Máte někdo zkušenosti, jestli a za jak dlouho se asi rozbrdí?
Mám tem resin desky a zatím stále nejslabší brzdy, co jsem kdy měl.
Máte někdo zkušenosti, jestli a za jak dlouho se asi rozbrdí?
Mám tem resin desky a zatím stále nejslabší brzdy, co jsem kdy měl.
Organický shimana se rozbrzdí celkem rychle.
BR-M9100 nemají v páce servovawe, jsou daleko slabší než XT, SLX, Deore… Ale jsou lehké.
Však tyhle XTR nemají ServoWave a jsou dělané primárně na nízkou hmotnost,ne? Teoreticky od nich nelze očekávat takový výkon jako od Deore, SLX, XT…
Jednak absence servovawe, jednak mensi desky.
to asi slyšet nechtěl :D
Teorii jsem tady četl hodněkrát, mě zajímají praktické zkušenosti…
Praktická zkušenost odpovídá teorii. Je to lehoučký, brzdí to podobně jak Alivio.
Tak dík, jdu si to hodit, na BF neprodejné :)
V gramhoničských kruzích bys to asi udal.
stačí vyměnit páky :D třeba za XT a prodat samostatně – neproděláš
+1
sico to smysl dava, paky stoji min, nez trmeny, ale ty stary paky bude prodavat tezko…
Zajem o ne nebude.
…uz vidim, ze to asi aktualni nebude.
A to zase jo, někdo tu páku zničí nebo opotřebí a bude hledat náhradu. Nebál bych se že by se neprodaly.
2.1.2020
k tomu se vazala ma posledni veta. mazat to nejde.
Pák tě klidně na děckokolo zbavím, na tu muší váhu to stačí a gramy dolů jen dobře :-)
a já tu mám prodám XT páky nové co tu mám :D
Máš černý?
Leží mě tyhle: nové v krabičkách
Shimano XT BL-M8000
SZ :-)
Škoda, že o tom nikto nepovedal napríklad MVDP, Flueckigerovi alebo iným bajkerom, ktorí s tými brzdami vyhrávajú technicky náročné XCO alebo maratóny :D
Jenze jinak brzdi profik a jinak hobik, oni maji „cit“ a projedou vsechno vetsinou ve vetsi rychlosti. My tuzkari to obcas potrebujeme zaflekovat, bo najednou udela hlava „stop“ a je problem :)…
Přesně tak. :)
a hlavně tam bude sakra rozdíl v váze jezdce
Kdo brzdí, nevyhrává :)
Tak asi umí no, navíc jsou to závodníci s muší vahou.
Že to brzdí hůř než 2× levnější brzdy se SW pákou popřít nemůžeš.
Jj :).
Ahojte, mám nyní SLX 7100 a celkem ok, ale prudi mě proměňovani kroku páky a taky fakt, že se často stává, že po jisté době po seřízení a sjíždění desek začne jeden pistek vylézat více než druhý=začne to škrtat. Ale u silnicni Ultegry to nedělá (a tam jsou keramické pistky taky, pokud se nepletu), takže to asi pistky nebude. Takže konstrukcí? A uvažuji výměnu na M9100, ale to si asi nepomůžu. Takže zkusit Shigura? Výkon-jezdím z kopce rychleji, ale v rámci xc a tady čtu, že m9100 jsou slaboucke, tak nevím no…
Ano, 9100 jsou slaboucke, lepší BL-M9120, ale nejprve pořeš třmeny. Pakama IMHO moc nezískáš mimo díry v peněžence.
Jako to samé dělala i předchozí verze brzd slx… Ty třmeny Magura mě docela lákají…
Jako fakt tak slaboucke? Za mě 7100 mají takový výkon, že jeho stropu jsem snad nikdy nedosáhl a to jezdim dost zhurta… Co pumpovani, když tam není Servo,tak méně kurvitek…
xtr brxdy mi pumpovaly taky, asi nejvic ze vsech shiman. v servowave neni problem.
soucasne slx pumpuji vic jen v zime.
Xtr 9100?
987 i 9000. Od 985 je to porad funkcne stejna brzda.
No já nevím, prasatko je u 9100 úplně jiné, páka dost podobná, to jo
Oleji s klesající teplotou roste viskozita = stává se hustší. Studený zhoustlý olej má v úzké hadici větší odpor = teče trochu pomaleji. Pod pístkem v páce je pružina která pístek tlačí do původní polohy. Když páku pustíš, pružina pístek zatlačí zpátky, zhoustlý olej se nestíhá vracet do páky hadici dostatečně rychle a do prostoru pístu se přicucne další olej z expanzky. Pokud hned zase páku zmáčkneš, pístek odstřihne otvor do expanzky, v systému je oleje moc a brzda díky tomu zabere dřív než obvykle. Pokud páku hned nezmáčkneš, hadicí se vrátí olej z třmenu a ten přebytek je zase vytlačen do expanzky. To je celý princip „pumpování“.
No ok, ale 2 ale:
Jaká brzda je tedy s obvodem tepla na tom nejlíp? Která brzda má největší spolehlivost,mj. se malo zavzdusnuje? Proč tady hodně lidí vyzdvihuje Shimano páky a naopak hejtuje Shimano třmeny? Asi sto lidí sto chutí:)
ne
mensi hmotnost = stejne teplo ohreje trmen va vyssi teplotu
mensi trmen ma mensi plochu povrchu = pri stejne teplote do okoli odevzda min tepla.
shimana vozi vetsina lidi a funguji dost dobre.
