?
Nevím proto sem píšu ale jeden rok je asi opravdu blbost navíc když sem nejezdil.
Baterka tak max. 2 roky.
Asi zalezi jestli CR2032 z Lidl, Ikea anebo Varta, GP. Ty levne vydrzi rok, ty lepsi necele dva. Computer ti pri startu pise bude low battery computer nebo sensor. Navic sensor pri pruchodu magnetu cvaka. Tak zjistis i spravnou polohu s magnetem. Ten se obcas otoci o 180st nebo soupne niz.
To hlaseni baterie v senzoru neni 100% spolehlive, muj ROX 6.0 nic nehlasil a baterka byla vybita.
9 to samé,žádné hlášení a najednou neukazuje rychlost nebo kadenci.
Akorát by ses možná divil, že ty baterky z Lidlu atd., bývají často kvalitnější než většina značkových…:D :D
No a hlavne baleni tusim osmi stoji polovinu toho co jeden par znackovych. V blikackach a senzorech mi to vydrzi vice mene stejne takze mam celkem jasno ktere kupovat :)
Nedivil. Uz jsem jedno plato vypotreboval a do tacho a senzoru to davat nechci. Cena sice nesrovnatelne nizsi, ale vydrz taky asi o 1/3. Povedlo se mi nedavno koupit Varty v akci v Tesco, takze mam zasobu a vydrzi dyl. Lidl ma hlavne u alkalickych AA a AAA neskutecny pomer cena/vykon.
Asi je problem s tim sensorem dneska jsem jel a chvilku vsechno v pohode a pak to zase zacalo vynechavat a nakonec nemerilo vubec. Asi se ten sensor zase pohnul a nedrzi to tam no…
Asi před rokem jsem řešil problém s bezdrátovým tachometrem, že občas ukazoval kraviny a nakonec to bylo světlem. Vždycky když jsem ho zapnul tak to po chvilce začalo rušit signál tachometru.
Proto pouzivam zasadne tachace s kablem, nejake problemy s bezdratem fakt nepotrebuji.
Touhle logikou bys taky mohl do dneška jezdit na kostitřasu s dřevěnejma loukotěma a odrážet se nohama, protože gumy a převody… Jé, tam může bejt problémů… ;)
Nehledě na to, že mne teď odešel (tedy po opravdu mnoha letech) i dráťák – asi už léty unavený snímač magnetu. Takže problém může nastat u čehokoliv.
To bych netvrdil. Pro běžnou kancelářskou práci jsem bezdrátovou myš zahodil. To věčný párování a výměna baterek mi fakt vadilo. Drátová prostě jen běhá, a nemá problém.
Mam bezdratovou Logitech, nejaky drazsi model (dve AA) a baterky v ni asi 4 roky. Zadny parovani neni nutne (unifying prijimac). Nesmis kupovat sracky.
Bezdrát od Logitechu jsem jednou připojil, nastavil a jednou za cca. 3 měsíce píchnul na USB a tím dobil výměnou AA baterku.
Pokud by všechny bezdrátový kompjutry na kolo fungovaly tak dobře a blbovzdorně, jako některé myši… :)
Prostě jsou věci, co i když jsou technologicky nové, tak fungujou výborně a jsou věci, které moc nefungujou nebo maj více problémů, než technologicky starší. Tak to bylo, je a bude…
přesně tak! proč nahrazovat to , co spolehlivě funguje? Jen proto , abych byl „cool“?
Drátové tachometry jsou z mé zkušenosti mnohem více náchylné k různým problémům díky ne vždy funkčním kontaktům.
Přesně naopak, u mě. Kupuji jen Sigma. Drátový mi chodí mnoho let bez problému, většinou do mechanického poškození, a jedna baterie tableta dá tak rok a půl, ale raději vždy zjara novou. Bezdrátový jsem zahodil po půl roce, jen to žralo baterie a dělalo problémy, např. to často samo nenaskočilo po přestávce v jízdě. Drátový mi šlape vždy, a je lehčí.
