• CannondaleF29

    Ahoj, chtěl bych se zeptat co si myslíte o tomto kole:

    Cannondale F29 ve verzi 5

    http://www.cannondalebikes.cz/…ce/f29/f29–5

    Je to hliník a chápu, že za ty peníze může být i líp osazený karbon, ale ta Lefty vidlice je naprosto úžasná a vzhledem k tomu, že chci kolo k rekreačním vyjížďkám tak si myslím, že by mi to mělo stačit.

    Je mi 35 let takže nejsem mladík a předchozí kolo sloužilo 15 let. Tohle bych si rád koupil s tím, že mi to vydrží do 50 a pak už to asi bude jedno…

    Co se osazení týče, líbila by se mi asi víc ta 4, ale je to už moc na mě a tak si říkám tohle osazení ojezdit a tak za 2 roky nahodit novou sadu – nějaký SRAM 7–9 či tak něco – k US kolu mi to prostě pasuje víc než Shimano.

    Hodně by mě zajímala váha kterou jsem nikde nezjistil tak ve velikosti L a XL – měřím 185cm – případně zda někdo může doporučit velikost která spíše sedne abych věděl co hledat na projížďku.

    Také by mě zajímalo pokud to kolo někdo jel nebo vlastní jak to zatáčí – četl jsem nějaký testík a pán tam u staršího modelu psal, že na jednu stranu pocitově hůř než na druhou – moc se mi tomu nechce věřit to by pak snad nedělali… ?

    Je Cannondale obecně dobrá volba co na kvalitu nebo jen přeplácím značku? Ptám se z důvodu, že Deore osazení je dosti laciné, ale beru, že rám může být dobrý a Ta Leftyna asi taky nebude za babku, ty kola taky vypadají slušně, ale nejsem odborník… Nejsem z těch co potřebují XTR šaltr, jen bych rád věděl zda tady ty peníze jdou skutečně do toho rámu/vidle/kol nebo to jde jen na úkor značky – díky ;)

    0 0
    • kubad  

      vcelku drahé hodně připlácáš za značku, ale pokud ho chceš, kolo to bude fajn, na 185cm by mělo stačit L, ale radši vyzkoušet.

      zatáčí to úplně stejně jak kolo s klasickou vidlicí :D

      0 0
    • ThOOmi  

      Jak pises. Je to hlinik s tim, ze tam je Leftyna. Za tu si hold priplatis-v tom je cena podle me v pohode. Osazeni bohate staci na normalni jezdeni. Kolo Ti do 50 urcite nevydrzi, uz to neni to co byvalo, komponenty jdou rychleji do kopru a budes menit treba ob dve sezony-podle toho jak jezdis. Zataceni je s Leftynou uplne v podode, muzes jezdit i bez drze :-D :-D Na tvoji vysku je to takove na hrane, myslim, ze klidne muzes mit oboje, jde o to, jake mas proporce tela. Ja se svymi 174cm jezdil 19" 26ku, 17,5" 29ku a 18" 27,5. Muzes porovnat se svym kolem, nebo pri nakupu na prodejne…

      0 0
      • CannondaleF29  

        Tak komponenty jsem nemyslel, že vydržej – jak sem psal až se ojezdí deore cca 2 roky – šoupnul bych tam Sram. Jde o to zda to vydrží rám a vidlice – samozřejmě počítám s údržbou, výměna ložisek a td…

        Jinak když kouknete na to osazení – přeci jen to ve mě hlodá – nebyla by lepší volba ten vyšší model ta 4 ?

        Má to Magury je to na Sramu… či se vám jeví vhodnější pořídit tu 5 a až se to ojede tak přeházet komponenty? Zas třeba ty brzdy by pár let vydržet měli a ty magury prý brzdí moc pěkně… Nechci do toho moc zahučet, ale kdyby to bylo výrazně lepší řešení možná bych i přihodil i když by se to o nějaký měsíc odložilo.

        0 0
        • tretys  

          Tak MAGURY oproti shimanu, brzdí mnohem hůř. Minulý rok jsem je měnil na novém kole za shimana. A to jsem měl vyšší model.

          0 0
          • CannondaleF29  

            Ty Magury MT2 brzděj hůř jak Deore? Jsem četl jaký to sou fajn brzdy na pomezí AM/EN – já na tom chci jezdit obyč XC – silnice, polňačka, lesní cestičky… ale zas mám rád ostré brzdy – Maguru sem nikdy nejel a kámošovo Shimano SLX starší model oproti Avidu Elixír 1 nebo 3 u druhého kámoše tak Avid jedůvky.

            0 0
            • kubad  

              zase nemůžeš věřit všemu co kdo napíše :D

              podle testů je rozdíl mezi Deore a MT2 zanedbatelny

              skoro 1% výkonu ve prospěch Shimana teda no ale MT2 jsou o 100g lehčí na pár zase :D

              ale pocitově se Shimana a Magury chovají dost jinak

              0 0
              • CannondaleF29  

                Aha a jak se tedy chovají ty Magury? Sou spíš takové vláčné nebo to sou jedůvky jako Avid?

                0 0
                • Azmir  

                  Až moc vláčné :)

                  0 0
                  • CannondaleF29  

                    Zkazil si mi radost :( – ne díky tak dobré vědět, jen potom moc nechápu proč je dávají na dražší model, proč tam nešoupnou spíš Avidy když je to navíc stavěné na SRAMU…

                    0 0
                    • Milvus888  

                      Vláčné až moc, v tom má azmir pravdu, ale avidy jsou snad ještě horší.. projev celkem v pohodě, ale oproti shimanu je to bída… avidy taky často rády vibrují, seřídit je, je dost problém (aby neškrtaly) takže bych dal jednoznačně přednost shimanu.. mluvím z vlastní zkušenosti, měl jsem Avidy elixir 7 a přešel jsem na shimano xt..

                      0 0
                      • CannondaleF29  

                        Čumím – buď se Avid pohoršil nebo Shimano zlepšilo :D

                        0 0
                        • Azmir  

                          Shimano je ted na míle daleko od avidu, už ale vyhodili jejich hlavního brzdového inženýra, tak se teď třeba avid zlepší :)

                          0 0
                    • Azmir  

                      No myslím že ta magura bude lepší než avidy, ale chodem mi teda absolutně nesedly.

                      0 0
      • CannondaleF29  

        A geoška je jaká – je to kolo spíš do komfortu/rovný posed nebo víc na sport/natažený posed – v současnosti mám hodně natažený posed a většina dnešních kol mi přijde jako moc křeslo, takže bych asi volil spíše větší rám kvůli delší délce a ladil představcem/se­dlovkou.

        0 0
        • kubad  

          L ko bude podle mě akorát, a 622mm efektivní délka je spíš delší rám

          XL bude podle mě zbytečně velké

          co máš za rám že jsou proti němu současné křeslo?

          0 0
          • CannondaleF29  

            Diamond Back – ještě ocel s pevnou vidlí, takže úplně jiná geoška než se dnes dělají a sem zvyklej na kole dost ,,ležet,, ale když říkáš, že L by mělo být v pohodě tak bych případně tedy dal jen delší/negativní představec – to by mi snad mohli i vyměnit rovnou při koupi – nebo čekal bych to u kol v této ceně za nějaký menší doplatek.

