Brzdy shimano tlakuji se, nejdou odvzdusnit

13 nepřečtených
  • Hellmans

    Ahoj, prosím o radu zkušenější majitele brzd Shimano. Mám mt520 a zadní brzda se neustale „tlakuje“. Napřed to začalo při intenzivnejsim brzdění na trailu, ale teď už se to děje i na místě když několikrát po sobě stlacim páku (stačí 3×, 4×). Záběr paky se zacne zkracovat a oddalovat od řidítek, takže se neustále mění chod páky. Zkusil jsem několikrát odvzdusnivat, ale ani to nepomohlo. Bezprostředně po odvzdusneni stlacim páku a ta jde až na řídítka, než se to „skalibruje“ na sirku desticek a kotouč, což je normální, ale při tom stlačení v páce cvachta a závada je pak zase zpět.

    • Nutribird  

      V jakém stavu jsou desky ? Jsi si jistý, že to děláš správně ?

      • Hellmans  

        Desky i kotouč jsem dal nedávno nové. Ale dělalo to prakticky on nova. Myslel jsem že by mohla být špatná i páka, že někde prisava, takže jsem tam dal novou slx paku, ale ani to nepomohlo…

        • Vilém  

          Takze v pace to nebude :)

          • Hellmans  

            Ještě mě napadlo že jediny rozdíl od přední brzdy je že zadní jsem musel vest rámem, takže jsem oddělil hadicku od paky. Ale při tomhle ny tajy nemělo být co zkazit. Nejsem úplně nesikovnej, takže postup odvzdusneni a napojení hadice lze snad vyloučit.

            • Nutribird  

              Nezlob se, ale přední ok a hlavní rozdíl je rozpojení brzdící sestavy. Pokud někde neprosakuje olej od třmenu po páku, špatně odvzdušněno. Nasadit na páku kelíšek a několikrát od třmenu protlačit celou stříkačku. Bacha ať tam nenatlačíš bublinu. Zavřít třmen a s kalíškem plným oleje pumpovat páku, do zblbnutí. Osobně odzvdušňuju na kotouč a desky, tedy nasazené kolo. Tak dosáhneš maximálního naplnění a lze pěkně nastavit páku bez propadání. Při výměně desek musíš, ale otevřít expanzku na páce. Jinak při zatlačení pístů můžeš protrhnout ochranu.

            • Vilém  

              Zaregistroval jsem tu u nekoho treba problem v trnu hadicky, ktery byl zmetkovy a mel moc malou diru, diky cemuz nestihal protikat olej. Kdyby te stejna vec potkala, tak by se to mohlo projevovat podobne, paka by po pusteni nestihala nasat olej z trmene a neustale by si prisavala z expanzky, cimz by se zkracoval chod.

              Tim ale nechci rict, ze je to tvuj problem, jen naznacit, ze problem muze byt i blbosti, kde by to clovek necekal.

              • Hellmans  

                O tom jsem také uvažoval, ale trn jsem dával nový už vlastně dvakrát. Jednou při zkrácení hadice a podruhé při montáži nové páky, takže to by museka být velká náhoda…

    • mech1  

      Je to zavzdušněný. Dej kolo tak, aby byl třmen dole, vyndej destičky, dej mezi pístky ten žlutej plast a odvzdušni to znovu. Někdy se to napoprvý prostě nepodaří.

      • Hellmans  

        Takto jsem to dělal již několikrát, dokud nejdou žádné bubliny, ale po namackani paky s již nasazenymi deskami opět problém. Ještě chci zkusit verzi s nasazením kolem, protože když jsem v prvním případě znovu nasadil nádobku na paku a zapumpoval, tak sli opět bubliny.

        • Nutribird  

          Co oliva ? Je to u ní ok neprolíná zde olej ? Je divné, že tam máš pořád vzduch, něco děláš blbě.

          • Hellmans  

            Nic neunika

            • Nutribird  

              Psal si čvachtá, to je málo oleje. Popiš tvůj postup a čím doplňuješ.

              • Vilém  

                Dobra poznamka. plne oleje by to asi necvachtalo.

                • Nutribird  

                  No jestli to rozpojil 100% došlo k úniku. Pokud nedoplnil olej bylo by to jasné, ale při výměně páky by to musel doplnit. To už by byla velká exotika. Při výměně kotoučů a destiček ovšem měním brzdový olej. Spíš desek, ty vydrží 1000 – 2000 km, kotouče několik sad destiček vydrží.

              • Hellmans  

                Postup dle ofiko navodu, olej od Bikeworkx

                • Vilém  

                  Nechces to radsi zkusit s originalem? Problem by klidne mohl byt v tomto.

                  • Hellmans  

                    To bych taky mohl zkusit

                    • Vilém  

                      Pokud by byl trosku hustejsi, tak to muze delat presne toto. Ono to ma asi shimano, od jiste doby, dost na hrane konstruovany, viz problemy se zmenou chodu, vlivem venkovni teploty, u rocniku par roku zpet.

