• honzabike

    Zdravím přátele bikingu. Nedávno jsem zakládal vcelku úspěšné vlákno číslo 1. Dnes bych to postavil trochu jinak. Napište prosím jakou vy vidíte budoucnost v mtb kolech, řekněme v horizontu 10–100 let. Pro ty kteří si myslí, že současný vývoj mtb je víceméně u konce a nic lepšího se vymyslet nedá bych doporučil se zapojit do fantazie tipu: mám černobílou TV co bych tak chtěl? Barevnou. Mám barevnou TV co bych tak chtěl? Aby byla větší a tenčí. Atd.. :-) díky za příspěvky.

    0 0
    • danielh  

      Mensi motory pro e-vergly a e-vergly vsude kam se podivas. Smutne…

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 15 199 Kč -4% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 11 599 Kč -13% MOC 17 699 Kč

      Lapierre Edge 2.9 kolo, modré Skladem 1 kus

      Lapierre Edge 2.9 kolo, modré

      14 199 Kč -20% MOC 17 699 Kč

    • heyjoe84  

      Výroba rámů vrstvením materiálu (3D tisk), dimenzovaných umělou neuronovou sítí (to budou tvary) ?

      Tzv. inteligentní materiály, které umožní měnit tvar bicyklu (změna geometrie, odpružení) ?

      0 0
    • MatS  

      Autonomní e-bike. Nastavíš v navigaci start a cíl a už se jen vezeš. To bude humus :-(

      0 0
      • Japhy  

        V tom lepším případě, v tom horším sleduješ z gauče v obýváku záběry z kamer a telemetrie na autonomním ebajku. :-)

        0 0
        • -b-n-x-  

          A svaly ti budou „simrat“ takovi ti pavouci-roboti znami z Matrixu :-)

          0 0
    • klobrch  

      Myslím si, že základ kola zůstane nezměněn (nakonec kolo už existuje více jak 100 let a např. tvar rámu se prakticky nezměnil). Asi bude více do stylu jízdy zasahovat elektronika, něco na způsob automatických převodovek u aut a samozřejmě budou jiné materiály – lehčí, pevnější a recyklovatelné. Budoucímu pokolení jen přeju, aby se nevzdali šlapání za své a nepodlehli motorové výpomoci. A nebo budou pouze závodníci profesionálové, kteří budou bavit veřejnost, něco na způsob koňských dostihů a žokejů, a nezávodníci budou cyklistiku pouze pěstovat pasívně jako diváci a sázkaři.

      0 1
    • Vrci  

      Di2 řazení spojené s powermetrem a motorem.

      0 0
    • kubad  

      místo kola dostaneš helmu s VR a svalový stimulátor

      0 0
      • iron.hide  

        „…uložme jim zimní klid na silnicích v období od 1. listopadu do 1. dubna“

        hahahahaha, ten clanok pisal pan K O K O T

        0 0
        • Toky  

          Blb ktorý si myslí, že má patent na rozum.

          Obdobný hejterský článok ale v opačnom garde by mohol napísať cyklista či chodec.

          Celé je to o vzájomnej tolerancii.

          0 0
          • iron.hide  

            a aj tak nemoze proti tomu nic robit, iba takto hlupo plkat :)

            asi mu nejaky cyklista naklada zensku :D

            jo a este k tomu zaratajme aj elektrobiky a elektrokolobezky, a ten **** si to moze rovno aj hodit

            0 0
      • michomin  

        Autor článku je grafoman-exhibicionista. Vykecal se a příště se vyžije na jiném tématu. Řekl bych, že mu je jedno, o čem zrovna blábolí.

        0 0
        • honzabike  

          Hej!, co si to dovoluješ mě vůbec soudit? Hodil jsem tu do placu téma o kterém jsem si myslel že má pro některé lidi smysl. Což jak vidět má. Co se Ti jako nezdá, že tu nekomentuju každý příspěvek? Pokud se Ti moje téma nelíbí, jednoduše ho nekomentuj, ušetříš si svůj drahý čas…

          0 0
    • Kacko  

      Jelikož Japonci předvídají už na 2050 existenci zařízení stimulující pocity a přesun života víc do virtuální reality, plus k tomu budou podobné pandemie častější a budeme zavření doma..

