• kory001

    lidi chtěl bych si koupit silničku od treka 2.5 rok 2012 a řeším jestli si nekoupit jenom ram a dát na to campagnolo místo té shimano co tam dava trek… jde mi hl. o cenu pač ultegru bych nevyužil si myslím… nemá někdo s těmito komponentamy zkušenosti??

    0 0
    • vsn  

      to bude pěknej flame. :)

      0 0
    • Internaut  

      A co karbonové testovací BMC ?

      0 0
      • kory001  

        momentalně vážím 113 kg tak se bojím jít do carbonu…

        0 0
        • yetti  

          Zatím nikdo nic pevnějšího než Carbon na rámy nevymyslel, takže právě proto, že hodně vážíš je carbon ideální volba. Pokud na to máš finančně, tak se toho rozhodně bát nemusíš

          0 0
          • kory001  

            no po tom co jsem tu na foru viděl fotky prasklejch Carbonu a nazory jako:„nic Carbonovýho mi na kolo nesmí“ jsem si řekl že pujdu do hlíny i když ta 2.5 ma Carbonovou vidli…ale tak je to co člověk to nazor takže se nebraním jakýmkoliv informacím od lidí co mají zkušenosti =) ja jsme bohužel zatím uplný dřevo pač se tomuto sportu chci věnovat až ted a nemám žadné zkušenosti…

            0 0
            • yetti  

              Nesmíš věřit každý píčovině, kterou si tady přečteš. Na celým silničním kole není namáhanější komponent než vidlice a proč myslíš, že už hafo let mají i poměrně levný silničky carbonovou vidlici? Protože je to pevný a bezpečný. Pokud tady někomu prasknul carbonovej rám, tak hliník by mu při stejným zacházení pravděpodobně prasknul taky.

              0 0
              • Vlady  

                Můžu potvrdit – měl jsem čelní náraz kolem do auta – přední kolo na padrť, rám (alu) zmáčknutý jak plechovka od piva, ale vidlice – celokarbon – bez viditelného poškození…

                0 0
        • Tina  

          V tom prípade by si mohol pouvažovať na titanom a doživotnou zárukou. „Zatím nikdo nic pevnějšího než titan na rámy nevymyslel“ :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            zase „selfpromo“? :-)

            0 0
          • yetti  

            Titan je úžasnej konstrukční materiál třeba na šrouby, ale zrovna u rámu se jeho kvality moc využít nedají. Jasně z titanu se dá udělat kvalitní rám, ale když stejné prostředky investuješ do carbonu můžeš dostat ohledně vlastností výrazně lepší výsledek.

            0 0
            • Smazaný účet  

              a ty vlastnosti budou stejný o po úderu z boku (pád) a xx letech používání?

              0 0
              • Tina  

                presne na to som narážala. súhlasím s názorom, že nový karbonvý rám je úžasný. ale či bude aj po troch a viac rokoch taký skvelý a hlavne bezpečný pre ťažkého bajkera, ktorý bude jazdiť v cestnej premávke medzi autami aj viac ako 50km rýchlosťou…

                0 0
                • yetti  

                  Když si koupí kvalitu vyrobenou v civilizaci jako třeba LOOK nebo Pinarello, tak to bude minimálně stejně bezpečný jako ta bižuterie co prodáváš.

                  0 0
                  • Zdenda CUBE  

                    Tak v tomto případě si tě dovoluji upozornit, že třeba zrovna nejvyšší modely od LOOKU praskaj jak na běžícím pásu! To není zrovna nejšťastnější příklad …

                    0 0
    • Payia  

      Napis co mas v planu jezdit a na jake jsi vykonnostni urovni a pak se da neco doporucit.

      Taky za kolik muzes mit toho treka.

