CANYON NERVE ES7 nastaveni tlumeni

15 nepřečtených
  • vset

    Zdravim ..... delsi dobu ctu toto forum a myslim si ze uroven tohoto fora je velmi vysoka proto se obracim o radu jak optimalne nastavit tlumeni u kola Canyon ES7 r.v.2007. Tlumic v zadu je PEARL 3.3 a ve predu FOX TALAS RLC.

    Dekuji

     
    0 0
    • Smazaný účet  

      základní nastavení tlaku v tlumiči a ve vidlici udělej podles sagu (zanoření po nasednutí) mělo by být někde mezi 10–20% no a odskok dej na nejrychlejší a v případě kopání ho lehce sniž.

      0 0
      • vset  

        V tom je prave ten problem kdyz udelam nastaveni podle sagu tak kolo je prilis tuhe – nezehli proto bych potreboval poradit nastaveni primo pro tento model myslim ze toto nastaveni sagu je pouze orientacni a neda se pouzit vsechny ramy kol

        0 0
        • Lišák  

          Ano, nastavení sagu je orientační. Pokud kolo nechodí moc do zdvihu, tak uber tlak. Nastav si to tak, aby v terénu, co normálně jezdíš ti chodil tlumič tak na 90% zdvihu. Ten zbývajíci zdvih budeš mít na případnou větší ránu.

          Sag nastavuj při „otevřených“ tlumicích jednotkách. Takže vypni „gate“ a nejlépe ještě i útlum maximálně otevři.

          0 0
        • pitos  

          Nikdo ti neporadí přesné nastavení(přesný tlak) pro tvůj bike i kdyby ten stejný model někdo vlastnil.Záleží na tvé váze,jízdním stylu a tvým požadavkům…je to individuální.Nastav to tak jak ti poradil Lišák a uč se řídit svými pocity,vem si pumpu do terénu a zkoušej.

           
          0 0
      • MlokCZ  

        10–20% je hodně špatný interval pro případ na který se ptá. Ono vůbec ten interval pro tyhle zdvihy je dost mimo, pod 20% sagu se na takovém zdvihu jezdí pouze ve zcela ojedinělých případech některých staveb s velmi specifickým průběhem.

        Pearl na ESku 07, tam bych dal sag 25–30%. Talas 07 to samé, ten je ještě poměrně progresivní, tedy sag rozhodně více než 20%, tak kolem 25% nebo také klidně až ke 30%.

        Pearl + ESko 07 je hodně progresivní kombinace, takže se může stát, že i se sagem 25–30% pořád ani nevyužiješ celý zdvih. Pokud to tak je, tak s tím ale nic neudělá, další navyšování sagu přes 30% jen kvůli využití zdivhu už není dobrý nápad.

        Já jsem nedokázal dostat Pearl na ESku 07 na doraz při blbnutí s menšími skoky ani při testování se sagem 35%, tak moc to na mě bylo progresivní.

        Samozřejmě ale platí co psal Lišák s pitosem.

        0 0
        • vset  

          Je to muj prvni full na zadnem jinem jsem nejel a tak presne nevim jak spravne ma fungovat. Zajimalo by me napriklad kdyz se postavim ze sedla a pohoupu se na kole tak tuhost predni a zadni stavby by mela byt v rovnovaze–stejna tuhost? Dale kdyz nastavim sag u talase kolem 30% coz je kolem 4cm snizim zdvih ze 140 na 100 ..... to je normalni?Jeste jeden dotaz u talase se da nastavit rychlost stlaceni ..pokud jsem dobre  pochopil z prispevku mam to uplne vypnout a nastavovat jen rychlost navratu proti „kopani“

          0 0
          • vset  

            Jeste dotaz pro Mloka – pises ze kolo i pri velkem sagu bylo hodne progresivni znamena to ze pri teto sestave z toho nikdy „zehlicku“ neudelam?

            0 0
          • Lišák  

            Při nastavování sagu na, dejme tomu 25%, na stojícím kole otevři jak kompresi, tak expansi. Až to budeš mít nastaveno, tak začni jezdit tam, kde to znáš. Voz s sebou pumpu a zkoušej přidávat, nebo ubírat tlak. Expansi přitahuj do té doby, dokud budou řidítka při návratu ze zdvihu „kopat“ do rukou. Já jezdím s vidlicí téměř otevřenou. Myslím, že TALAS má i high speed expansi. S ní a s kompresním útlumem Ti neporadím, to na žádné vidlici nemám. Snad Ti napíše Mlok. Já bych osobně kompresní útlum (při mých potřebách a stylu jezdění) asi moc nepřivíral. Mám rád citlivou funkci vidlice a s nořením do zdvihu nemám problém.

             

            To, čemu říkáš tuhost je ve skutečnosti tvrdost. Tuhost je pevnost v krutu.

            0 0
            • vset  

              Diky moc za odpoved uz to pomalu zacinam chapat jeste mam obavy z velmi nizkeho tlaku v talase pri sagu kolem 25% asi 40psi

              0 0
              • MlokCZ  

                Nevim kolik vážíš. Já jsem Talas 07 než šel k Milanovi na úpravu vozil foukaný na 45psi a vážím 70–72kg. Samozřejmě, že to neovlivňuje jen váha, ale i geometrie kola a styl jízdy.

