Zdravím, nevím jestli je to až takový velky problém, ale brzdy nebrzdí po celé šíři kotouče viz. foto. Je to až tak velký problém, abych kvůli tomu musel kupovat nová adaptér? Díky.
Zdravím, nevím jestli je to až takový velky problém, ale brzdy nebrzdí po celé šíři kotouče viz. foto. Je to až tak velký problém, abych kvůli tomu musel kupovat nová adaptér? Díky.
A desky kotouc presahuji?
ano
Tak to dobry neni. Bud ubrat na adapteru, nebo jiny adapter.
Mozna za to muze tech 203mm na adapteru.
kotouč je ale také 203
Normální stav, mám to stejně. A adaptéry nemám žádný.
Brzdná stopa na kotouči šířkou odpovídá šířce desky – cca 13,5mm, takže brzdí celá plocha a přesahuje pouze nosič.
Bohužel u mě destičky nepokrývají celý kotouč. Nedávno jsem destičky vyndal a nahoře u obou byl úzky nesjetý pruh.
Takto vypadá sjetá 160mm s deskama, co brzdí celou šířkou desky 13,5mm. Řekl bych, že ta brzdná stopa je úplně stejná jako u tebe. Víc k tomu nemám,co říct.
Mam to stejny. Vzadu XT trmen i kotouc XT 160mm a desky mi jdou pres vnejsi prumer kotouce. Nemam tam zadny adapter. Kdyz tam byli SLX tak byla deska celou plochou na kotouci. Ted obcas musim obrousit zub na deskach.
Mám to podobně. Dříve mě to drásalo psychicky, ale už jsem se s tím smířil :D. Smůla je, že u flat mount se to nedá moc odladit, adaptérů jsem vyzkoušel více se stejným výsledkem.
Tohle jsem resil ubrousenim adapteru…
To je asi jediné možné řešení, o kterém jsem taky uvažoval. Ale vzhledem k tomu, že nemám přístup k rovinné brusce a udržet rovinu rukou je pro mě nadlidský úkon, rozhodl jsem se raději pro nevzhlednou linku na kotouči než pro nemožnost seřízení prasete a křivě sjeté destičky :D
Mi na to stacil uhelnik a nakonec jsem to orovnal na brusnem kamenu…funguje to, tak neserim jak spravne nebo presne to je:)
ja jsem obcas musel brousit adapter dost brutalne, normalne na kotoucove brusce od ruky, netvrdim, ze je to idealni, kazdopadne brzdy brzdi po cele plose (a konev kropi :), muzes klidne jezdit dal i bez upravy, ale je dobry cas od casu zkontrolovat tu neobrzdenou cast a oriznout ji, jinak se ti jednoho dne stane, ze ta brzda prestane uplne brzdit, protoze se desky budou opirat o ty otrepy a ne o kotouc
Ja bych musel brousit primo ram. Vzadu je kotouc 160mm bez adapteru.
Dej vetsi korouc:)
Jsou na to speciální frézky, aby byla zajištěna kolmost a souosost. Jen díky ceně to maj jen větší servisy.
https://www.kupkolo.cz/…brzd_z93351/
Zase jednou se to pořádně nechá udělat a pak už by měl být klid.
No doma to malokdo
A nefrezuje to jen bocni dosedaci plochy?
Nefrezuje jen IS.
Já kdysi viděl nějakej nastavitelnej s příslušenstvím, kde se dalo frézovat „všechno“ – jak IS, tak PM a samozřejmě nastavitelné i pro úchyty bez adaptérů na větší kotouče.
Ale cena byla cca. 10k. Pro domácího občasného mechanika overkill, pro větší servis asi použitelné – celkem dost kol s tím má problém (akorát se to většinou řeší spíše ubroušením adaptérů nebo naopak podložkama, nebo se to obvykle neřeší vůbec, protože majitel o tom ani neví či to není schopný zjistit)
docela by me zajimalo kolik, pokud vubec nejakej, servisu tyhle frezky pouziva
To zas jo – dokonce někde v těch YT promo seriálech třeba u Štěrby to myslím měl ten jejich mechanik v ruce, že tím právě řešej „šmajdavý“ uchycení třmenů.