      0 0
      • kory001  

        jsem totalní začatečník kterého začal bavit spining a chtěl by příští sezonu jezdit na silničce.. važím nad 100 kg proto se bojím jít do carbonu a chci hliník a ram te 2.5 treka bych mohl mít za 13 000 a osazení 17 000 tudíž bych byl na 30 000 což si myslím je dobrá cena…

        0 0
        • JFtryall  

          Kup bazarovku za solidni penize, klidne karbon s pevnym vypletem. Rok jezdi, zhubni na 95, prodej s minimalni ztratou a je to ne.:-)

          0 0
          • kory001  

            to jsem puvodně chtěl ale bojím se že do bazarovky nevidím =(

            0 0
            • alinceb  

              Na silničce toho k vidění ani moc není. Pokud nemá viditelné optické vady (praskliny a apod.) třeba po havárce, řazení chodí přesně a hladce a kola se točí, nehážou a nejsou probržděné, tak se nemáš čeho bát…;)

              0 0
        • gemini  

          Karbonu se vůbec neboj. Já vážím ± to co ty a jezdím už několik sezon jen karbonový rámy a dokonce i relativně lehoučký karbonový záplety. Kolik měříš?

          0 0
          • kory001  

            183 cm takže tak 58 ram asi

            0 0
          • ememem  

            tiez bych to tak videl, mam cca 190 a 100kg a jazdim na carbon silnicke uplne v pohode. jedine na co si daj pozor su kolesa, tie som musel vymenit. radsej tazsie ale poriadne tuhe, alebo lahke, tuhe a drahe :-)

            0 0
        • Payia  

          Mi napis na mail a proberem to, posledni dobou mi rukama proslo hodne silnic, tak Ti muzu predat informace.

          0 0
        • maajkee  

          Jak může někoho bavit spining, to nikdy nepochopím :)

          0 0
          • winter78  

            Nebyť spinningu, neschudol by som pred dávnymi rokmi 42 kg.

            0 0
            • Pedro RB  

              Gratuluju! To musela ale být nějaká zvláštní forma spiningu. Určitě by jsi nezhubnul při dnešních 3/4hodinovkách aerobiku na spineru..

              0 0
              • winter78  

                Práveže to bolo krátke a intenzívne ;-). Plus k tomu kondičné posilňovanie , jazda na biku (resp. cesta) a samozrejme základný kameň úspechu – strava. Zo 120 na 78 kg. Dnes som na 82 kg…je to síce každodenný boj, ale dá sa to zvládnuť. ažko je schudnúť, ale oveľa ťažšie je udržať si to aj na nasledujúce roky potom.

                0 0
                • Pedro RB  

                  To ale pak ten spining hubnutí nepřispěl. Resp. pomohl posilováním, zpevněnním svalstva. Tuk se začne spalovat až po 40 minutách výkonu, proto je na hubnutí nejlepší dlouhotrvající aktivita nízkou intenzitou. Každopádně jsi to dokázal, tak ať to udržíš! Já řeším podobné stádium: po 30ce přibírám 1–2kg ročně a to už jsem omezil sladké i množství jídla. Jak píšeš, udržení dobré váhy je boj..

                  0 0
                  • Tina  

                    Nemáš celkom pravdu. Tuk sa síce začne spaľovať až po cca 40min keď dôjdu zásoby cukru avšak po intenzívnej záťaži telo vo zvýšenej miere spaľuje tuky ešte niekoľko hodín po výkone.

                    0 0
    • Smazaný účet  

      na silničce mám Campu Record, na CX mám Shimano 105 a (subjektivně) mi víc vyhovuje Shimano. PO stránce přesnosti a chodu necítím rozdíl, ale Shimano řazení mi vyhovuje podstatně víc…i když zas u Campy ty lanka vedený podél řídítek…

      0 0
      • fousac  

        nema nahodou shimano uz taky bovdeny pod omotavkou?

        kdyz uz to ma i SRAM… ;)

        0 0
      • Smazaný účet  

        BTW tou velkou pákou (Shimano) se líp řadí nahoru, než tou malou páčkou u Campy – prostě fyzika, velikost páky rozhoduje :-)

        kdyby se to nějak dalo zkombinovat – nahoru řadit po Shimanovsku a vypouštět po Campovsku, bylo by to ideální :-)

        0 0
        • nooski  

          Já s tím kvedlákem u Shimana neumím, furt jsem si přibržďoval. Naopak u Campy si člověk tu páčku může klidně přitáhnout k oblouku a zařadit. Ještě, že si můžem vybrat. Tvar páky Sram i způsob řazení je pro mě naprosto nepoužitelný.

