Brzdy na kolo - Shimano M6000, M7000, M8000, M8100...

79 nepřečtených
  • Mám rád kola

    Čau bikeři,

    potřebuji upgrade zadní hydraulické brzdy na kole.

    Měl jsem Tektro, brdily slabě, při delším sjezdu z kopce se extrémně zahřívaly. Přemýšlel jsem o výměně destiček, ale přijde mi lepší koupit rovnou pořádnou zadní brzdu.

    1. Co byste poradili? Shimano, Sram nebo nějakou jinou značku?

    Já sám uvažuju o brzdách Shimano, protože jsou asi nejznámější.

    2. Jakou řadu?

    Nejznámější řady jsou Deore M6000, SLX M7000 a XT M8000 / M8100 /Zee.

    Shimano Deore M6000 si myslím že jsou slušný základ, stojí 1300 Kč, což mi přijde jako fér cena. Nicméně XT M8100 se dají sehnat už za 2500 Kč, což není zas o tolik víc, na to že to je vyšší řada.

    3. Jaké jsou vlastně rozdíly mezi jednotlivými sériemi? Hledal jsem hodně na Google a nic kloudného jsem nenašel.

    Chápu že vyšší série mají funkce navíc, ale ty bych asi v praxi ani nevyužil. O váhu mi nejde. Jde mi spíš o kvalitu, aby to hezky sedlo do ruky, aby to kvalitně brzdilo a aby to vydrželo i delší sjezd.

    4. Dále jsem přemýšlel jak moc velký vliv má na to chladič?

    5. Jak moc velký rozdíl je mezi 2 a 4mi písty. Případně jak moc hrozí u keramických pístů poškození, přecejen kov je kov.

    6. Má někdo nějakou přehlednou tabulku nebo obrázek, kde by byl vysvětlen rozdíl mezi M6000, M7000 a M8000 a M8100 a Zee? Opravdu by mě to zajímalo.

    7. Další možnost je změna kotouče, má to smysl? Já mám 160 mm.

    8. Nejezdím žádné enduro, spíš na výlety do přírody po asfalkách, trailech. Vážím 70 kg.

    9. Jaké jsou nejlepší brzdy poměr cena/výkon podle vás?

    Nejvíc uvažuji asi o Shimani XT M8100 – 2 písty + chladič

    https://www.kupkolo.cz/…cem_z107557/

    Za 2500 Kč

    Popravdě nevidím moc rozdíl u Shimano M8000

    https://www.kupkolo.cz/…cem_z107462/

    Za 2200 Kč

    Ale je mi jasné, že za 4 písty se prostě platí.

    Shimani M8020 – chladič a 4 písty

    https://www.kupkolo.cz/…cem_z106486/

    Za 2800 Kč

    Shimano Zee řada mi přijde taková zvláštní…

    https://www.kupkolo.cz/…ouce_z93653/

    Za 2600 Kč.

    Ale pořád jsou tady Deore M6000 za 1300 Kč. Všichni říkají, že brzdí 3× víc jak Tekro, což myslím, že by mi bohatě stačilo.

    https://www.kupkolo.cz/…000_z105022/

    Shimano M9100 jsou cenově jinde, proto je ani nezmiňuji.

    Pomůže mi prosím někdo rozlousknout toto moje dilema?

    Děkuji za každý názor!

    0 0
    • Mart7  

      Hodláš měnit pouze zadní brzdu? Jakou máš přední? Jaké máš kotouče??

      0 0
      • Mám rád kola  

        Brzdím primárně zadní případně zadní + přední.

        Zadní dostává největší záběr. Přední mám Tekro, přijde mi, že ta zatím stačí.

        Ale napadá mě, jestli by nebylo rozumnější 2× M6000 než 1× M8100 :D

        Kotouče mám 160 mm v zadu i ve předu. Rozhodně do zadu plánuji nový kotouč, nejspíš z řady XT aby to za něco stálo. Otázkou, jestli zůstat na 160 mm a aby bylo možné vůbec u kola dělat upgrade na větší kotouč.

