Cestování do práce na soli a sněhu

138 nepřečtených
  • lukan

    Zdravím šecky bajkery, dneska ráno jsem se slzou v oku po hodně dlouhé době jel do práce tou strašně pomalou, strašně narvanou a strašně drahou městskou hromadnou dopravou. Sníh, ani led, ani zima mi nevadí, ale ta sůl, ta mi dělá vrásky. Tak mě napadá menší anketka :-)

    0 0
    • jIrI___  

      Tříměsičník na MHD vyjde značně levněji než nákup/servis dílů zničených po zimě.

      0 0
      • tonik666  

        +1

        0 0
      • alexandr  

        V Brne ne, pokud nejsi student. Loni jsem menil akorat kazetu a retaz – cca 350Kc (na plecku je to levnejsi :)

        0 0
      • nooski  

        Jak kdy, jak kde. Loňskou zimu jsem po Opavě zvládl celou na silničních pláštích. Bylo jen pár dnů, kdy jsem musel jít pěšky. Měsíčník by mě vyšel mnohem dráž, protože na kole jsem neměnil vůbec nic. Bylo třeba jen sem tam namazat řetěz a zámek a dofouknout gumy. Výhoda starých verglů. Přesto jsem byl po městě vždycky rychlejší, než spolužáci v trolejbusech.

        0 0
        • jIrI___  

          Tak jasně, za předpokladu, že máš zimáka. Já to ale pochopil tak, že zakladatel zimáka nemá. A navíc jsem si ještě domyslel, že bude mít aspoň odpruženou přední vidlici a u ní se ta sůl už projeví na údržbě. Pokud by teda měl full HT, horší silnici nebo zimáka, pak s tou údržbou a výměnou dílů není problém :). Ale pro mě osobně bude pořád o 1000% pohodlnější jezdit MHD než se po namrzlém městě mrdkat v kose na kole :D

          0 0
          • nooski  

            Je třeba být dobře zásoben pojízdným šrotem :-) A než bych se dobelhal na zastávku, čekal na trolejbus a jel do nějakého marketu, tak jsem drapnul bestii a byl jsem všude raz dva.

            0 0
          • Mig_all  

            Vcera vecer jsme jel ze školy sedmnáctkou, tyvole na vozovně jsem musel vystoupit! Dva spící bezďáci zamořili kompletně celou lokalku! Nablití!!! Zlaté kolo!

            0 0
          • Petr.T.M  

            No jo, ale když u nás žádná MHD nejezdí. Nebudu-li jezdit na kole, budu chodit 3–7 km pěšky.

            0 0
            • jIrI___  

              Nechtěl bych bydlet na místě, kde nejezdí ani autobusy nebo vlaky :/

              0 0
              • Petr.T.M  

                Víš jaký tu je (mimo letní chatařskou sezonu) nádherný klid? A vůbec nádherně? Město je (někdy) fajn. Někdy. Zábava kdy chceš. Hospody. Výběr piva. Prakticky skoro kdykoli otevřený nějaký obchod či obchůdek. Ale… Je tu krásně.

                0 0
                • jIrI___  

                  No já bydlím (bydlel) na vesnici, ale jezdí nám tu naštěstí autobusy. Do nejbližšího města to je taky 7 km. Ale trvale bych tu bydlet nechtěl, zlatá Ostrava. Jak píšeš, všechno má svoje výhody i nevýhody.

                  0 0
                  • Petr.T.M  

                    V Ostravě jsem byl 15 let. Byly to hezký roky. Kdybych si měl ale vybrat, volil bych místo kde bydlím teď. Ale to dojíždění hodinu dvacet tam a totéž zpět a to když jedu na vlak a z vlaku na kole je děs. Takže si hledám byt ve městě.

                    0 0
                    • Tomas94  

                      o nějakém bytě bych věděl pokud máš zájem napiš mi na mail.

                      0 0
                    • Mig_all  

                      Ostrava je uplne nahovno, bud venkov a příroda nebo Praha…

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Tak Praha to je jiná liga, o tom žádná :). Ale Ostrava se mi po třech letech začíná zamlouvat víc než Brno, kde jsem taky 3 roky bydlel.

                        0 0
                        • Mig_all  

                          souhlas v brne taky neni o co stát…

                          0 0
                        • Petr.T.M  

                          Jiná liga? A v čem? Co je tam tak úžasného? Co je tam co jinde není?

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Pracovní příležitosti.

                            0 0
                          • Frostty  

                            Pořádný kočky a prachy.

                            0 0
                          • Mig_all  

                            Mám ti to vyjmenovat? Tak žběžně: Predevším práce! A potom maličkosti jako lepší nemocnice, lepší sportovní vyžití aktivní i pasivní, lepší kultura, lepší doprava (metro), nakupování, prostě všechno!

