• honzabike

    Zdravím, pro někoho zbytečné téma, pro které ne – rád si přečtu jejich názory:

    Jak vidíte vývoj budoucnosti v horizontu 5–10 let u těchto komponent:

    Kola 29", šíře 2,25" dnes nejrozšířenější standard. Kam se to bude ubírat, čekají nás 30 a více " kola?

    Převod 1×12. Je to konečná nebo to bude někam pokračovat. Co převodové skříně?

    Karbon v základu. Zbavíme se hlíny stejně jako ocely? Jsou na obzoru nové materiály?

    Co elektrifikace, bude se neustále zmenšovat, rozšiřovat a zapojovat i do běžných kol?

    0 0
    • MirosPikos  

      29 2.25 není standart

      1×12? Víc už nemá smysl, v terénu příliš náchylný…

      Oceli jsme se nezbavili, spíš se vrací. Hlína má někdy lepší uplatnění jak carbon…

      Ebajky pojedou, lidi jsou líní…

      0 0
    • Tydlii  

      Elektrika, wireless (elektrosady půjdou do přijatelné ceny – na silnici už se děje – na horacich to přijde.

      Dokážu si představit různý servomotorky a podobný picoviny – prostě použití elektromechaniky taky ve vidlici h a tlumičích. Možná posilovač brzd?

      Ebajky prevalcuji kdeco.

      Vidlice se budou dál poklapet a geometrie dal natahovat až jednoho dne někdo řekne že jsou ty kola málo ovladatelný a začne zase napřimovat a zkracovat pro „agresivnější řízení“.

      Těžko už čekat nějakou materialovou revoluci.

      0 0
    • Singlespeed  

      Budoucnost je jednoznačně v elektromotorech. Stačí se podívat, co se děje na západ od našich hranic :-).

      0 0
    • les  

      Větší průměr kol u silniček.

      0 0
    • -b-n-x-  
      • kola pujdou zpet na 26" :-) (no, ted nas asi precejen ceka takove ustaleni na tech 29")
      • prevod 1×12 asi zustane (MTB)
      • jo, karbon asi bude dominovat. Nicmene, par novych materialu se rysuje. Jednak ten grafen, a pak se obcas vyskytne zminka o jeste exotictejsich vecech, co obcas nejaci vyzkumnici v laborkach vymysleji.
      • elektrifikace samozrejme. Nicmene, dokud se nevymysli/nenalezne nejake lepsi (hlavne lehci) uloziste energie, tak ted uz asi k zadne velke revoluci nedojde. Jako, ze by treba mohly byt poradne enduro ebiky pod 15kg. Mozna se to nejakymi evolucnimi kroky podari dostat nekam k 18kg, ale niz to nevidim. Anebo se vice rozsiri takovy ty „slabsi“ ebike typu Levo-SL, ktere sice nebudou mit takovy vykon, ale zase se mozna dostanou nekam k tem 15kg. Akorat kolik lidi si bude moct dovolit kolo za 200, ale spise 300 tisic?
      0 0
      • krabica  

        Revel má teď karbonové ráfky, které mají místo pryskyřice termoplast, prý jsou snadnější na výrobu, eko. likvidaci a mají také lepší vlastnosti, takže i v karbonu bude pokrok…

        0 0
    • JMT  

      Integrovane (na jine kolo nepouzitelne-nezamenne) komponenty a s tim spojene nove standardy (ono uz to vlastne ani standard nebude…) odstranovani lanek a hadic (minimalne z pohledu)

      No a samozrejme pofrcej elektrokola ktery budou pridavat okamzite a plynule, baterky vydrzej do aleluja a budou vazit prd :-) Jo a budou samy radit

      0 0
    • TommyP3  

      Budoucnost je v aluminiu…

      0 0
    • iron.hide  

      Buducnost je v motorkach a mopedoch. Ale ma to aj pozitivnu stranku – budu mat totiz zakaz vjazdu do lesa. Do lesa a taktiez na lesne traily budu mat pravo vjazdu len bicykle bez motora.