        Je tolik různých parametrů, ale co je v praxi nejlepší, nejmíň poruchové, nejvíce osvědčené a nejdéle a s minimální údržbou vydrží… (1× za měsíc Cyklostar je u mě minimální údržba.)

        0 0
        • jIrI___  

          Začni primárně brzdit přední a brzdy nebudou ani zdaleka dostávat takový záhul, jako když brzdíš jen zadní.

          0 0
        • Breakpain  

          Brzdi se presne opacne, vice predni, mene zadni ;) … pomer dostanes do ruky casem.

          Dle podkladu se lisi rozlozeni.

          Nicmene timhle stylem si stejene prodlouzis brzdnou drahu, brzdi to o dost mene a upeces kazdou brzdu defakto ;)… tzn zmena brzdy Te nezachrani, pokud se nenaucis brzdit.

          0 0
          • doubleingram  

            Jenze kdyz brzdis moc predni, tak noris vidli, ta nezehli, plus pokud je sypky podklad, tak o to hur. Proto v terenu jedu spis zadni.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Zadní hlídáš rychlost, přední brzdíš.

              0 0
            • MlokCZ  

              Vidlici noříš ať brzdíš kterou chceš. Vidlice jde do zdvihu z důvodu zpomalování. Zadní se zdá, že noří vidlici méně hlavně proto, že méně brzdí.

              0 0
              • embi  

                ne tak to fakt neni :D

                0 0
              • maroked  

                Opravdu Mloku?? Jako ve fyzice nejsem úplně borec, ale myslím si že zadní brzda bude mít jinou páku, a to se projeví hlavně když přesuneme váhu za zadní kolo, takže bych řekl, že při sjezdu kor při nějakých překážkách je zadní mnohem důležitější… Při brzdění přední brzdou je třeba jet na přímo a to hlavně na kluzkých površích (velký kopec tráva nebo hlína = pomůže jen přední brzda). Když jezdím v lese přes různé větve po listích a tak hodně využívám právě zadní brzdu. Obecně lze říct, že účinnost přední je daleko větší a po natrénování a získaní citu můžeš brzdit téměř na jakémkoli povrchu ale určitě bych neřekl, že se brzdí majoritně přední. Když bych chtěl zabrzdit z rychlé jízdy na nulu využiji přední ale podle náročnosti terénu bych řekl, že je to skoro 50/50 možná přední trochu miň. Zajímal by mě názor sjezdařu, schvalně to zase někdy zkusím jezdím sice xc, ale rád si snížím sedlo a jezdím přes les takže příště nad tím zkusím více přemýšlet :)) .

                0 0
                • novas752  

                  Přední brzda hlavně brzdí, zadní brzda udržuje rychlost, je to jednoduchý.

                  Prudký a nebo technický sjezdy sjedeš daleko spíš jen s přední brzdou než jen s tou zadní.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To rozebíráš něco úplně jiného než to, kam bude působit výslednice sil při zpomalení a že nutně musí dojít ke zvýšení zatížení předního kola ať už brzdíš jakoukoliv brzdou.

                  Jak moc je potřebná zadní brzda a v jakém poměru se brzdí vždy záleží na mnoha faktorech včetně toho co popisuješ. V opravdu terénu je mnoho situací, kde buď jen v daný okamžik (třeba přejezd překážky) nebo i po delší dobu nemůžeš brzdit přední brzdou, ale stejně se vždy musíš snažit brzdit přední co nejvíce to jde, jinak to prostě neubrzdíš (ať už proto, že zadní uvaříš nebo i jen proto, že v extrémně prudkém sjezdu i přes snahu posunout těžiště dozadu budeš mít stejně při brždění skoro všechnu váhu na předním kole a zadní tak neubrzdí téměř nic).

                  Já třeba na celopevňáku brzdím zadní opravdu hodně když je to sjezd v opravdu terénu. Tam je přední brzda velmi omezena pevnou vidlici, která neudrží kontakt přeního kola s povrchem a přední tak ubrzdíš mnohem méně než s odpruženou vidlicí.

                  Celkově ale zase není toho opravdu terénu tolik, takže i na celopevňáku mi rychleji ubývají přední desky než zadní.