Polil jsi desky vodou a třel o sebe?
Brzdej mi lepe nez 987 a 9000.
I s origo resin deskama fungovaly v klidu, jinak davam goldfren a s tema to brzdi jeste lepe. Pokud jsou dobre odvzdusneny, tak je mam radeji nez xt a slx.
Ale jak u zadní poznám, co je přirozená houbovitost a co bubliny?
Kdyz je udelam dobre, tak moc velkej rozdil mezi zadni a predni neni. Zadnej neobvyklej rozdil.
Aha! Takže špatne odvzdušnené :)
Mi napada, docela mi konkretne u XTR pomohlo protlacit kapalinu do ty odvzdusnovaciho kalisku a pak zase zpet pustit par kapek dolu ze trmenu – uvolni se tim pripadna bublina ze trmenu
Toto je postup, ktery shimano doporucuje ve svych manualech.
Ale hodně lidí to tak nedělá. Tlačí jen do kalíšku.
Vyřešeno metal destičkami, nová směs resin 03 v kombinaci se zmenšenou plochou za mě tragédie.
Ahoj,
prosím, poradí někdo označení brzd. desek k M9100? Já už 2× koupil dle e-shopu kompatibilní a bohužel ne. Jedny mám XT a jedny XTR, ale ice-tec. Díky moc.
A ty chceš s chladičem nebo bez?
Mám tam bez něj, ale s chladičem jsou také kompatibilní?
Do XTR 9100 chladič bez pilování nedostaneš…
XTR 9100 mají zmenšené destičky (silniční) K03S resin, K04S metal…K03Ti, K04Ti
Bez chladiče používám tyhle –
https://www.koloshop.cz/…-kovove.html
a s chladičem tyhle –
https://www.koloshop.cz/…-kovove.html
Ale musíš si trochu upravit (odcvakat) ten chladič, protože tam trochu překáží..
Tak se taky řadím do klubu těch, co koupili BRM9100 a byli z jejich brždění zklamaní. Jako starší pán (chybí mi už jen pár let do 60) jezdím z kopce opatrně a pomalu = potřebuju brzdy, které opravdu brzdí. Takže jsem (na základě rad tady) ty XTR brzdy vyměnil za XT (BRM8100) a doufám, že to už bude (pro staršího pána na výletě) brzdit dostatečně. A 100 gramů navíc mě nezabije.
Tak update po 11-ti výletech: XT brzdí pro starého pána dostatečně. Musím to teda ale upřesnit: vepředu mám páku i třmen XT (BRM8100 = destičky GS05/větší) vzadu páku XT, ale třmen XTR (destičky K05S/menší) – musel jem ten třmen tam nechat, protože třmen XT vyžaduje jinou koncovku (90st) na hadici (XTR má přímou) a to by znamenalo rozebrat „celého bajka“ (=vyndat střed) abych provekl novou hadici a to se mi nechtělo. Zajímavé je, že ta zadní (XTR) má v kombinaci s tou XT (ServoWave) pákou ostřejší nástup než ta přední (XT/XT). Ale to mi nevadí.
Update po 15-ti výletech: Přesně podle očekávání, životnost zadních (plochou malých) desek K05S je malá – už je po nich, právě jsem tam dal nové (nestěžuju si, je to prostě spotřebák). Přední (plochou větší G05S) mají masa ještě dost na pár výletů.
Tak to je výhoda toho hladkého minipláště vpředu, sice nezabrzdíš, ale zato nehuntuješ desky :-)
Zajímavé je, že ta zadní (XTR) má v kombinaci s tou XT (ServoWave) pákou ostřejší nástup než ta přední (XT/XT). Ale to mi nevadí.
Už mi to vadí – budu to řešit – BF (i v tomto případě) bylo zdrojem informace, jak to řešit (kuju). Až se mi to podaří, písnu sem (a změním „specs“ svého bajku).
Tak, vepředu stále mám páku XT (8100), ale právě jsem tam dal třmen 4pístek XTR (9120), při prvním výletu zajedu desky (dal jsem tam D03S, desky s chladičem NESNESU mít na bajku) a uvidím, jestli ten „feeling“ přední brzdy v páce bude už srovnatelný s tím ostrým nástupem a účinkem zadní (tam mám páku 8100 + třmen 9100)
Jaky nastup a ucinek mas na mysli? To chces srovnavat predek vs. zadek? Jak to porovnavas? Zablokovanim kola?
4pístkové třmeny nemají tak ostrý nástup jako 2 pístkové. Jsou silnější ale ne kousavější. Ostatně to je docela logické – páka je stejná a třmen má plochu pístků větší.
Dneska první (pořádný) výlet s novým brzdovým setupem včetně sjezdu 800 výškových metrů nonstop = zajeto, nyní brzdí obě brzdy (přední i zadní) rovnocenně se srovnatelným feelingem v páce a nástupem účinku (po malém poštelování ServoWave = přední jsem trochu přitvrdil, zadní nepatrně povolil). Takže (konečně, uffff) plná spokojenost s brzdama. Jdu dokoupit přední brzdové desky do zásoby (pro zadní brzdu už jich mám v zásobě dost).
Štelování ServoWave? To funguje jak?