      0 0
      • Radek Broz  

        To by ale u veřejné bezpečnosti muselo pracovat tak 3 mil lidí, aby ten zákaz byl vymahatelnej.

        0 0
        • hatchet  

          Ja vidím budoucnost v individualizaci. Tzn. např. kolo na míru z 3D tiskárny na základě biometriky. Možná úplně jiný typ převodů…

          0 0
        • Mustafa  

          Ne, každé nafasuje za prdel drona, jakmile vyleze že svého bytu. Už se na to těším.

          0 0
          • wilda81  

            Orwellova myšlenka se mění v realitu. Dron není ani potřeba, stačí telefon/čip u každého jedince, dostatečný vzorek dat a můžeš vyhodnocovat kdo, kde, s kým, na čem…

            0 0
            • shark.jd  

              To už se ale dávno děje. Google a Facebook by pověděl své. :-)

              A to nejsem žádný vyznavač konspiračních teorií či plašan. Jen do toho trochu víc vidím a zajímám se o to.

              0 0
              • snas89  

                +1

                0 0
              • Singlespeed  

                Kdepak google ani facebook. Nejvíce se dozvíš na Stravě. Onehdá jsem potkal šikovnou cyklistku kdesi za Olomoucí. Doma jsem čekl Stravu a do pěti minut jsem věděl jak se jmenovala, odkud kam jela, kde přesně bydlí, s kým jezdí, kde byla na dovolené…

                0 0
                • Nitroglycerin  

                  Tak když se lidi nemůžou vypravit na kolo aniž by se u toho SAMI DOBROVOLNĚ monitorovali, natáčeli, postovali fotky s lokalizací … jejich volba.

                  To je jako když někdo cpe svoje vlastní fotky na FB, IG a pak se hroutí z toho, že někdo zkritizuje jejich kila navíc. Jasně, že nás „systém“ šmíruje bez našeho vědomí i tak dost ale proč tomu ještě dobrovolně napomáhat, ne?

                  0 0
              • wilda81  

                Já nikde nepsal, že už to není v běhu. Jen, že není třeba dronu. Svého soukromého „drona“ máme dávno u sebe i doma.

                0 0
                • Mustafa  

                  Já bych kameru permanentně za prdelí i uvítal. Když se někde rozmáznu, bude se to vědět ( moje minifobie je, že se navečer vysekám někde v lese a ochrnutý a při vědomí budu čekat až přijdou divočáci). Ale hlavně by se v lese přestaly zhmotňovat pytle s bordelem, kompletní azbestové střechy atd.. Nejsem ekofašos ale ty pytle atd. mě neuvěřitelně vytáčí. A měl-li bych tomu obětovat svoje soukromí, staniž se. Hajzl, ložnice, koupelna… Víc soukromí nepotřebuji a i tý koupelny bych se dokázal vzdát, ať si někdo čumí když ho to zajímá. A ten luxus, jet ráno na vlak na kole a večer tam to kolo najít… Vím, že je to pitomej názor ale já jsem pro totální šmírování. Pardon.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    a kdo a jak to bude hlídat proti zneužití? a kdo bude hlídat toho hlídače?

                    0 0
                    • Mustafa  

                      Njn, já vím, že tohle je problém ale imho se tomu stejně nevyhneme a nezbývá než doufat. Krom toho, za dvě tři generace si zvyknem na všechno.

                      Za posledních několik staletí jsme imho spotřebovali zásadní a primitivně dosažitelné zdroje, takže když nastane nějaký reset, k některým zdrojům se už nedostaneme (viz. ropa, ta dochází už 40let ale díky technologiím se stále dostáváme k další). Tzn. po resetu už nebudeme mít zdroje na to abychom se dostali zpět na současnou úroveň a dále. Ofc. vezme-li se v potaz Temný les, nemusí to být nutně špatně :)

                      0 0
                    • -b-n-x-  

                      Hlidac hlidace. Toho bude hlidat dalsi hlidac hlidace hlidace. Toho bude hlidat dalsi hlidac hlidace hlidace hlidace. A ted pozor! Toho bude hlidat ten prvni hlidac. A tim se to pekne spojilo do kruhu. Dobre ni?