Plný souhlas. Mám rád technologie, ale musí to být k něčemu. Nechápu výhody bezdrátu. Můj dráťák mám snad deset let, zatím 2× výmena kabeláže a cca 3× batetie. Vždy jej přehodím na nové kolo a je to. Když nepočítám ekologičnost (sorry pánové a dámy), tak určitě ekonomická stránka vede. Co vám bezdrát přináší?
Skvělá věc na odpruženou vidli. Když se tam ten drát nemotá, tak ho nemůžu urvat.
Třeba problém s kabelem u odpružený vidle, kde se drát „napíná“ o 10cm (u mne), kdo má nějaký vysokozdvih, tak klidně skoro 2× tolik?
Kdo chce i víc údajů – který dráťák umí HR, kadenci, výkon?
Ano, kdo chce jednoduchej počítač jen obvykle s rychlostí (a k tomu z toho vypočítatelnými údaji) na silničku či pevnou vidli – tam nevidím problém.
Kdo chce třeba alespoň HR, kadenci či výkon a má odpruženou vidli – na to dráťák vhodnej moc není :)
Ok, dlouho jsem se nedíval na trh s tachometry, pochopitelně nemám potřebu. Kdysi uměly frekvenci a možná i kadenci, třeba se takové už dnes dělají jen bezdrátové. Ale na to mám přece mobil s GPS a počítač na následné zpracování mnoha více dat. Ano, nejezdím silnici :-))
Odpružená vidlice? Vždyť drát máš omotaný kolem hadice/bowdenu přední brzdy. Nikam se nemotá… Neříkám, jistě jsou zastánci bezdrátů, jen já pořád nevidím výhodu, akorát musíš hlídat dvě baterky, přičemž obě odcházejí rychleji.
GPS údaje jsou špatně použitelné pro okamžitou rychlost, tam to chce vždy čidlo rychlosti.
A jak ti na tu odpruženou vidli vede hadice od brzdy?
Jenže hadici to je vcelku jedno, zatímco té tenoučké licně dlouhodobě úplně ne…
To bude důvod pro cca pětiletý interval výměny kabeláže…
Dám ti druhý, asi i podstatnější – kdo nejezdí na MTB jen po vyasfaltovaných cyklostezkách, jezdí třeba i v lese a terénu a je větší šance přetrhnout drát (třeba dobře mířená větev či roští), nebo nepřetrhnout nic, protože tam nic není?
Ten drát od snímače většinou musí vést na celkem exponovaném místě, kde je vcelku dost šance ho dříve či později urvat.
Ale jak říkám – nikomu bezdrát nevnucuju a sám jeden dráťák používám. Jen vyjmenovávám situace, kdy je drát navíc prostě drát navíc.
Mám ho vedenej po hadici brzdy, ne že bych chroští vyhledával, ale občas se stane. Problém zatím 0. Možná až začnou budu o tom hlouběji přemýšlet, tento mám už asi 10 let, přenesl jsem si jej ze starýho kola (kabeláž samozřejmě nová), ale zdálo se mě zbytečný zahodit něco co bez problémů funguje. Jo s jenou vyjímkou, když jsem řádně promokl, bylo mokro pod tachecem na patici a tachec to vyhodnotil jako trvale spojené,
přesně tak! Když něco bez problémů funguje-proč to měnit? a nechat si vnucovat reklamou „vynucenou potřebu“ ?
Mám to úplně stejně. Neumím si představit situaci, kdy mi nějaký klacek urve brzdovou hadici. To by musela být rána, že mě sundá z kola. Roštím jezdím rád.
Bezdrátové tachometry vidím taky jen jako módní věc, prostě pokrok, jen zbytečný.
Samotný drát je jedna věc, to je první opruz. Co byl pro mě ale ještě větší přínos, tak to zbavení se magnetu ve výpletu a čidla proti tomu. Jednak první problém už s magnetem na některé tvary drátů a pak když se občas s tím o něco vzalo, tak snadné otočení čidla nebo magnetu.
Takže nejen zlatý bezdrát, ale hlavně čidlo na náboji, které nepotřebuje druhý protikus.
Například to neni brutálně hnusný
Drátová Sigma je právě zlo. Neustále vypadává signál a musím s tachometrem pořád točit v základně. Vyzkoušeno na 4 různých kusech. Problém je právě v kontaktech.