Je tam (na páce) štelovací šroubek – mění charakteristiku převodu účinku páka/třmen.
A já myslel, že si tím nastavuje vzdálenost páky od řídítek…:D
Na to je na páce druhý šroubek.
Asi myslel… :-)
3. Stroke adjust screw
Ten je snad na štelování mrtvého kroku… Takže pořád hledám ten na štelování přepákování…
On je to primárně šroub na štelování mrtvého zdvihu – povytočením jej můžeš prodloužit. To, že to trochu mění převod ServoWave kdy má páka delší krok, je tak trochu vedlejší efekt.:-) U Shiman se stejně mění furt krok páky s namačkáváním a s ním i přepákování ServoWavu…
A co 4 pístky xtr na závodní použití?
Taky by me to zajimalo, jestli vymena za 4 pistky pri ponechani puvodnich XTR pak trochu pomuze.
Jinak z vlastni zkusenosti, po jarni vymene kotoucu XTR za nove kotouce i desticky Galfer je to vyrazne lepsi.
To bych udělal spíš naopak když už = koupil páky a ponechal 2p třmeny.
Protože 4 pístkový třmen nechceš pokud ho opravdu opravdu nepotřebuješ – 4 pístky a delší destičky = obtížnější seřízení, časem starosti s nerovnoměrným vyjížděním pístků nejen mezi stranami třmenu ale i na jedné straně.
hmm, tak ja mam 4pistky roky na fatbiku a nemam s tim nejake zasadni problemy. A to je u me fatbike stroj vylozene do srackoidniho pocasi, takze ty brzdy dostavaji pokourit celkem dost.
To je o jezdeni pod zatezi ;).
Pujc mi je na sjezdovku a do vecera je budes mit rozhozeny ;).
To by se Ti nelibilo, nemam na fatu ani vidlici, ani teleskopa. Je to tak na nejake flow traily :)
paradoxně ve sračkoidním počasí se to tak nějak líp vymývá mi přijde. Já si brzdy šteluju nejčastějc takhle v létě kdy je všude sucho a prach, brzdovej prach hodně zůstává ve třmenu a dělá to větší bordel. Taky záleží na destičkách, měkčí organický desky mají ten prach takovej lepivější, tvrdší metalický tim tolik netrpí.
Ale metalický desky na čtyřpístkový brzdě, to už fakt neni pro nenáročné výletní ježdění, taková brzda už potřebuje dost velký zatížení aby fungovala správně = agresivnější styl brždění, jinak velmi snadno dochází k leštění povrchu kotouče a destiček, pak to vříská a brzdí daleko hůř než se správně zatěžovanou.
Mě dost pomohlo ucpání dírky na pákách.. je tam taková membrána, kterou jsem měl prasklou. Dal jsem tam šroubek na lepidlo, od té doby nemusím furt odvzdušňovat a brzdí to o poznání lépe.
..a teď tam dejte citrón a když nemáte citron,tak tam dejte cibuli…
jak myslíte, někde se to tady řešilo..
Ahoj, koukám že se tu řeší XTR brzdy.
Nezkoušel někdo relevantní (pavproch sice tvrdí , že to brzdí lépe jak XT, což je ale logický, když má na předku plášť hladký jako suchý gumy na formuli) páku 9120 s třmenem 9100?
V podstatě to samé se dělá ve verzi XT s flat mount třmenem. A tak nějak dle očekávání to rychleji žere destičky, brzdí trochu líp, ale odolnost vůči teplu je trochu horší než klasický třmen (klasický 8100 post mount).
Tak to asi zkusím, při nejhorším to pak doplním o xt třmeny za pár korun a budu mit hezčí XT.
Životnost desek mi problém nedělá.
Pavproch tvrdí spoustu věcí…z čehož 95% jsou blbiny… Za mne, 9100 byly šílené kotvy, buď nic, anebo rovnou přes rodla. Musel jsem je vyměnit.
Možná ta páka je jiná, ale spíš myslím, že 9120 bude třmen a páky jsou pořád stejně
9100 a 9120 mají odlišnou i páku. 9100 je obyčejná páka dělaná na hmotnost, 9120 má seřizování vzdálenosti bez nářadí, Free Stroke a především Servo Wave mechanismus. A ten způsobuje právě to, že i Deore se Servo Wave brzdí výrazně lépe než XTR 9100. Páka 9100 je vlastně páka ze špičkových lehkých materiálů s technologií těch nejlevnějších hydraulických brzd na trhu :)
Prosím tě, přestaň plácat nesmysly. Shimano BR M9100 jsou brzdy samozřejmě se Servo wave, j seřízením free stroke atd., jezdil jsem je už před 10 lety…vem si Tyvek oblek a jdi se proběhnout
Omlouvám se, ale nesmysly plácáš ty.
https://bike.shimano.com/…L-M9100.html
vidím trošku něco jiného ;-)
A co tam vidíš? Viz dole výstřižek z tvého odkazu…
Omluva, čuměl jsem na to na mobilu, trošku mi to splynulo. Pravdu díš, nemá servowave, ale na XC brzdí dobře :-)
Jo jo, 9100 si jezdil před 10 lety. Akorát se zesměšňuješ.
br-m9100 zkrátka servowave nemá, přepákování je fixní. Třmeny to má na malé destičky typů L a K, tudíž to není zrovna silná brzda i kdyby s 200mm kotoučem, možná trochu jedovatější (menší dávkovatelnost, malý rozdíl tlaku na páku mezi minimálnim a maximálnim účinkem), ale od kotev to hoodně daleko, to si někde zkus třeba Magury MT7 a pořádně za ně zaber. ;-)
Dobře, bylo to v roce 2015. Takže jen 8 let. Všude píšou, že to má Servowave. Kupoval jsem je na Cycology, takže kecaji?