            0 0
            • kubad  

              nevěřím že ten Diamond Back rám bude delší, ale asi tam máš kilometrový představec :D

              jinak s prodejcem by výměna představce měla jít dohodnout

              0 0
              • CannondaleF29  

                Jo bude to spíš dlouhým představcem a hlavně pevnou vidlí díky čemu máš řídítka prostě razantně víc dole než je dnes běžné, proto když dnes na něco sednu tak sedím jak za stolem :) Pokud půjde bude to OK a pokud nepůjde, řeknu, že půjdu koupit jinam :D

                0 0
    • Dejv94  

      Mám karbona (viz profil), nepociťuju nějáký problémy při zatáčení, stejně tak neplatí pověra že se nedá jezdit bezdržení… vše uplně vpohodě jak na normálním kole. Co se týče Lefty, mám ještě starší verzi s manžetou, ale oproti ostatním vidlicím luxusně žehlí. Nevím jak u hliníkové verze ale u karbonu je přímá montáž přesmykače na S3 nebo tak něják to je označený a přesmyk musí být přesně na počet zubů na placce (problém při prípadné výměně převodníků). Jinak já s ním jsem naprosto spokojen. Jinak dávat na takové kolo 7 nebo 8 kolečko je nesmysl, zůstal bych u desítky a max upgradoval na 3×10 (pokud ti nebude stačit 2×10).

      0 0
      • ThOOmi  

        Jake 7 kolecko? :-D Myslel spis Sram X7, X9,…

        0 0
        • CannondaleF29  

          JJ přesně tak myslel jsem Sram X7-X9 tak jako je osazená ta 4ková verze. Jelikož sada je stejně spotřebák dávat tam něco výrazně dražšího si myslím nemá smysl…

          Jinak díky za zkušenosti – ten hliník má dle fotek přesmyk na objímku – což se mi dvakrát nelíbí no zrovna tak vedení lanek bych čekal vcelku – takové drobnosti, ale zamrzej, každopádně efekt z tý vidlice je úžasnej to vyvažuje vše :D

          Ještě sem teď koukal ta 4 oproti 5 má i jinej představec a řídítka sedlovku – ten představec je výrazně ,,hezčí,, :D A taky sem koukal, že jsou použitý lepší dráty od DT SWISS plus jiný střed, hlávko a a ty brzdy – jen si nejsem jist zda ty změny vydají za dalších 10 000 což je cenový rozdíl.

          Do jaké verze 4 nebo 5 vzhledem k poměru cena/výkon/ by jste šli?

          0 0
          • Dejv94  

            Jo, přebral jsem si to napoprvé jinak, moje chyba. Na verzi 4 je Opi představec, představec je sešroubován zespodu trubkou která drží vidlici v rámu. Na levnější verzi je klasicky trubka a na tom přimontován klasický představec. Osobně bych šel do carbonu 3.

            0 0
            • kubad  

              80 klacků je ale celkem dost :-(

              0 0
              • CannondaleF29  

                Nojo tak do karbonu bych třeba i šel – když mi někdo doplatí těch 20 :D Né asi i tak ne – vidle je tam stejně hliníková tak takle to bude spoň pěkně v celku :) 80 je na mě prostě mimo… i těch 65 bych už žral jen plesnivej chleba a vodu :D Zas je fakt, že ten ,,kokpit,, se mi líbí víc a asi to bude i lehčí zas o kousek a má to vysněný SRAM :D

                0 0
                • Smazaný účet  

                  koncem sezony byvaji vyprodeje a daji se i karbonove ht koupit se slevou.

                  jinak k diskuzi, zataci to bezproblemu, lefty je super zehlicka a velikost bych vzal spis L, ja mam 188 a vozim Lko.

                  0 0
                  • CannondaleF29  

                    Aha bezva tak to sem o 3cm menší tak to bude L a případně ladit jen ten představec.

                    No slevy – procházel jsem to a hliník model 2013 je o 3 tisíce lacinější jak 2014 :D I když carbon maj za 70 to už je o 10 míň, ale na mě stejně pořád moc a tak nějak nevím – má to nějaký význam u takového kola mít karbonový rám? Ta váha tam asi reálně moc rozdílná nebude, možná více pohodlí, zas bych se bál, že až mi to někde spadne, že to rupne a budu v řiťi… :D

                    0 0
                    • Milvus888  

                      tak hlavní výhodou u karbonu je pohodlí..

                      0 0
                      • nooski  

                        A v případě nějakého požkození mnohem snadnější oprava než u hliníku.

                        0 0
                        • CannondaleF29  

                          Nojo, jenže to bych se na tom kole vysloveně bál, pokud bych to dával opravovat v ČR a věděl, že to dělá nějakej Lojza na koleni… :(

                          Co mě taky odrazuje, dost sem slýchával, že třeba různé vlepované kovové části jako třeba závity ve středu a td po čase povolej a začnou v tom bejt vakly a td…

                          Jako berte mě prosím s rezervou – nikomu nechci pomlouvat jeho karbonového miláčka za 200 :) Jen jsem běžný spotřebitel a u silničky bych se tomu třeba nebránil, ale u MTB mi přijde, že člověk to dost často položí na nějakej kámen nebo tak a prostě mám z toho trošku strach a měnit rám po 2–3 sezónách určitě nechci i za cenu horšího komfortu. U oceli sem tohle nikdy neřešil co to zažilo pádů a td, komponenty se museli třeba měnit, ale rám je věčnej…

                          Proto bych to asi spíš viděl na hliník… samo i ten se dá rozbít, jen nemyslím, že praskne tak nějak sám od sebe, když mi třeba nešikovně spadne opřené kolo…

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Tak na opravu to samozřejmě můžeš poslat i třeba do USA. Ale myslím si, že v ČR pár solidních firem zabývajících se karbonem už existuje.

                            0 0
                          • nooski  

                            No vidíš já jsem přetrhl 2 ocelové řetězy, zlomil jeden hliníkový rám, zlomil ocelová řidítka na BMX a praskl hromadu ocelových drátů kol. Karbon mi zatím neprovedl nic :-)

                            0 0
                          • Azmir  

                            Nechcu tě nějak urazit, ale jde prostě vidět, že se v tom nepohybuješ, obecně co se týká různých rán, kamínků, nárazů atd toho carbon vydrží víc než hliník, oprava je snadná a relativně levná (kolem 2000 Kč). Oproti tomu, když ti praskne hliník nebo do něj uděláš díru, tak ho většinou můžeš vyhodit, opravdu bych se carbonu nebál a dal mu dokonce výraznou přednost před hliníkem.

                            0 0
                            • CannondaleF29  

                              Ne tak já se neurážím a sám říkám, že se v tom nevyznám a neorientuji… Jen prostě co se tak říkávalo no, že karbon je super pro lidi co si můžou dovolit měnit často kola a nebo pro závodníky co mají stejně co rok novej rám.

                              Jestli je ten karbon vážně co se životnosti a nárazuvzdornosti lepší než hliník, pouvažovat bych o tom mohl… jen stejně si myslím, že tu bude stále ten finanční limit i u staršího modelu.

                              Já si původně říkal vyberu něco kol 40 max 50 a už teď tedy řeším kolo za 55 respektive 65 a to už je u mě přes rozpočet a dát navíc ještě pár tisíc si prostě dovolit nemůžu to bych musel odložit tak na podzim a vzít tedy nějaký letošní výprodej?

                              Osobně tedy neznám nikoho komu praskl rám a to v mém okolí ,,kluci,, jezdí i na prvních hliníkových modelech kolem roku 2000 a padá to sou zedřený a td, ale nikomu nic nepraská :)

                              Takže to má skutečně smysl to teď ,,zabalit,, a počkat na konec sezóny a vybírat výběhovej karbon?

                              0 0
                            • CannondaleF29  

                              Že nad tím ještě tak uvažuju.

