• xp3

    Zdar lidi. Rád bych si k biku pořídil silničku, ale jelikož se silnicemi nemám nejmenší zkušenosti, moje otázka zní → jak jsou na tom silničky od Canyonu? Máte někdo? Myslím, že roadlite 4.0 by na mé ježdění bohatě stačila… Na biku jsem dal tak do 4000 ročně. Btw. v historii toho o těchto kolech moc není… www.canyon.com/…r/index.html?…

    • zubatec  

      Vypadá krásně, jestli těch € 849 je konečná cena (němčina nepatří mezi moje silné stránky) tak při současným kursu je to parádní cena.

      Akoorát škoda že ten rám nemá sloping, ale to je indivindi…

      • xentar  

        www.canyon.com/…s/index.html?b=21

        tady to máš anglicky, ono se tma dá mezi jazyky přepínat :)

        • zubatec  

          Dík, hledal jsem to, ale neúspěšně. Je to dost nenápadný :-)

          • xentar  

            já to objevil náhodou včera :) pravý hodní roh nad „order hotline“

      • xp3  

        plus nějaký poštovný a krabice, počítám že do 900€ bych se vešel… Ale zdá se, že tyhle kola tady asi nefrčí, nebo nejezdí.

        • sYs  

          Buď rád :), budeš jeden z mála, kdo se na tom bude moct prohánět.

          • xp3  

            Nejsem sice individualista, ale je fakt, že kolo jako já nemusí mít každej desátej. A proto jsem si onehdá koupil GT, to má totiž každej 12:-) Jelikož jsem na silničce nejezdil, když nepočítám léta dávno minulá na hand made fovoritu od otce, těžko budu moct srovnávat, geometrii, vlastnosti rámu… Pokud ale toho „zajíce v pytli“ koupím a vše úplně košer nebude, stejně prd poznám a budu si myslet, že třeba tak šílenej posed k silničce patří…

            • sYs  

              Myslím, že s tímhle neprohloupíš, vypadá to solidně a za ty prachy…

            • Vrci  

              minulá silnička (současný zimák) GT ZR 5,0 osazená směsí campagnola (record až xenon) a v současnosti canyon. Pozor začínáš být jedním z davu.

              V outletu jsou starší modely se slevou, tak se na ně koukni jestli ti budou sedět velikosti.

            • stihac  

              ked si nie si isty, napriklad vyberom velkosti, napis svoje miery a co mienis objednat za velkost ramu – tu je nas kopa ochotnych co poradime (a pri tom sa do krvi doseceme :)))

            • ropman  

              ještě je otázka jestli i v CZ nekoupíš kolo v odpovídající kvalitě a výbavě za podobnou cenu, už jsem narazil třeba v Hervisu na Scotta na Ultegře za 29 tis., to je samozřejmě víc než cca 22500 za Canyona, ale nehledal jsem. Zkusil ses podívat na kola dostupná v CZ ?

              • MlokCZ  

                Těch 900 euro (tedy komplet cena i s poštovným a krabicí) je v tuhle chvíli jen 21,5tis. a za tuhle cenu stejné osazení + slušný rám v ČR neseženeš ani náhodou.

                O jedno vyšší model na Ultegře je za 25tis. se vším všudy.

                A Scotta na komplet Ultegře za 29tis. by mě docela zajímal. Co jsem Scotty prohlížel, tak pod 40tis. Ultegra ani ťuk, ale jen jsem zběžné kouknul.

              • xp3  

                to víš že jsem hledal, ale nic podobného nenašel. Snad jen Stevense Stelvio, zlevněný na 26.000,– Bylo by to sice o krapet víc, ale silně mě odradil prodavač. Představa že do stejného krámu jezdím na servis mě nelákala.

                Tohle kolo mě lákalo i tak trochu tím, že jsem ještě žádnou nepotkal…

                Dnes jsem to byl platit – převodem. Asi jsem to ale podělal, protože jako adresu příjemce jsem napsal Postbank Köln místo adresu Canyonu. Jsem fakt vůl…

                Snad budou určující IBAN a BIC, ne adresa příjemce…

        • mosquito  

          a jsou ty silnicky jeste k mani? pac kdyz sem klikl na termin dodani tak mi u silnicek vypadlo ze nejsou resp ze mam kontaktovat hotline .. zkusil sem to u bajku a tam to vyhodilo nejaky cislo CW29 coz sem pochopil asi jako cislo tydne

          • xp3  

            Je to jak říkáš, další dodávku udělají na 29 kalendářní týden. Teď je k mání pouze 60, jakože hned k dodání.