                  Z důvodu omezení brždění přední v opravdu terénu ale používám specifickou kombinaci desek. Na celopevňáku vozdím sice pořád větší kotouč vepředu, ale desky vozím přední organické a zadní sintry z důvodu, abych mohl zadní brzdit více souvisle (a odbrzdil s ní co nejvíce) když dojde na opravdu terén. Na přední se zase sintry nehodí, protože jsou kousavější a s pevnou vidlicí tak více dochází k pocukávání vidlice a ztrácení kontaktu předního při brždění.

                  Na fullu pak vozím sintry na přední i zadní brzdě, tam není důvod pro organiky.

                  Jak moc dlouhodobě využíváš přední vs zadní vždy poznáš z toho, jaké desky ubývají rychleji.

                  0 0
                  • maroked  

                    Pokud se vrátím k problému zakládajícího, tak by asi měl brzdit více přední brzdou. Je to vždycky velký problém zejména začátečníků nebo lidi co par krát přepadli přes přední a pěkně se vysekali :)). To jak brzdit a využívat přední brzdu se časem člověk naučí. Jinak jsou momenty, kdy ji nelze použit a to je třeba jízda na mokrých kořenech a při přejezdu různých překážek. Včera jsem se soustředil jak jezdím a brzdím v určitých situacích a na větších šutrech a kamínkách kde dochází ke skákání kol nejde absolutně brzdit přední. obecně jsem si pak všiml že brzdím oběma brzdama skoro stejnou silou (nesoustředím se na to abych brzdil více přední a vlastně ani nevím proč bych měl) jen v případě kdy potřebuji více přibrzdit tak samozřejmě zatáhnu za přední, jinak pokud se mi zadní nedostává do smyku nechápu proč bych ji měl šetřit.

                    0 0
                    • novas752  

                      Jak dochází ke skákání kol po kamínkách je otázka nastavení odpružení.

                      S dobrym dobře nastavenym odpruženim ti to kola lepí k zemi a brzdit můžeš na více místech.

                      0 0
              • kamaro  

                V této anketě si dovolím podpořit Mlokův názor :-)

                Z hlediska rozkladu sil bude rozhodují hmotnost jezdce, který když začne zpomalovat tak zvýší přítlak na přední kolo.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Možná tu někteří dokážou brzdit zadní brzdou, aniž by zvyšovali přítlak na přední kolo. Já to tedy ještě neumím.

                  Ale třeba nás to tu někteří naučí…

                  0 0
                  • novas752  

                    Jde to ale musíš zároveň zadkem úplně dozadu co to jde a brzdit velmi zlehka. :)

                    V praxi samozřejmě nesmysl.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To bych také nepočítal, i tam jde vidlice do zdvihu.

                      Srovnávat rozložení hmotnosti mezi přední vs zadní má smysl pouze vždy pro stejnou pozici těla. Tedy je jasné, že pro brždění jen zadní je potřeba přesně co popisuješ. Výchozí stav zatížení přední vs zadní je ale právě už v té pozici a jak začneš brzdit, tak opět začneš měnit rozložení hmotnosti více na přední kolo a vidlice půjde do zdvihu.

                      0 0
              • Mr.Duck  

                Ono to ale opravdu pod zadni brzdou nori mene. Zrovna par dni zpatky jsem s tim experimentoval pred shopem, obe gumy MAxxGrip takze i tim zadkem se na asfaltu docela da zabrzdit, a pri cca stejny brzdny sile je velky rozdil v zanoreni vidlice mezi predni vs zadni brzdou. Ne, ze bych to meril nejak vedecky, ale na ty 180mm vidlici to byl hodne viditelny i citelny rozdil.

                Nechce se mi ted premyslet cim to je, ale ted treba resim konverzi brzd v mym suburbanu z bubnu na silnejsi kotouce, a kazdy forum o tom zminuje jako jednu z nejznatelnejsich zmen to, ze se mene nori predek pod brzdenim.

                0 0
    • Mart7  

      Jasné řešení, dopředu stačí mizerné Tektro a vzadu čtyřpístek se 180mm icetech kotoučem. Co třeba se naučit brzdit a přestat stále přibrzďovat pouze zadní? Pak by stačil třeba jen větší kotouč a lepší destičky.