                              Když se mi zničí hliníkovej rám vyjde mě to na cca 15 tisíc.

                              Když se zničí karbonovej dám za to minimálně 30 tisíc.

                              Jak hliníkovej tak karbonovej model v této ceně má hliníkovou vidlici kde ten spoj u náby musí být dost namáhán a přesto to nejspíš nikomu nikdy neprasklo. Drtivá většina karbonových kol používá také hliníkovou vidlici, proč bych se měl bát toho, že mi praskne zrovna rám…

                              Když si to vemu dál představce jsou opět většinou hliníkové, co vím od kamaráda co jezdí silničku, karbonové se neosvědšily a jsou díky nutnosti zachování spolehlivé pevnosti většinou ještě těžší než hliníkové modely.

                              Beru, že karbon bude pohodlný a že asi bude mít lepší vlastnosti co do tuhosti záběru. Na druhou stranu jak jsem psal, kolo chci k rekreačním účelům. Nicméně určitě nevidím problém v tom jezdit hliníkový model, je to léty prověřené a pokud to člověk používá k tomu na co bylo kolo stavěné – to jest s XC kolem nejezdit nějaké Enduro/Fr tak si myslím, že nějakého prasknutí se opravdu nemusím bát.

                              Pokud by se dal sehnat karbonový model kol 60 tak bych si tedy možná i počkal až sleze a něco přihodil, ale jinak nevidím nutnost v tom si dalších 20 tisíc připlácet – ty peníze už na to stejně nemám (nechci vybělit účet) a i kdybych je měl raději je dám třeba do lepších kol.

                              Ještě o tom popřemýšlím a uvidím, třeba se pokusím projet si oba modely jestli v tom vůbec poznám rozdíl – zcela upřímě, každé kolo dnes za 20 tisíc je obrovský posun oproti tomu co mám teď takže věřím, že i s ALU modelem budu případně spokojen – karbon tedy zatím nezamítám, ale jak sem psal, nesměl by stát nějak výrazně víc jak 60.

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Na rekreační jezdění je hliník úplně v pohodě, nenech se zblbnout klasickou B-F masírkou.

                                0 0
                                • CannondaleF29  

                                  :D já sem tu novej, ale taky myslím, že mi bude stačit ten hliník za 55 případně vyšší hliník za 65 – musel bych sehnat o něco laciněji, nebo počkat na konec sezóny zda se něco najde na tom karbonu, ale spíš si raději užiju už tuhle sezónu…

                                  0 0
                                  • Dejv94  

                                    Tak karbon je o hodně pohodlnější… Pokud nehodláš s kolem třískat na všechny strany, tak karbon vydrží víc než hlína. řekl bych ale že stejně dřív rozstřelíš kola než aby ti povolil karbon rám nebo Leftyna (díly Lefty jsou kované!), Hliníkovej rám ti taky vydrží, ale s postupem času ten karbon stejně vydrží víc (měknutí, únava a mikropraskliny hliníku).

                                    0 0
                              • Azmir  

                                Nevím co se to snažíš hned nějak překroutit, ale nikdo ti tu ten crabon neutí, pouze ti každý napsal jeho výhody. Jak píšeš, když zničíš hliníkový rám, dáš za něj 15 tisíc, ovšem když zničíš carb rám, oprava vyjde na 2 tis a ne 30, teda za předpokladu že nesejmeš srnku jak je tady na bf zvykem a nebudeš mít kolo na 20 dílů.

                                Na jedné straně píšeš, jaký si rekreační cyklista a že carbon nepotřebuješ, ale přitom dáváš do kola 60 klacků. Cannondale je super, taky bych jeden bral, ale prostě dát za hlínu takové prachy, jenom proto, že mám lefty, která má tak max. image a jinak podle mě nic extra navíc nepřináší, mi přijde trochu úsměvné.

                                Já ti nevím, některým se to možná nebude líbit, ale přece jenom ti to tu hodím, vážně ses nekoukal třeba na canyon ? DOstaneš kvalitní carb. rám, dostaneš tvůj vysněný sram, máš tam obě pevné osy, SID oproti lefty snad kromě tuhosti nebude rozhodně zaostávat.

                                Prostě na pohodvé ježdění, když mi nejde o image a vyloženě nemusím mít jedině lefty a nic jiného, tak radši bych vsadil na canyon a jeho carbon, budeš mít špičkové carb. kolo na sramu, slušných kolech a vidlici za stejné peníze, za jaké dostaneš hliníkový cdale na deorku, ač s lefty.

                                Je to tvoje volba, dělej jak myslíš, já ti jenom napsal svůj názor, třeba ti to pomůže, třeba ne, každopádně hodně štěstí at už zvolíš cokoliv ;-)

                                0 0
                                • CannondaleF29  

                                  Dík no Canyon znám a vím, že asi dostanu za stejné peníze víc muziky…

                                  Nevím jak dalece bereš rekreačního jezdce, já si těch 5000 km za sezónu najezdím, beru že to tu mnozí dají mnohem víc, já tím jen chtěl říct, že se na kole snažím jezdit častěji ale nezávodím na něm – prostě vyjížďky na pohodu, užít si to a nebo vyrazit s přátely.

                                  Ten Cannondal jsem vybral proto, že se mi prostě hodně líbí a bude mi dělat radost jezdit na takovém kole – řekl bych, že je to něco jako když lidi jezdí na titanové Moratce nebo nějaké staré luxusní oceli – určitě by dnes našli třeba lepší kolo za ty peníze, ale dělá jim to radost líběj se jim takový kola tak proč ne…

                                  Jinak když si načrtnul Canyon osobně mi přijdou zajímavější kola Radon – nejvyšší model ZR Race nebo základní Black Sin – osazené je to samozřejmě výrazně lépe, leč právě proto, že jezdím rekreačně si myslím, že už rozdíl mezi komponenty nebudu tak vnímat a daleko více osobně ocením to pro mě pěkné řešení s Leftynou – i proto neprahnu po karbonu.

                                  Mám prostě tyhle peníze na kolo a chci si udělat radost – ber to třeba tak, že je mi 35 a klasickej dárek chlapů kolem 40 Porsche 911 si nemůžu zatím dovolit, tak si chci udělat radost v jiném směru, který mě zajímá a to cyklistika.

                                  Jinak neříkám, že mi nutíš karbon a opravdu se nechci s nikým hádat, jen si prostě nemyslím, že by to zrovna konkrétně mě přineslo něco víc – tobě třeba ano, jezdíš třeba víc, jezdíš závody nebo já nevím a využiješ to – já na tom nikdy neseděl a problém v hliníku nevidím…

                                  Ale jak jsem psal, nechám si to projít hlavou pokusím se projet si to v karbonu a uvidím, třeba mě to chytne třeba ne a zůstanu u toho hliníkového rámu a budu si to moci dovolit koupit teď na léto, nebo si řeknu ten karbon byl vážně poznat a vyplatí se počkat…

                                  0 0
                                  • Dejv94  

                                    Když koupíš hlínu, budeš mít „jen“ Lefty (Flash 5), nic proti ale hliníkovej Cannon je prostě stejnej jak jakejkoliv jinej hliník. Pokud koupíš Carbon 3, budeš mít Lefty, luxusní rám a Opi představec (a pokud si koupiš i karbonovou sedlovku – třeba Save sedlovku, tak budeš mít luxusní žehličku).

                                    0 0
                                    • CannondaleF29  

                                      Dobře zeptám se takhle – když koupím hliník a píšeš, že budu mít hliník jako každej jinej – když koupím karbon… čím je jinej než karbon od jiných výrobců?