Sdílet jejich odkaz je asi zbytečné, ne?
A ten free-stroke to ma schovanej kde?
Přestaň prosím, ztrapňuješ se čím dál více, navíc to pro neznalé čtenáře může být matoucí. Sada M9100 přišla na trh tuším v roce 2018. Taky je to možnost, že jsi testovacím jezdcem Shimano a máš přístup k předprodukčním kusům a prototypům, protože jinak si nedokážu představit, kde bys vzal páku 9100 se Servo Wave, Free Stroke apod. Pokud je tomu tak, tak se předem omlouvám.
Jo, se neposerte, no. Tak se omlouvám. Byly to XTR BR M 9000… no, tak jsem to spletl, měl jsem čtvrté pivo.
Stačí omluva?
OK, OK.
Ale 9000 taky nemaji ani jednu zminovanou vec:)
Jenže ani 9000 už ServoWave neměly. To bys musel mít 9020.
No jo, po příjezdu domů a studené sprše dohledáno, ano, byl to typ 9020 Trail…
zbytečně na mě tlačíte :)))
žil jsem v blažené nevědoosti, a ano, měl jsem verzi trail 9020.
No a pak si to, na zaklade podobnych diskuzi, koupi nejaky budouci smazany ucet z Brna, aby po chvili zjistil, ze to brzdi pramalo.
No a já za to můžu? :)))
No kdo vi, jestlis to tehda nebyl ty, kdo mu to vnuknul :)
Že by? Jako svině jsem, ale až zase taková? :))
Tak vis jak, das ctyri pivka a pak uz neni cas resit co je co za XTRko:)
Casova osa by taky asi sedela.
XTR je XTR. To je prostě top, stejně jako za čtvrt mega nefunkční Scalpel :))
Tak samozrejme, kdo nema R je amater.
A koleduje si o malérrrr :)
Samozrejme nema.
Pavproch tvrdí spoustu věcí…z čehož 95% jsou blbiny…
Když jsme u těch brzd, jakou konkrétní blbinu o brzdách jsem tady vypustil (z klávesnice) do světa? Nejsem si vědom, prosím o objasnění. Kuju.
Brzdy budou těch 5%. Enizač.
A zase nasypu krmivo škarohlídům…
zadní (tam mám páku 8100 + třmen 9100)
Brzdí to dobře = tak jak chci, malé brzdové desky nevydrží moc dlouho (= nevadí mi to), ale… ať dělám co dělám (= šteluju třmen), tak JEN KDYŽ tlačím bajka, škrtají/pískají (když na něm jedu a nebrzdím nebo i brzdím, tak ok) + při posledním výletu byl sjezd 400 výškových extra strmě = fest na brzdách, když se fest zahřály, tak začaly kníkat. Chjo, no.
vepředu mám páku XT (8100), třmen 4pístek XTR (9120)
Aspoň, že přední nevydává žádné zvuky, nepočítálm-li výlet skrz vysokou mokrou trávu = mokré kotouče, než se bržděním zahřejí.
Tak když hodně ohreješ kotouč tak s trochu zvlni a cinka, když vychladne tak zase přestane, to je tak nějak normalni.
Za ty roky na bajku s kotoučema vím, znám, ale když už jsem si stěžoval… nic s tím samozřejmě dělat nebudu.
No na to by ti pomohlo tak maximálně jiný typ kotouče, s plovoucim středem, některé to delaji víc některé miň
Používám obyčejné SM RT66 (je to vyloženě spotřebák, max troje desky a měním i kotouč).
Potom není co resit a je zbytečné si stěžovat
Já si stěžoval na to písknutí, když tlačím/vedu bajka. Ale s tím se dá žít, není to zase až tak často/dlouho (= že bych tlačil).
Zvláštní, podle tvých příspěvků to vypadá, že tlačíš víc než jezdíš…
Odhaduju, že při průměrném výletu (3 hod = 45 km = 600 až 1000m převýšení) tlačím/vedu bajka 1–2× max á. 3 minuty.
tomi moc nejde dohromady < tj prum 15 > pokud se bojis dolekopcem, asi bych chtel videt tu trasu, jsme stejne stari na horach mam najezdeno cca 20tis km a pokud jezdim prum 15 pri stoupani jak pises kameny… jenze ja jezdim dolu celkem svizne,
Když jsem tady dal jednu svou trasu, kdosi ji převedl do mapy.cz a tam to ukázalo, že můj odhad času a převýšení byl skoro 100%, odhad délky trasy jsem měl přemrštěný (30 vs 24km), takže těch 45 se může od skutečnosti lišit (35?).
Čim pomaleji jedeš do kopce tim větší podíl času v něm strávíš. A o to větší to má vliv.