      0 0
      • MatS  

        Byls rychlejsi :-)

        Ja bych doporucil nejdriv rict co ma za kolo a co jezdi za teren. Asfaltky a traily. No jiste.

        Na jeho miste bych dal Deore predni i zadni.

        Jen se bojim, ze tu bude vlakno „Brzdy jsem koupil ale paka jde az ke gripu. Co s tim?“

        0 0
        • Mart7  

          Spíš takto, kolo s kotoučem nejde nasadit, v třmenu je oranžový plast.

          0 0
          • Mám rád kola  

            Přijde mi, že si tady někdo ze mě dělá srandu. Ten plast je tam jen pro odvzdušnění brzd. Píšu sem v naději, že mi někdo profesionálně poradí, nejlépe z vlastních zkušeností.

            0 0
            • Mart7  

              To je vymezovací plast proti vyjetí pístků při náhodném smáčknutí brzdy během manipulace s kolem. Na odvzdušňování jsou žluté a to se desky vyndají, aby jsi je nezamastil kapalinou.

              0 0
      • Mám rád kola  

        Trail Hunter na YouTube říkal, že brzdí jen jedním prstem. Já vždycky brzdil dvěma, protože jinak bych nezastavil. Přední brzdu používám jen v nouzových případech, nechci přelétnout přes řidítka. Někdy rád jedu pomalu a potřebuji z prudkého kopce brzdit. Proto chci kvalitní zadní brzdu. Přijde mi, že použitím přední brzdy ztrácím stabilitu, navíc když člověk zatáčí, tak je lepší mírný smyk, než úplně zastavit. A většinou nechci úplně zastavovat, jen přibržďuji.

        Možná je to můj zlozvyk, na kole jezdím takto už řadu let.

        0 0
        • MatS  

          Presne, je to zlozvyk a brzdi se uplne opacne nez delas ty. Primarne se brzdi predni, proto se tam vetsinou dava i vetsi kotouc. Zadni se jen pribrzduje. Pokud mas problem s tim, ze mas tendence letet pres riditka, muze to mit vic pricin. Spatny posed na kole, spatna prace s tezistem anebo spatne nastavena vidlice.

          Napis co mas za kolo, at muzem neco radit. Takto je to vesteni z koule. Optimalne si ho dej do sveho profilu tady na bike-foru, jak se slusi.

          0 0
          • Mám rád kola  

            Rockrider 560s celopéro za 20 tisíc z Decathlonu!

            Recenze od Trail Huntera tady:

            https://youtu.be/DBmIttbUHy4

            0 0
            • MatS  

              Dej Deore nebo SLX dopredu i dozadu. Kotouce nech a az se sjedou, vymen za lepsi.

              0 0
          • Breakpain  

            Neumi brzdit a dela on / off ;)… nema cit v prstech, aby to udrzel na hrane adheze. Vsadim se, ze kdyz ma krizovku, zmackne brzdu na max, misto aby postupne zvysoval tlak na pace…

            0 0
        • novas752  

          Vysvětli mi prosím jak bys chtěl přelétnout přes řídítka když ty brzdy sotva brzdí.

          Vzhledem k tomu že je při brzdění vždy lépe zatížené přední kolo, je daleko lepší brzdit brzdou přední. Proč asi mají motorky na předním kole 2 velké kotoučové brzdy a vzadu jen jednu malou?

          Pouhým přibržďováním zadní brzdou uvaříš každou brzdu, i kdyby to byl Saint s chlazenejma destičkama i kotoučem.

          0 0
        • AussigBiker  

          Já se taky se začátku bál brzdit v terénu přední brzdou, ale věz, že pocit nestability je psychickej, ono to jde. Taky je otázka tuhost výpletu a vidlice na tvym Rockrideru a kolik vážíš, jak moc tomu reálně nakládáš. Ale řekl bych, že se to chce vyjezdit a dostat to do ruky, ono to půjde :-)

          Brzdu bych bejt tebou koupil 4 pískovou, už jenom kvůli fotce na Instagram :-D

          0 0
    • kamaro  

      Nauč se brzdit tak jak máš a ušetříš za nové brzdy. Cca 70% výkonu brzd by mělo být na předku, zbytek je na zadní brzdě.