                                      Ta leftyna je prostě pěkná ten OPI představec ano je to pěkné řešení a proto i zvažuji tu 4 která ho i na hliníku má.

                                      0 0
                                      • Dejv94  

                                        Tak obrovskej rozdíl je v zadní stavbě. Karbonová krásně tlumi a „nedrnčí“ do zadku. Spousta značek používa čínský rámy s jejich logem, Cannondale má vlastní vývoj. Když to srovnám právě s tou čínou (sám jsem měl loni karbonovou Demu, mám ji v profilu), tak čínskej rám byl těžkej ale neskutečně tvrdej, Cannon je mnohem lehčí a zadní stavba pruží tak jak má (ploché vzpěry, do boku se nehne a pruží vertikálně) a v kombinaci s karbonovou sedlovkou (průměr 27,2!) je to neskutečně pohodlný kolo který letí jak raketa. Osobně jsem hliníkovýho Cannona nikdy nesedlal.

                                        Jinak ještě se píše o tom že Cannondale využívá nějáký balistický karbon co se využíva při konstrukci pancíře na obrněných vozidlech, ale o tom moc nevím. Udajně by měl být mnohem odolnější na poškození od nárazů cizích předmětů.

                                        0 0
                                        • CannondaleF29  

                                          Jo ten materiá to jsem včera taky někde četl – prej musej dokládat každý spotřebovaný kg.

                                          Nojo mají vývoj, ale výroba bude stejně v číně, vlastní vývoj má i ten Canyon nebo třeba Focus a td řada firem.

                                          Jinak si myslím, že i hliníkovej Cannon bude lehkej – v dnešní době to je u takových rámů rozdíl třeba 200g to opravdu nepoznám na rámu. To pohodlí beru no projedu to.

                                          Myslím, že i ta hliníková ČTYŘKA bude vážit kolem 10–10,5 kg pro mě obrovskej rozdíl z 15kg :D

                                          0 0
                                          • Azmir  

                                            Aby ses nedivil, ta pětka má přes 11,5 ;-)

                                            0 0
                                            • Rubi  

                                              presne :D

                                              0 0
                                            • CannondaleF29  

                                              Já psal ČTYŘKA – lehčí řešení představce, helčí sada – rozdíl Deore a X7/X9 bych typnul na cca 0,5kg, jiné doplňky, lehčí brzdy o 0,2kg takže kolem 10,5 to je reálné ;)

                                              Někde jsem na zahraničním vebu našel váhu a tam těch 10,5 psali – jen nevím velikost.

                                              0 0
                                              • Azmir  

                                                0,5 kg na sadě deore proti X7/X9 ? To si teda hodně mimo, takový rozdíl snad není ani Deore proti XTR :D čtyřku ale snad nekupuješ ne? Jinak i ta bude mít nad 11 kg, na to vem jed.

                                                0 0
                                                • CannondaleF29  

                                                  Právě, že ta 4 mi leží v hlavě a asi jo docela bych do ní šel.

                                                  Tak sem jí našel takže hliníková 4 rok 2014 převážená má 10,8kg

                                                  Takže argument váhy u karbonu jaksi nemá smysl – takže už jde jen o to pohodlíčko ;)

                                                  0 0
                                                  • Dejv94  

                                                    Tak možná v S rámu a bez pedálů. Ale i tak té váze nevěřím, bude to přes 11kg a né málo.

                                                    0 0
                                                  • CannondaleF29  

                                                    Důkaz místo slibů…? Mě to zrovna jako malej rám nepřijde – ty ERGONY sou odporný ble :(

                                                    http://www.mountainbike.nl/…iewtopic.php?…

                                                    0 0
                                                  • Rubi  

                                                    necekej od karbonu zadne extra pohodli, jak tady kazdy pise :) ja jsem treba rozdil v pohodli mezi S stumpjumperem HT a carve nepoznal…

                                                    0 0
                                                  • Breakpain  

                                                    Je to individualni. Zazrak to neni, ale mam pretrhane vazy v kotniku a v koleni – oboji je citlive na otresy a zlepseni na carbonu citim. Neni to full, ten je jinde, ale i tak rikam, ze to poznam diky vazum. Pokud je clovek zdravy a neresi vahu atp, jen kvuli pohodli bych take nepriplacel. Bezduse udelaji vetsi sluzbu – od te doby co mam 1,8 vzadu pri 100kg je to jako blbe pruzici full ;-).

                                                    Zkusenost s AL i carbonem zrovna u zminovaneho modelu znacna :-)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    jeste pridam ze karbon ma vyhodu v tom, ze nevede statickou elektrinu (prujezd pod sloupy el. vedeni) a take se v tom ramu nesiri lupani (napr. od stredu) a neni tim padem tolik slyset.

                                                    0 0
                                                  • Azmir  

                                                    Jenomže to je hmotnost bez pedálů a bez těch předpokládám jezdit nebudeš, takže už si pár set gramů nad 11 ;-)

                                                    edit: blbě zařazeno

                                                    0 0
                                                  • CannondaleF29  

                                                    To je otázka zda to vážil s nebo bez těch pedálů – a taky je možné, že to vážil s těma tykadlama hnusnejma :)

                                                    Nejsem gramař – jestli to bude 10, 10,5 nebo 11 mě nezabije – pořád to bude o pár kg míň než teď na 26 :D A to je od 29 na hliníku s odpruženou vidlí slušnej výkon.

                                                    0 0
                                                  • Azmir  

                                                    Nechcu nic tvrdit, ale podle mě nevážil nic a má to z německého webu, kde píšou 10,8 approx to zmamená bez bedálů a v kdo ví jaké velikosti. Jinak s canyonem se budeš pohybovat okolo 10,7.

                                                    0 0
                                                  • CannondaleF29  

                                                    To je možné, že bude lehčí – ale to může být i ten Cannondale časem až ojedu sadu a dám třeba jinou/lehčí nebo si časem koupím druhou sadu kol tak jako to mám teď na 26… rám sám o sobě bude poměrně lehkej a vidlice tuším patří mezi nejlehčí modely vůbec – když pominu karbonové. Takže váhu dělá osazení a to je do jisté míry spotřebák, který se časem stejně bude muset vyměnit.

                                                    A rozdíl váhy 100–500g je asi tolik jestli na kolo navěsím tachometr, blatníčky, nebo košíky… to nic není.

                                                    Jinde byla zas váha 10,5 – takže věřím tomu, že do 11 to bude – zas berte v úvahu to, že ta vidlice je o 0,5kg lehčí než je běžné.

                                                    0 0
                                                  • Dejv94  

                                                    Přečti si můj příspěvěk níže! Žádná teorie ale fakta.

                                                    0 0
                                                  • Azmir  

                                                    TA vidlice rozhodně není o 0,5 kg lehčí než je běžné, prosím neplácej krávoviny.

                                                    0 0
                                                  • CannondaleF29  

                                                    Hliníková váží 1400g – běžná lehká vidlice jako Reba je cca 1600–1700g – lacinější modely klidně 1800–2000g

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    jj hliníková je lehce nad 1400g a k tomu potřebuješ ještě přidat váhu krku k OPI představci ccca 100g takže si přes 1500g a to od Sida zase tak daleko není, ale OK cca 200g ušetříš :D

                                                    0 0
                                                  • Azmir  

                                                    Tak.