Já mám na enduro kole se kterym jezdim obvykle vyjížďky parametrů 30–40km a 1000–1300m nastoupáno průměr 9–13km/h a to jedu z kopce řekl bych rychle. Ale většinu času to rubu někde do kopce rychlostí rychlochůze
vsak to pisu, pokud se boji dolu a podle tacku vepredu to do kopce logicky taky nepojede rychle < psal ze pouziva tri predposledni > a pokud chces zrychlit na trase co pises, < treba o 2–3minuty > tak to klidne muze by vrazda :D
Podle toho jak nici retezy vubec pomaly neni a silu ma. Jen si to nechce priznat.
Nevim, ale nechtel bych kolo roztacet 26t tackem
A dosahovat průměr v terénu skoro 15 kmh. Za mne borec :)
Málo tuhá zadní stavba, po nasednutí na kolo se prostě lehce pohne poloha desek vůči kotouči. K tomu Shimano brzdy mají tendenci se často sami při brždění se sjížděním desek doseřídit. Takže za jízdy to je ok, na nezatíženém kole to může škrtat.
Pevné osy tohle trochu omezily. A pak záleží jak moc je rovný kotouč, lehce křivý problém také zvýrazní. Než byly pevné osy, tak na málo tuhém rámu (a zvlášť ještě s těžším jezdcem) se u některých brzd (ovlivňuje to mezera mezi kotoučem a deskami, která není stejná u různých brzd) klidně stávalo, že perfektně seřízená brzda pro jízdu (kotouč za jízdy přesně ve středu mezi deskami) na nezatíženém kole klidně vyloženě už vnější destička drhla o kotouč .
Přední tohle dělá mnohem méně.
Nemá smysl to řešit a vždy je nejlepší to mít dobře seřízené na jízdu (tedy na zatíženém kole).
Kuju za objasnění. Ano, při jízdě je klid = rozhodně na to už nebudu šahat.
Zadní brzda (třmen BRM9100) když bajka tlačím, tak škrtá/píská, když jedu (proti kopci, nebo kratší sjezdy) je klid, dneska ale při výletu (sjezd z vrcholu Radhoště na Prostřední Bečvu = ca 700 výškových) začala po nějaké době intenzivního brždění (= plně prohřátá) lehounce/nepatrně pískat taky.
Jak píšu, za jízdy je jinak klid, hrabat do toho? (Zastávám teorii/praxi, že do věcí které fungují se nehrabe).
Proc nam to tedy pises?
Abych od vás dostal odpověď na Hamletovu otázku „hrabat/nehrabat?“
Tobe uz hrablo…
si spokojený, určitě neměnit a nehrabat
Konečně (první) rozumná odpověď od Tebe, to to trvalo.
nevím no, já tam cítím značnou ironii. Jako Kubad se snažil radit seriozně od samého začátku, ale už z toho má taky asi delší dobu srandu si myslím…
Tak se tou poslední větou řiď (= nehrabej do toho :) ). – neznám brzdy + kotouče, které dokážou být vždy za všech okolností naprosto tiché – když se soustava zahřeje, kotouče se nepatrně zkroutí, olejová nápň brzdy zvětší nepatrně svůj objem = než to zchladne, je prostě šance, že si to někde občas škrtne, pískne atd.
To je vcelku úplně normální stav u jakékoliv hydraulické brzdy…pokud je správně naplněná, odvzdušněná a má zabírat tak, jak si to většina lidí představuje – tedy už po nepatrném zmáčknutí páčky.
OK, nebudu teda do toho hrabat.
< při posledním výletu byl sjezd 400 výškových extra strmě = fest na brzdách, když se fest zahřály, tak začaly kníkat. Chjo, no. >
jak brzdis? jakoze jsi porad pribrzdujes? jezdim taky 400 vyskovejch dolu na cca 6km nemuzu rict, zebyto brzdam nejak vadilo a to mam ted sram TL a snad horsi brzdy jsem nemel, driv na Ht jsem mel orig XT 2 pistky s kotoucema 86 a ani ty jsem nedokazal prehrat
Tohle je 400 výškových na max 3 km po kamenité/šotolové cestě = brzdím nonstop, víc přední, míň zadní, nemám chladiče (NESNESU) = BRZDY /KOTOUČE SE HŘEJÍ FEST.
Ale na takové cestě dolů si už musel jít dávno pěšky podle toho co tady píšeš.....
Tahle je (mnou) sjízdná. S opatrností.
a kde je ten padak, staci body od A do B jezdis nekde kolem Pusteven, tam to najezdeny nemam, jenom parkrat pesky, kazdopadne s TB vepredu tohle sjizdet je asi dost riskantni < sirka + tlak v pneu >
To si nechám pro sebe, nebudu to zveřejňovat, kde to je.
nezklamals :D
Tady je (asi) ta nejprudší část.
Přidávám odkaz na pavlíkovo extrémně tajné místo : Pod Díly.
To je ale dobrá dálnice, tam snad není potřeba být pořád na brzdách.
Je tam hrubý makadam. Na gravelu to je utrpení i nahoru a dolů ještě větší :). Ostatně to místo jsem zmiňoval i v Tipu na výlet zde https://www.mtbiker.cz/…-beskyd.html
tak na gravelu kloboouk dolu, tobych asi jet nechtel, obecne na gravelu bych toho ani moc jet nechtel :D
To je pro další důkaz toho, že se tady VŠICHNI chováte jak hulváti. TEČKA.
Nebuď zlý, jinak začnu sdílet vše co o tobě Google vyflusnul, během 5minut hledání. To by bylo hulvátství.