                      :-)

                      0 0
                      • wilda81  

                        Hlidej hlidaneho hlidace tzv. hlídaci uroboros – genialni! Tohle nemuze nefungovat.

                        0 0
            • Smazaný účet  

              Jeste si pridej kamery vsude…bezne dostupne IR 3D skenery a rozpoznavani obliceje…dat o kazdem je strasna spousta. Jsou sice anonymizovana, ale kdyz mas pristup k ruznym souborum, tak hledanim korelaci znistis hodne:)

              0 0
      • Kouba_2005  

        Spíš to vidím na kompletní zákaz vstupu do lesa, aby pro budoucí generace vůbec nějakej zbyl. Lidi očipovat a pohyb povolený jen v určitých zónách. Porušíš zónu, přiletí dron a usmaží tě elektrikou.

        0 0
    • ronda  

      Elektrické řazení už máme, wattmetry a čidla kadence, rychlosti, případně i tepů taky – tak jen to šikovně pospojovat a máme tu řadící automat. Optimální točky furt…

      0 0
      • -b-n-x-  

        TAk na ebiku si to i dokazu predstavit.

        Ale na normalnim kole pro sportovani moc ne. Ale kdovi :-)

        0 0
        • marttoni  

          Tak na tréninkové kolo si to představit dokážu a možná by to ani nebylo žádné velké sci-fi. Do počítače si natáhneš trénink a elektronická řadící sada ti bude udržovat předepsané watty,, něco jako ERG mód na chytrém trenažéru, ale tady by se o to postaralo elektronické řazení

          0 0
    • Jamin  

      VR na trenažery.

      0 0
      • Jezevec70  

        Jako že se ti bude prášit do očí, do pusy budou létat mouchy, do blíčeje bláto a občas tě šlehne i nějaká ta větev. A přitom budeš pěkně sedět v obýváku. :-)

        0 0
        • Tydlii  

          a vzimě bude zima a budeš se muset oblect, a bude chcat a budeš muset nasadit blatniky.

          0 0
    • d69  

      Až všichni budou mít 29 a 1×12 ,tak jako novinka návrat k 26 a 3×10 a pak zase dokola a dokola-hlavně ať nic není s ničím kompatibilní :)

      0 0
      • enzzo69  

        Kola vidím cca 31 palců. A 4×13 převody. Jo a holící strojek Gillette bude mít min. 9 břitů.

        Hezký den všem

        0 0
    • Hrabex1  

      hlinik se bude delat i nadale. I kdyby byly vyrobni naklady jako u karbonu. Jednak je hlinik na neco lepsi a jednak nikdo nebude chtit delat levna kola z karbonu, protoze by si lidi nekupovali ty drahy.

      0 0
    • psbiker  

      Převod 1×1 carbon-belt, konec mýtů o nějaké správné kadenci a mastných řetězů. Rozvoj mopedcenter a mopedinfrastruk­tury, nabíjecí stanici na každý kopec! :)

      0 0
    • DragON  

      Už by mohl někdo vymyslet masově rozšiřitelnej pohon něčím víc bezúdržbovým než je řetěz. :-)

      0 0
      • Janes  

        Kardan, řemen, to už tady bylo.

        0 0
        • -b-n-x-  

          No právě, že bylo. Chce to něco nového. Třeba konečně by mohli využít něco z kvantové mechaniky. A hlavně aby to bylo chainless, wireless, beltless, kardanless, etc…

          0 0
          • Janes  

            Mám raději topless. …

            0 0
          • Smazaný účet  

            přenos energie laserem!

            šlapáním budeš vyrábět energii, ta bude napájet laser a ten bude svítit dozadu, kde bude fotovoltaický senzor, který z toho světla bude zase vyrábět energii a tou pohánět kolo!

            0 0
            • HonzaP9  

              …akorát za mlhy to nebude moc dobře fungovat, takže pro špatné počasí bude místo řetězu světlovod.