                            0 0
                            • Lišák  

                              A což teprve nějaké město a ne ta provinční vesnice v Čechách? Je třeba nezůstat na půl cesty. Proč se stěhovat z malé Ostravy do o trochu větší Prahy? Proč se nepřestěhovat rovnou do města?

                              0 0
                              • Mig_all  

                                jazyk? vlastenectví? Mimochodem ja osobne bych do města nešel, chystam se opacnym smerem na venkov…

                                0 0
                            • Petr.T.M  

                              Práce? Jak jsem už výše napsal – jde o to jaká práce se hledá. Zdravotictví? Kamarádi co se do Prahy přistěhovali za prací jen nadávají a k zubaři jedou raději do místa svého rodiště. Lepší sportovní vyžití?? V čem jako? Lepší posilovna? Maximálně dražší. Lepší lehkoatletický stadion? V čem? Na kole to mám ven taky blíže kdekoli jinde než v Praze. Doma mám les takřka za barákem. Pasivní sportovní vyžití? Jako jít na fotbal, nebo tenis či co?? Koho to zajímá? Kultura? Jak často člověk zajde do divadla? Možná těch koncertů současné muziky je tam víc – ale ty opravdu nevyhledávám. Lepší doprava? Taky mimo – jaké jsou dojezdové časy? Myslím, že na malém městě jsou na tom daleko líp. Nakupování?? Si děláš srandu?? Co z běžně nakupovaných věcí nekoupím jinde?? Maximálněn nějaké to zvlášť luxusní zboží, které bych nekupoval ani v té Praze. Vychází mi z toho tedy jen ty pracovní příležitosti. Ale najdu-li práci doma…

                              0 0
                              • Mig_all  

                                Zdravotnictvi: Vis o tom ze na nektere operace, diagnostiky atd se jezdi do Prahy ze? Nebo myslis ze kazda provincni nemocice je vybavena jako Bulovka?

                                Sportovni vyziti pasivni: Nejenom fotbal a hokej ale i dalsí sporty. Co davis cup a fedcup? Ted je to aktualni treba, ale i jine veci, prazsky marathon, atletika, basketball i ty mensi sporty beachvolleyball (turnaj), floorball (superfinale v praze na ktere se jezdí) atd. v Praze jsou proste lepsi a vestsi areny a stadiony a nejvice sportovnich fanousku.

                                Sportovni vyziti aktivni: Dam pitomy priklad za vsechny: aquapark! Obycejny kryty aquapark tady v Ove proste nemame a tak bych mohl pokracovat, v Praze jsou spickova sportoviste na jakykoliv sport si vzpomenes na kazdem rohu.

                                Kultura: Nejenom divadla co kina? IMAX tady fakt nemáme, koncerty svetovych kapel, výstavy, velethy, muzea, to vsechno je v Praze do Ovy ti asi Stouni neprijedou… („A vodní svět a zoo!“) :-D

                                Doprava: A jake si myslis ze jsou dojezdové časy v Ostravě? :-D :-D :-D

                                Nakupování: Jasne dneska si vsechno koupis mimo ČR pres net ale kdyz si to chces omrknout fyzickyávání tak v Praze mas nejlepsi prilezitost, nebo pokud nechces tak jako já živit ty zkurvysyny z české pošty tak takové srandy jako reklamace nebo vyzdvihnutí zboží osobně na prodejně zařidíš povetšinou taky jenom v Praze, maji tam sidla a prodejny velke ceske i zahranicni firmy… Donedavna v Ove nebyl ani pitomy concept store Spešlu…

                                A kde máš úřady a instituce atd…

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  V Ově mi jako aquapark stačí čapkárna s jeskyní, ze všemožných skluzavek mívám spálenou prdel :)). Když člověk bydlí na okraji Prahy, tak cesta v Ově z Hlaváku do Poruby vůči tomu trvá směšnou dobu. Jinak ale souhlas.

                                  0 0
                                • Petr.T.M  

                                  No právě – a jsme u toho. Pasívně mi sport neříká absolutně vůbec nic. Nechápu, jak se někdo může jít dívat na někoho jiného jak něco hraje a ještě za to platit. Navíc nesnáším davy. A skalní sporovní fanoušci jsou mi protivní. Takže nějaké větší a lepší arény mě asi těžko oslní.

                                  Aktivně nepotřebuju vůbec žádný aquapark, stačila by mi obyčejná padesátka a ta je jak v Ostravě tak v Olomouci, Přerově a myslím i v Novém Jičíně.

                                  Jaká jiná špičková sportoviště máš na mysli? Deset sportů asi dělat nebudu. Nejsem aktivní sportovec v tom slova smyslu jak to vnímá asi většina lidí zde, takže nějaká sportoviště jsou mi taky lhostejná. Kolo a zdravé nohy mi stačí.