      0 0
      • Mám rád kola  

        Kdybych brzdil primárně přední, tak letím přes řidítka. Jistěže, když je zadní + přední, tak to zabrzdí a je tak větší výkon brzd. Ale to je spíš taková nouzovka, když potřebuji NUTNĚ zabrzdit. Je to zbytečný risk, ztrácet stabilitu, zbytečně rychlost. Samozřejmě i dobrá přední brzda je fajn, ale prozatím chci dobrou hlavně zadní.

        0 0
        • Mart7  

          Brzdná síla se dá i na přední brzdě dávkovat a není pouze varianta letím přes řidítka nebo vůbec to nebrzdí.

          0 0
        • kamaro  

          Tak nevím, asi mám něco špatně, ale že bych letěl přes řidítka z toho strach nemám, spíš z podklouznutí. Ale to tak nějak člověk čte terén a tuší, co si na daném podkladu může dovolit. A pokud tam je štěrk, tak tam se zadní brzda taky hned zablokuje a kolo ve smyku toho moc nenabrzdí.

          Ale na pevném podkladu je přední brzda základ, možná nepracuješ s těžištěm, když tě to háže přes řidítka.

          0 0
        • Breakpain  

          Risk je to proto, protoze neumis jezdit na jednostopem prostredku Doporucuju se to naucit, driv nebo pozdeji Te to vytresta … viz zapekani zadku, uz to by Te melo trknout. Jdes hlavou proti zdi…

          Doporucuju si udelat pappiry na motorku, tam Te to vyskoli rychle a zjistis, ze jestli budes brzdit zadni (jako hlavni brzda), brzy skoncis v nemocnici… Kolo je dost podobne.

          0 0
        • Potkan007  

          Když potřebuješ zabrzdit a začneš výjimečně brzdit tak, jak by se mělo, ztrácíš zbytečně rychlost? A jaký jiný důvod by to mělo mít, než abys ztratil rychlost? Brzdit bys měl krátce a intenzivně, pokud používáš zadní brzdu a brzdíš dlouho lehce, dosáhneš jen toho, že upečeš destičky i skoro na rovině.

          Věř místním, jdeš hlavou proti zdi. Problém není v brzdách, ale ve tvé technice jízdy, dneska už i základní brzdy běžnému člověku bohatě stačí. Představ si to tak, že když brzdíš S CITEM přední brzdou, přední kolo se zakousne do podkladu a můžeš brzdit daleko intenzivněji. Zadní kolo je v tu chvíli odlehčené, takže stačí málo, ztratí adhezi a už se po povrchu sune skoro bez účinku.

          Jestli máš ze zmáčknutí přední brzdy špatný pocit, zkoušej si to někde na pevném povrchu typu asfalt. Nejdřív jen lehce a až si na ten pocit začneš zvykat, přidávej. Až budeš brzdit z většiny přední brzdou, nebudeš na brzdách viset minutu v kuse a i tak to bude málo, zeptej se znovu, teprve v tu chvíli bude mít smysl řešit lepší brzdy.

          0 0
          • filipino_23  

            ale TrailHunter hovoril, že brzdí iba jedným prstem a ja chci taky a hned

            to nemá zmysel

            0 0
            • Potkan007  

              Tak on je to stejně troll, co si myslí, že je vtipný. Tak ho taky beru. Už když si člověk dá dohromady informace, které poskytl.