                                                    0 0
                                                  • CannondaleF29  

                                                    Aha tam je vlastně ještě krk – sorry na to sem zapoměl :(

                                                    0 0
                                          • Dejv94  

                                            Tak s tou váhou nepočítej. Můj Cannon Carbon 3 měl v základu nějákých 11,5kg (XT, Elixir 9, hliníkový doplňky C, původní zapletená kola 2098g!)

                                            0 0
                                  • Azmir  

                                    Tak canyon pravděpodobně bude mít v rámech nějaký větší vývoj než radon, sice nevím jak to mají radony u nejvyšších modelů, ale canyon bude zřejmě o level výš, to ovšem neznamená že radon bude nějak špatný.

                                    Jinak nevím, proč tu pořád mluvíš jenom o leftyně, ano je to zajímavé a nevšední řešení, ovšem ani to by mě nepřinutilo dát 60 klacků za hliníkové kolo na deorku. Osobně si myslím, že víc využiješ komfort a pohodlí, nemuvím ted jenom o rámu carbon vs hliník, ale vyšší sada prostě lépe řadí, když budeš mít kolo o nějaké to kilo lehčí, tak bys to poznat taky mohl, to že na lehčích kolech to líp pojede pravděpodobně poznáš taky. Jak už napsal dejv, prostě nebýt leftyny tak ten cdale není nic výjimečného.

                                    Ale jak píšeš, zamysli se a uvidíš na co přijdeš, jestli je pro tebe lepší pohodlnější, lehčí kolo na vyšších komponentech a lepších kolech, která lépe pojedou nebo prostě budeš mít „obyčejné“ hliníkové kolo s leftynou za 60. papírů.

                                    0 0
                                    • CannondaleF29  

                                      Tak myslíš, že bude nějaký zásadní rozdíl v řazení na tomhle novém Deore a třeba XT ? To bych neřekl – větší rozdíl bych čekal na SRAM/SHIMANO to poznám, ale ty sady pokud se jedná o tyhle zmíněné verze bych si netroufnul tvrdit, že poznám.

                                      Kola – ptal jsem se tu na začátku jak jsou na tom ty ZTR Rapid – ostatně jsou i na tom karbonu za 80.

                                      Sou to bezdušáky tak snad by to nemuselo být špatné… ?

                                      Canyon/Radon dobře třeba je Canyon dál – vidíš a mě zrovna zaujal spíš Radon, ale OK proti Canyonu nic nemám. když já spíš hledám něco co tu nemá každej – jo beru, že canyonu tu asi taky nebude tolik jako Spešlu nebo Meridy, ale ten Cannondal je prostě větší exotika… Na NINERA bys řekl co? Předpokládám, že plus mínus asi to samé, jelikož na ,,luxusnější,, verze není a základní stojí taky balík a sou na hliníku.

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Zrovna XT a Deore na řazení poznáš s přehledem, XT je prostě takové ráznější. Na přehazce a přesmyku to ve čert. A souhlasím s tebou, že desítkové Shimano je na tom v globálu líp než desítkový Sram. Kde jsou ty doby, kdy Sram řadil krásně přesně se slyšitelným prásknutím :)

                                        0 0
                                      • Dejv94  

                                        Tak zrovna mezi Deore a XT je obrovskej rozdíl. Deore je takový… ehm houbový, XT chodí lehce, tvrdě a přesně. Osobně jsem jezdil desítkový Deore, SLX i XT. mezi Deore a SLX je malej rozdíl, ale mezi SLX a XT je obrovskej skok.

                                        0 0
                                      • Rubi  

                                        na zavodech jezdi cannonu vic nez merid :D zas takova exotika to neni

                                        0 0
                                      • Azmir  

                                        Tak Deore vs XT bude určitě rozdíl a určitě ho poznáš, ovšem bohužel jsem to nové Deore nejel, takže nemůžu říct jak moc velký ten rozdíl je. Jestli čekáš rozdíl SRAM/Shimano, tak ho čekáš správně, ovšem ve prospěch shimana, což by tě možná mohlo překvapit.

                                        ZTR rapid budou zřejmě v „poho“, jsou to nové ráfky, nejsou s nika moc zkušenosti, o ty tu nejde, jde tu spíš o náboje, předpokládám že na modelu za 80 už deore náby nejsou.

                                        Já proti radonu nic nemám, jen konstatuju, že technologicky na tom canyon bude líp, nic víc, nic míň, určitě i radon bude mít to carb. HT hodně slušné.

                                        Cannondale na jednu stranu je exotika, ale je třeba si uvědomit, že to je taky kvůli ceně, prostě když se lidi podívají, co za X tisíc dostanou u cdalu a co jinde, tak většinou cdale nekoupí, pokud si někdo koupí cdale, tak většinou dopředu ví, že ho chce, ať už z jaéhokoliv důvodu.

                                        Co se nineru týče, tak zajímavé kola, ovšem taky si za ně nechají zaplatit, niner ovšem vidím trošku jako větší kultovku než cdale.

                                        Psal si, že chceš aby ti kolo 15 let vydrželo, možná je třeba taky podotknout, že za těch 10–15 let třeba víc oceníš pohodlí toho crabonu než tvrdý hliník, z kterého tě budou bolet záda ale hlavně ty na tom budeš jezdit :)

                                        0 0
                                        • CannondaleF29  

                                          Rozdíl Shimano/Sram – já vnímám tak že Sram chodí ztuha a Shimano je máslo – To STX RC co mám bych řekl, že chodí ještě tak nějak tuze, ale ty novější Shimana sou hodně měkoučké… ale jak říkám já osobně bych dal přednost Sramu – už z toho důvodu, že pohon vydržel vždy déle – kazeta, řetěz, převodníky.

                                          Ty náboje – ano na té PĚTCE je Shimano 525 – na karbonu 3 je Sram X9 a na hliníku 4 je také Sram X9 – ta 4ka je stejně osazená jako ten 3 kovej karbon, rozdíl je jen v rámu.

                                          takže aktuálně se mi asi nejvíc zamlouvá ta ČTYŘKA.

                                          Jo je to možné, že jako starší ocením pohodlí – říkám projedu uvidím – když to bude vážně rozdíl tak si počkám na ten ,,neprůstřelnej,, karbon :) I když teď čumím, že ten zrovna dělaj v děsných barvách :(

                                          0 0
                                          • jIrI___  

                                            " Sram chodí ztuha a Shimano je máslo"

                                            To platilo v době devíti pastorků :)

                                            0 0
                                            • CannondaleF29  

                                              Sakra – to je svět všechno je naopak… Avid prej nebrzdí, Sram neřadí… :D

                                              0 0
                                              • jIrI___  

                                                Ale řadí, jen se prostě prohodily ty charakteristické vlastnosti Shimana a Sramu :). Ty rozdíly sice nejsou tak velké jako kdysi, ale jsou.

                                                0 0
                                                • Breakpain  

                                                  Jako ze u 10ky je Sram maslo a Shimano jde ztuha?! Prave jsem chtel delat upg „radim Sramem, brzdim Shimanem“ :-). Zkusenost Shimana na 10ce, ale Sramu jen na 9ce.

                                                  0 0
                                                  • Azmir  

                                                    POčkej to chceš desítkové Shimano vyměnit za desítkový sram? Proč? V čem očekáváš rozdíl? Myslím že třeba desítkové XT řadí krásně, krátký chod, rychlé a tiché řazení atd.

                                                    0 0
                                                  • Breakpain  

                                                    SRAM mi přišel tužší, což se mi líbilo víc … tohle od toho čekám ;) …

                                                    0 0
    • CannondaleF29  

      Dál by mě ještě zajímalo – ve specifikaci jsem to nenašel – na zadku je 12mm osa nebo je to klasickej rychloupínák?