Ctít soukromí (ať už si o něm myslím cokoli) je ZÁKLADNÍ LIDSKÁ SLUŠNOST. Tečka.
Souhlasím. Proto sdílím pouze místo, které si poslal. K ničemů jinému se nemám zapotřebí snižovat.
Stejně by to někdo místní poznal (bydlím 400km od tohoto místa, nikdy sem tam nebyl a najít ho mi trvalo asi 2minuty).
A já s Tvým přístupem a zveřejněním NESOUHLASÍM.
Tohle jsou verejne veci.
Co najde Google – verejne veci.
Hmm, tak to asi sam nekde zverejnujes veci. Jestli nesouhlasis, tak to nedelej :D
Tak sem nelez.
Jakoze Tvoji extra tezkou trasu sjede Jiri na Gravelu. Takze se ukaze, ze jsi fakt pohadkar?
A to je zle? :D
Mě nesmíš brát za bernou minci, protože jsem v těch kopcích vyrostl a nevnímám je tím pádem nijak výjimečně. Každopádně musím dát pavprochovi za pravdu, že ten kopec je fakt hnusný, zejména kvůli svému povrchu. S papíráky typu Speedero v kombinaci s mým metráčkem tam musím jet fakt hodně opatrně a jsem v podstatě celou dobu na brzdách. Kdejaký padák v lese je jetelnější než tahle „dálnice“ :)
Ty jsi asiMetricky? :D
To zase prrr. Ja si prave myslim, ze umis jezdit jen po cyklostezkach. Flexa a Monster v ruce ;) :D
Takových míst je v masivu Radhoště poměrně dost, namátkou modrá TZ od Radhoště na Pindulu. Velice podobně třeba zelená TZ na Dolní Bečvu či na druhou stranu kopce do Trojanovic apod.
Určitě se toho najde spousta, ale:
V Beskydech už jsem delší dobu nebyl, tak si to tam už moc nepamatuju. Pokud to nepletu, tak třeba tohle
klesá dost a tahle spodní část zelené je už jezdivá bez pořádného terénu a dá se to tam běžně i více pustit. Ale zase bych rozhodně nechtěl jet tu zelenou celou (z Čertova mlýna) na TB vepředu. Jestli si dobře vzpomínám, tak na ní nic těžkého není, ale na TB na předním to také není zrovna nejlepší nápad.
Akorát teď přemýšlím, jak jsem se tam tenkrát dostal, kolem vrcholu Čertův mlýn je NPR (takže by se tam teoreticky jezdit nemělo). A asi jsem se tam dostal z Tanečnice, kde ten konec na Čertův mlýn nahoru (který je už v NPR) stejně byl na tlačení, takže se tam nejelo.
ano najde se spousta brdku, mozna i daleko prudsich < ted jsem jel x terru > a nektery useky jsou fakt maso
kdysi jsem jel tohle v koutech to splnuje ty parametry pavky, ale na TB absolutne nesjizdny, mel jsem vepredu i v zadu GC a mistama jsem fakt premejslel jestli to mam pustit :DDD
edit: na HT BMC
Překvápko když se v těhle místech používají spíš pláště typu Assegai a Shorty. :-)
tak bylo mi o 10min, jeste mlicnak a EGO v jiny galaxii nejmin :DDDD
Tak si dej metalický desky a kvalitní kotouče. Tam chladiče nejsou potřeba.
A kdyby sis dal dopředu lepší plášť než cyklostezkový Thunderburt tak bys mohl i trochu víc pustit.
Me by spise zajimalo co NESNESE na deskach s chladicem? Jako ze vizualne ho to depta nebo vaha mu vadi? Nebo proste jen to jeho obvykle NIIKDY NEBUDU, TECKA?
Jinak jiny plast dopredu mu neprotlacim, s tim se smir :-)
Vadí mi, že z brzd něco (mému oku) škaredého nevzhledného (= pro mé bajkování zbytečného) trčí.
Před ca týdnem jsem se tu ptal (že ta zadní, když tlačím hlasitě škrtá a že v dlouhém strmém sjezdu píská) jestli do toho hrabat nebo ne. Nechtělo se mi, dostal jsem i odpověď „nehrabat“. Dneska při výletu to ale už bylo pro mne nesnesitelné (jak to hlasité škrtání při chůzi, tak pískání při každém brždění zadní brzdou) = hned po návratu z výletu jsem tam dal nové desky (staré by ale zřejmě ještě pár výletů daly), odmastil kotouč a povolil a vycentroval třmen. Při protočení nezatíženého zvednutého kola to neškrtá ani nepíská, později odpoledne sednu na bajka a vyzkouším to projet tady okolo chalupy. A pořádně uvidím/uslyším zítra při výletu.
Do hroma… Příčina pískání zadní brzdy nalezena tam kde jsem ji nečekal – Scalpela sem stavěl mj. i s cílem co nejnižší váhy = tam kde to šlo sem použil šroubky z titanu (tj. právě třeba na přitažení brzd. kotouče na nábu = 6ks M5×10 Ti A2Z) a… ty šroubky jsem nezajistil Loctitem (schválně, kdysi jsem měl po Loctitu obrovský problém je povolit při výměně kotoučů za nové) a jeden se uvolnil/vyšrouboval/ztratil. Už je tam nový, ten samý a zase bez Loctite a už to při brždění NEpíská. Uffff.