      Tak čekám že mtb a sport obecně bude virtuální záležitost. Budeme jezdit po galaxii kde si zamaneme a vidím to na hazku v nábě a řemen, aby v nižší gravitaci neodlétal olej z řetězu.

      0 0
    • vlasto  

      Co bych chtel? Uz nejezdit do rachoty, ale pouze po horach

      0 0
    • DejfSejf  

      Konečně přijde na řadu Tleskačovo kolo…

      0 0
    • honzabike  

      Sem rád že se vlákno trochu rozběhlo, je potřeba trochu pustit fantazii z uzdy :-)

      Ať to bude jak to bude, na dnešní supr kola se bude za 100 let koukat, tak jako my teď koukáme na kola z první republiky. 100% bude buď mechanickým nebo elektrickým vývojem docíleno snažšího šlapání.

      Troufám si tvrdit že elektronika zasáhne takovým způsobem jak zasáhla auta. Centrální jednotka, která bude kontrolovat kde co, radar jako běžná výbava.

      Osobně by se mi líbylo kdyby mi palubní počítač hlásil v jakých místech vrže kolo – na displeji by začal blikat střed nebo ta část, která je potřeba zaservisovat.

      0 0
      • exxonvaldez  

        Servisovat nebude třeba,kola budou,, long-life ,, a po ošetření ,,antivrzínem"(již z výroby), nevrznou.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Naopak. Kola budou mít doagnostiku prave proto aby jsi jezdil do servisťu (a nebo servisy budou vyzvedavat kola sami podle GPS) důležité je aby jsi za to zaplatil.

          0 0
    • Menfis  

      Automatická převodovka, budeš jenom šlapat stejnou silou, stejnou kadencí a elektronika s motorem všechno dorovná. Když budeš unavený nastavíš autopilota a už budeš jen koukat, můžeš si u toho hrát třeba hru na mobilu, vyřizovat emaily…

      0 0
    • ferlikster  

      Kromě nových materiálů a obecného odlehčování a počítačové optimalizaci tvarů si myslím že přijde doba digitální i do kokpitu.

      Senzory všeho druhu: tlak v pneumatikách, teplota brzd, opotřebení brzdových desek, opotřebení řetězu, odpružení.

      Adaptivní aerodynamické prvky, adaptivní tlak v pneu a elektronické nastavení odpružení, centrální řídící jednotka a ovládání bezdrát čudlíky nebo hlasem. ABS?

      0 0
      • Slavik  

        Jo a pak na kolo budeš potřebovat koloelektrikáře, který to bude udržovat… :-)

        0 0
        • ferlikster  

          V nějaké míře to tak už dneska je v horním cenovém spektru (Di2, eTAP, AXS, elektrokola, powermetery, GPS jednotky, senzory kadence, tepáky…)

          0 0
      • zdenek  

        Jestli se toho chytí EU, tak zavede povinné snímače tlaku v pneu, kontrolu trakce, ABS, e-call, černou skříňku…

        0 0
    • filipino_23  

      řidičáky + SPZ na e-mrdky

      0 1
      • Smazaný účet  

        Technicka na kolo-u nekterych bych ji dal uz dnes.

        .

        Povinny ruceni i na klasicky kola-jezdis? Tak plat.

        Jezdis ale neplatis? Tak az udelas skodu, tak se z toho financne zeseres.

        .

        Podobnou logiku bych dal na chlastani na kole.

        Mas v zile ale nic si neudelal?-V klidu, nic se nedeje.

        Rozsekal si sebe nebo jinyho a byl si nacamranej?-Tak se priprav na financni a pravni dusledky.

        0 0
        • heyjoe84  

          Tak v tom případě stačí zavést povinné ručení, a zrušit pokuty za jízdu pod vlivem alkoholu. Vše ostatní platí už dnes. My se líp, než zítra, máme už dnes!

          0 0
    • magadafagada  

      lidstvo se zničí

      0 0
      • Menfis  

        Nepochybně, ale v příštích 60 letech to nebude takže je mi to vcelku jedno.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Protože je mi více, než 2 x tolik, jak tobě. tak já tak klidný rozhodně nejsem.