              0 0
          • HonzaRez  

            Brainless..

            0 0
          • Mig_all  

            Bezdušáky → bezplášťáky → bezkoláky?

            0 0
          • Esi  

            Ve středu místo motoru dynamo, motor v zadním kole, žádná baterie :-)

            0 0
    • Cavendish  

      RB začne vařit ocel a titan

      0 0
    • TK75  

      Obchodníci budou předstírat, že v důsledku koronaviru je nedostatek kol a tak se budem přetahovat o těžce předražený nekvalitní šunky:-)

      A ještě budem děkovat

      0 0
    • mr.antik  

      Čekám vývoj jen u elektro… samozřejmě pozvolný uvolňování aby uživatelé chtěli furt nový modely… Takže to pár let potrvá.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • aristo  

      A co teprve takové CHAINLESS řešení! Motor v zadním kole, systém vyhodnocování otáček klik a náklonu kola (jízda do kopce) s proměnlivým odporem šlapání. Budoucnost patří bohužel elektronice a motorům :-/

      0 0
      • Kacko  

        tak tak, klasické kolo půjde koupit už jen ve fitness speciálkách :)

        0 0
        • kyl  

          A venku na tebe budou koukat jak na exota.

          0 0
          • Smazaný účet  

            to by koukali kvůli mému olbřímímu penisu stejně, takže co už…budu jezdit na klasickém kole!

            0 0
    • 7021  

      Dokud sezenu dily na historicke a zavrzene standardy (zavitove hlavove slozeni, ctyrhran, mene jak 9 pastorku, …), budu mit trendy na salamu. Az k tomu jednou dojde, budu stejne na tom tak spatne, ze nebudu moci zadna kola provozovat ani udrzovat, natoz abych si kdy poridil nove.

      0 0
    • honzabike  

      Ještě jsem zapomněl na jednu užitečnou věcičku.

      Co říkáte tomu že by se dal během jízdy měnit tlak v pneumatikách?

      Představoval bych si to tak že na displeji bych si moh namačkat během jízdy 1,7 – 2,2 baru nebo tak něco. Je to podle vás totální nesmysl?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak možná na éčku, tahat kompresorek s další baterkou :)

        0 0
      • Japhy  

        U vojenských bicyklů je to dozajista užitečná věc, vojáka pak nezastaví ani průstřel pláště.

        0 0
        • ratel  

          Kdysi jsem viděl válečný bicykl s drevenyma pláštěma – byly to takové dřevěné segmenty spojené s rafkem tlačnou pružinou. Eliminoval se tím nedostatek kaučuku za války.

          0 0
          • kyl  

            Myslíš něco podobného jako na kanónech z WWI?

            0 0
      • mr.garisson  

        Super nápad, další krám na palubě, co zvýší hmotnost.

        0 0
      • jIrI___  

        U elektrokol si to dovedu představit. Klasická kola jsou už stejně mrtvá, takže toto dofukování během jízdy se dříve či později takřka určitě objeví.

        0 0
      • TK75  

        Od roku 2030 platí, že každý kdo najezdí na kole minimálně 200 km za týden, tak je osvobozen od placení daní :-D

        0 0
    • 4daš  

      Já bych do budoucna docela uvítal něco jako zjednodušený řidičský průkaz na kolo. Alespoň by se protřídily ty lidi kteří se na kole neumí chovat a ohrožují ostatní. A hlavně povinné přilby u všech lidí a to i když si děda z Horní Dolní pojede na nákup pro ********* rohlíky.

      0 0
      • xtonda  

        Co je komu do toho, jestli někdo vozí přilbu, to je každého věc. A základní dopravní výchova je součástí výuky na ZŠ.

        0 0
        • 4daš  

          Co takhle vidím hlavně když jedu po městě tak mi nepřijde že by ty lidi znali nenějaké základy.

          0 0
          • pepek  

            Někteří neznají ani základy pravopisu. A přitom už Mařka Terezka zavedla povinnou školní docházku.