(PS: To zas bude „žrádlo“ pro místní škarohlídy, jaký sem mechanik/bastard.)
Slendrian.
Soudruzi z NDR udelali chybu.
Ale kde?
Loctite?
Fen na povoleni?
Momentovy klic?
mas shitmano kotouce ne? tam se davaji takovy podlozky pod sousedni srouby, tys tam nedal?
Nedal.
Ty jsou úplně k ničemu. Spíš možná kobtraproduktivní. Snad i častěji vidim povolený šrouby s nima než bez nich.
Hezky, to je teda snad první věc, kterou jsem neudělal úplně špatně.
Se ale musím přiznat (to zas bude…), že uvolněný Ti šroubek bez Loctitu mě už jednou potkal – na FSi, tam jsem to měl taky tak, ale ten jak se vyšrouboval, tak začal škrtat, tak jsem ho během výletu imbusem (tehdy jsem ještě torx 25 s sebou na výlety nevozil, nyní už je v ToolCage) zašrouboval zpět. Tady na Scalpelovi je asi kolem osy zadního kola víc místa, že neškrtal a rovnou vypadl.
Mno, tak včerejší „oprava“ zadní brzdy nemá úplně 100% výsledek – celý výlet dneska byl klid/ticho (už to neškrtá při tlačení bajka, ani nevydává jakékoli zvuky při běžném brždění), ale v jednom extra prudkém kamenitém sjezdu (= horní hranice toho, co ještě sjedu, dneska teda ale s jedním malým držkopádem bez následků) si po plném zahřátí zase zapískala (šrouby jsem hned kontroloval, jsou tam všechny a žádný není povolený).
Ty stále nemůžeš pochopit, že brzdy po opravdu plném zahřátí tohle prostě dělaj a dělat budou. Dokud někdo nevymyslí systém, kdy bude mezera mezi destička a kotoučem bez stisku brzdy půl centimetru, tak to tak prostě bude. Pokud brzda píská jen při velké zátěži a po zchladnutí je opět tichá, není na tom co řešit. Pokud ti to i tak vadí, můžeš/musíš jít cestou nějakých organických destiček a tichých kotoučů (o kterých se ví, že se moc nekroutí a zůstávají tiché i po zahřátí). Jenže to zase tak úplně dobře pak nemusí brzdit podle představ.
Řekl bych, že hledáš problémy tam, kde je ostatní nepociťují, chápou, proč v extrému brzdy nejsou tiché a nesnaží se řešit blbosti.
Spis system, kdy se bude brzdit bez nutnosti vytvareni odpadniho tepla z predavane energie
Jestli si to pamatuji spravne :D
Rodi se nam tu Pepik de Sex :D
Ty stále nemůžeš pochopit, že brzdy po opravdu plném zahřátí tohle prostě dělaj a dělat budou
Už včera jsem chtěl napsat, že to chápu, pak jsem to napsat zapoměl. Ale před chvílí, když jsem šel z práce dom (= dost času na uvažování, mám to asi hodinu chůze) mi došlo, že máš i nemáš pravdu. Ona totiž ta zadní brzda BRM9100 začala to pískání při plném zahřátí dělat až v poslední době, napřed byl asi 25 výletů klid = takže to MUSÍ mít nějakou příčinu (jen teď přijít na to, co to je).
Příčinou může být třeba zrnko prachu zaseknuté v destičce. Nebo třeba mastnota z výfukových plynů, pokud kolo parkuješ v garáži s autem
Dělá to stejné zvuky (pískání při plném zahřátí) i po výměně desek za nové, takže bordel v deskách to asi nebude.
bys musel vymenit i kotouce, takhle jsi na nic neprisel
To mě taky napadlo, dokonce náhradní kotouče (zase Shimano) doma mám, ale dělat se mi to nechce – ty stávající jsou skoro nové, ale možná mi nic jiného nezbyde. Dík.
bezne to dela treba po umyti kola, vetsinou to prejde po jednom poradnym zabrzdeni z kopce, pokud je vlhko tak to taky nekdy piska, mel jsem XT brzdy, tam mi vadila trochu necitelnost, jednoou zabraly tak podruhy jinak, nekdy jsem musel 2× rychle namackonout, ted mam SRAM TL a jeto peklo, ty skrtaj pokazdym poradnym zabrzdeni, zlaty shitmana, ale uz ani ty nechci, na jare to poresim necim poradnym, ted v parte taky meni, tak pockam az jak to dopadne kazdopadne bychto neresil, tak to proste je, kazdy brzdy nekdy kvilej
Používám brzdy XT, kotouče Shimano ICE, destičky kovové J04C. Zprvu také dělaly kravál, což mně vadilo. Věřím, že to dělá mastnota jak na kotoučích, tak hlavně na destičkách. I nových! Výměna za nový kus z tohoto důvodu nic neřeší. Ta se na styčné plochy dostane mastným aerosolem jak z výroby, tak v běžném provozu z výfukových plynů a silničního šmíru. Je potřeba obojí občas odmastit. Hlavně destičky, na které se zapomíná a čistí se jen kotouče.