            Kdybys chtěl černý, tak to už nebude vůbec. Dnes jsem tam volal, takže je to čerstvá informace.

            Jen mě trochu zklamalo, že si k těm compactům nemůžu zvolit tu kazetu 11–25, prý to je nicht möglich. Takže jsem si proti standardu nechal dát 12–25 za 10€ a budu muset holt víc makat.

            • Vrci  

              měls dát 11–23, v čechách dokoupit 12–27 a pak prohazovat nebo zkombinovat.

              • xp3  

                Ale co, stalo se.

                To máš těžký. Ty upřednostňuješ 11–23, někdo říká 12–25 bude akorát, jiný by bral 12–27. Co člověk to názor, co člověk to jiná kondice, návyky atd…

                Jestli jsem zvolil obře poznám brzo:-)

                Ale dík

                • kubad  

                  to bude tím že compacty zas tolik lidí nevozí a rady sou ke klasickým 53/39 klikám

                  • Vrci  

                    ke klasice 12–25, ke kompaktům 11–23

                    • Bully  

                      Ono to zni logicky, ale jak pro koho.  Pokud neni chrt, bude se dost pravdepodobne s kompaktem a 11–23 trapit. Ja bych s klidnym svedomim pro zacinajiciho silnicare :o) doporucil kazetu ladenou do lehkych prevodu a az se vyjezdi, stejne uz bude kvuli vymackani zubu potrebovat novou. A to uz bude sam vedet, co potrebuje a nebude se muset ptat :o)

            • stihac  

              prepac, ale ak smiem vediet, ako casto ocakavas ze budes jazdit ten prevod 53×11? :))

              • ropman  

                bude mít Compacty – 50/34

                • stihac  

                  50×11 je tiez prevod na rychlost tak od 50 kmh… cize mozno do zjazdov. Ale to mozno len ja som taka guma ze mavam priemer za vyjizdku tak polovicny.

                  • kubad  

                    ano máš pravdu na 50/11 při kadenci 85ot/min jedeš cca 50km/h

                    ale jsou úseky lehce z kopce kde se to dá jezdit.

                     
      • stihac  

        ked mam za seba povedat, tak prave tu absenciu slopingu pokladam (na silnicnom kole) za plus. Aj ked uznavam ze skor vzhladovo nez funkcne.

    • xp3  

      Po delší době navážu…

      Nevíte někdo,  jak je to s délkou dodávaných klik?  Co je standardem? Případně co oni tam montují? → 170, 172,5 nebo 175?

      Samozřejmě tam můžu napsat, je ale víkend, rád bych to věděl co nejdříve, včera jsem posílal objednávku, tak ať to můžu případně ještě změnit…

      Díky

      • Vrci  

        asi záleží na velikosti (stejně jako u představce).

        • xp3  

          Já myslím, že normáně dávají 175, mám to tak i na biku…

          Ty máš koukám 180, to byl extra požadavek?

          • Vrci  

            Já jsem kupoval samotný rám a skládal.

          • kubad  

            na silničce rozhodně 175mm není normální ty budou až na největších velikostech kola.

            Prostě výrobce počítá u určité velikosti kola s typyckou velikostí jezdce a k té sou tam kliky.

              
      • Lukecz  

        Stačí když klikneš na Geometry, Crank length najdeš úplně dole

        • xp3  

          No vidíš, nějak jsem to přehlédl…

          Btw. kolo by mělo být s compacty 50/34, dozadu jsem si dal kazetu 12–25 – za příplatek 10€ – proti standardu 12–27. Kolega mi tak poradil, ale nevím jestli jsem udělal dobře. Rychlejší převod s ní nevykouzlím a v kopcích se víc nadřu…

          Nemám v nohách ukrutnou sílu, snažím se to kopcem víc točit, než dřít silou…

          • xp3  

            Možná bych to měl spíš vráti na těch původních 12–27 a třeba si přikoupit časem rychlejší kazetau 11–25, třeba i 11–23…

            • Vrci  

              ke kompaktům je ideální 11–23 nebo 11–25

            • ropman  

              taky myslím, za 10E máš půlku nějaké levnější kazety

              • xp3  

                Ok, oni ale 11–23 nebo 11–25 ke compactům neumějí. Takže si nechám namontovat 12–27 a dokoupím tu 11–25.