      0 0
      • Azmir  

        Podle obrázku bohužel klasický rychloupínák :/

        0 0
      • nooski  

        Upínák.

        0 0
        • CannondaleF29  

          Ok chlapi a teď věcná – v současnosti mám klasickej upínák na 26 že…

          Na té 29 v této ceně Dráty DT Champion, nába shimano 525 ráfky ZTR Rapid – bude se to kroutit s obyč upínákem nebo to bude spíš tužší jak 15 let stará 26 v oceli – náby STX, dráty nějaký DT tehdejší, ráfky Mavic – tehdy střední cena.

          Pokud se to dá nějak odhadnout – váha 85kg

          0 0
          • Dejv94  

            hmmm, řek bych že se to odhadnout nedá. Jsi rekreační cyklista ted tu řešíš tuhost kol? při 85kg? Máš tam 2mm dráty a to vydrží i kdybys nechtěl. Tuhý to bude na tvoje ježdění víc než dost.

            0 0
            • CannondaleF29  

              Tuhost – ptal jsem se na to páč sem tu něco přečetl a sem už zblblej :) Všichni tu píšou jak 29 musí mít pevné osy a tuhý výplet a td jinak je to jako žvejka – tak mě zajímá co čekat ve srovnání se starou 26 – jestli se to bude nějak kroutit nebo to je stejné nebo je to už úplně jinde a lidi to tu řeší páč mají jiné nároky.

              0 0
              • Dejv94  

                Chápu že jsi zblblej, normální smrtelník stejně nepozná tuhost. Kroucení se neboj, nevážíš metrák a asi nehodláš skákat metrový dropy. Jinak Lefty je snad nejtužší XC vidlice, rám je pevnej takže tam ten rychloupínák není něják znát, při nejhorším tam můžeš dát RWS. Stačí mít dobře dotáhnutý výplet a je to tuhý dost.

                0 0
                • CannondaleF29  

                  Díky – RWS to je 10mm upínák od DT SWISS – to fachá na tu nábu nebo je potřeba dát potom i DT náboj?

                  Skákat nehodlám vůbec – opravdu jen špatný asfalt/polňač­ky/lesní cesty a jízda přes nějaký kameny a td – jo třeba občas něco skočit v lese přes kořen, ale to snad nestojí za řeč :)

                  0 0
                  • Dejv94  

                    Nikdy jsem žádnej náboj nepředělával, takže s tím neporadím co jde a co ne.

                    0 0
                • Azmir  

                  +1 pevné osy jsou hezké plus a dnes už je beru jako standard, ale za každou cenu je člověk mít nemusí.

                  0 0
          • Rubi  

            tuhost bych neresil, jen to ze se ti brzo rozpadnou naby, pokud budes jezdit v bordelu :) deore ma nulove zatesneni

            0 0
    • Smazaný účet  

      kdyby jsi chtel full tak ja budu prodavat kolo z profilu, v tvem budgetu by ti zbylo dost penez na tuning. vice info pripadne na emailu.

      0 0
    • tchi  

      Osobně vlastním Scalpel 29 dvojku model 2013 – je to špičkové kolo a jsem maximálně spokojený a neměnil bych, NICMÉNĚ jsem přesvědčený, že za tebou uvedené peníze seženeš kvalitativně lepší kolo, než máš v hledáčku. vidlice lefty, dle mého názoru, není funkčně o nic lepší než třeba REBA nebo lecjaký FOX (co jsem měl možnost vyzkoušet – z hlediska funkčnosti bych lefty určitě nepreferoval), rám bude určitě super, ale to v dané cenové kategorii asi skoro každý. Podle mne je to o rozhodnutí srdcem – buď chceš cannondale – a pak není co řešit – nebo hledáš co nejrozumnější kolo cena/výkon a pak se poohlédni jinde. jinak pokud cannondale, tak už určitě karbon – právě kvůli rámu

      0 0
      • CannondaleF29  

        Ano chci Cannona – jinak bych napsal doporučte mi nějaké kolo líbí se mi třeba to a tamto…

        Jinak je spousty pěkných kol – já prostě spíš než nějaký nejlepší poměr cena/výkon hledám něco zajímavého a to se mi nejvíc zamlouvá ten Cannondale – osobně se mi třeba líběj kola NINER – takovej SIR9 pěkná ocel, a pak řada dalších modelů, ale karbon je také drahej a hliník je za stejné ceny co Cannondale.

        0 0
        • mrozu  

          Vůbec se nenech zviklat a kup si to, co udělá radost tobě, to je úplně ten nejdůležitější prvek. Za značku v tomhle případě samozřejmě příplácíš, ale za ty peníze dostaneš perfektní kolo i servis, ať se jedná o hliník nebo karbon, i hliníkové Cannony jsou top kvalita. Na rekreační ježdění to prostě nemůže zklamat.

          0 0
    • Dejv94  

      Můj názor, když Cannona, tak v karbonu. Pokud hlínu, tak bych šel do něčeho levnějšího a pak si to za zbytek peněz potunil (lehká kola, karbon sedlovka pro začátek)

      0 0
      • CannondaleF29  

        Karbon sedlovku nechci – známej vozil rok pak si skočil a dřepnul na to jako pařez a sedlovka křupla – když mi ukazoval ty ostrý hrany nechtěl bych to mít zapíchnuté v… :(

        0 0
        • Dejv94  

          Tak základ je nepřetáhnout objímku a kdybych vážil přes 100kg, taky bych karbon nevolil, ale jinak s 85kg a pokud nemáš v rukách na*ráno, tak se nemusíš ničeho bát.

          0 0
          • hawrda  

            Vážím 102 a karbonovou sedlovku na Stereu vozím 4 roky bez potíží.Doufám,že to tak i zůstane:).

            0 0
        • Azmir  

          Nic proti, ale to co tady píšeš je jeden hlod za druhým.

          0 0
    • mtucek 1  

      mrkni na www.koloshop.cz sekce proverena kola maji tam F29 v elku za zajimavy peniz.

      0 0
      • CannondaleF29  

        Dík to sem viděl, nicméně je to děsná slátanina a ojeté – bych rád opravdu nové. Nicméně četl jsem to znova a našel jsem tam, že záruka na hliníkový rám je doživotní – to je od Cannondale nebo od obchodu?

        Jako na ocelové rámy se dřív dávala běžně doživotní záruka – to je i u toho Cannondale? To sem nezkoumal.

        Jaká je záruka na karbon to bude běžně 2 možná 3 roky ne?

        0 0
        • CannondaleF29  

          Aáááááá je doživotní :D Vítej HLINÍKU :D

          Ne tak kouknu i na ten karbon ještě – aspoň se svezu no.

          Každopádně toto mě potěšilo ;)

          0 0
        • Dejv94  

          Doživotní záruka pro prvního majitele. Pokud koupíš testovačku, máš stále doživotní záruku na rám (i u karbonu).

          0 0
        • honzour  

          Že je ojeté bych neřešil pokud je na to záruka. Kupoval jsem testovačku přímo v Aspire a nemůžu si vynachválit. Má sem tam odřeninu, ale těm se časem nevyhneš ani sám. Navíc taky jsem vybíral mezi novým hliníkem a jetým karbonem a za sebe říkám, že jedině karbon. Pokud můžeš, tak doporučuju oba zkusit a ucítíš ten rozdíl.