Kotouče občas otřu z obou stran průmyslovým čistícím papírem (nebo bílé kuchyňské papírové utěrky – nepoužívat textil!) namočeným v isopropylalkoholu. Otírám do té doby, než je papír čistý – nezůstávají černé šmouhy. Destičky cca 1 x za měsíc vyndám, ponořím do misky s isopropylalkoholem, vydrbu kartáčkem a opět vytřu do sucha papírem. Musí opět zůstat čistý. Po sestavení kola si brzdy po pár metrech a zabrzdění sednou. Nic mi nepíská a můj osobní pocit je, že brzdí velmi dobře a pořád stejně. Brzdy na kolech není extra složitý mechanismus, není důvod, pokud jsou dobře odvzdušněny a seřízeny, aby nebrzdily. Na druhou stranu i nepatrná mastnota snižuje jejich funkci a způsobuje pískání. Takovou mám zkušenost.
Reseni je jednoduche, to co popisujes se deje.
Nicmene ze zkusenosti internetu vsichni vime, ze Trickstuff na tohle netrpi.
Staci tedy udelat UPG (pozor, ne jen desky, ale komplet cely system brzdy) a budes vysmaty.
Jako bonus budes mit silnou & dobre davkovatelnou brzdu.
a v jeho rozpoctu nicotna polozka :D
;) …
Ona totiž ta zadní brzda BRM9100 začala to pískání při plném zahřátí dělat až v poslední době, napřed byl asi 25 výletů klid = takže to MUSÍ mít nějakou příčinu (jen teď přijít na to, co to je).
Už mě unavuje furt donekonečna opakovat to samé (ref rozlomená patka), vracím se k tomuhle – prosím o nějaké nápady na co se podívat/čemu věnovat pozornost – musím na to přijít, proč ta zadní brzda byla tak dlouho zticha a v poslední době píská.
Zkus vyčistit třmen
To jsem už udělal, když jsem měnil desky (nebyl tam ale prakticky žádný bordel a pístky chodí pěkně stejně).
Dej to do servisu
Anebo
Kdyz ma 300 nebo 250 (uz cenu snizil) na kolo, tak ma 5 na komplet servis.
+1000 :-)))
Včera během výletu pískala fest (při zahřátí), tak jsem uděla jsem další (marné) operace: opět jsem dotáhnul všech 6 šroubů, opět jsem odmastil kotouč, sundal třmen, vyčistil dosedací plochy, přitom zkonztroloval, že je opravdu čistý a že pístky chodí oba stejně rovnoměrně, nasadil zpět, pořádně vycentroval a dotáhnul. Dneska při výletě byl celou dobu klid, až v závěru 400m (výškových) na brzdách (bojím se) a ke konci si zase pískla. Chjo no.
Co dalšího zkusit/udělat? (Do servisu to dávat nebudu, jsem lepší bajko-mechanik.)
Naučit se brzdit?
Brzdím oběma brzdama najednou, (odhadem) 2/3 přední, 1/3 zadní. Co je na tom špatně?
TB vepředu: D
Že by těch 400m výškových na brzdách?
ty máš pech, chlape!
To není pech, to je (nějaká=prozatím neznámá) příčina. 25 výletů byl klid, pak to začalo při zahřátí pískat. Zřejmě zkusím tam dát jiný kotouč (mám tam SM RT66).
Příčina bude asi, že jsi otravný vocas, co tu trolí všechny možná vlákna.
Už ho prosím nekrmte, pomoc s řešením nepotřebuje.
TEČKA!
A neni mozne, ze ty nove komponenty proste za 25 vyletu spalis? Upeces? Znicis?
Proto chci vyzkoušet nový/jiný kotouč.
Ale neznicis ho stejne?
Jsi tocvolant. Jak funguje ABS?
Brzdis tak?
Opět nerozumím Tvé češtině.
Proste neumis brzdit a proto to vzdycky zkurvis.
Nebudu komenovat. Objednal jsem dva různé kotouče SRAM, vyzkouším.
Proste se nauc:
A bude po problemku :)
A rada – inspiruj se ABS.
Aleno, tak.
Jizda na kole se nezapomina.
Jezdis uz 30 let, porad stejne, umis veskere techniky… A ani jsi je casem nezapomnel/neztratil…
Chapu.
Jezdím tak jak jezdím, brzdím, tak jak brzdím = mně to 100% vyhovuje, nepotřebuji se už nic učit/vymýšlet (ptákoviny).
To je fakt.
Nejsi DH jezdec, ale brzdx rozjebes driv jak oni.
Vinis material. Hledas chybu v materialu.
Ona bude nekde jinde. Nehodlam na tom nic menit. Proste chyba je v TOBE. Tecka.
Budu se znova opakovat: 25 výletů byl klid, pak to začalo při plném zahřátí pískat = to musí mít nějakou příčinu (a ta příčina NENÍ v tom jak jezdím a jak brzdím.) Tečka.
Ne. Neni mozne, ze upeces kotouc/desky.
To se pri plnem zahrati proste stat NEMUZE.
Chyba je v materialu. Mas pravdu.
Desky jsou tam nové (3 výlety = píská to úplně stejně jako s předchozíma deskama =15 výletů), kotouč jak píšu vyzkouším jiný.
Jasně, byli to ti dva Japonci! Onoseto a Samoseto!
Vzhledem k tomu že si to prostě upekl špatnym stylem jízdy/brždění v dlouhym sjezdu tak si dovolím tvrdit, že příčina JE v tom jak jezdíš a brzdíš.