Prosím o radu - kolo jakoby stále zabržděné

21 nepřečtených
  • josfor

    Dobrý den. Staré dámské kolo eska, ve velmi pěkném stavu, dle stau pneu, laku skoro neježděné, ideální pro manželku na nákupy… avšak má nepěknou vlastnost že je na něm třeba šlapat i z kopce. Je tam taková ta stará favoriťácká třístupňová přehazovačka s páčkou na trubce rámu, nicméně ani nejlehčí stupeň moc nepomáhá. Řetěz jsem vyčistil a promazal, brzdy jsem seřídil, těmi to není :-) Prosím tedy pěkně, kde by to chtělo ještě rozebrat, vyčistit, namazat, kde je chyba? Je mi jasné že závodní kolo z toho nebude, je to staré a těžké, ale ze zkušenosti i leckterá rezavá ukrajina vyhrabaná na půdě jela lépe…?

    0 0
    • Dzany  

      A jde otacet navolno zadnim kolem?

      0 0
    • pee.tr  
      • Vyndej zadní kolo, vezmi ho do ruky za osu a roztoč ho, jestliběží volně.
      • sundej řetěz z převodníku a zatoč klikama, jestli setočí lehce.
      0 0
      • josfor  

        Díky. Zkusím to až budu doma doma.

        0 0
        • pee.tr  

          Když naopak vezmeš za osu vyndaného zadního kola a zatočíš či zameleš s ní, měl bys poznat, jestli výrazně háže nebo má vůli atd. Můžou bejt rozmačkaný věnečky v ložiskách. Pak by byla otázka, jestli se zničily jen dráhy na ose nebo i v náboji. Tu vůli bys ale poznal ještě líp, když je kolo normálně upnutý v rámu a zameleš s ním.

          0 0
      • whom  
        • roztlačit a hodit ze skály, jestli plavně letí… :o))

        Ba ne, dodnes žena na stejný plečce jezdí na nákupy. Nikdo jí ho neukrad.

        A na předním měla rozlámaný věnečky v ložiskách (nasázel jsem samotný kuličky). Taky to houby jelo

        0 0
        • josfor  

          Díky za tipy. Uvidíme zda s tím něco udělám. U nového kola bych si náboj rozebírat netroufl, ale toto může být zajímavý experiment :-) Mě to docela zajímá, máme doma třeba starou skládačku, nemá ani žádný převody nic, vypadala jako totální šrot, ale jen jsem promazal řetěž a jezdí perfektně, chystám se jí zrenovovat (jakože nalakovat…). Tak jsem zvědavý co je s touto Eskou…

          0 0
          • JakeF  

            Což o to, rozebrat náboj u novýho kola je právě pohoda, tam máš klasický ložiska. Tady to otevřeš a dost možná na tebe vypadá mraky kuliček, který budou nejspíš zrezlý…

            0 0
            • maajkee  

              To jako myslíš že u novýho kola už se nepoužívaj kuličky? :)

              0 0
            • josfor  

              No mě právě jeden kolega bajker důrazně varoval před jakýmkoli zasahováním do náboje nového kola, že i namazat si to mám nechat v servisu natož zkoušet nějak vyrejpávat ložiska a čistit je… že jsou tam už nějak zalisovaný či co. A že jsou potřeba speciální staháky a kdesi cosi. U těchto starých kol by to pokud vím mělo jít rozebrat dvěma klíči a ložiska jsou tam jen tak volně, takže se můžou přinejhorším poztrácet. Takže doufám že to rozebrat,namazat a sestavit zvládnu.

              0 0
    • Neunzikger  

      Kotvu dokáže udělat i měkký výplet – zejména v zadním kole. Vzhledem k tomu, že socialistické výplety se chabé už narodily, mohou spolu s jednostěnnými ráfky způsobovat pocit jízdy jak ve hnoji a věk na únavu už to má. Zkus to projet se zadním kolem ze silničky (pokud to je 28“) – ověříš si rozdíl.

      0 0
    • crom  

      nazev vlakna:)

      to mam furt ze se mi zda jakoby bylo stale zabrzdene a nejede

      0 0
    • Sugar67  

      Utažený konusy!!! To jsem na starých favoritkách a eskách řešil xkrát ;-)

      0 0
    • pepek  

      Podobné kolo manželky, který bylo pěkně jezdivé, se změnilo v línou lemru, když jsem staré, rozpraskané Schwalbe nahradil novými Rubenami.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.