              • pořídil si snad nejlevnější trochu rozumný full, co u nás byl v prodeji (XC kolo)
              • dal na něj spoustu světýlek, blatníky, dopředu reprák, duhový řetěz z Číny, zrcátko (zabil veškeré schopnosti toho kola jezdit v terénu, protože s tímhle to fakt nepůjde)
              • vůbec netuší, jak se jezdí na kole

              ALE

              • sjíždí kopce a traily (i když evidentně není schopen zastavit ani na rovině)
              • má přehled o řadách brzd, o keramických pístcích, rozdílu 2 a 4 pístků
              • má kolo za 20, ale jestli dá za brzdy 2,5 nebo 5 neřeší, těch 5 je fér cena
              • ví, jak má velký kotouč, že existují chlazené destičky
              • dotaz skoro chápu tak, že si to chce zařídit a vyměnit sám
              0 0
              • mirorek2  

                Ale, neumí to odvzdušnit a zee jsou divné!!

                0 0
              • filipino_23  

                to ešte len budú dotazy ked to bude menit sám. Už stačilo to s oranžovým plastem v trmenu

                0 0
              • Mám rád kola  

                • Rockrider 560s není tak docela XC kolo, je to mix mezi XC a trailbike. Koukni na recenzi Trail Huntera na YouTube.

                • Světýlka jsou fajn na noc, nijak neomezují a ani moc nestěžují jízdu. Spíš myslím, že přidávají na bezpečnosti

                • Ten řetěz je kvalitnější než řetězy co se prodávají v Česku. Roznýtovat a zkrátit skoro nešel, jak je pevný.

                • Jelikož jezdím hodně po druhém největším městě v Česku a je tu na silnicích spoustu aut, tak zrcátka jsou hodně užitečná. Navíc se dají jednoduše sundat, když bych chtěl na nějaký ten trail.

                • Blatníky plní praktickou funkci, můžu projet skoro jakýmkoliv hnojem a kolo je prakticky čistý. Už jsem je vyměnil za lehčí, jiné a účinek je skoro stejný. Už žádné zamazané oblečení.

                • Na mobilu nemám tak pěkné odrážky jako ty.

                • Čekal jsem, že mi někdo kvalifikovaně poradí s výběrem brzdy, nejlépe z VLASTNÍCH zkušeností, protože chci nějakou kvalitní brzdu.

                • Mám nastavenou vidlici hodně na měkko, aby pobrala i drobné nerovnosti, to samé tlumič. Při brzdění přední brzdou to jde všechno do vidlice a akorát to divně poskočí. Proto přibržďuji primárně zadní brzdou, když chci rychle zabrdit tak obouma brzdama. Bohužel ty Tektra jsou opravdu slabší, takže si s tím nejde vyhrát tak, jak všichni popisují a dělají tak ze mě úplného amatéra, co jezdí jednou za rok na kole.

                • Nesnažím se být vtipný, myslím to vážně. Ale některé komentáře pod fotkami a i tady mě celkem pobavily :D

                0 0
              • Mám rád kola  

                Prosím aspoň od někoho kloudnou radu…

                0 0
                • Potkan007  

                  Kloudná rada tu byla několikrát od víc lidí, sám jsem ji o něco výš psal, jen tu přesně nechceš slyšet. Naučit se správně brzdit, dokud budeš mít špatnou techniku a budeš se bát zmáčknout přední brzdu, nezachrání tě nic a kupovat cokoli lepšího jsou vyhozené peníze.

                  Co divně poskočí? Čím citlivější vidlice je (bere ty zmíněné drobné nerovnosti), tím líp drží přední kolo na podkladu a neodskakuje, ne?

                  Za mě z toho výběru na dané kolo stačí M6000, brzdný účinek by měl být podobný jako u SLX.

                  edit:

                  Tvůj dotaz zní v podstatě takhle: „Mám auto, jezdím jen na 1. rychlost v 6000 otáčkách a auto věčně vaří. Co mám koupit za chladič, aby to zvládal?“

                  Dostal jsi odpověď: „Nauč se řadit, používej i další rychlosti, drž otáčky níž, auto nebude vařit ani s továrním chlazením.“

                  A tys na to napsal: „Já se bojím používat jiné rychlosti, než 1. Co mám koupit za chladič?“

                  0 0
        • novas752  

          S těma brzdama co máš rozhodně nikam nepoletíš. Prostě brzdíš špatně, to je celý.

