• adulos

    Zdravím, nevím jestli je to až takový velky problém, ale brzdy nebrzdí po celé šíři kotouče viz. foto. Je to až tak velký problém, abych kvůli tomu musel kupovat nová adaptér? Díky.

    0 0
    • Vilém  

      A desky kotouc presahuji?

      0 0
    • figur  

      Normální stav, mám to stejně. A adaptéry nemám žádný.

      0 0
      • figur  

        Brzdná stopa na kotouči šířkou odpovídá šířce desky – cca 13,5mm, takže brzdí celá plocha a přesahuje pouze nosič.

        0 0
        • adulos  

          Bohužel u mě destičky nepokrývají celý kotouč. Nedávno jsem destičky vyndal a nahoře u obou byl úzky nesjetý pruh.

          0 0
          • figur  

            Takto vypadá sjetá 160mm s deskama, co brzdí celou šířkou desky 13,5mm. Řekl bych, že ta brzdná stopa je úplně stejná jako u tebe. Víc k tomu nemám,co říct.

            0 0
    • kadlec  

      Mam to stejny. Vzadu XT trmen i kotouc XT 160mm a desky mi jdou pres vnejsi prumer kotouce. Nemam tam zadny adapter. Kdyz tam byli SLX tak byla deska celou plochou na kotouci. Ted obcas musim obrousit zub na deskach.

      0 0
    • jIrI___  

      Mám to podobně. Dříve mě to drásalo psychicky, ale už jsem se s tím smířil :D. Smůla je, že u flat mount se to nedá moc odladit, adaptérů jsem vyzkoušel více se stejným výsledkem.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tohle jsem resil ubrousenim adapteru…

        0 0
        • jIrI___  

          To je asi jediné možné řešení, o kterém jsem taky uvažoval. Ale vzhledem k tomu, že nemám přístup k rovinné brusce a udržet rovinu rukou je pro mě nadlidský úkon, rozhodl jsem se raději pro nevzhlednou linku na kotouči než pro nemožnost seřízení prasete a křivě sjeté destičky :D

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mi na to stacil uhelnik a nakonec jsem to orovnal na brusnem kamenu…funguje to, tak neserim jak spravne nebo presne to je:)

            0 0
          • Val  

            ja jsem obcas musel brousit adapter dost brutalne, normalne na kotoucove brusce od ruky, netvrdim, ze je to idealni, kazdopadne brzdy brzdi po cele plose (a konev kropi :), muzes klidne jezdit dal i bez upravy, ale je dobry cas od casu zkontrolovat tu neobrzdenou cast a oriznout ji, jinak se ti jednoho dne stane, ze ta brzda prestane uplne brzdit, protoze se desky budou opirat o ty otrepy a ne o kotouc

            0 0
        • kadlec  

          Ja bych musel brousit primo ram. Vzadu je kotouc 160mm bez adapteru.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Dej vetsi korouc:)

            0 0
          • atty  

            Jsou na to speciální frézky, aby byla zajištěna kolmost a souosost. Jen díky ceně to maj jen větší servisy.

            https://www.kupkolo.cz/…brzd_z93351/

            Zase jednou se to pořádně nechá udělat a pak už by měl být klid.

            0 0
            • kadlec  

              No doma to malokdo

              A nefrezuje to jen bocni dosedaci plochy?

              0 0
              • Vilém  

                Nefrezuje jen IS.

                0 0
                • atty  

                  Já kdysi viděl nějakej nastavitelnej s příslušenstvím, kde se dalo frézovat „všechno“ – jak IS, tak PM a samozřejmě nastavitelné i pro úchyty bez adaptérů na větší kotouče.

                  Ale cena byla cca. 10k. Pro domácího občasného mechanika overkill, pro větší servis asi použitelné – celkem dost kol s tím má problém (akorát se to většinou řeší spíše ubroušením adaptérů nebo naopak podložkama, nebo se to obvykle neřeší vůbec, protože majitel o tom ani neví či to není schopný zjistit)

                  0 0
                  • Val  

                    docela by me zajimalo kolik, pokud vubec nejakej, servisu tyhle frezky pouziva

                    0 0
                    • atty  

                      To zas jo – dokonce někde v těch YT promo seriálech třeba u Štěrby to myslím měl ten jejich mechanik v ruce, že tím právě řešej „šmajdavý“ uchycení třmenů.

                      Podle mne těch kol z výroby, kde je to vcelku nepřesně a špatně je celkem dost a tam, kde těch kol opravdu hafo montujou a servisujou, se jim to i při té šílené pořizovačce prostě vyplatí. Nasaděj, přefrézujou a je to rovný, tak jak to má být. S tím „udělátkem“ práce na minut. Bez něj udržet rovinu při broušení přímo na rámu je asi vcelku problém.