                                  Několik desítek kin taky nepotřebuju, kdy jsem to byl naposled v kině? Ani nevím. Svetové kapely jsou mi přímo u … víš kde, včetně stounů a jim podobných kraválistů. Výstavy, muzea, veletrhy – no snad ty muzea či výstavy, ale popravdě – jak často tam člověk chodí? Jednou za rok, dva, tři? To si ten výlet do Prahy či jinam za výtvarným uměním rád udělám.

                                  Divadlo – no, Cimrmani, Semafor a podobně jsou opravdu jen v Praze. Ale dělávají zájezdy. To není problém.

                                  Zvířátka v klecích též nejsou moje hobby, stádo srnek za barákem je mi milejší.

                                  Co se týká zdraví – když už by mě potkalo něco tak závážaného, že bych musel do nemocnice do Prahy, tak to budu asi řešit už úplně jiné problémy než všecko o čem tu píšeme.

                                  A jak často nakupuju nějaké speciální věci které si musím poslat? Concept store spešlu – když už na to člověk má, tak to asi využije, ale já si vystačím z obyčejným kolokrámem třeba v Hranicích. Teď uvažuju o koupi skládacího kola, tak to asi využiju svou příští služební cestu do Prahy abych to omrk, ale že bych se kvůli jednomu nákupu stěhoval do Prahy?

                                  A ty dojezdové časy – nemyslím, že by byly horší než v Praze, kamarád v Praze dojíždí přes hodinu každý den. Já jezdívával v Ostravě půl hoďky.

                                  A jak často potřebuju nějakou instituci, která je jenom v Praze?? No, upřímně, já teď každý měsíc, bo tam jezdím studovat, ale jinak?

                                  Takže – Proč Praha??

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Ty musíš mít život nudnější než já a to už je co říct :D

                                    0 0
                                    • Petr.T.M  

                                      Člověče – nevim. Ale je-li pravda, že nuda je dcera lenosti, pak na tom něco bude. Línej jsem dost.

                                      0 0
                                  • Mig_all  

                                    ty nic nepotrebuješ a nic tě nezajímá :-D rovnou můžeš žít na samotě v lese, jsi idealni kandidát. Ale vetsina lidi to má trochu jinak, žijí aktivne co jim práce dovolí, májí mnoho zalib a koníčků, tak se tak nečerti. PS: Chuligánství na stadionech taky nefandím, ale to jsou zase ty stinné stránky města.

                                    0 0
                                    • Petr.T.M  

                                      Ale to není pravda, mě zajímá dost věcí, vyjmenovávat to nebudu, to by bylo dlouhý, ale právě to co jmenuješ mě neoslovuje. A nečertim se, jen vysvětluju proč mi Praha nic moc neříká.

                                      0 0
                                • Petr.T.M  

                                  Teď jsem si vzpoměl, co mi tu na střední Moravě chybí – slušný slalomářský kanál, to přiznám.

                                  0 0
                                  • hony007  

                                    Za chvílu bude v Brně :-D

                                    0 0
                                    • Petr.T.M  

                                      No mluví se o tom prý snad deset či více let. Tak nevim jak dlouho to ještě potrvá.

                                      A taky trochu zruky, ale aspoň o víkendu se tam bude dát zajet.

                                      0 0
                                      • hony007  

                                        No já teda doufám, že tam nic takovýho nebude, další díra na prachy akorát.

                                        0 0
                                        • Petr.T.M  

                                          No tak to určitě, na stavbě placené z veřejných financí se skoro vždycky někdo napakuje. Ale i tak by to slušný kanál na Moravě chtělo. Jenže divoko-vodáci mají příliš slabou lobby. :-(

                                          0 0
                                      • Slavoš  

                                        Tak o kanálu na Svratce v Brně se mluví už víc jak 25 let.

                                        :-D

                                        0 0
                                        • Petr.T.M  

                                          No, dokonce. I v Olomouci se léta mluvilo o možnosti kanálu na jezu u tržnice, ale to už je úplně pasé pač se tam staví ta Šantovka či jak se to jmenuje.

                                          0 0
                                          • Slavoš  

                                            V plánu byl dokonce pidi kanál na Hloučele.

                                            0 0
                                            • Petr.T.M  

                                              Tak to nevim jaký by mělo smysl – tam snad nemůže být smysluplný průtok.

                                              0 0
                      • Petr.T.M  

                        Ale prd.