          0 0
          • Potkan007  

            Ono přeletět přes řidítka i s lepšíma brzdama chce trochu cviku a ignorace fyziky. Dost lidí má zažitý pocit, že přední brzda je ekvivalent tlačítka katapultu. Poloha 0 a 1, nic mezi, jistá smrt. Přitom při normálním používání je až překvapivě těžké přeletět.

            Ještě bych tazateli dodal, že ta moje odpověď s M6000 počítá s tím, že koupí obě brzdy a pokud jen jednu, tak přední. Pokud koupí zadní, nezmění se vůbec nic.

            0 0
            • Alojs01  

              Preletet pres riditka i s veckovyma brzdama jde razdva. Clovek se lekne, zamackne vsi silou brzdu a leti… Byl jsem toho nekolikrat svedkem.

              Jasne, ze kdyz chces a zmacknes to cilene, je to jine, protoze kdyz to ocekavas, instinktivne se zapres rukama a posunes teziste dozadu.

              0 0
              • Barak  

                Přesně tak, problém obvykle nastává, když to nečekáš. Stisknout brzdu trvá chviličku, ale posunout těžiště dozadu trvá déle. Takže, když se lekneš, nastane nějaká krizovka, vezmeš za brzdu a letíš. To se snad už muselo stát každému.

                0 0
    • Vilém  

      To by mne zajimalo, kdo se zase bavi.

      0 0
      • MartyM  

        Tak nějak…

        0 0
      • pepek  

        Zeby?

        0 0
        • MatS  

          Tot ono. Cirkus na kole. Masakr. Ja bych ty brzdy odmontoval uplne a pridal jeste nejaky blatnik a svetylko.

          0 0
          • MartyM  

            Stačí mu přece zadní, přední nepoužívá…

            0 0
          • Mám rád kola  

            Proto jsem v příspěvku nezmínil, jaké mám kolo. Jde mi o funkčnost co se týká brzd. A je to stará fotka, pořád to vylepšuji a měním. Teď už tam ty blatníky nemám. I když byly praktičtější víc, než by člověk řekl.

            0 0
            • Vilém  

              Mel bys nastudovat dilo velkeho ucitele.

              0 0
            • MatS  

              Jako bez urazky. Do toho kola se nevyplati investovat velke penize, moc lepe jezdit nebude. Kup brzdy Deore. Lepsi by byly vyhozene penize. Jen upozornim, ze ackoliv koupis brzdy naplnene a odvzdusnene, budes muset stejne upravit delky hadic. Takze trn, oliva, olej a odvzdusnovaci sada (shimano kalisek, hadicka, strikacka). Anebo to dej do servisu, coz bude drazsi.

              0 0
              • Mám rád kola  

                Já vím.. Právě si říkám že lepší brzdy se na toto kolo nevyplatí a stejně bych to nevyužil.. Tak za zkrácení a odvzdušnění jedné brzdy chtějí 200 Kč, což není tak zlý a snad to vydrží.. (nejlíp navždy). Zkoušel jsem odvzdušnit Tektra, ale dopadlo to bídně. Vůbec to nešlo a ještě se mi strhnul šroub nekvalitní, takže je to na vyhození.

                0 0
                • pepek  

                  Děláš to dobře, nenech se zviklat. Kdybys brutálně zabrzdil oběma brzdama, tam by ti mohly upadnout ledky z drátů, nebo zrcátko..

                  0 0
                  • Mám rád kola  

                    Ta zrcátka už snesla nějaký ten pád a nic se jim nestalo… A ledky fakt neupadnou :D 

                    0 0
            • Alojs01  

              „Jde mi o funkčnost co se týká brzd“ Pokud se ti zdá přední brzda v pořádku, tak je v pořádku i ta zadní. Proto ti tu všichni říkají, aby ses naučil spíš brzdit, ušetříš si tím spoustu zklamání po koupi nové brzdy :-).

              Při brzdění posuň těžiště těla víc dozadu a uvidíš, že pocit z možného přepadení zmizí.

              0 0
      • Breakpain  

        Ja jo, nemam co delat 0;)

        0 0
    • filipino_23  

      vyhod zadnu brzdu, daj Torpédo a mas klid

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
      • ferlikster  

        Spíš si myslím, že vlákno je zbytečně nazvané k výběru brzd když autor neumí brzdit.