          0 0
          • fousac  

            SRAM je dobra anarchie… ;) ale da se na to zvyknout…

            0 0
            • yetti  

              Na tu anarchii se zvyknout dá i když ergonomický to teda rozhodně není, ale na co si nezvyknu je šílená nepřesnost řazení.

              0 0
              • fousac  

                co je nepresnost? proste cvaknu a preradi to, naprosto bez problemu…

                0 0
              • Zdenda CUBE  

                Taky jsem nepochopil „nepřesnost“. Jel jsem sice jen REDA, ale pokud si člověk zvykne na typ řazení a dost tvrdý chod, tak to chodí jak hodiny …

                0 0
                • yetti  

                  Někdo tomu říká tvrdý chod, já říkám že to chodí na h..

                  Roky jsem jezdil Shimano (Duru nebo Ultegru), kde zlehka cvaneš pákou a máš přehozeno. Jednu sezonu jsem měl desítkovýho Recorda, kterej byl o maličko tužší, ale naprosto v pohodě. Zato u Redu mám pocit, že ten plastovej hebel musím při každým řazení urvat, ozve rána jak když se zlomí větev, vzadu to zachrčí, dvakrát přeskočí řetěz a mam přehozeno. Jezdit se na tom dá, ale takhle si profi sadu za čtyřicet klacků nepředstavuju. Holt kluci v marketingu odvedli dobrou práci a blbci jako já jim na to skočili :-(

                  0 0
            • HonzaP9  

              Kdo nezkusil Modolo Morphos, neví, co je anarchie v řazení ;-)

              0 0
              • R-A-D-I-U-S  

                Škoda že není kde moc zkusit :-( Trochu jsem po tom pošilhával ale příjde mi to jako děsnej exot a docela drahej..

                0 0
                • HonzaP9  

                  Já ho mám a popravdě stojí za houby. A to moje nároky na řazení jsou nula nula nic, protože jsem na Morphosy přešel ze starýho favoriťáckýho řazení na rámu.

                  Přes zimu budu přestavovat na 2×9 (Tiagra + páky Modolo), tak jsem zvědav, jak to bude chodit pak, ale moc si od toho neslibuju. Když vidím tvoji silničku, tak na tyhle exoty můžeš v klidu zapomenout. Samozřejmě na zkušební jízdu se klidně objednat můžeš :-)

                  Příští rok si budu snad stavět konečně pořádný kolo (i když stále s retro prvky ;-) a tam půjde asi buď 105 nebo Veloce.

                  0 0
                  • R-A-D-I-U-S  

                    Díky za info, přeřadím si tento systém do kategorie „pro zběratele“ ;-)

                    0 0
        • fousac  

          clovece mam doma jednu zbytecnou silnicku s pakama tvych snu.. SORA ;)

          0 0
          • Smazaný účet  

            si nehodlám stavět středověkýho veterána :-)

            0 0
          • nooski  

            Néé! Nenašel jsem pohodlný způsob jak na Soře (či 2300) řadit pohodlně. Dokonce jsem po chvíle jízdy chytl křeč do dlaně :-) Z oblouků neřaditelné.

            0 0
            • fousac  

              ja to chapu tak, ze ta packa je to samy co na campe, jen trosku jinej tvar… to mi rekni jak to teda vsichni delaj…

              no a ja se stejne dole nikdy nedrzim, se tolik pres pupek uz neohnu… ;)

              0 0
              • nooski  

                Srovnej někdy ty páky a uvidíš. Na soře je ta páčka mnohem více vepředu a výše. Campa je blíže jezdci a v dolním úchopu řadím furt jak na ergo obloucích, tak na kompaktech a klasice. Pupek jsem měl, ale už i ten je fuč, holt nedobrovolné hubnutí :-)

                0 0
              • Tina  

                Sora je stavaná pre odraďavanie iba z vrchného úchopu. Je to proste radenie pre hobíkov.

