• Vegan

    Ahoj mam trabl dnes jsme se byli projet a pri jednom sjezdu se zacala dit divna vec zadni brzda zacala hucet a troubit pricems hlasitost se zvedala zvuk doprovazelo slabe cinkani a cela zadni stavba se roztrasla a to tak ze pomerne dost. Zprvu to delalo jen pri pribrzdovani a, kdyz jsem zmackl paky vic tak to zacalo brzdit a zvuk prestal s pribyvajicimi kilometry zacal brzda znat jen tri polohy nebrzdi/dela randal ale nebrzdi/ a zablokovane zadni kolo. jsem s toho pomerne vylekanej :(. jedine co me napada, ze tam nejak rezonuje kotouc bud je nekde napraskly nebo je ohly ( coz nevypada ) a nebo je povolena matice Centerlocku pripadne neco s center lockem jako takovym, koukal jsem na desticky a ty vypadaji uplne v poho projistotu jsme se prejel smirglem ale to nepomaha. Cele je to nyni ve stadiu kdyz to muzu nasimulovat jen tim ze jedu po rovince a zacnu brzdit zadni :( predni brzda funguje uplne ok .....

    • jIrI___  

      Presne tohle mi delaly BB5 kdyz je spalil. Ale jak vychladly tak jenom chvilku cinkaly a za chvilku uplne ok.

      • Vegan  

        kolo se projelo 20km na strese auta a po sundani to dela frt takze vychladly byt uz musi

        • jIrI___  

          A furt to brzdi jenom v tech trech polohach jak jsi psal?

          • Vegan  

            hlavne to dela randal jako by se mela ta brzda kazdou chvili rozkocit a pritom to nebrzdi

            • Vilém  

              Vyndej desky, koukni jestli je neupekls.Preven­tivne osmirkovat + odmastit koutouc i desky.Pak bych i prenastavil adapter a zkontroloval utazeni kotouce,aby byla jistota.Nekde se asi neco hlo a ted to vibruje.

              • Vegan  

                no prave itahnout kotouc nemuzu pac nemam centrlock klic :( to je jedine co nemuzu udelat vse ostatni uz jsme udelal a psal jsem to v zakladajicim prispevku ale i takto diky za snahu

                • roud  

                  A zkoušels třeba jen rukou zda kotouč nemá nakou vůli ?

                  • Vegan  

                    zkousel a nema. tyhle standardni ukony jsem uz zkousel :(

                    • Andrzej  

                      no, pokud uz jsi zkusil vsechno odmastovani apod. tak si prohlidni uchyceni brzdy a celou zadni stavbu, jestli treba neni neco ruple.

                      pamatuju si, jak kdysi rezonovala zadni stavba g-f sugaru, delalo to hrozny kraval pri brzdeni, tak pak na to vyrobce v ramci zaruky dodaval takovy kus plochace ktery se montoval nejak na cep v-brzdy a nekde u naboje, asi na navarku na brzdu.

                      • Mutant Marana  

                        Me tohle presne delalo na starym Treku 8500, to byl kraval, ja myslel, ze se to rozskoci..no a opravu me prodejce zdarma dal kus zeleza, kterej pridelal na cep V brzdy a na konci na na navarku na brzdu. Od ty doby to nedalo, ale byl to hnus.

                • Q  

                  no pokud bys měl klíč na shimano pastorky, tak máš klíč i na centr. jinak je to otázka tak max 100.--

    • BB  

      měl jsem podobné příznaky, bylo to na Palominu, které mělo přišroubovaný zadní adapter brzdy a jeden šroubek se uvolnil a šel do kotouče.

      • Vegan  

        takze take bouzel nic

        Obavam se ze bez klice na centerlock nic nenadelam :( pekne me to stve

    • Garyk  

      Mně to připadá, že by mohl být problém v uchycení třmenu. Na jednom bajku mi to kdysi taky takhle vibrovalo a pomohlo až zafrézování dosedacích ploch adaptéru. Jestli máš adaptér, který je lakovaný (ne eloxovaný), zkus lehce pilníkem strhnout barvu na dosedacích ploškách, a pokud se to aspoň trošku zlepší, nechal bych to zafrézovat.

    • Vegan  

      takze problem vyresen zda se bylo to blbym adapterem kterej nezvladl paku 180 kotouce takze byl nahrazen 160 a vypodlozen podlozkama a zda se zatim ze to drzi a dela ptesne to co m. Za vsecky rady vsem dik :)

    • dieegoo  

      Ať zbytečně nemusim zakládat další téma, zeptám se tady… 

      Mám brzdy XT07 a „problém“ zhruba takový – šroubuju-li červíka v páce směrem dovnitř, oddaluje se páka od řídítek, to je jasný. Mám radši krátký a ostrý krok, čili červik je hodně zašroubovanej vevnitř. Tím ovšem dojde i k povysunutí pístků a brzda potom cinká – zaručeně je to tím, vyšroubuju li červa ven, cinkání přestane. A dotaz – je možné, třeba odsátím trošky kapaliny toto ovlivnit? Selskej rozum mi říká, že zašroubováním červíka přimáčku pístek v páce a funguje to teda jako bych jel celou dobu s lehce zmáčklou pákou.