            0 0
        • Japhy  

          Je, do té doby než se zrakví a bude z něj ležák na kterého bude zdravotní pojišťovna solit a solit. Pak už to přestává být jeho osobní věc. Ze stejného důvodu jako jsou v autě povinné pásy nebo na stavbě helma. Stát se nechová jak altruista, ale spíš jako řádný hospodář, nenechá si zbytečně zrakvit chovný kus. ;-)

          0 0
          • xtonda  

            Zase s přilbou může skončit jako ležák zatímco bez bude na místě po něm.

            Už se to tu probíralo v nějakém vlákně o přilbách, že někde proběhl průzkum, že v případě povinných přileb to část lidí zcela odradí od ježdění na kole, což bude mít na celkový zdravotní stav populace potenciálně horší dopad, než když si tu šišku sem tam někdo rozseká.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak pokud povinna prilba odradi aspon valnou cast te podivne masy co se dneska motá na kolech, budeme jenom radi, jakože je Vsemohouci nad námi.

              0 0
              • xtonda  

                Čím víc cyklistů (ve smyslu lidí na kolech) tím spíš s námi řidiči budou počítat.

                0 0
                • blue.sun  

                  Nebo více nesnášet. Zatím to spíš směřuje k téhle variantě.

                  0 0
                • scoty  

                  Volil bych více motivovaných policistů, kteří by dokázali hovadům vštípit trochu té ohleduplnosti.

                  Rozdat pár vyšších pokut a bude klid…

                  0 0
      • Smazaný účet  

        To je ale blabol…

        0 0
      • Espen  

        Řidičák na auto mají snad úplně všichni. I ten největší pablb, co má 6 tříd ZŠ řidičák má.

        Viděl si poslední dobou na kolech nějaký děcka? Když už vstanou od PC, tak na tom polovina ani neumí sedět, nohy mají do V jako kachny a šlapou patama! Buď rád že jezdí a nepruď řidičákem na kolo!!!

        Helmu, suspenzor, chrániče holení, loktů. Rovnou výbavu na motokros by cyklisti měli nosit nee?

        Ročně se utopí 5× tolik lidí, oproti úmrtí na kole. A nutí někdo lidem plavací vesty? NEE.

        0 0
      • Radek Broz  

        Hodně velká hovadina.

        0 0
      • mr.antik  

        Tak v tom případě bych zavedl podvinný řidíčáky i pro chodce…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Chodicak.....a odebirat za chozeni pod vliven alkoholu..

          0 0
          • TK75  

            A v helmě pro jistotu od rána až do večera.Ono se může stát kdykoliv cokoliv, že

            0 0
          • pepek  

            A STK. Osvětlení, blikačky. V zimě zimní boty, na náledí hroty. To by mohli kontrolovat osvědčení uliční a domovní důvěrníci.

            0 0
          • Japhy  

            Nezbývá než výkonostně chlastat na takové úrovni, aby to po dvou z hospody nešlo. :-)

            0 0
        • xtonda  

          A přilby.

          0 0
      • zhuffa  

        Možná by neškodily papíry na hlavu. Třeba by se „protřídily ty lidi“, co píšou 3,14čoviny na BF.

        0 0
      • DjOriech  

        Ridicak na kolo? Ten ti stejne nic nezaruci, podivej se jak se chovaj lidi v autech na silnicich…

        0 0
    • Kacko  

      O CRISPR jste už slyšeli?

      0 0
      • -b-n-x-  

        Jakože se bude lépe editovat dna kola?

        0 0
        • Kacko  

          no spíš myslím že si budou cyklisti editovat DNA.. třeba jen snížit práh bolesti by mohlo mít zajímavé výsledky.

          0 0
          • -b-n-x-  

            Panečku! To by bylo něco pro mistra našeho!

            Nicméně, to snížení prahu bolesti editací nějakých genů, to asi nebude úplně jednoduché co?

            0 0
            • TK75  

              Polknutí růžové pilulky je určitě jednodušší

              0 0
            • Japhy  

              Dobřanského guru spíš tipuju na herní soupravu Malý amputér. Jak u auta, co v něm není, to se nemůže rozbít.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.