                      0 0
                      • Val  

                        tak to je dobra zprava, moc do servisu nelezu, jen jsem si rikal, ze pak by se cena za namontovani brzd, muze necekane prodrazit a klient se pak muze cukat, kdyz ho brzdy staly treba litr, ze za praci dal XXX

                        0 0
                        • atty  

                          Tak je to servisní úkon, sice na pár minut (pro mechanika, co s tím umí pracovat), ale podmíněnej právě tím, že na něj musíš mít tu specializovanou (a drahou) frézku a ta se nějak musí zaplatit. Ale zase když se to jednou pořádně udělá, tak máš dosedací plochy třmenů u šroubů krásně rovný a se správnými adaptéry by Ti měly třmeny dobře sedět. A stačí to udělat jen jednou za životnost rámu – většinu ostatních „servisních úkonů“ platíš opakovaně (pokud si vše neděláš doma sám).

                          0 0
                    • novas752  

                      Hele s timhl3 v ruce jsem viděl i mechanika v intersportu.

                      0 0
    • onuce  

      To bych nesnesl, zjevná nedokonalost. A zcela fatální. Rozhodně to řešte.

      0 0
    • Baba-Ji  

      pokud se ti desticky sjizdi po cele plose (a nevznika tam neobrouseny rantl), pak je vse v poradku a neni treba nic resit, logicky ;).

      …to jak se sjizdi kotouc je uplne jedno

      0 0
      • adulos  

        Destičky se právě že nesjíždí po celé ploše.

        0 0
        • Baba-Ji  

          potom je třeba sehnat správnou redukci mezi rámem a třmenem …nebo ji trochu zbrousit/vypodložit (ale u tebe, jestli to chápu dobře, asi spíš zbrousit) ;)

          0 0
    • Pikaču  

      Tak ja ted koukam na nove kotouce/kola a mam to stejne. Nechapu. Mel jsem doposud na starých kolech kotouc 160 mm sm-rt800 centerlock a ted nova kola 160 mm sm-rt86 6 dira.

      Dřív to bylo ok ted me tam chybí 2mm. ( jak predek tak zadek)

      0 0
      • Val  

        tak je schvalne premer

        0 0
      • onuce  

        Některé destičky mají nesmyslný šikmý náběh a tak zabírají celou plochou až po větším ojetí. A také v závlačkách mají destičky velkou vůli, stačí je zatlačit ku středu kotouče.

        0 0
    • Bechterev  

      Taky jsem toto začal dnes řešit, nahradil jsem Tektro Gemini Shimanem SLX a destičky nebrzdí celou plochou, nahoře je nesjetý proužek. Dnes jsem objednal origo adaptéry Shimano na 180ku kotouč, tak jsem zvědav.

      0 0
    • kuklic  

      Ja mel na slx7000 s xt 81 kotoucema a 180 adapt. to samy. Vymenil sem origo organ. desky za sintr. goldfrena je po problemu.

      0 0
      • Vilém  

        To ze si Goldfren nelame hlavu s dodrzovanim rozmeru oblozeni stejnych jako original, neni zadna novinka.

        0 0
      • Bechterev  

        No ještě přemýšlím, že Tektro uvádí kotouče o průměru 7", to je cca 178mm, možná má to Tektro celkově trochu jiné rozměry. Pak ty adaptéry poměřím a uvidím.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Shimana často vychází přes i s origo adaptéry, pak nic jiného než jejich zbroušení nezbývá.

          0 0
          • Bechterev  

            Tak jsem to dnes měřil a adaptér Shimano je asi o 1.5 mm nižší než Tektro.

            Ale řeším směr montáže zadního adaptéru. Na fotkách kola Author Context je tou vyšší částí dole, ale šipka UP na adaptéru směřuje právě naopak, kdy by ta vyšší část měla být nahoře. Co je dobře?

            0 0
            • Vilém  

              Na foto je vyssi casti nahore.

              0 0
              • Bechterev  

                Není, ta vyšší kostka adaptéru je dole.

                0 0
                • Vilém  

                  Na te fotce cos dal je nahore, i kdyz je dole. predstav si jak by to bylo, kdyby brzda byla pridelana na vidlici, nebo vzperach zadnistavby.

                  Puvodni adapter byl asi na 183mm kotouc.

                  0 0
    • Arminius  

      Přesně jak říká Baba-Ji jestli ti vzniká na desce rantl (schůdek který se nejsíždí) tak to zbrousit, ale je to podle mého běžné z podstaty konstrukce (musí tam být tolerance (je více výrobců desek..) a při velkém opotřebení kotouče tam je aspon část která to „drží“-bylo by to přiliš zeslabené u jednotlivých paprsků, kde by to mohlo praskat, takhle se ti tam „rozloží síly“). Jinak Shimano desky bývají zkosené na vnitřní straně, takže z mého je to jinak v pořádku.

      0 0
      • Esi  

        Když ten kotouč pro dosažení minimální tloušťky vyhodítš, tak určitě nic praskat nebude

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.