          0 0
          • CannondaleF29  

            JJ to udělám – tam ale mají testovačku na loňském hliníku a komponenty ,,co dům dal,, absolutně rozházené – jako neříkám nejsou to špatné komponenty to ne – nechápu to XTR co tam dali, jen je to šílenej mix. Taky dám určitě přednost tomu koupit si to v kamenném obchodě kam budu moc pak jezdit na servis – sice koloshop má taky prodejnu, ale na druhém konci republiky.

            0 0
            • CannondaleF29  

              Jinak co se testovačky týče – do toho se mi moc nechce – je to jeté kolo byť se zárukou, ale když si vezmu, že loňský hliník je za cca 51 tisíc a oni mají ojetý za 49 – od ojetýho kola bych čekal slevu minimálně 20% za to že na tom už někdo jezdil.

              0 0
              • Mr.Dan  

                Pardon za poněkud rejpavou připomínku, ale skutečně je vidět, že tady se připlácí za značku až běda. Za tyhle samý prachy (55) budu mít zanedlouho hotovou stavbu na HT karbon rámu top řady jinak obdobně předražené emerické značky s karbonovou sedlovkou, řidítkama, vidlou a klikama a k tomu záplety s 320g ráfkama a nábama Novatec a komplet na XT sadě. To se nechlubím, spíš jen pro porovnání a k tomu mé zhrození, jak někdo vůbec může mít tu drzost nabízet za stejné peníze hlínu na Deorku a příšerných nábách… :(

                0 0
                • Crusoer  

                  tady je váha kol od výrobce, 29 jsou v „L“, jinak já mám scalpela 2013 a když jsem srovnával váhu s rejstříkem 2013 od výrobce, tak to skoro sedělo, samo bez pedálu …

                  http://eliflap.it/…tino-e-pesi/

                  0 0
                  • CannondaleF29  

                    Dík takže 10,8 i s tím příšerným osazením :) Tak to bych časem srazil tak na 10 což na 29 přeci není špatné…

                    0 0
                    • Azmir  

                      Stále ti opakujem, je to hmotnost v malé velikosti bez pedálů, s pedálama budeš na nějakých 11,2 a na 10 kg to levnou cestu rozhodně nedostaneš.

                      0 0
                      • CannondaleF29  

                        Dobře dobře, tak nedostanu… je tam 0,5kg rozdíl oproti karbonu.

                        Když si z toho udělám 1×10/11 tak to něco dolů taky hodí ;) – to neberu jako vtip – to co jezdím si vystačím s jedním převodníkem, takže až ojedu sadu možná bych i toto mohl zvažovat.

                        I tak na 29 je to krásná váha – nikdo z kamarádů nemá 29 pod 13kg a moje 26 má 15–15,2 nějak tak – něco sem měnil sem pedály a kliky před časem.

                        0 0
                        • Azmir  

                          Jojo, když tam hodíš 1×10 s lehkou kazetou, carbonové řídítka, sedlovka, lehké sedlo, jiné kola, uděláš bezduše, dáš lehké pláště, pedály a nějaké drobnosti tak se k těm 10 kg možná přiblížíš, sice s cenou budeš už jak na vyšším carbonovém modelu, ale co.

                          0 0
                          • CannondaleF29  

                            Tak určitě bych to neměnil po koupi, ale po ojetí tu sadu. Kola – druhá bych si určitě časem pořizoval tak jako tak, bezdušáky to má už teď.

                            A sadu a kola bych musel řešit i u toho karbonu, takže v tom rozdíl není.

                            Rozdíl je v tom, že je to + 15 000 za 0,5kg dolů na rámu jinak naprosto stejné osazení. Tak uvidím jak se na tom pojede, ale upřímě říkám, že pokud v tom nebude echt rozdíl který by těch 15 000 omlouval tak to za to nedám. Čekat tedy na podzim se dá neříkám, že ne, ale to mi zlevní i ten hliníkovej model :) a za ten rozdíl můžu mít druhá pěkná a lehčí kola na DT nábojích a komplet bezdušová opět a to udělá taky rozdíl v jízdě.

                            0 0
                            • RUSH  

                              Ten hlavní rozdíl není určitě váha, ale to že karbon má lepší jízdní vlastnosti (těžko se popisuje), které zvláště u HT oceníš.

                              0 0
    • RUSH  

      Cd s Lefty jsem měl. Kupoval jsem ho s podobným nadšením jako teď Ty. V ryzí podstatě jde ale vlastně jen o rám a hlavně o Lefty. Zbytek je směs toho, co si koupíš v každém e-shopu.

      Proti rámům CD nemůžu říct ani slovo, o tom že by praskaly jsem neslyšel, geometrii mají teď standartní, (přesto stále patří mezi lehce delší) při Tvých 185 cm by L mělo být akorát (přesto doporučuji dobře vyzkoušet).

      Lefty je tím, čím se CD odlišuje. Zároveň však může být i kamenem úrazu. Měl jsem smůlu, moje Lefty vydržela necelých 5 let, přesto jsem do ní za tu dobu musel investovat (servis + ND) skoro 20 tis. Kč a stejně to ke konci nebylo 100 %. Můžeš namítnout, že jsem měl smůlu na špatný kus a možná budeš mít pravdu. Minimálně si ale dopředu určitě ohlídej, že budeš mít v dosahu opravdu kvalitní servis na Lefty (potřebuje pravidelný servis). Těch opravdu dobrých servisů není v ČR zas tak moc.

      Pokud ale opravdu hledáš něco co vydrží a co bude vyžadovat normální péči za běžné peníze, kup si něco třeba s Rebou. A mimochodem, nová Reba stojí tolik, co ND (spodní noha) do Lefty.

      0 0
      • Dejv94  

        Můžu se tě zeptat, co jsi měl za závady na Lefty? Proč ti odešla? Píšeš o spodní noze, ty jsi ji musel kupovat novou? Proč?

        0 0
        • RUSH  

          Ano, nová spodní noha. Kupovaná přímo od dovozce. Důvodem byl specifický únik vzduchu. Pokud kolo nejezdilo, tlak vzduchu držel. Čím náročnější a delší vyjížďka (pro Lefty), tím byl pokles tlaku větší. Nakonec tu spodní nohu měnili přímo u dovozce (Aspire).

          Vůbec ale nechápu co se stalo. Vidle fungovala první dva roky bez problémů, ale pak se to po pravidelném servisu, který se ale prý vzduchové komory vůbec netýkal, nějak zlomilo a od té doby nastaly problémy.

          Co se týká podmínek, ve kterých kolo jezdilo, tak v tréninku kolem baráku v podstatě pohoda, čisto a péče. Jinak ročně asi tak 6 závodů typu kpž. To je vše. Pravidelný servis, vidlice jako nová. Přesto …

          0 0
      • CannondaleF29  

        Díky za zkušenost. Tos měl předpokládám tu Lefty s tou prachovkou že.

        No proto to nechci kupovat od nějakého e-shopu ale někde kam budu moc zajít – nějaký oficiální zastoupení třeba Bikeclinic v Praze nebo tady na jihu sou dva obchody co vypadají slušně a tyhle kola dělaj včetně repasí Lefty – kompletní repas s ložiskama 3000,–

        0 0
        • RUSH  

          Lefty s prachovkou – tu měly všechny, a není to tak dávno, ale ne všechny měly problém.

          U těch obchodů ale pozor, ne každy oficiální prodejce má taky kvalitní a dlouhodobě prověřený servis. Servisovat Lefty není jako seštelovat přehazovačku.

          Fascinuje mě (obecně), že ten nový model musí být nutně lepší než ten předchozí. To si povíme za 2–3 roky, až budou nějaké zkušenosti. A to jak zákazníků, tak hlavně servisáků.