        Pro autora prosím povinně shlédnout toto video:

        https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • Smazaný účet  
          0 0
        • Mám rád kola  

          Děkuji, to vypadá zajímavě, ale když potřebuji zabrdit tak brzdím obouma. Většinou jen přibrzďuji a mám rád smyky. To videu poukazuje správně na chybu, kterou nejspíš dělám, takže děkuji..

          Ale v lese jsem jel takto z prudkého svahu, brzdil jsem zadní, to nestačilo, tak jsem trochu přidal přední a už jsem letěl… A to jsem se přitom snažil jít co nejvíc do zadu…

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
          • Mr.Duck  

            To je to, mám pocit že když přední nepoužíváš moc, možná tam nemáš ten cit, ale to přijde rychle a bude se ti jezdit mnohem líp, jen je potřeba přední brzdě věřit.

            Teď byl článek na pinkbike o brzdění, zkus co tam radí, stojí to za to!

            Poslední věc, jít co nejvíc dozadu je právě často způsob jak se poslat přes řídítka, ale o tom zas jindy :)

            0 0
        • xtonda  

          Na začátku akorát dělá opičky, sedlo má někde u kolen, jediná přínosná informace je to srovná ní brzdění zadní vs přední.

          Tohle je 100× přínosnější

          https://youtu.be/sy0Yv6-2eWY

          0 0
    • kykloOp  

      Ahoj,

      s dovolením se sem přifařím s dotazem, abych nezakládal další vlákno.

      Mám letité brzdy Formula ORO K18, se kterými jsem spokojen, nicméně už po druhé mam u zadní brzdy problém, že brzdí až téměř domáčknutá k řídítkům. Dříve jsem to měl v servisu na výměně kapaliny a desek, to se to trochu zlepšilo, ale už to je zase horší. Ptal jsem se jednoho servismana a prý ty ORO brzdy byly obecně dost nepovedené a nemam to řešit a koupit brzdy nové. Resp. bych koupil jen zadní brzdu, s přední nemam problém, ikdyž ji používám víc ;-)

      Cenově bych se rád pohyboval max na úrovní těch Deore M6000, které se tady řeší. Ale klidně i něco levnějšího, nejsem žádný cyklo maniak. Hlavně chci něco, co bude dlouho fungovat. Doufám, že kotouč měnit nebudu muset, že bude pasovat na jiné brzdy – přidávám fotku.

      Stávající délku „kabelu“ mam 135cm, takže se asi bude muset zkracovat a stejně to kvůli tomu nechám udělat v servisu, ale raději si vyberu něco sám/tady, než si nechat natlačit něco, čeho mají hodně skladem.

      Takže souhlas s výměnou za jinou brzdu? Jakou? Stávající koutouč bude pasovat?

      0 0
      • koldator  

        Mas bud malo kapaliny, nebo zavzdusneno. Mame K18 doma na jednom bajku, a drzi bez problemu. Ale mozna mame jen stesti na dobry kus :).

        Deore brzdy jsou v pohode a kotouc bude pasovat.

        0 0
      • jonti  

        Koupil bych obe M6000.

        Oro jsem mel, nebyla to dobra ani spolehliva brzda.

        0 0
    • qwertz375  

      Na zvažovaném HT kole je z výroby kombinace brzd Deore BL-M6000/BR-M615 s kotouči pravděpodobně RT54 (výrobce neuvádí). Třmen BR-M615 je dle Shimano kompatibilní s ICEtech, takže by měl evenuelně pobrat i SLX/XT desky/kotouče.

      Má smysl brzdy při nákupu kola rovnou nechat vyměnit za SLX 7100 (s odpovídajícími kotouči) nebo je rozdíl zanedbatelný?

      0 0
      • MatS  

        Nechal bych co tam je, rozdil temer mizivy. Spis az sjedes kotouce, porid vyssi model kotouce.

        0 0
    • Frýbik  

      Chystám stavbu kola a váhám zda nahodit XT-m8100

      Nebo slx m7120 ? Na trail/enduro. ?

      Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.