                0 0
    • klobrch  

      Jezdil jsem Shimano i Campu. Nyní již čtvrtý rok mám Campu Centaur s řadicími pákami Chorus karbon a karbonové kliky Athena. Jsem s campou moc spokojený. Řadí přesně a bez poruch. Přehazku a brzdové čelisti mám z leštěného Al a vypadá to moc hezky. Na biku jezdím Shimano, ale na silničku patří campa.

      0 0
      • Staarky  

        Souhlasím s Klobrchem…mám to úpln stejně. I když v posledni době mi přijde, že do ruky mi padnou líp páky od shimana než kampy :-)

        0 0
      • Pedro RB  

        Páky chorus máš kvůli řazení Ultra Shift? Jakej je to rozdíl proti PS na nižších řadách?

        Přemejšlím totiž o přechodu na Campu u nové silničky a kvůli compaktům by to asi chtělo házet o hodně koleček najednou..

        0 0
        • nooski  

          Rozdíl hodně podobný jako u starší generace Chorus/Record a zbytek s mechanismem z Xenonu. Co jsem zatím zkoušel, tak mechanismus Powershift se jeví úplně stejně jako ten Xenon. Nahoru to zvládne až o 3 najednou a dolů po jednom. Naštěstí díky krátké dráze páčky to jde dolů opravdu rychle. Rozhodně rychleji než na Dura Di2, kterou měli na Bike Brnu. Nevím jestli to byl vychozený model, ale řadilo to kolikrát až na 2. pokus, docela jsem z toho byl rozčarovaný :-(

          0 0
          • kubad  

            to je rukama :) nebo spíš baterií která už asi měla z posledního

            0 0
            • Peslezedirou  

              Takže na švih k náhradní duši raději i baterky :-)

              0 0
              • roud  

                Vsadim boty na to že za jeden den tu baterku nevyjebeš když bude plně nabitá :O) tolik určo nenajedeš abys ji vytřískal :O)

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Za jeden den fakt asi ne, ale jak se znám, tak bych její výměnu odkládal a pak zjistil 70km od domova, že nemá šťávu :-)

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  tak to asi není o kilometrech, ale o řazení, ne?

                  0 0
                  • roud  

                    samozřejmě ale tak určitě to maj moc dobře spočítaný aby ti to vydrželo ať az ten den najedeš a nařadíš co nařadíš pokud nebudeš jen sedět doma u TV a zkoušet co to vydrží tak při normálním provozu to neaš šanci vybít…

                    0 0
          • roud  

            To byla chyba někde jinde ale ne v duře měl jsem možnost se na ní projet na cyklokrosce i na silničce a řadilo to fakt neskutečně napoprví rychle a smyk si poradil se vším :O)

            0 0
          • Zdenda CUBE  

            Nesmysl, lepší chod řazení momentálně na trhu není, chyba musela být v něčem jiném.

            0 0
            • nooski  

              Chod řazení je diskutabilní. Nemám rád řazení, které nedává absolutně žádnou odezvu. Čudl měl nijaký chod a já zvyklý na jasný a ostrý chod Campy jsem věděl prd. Jak už jsem psal, je dobře, že si můžeme vybrat, co nám vyhovuje. Někdo má rád sametový chod Shimana někdo ostré řazení Campy.

              0 0
              • yetti  

                U Di nepotřebuješ odezvu – cvakneš a víš, že máš přeřazeno.

                Jel jsem na tom jednou a naprosto mě to nadchlo.

                0 0
              • prvniodkonce  

                Jsem docala rád, že mám sametovej jen bajk :)

                0 0
                • nooski  

                  Starý gripshift Sram halfpipe. To jsou rány, jak když kladivo trefí kovadlinu. Nějaké bezpohlavní Shimano, pche :-P

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.