                        0 0
      • Karaya  

        5 zim na Favoritovi mě zatím stálo 2× řetěz, dohromady za 500,–. Když započítám bazarové dualy a komplet řazení, tak jsem na 2000,–

        5× čtvrtletní DPMB = 5×1370 = 6850,–

        Já bych řekl, že to mluví jasně. A to nepočítám ten uspořený čas. Letos jsem DPMB nedal ani stovku, tak doufám, že se mi to podaří udržet až do konce roku na 2místné sumě :D

        0 0
        • RomanH  

          Tak ja DPMB taky nedal od roku 1995 ani korunu :-)

          Teda pardon, asi 3× jsem platil pokutu a zcela vyjimecne jsem si koupil listek.

          0 0
          • pepek  

            Platíš, ani o tom nevíš. Bo Jonáši jsou všude dotovaní.

            0 0
          • Karaya  

            Tak jako na černo ze zásady nejezdím. Cvakám poctivě i na rozjezdu – to si připadám jak bílá vrána :D

            0 0
            • RomanH  

              Ja na DPMB zanevrel s aferami Vanicek, Snip & Co., + obcasne srovnani cen jizdneho mezi mesty. Ale zase pokud ted obcas jedu IDSkou, tak zaplatim. Bojkotuji jen vylozene jizdu po Brne.

              0 0
      • Milenius  

        Můžete mi někdo vysvětlit, jakým způsobem trpí kolo kvůli soli? Mám jen jedno kolo, kterým jezdím v létě i zimě, mám ho už 7 let a pořad drží pohromadě. Podle Vašich teorií to vypadá, jako by tu silnici kropili kyselinou sírovou nebo že tam běhá vetřelec a z huby mu kape kysalina, která prožere 50 pater kosmické lodi.

        Můj názor:

        • rám je z hliníku a natřený, sůl mu nevadí
        • pneumatikém sůl nevadí, to by se rozpadla i pneu na autě a taky topřežije několik let, to ji stejně dřív sjedu
        • řetěz a kazeta jsou namazaný, navíc je to ocel a ta spíš rezne vodou,takže když začne vrzat, tak stačí namazat, navíc stejně po2 tis. měním
        • bowdeny jsou zevnitř namazaný, zvenku je nějaký plast a ten to přežijev poho
        • do hydraulik se nic nedostane, mají být těsný, v podstatě nikdy jsemtam ani neměnil olej, jen při výměně destiček lehce doleju
        • vidlice je taky těsná, zvenku je natřená, třecí plochy mastný

        Tak v čem je problém? Nejste trochu moc hysterický nebo jsou to jen výmluvy, abyste nemuseli jet na kole? Že by zimní lenost? Klidně to přiznejte, za to se není proč stydět…

        0 0
        • jIrI___  

          Zkus tu někde pohledat fotku tuším od siafu, kde měla SIDa s durch prožranýma vnějšíma nohama. To myslím mluví za vše.

          A přiznávám, já jsem líný jezdit na kole i na jaře a na podzim, ale stojím si za tím, že sůl kolu škodí.

          0 0
        • Nimrod  

          .

          0 0
          • miloso  

            Opláchneš ho vôbec vždy po výjazde aspoň vodou?

            0 0
            • Nimrod  

              to je z netu. nicméně jak se odře hořčíková slitina na kov, tak se to dá čekat..

              já jezdím v soli jen na starym fávu, to se nemyje. čím hůř vypadá, tím je větší šance, že mi ho nikdo neukradne

              jinak celkově kolo moc nemyju, nevidím v tom moc smysl… jednou do roka pořádný mytí a lehká rozborka a jinak jen po fakt slušnym bahně opláchnout zlehka

              0 0
              • miloso  

                To je jasné, ja som mal tiež vzorky blata a prachu na mojej mrdke doslova z celého Slovenska. Ale v zime vždy sneh, ľad a soľ z biku opláchnem teplou vodou, vždy keď sa vrátim z výjazdu. Zatiaľ v pohode, síce mám vonkajšie nohy na vidle s ryhami, ale tam som si tiež nevšimol, žeby mi horčík niečo žralo.

                Jedine na zadnej stavbe má ***** vyvàtané diery pri pätke a okolo nich sa mi vytvoril biely povlak. Neviem z čoho to je, ale predpokladám, že pod lak sa mi dostala voda a začalo mierne korodovať. Možno aj z čistej vody (neviem kedy sa to začalo tvoriť) a možno po zime. Ale idem to niečim teraz pred zimou zalepiť, pre pokoj duše :-)

                0 0
                • Nimrod  

                  jen si nezalep tu díru, to bys tomu moc nepomohl :-)

                  0 0
                  • miloso  

                    Prečo? Jedna diera je na zadnej stavbe vo vrchnej vzpere z vnútornej strany pri pätke. A ďalšia je nad pätkou pre nosič. Myslím, že sa to tvorí hlavne okolo tej diery na hornej vzpere. Čo tým poškodím? :-)

                    0 0
                    • Nimrod  

                      ty díry tam jsou proto, aby měla kudy unikat vlhkost a voda, která se dostane do rámu. pokud je zalepíš a pojedeš v soli, tak si tam tu sůl s vodou uzavřeš. je sice fakt, že hlavně se dostává voda do rámu kolem sedlovky a pak to delá bordel u středu, nicméně i sem se něco dostane

                      0 0
          • Smazaný účet  

            nj…galvanicky proud je svinstvo.)