Ja mam dratove sigmy uz pres 20 let a bez problemu s nejakymi kontakty,pokud je louhujes ve vode permanentne tak se nediv. U tebe bude problem spis mezi sedlem a riditky
podobná zkušenost..to je jako s netem..raději připojení po optickém kabelu než přes éter..
Já tacháč na nový kolo už nenasazoval a mám klid.
Jestli jsi ještě neměnil baterie, tak je všechno ostatní zbytečné, první krok je vyměnit baterie, na které je mimochodem jen 6 měsíců záruky, ne dva roky. Mě dělal computer to samé, na střídačku se vybíjely baterie i při malém využívání, jelikož ta eleltronika má stálou spotřebu i bez použití, v klidu, jelikož čeká na spojení a v případě computeru třeba zobrzuje hodiny.
Nepleť lidi, i na baterie je záruka 2 roky…
Coz ale neznamena, ze je takova i jejich zivotnost.
To netvrdím… Jen záruka je prostě 2 roky…:D
Záruka je však limitována právě tou životností. Tzn. třeba po roce používání už takovou baterii prostě nevyreklamuješ.
přesně tak! jako s botama..opotřebuješ boty do 3 měsíců a záruku ti neuznají!
Prvně vyměnit baterie. Nájezd asi 4000 km a zhruba rok. Největší problém je, že když začnu měnit baterie začnou problémy. Neustále hlásí vybitá baterie i když jsou všechny nové. Poslední zkušenost, senzor rychlosti do výměny baterie ok. Výměna zkouška, vše Ok a po týdnu na kole vynechával. Relamace a výměna senzoru, všechny nové baterie a pořád vybitá baterie na displeji.
Jinak záruka, nevím jak baterie, ale žárovky mají dva roky. Má to ovšem háček, do šesti měsíců prokazuje zavinění prodejce, potom kupující. Takže do půlroku výměna a pak se na to vykašleš.
Ony se v senzorů Sigmy strašně snadno vyžvýkají záchyty pro kryt a pak už nedrží jak má a buď přestane fungovat hned, nebo po první vodě
Tak sory jako, každopádně výměna baterek je první diagnostika.
Moc bych se tím neoháněl, kor u nějaké nenabíjecí a levné baterky https://www.dtest.cz/…-zaruka/1395
Zdar chlapi, mam tachos Sigma 14.16 a co me trapi. Tachos nejak natahne vlhkost a jak vyjedu tak se hezky zamlzi a jde videt houby, tak po hodine to zmizne a pak se to treba zas obevi. Taky se vam to stalo?
Jo, ROX devítce prasknul po pár nešikovných nárazech růžek. Nejdřív se mi takhle mlžil. Později začal zlobit při větších deštích (čísla zmizela, po vyschnutí zas makal, otevíral jsem ho, vyndaval baterii), nakonec hned s prvníma kapkama. Taky to tam může lejzt přes nějak netěsné čudly nebo jestli není žvejknuté těsnění na víčku baterie.
Podle tvaru te vhlkosti to tipuju na to, ze to leze tlacitky.
Vis kde to pry leze, jak ho otocis tak dole jsou takove malinke tri tecky, je to snad cidlo vyskomeru a tam to prej natahuje vlhkost. Asi pisnu na dovozce Sigmy a uvidim co odepisou. Uz mi i nejaky prodejce rikal ze to je normalni, mi to normalni neprijde. Tachos ktery je pul vyjezdu zamlzeny, tak to at si strci nekam nebo az ho prodavaji za ctvrtinovou cenu.
Normalni to neni. Pochybuju ze tistak a dalsi kovove spoje jsou vlhkuodolne. I kdyz jsem pred mnoha lety vylovil z Lago di Garda digitalni teplomer. Stacilo prepajet dratky ke kontaktum baterie a jede dodnes a meri nejpresneji z toho co mam. Sice to neni uz krasavec, ale mam ho jako vzpominku a raritu :)
Mam taky 14.16, jen dratak, dela mi to same..
Mě to udělalo několikrát, když byla nová, pak už ne. Ale zase si nepamatuju, kdy jsem s ním pořádně zmohl.