          0 0
          • CannondaleF29  

            Neříkám, že musí být nutně lepší – jen co sem se dočetl tak ten starý měl v prachovce díry na nasávání/vyfukování vzduchu a nějaký molitan jako filtr – jinak to prý nebylo dále nějak těsněné. Prý to pak rádo nasávalo i vodu a byl problém. Novej model má klasické stíráky takže tohle by se mělo zřejmě eliminovat – zas na druhou stranu, údajně nemá ze začátku tak hladký chod jako starší verze.

            Ohledně servisu – jaký obchod bys doporučil ty?

            0 0
            • RUSH  

              Neumím Ti poradit. Když jsem totiž to kolo kupoval já (2007–8), byl ještě dovozcem do ČR Vokolek, a v té době v Praze měl největší zkušenosti se servisem Leftyn Štěrba (a taky si to nechal vždycky dobře zaplatit). Mě tu poslední repasi (v roce 2013)dělali přímo v Brně v Aspire (nový dovozce). Nutno dodat, že mi na dobu opravy zdarma zapůjčili náhradní kolo (Scalpel 26 karbon).

              Jak je to teď, nevím a konkrétně na jihu Čech nemám žádnou zkušenost. Možná by Ti ale mohl někoho (servis) doporučit pan Šimerle (technik Lefty v Aspire).

              0 0
              • CannondaleF29  

                Aha dobře tak ještě je na to čas, ještě uvidím jak s penězma abych případně řešil to ,,hlavní,, dilema :)

                0 0
    • CannondaleF29  

      Ještě mě tak napadlo – za kouknutí člověk nic nedá – pokud by ste měli vybrat jiné kolo/značku jaké HT by jste doporučily – kol 50 max do 60 víc ne. To kolo by mělo být něčím opravdu zajímavé, nejde mi jen o osazení. Zas určitě nemám takový přehled ve značkách takže, třeba sem překoukl i něco co by také stálo za úvahu.

      Ale jinak jsem rozhodnutý pro Cannondale jen to bude tedy o výběru rámu.

      0 0
      • RUSH  

        Budu nařčen jakožto oběť medální masáže – ale já hlasuji za Specialized Stumpjuper Carbon Comp. Mám loňský model. A přešel jsem na něj ze – světe div se – z CD Rush 5 (model 2008), čili z fulla. A teď, skoro po roce, můžu říct, že bych do toho šel zas.

        A pro zajímavost, poměrně pečlivě jsem loni testoval i AL verzi toho Spešla a ani ten není marnej. A mrkni kolik stojí, v porovnání s tím CD F29 AL.

        0 0
        • CannondaleF29  

          Nojo… jenže bez urážky to je naprosto obyčejný kolo – ve smyslu, žádné odvážné řešení/zajímavost a td… prostě to co má každej.

          Beru, že to jezdí pěkně, ale takhle jsem to nemyslel.

          Třeba ten Niner se odlišuje tím, že má pěkný ocelový model, zajímavě tvarovaný ve slopingu na 29 což pro ocel není tak běžné.

          BMC – docela zajímavé rámy něco jako dříve GT – to už je dnes řekl bych dost popírané v tom jejich designu.

          Mrázek – tomu říkám zajímavé kolo – není to sic úplně můj šálek kávy, ale zaujme a je opravdu originální.

          Nějaké takové kola jsem myslel…

          0 0
      • honzour  

        Dej si práci a projeď tu fotogalerii biků, občas se najdou velký chuťovky. Já jsem si Cannonem splnil sen, i když je jetej a pár šrámů má. Pokud se mi bude dařit, tak si chci jednou koupit funglovku, jestli to bude Cannon nebo něco jinýho, to nevim. Každopádně současná produkce je dost o chrlení kvantity bez nápadu. Krásný biky má třebas Cragsman, kandik, Roud, TJK, Tina … už je to doba, co jsem nepátral, takže si na víc místních momentálně nevzpomenu. Každopádně kolikrát je to bohužel kus historie … dokázal bych si pod sebou představit i Niner s karbec vidlou.

        0 0
        • honzour  

          A mrknout můžeš i na cyklobazar, tam jsou občas taky zajímavý věci, od kterých se lze odrazit. Nemyslím kupovat, ale inspirovat.

          0 0
          • CannondaleF29  

            JJ koukal jsem, ale dost těch ,,zajímavějších,, značek je příliž drahých takže mi stále vychází asi nejlíp ten Cannondale – navíc po něm toužím dlouho :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              kup si ho, ale bez do karbonu, jakmile koupis hlinu tak zacnes touzit po karbonu takze to vem vsechno rovnou najednou.

              0 0
            • Azmir  

              moc se tu toho nedočteš, ale aspon něco: http://mtbs.cz/…orie/preview

              0 0
              • CannondaleF29  

                Dík to už sem si četl někdy ve středu. Je škoda, že tam není přímo test a ideálně nějaké srovnání v recenzi – hlíka/karbon – snažil jsem se hledat po zahraničních webech ale moc recenzí jsem nenašel – neumím moc hledat :D

                0 0
                • Blahycz  

                  Paráda,,tohle vlákno jsem hledal. Důvod? Důvod byl ten,že jsem se svezl na F 29 karbon,,ta 3. Pohodlnější HT jsem snad nejel. Mám GHOSTA AMR,,,,říkal jsem si že bych už nikdy na HT nesedl. No jasně,jenže jen do tý doby než se si posadil prdel na tohle. A to to ještě ke všemu mělo hliníkovou sedlovku. Kdybys tam měl karbona tak to musí bejt bomba. Jak tady někdo psal. Koupíš hliník a pak už zase budeš přemejšlet nad karbonem. Fakt pohodlný kolo a natolik že nad tím přemejšlim taky.

                  Vždycky jsem si chtěl zkusit sednout na Lefty,,,,,super. To že máš jen jednu vidli ani neřešíš! A za tyhle prachy bych hlínu nechtěl. Prostě když už,tak už. Přinejhoršim necháš přeplíst zadní kolo na něco lepšího no.

                  0 0
    • premier  

      Upřímně – mně se Cannondaly designově moc nelíbí, neberou mě. Na druhou stranu se jim rozhodně nedá upřít vlastní ksicht a vytyčená cesta, všichni ostatní dělají plus mínus to samé ale Cannony jsou prostě jiný…

      O kvalitách F29 bych absolutně nepochyboval, a to ani v hliníkový verzi. A zrovna teď v týdnu jsem dal řeč s majitelem Leftyny který se stoickým klidem tvrdil, že lepší vidli v životě neměl a to má za sebou prakticky celou špičku Rock Shoxu…

      0 0
      • Dejv94  

        Tak pokud se nepletu, tak střeva Leftyny vyrábí RockShox :-) Jde tam hlavně o konstrukci, tuhost díky velkýmu průměru („dvoukorunce“) a jehličkovým ložiskům.

        0 0
        • ghostik  

          Pokud se nepletu, tak střeva pro lefty vaáběl nejdřív RS a pak Fox, kdo teď nevím. (možn ási to celé pletu, jistý si nejsem)

          0 0
          • kubad  

            No :)

            Aktuálně dělá RS, jinak tam měli,věci od Magury, Foxe, s Manitou si nejsem jistý :)

            0 0
          • kubad  

            No :)

            Aktuálně dělá RS, jinak tam měli,věci od Magury, Foxe, s Manitou si nejsem jistý :)

            0 0
          • kubad  

            No :)

            Aktuálně dělá RS, jinak tam měli,věci od Magury, Foxe, s Manitou si nejsem jistý :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.