            0 0
        • jecnak  

          Dobrovolne priznavam, ze se jen vymlouvam a jsem liny.

          0 0
        • xshreck  
          1. rám má nějaké (odvodňovací díry???), kterejma se ti tam sůl dostane

          :) nvm, kolik výrobců stříká rámy zevnitř

          1. pneumatiky jsou spotřebák, tam bych nic neřešil…
          2. zkus polít ocel vodou a potom hodně slanou vodou. Co ti to udělá …

          proč se říká, že je sůl „agresivní“?

          1. bowden namazaný být může jak chce, voda se ti do něj dostane. Muselo by

          to být utěsněné. Ale tohle je zase spotřebák, kterému vadí spíš jiný bordel smíchaný s mazáním. neřešil bych

          1. hydrauliky jsou těsný, ale slaná voda se dostane všude. Tam pak

          záleží asi na těsnění, materiálu pístků apod. Tam by se dalo spekulovat.

          1. do vidlice se ti nějaký bordel vždycky po čase dostane. POkud ti

          přimrzne teoreticky kus vody na vnitřních nohách, tak máš po těsnosti. Měl jsi vidlici někdy rozdělanou??? Asi ne.

          pak bych přidal pár bodů –

          7)ložiska u klik (tím myslím hlavně HT2). V zimě mi nejendou ložiska uplně zatuhly, snažívám se je nacpat vazelínou, stejně to nepomůže. Sůl se tam dostane po čase tak jak tak.

          1. do ořechu se občas může taky něco málo dostat a začít trpět.

          žádná hrůza. Stejně tak ložiska kol

          1. bez blatníků trpí hodně i hlavko

          Proto bych na dražším kole dobrovolně do bordelu nešel. Na to mám zimáka :) kde jsou levnější komponenty, o které se před solí postarám nějakým menším servisem.

          0 0
          • miloso  

            Potom u nás je asi menej agresívna soľ, nemal som žiadne problémy. Samozrejme počítam s tým, že po zime citlivejšie a exponované miesta vyčistím. V prvom rade eliminujem pôsobenie soli na biku, takže tie 2 hodinky, čo vydržím vonku v –20 až –30°C ***** vydrží, aj tak sa zasolím hlavne cestou do lesa (v lese sa čistým snehom očistí) a späť domou, kde ho opláchnem :-)

            0 0
            • xshreck  

              což o to, kolo vydrží nějakou dobu :) ale jde to do kytek rychlejc, než normálně. Někomu víc, někomu míň.

              0 0
        • Rychlej turista  

          Já bych to taky nějak výrazně neřešil :-)

          0 0
        • Kolbaba71  

          Já se v zimě snažím jezdit, abych na jaře nemusel začínat s kondicí od nuly. Na rotoped či spining taky zvlášť nemusím. Přece kolo venku je pro mě to pravý. Především jezdím, když je vymrzlo a není nějak extra velký mráz (tak do –10st přes den). Jinak u hliníkových rámů je problém ten, že nerezne viditelně jako ocel, ale koroze je mezikrystalická a ******* je v tom, že to zdánlivě nedělá nic až pak to najednou rupne. Mám treka, takže hlubšímu sněhu se vyhýbám. Lak je pěkná věc, ale kdo z nás jedí tak, že na kole nemá sebemenší šrám?

          0 0
      • JSt  

        na kole na zimni priblizovani jsem po zime nemenil vubec nic, odjezdil na nem cast leta, ted pujde na dalsi zimu a stale neplanuju nic menit. :-D

        0 0
        • pepek  

          Zaplatíš to později všechno najednou-životem.

          0 0
          • JSt  

            na lopatku ve finale pujdem vsichni… s tim se tak nejak pocita. ;-)

            0 0
    • zichis  

      sůl je takovým prubířským kamenem na součástky – oddělí kvalitní komponenty od plev. …prostě se bike rozpadne na kusy :)

      0 0
    • jecnak  

      Nevim v cem je problem se soli. Spis je horsi vsudypritomna vlhkost a strikajici voda od kol. Pokud mas dlouhe blatniky, tak strikajici vodu pochytaj blatniky a ten zbytek se do zatesnenych lozisek nedostane. Samozrejme vic trpi retez a povrchova uprava nekterych dilu, ale je to jen kolo, tak co.