                Takže telefonát do Reichu, no to bude sranda, snad se nějak domluvíme…

                • kubad  

                  kazeta 12–27 s kompaktama je dobrá tak akorát do alp, nech si tam dát 11–25 i tak tady tu 25 využiješ max v velkých kopcích

                  • ropman  

                    jezdím 12–23 (SRAM)  s klikama 39/53 a občas bych dal rád ještě lehčí převod (v okolí Brna pár takových kopců je – Nuzířov, Chlebské, Lažánky, …), ale není to moc často. Je pravda že jsem na silničce zvyklej jít ve větším kopci ze sedla asi právě díky těm převodům a že kdybych měl lehčí tak kolikrát sedím a víc kmitám. I na bajku (pokud někam moc nespěchám) mi to tak přijde úspornější a efektivnější než rvát za těžkej převod ve stoje, nehledě na namáhání komponent. 12zubů použiju jen minimálně, z kopce a už ho neušlapu . Takže záleží v jakých kopcích se budeš pohybovat a jestli si nebudeš chtít vyšlapat třeba Glocknerskou silnici nebo udělat výlet přes Alpská sedla. S kompaktama myslím u nás bohatě stačí 23 zubů, převod 39/23 odpovídá cca 34/20, další 3 zuby do lehka by myslím měly stačit, navíc bude kazeta líp odstupňovaná než s 25 (27) zuby. Mých 53/12 by odpovídalo 50/11,32 takže myslím, že 11 zubů už taky moc nevyužiješ (ale nevím jak moc velkej jsi drtič). Mě osobně by z toho 12–23 zůbů vyšlo jako ideál.

                    Teď se ale dívám že devítkový silniční kazety jsou oproti bajkovým sprostě drahý, tak si to budeš muset zvážit sám, if je pro tebe lepší dát dalších 750 Kč za obyč Shimano TIAGRA CSHG50: 12–23z.(12–13–14–15–16–17–19–21–23) a mít kaetu pro strýčka příhodu, nebo investovat jen 250 Kč a mít něco co stejně možná nevyužiješ.

                    Uff, teď mě napadá, že tam možná bude 10ti kolo … ? Tak to už by šlo do peněz víc. U 11–25 myslím nevyužiješ 11z, u 12–27 málokdy 27z, druhá bude trochu těžší, ale o 250 levnější. Vysral bych se na to a vzal co tam je, zvykneš si, když ne vyměníš :-)

                    • kubad  

                      s Compactama občas tu 11 použije :-) moje zkušenost

                    • xp3  

                      No pěkně si se rozepsal. Ale výsledek tedy, pokud jsem to dobře pochopil, je nechat tam 12–27 a časem dokoupit třeba rychlejší.

                      105 je už 10-ti kolo.

                      Zítra tam prostě zavolám a uvidíme.

                      Možná jsem srav, ale kloním k té lehčí variantě, na druhou stranu ta těžší kazeta mě donutí víc makat. A o tom ta silnice asi i je ne?

                      Ok, vyspím se na to, třeba počtu ještě pár rad.

                      Zatím dík

                      • MlokCZ  

                        „Donutí více makat.“

                        Kdybych musel lámat kopce ve stoje na těžké převody více než by se mi líbilo, tak by mě to donutilo se na silničku akorát tak okamžitě vyprdnou (což jsem ale nakonec po 15 letech, co jsem silničku vždy měl, nejprve jenom a potom současně k biku stejně udělal).

                    • xp3  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    • xp3  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  • MlokCZ  

                    Já vozil necelé dva roky (než jsem silničku definitivně prodal) 50/34 + 13/29 (Campa) a to bylo poprvé, co jsem byl s převody na silničce spokojen (sem tam by se hodila 12ka, ale nic tragického). A v Alpách jsem nikdy se silničkou nebyl.

                    Pro mě by u Shimana tedy bylo úplné minimum to vzít s tou co tam osazují, tedy 12/27.