          0 1
          • Menfis  

            Teď nechápu. Osobně si myslím, že lidstvo se do záhuby nežene zase tak závratnou rychlostí jak jiní tvrdí. Chovám se zodpovědně, třídím suroviny ikdyž vím jak je to sporné když většina končí stejně na skládce jelikož to nikdo nechce. Neplýtvám… Obyčejný člověk jen těžko může něco změnit a každý máme svých problémů víc než dost než abych se zaobíral a trápil nějakými světovými na které by tu měli být přecejen jiní s větší mocí něco změnit.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Ale žene. Možná ne celé lidstvo, ale západní civilizace zcela jistě. A tříděním odpadu s tímhle nehneš ani o píď.

              "*Potřebujeme ty, kdo zůstanou stát, když dav klečí, kdo nebudou mlčet, když si to politická korektnost žádá, kdo budou (opět s Chestertonem řečeno) hlásat samozřejmosti, i když to vyžaduje nezměrnou odvahu.

              Obhajoba normálního světa před rozvratem je prvořadým politickým programem a životním postojem dneška. S ohledem na šíři fronty, na které se kulturní válka vede, a na intenzitu probíhajícího útoku, je třeba postavit tento boj do středu našeho uvažování, jednání a veřejného působení.*"

              0 0
    • -b-n-x-  

      Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru.

      To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd.

      To není začátek fantastické povídky našeho časopisu, to je reálný dvacetiletý program Komunistické strany Svazu sovětských socialistických republik, o kterém píše, mluví a přemýšlí celý svět. Bledne sláva kapitalistické techniky a výroby. Vždyť za deset let předstihne SSSR Spojené státy americké dvaapůlkrát a v roce 1980 bude jeho náskok sedminásobný.

      Je krásné žít v takovém světě! V prvé větě naší poznámky jsme vlastně napsali chybu. Přečti si tu větu znovu, milý Vláďo, Květo, Přemku, i vy ostatní. Našel jsi nesprávnost? Budeš se do nového světa teprve probouzet? Jistě znáš odpověď: Všichni se musíme přičinit! Učit se a pracovat. I mimo školu ve svých pionýrských oddílech, v kroužcích i ve speciálních kolektivech. Pusťte se všichni do technické a přírodovědecké činnosti, nebojte se usilovné práce nad funkčními modely, zamilujte si pěstitelskou či chovatelskou práci v pionýrských zemědělských hospodářstvích.

      Velkolepá budova světa – komunistická společnost – potřebuje všestranně připravené lidi, vládnoucí elektřině, jaderné energii, složitým mechanismům, chemickým látkám, přírodě na Zemi i v kosmickém prostoru. Komunismus potřebuje lidi odvážné, čestné, muže a ženy, kteří umějí žít v kolektivu a pro kolektiv.

      0 0
    • TK75  

      Bude nám vládnout pan ******

      0 0
    • jecnak  

      sobota

      0 0
    • Smazaný účet  

      Drive by signal

      Místo řetězu bude snímač na pedalech a motor v ořechu. Bez řetězu.

      0 0
    • boo-beek  

      V relaitvně blízké budoucnosti očekávám široké využití kovaného karbonu.

      0 0
    • honzabike  

      Kluci díky za reakce, shodnem se určitě na tom že nějaký vývoj nás určitě čeká, jen se asi neshodnem na tom v jaké míře a v jakém čase. Každopádně je zajímavé to sledovat. Občas se zdá, že žádný výrazný vývoj není, ale stačí se podívat o 10–50 let zpátky.

      0 0
    • doubeq  

      Vidím to na změnu technologie výroby, jak psali výš třeba tiskem z nových kompozitů, třeba více zapojí grafen nebo kovovou pěnu apod dnešní experimentální a spíš vývojové materiály. A to nejen na rámu, ale i v komponentech. S vývojem baterií a „sběru“ elektřiny pro nízkoodběrové aplikace se teprve rozjíždí vlak, takže tam bude pravděpodobně vývoj největší a lankům odzvoní nadobro, jelikož nabíjet nebude potřeba víc, jak třeba dvakrát do roka.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.