      0 0
      • bagr  

        Nesmysl co tvrdis a asi v zime v rozsolenejch srackach nejezdis.Pokud je sucho tak je to neco jinyho.Ale pokud je delsi dobu tohle scheize tak ja z toho mam zimaka totalne sezranyho a spousta veci je na vyhozeni.

        0 0
        • jecnak  

          Pokud je jen mokro, tak v tom nevidim problem. Do snehove brecky na silnicce nejezdim, to jdu radsi do terenu na bika a nebo behat. Pres zimu najezdim kolem 6k km. Po zime akorat vyhazuju retez a zadni plast, protoze oboji je sjete.

          0 0
          • o.1  

            to nechapem tu vydrz, ja by som vyhodil pri 6000 km aspon 4 retaze (bez ohladu na to ci v zime alebo v lete)

            0 0
            • vlasto  

              :-)) ja na zimnim celopevnaku uz jedu treti sezonu ten samej retez, denne 32km za kazdeho pocasi. Vsechno rovina. Jeste tuhle sezonu vydrzi. Jezdim to ale uplne do mrtva. Vymena celeho pohonu pak vyjde na cca 80,– euro. Ramu se za tech 17 let nestalo nic, prehazky jsou puvodni a funguji bez chyby(deore LX), stred uz tam je dobrych 10 let, treti orech, cca jednou za 5 let umrou bud rafky, nebo naby. Bydli venku, pac tak spinave kolo bych nedal ani do garaze, ale pod striskou:-) Jednou za mesic ho umyju( druhy den vypada stejne jako pred mytim, pac zakonite zacne chcat), mazu pravidelne.

              Neco jako MHD tady neexistuje.

              0 0
              • les  

                Mam to podobně, na řetěz na zimáku najedu 6–7 tis. Pak handluju všechno. Což je u 8kvaltu do 1500kč ročně. MHD nepoužívám vůbec, když padaj hovna jedu autem.

                0 0
      • ememem1  

        je tu rec o jazde na cestach a nie v terene takze problem zo solou je

        0 0
    • Jaroslávek  

      V Brně jsou zimy mírné a krátké. Kromě vyložené kalamity se dá furt.

      0 0
    • Venda  

      Jelikož nejsem sobec, na sněhu a ledu na kole nejezdím. Vím, jak je to pro řidiče nepříjemné. Když v tomhle provozu vidím, jak se tou břečkou probíjí a klouže někdo na kole, nejradši bych ho zahnal do příkopu.

      0 0
      • nooski  

        Ale sobec nejsi, to se cení.

        0 0
      • bagr  

        Zazen sam sebe do prikopu ty masňáku co jezdi jen v lete.

        0 0
      • lukan  

        jako tak ve sněhu bych na silnici taky nelezl, já to mám dobrý, že mám až do práce cyklostezku, ale ta sůl no…

        0 0
      • jIrI___  

        Souhlas. Není nic lepšího než cyklista vlající po zmrzlé silnic s vyjetýma kolejema…

        0 0
      • Stancek  

        +1 a palec nahoru…

        0 0
      • Nimrod  

        takže si má každej dle tebe koupit auto, pokud to má do práce daleko a hromadná doprava není, nebo má moc dlouhé intervaly?

        0 0
        • jIrI___  

          Ano, to je jediné rozumné řešení. Naštěstí na to už většina takových lidí přišla.

          0 0
          • Milenius  

            Pokud trpi kolo soli, tak tou soli trpí i auto, je ze stejných materiálů. Takže pokud bych neměl jezdit kvůli soli na kole, tak bych už rozhodně neměl jet ani autem, protože je přece jen o dost dražší.

            A vůbec radši seďte v zimě doma, boty taky trpí. Nebo je lepší chodit na boso, sůl je zdravá, proto se jezdí k moři :)

            0 0
          • Petr.T.M  

            Na auto nemám a jeho provoz je drahý.

            0 0
      • xshreck  

        Když si můžou vyjet důchodci, co se klátěj metr ze strany na stranu rychlostí 5km/h, proč bych si nemohl vyjet já, jedoucí 5× rychlejš a držíc ± rovnou stopu? Navíc po silnici zajedeš jen někam, kde odbočíš a začneš opravdu jezdit.