                    • ropman  

                      to je ale na české silnice dost extrém, myslím že takový převody moc lidí nejezdí. Záleží na kondici a stylu, s 39/23 ve 20% stoupání (na Chlebské) je to už trochu na krev, tam bych těch 39/27 uživil, ale to je asi jedinej kopec, kterej s tímto sklonem v širším okolí Brna znám (snad ještě ten Nuzířov, ale je to vždycky jen kus v takovým sklonu), jinak max. nějakých 18% a míň. Asi bych měl zas silničku vytáhnout a zkusit jestli to zvládnu stejně jako dřív :-)

                      • MlokCZ  

                        Já to chápu, že spoustě lidí ty těžší stačí a z toho co píšeš, tak ti tvoje převody stačí v pohodě. Já bych na 39/23 v 18–20% kopci chcípnul.

                        • ropman  

                          říkám, taky už to mám na hranici :-)

                        • nooski  

                          Ale dá se všechno. V úterý a v neděli jsem si vyjel Lysou na 39/23. V neděli jsem už měl v nohách přes 70km, celý předchozí týden strávený na kole a ještě jsem byl po nočním pivním tahu a vyjel jsem to. Sice to v neděli už bylo dost trápení, ale šlo to. Je to všechno o tom, kolik je člověk schopný trpět :-)

                          Uvažuju, že upgradnu na desítku kazetu, nejlehčí převod bude 39/25 a u nás už nebudu mít problém.

                          34/29 - takový lehký pře­vod nepoužívám a­ni na biku :-) Snad jen po­kud se jede něk­de skoro do zdi po k­ořenech, tak ta­m tu malou plac­ku hodím. Ale to už mám p­roblémy s rov­nováhou.

              • katrops  

                Moc dobře nechápu jak jsi to myslel s tou půlkou kazety.. Že je lepší koupit tu 12–27?

                Ty němci v tom stejně mají nějaký nepořádek. U typu 4.0 mají ve výběru uvedenu kazetu 11–25, ale v objednávce je uvedena kazeta 12–25. U typu 5.0 mají zase v standardním provedení kazetu 12–27, ale při objednávce se za ni připočte příplatek 15 EUR.

                • ropman  

                  myslel jsem tím původně, že pokud si nechá tu co standardně montují a nenechá si ji za 10Eur (cca 240 Kč) jen přehodit za jinou, tak má ušetřeno polovic na nákup nové, ale ony se ty ceny u 10ti kol pohybují trochu jinde, já kupoval naposled na silničku 8mi kolo za 550 Kč …

    • katrops  

      Všichni Ti tady radili compakty a různé druhy kazet. Je tam, ale i možnost dodání s trojtalířem 52–39–30. Tohle všichni silničáři totálně zavrhují a neuznávají ?

    • katrops  

      Všichni ti tady radí compakty a různé druhy kazet. Je tam ale i možnost dodání s trojtalířem 52–39–30. To všichni silničáři úplně zavrhují a neuznávají ?

      • ropman  

        na silničce nemám s trojtácem zkušenost, ale protože mi vždycky stačil dvoutác a bude i lehčí a těch 30 zubů – nevím co bych s tím dělal, navíc v kombinaci s 25 a víc zubů na pastorcích … To leda obout na tu silničku pořádný drapáky a vyrazit do terénu :-)

    • xp3  

      Tak navážu ještě jednou…

      Jen bych chtěl poděkovat všem za podnětné rady a odpovědi na mé dotazy. Včera mi konečně dorazil balík. Dnes mám narozeniny, tak mi soudruzi z Reichu udělali radost o den dříve, no nevadí…

      Kolo je paráda, o moc hezčí než na fotkách na tom jejich webu.

      Kliky jsem měl mít 175, jsou tam 172,5 ale snad těch 2,5 mm nebudou moc znát, rozhodně se mi nechce posílta kolo zpátky. Kazeta je nakonec 12–27 (s compacty), dal jsem na radu Mloka – nejsem žádnej nabušenej biker. Pořád budu mít raději na kazetě jeden záchranej převod, třeba ho nevyužiju ale pořád lepší než aby mi chyběl…

        
      • xp3  

        Ještě foto…

        • Meduza  

          Tak gratuluju!