                      • Hellmans  

                        Vliv teploty jsem taky zaznamenal, pres léto to ještě nebylo tak hrozný, ale teď při nižších teplotách je to hodně výrazný, proto jsem to také začal znovu řešit.

        • mech1  

          Dej kolo tak, aby byl třmen co nejníž a páka nejvýš. Pověs to za přední kolo.

    • jecnak  

      Mas vzduch v systemu. Tipl bych ve trmeni.

      • Hellmans  

        To uznávám, ale nechápu kde se tam bere. Odvzdusnim se zlutym blokem a jsem kompletne bez bublin. Uzavru okruh, namackam paku s nasazenymi deskami a kolem. Ihned poté namontuji zpět nádobku na páku a při stisku paky jdou opět bubliny…

        • Lister  

          A když odvzudnujes páku tak to zkoušíš v různých sklonech?

        • Vilém  

          Ma to hadici vedenou po spodni trubce zadni stavby a trmen vyse jak hadice? Delas to ve stoje na kolech, nebo davas kolo do stojanu a natocis je tak, aby trmen byl v nejnizsim miste soustavy?

          • Hellmans  

            Třmen vyvesim aby byl co nejnize, kolo dám do sklonu, paku natacim do ruznych úhlu.

            • jecnak  

              Hlavne cele kolo otoc tak, aby hadice od trmeny sla stale nahoru – nikde z kopce. Trmen tak, aby byla hadice na nem – odtok co nejvyse. Totez hadice k pace – paka nejvys a hadice nesmi byt nikde vys jak paka. Tlakovat, cvrnkat to hadic a dat tomu cas.

    • wladeq  

      Jestli se chod páky zkracuje, tak to na zavzdušnění nevypadá ne? Nedrhnou písty? Není problém v té olivě?

      • Hellmans  

        Tohle jsem asi popsal špatně. Zkracuje se volný chod před zaberem desticek. Paka se oddaluje od řidítek, tlakuje a tvrdne, vykon brzdy slábne.

        • Vilém  

          Slabne zrejme proto, ze nezabira servowave.

          • Nutribird  

            To fakt vypadá na málo oleje. Napumpuje a má prázdnou páku. Odvzdušnit na kolo. Šířka kotouče, výška destiček ???

        • wladeq  

          Vykon brzdy by mel s mackanim naopak sílit…teda pocitam ze si popsal co se deje, kdyz mackas brzdu…muze to byt blbe naplnene, ale muj tip je, ze problem je v te olive, neproteka tam olej tak, jak by mel

    • unitak  

      Jestli to nemáš vedeno vnitřkem rámu, tak bych tu brzdu úplně sundal a zavěsil někam a odvzdušnil „ve svislé poloze“ hlavně pořádně odsát vzduch že stříkačky, ať tam netlačíš bubliny.

      A není to čvachtání vazelína, kterou je mázlá páka?

      • Hellmans  

        Cvachtani je pouze ihned po odvzdusneni a 3×, 4× namackani paky, pak už není slyšet

        • Nutribird  

          Nasaď kalíšek na odvzdušnění na páku. Nalej do půlky olej a i s nasazeným kolem mačkej páku. Páka nastavená na nejdelší chod. Až ti upadnou obě ruce, sundej kelíšek a uzavři páku. Teď to musí být ok. Seřiď si chod páky. Tohle dělám běžně při sjíždění desek a udržení stejného chodu páky.

          • MatS  

            Tos mu fakt poradil. Vzduch tam zustane a jako bonus si preplni brzdu.

            • Nutribird  

              No už jsem mu radil dřív a samo musí při výměně desek otevřít expanzku. Pokud se ztenčuje kotouč a desky sjíždí, musí se tento úbytek materiálu někde projevit. Jestliže to má od spodu dobře naplněno a má problém co popisuje, je třeba zkusit a uvidíme. Svoje ZEE tak řeším a problém nemám. Výsledek je stále stejný chod páky bez pumpování.

            • wladeq  

              vzduch tam nejspis zustane, to jo, ale brzdu nepreplni, to snad bez nejakeho nasili a tlaku ani nejde

              • beranek666  

                Jde a jednoduše. Stačí mít sjete desky a plnit to v tomhle stavu. Pak roztáhneš pistky a praskne ti membrána.

                • Nutribird  

                  Na to byl upozorněn.

                • Mr.Duck  

                  Ja ji jeste nevidel prasknout ale casto to tak vypada. Sam jsem to udelal dvakrat ze mi pri roztahovani preplnene brzdy foukl olej kolem membrany, ale nikdy se ji nic nestalo. Olej z toho leze dokud to nerozeberu a olej z vnejsi strany membrany nevicistim, ale vzdy to byl jen ten olej co utekl pri roztahovani.