Podle mne těch kol z výroby, kde je to vcelku nepřesně a špatně je celkem dost a tam, kde těch kol opravdu hafo montujou a servisujou, se jim to i při té šílené pořizovačce prostě vyplatí. Nasaděj, přefrézujou a je to rovný, tak jak to má být. S tím „udělátkem“ práce na minut. Bez něj udržet rovinu při broušení přímo na rámu je asi vcelku problém.
tak to je dobra zprava, moc do servisu nelezu, jen jsem si rikal, ze pak by se cena za namontovani brzd, muze necekane prodrazit a klient se pak muze cukat, kdyz ho brzdy staly treba litr, ze za praci dal XXX
Tak je to servisní úkon, sice na pár minut (pro mechanika, co s tím umí pracovat), ale podmíněnej právě tím, že na něj musíš mít tu specializovanou (a drahou) frézku a ta se nějak musí zaplatit. Ale zase když se to jednou pořádně udělá, tak máš dosedací plochy třmenů u šroubů krásně rovný a se správnými adaptéry by Ti měly třmeny dobře sedět. A stačí to udělat jen jednou za životnost rámu – většinu ostatních „servisních úkonů“ platíš opakovaně (pokud si vše neděláš doma sám).
Hele s timhl3 v ruce jsem viděl i mechanika v intersportu.
To bych nesnesl, zjevná nedokonalost. A zcela fatální. Rozhodně to řešte.
Mam to stejne a neresim nic, jezdi se dal normalne.
pokud se ti desticky sjizdi po cele plose (a nevznika tam neobrouseny rantl), pak je vse v poradku a neni treba nic resit, logicky ;).
…to jak se sjizdi kotouc je uplne jedno
Destičky se právě že nesjíždí po celé ploše.
potom je třeba sehnat správnou redukci mezi rámem a třmenem …nebo ji trochu zbrousit/vypodložit (ale u tebe, jestli to chápu dobře, asi spíš zbrousit) ;)
Tak ja ted koukam na nove kotouce/kola a mam to stejne. Nechapu. Mel jsem doposud na starých kolech kotouc 160 mm sm-rt800 centerlock a ted nova kola 160 mm sm-rt86 6 dira.
Dřív to bylo ok ted me tam chybí 2mm. ( jak predek tak zadek)
tak je schvalne premer
Stejne. 159 mm oba.
Některé destičky mají nesmyslný šikmý náběh a tak zabírají celou plochou až po větším ojetí. A také v závlačkách mají destičky velkou vůli, stačí je zatlačit ku středu kotouče.
Taky jsem toto začal dnes řešit, nahradil jsem Tektro Gemini Shimanem SLX a destičky nebrzdí celou plochou, nahoře je nesjetý proužek. Dnes jsem objednal origo adaptéry Shimano na 180ku kotouč, tak jsem zvědav.
Pokud destičky nepřesahují vnější hranu kotouče, je to OK, řeší se to tady furt dokola.
Kdyz koukam na tu druhou fotku, tak nevim, nevim :-)
To jsou shimano slx trmeny?
No tak pár tahů pilníkem přes adaptér…
Ano, origo SLX. Pár tahů pilníku, já vím, ale ta rovina…
Prinejhorsim „na prasaka“ srovnat podle celisti sveraku.
Ja mel na slx7000 s xt 81 kotoucema a 180 adapt. to samy. Vymenil sem origo organ. desky za sintr. goldfrena je po problemu.
To ze si Goldfren nelame hlavu s dodrzovanim rozmeru oblozeni stejnych jako original, neni zadna novinka.
Tim lip v realu pro me.
No ještě přemýšlím, že Tektro uvádí kotouče o průměru 7", to je cca 178mm, možná má to Tektro celkově trochu jiné rozměry. Pak ty adaptéry poměřím a uvidím.
Shimana často vychází přes i s origo adaptéry, pak nic jiného než jejich zbroušení nezbývá.
Tak jsem to dnes měřil a adaptér Shimano je asi o 1.5 mm nižší než Tektro.
Ale řeším směr montáže zadního adaptéru. Na fotkách kola Author Context je tou vyšší částí dole, ale šipka UP na adaptéru směřuje právě naopak, kdy by ta vyšší část měla být nahoře. Co je dobře?
Na foto je vyssi casti nahore.
Není, ta vyšší kostka adaptéru je dole.
Na te fotce cos dal je nahore, i kdyz je dole. predstav si jak by to bylo, kdyby brzda byla pridelana na vidlici, nebo vzperach zadnistavby.
Puvodni adapter byl asi na 183mm kotouc.
Jo takhle, tak už to chápu. Díky moc.
Přesně jak říká Baba-Ji jestli ti vzniká na desce rantl (schůdek který se nejsíždí) tak to zbrousit, ale je to podle mého běžné z podstaty konstrukce (musí tam být tolerance (je více výrobců desek..) a při velkém opotřebení kotouče tam je aspon část která to „drží“-bylo by to přiliš zeslabené u jednotlivých paprsků, kde by to mohlo praskat, takhle se ti tam „rozloží síly“). Jinak Shimano desky bývají zkosené na vnitřní straně, takže z mého je to jinak v pořádku.
Když ten kotouč pro dosažení minimální tloušťky vyhodítš, tak určitě nic praskat nebude
A nebo ho proste das na bazar, jak je posledni dobou moderni.
:D