      • kubad  

        je možné že to zašroubování natlačí desky blíž ke kotouči, ale mělo by se to samo srovnat na standartní vzdálenost od kotouče.

        pokud to nejde vyndej kolo a desky trochu roztáhni od sebe. – pokud to taky nejde chce to odebrat trochu oleje ze systému.

         
      • miki  

        s odsátím si nepomůžeš a akorát si jí můžeš zavzdušnit.

        • miki  

          Měl bys vědět že když přitáhneš šroubek /zašroubuješ/tak se ti změní jen poloha pístku než se natlakuje dalším posunutím pístku a začne brzdit.V páce není nikdy stálý tlak ale jen když víc zabereš za páku a nasátá kapalina se začne stlačovat/brzdit/­.Šroubkem tedy reguluješ jen množství nasávané /stlačované /kapaliny.

          • dieegoo  

            Eee, ok :) A nějak víc polopaticky vysvětlit, jestli jde můj problém nějak vyřešit? Nemyslim to zle, jen tohle odborný vysvětlení nepopisuje jak to řešit, jen jak to funguje.

            • miki  

              Ty bys měl vyndat kolo a destičky. Ve třmenu promazat vhodným olejem vysouvající se válečky tím že je budeš vysouvat -zasouvat jako když brzdíš a tím se ti zlepší chod válečkůa ty se budou líp vracet.Po tomto je dobré zase třmen vystředit vůči kotouči.

              • dieegoo  

                To ne, s tím to nebude mít nic společného, brzdy jsou 2 týdny staré, chodí jak po másle. Když mám červíka vyšroubovaného ven, není s nima žádný problém, desky se vrací jak mají. Škrtat to začne až po oddálení páčky od řidítek.

                • miki  

                  i nová brzda má na začátku svý mouchy .

                  • dieegoo  

                    To samozřejmě ano, ale nezdá se mi, že by vzdálenost páky od řidítek měla vliv na plynulost chodu pístků ve třmeni.

                    • miki  

                      Je to takhle na dálku špatný řešit problém ,chce to vidět .Tak jedině někoho z okolí co tomu rozumí nebo servis.

                • RoKo  

                  neco podobneho mi delaly brzdy taky. po lehkem namcknuti brzdy prestaly cinkat. Hodil jsem to kamosovi do servisu a mam klid… jinak rikal ze udelal beznou udrzbu – dotahl centrlock, vycentroval kolo a upinak jsem mel malo pritahly…

                  Jinak metoda vystredeni trmene pri povolenych sroubech, zmacknute brzde a postupnem dotahovani trmene (tusim ze standartni postup) se mi neosvedcila… nevim mozna jsem delal neco spatne, ale trmen byl vzdy k jedne strane kotouce blize a pak cinkal. Dal jsem to od oka aje na stred a mam klid…

    • mrssti  

      Trosku sa privtriem do tejto temy s mojim problemom. Taktiez mam XT hydry 08.

      Po asi 3 mesacnom pouzivani mi zacal pridietrat jeden piestik zadneho strmena, a o nieco neskorej mi prestal takmer chodit. Pricom druhy piestik chodi uplne bezproblemovo.

      Ako tento problem odsranit? Staci to premazat tak ze vytiahnem platnicky a namazem, alebo treba cely strmen rozobrat, precistit, namazat a odvzdusnit?

      • jonti  

        Staci ho namazat, teda najlepsie uz namazat aj ten co chodi. A ak by to nahodou nepomohlo, napriklad ak je to fakt brutalne zanesene, tak az potom riesitl dalej.

        • mrssti  

          A co tam mam dat, nejaky olej, alebo skorej silikonovy sprej. Neviem nemam stym skusenosti nic podobne som este neriesil.

          • Hornet  

            Hej, silikonovy olej, vybrat brzdove platnicky, zaistit ten piestik ktory je funkcny, zatlacit paku aby sa ten nepohyblivy posunul, namazat, zatlacit piestik vhodnym naradim a par x tak zopakovat – rozhybat ho, zakazdym utriet, pokial sa nerozhybe tak ako ma

            ked pozries do historie, tak najdes temy, kde sa to uz riesilo, ale nie je to nic strasneho, moze vsak nastat problem, ked sa piestik trochu skrizi a nejde zasunut…

            • prodi  

              no když se to skrizi a nejde zasunut, tady většinou končí veškerá legrace…

    • slavekRM  

      Taky prosím o radu. Po včerejší vyjížďce se mi dost zkrátil krok páky zadní brzdy – asi o polovinu. Připadá mi to jako by se přestaly zasouvat pístky. Mezera mezi destičkami a kotoučem je minimální odhadem cca 0,1mm, což je podstatně méně než u přední brzdy. Samotřejmě cinká… Rovněž pohyb pístků je proto malý. Jinak pístky jsem promazával asi před třemi týdny a chodí dobře. Poradíte mi?