        0 0
    • lukan  

      Tak mě aj napadá, nemá někdo z ostravy a okolí na prodej nějakou herku za pár šlupů? beru vše, od olpranu až po joko :-)

      0 0
    • javormartin  

      Pořídit nějakou plečku na ježdění po městě osadit to blatníkama a sebe dobře oblíct a není co řešit. V zimě nebyl den, kdybych nemohl vyjet… Bydlím v Přerově, sněhu moc nemáme, ale i když bylo tady vyjímečně 15–20 cm, tak to rozhrnou. Na zimu dám jen méně ojeté pláště… :D Řetaz měním dle potřeby, dávám stejně vyjeté s bajka… Toho času a peněz co ušetřím za MHD, to je opravdu síla :)

      0 0
    • kolombo  

      Vidím problém v nedostatečné viditelnosti cyklisty za tmy a šera, obzvláště v pološeru pouličního osvětlení.

      Vše ostatní jsou jen podružné problémy.

      0 0
      • skorpion  

        staci sa poriadne vybavit blikackami a reflexnimy prvkami a nevidim problem – vidim cyklistu. Dovolim si tvrdit, ze som vybaveni tak, ze zostrelit ma moze len niekto slepy, alebo magor :)

        0 0
        • George.999  

          Asi tak, vepředu mám jednu blikačku, vzadu jednu na báglu další na sedlovce a pro sichr ještě jednu ledku na zadní vidli. Někdy si připadám jak pojízdnej cirkus, ale furt lepší než čichat fialky zespoda.

          0 0
          • Mig_all  

            reflexni trubicky do vypletu jsou taky super vec.., v kombinaci s pláštěm ktery ma reflexní bočnice je to neprehlednutnelne…

            0 0
            • kolombo  

              Na jednoho, co vidět je, připadá 10 dalších, co vidět nejsou :-(

              Obzvláště miluju blikačku na batohu, co bliká někam úplně jinam, než dozadu. A viditelnost z boku, to je taky kapitola sama pro sebe.

              0 0
    • Jamin  

      Na podzim obalim kolo bahnem a přes zimu to tam nechám jako ochranu rámu proti soli.

      0 0
      • skorpion  

        asi tak. Ja uz mam bahno nahodene, som na zimu pripraveny :) Inak nahadzujem aj na jar – ochrana proti UV ziareniu v lete :)

        0 0
    • vlk123  

      S cestováním HD + MHD problém nemám. Přestal jsem jezdit autem, na motorce nebo i kombinace vlak + kolo a to i v létě. Ve vlaku je klimoška, zásuvka na noťas a tak cestu využiju k práci. V tramvaji se dají vyřídit mejlíky, připravit poznámky, nastudovat literatura. Ten čas dojíždění není mrtvej. O to dřív můžu pak zase frčet domů a na kole si pěkně vyrazím odpoledne podle počasí a jak chci a kam chci. V zimě jezdím, zimáka nemám, mám zdroj teplé vody. Soli se snažím vyhýbat jízdou raději čistým sněhěm nebo po jen protažených cestách. Mám jich v okolí spousty. Takže vlastně je po problému.

      0 0
      • Lišák  

        O to dřív můžu pak zase frčet domů a na kole si pěkně vyrazím odpoledne podle počasí a jak chci a kam chci.

        Jak dokážeš skloubit rodinu s tím odfrčením si jak chceš a kam chceš? Mně se to nějak nedaří, proto jsem rád, že se alespoň projedu cestou do/z práce. I v zimě. Proto jsem si poskládal ze zbytků kolo do sr*ček, abych nelikvidoval IQ. Nejezdím jen když je hodně sněhu, nebo sníh nahrnutý na krajnicích a na silnicích rozježděná břečka. Fakt bych nerad klouznul někomu pod kola.

        P.S. Do práce jedu polovinu cesty lesem, polovinu po městských ulicích.

        0 0
        • vlk123  

          Na vysvětlenou: To volné odpoledne na kolo (silnice i terén) nemám každý den. Jsou i jiné povinnosi ale i jiné zábavy.

          Nejvíc rodinného času jsme věnovali děckám. Dneska už jsou obě samostatná a nežijí doma. A vnoučata ještě nemáme, i když možná…

          Ale vlastně od narození prvního děcka jsme měli rozdělený čas na moje zájmy, manželky zájmy a společné zájmy. Děckám jsme se věnovali dostatečně, hodně zájmů jsme měli společných (pěší turistika, kolo silnice i terén, skály, voda, VHT, horolezectví, skálolezectví, SOKOL). Ale vše „rekreačně“ pro zábavu a potěšení, nikdo není profi sportovec. Jen synek studuje na tělocvikáře…

          Ale vždycky jsme měli dost zájmu na „svoje“ osobní zájmy, které partner respektoval. Nebylo to sobecké, fungovalo to. Hlavně jsme se vždycky sažili omezit neproduktivní čas jako je trávení celých dnů v obchodních centrech, vysedávání po návštěvách, nekonečné sledování TV…

          0 0
          • Lišák  

            Dík za reakci.