                  Tim nechci rict ze to prasknout nemuze nebo ze bych ten postup doporucoval, ale ze kdyz tam utece olej jeste nutne neznamena ze tam vznikl nejaky problem.

                  • Nutribird  

                    Tak základ je vždy povolit šroub na expance. Při výměně desek vždy měním i kapalinu. Takže nemám problém.

                    • Mr.Duck  

                      No ja vim, ale nekdy clovek specha :)

                      • wladeq  

                        Nové desky tam stejně beztak nedostaneš, protože neroztáhneš tolik písty…nevidím vůbec problém mít tam „víc kapaliny“. Jak jinak to chceš naplnit v půlce desek (jo vím, nechat tam tu přiblblou kostku, ale nejsem prasopes abych si zgichal půl kola, nevytahuju kolo ani desky), s novýma deskama to stejně plním znova

          • adam320  

            To co delas Ty je preplnovani okruhu a to zbusobem lenocha:) chapu proc to delas, taky mam rad paky co berou brzo, jemu to ale nejspise nepomuze, protoze uz si natlacil vzduch do brzdice tim pumpovanim. No zkusit to muze, ale moc tomu nedavam

            • Nutribird  

              Jestli chápu dobře funkci. Páka bere olej z expanzky a tlačí do systému. Pokud je třeba víc vysunuté pístky na stejnou funkci jako při nových komponentech musí být víc brzdového média aby byl zachován stejný chod páky.

              • adam320  

                Ano u nekterejch brzd je pro zachovani stejnyho chodu paky potreba doplnit okruh. Ale pokud on to udela touhle metodou tak se nezbavi toho vzduchu kterej tam evidentne je

        • allrose  

          nechci být pesimista,ale vše co popisuješ jsem si prodělal s 675,nakonec ještě začaly protékat a koupil nové 7100,sice také občas vypečou,ale rozdíl je nebe a dudy..

          po rozebrání jsem našel v hliníkovém těle páky vyběhaný pracovní prostor,těsnění ochozená/nalep­taná,čepy oběhané

          a ani po výměně těsnění se to nezlepšilo

          ale na ht s menším zatížením je v klidu používám,občas pumpnou,občas lehce pustí olej,ale když o tom víš,„není s nimi problém“ :))

          od začátku byly problémové,ač všichni tvrdili,že jsou bezproblémové,tak ti radím,zdali je máš v záruce,rekla­muj,i kdyz se to blbě dokazuje,při nižším zatížení jsou ty brzdy v „pořádku“

          • allrose  

            Ps

            Od začátku při odvzdušnění z páky lezl černý olej,příznak degradujícího těsnění v páce..

            • allrose  

              Tak nic..teprve nyní jsem si všiml,že páku jsi měnil,beru vše zpět :))

    • adam320  

      Mas to zavzdusneny, nic vic v tom nehledej

    • DaD  

      Bohužel stále častěji to dělají i nové brzdy na nových kolech. Je to další šlendrián od Shimana a nedá se s tím nic dělat. Reklamuj to. Dostaneš novou brzdu a budeš mít klid. Tohle řešení nemá, je to zmetek z výroby.

    • Hellmans  

      Ještě jedna poznámka. Jak se pokouším o to odvzdusneni celkem často, tak mě překvapuje, že kapalina je dost znecistena. Stačí pár vyjizdek mezi odvzdusnenim a kapalina je zase černá…

      • novas752  

        To je normální, to minerál dělá. Jak se hřeje od pístků tak postupně černá

      • parduba  

        To může být od těsnění pístků ve třmenu,zřejmě vliv oleje.

      • Nutribird  

        Má to naše snažení poradit nějaký výsledek ?

      • Mr.Duck  

        Z myho pozorovani to je hlavne z paky, dostava se tam trochu bordel skrz ty „kelimkovy“ tesneni (nevim jak popsat „cup seal“ :)). Na chod to nema vliv ale vzdy mam u trmene kapalinu cistou a v pace po par jizdach spinavou. Ani to neni o tom ze by se tam bordel dostaval nejak rychle, ale drzi se mezi tesnenima na pistku v pace a to nevyplachnes ani pri vymene kapaliny, takze se to po odvzdusneni po chvili smicha s novou kapalinou jak hlavni tesneni chodi pres otvor do expanzky. Nikdy jsem to nemusel resit driv nez po cca 5 letech kdyz se paka zacne chovat trochu jak Sram tak ji potreba rozebrat a vycistit.

    • FoggyGoggy  

      Tohle by mohlo způsobit nějaké zúžené místo vím že na autech se to stává že když se zkřípne hadička a tlakem při brzdění se kapalina do třmenu dostane ale nazpátek už moc ne. Osobně bych zkusil vyměnit trn

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.