                Moc nízký tlak způsoboje jediný problém a to, že se pak vidlice špatně vrací při změně zdihu na vyšší zdvih. Bohužel pro ideální rychlé vracení to chce tlak někde kolem 50–55psi. Dokud jsem to vozil na 45psi, tak prostě při změně zdvihu zpět na vyšší jsem musel vidlici více odlehčovat a sem tam se mi to nepovedlo kvůli tomu za jízdy.

                Teď mám upravený průběh u Talasu 07, výrazně sníženou progresivitu a tedy teď po úpravě foukám na výrazně více, kolem 60–65psi. A při tomto větší tlaku využívám celý zdvih (dříve kdybych nafoukal před úpravou na 60psi, tak mi tam zbydou tak 2–3cm nevyužitého zdvihu).

                0 0
          • MlokCZ  

            Když se postavíš do pedálů a pohoupeš na místě, tak jistě není cílem mít přední a zadní stavbu chovající se stejně, protože to nemá s podněty od terénu žádnou souvislost. Dle tohoto bych se neřídil ani trochu.

            Když nastavíš jakýkoliv sag, tak je jasné, že v tu chvíli bude zbývat už o to méně zdvihu. Tím, že bys u Talasu 07 nastavil sag nějaký hrozně malý třeba 10%, tím ale reálně chodící zdvih stejně téměř nezvětších, protože zase bude zbývat nevyužitý zdvih a nikdy nepůjdeš blízko dorazu. Ono to hodně záleží na váze jezdce a stylu jízdy.

            Kolik je ten ideální sag si musíš vyzkoušet sám, začni třeba na těch 25% a pak dle pocitů a využití zdvihu zkus případně víc (do těch 30%) nebo míň (do těch cca 20%).

            Expanze se nedá tak úplně dle kopání nastavovat. Samozřejmě, že můžeš to tak udělat, tedy dát expanzi na minimum a přidávat dokud to kope. Ale tohle rozhodně nemusí být ideální hodnota. Takhle bys to ideálně nastavil, kdyby vidlice měla jen jednu expanzi. Jenže Talas má high speed expanzi natvrdo nastavenou ve vidlici a ty nastavuješ už jen low speed. High speed expanze vždy zajistí, že větší fáze návratu ze zdvihu je rychlá i kdybys měl low speed expanzi téměř na maximu. Tedy u Talasu expanzi můžeš mnohem více přitlumit než jen na hranici kopání a vidlice se pořád bude vracet rychle, jen bude přitlumený konec návrat. Chce to vyzkoušet. Více o high/low speed expanzi je toho hodně v historii.

            No a co se týče komprese, tak ta je u Talasu k ničemu (komprese je potřebná až na vyšších zdvizích), pouze zhoršuje citlivost. Tedy kompresi bych na minimum, i tak bude o 5kg zhoršovat odtrh. Já mám na obou Talasech kompresi v podstatě téměř úplně vyřazenou (tedy na Talasu RLC mám rozsah předělaný místo původních 5–15kg které to přidávalo k odtrhu na 0–5kg a vozím to trvale na nejméně, tedy na téměř 0kg na RL druhém Talasu, kde to nejde štelovat to mám úpravou sníženo na minimum, co to šlo).

            0 0
            • vset  

              Diky moc …vazim 70kg presne jsi popsal problem pri snizovani tlaku je mi jen trochu  divne ze takovy tlumic se musi dodatecne upravovatu aby plnil svou funkci myslis tedy ze bych mel kontaktovat Milana a provest upravu tlumice?Na doraz nebo 90% zdvihu tlumic vubec nedostanu ani pri 40psi a kdyz vice snizim tlak nastane to jak jsi popsal ze tlumic ztrati uplne citlivost a prestava se vracet¨Muj styl je predevsim horska turistika v Jesenikach.Poz­deji bych se chtel dopracovat i k nejakym skokum ale nejsem si uplne jist zda je toto kolo na ne delany.Predevsim bych chtel aby co nejvice tlumilo narazy zposobene koreny  a pod. na lesnich stezkach

              0 0
              • MlokCZ  

                Na tom není nic divného. Progresivita vidlice ať je jakákoliv, tak nikdy nemůže vyhovovat všem váhovým kategoriím. Těžší (oproti mně ale výrazně) kamarád, co má 07 Talase taky nemá s originálním průběhem problém a na něj je to ± ok.

                07 Talas byl ale progresivní už opravdu trošku moc i na průměrně vážícího jezdce. 08 na tom byl v originálním stavu lépe (méně progresivní).

                U 07/08 Talasu lze naštěstí měnit průběh poměrně snadno změnou tlaku ve třetí komoře. Doma si to snadno sám ale neuděláš, jednak je na to potřeba speciální přípravek na foukání té třetí komory a pak složení Talas systému je slušná hodinářská prácička.

                Já bych si při váze kolem 70kg nechal Talas 07 upravit určitě. Kromě snížení progresivity ještě Milan zlepší citlivost (a to jak nepatrným snížemím pasivních odoporů – tady ale už není moc prostoru, v tomhle je na tom Talas velmi slušně, tak zrušením komprese).

                 
                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.