            0 0
            • vlk123  

              Já mylsím že je to individuelní v každé rodině. Pro mne kolo neznamená životní styl. Ale rád se projedu. Na kolo musí být podmínky a nálada. Nikdy jsem nenajezdil víc jak 9000 km na silnici a 6000 v terénu. Takže jsem spíš takovej „vejletník“.

              0 0
              • Lišák  

                Takže 15.000km/rok dávají vejletníci? :-D Letos budu rád, když dám 4,5. Z toho je tak 500 mimo jízdy do/z práce.

                0 0
                • vlk123  

                  Špatně jsem to napsal. To bylo maximum, co jsem najel v jednom kalendářním roce za celou cyklistickou minulost. Poslední 3 roky třeba spíš jezdím motorky a najedu daleko míň na kole. Nebo když synek začal lézt skály a šlo mu to, tak jsme zase víc jezdili lézt a na kolo nebyl čas. To třeba bylo 3000 silnice a 2000 terén nebo možná i méně. Taky nebyly computery, tak jsem kilometráž jen odhadoval.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Tak to jo.

                    0 0
                    • vlk123  

                      Pro klid v duši: od roku 1995 kdy jsem koupil první comp na, tak je průměr za kalendářní rok 2548 km na MTB a 4879 silniční kolo. Takže jsem fakt jen výletník. Větší objem bych díky času na lezení a chození po horách a ježdění na motorkách a ježdění vody asi nedal zvládnout. Nebo přesněji já bych ho nezvládl a nebavilo by mne to.

                      0 0
    • miloso  

      Jazdím normálne, skoro ako cez rok, ale v o väčšine prípadov jazdím v lese na cestách kde nie je soľ, len na príjazde domov. Soľ mi nevadí, vždy po jazde bike opláchnem aspoň jedným kýbľom teplej vody (aby sa to hneď roztopilo :-)), prípadne podľa potreby. Reťaz utriem a namažem. Tri zimy som nemal problém. Ak nahodím novú reťaz v zime, tak na jar ju mám stále nádherne pochromóvanú ako novú. Samozrejme ak nezanedbám hore opísanú starostlivosť.

      0 0
    • HarryTP  

      Já každou zimu kolo dojezdim a z jara koupim nový

      0 0
    • siafu  

      Do práce jezdím tramvají, autobusem a vlakem, kde aspoň posnídám a je to takové pohodové :D

      Od dojíždění v Brně mě odrazuje provoz – třeba autem by byla nejrychlejší cesta do práce přes Vídeňskou na R52 (směr Modřice, Rajhrad) a objíždět to nějak na kole by zkrátka zabralo více času než vlak, nehledě na další nevýhody jako nutnost řešit oblečení na kolo, do práce, převlékání, mytí, nemožnost si jít po práci nakoupit apod., protože co s kolem (?)

      zimáka nemám, navíc teď z práce přicházím až za tmy, tak kolo nechávám na víkend – mám HT s pevnou, tak servis vidlice v zimě neřeším

      0 0
    • HELLBOY22  

      Inak soľ je o toľko lacnejšia ako štrk? Alebo prečo sa vlastne solí a nerieši sa to nejak inak? Nevie niekto ako je to vyriešené vo väčších európskych metropolách?

      0 0
    • Ondrero  

      Loňská zima mi na starém Authoru odrovnala zadní ráfek a 2× špalky…

      Ráfek jsem sehnal gratis a špalky 2×60 korun.

      Ušetření na benzínu cca 8 tis za tu zimu.

      Letošní zimu musím pořešit hlavně blatníky.

      Zacákané nohavice mě deptaly :D

      0 0
    • DeeDee71  

      Do práce chodím pěšky, mám to přes chodbu 30 kroků :-)

      Nicméně po silnici jezdím když je sucho, jinak na bajk a do lesa!

      0 0
    • Medunka  

      Já mám v práci todle http://www.dirtbiker.cz/…-krabem.html

      k tomu poctivě mazat …

      0 0
    • pee.tr  

      Nehlasuju, protože jsem si z odpovědí nevybral. :-) Když je vyloženě kaše, tak nejedu na kole, když je toho marastu míň nebo je zmrzlej, snažím se jet místy bez soli a vody a navícm občas kolo opravdu omyju, když se mi nepodaří se všemu vyhnout. Bohužel z 18km cesty se cca 4km solené silnici nevyhnu, to už bych musel vstávat moooc brzo a jezdit velkou oklikou. Ale je fakt, že dilema výše položených otázek taky řeším. Zimák by byl dobrej, ale udržovat dvě dobrý kola se mi finančně nechce a dojíždět do práce na nějaký hajtře nechci, ono by to údržbu totiž tak jako tak dost chtělo, protože denních 35km realitvně dost naskakuje a věci odcházejí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.