          Mam doma uplne stejnou stribrnou obludu (staflika, mam 66tku), akorat s trojpilou.. A docela lituju, ze jsem nesel do te 12–27 kazety, protoze vzdycky kdyz jedu domu do Barrandaku, tak na kasparka a jeste bych nejaky zuby vzadu navic i bral :)

          • xp3  

            Jj, díky…

            Kolik měříš, že máš 66? Já mám 197, vzal jsem 62 i když jsem měl mít dle jejich 64, ale pak už to na mě bylo moc dlouhé – zkoušel jsem kamarádovo kolo…

            I proto mě trochu mrzí ty kratší kliky, ale jak říkam 2,5 mm se snad ztratí

            • MlokCZ  

              Ty kliky tě ani tak mrzet nemusí. Podle mě i 175tky jsou na tebe krátký a chtělo by to 180tky. A takhle tě to aspoň bude více motivovat tam dát časem delší.

            • Meduza  

              Ja mam 196.. Pravda je, ze to je  dlouhy, ale nejak jsem nemel s cim to srovnat, takze jsem vzal tu 66tku. Jejich position system mi hlasil 64 na „chrta“ a 66tku na „pohodu“..

              Takze uz jsem si dal cca o 3cm kratsi predstavec a je to myslim f poho …

              • xp3  

                No uvidím jak s mi na ní pojede, ještě nebyl vůbec čas. Nejdřív ale musím dokoupit pumpu, nemám si ani čím nafoukat kola. Biková pumpa to neumí, proč na silničce nejsou taky autoventilky?:-)

                Ty si děláš nějakou sbírku kol od canyonu?

                • MlokCZ  

                  Na sbírku Canyonů jsou tu jiní experti :-)

                  I když já mám tak co říkat (jedna kostka ještě na cestě) :-)

                  • xp3  

                    Hlavně jeslti je budeš mít kam dávat…

                    Já jsem chtěl původně XC4, pak jsem dumal nad AM5, ale nakonec to dopadlo takhle. Divný co… Prostě mám to své HT, to bude muset do lesa stačit a silnička mi jistě otevře jinou formu cyklistiky. Pořád bych se nezlobil za toho fulla, ale rozpočet a ženuška nedovolují…

                    • xp3  

                      Konečně se našel čas, mohl jsem tak v tomto týdnu pojezdit cca 300 km a zhodnotit… Jak jsem předeslal, na silničce jsem nikdy moc nejezdil, v podstatě to ale splnilo mé očekávání.

                      1. je to fakt dřina – rychlé převody(proti MTB) svádí k rychlé jízdě – jak zrádné, po chvíli si uvědomuji, že nestíhám s dechem a nohy začínají tuhnout…
                      2. stabilita – nečekal jsem žádné zázraky, ale to jak mě rozhazuje vítr je víc než nepříjemné. Jízda ve spodním úchopu mi také na jistotě nepřidává, snad si časem zvyknu.
                      3. jízda ze sedla – zdá se, že zažité zvyky z MTB je nutno poslat k čertu, je to úplně o něčem jiném. Dráty v kolech lupou, holt základní model MAVICu, nebo volné dráty? už se dotahují v servisu.
                      4. převody – ač mám asi to nejlehčí CT 50/34 + 12/27, s kopci se peru. Předpoklad, že budu lítat stále kadencí nejméně 75 je víc než naivní. Díky MLOKCZ, že jsem dal na tebe, jinak by došlo na potupné tlačení… Jsem prostě sračka…
                      5. pohodlí – kupodivu si nestěžuji, silnička není zase takový kostitřas. Možná jsem ale zvyknutý ze svého HT, AL rám plus RS Judy TT pohodlím neoplývají – tlumící schopnosti mají nejvíc pláště.
                      6. posed – i tohle se dá, jen jsem z kokosu sundal štítek, ať tak nezakláním hlavu
                      7. řazení – SH 105, povedlo se mi jedno při řazení na velkou placku zmáčknout i př. brzdu. Naštestí mají vlažný nástup, tedy jsem nepolíbil matičku zemi. Che to asi zvyk a cit…
                      8. kolegové silničáři – zatím jsem se s nikým v grupě  nesvezl, možná dobře, aspoň nikoho nebzrdím ale někdy bych rád jízdu ve skupině vyzkoušel… btw. míjící se silničáři se asi nezdraví, pořád to zkouším, ale zatím žádný narozdíl od „blátošlapů“ neopověděl
                      9. hmyz – potkávám ho víc než v lese → bude lepší dýchat víc nosem, a nezapomínat brýle. jako varování beru pozrdrav vosy do krku
                      10. řidiči – většina je v pohodě, jen mě jednou opláchli ostřikovačema a občas někdo zabrnká na nervy těsným předjetím – to ale hlavně mladící s vytuněnou károu.

                      Ze silničky mám ale celkově parádní dojem, je to prostě úplně o něčem jiném než MTB. Obojí má pro mě své kouzlo, doporučuji vyzkoušet…

                       
                      • ropman  

                        jj, já sice psal že těch 27 zubů je moc (u nás v ČR asi jo), ale jak jsem teď pojezdil jižněji a i na bajku při stoupání po silnici při zařazeném 22/34 hledal občas ještě lehčí, tak už bych to tak nezavrhoval. Byl to prostě zvyk že větší kopce se jezdily ze sedla, takto si posedíš a nejspíš ušetříš síly (ale občas stejně prokrvuj :-)

                        Spodní úchop jen vyjímečně když chci jet móc rychle z kopce, jinak tak napůl za páky nebo ruce položený na horní straně řidítek.

                        Kolem Brna se zdraví, i když to taky není 100%, bez brýlí bych nevyjel už na žádným kole, takovej chrobák do čela naznačí jak by asi dopadlo oko. Na silničce jezdím bez přilby, tak nějak ze zvyku, nejsou tam ty kořeny a kameny který člověka rozhodí, ale vím že to není moudrý.

                        A máš pravdu – „je to prostě úplně o něčem jiném než MTB, obojí má své kouzlo…“ :-)

                    • xp3  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    • xp3  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                • Meduza  

                  Neee me ty dva stacej :)

                  Uz je nemam kam davat…

            • Pebe  

              ono se to nezdá, ale těch 2.5mm je sakra moc znát

              a jak píše Mlok, při tvojí výšce je 175mm minimum, spíš těch 177.5mm nebo 180mm. Sám od sebe to asi nepoznáš, ale jestli koupíš delší kliky, uvidíš že se pojede celkově líp

      • Lister  

        pokud jde o kazetu tak si myslím udělal dobře. Lidi jako Kubada nesmíš brát moc vážně – takový si nedokážou představit, že by za sezonu najeli miň než 15 tis km a podle toho taky mají převody :-)

        Já mám kompakt a 11–25 a dost často mi nějaký ten lehčí převod chybí – ono třeba jed na 34/25 nějaký 3 km výjezd se sklonem přes 10% je už celkem fuška. Zase na druhou stranu jsem po nějakých 8 letech zase zjistil že jízda do kopce bolí – to jsem už tak nějak zapomněl :-)

        • MlokCZ  

          Já konečně budu mít na nové silničce převody zcela na pohodu, bude tam 44/32/22 + 11/32 :-) A že to tedy bude „silnička“, tak tam tu kazetu nechám a nebudu ji měnit za 11/34 :-)

          Kdybych měl jezdit kopce u vás, tak bych byl totálně v pr… i s 34/27 převodem. Na příliš těžký převod se celý kopec opravdu lámat nedá, to jde jen chvilku a když jsou tam pak převýšení u vás v kuse i 1000m…

          • Lister  

            Neříkej mi, že ty snad budeš mít nějaký HT ??? :-O

            • MlokCZ  

              No nakonec je to tak :-)
              Přijdou tam Marathon Supreme 2,0 (takže hezky pořádný balóny) a bude to hlavně na silnici. Potřeboval jsem nějak vyřešit období bahna a když chci vyjet hned po delším dešti. Bahení lázně prostě nemusím a přeci jen na asfaltu to na fullu a hlavně s těmi plášti není úplně ono. A silničku už jsem kvůli pohodlí, posezu a převodům opravdu znovu nechtěl.

        • MlokCZ  

          A pak mě dostal letos výjezd na Tanvaldský Špičák v Jizerkách. To bylo sice po asfaltu (takže jsme si na začátku říkaly, že to bude oddechový výjezd, když není terénem), ale byl jsem proklatě rád, že na fullu mám 11/34 kazetu. Můj odhad toho nejprudšího úseku je cca 25%.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.