      • brany  

        Nechci být nějakej rejpal. Ale tím že si zašroubuješ jak říkáte červíka na páce, tak prostě posuneš pístek u páky a tudíš zmenšíš celkový objem brzdového systému = v podstatě to samé jako kdyby jsi dolil víc kapaliny. Brzda prostě začne brzdit dřív. A odpověď i na další problém. Je zima a kov se v zimě zmenšuje (hadičky, třmeny, pístky) a tak prostě najednou páka zabírá dřív a tím se stane i to že destičky mohou přibržďovat a nebo cinkat. Jezdim s hydrama už dlouho v zomě v létě u moře. A každá změna teploty asi prostě bude znát. Takže Ti co si myslí že tím že vyšroubují pístek u páky a myslí si že jim pak páka zabírá od poloviny a říkaj si jak je to super. V podstatě je to to samé jako kdyby ste si vypustili trochu kapaliny. Takže ste si jen snížili účinnost brzd. Kritici: Pusťte se do mě! :)

        • slavekRM  

          Jsem sice přes kotoučovky skoro začátečník, ale pokusím se odpovědět. Myslím, že šroubkem to nemá můj problém nic společného. nic jsem s ním totiž nedělal a te pořád zašroubovaný na maximum. K té zimě a jejím vlivu na tepelnou roztažnost materiálu s tebou sice souhlasím, ale zkus mi vysvětlit následující:

          Proč vnikl problém jen u zadní brzdy

          Proč pokračuje i dnes při pokojové teplotě

          • brany  

            No myslim že bych Ti mohl pomoci. Zkus prostě jen maličko vytočit ten šroubek na páce (povolit) Ať se zvětší objem systému. Nevím jestli jsi to někdy viděl, ale pístek si z expanzní nádobky u shimana nabírá nebo naopak odevzdává olej jen v určité poloze. A pokuď máš pístek zašroubovanej na doraz tak se už pístek k expanzce nemusí vůbec dostat. řekl bych že si prostě nasál víc kapaliny a už jí nemůže vrátit zpět do expanzky. Zkus to ;) Nic víc mě nenapadá :) Pokuď nechápeš, tak mi písni na icq. Měl bych ho mít v profilu :)

            • slavekRM  

              Jsem strojař, takže si umím představit jak to funguje. No vyzkoušel jsem to. Páka se při vyšroubování oddálila od řídítek, ale krok se nijak podstatně nezměnil. Tak nic, ale děkuji za ochotu a hodím to do servisu.

        • Vilém  

          To s cervikem by platilo pokud by jsi nejak zafixoval paku, udelal ji doraz. Jinak se zasroubovanim cerviku meni pouze poloha paky, ne poloha pistku, tudiz nema na delku kroku vliv.

          • jIrI___  

            Poloha páky se mění kolečkem na páce, ne? Při šroubování červíkem jsem žádnou změnu polohy páky necítil.

            • Vilém  

              Aha, tak to pardon, omlouvam se, protoze tu je zrejme celou dobu rec o novych XT, tam je to opravdu tak jak rikas.

      • Peslezedirou  

        Tak co? Problém odstraněn? Zajímá mě to, pač má uplně stejný problém. Docela jsem z toho nas*aný. Ráno jsem vyjel teplota –2 a po půl hodince se krok zkrátil velice výrazně, mezera destiček od koutouče přesně jak píšeš 0,1mm :-(((.

        • jIrI___  

          Mě se zase zdá, že se mi začala páka pomaleji vracet. Možná je to jen dojem, zmáčkl jsem ji, když jsem šel garáží kolem kola. Včera při vyjížďce jsem žádnou změnu chodu necítil :-)

        • sved666  

          Tak ako vyriesil niekto tento problem??? Tiez ma to zaujima mam ten isty problem(zima=skra­tenie chodu paky= skrtanie kotuca.....ne­napravilo sa to ani pri izbovej teplote, bezdomovec niesom cize cca 23 stupnov).Prosim poradte. Este dodam ze mam Shimana M485…

    • Bald  

      Mám problém s třmenem XT 08 – na šroubu (čepu se závlačkou, tušim na trojku imbus) vedoucího skrz otvory v destičkách vznikl cca po půl roce zásek a zachytává se v něm ten rozpěrný plíšek, brzda při použití dost hlasitě (časem to graduje, nevzniklo to najednou) loupne a odpor je znát i v páčce. Na funkci to jinak nemá vliv krom toho, že se tim nepochybně kurví právě ta rozpěrka destiček. Nemám ponětí proč se to stalo, jestli je to zmetek, každopádně – dá se ten čep sehnat samostatně? Prosím o radu, reklamoval bych, kdybych nezakrámoval faktturu…:-/

      • goofy  

        K nekterym deskam byva pribalena zavlacka (mel jsem ji treba u shimano sintered). Ale muzes zkusit obejit shimano servisni centra, tam by to mohli mit

      • worlusho  

        Dá se to udělat z M4 nerezového imbus šroubu, na soustruhu se stáhne závit a udělá drážka pro závlačku.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse