• snowmonkey

    Ahoj, nevíte někdo, jak se jmenovalo to vlákno, kde se-se nasdílel fotku toho svého opancéřovaného kola se šesti světly, malým elektrem na řídítkách, apod. :-)

    Nechci se z něj dělat legraci, jenom bych se na to kolo chtěl ještě jednou podívat :-)

    0 0
    • bruco  

      Tu.

      0 0
    • k.ats  

      To mě taky moc zaujalo. Jak nemám rád dlouhá vlákna nějákého tématu a většinou čtu jen to co je nové a starší příspěvky (minulost) nečtu, tak tohle jsem přečetl celý. Myslím si, že by si se-se mohl klidně založit nové vlákno a tam si psát co právě udělal, vylepšil, přidávat fotky, nákresy, nápady. Měl by to pěkně zdokumentované a nás by to určitě taky zajímalo.

      0 0
      • Jamin  

        Myšlenka pěkná, mě by se to taky líbilo, ale nevim zda mu stojí za to číst tu urážky, posměšky a reakce plné nenávisti.(tak jak je zde už zvykem), jenom proto že má odlišný styl.

        0 0
      • Bafoon  

        jestli by to bylo něco ve smyslu toho blázna (v dobrém) co předělává Babetu tak určitě, souhlas

        0 0
      • se-se  

        No víš, já to dost často i dělá, jen se to rozesetý po B-F. Stává se mě občas, že z čiré zvědavosti zkoumám i věci, kterými se ostatní prostě nezabývají a přitom přijdu na zajímavé a někdy i užitečné věci. Naposledy jsem takto přišel na způcob nabastlení bezdrátového snímače VDO který umožní spolehlivou funkci i u širokých MTB vidlic. Bylo to ze zoufalství, protože mě nový přístroj nefungoval.

        0 0
    • snowmonkey  

      Opravdu hrozně nerad bych, aby si někdo myslel, že si z něj chci dělat legraci nebo tak. Faktem je, že takovýhle řemeslný um opravdu hodně obdivuju. Někde tam dokonce píše, že si hodně věcí navrhuje a dělá sám. To je superní, já bych to třeba nedokázal.

      Akorát přemýšlím, proč na takovém našlápnutém biku nejezdí nějaké dlouhé trasy. Psal tam, že jezdí cca jen 20km.

      0 0
      • Milvus888  

        No já si taky nechci dělat srandu ale i těch 20 km musí být náročných na takovém kole.

        0 0
      • alinceb  

        Protože jet víc než 20km na takovém tanku by mohlo být na infarkt…

        0 0
      • jIrI___  

        Tobě by se taková hmotnost chtěla tahat víc než 20 km?

        0 0
      • pepino  

        Jsem to vlákno přečet, dělá si srandu on, držák na termosku a k tomu na bidon, hafo přístrojů, když by stačil jeden, krabička na hašlerky, ultrasvítivky a vedle led světluška, prostě si to půjčil od kámošů, navěšel na kolo a šup s tim na BF. Jo a koukam, prej na tom jezdí 20km. Prostě apríl.

        0 0
      • se-se  

        jezdím jak je čas – v zimě tak 2× týdně 25 až 45 km, v létě skoro denně 25 až 70 km. Jezdil bych i dál ale není víc času. Snad tohle léto.

        0 0
    • Fran-tic  

      Jojo, proč ne…to kolo je určitě zajímavé a musel si pořádně vyhrát. A když mu to vyhovuje. Nechápu ale jedinou věc. Ty GPSky a stejnak vozí papírovou mapu :D To je jak mít měsíčník a cvakat jízdenky :)

      0 0
    • Talaj  

      Jelikož jsem hlavně teď v zimě hodil držku průměrně jednou týdně, nedovedu si to představit na takovém kole. Samozřejmě nemyslím nic vážného, uklouznutí na ledu nebo v hlubokém sněhu, ale i tak.

      0 0
      • Rubi  

        myslim ze se-se tomu v zime moc nedava, nedovedu si predstavit neco takoveho cistit :)

        0 0
    • Kosta  

      Mě by jenom zajímala jedna věc – proč se-se, při jeho strojařské praxi, nezkonstruuje na kolo něco fakt užitečného? Teďka mě napadá třeba překopání kola na řemenový převod a z toho vyplývající vícerychlostní náboj – komerční stojí kolem 25 tisíc, byla by to, co se týče strojařiny, výzva a myslím si, že by to mělo daleko větší smysl než ty bazmeky, co vozí :) páč výhody jsou jasné..

      Při jeho konexích a kamarádech by neměl být problém ani s výrobou.

      0 0
      • jIrI___  

        Krabička na hašlerky a držák na termosku se ti nezdají dostatečně užitečné?

        0 0
        • karliner  

          Pokud nedořešil ten odkládací kontejnerek na obaly od hašlerek, tak to užitečné není.

          0 0
          • pepek  

            Jak je vlastně ošetřeno riziko zaskočení hašlerky do krku za jízdy?

            0 0
          • iron.hide  

            a jak riesi odhadzovanie papierikov od hasleriek, ma na to osobitnu krabicku, nebo ich hadze na zem?

            0 0
            • JSt  

              cuca i s igelitem. bonbonek mu tak vydrzi mnohem dele. ;-)

              0 0
              • alinceb  

                Jenže mokrej papírek od hašlerky barví, takže má pak ještě modřejší jazyk, než kdyby cucal jen hašlerku…

                0 0
                • JSt  

                  mluvi z tebe zkusenosti :-D

                  0 0
                • se-se  

                  haha přesně tak – je vidět, že jsi hašlerkový odborník. Proto se taky papírky od hašlerek nevyplácí cpát do kapes. Já je vracím do krabičky (nejsem prase abych je házel po cestě)

                  0 0
      • JSt  

        ono to tech petadvacet papiru v serii nestoji pro nic za nic asi. ;-)

        0 0
        • Kosta  

          zrovna třeba u rohlíku podle mě většinu peněz stojí nou hau a taky asi hodně těží z toho, že jsou prostě na trhu skoro jediní :) těch náb se taky zase tak moc neprodá..

          modelová situace – svoji nábu si nakreslíš (rozuměj obšlehneš – nevymýšlíš nic nového) a u svých kamárádů s možnostmi necháš vyrobit. Jde o duralové tělo náboje – bez problému, osu, pár ložisek… Největší problém bude s planetovou převodovkou.

          A abys náhodou na tom nebyl až tak moc škodný, tak nevyrobíš 1 kus, ale řekněme 30 ks sérii a tu prodáš mezi představenstvo B-F – vrátí se ti (částečně) náklady do toho vložené…

          0 0
          • pepek  

            . . . tak začni, když je to tak jednoduchý a levný

            0 0
            • Kosta  

              Ne že bych nad tím nepřemýšlel, ono by to bylo pěkné téma na BP/DP, ale vzhledem k tomu, že už se věnuju úúúplně odlišnému oboru a dvě věci pořádně bych dělat prostě nemohl, tak jsem to hned ze začátku skrečnul..

              Taky nemám zrovna hodně kamarádů u mašin, jak psal někde se-se, že některé věci má vyrobeny téměř na počkání.

              Se-se má praxi, zkušenosti, kamarády a chuť vylepšovat kolo, proto je tvůj příspěvek totálně bezpředmětný…

              Třeba nám sem, tady ve „svém“ vlákně, taky písne sám se-se, takto to jsou jenom dohady :)

              0 0
              • jIrI___  

                „… už se věnuju úúúplně odlišnému oboru…“

                Jde to vidět :)

                0 0
              • JSt  

                diplomku na tema „kopie planetove prevodovky rohloff“ by ti snad nevzali ani v plzni :-D

                0 0
              • Kosta  

                shrnu to sem, pánové, vidím, že jsem vás pobavil, což je dobře.

                JSt-ho odkážu nejdřív na stránky wikipedie, heslo „planetová převodovka“ – nápis rohloff na ní nebude, dál pak do libovolné studovny VŠ technického zaměření, sekce „bakalářské a diplomové práce“, kde si možná uvědomí, že ne každá práce se zabývá novým, převratným objevem, ale spíše 99,9 procent bude pojednávat o stávajících, vymyšlených systémech, kde na konci možná bude něco jako „vlastní návrh“ – a za „kopii z plzeňských práv“ ty práce nikdo nepovažuje.

                jIrI, tvého příspěvku z pohledu starého konstruktéra si zvlášť cením :)

                závěrem pár zadaných témat BP/DP ze stránek školy:

                • Návrh převodovky osobního vozidla pro městský provoz (BP)
                • Návrh převodovky malého traktoru (BP)
                • Návrh podélné úhlové modifikace pro planetový převod s přímýmizuby(DP)
                • Návrh planetového převodu s velkým převodem (DP)

                hrát si se slovama ve stylu b-f mě nebaví, proto končím, je to ztráta času..

                0 0
                • JSt  

                  nepochopils vtip. ;-)

                  vzhledem k tomu, ze rohloff dela patnactikvalt a pak je az shimano s jedenacti rychlostni nabou, da se predpokladat, ze tato problematika neni zcela trivialni. pokud by planetovka mela jeste min prevodu, byla by to zcela zbytecna prace a je lepsi ji koupit uz hotovou.

                  cesta od navrhu k finalnimu produktu neni uplne primocara, ze. ;-) si jako myslis, ze nekdo neco hodi na papir, necha to vyrobit a hned to 100% funguje? pak si taky myslis, ze nejaky student tretiho rocniku, byt premiant :-), strci do kapsy tym inzynyru, kteri se vyvojem teto zalezitosti zabyvaji roky?

                  to neni o slovickareni, ale o tom, ze si to predstavujes jak hurvinek valku a realita to jaksi potvrzuje. resp. jestli narazis na finalni produkt planetovky s parametry a vlastnostmi srovnatelnymi s rohloffem a minimalne stejne spolehlivou vzeslou z pera studenta za polovicni cenu, uznam, ze ses nepletl a rad si ji koupim. oba ale vime, ze to nehrozi. ;-)

                  0 0
                  • trpaslik72  

                    Svatá pravda předsedo. Kdo si nikdy nic nezkusil vyvinout, tak to ale jen těžko pochopí. Teorie úspěchu je často optimistická, ale s realitou to bývá o 100% bludnější. A co si budeme nalhávat, vývoj jsou pouze a jenom pokusy, omyly, další pokusy omyly a takhle stále dokola. A to se rovná čemu? Mnoha času usilovné práce..

                    0 0
                    • se-se  

                      jojo to je celá filozofie vývoje. Rozdíl mezi amatérem a profíkem je, že profík se z omylů poučí :-)

                      0 0
                  • Vilém  

                    Jen technicka, 14ti kvalt.

                    Ale jinak souhlas.

                    0 0
                • mr.antik  

                  čistě ze zvědavosti by mě zajímalo, jakýmu oboru se věnuješ :.-)

                  0 0
          • Vilém  

            Vzhuru do toho. Klidne si pak jednu od tebe za desitku koupim, kdyz je to takova brnkacka.

            0 0
          • ZuzicK  

            Kápnul jsi na to, největší problém bude s planetovou převodovkou :-) Ona zas taková prdel to není. Jedna věc je návrh/modifikace (ty tvoje DP) a druhá věc je přesná výroba a funkčnost.

            0 0
            • JSt  

              dlouze testovat se musi principielne mnohem primitivnejsi veci nez patnactikvaltova planetovka vmestnana do zadniho naboje. ;-)

              0 0
          • Baba-Ji  

            kolo, resp. rám, vzniklý z diskuzí a návrhů na něměckém mtb-news.de

            http://fstatic1.mtb-news.de/…Carver-1.jpg?0

            bylo by zajimave zkust zkonstruovat takove jakesi B-F kolo :)

            0 0
            • JSt  

              povarit par trubek podle donesenyho vykresu do tvaru ramu kola ti v cr zvladne pomerne dost lidi z fleku a maji uz v tomto oboru neco za sebou. nejakou prevodovku si vybavuju akorat od rb na sjezdaka, coz je kovarina oproti rohloffu. ;-)

              0 0
      • se-se  

        Nazdar přátelé, těší mě že má extravagantní koncepce se těší takové pozornosti. S tou užitečností je to takto: nic z toho, co jsem „vynalezl“ nelze vyrábět komerčně – je to jen pro radost, ptotože by to bylo tak drahé a pro tak malý okruh zákazníků že to prostě nejde. Cokoli jiného nemám potřebu vynalézat, protože mě to neživí a je to jen ajen hobby. Na druhou stranu jsem si sám musel na spoustu užitečných věcí přijít, protože když mě něco vadí, tak to prostě vyřeším – jsem na to tak zvyklý.

        Co se týká „elektrifikace přístrojového parku“, tak stále distribuovaný systém považuji za nejlepší. Akupack mám i s adaptéry na kterýkoli přístroj na kole ale v podstatě jsem ho použil asi dvakrát. I sdružování přístrojů jsem zavrhl, protože stále zkouším něco nového a to u sdružených přístrojů jde těžko. Jen co budu mít chvilku, tak jsem hodím nějaké aktuelní foto. Teď zrovna se potýkám s materiálem na koncovou část zadního blatníku

        0 0
    • antt  

      se se sti tim ne se se re se se no

      0 0
    • se-se  

      No ale od té doby už zase došlo k nějakým změnám – foto sem hodím

      0 0
      • JSt  

        pod jakym uhlem se to jeste da udrzet v rukach? :-)

        0 0
        • se-se  

          Nevím přesně který úhel máš ny mysli, ale pokud mám možnost se v zatáčce naklonit (myslím, když je povrch bezpečný), tak jí labužnicky využiji a schválně se ještě vykloním na druhou stranu abych kolo co nejvíc položil. Ovšem pustiti řidítka z ruky za jízdy nelze – následoval by okamžitý tlamolet.

          Jen to vynášení do prudkých schodů je děsivá dřina – například na Mělnicku je řada lávek na teplovodech a to je dost horor

          0 0
          • JSt  

            takhle z obrazku bych rekl, ze to kolo musi byt na teplovodu jako doma. ;-)

            0 0
            • se-se  

              kolo ne, ale mě se tam líbí – ze všech těch lávek je krásnej rozhled. Jen je ten přechod vždy taková akce, že pokaždý zapomenu fotit.

              0 0
      • k.ats  

        Pěkně Ty :-)

        0 0
      • jIrI___  

        Ta oranžová reflexní páska kolem tlumiče má nějaký účel nebo je to jen prvek pasivní bezpečnosti?

        0 0
        • se-se  

          :-) no prostě mě připadlo, že to kolo v noci ze strany málo svítí. To je spotřebák – nakoupil jsem jich hrst za pár korun a cpu je všude – na oblečení i na kolo.

          0 0
          • Mig_all  

            DOporučuji reflexní trubičky do výpletu…

            0 0
            • se-se  

              Mám je tam na špicích kde jsou odrazky – ne kvůli reflexi ale proto aby ta odrazky držely kde mají. Mám je na HRčkách ale nelíbí se mě to a tak je na fullu nechci.

              0 0
            • xshreck  

              Ty jsou parádní :)

              0 0
      • felix.org  

        Překvapuje mě, že ten stojan těch 30kg udrží.

        0 0
        • se-se  

          No je to víc – podle vybavení 33 – 35 kg. Ten stojan je vyrobený z objímky od stojanu z Lidlu a z nerezové tyčky a trubky. Pochopitelně musí být vyvážené brašny.

          0 0
        • karliner  

          Přesně to mne napadlo. Že další tuning bude zaměřen na stojan, aby to všechno udržel.

          0 0
      • mr.nikdo  

        Proc mas vlastne sdruzene razeni na pravou ruku?

        Uz jsem na to parkrat koukal a asi jsem nikdy nepostrehl odpoved.

        0 0
        • se-se  

          na druhou ruku mám ovládání sedlovky. Šetrří to místo na řidítkách. Jsem na to tak zvyklý u všech kol do té míry, že má v regále dvě řazení náhradní, kdyby je přestali vyrábět.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Uz jsem premyslel, jak casto sedlovku pouzivas, pak mi doslo, ze porad. Tak to pak asi jo.

            Tak zvyknout se asi da…

            0 0
            • se-se  

              já jak jsem si to s tou jednoručkou zkusil poprvé, tak už jsem nikdy nechtěl nic jinýho. Páčka na pily a gripshift na pastorky se mě zdá ideální

              0 0
              • Mig_all  

                A co zamykání vidlice, to tam máš taky?

                0 0
                • se-se  

                  napravo pod tou hrazdou ale já jí prakticky nezamykám. Jak mám vzpřímenej posez, tak to ne předek prostě nehoupe. Zamknu jenom když vyjíždím nějaký krátký extrémně prudký komeček v terénu. To se musím naopak navalit na předek tak abych se nepropadal.

                  0 0
                  • duk  

                    Předpokádám, že extrémně prudký kopeček s tímhle monstrem je tak >5% ? :-D

                    0 0
                    • se-se  

                      Protože mám výškoměr tak to vím – běžně 10 – 12% (třeba silnice mezi Kralipy n.V. a Nelahozevsem má v některých úsecích 11%) a ty krátké prudké třeby 20m na trasách co jezdím jsou i přes 20% ale to je fakt vyjímka.

                      0 0
              • depresy  

                To zkoušel Suntour (páčky + otočné) v jednom,

                nebo Synchroshift jedna otočná rukojeť pro smyk i šaltr…

                0 0
                • se-se  

                  No vždyť já vozím právě ten Suntour – o tom je řeč. To se stále vyrábí.

                  Synchroshift je něco jinýho – to je fakt slepá ulička. Ty otáčíš a nestaráš se jestli to řadí pilu nebo pastorek. Ono samo to třeba hodí z velký na střední ale o pastorek výš. Ty zlomový body se tam dají nastavit. Je to snaha jakoby o plynulou změnu převodu. Jenže ve skutečnosti takto převodové poměry vůbec postaveny nejsou, takže to správně funguje jenom se specielne postavenými počty zůbů a odstupňováním.

                  0 0
      • Peslezedirou  

        Kokpit vypadá jak kdyby se na tom měli učit astronauti z NASA :-)

        Paráda, tomu se říká, jít svoji cestou!

        0 0
        • se-se  

          jojo – právě před chvílí jsem si objednal parádní miniaturní digitální anemometr. Teď v neděli jsme jeli proti naprosto příšernýmu vichru a mě děsně zajímalo jakou asi muže mít rychlost. Od příště to už budu přesně vědět.

          0 0
          • Pavel  

            Anemo co? :-) A já si myslel, že už žádný jiný přístroj, co by ještě šel, byť i jen teoreticky, dát na kolo, už neexistuje. Překvapil jsi a vlastně zároveň i nezklamal! :-D

            0 0
            • se-se  

              http://www.svetpristroju.cz/…mometr-GM816

              už se na něj těším

              0 0
              • Pavel  

                Aby tě to ale nebrzdilo! :)

                Zajímavá věcička… Zrovna o tomto víkendu jsem si říkal, že by mne docela zajímala rychlost toho protivětru, protože jsem dřel jak kdybych jel na Lysou a přitom jsem skoro stál na místě… Ale usnu i bez toho…

                0 0
                • Vilém  

                  V bezvetri to muze pouzivat misto tachometru:)

                  0 0
                  • Pavel  

                    A co tam ještě dát Pitotovu trubici? Ať má všechna měření s křížovou kontrolou… :)

                    0 0
                  • pstasek  

                    Průměrná rychlost z toho anemometru může být pro trénink zajímavější údaj, než změřená z tacho :-)

                    0 0
                    • Pavel  

                      hmm, to je ale velmi zajímavá myšlenka! :-)

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      To ne, takhle se dá vymlouvat, že to opravdu děsně foukalo proti po celou dobu a proto tak nízký průměr.

                      Takhle by se mohlo ukázat, že to s tím protivětrem nebylo tak žhavé :-)

                      0 0
            • se-se  

              už dorazil a už je na řidítkách. Ještě zbývá vyrobit ochranný návlek

              0 0
              • tvargy  

                no a jak funguje? o víkendu foukalo tak to jste to určitě otestoval

                0 0
                • se-se  

                  Přišlo to dnes dopoledne, tak jsem varobil akorát ten držá. Dnes nepojedu ale zítra to testnu. Má to mít i průměr rychlosti větru, takže to by mohlo být vcelku zajímavé číslo i ty co trénují (já jenom :-) jezdím). Jsou různé typy (i v takhle malém provedení) a já zvolil s vrtulkou, aby to měřilo jen ve směru dopředu, protože boční vítr je méně zajímavý než ten čelní.

                  0 0
                  • Stingray  

                    A rychlost větru budeš měřit jen když budeš stát, nebo budeš ještě odečítat rychlost na kole?

                    0 0
                    • se-se  

                      zajímá mě pochopitelně obojí, proto je to namontované tak, abych neclonil osu vrtulky tělem ani rukou

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        Takže počítáš s tím, že vždycky pojedeš proti větru? Co když ti bude fučet do zad? Anemometr budeš clonit tělem, tudíž si bude myslet, že je bezvětří, ale vítr tě potlačí dopředu a bude se ti zvedat … průměrná rychlost.

                        0 0
                        • se-se  

                          Píšu, že nic nestíní – krátce jsem to venku zkusil. Zepředu ani zezadu. Vrtulka funguje oboustranně. Jestli fouká zepředu nebo zezadu snad poznám ne.

                          0 0
                  • Stingray  

                    hlavně ty světla ti budou házet turbulence, takže bych řekl že to nebude moc přesný

                    0 0
                    • se-se  

                      Zkresluje to – kdybych to vyfotil zepředu, tak je vidět, že vrtulka je dostatečně nad světly. Přesnost poznám hned. Dá se to snadno i za jízdy vyndat z držáku a podržet nad hlavou.

                      0 0
                • se-se  

                  Tak teprve dnes jsem anemometr otestoval a jsem nadšený. Pokud je bezvětří, tak je shoda s tachometrem -/+ 1,5 km/ha to je myslím hodně dobrý. Ruka držící řidítko neovlivní hodnotu, pokud je od přístroje vzdálena asi 40 cm. Dá se tedy využít volného profilu zi tělem a rukou – tedy přístroj umístit blízko gripu (jako to je na fotce). Rozměry a hmotnost skutečně minimální. Obsluha velice jednoduchá – není prodlém za jízdy vypínat, zapínat, odečítat hodnoty, nasazovat a snímat ochranný koženkový kryt(vlastní výroba – tedy popravdě šila má přítelkyně) Možnost využití nevidím v trvalém používání ale v tom, že se za pár vyjížděk dá určitě získat docela přesný odhad rychlosti větru. Budu to nadále zkoumat, pokud bude mít někdo zájem o zkušenosti, rád se podělím.

                  0 0
                  • JSt  

                    ten odhad rychlosti vetru uz kdysi nekdo zkousel a vzesla z toho stupnice sily vetru. i se po tom panovi jmenuje. ;-)

                    http://cs.wikipedia.org/…ova_stupnice

                    0 0
                    • pepek  

                      Ty na to nemáš mentálně. Jde přece o to, aby SeSe mohl sledovat skutečnou vzdušnou rychlost a tím mít přesnější údaje o svých výletech.

                      Mohl to ovšem lépe vyřešit, např takto ,nebo takto

                      0 0
                      • se-se  

                        no ten můj přístrojík je podstatně levnější a lepší.

                        0 0
                    • se-se  

                      ale to přeci je zcela obecně naprosto známá věc a ty nepochopil co mám ny mysli – jde o nácvik odhadu a to je něco naprosti jiného než si to přečíst v tabulce.

                      0 0
                      • JSt  

                        ale ja ti rozumim. ;-) jen jsem tim chtel rict, ze rychlost vetru odhadnes pomerne presne jen diky znalosti, jak se vitr dane rychlosti projevuje.

                        …a to na tom vetru ani nemusis byt. ;-)

                        0 0
                        • se-se  

                          kdepak – za jízdy je to zcela jiný pocit. Záleží samozřejmě na úhlu k větru a i na teplotě, vlhkosti, způsobu posezu. Už první zkušenosti ukazují, že hodnoty jsou jiné, než by člověk odhadoval

                          0 0
                          • pepek  

                            Nemáš tam korekci na nadmořskou výšku, takže když vyrazíš do podhůří Himálaje, k čemuš by takové kolo mělo vlastně býti určeno, tak naměřené údaje nebudou zcela přesné.

                            0 0
                            • se-se  

                              myslím že tam nevyrazím a nepřesnost na vrcholcích Českého středohoří mě vrásky nenadělá

                              0 0
              • Jetson  

                Důležité u toho návleku je, aby nefoukalo na tu vrtulku.;)

                0 0
                • se-se  

                  No ale tak to mylím – nechci aby to běželo neustále.To určitě není dělaný na trvalý provoz. Sundám to, když budu chtít měřit.

                  0 0
              • iron.hide  

                to vypada jak kosmicka lod enterprise :)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  to JE…

                  0 0
                • se-se  

                  jj doma tomu tak říkaj

                  0 0
                • se-se  

                  jj doma tomu tak říkaj

                  0 0
                • se-se  

                  jj doma tomu tak říkaj

                  0 0
                • se-se  

                  jj doma tomu tak říkaj

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    Nevím kolik vás doma celkem je, ale jsi normálně napsat, že to tak říkají doma všichni a nemusel jsi tu psát názor každého zvlášť.

                    0 0
                    • se-se  

                      to je přeci známá vada na tomto fóru – klikneš – nic, dlouho, dlouho nic, klikneš ještě párkrát, jestli jako něco a ono za chvíli jo, ale hned čtyřikrát

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        To není vada fóra!

                        0 0
                        • Vilém  

                          No nekdy ano. Posledni asi tyden to po vecerech funguje hodne podivne.

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            že čtyřikrát klikneš není vada fóra ;-)

                            0 0
                            • JSt  

                              je. nemel by byt problem opakovane odeslani prispevku osetrit. ;-)

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                Jako že by se mělo ošetřit, že je někdo trubka a pošle vícekrát stejný nebo nepatrně jinak formulovaný příspěvek, v různém čase?

                                Zajímavá myšlenka :-)

                                0 0
                                • JSt  

                                  presne jak pravis. ;-)

                                  0 0
                                • se-se  

                                  Používám Avantbrowser a standardní chování prohlížeče (a myslím že i jiných) je, že druhé kliknutí na tentýž aktivní prvek zruší čekající akci. Opravdu nemám jak poznat jestli akce pouze čeká nebo jestli její provedení selhalo. Pokud provedení selže tak prostě kliknu znovu. Pokud provedení čeká, tak by mělo být druhým kliknutím zastaveno a třetím kliknutím požadavek vyslán znovu. Software fóàa v tomto skutečně vykazuje vadu. Pokud je požadavek na odeslání zaznamenán neodvolatelně, pak by odesílací tlačítko mělo ztratit aktivitu. Takže tvé soudy jsou,no, dejme tomu, že unáhlené.

                                  0 0
          • Britt  

            No jenže když budeš měřit za jízdy tak ti to bude ukazovat jen relativní rychlost větru vůči jedoucímu kolu. Abys získal údaj o absolutní rychlosti větru, chtělo by to ještě koupit větrnou korouhev na měření směru větru a data poslat do PDA, které by vyhodnotilo absolutní rychlost z anemometru, rychlost kola z tacháče, vyhodnotilo směr větru – zde bude potřeba korigovat údaj podle okamžité rychlosti kola – a následně vše přepočítalo na přesný údaj. :-)

            0 0
            • borda  

              Ano. Nebo staci na okamzik zastavit, ze jo ;-)

              0 0
              • Britt  

                Ale o kus vejš píše, že ten měřák používá za jízdy. Kdyby se kvůli rychlosti větru zastavoval, tak by mu stačilo rozjet se po větru a v momentě, kdy bude subjektivně pociťovat bezvětří, může rychlost větru odečíst na tacháči.

                Se-se: ale jo, musím říct, že máš palubní desku dobře promyšlenou, ale ještě by to chtělo snímač hladiny pitiva v bidonech, s akustickým návěštěním minimálního stavu. Ono je opruz, když se chceš napít a zjistíš, že už není čeho. (A vário, aby v prudkém klesání nezalehly uši, bo to bys pak neslyšel toho MPmana.) :-)

                Ten TRX je PMR? A seš za jízdy na příjmu na jakém kanálu? Že bych ti někdy zavolal, až tě zas potkám v okolí Mělníka nebo v Beřkovickém salonu. :-)

                0 0
        • pepino  

          A když si někdo jinej dá na vlaštovky rohy (jedny), tak se tu můžete zbláznit:)

          0 0
          • se-se  

            Já tam mám taky jen jedny (to druhý jsou držáky hrazdy ne rohy) a navíc rohy jsou obráceně, takže to je jiná kategorie a bikemódní policie tam nemá pravomoc :-)

            0 0
            • pepino  

              Aha, já myslel dvoje rohy, jedny obráceně.

              0 0
              • se-se  

                to dopředu jsou duralové nosiče té hryzdy. Všechny ty přístroje se sundají najednou i s tou hrazdou. Je to na rychloupínání. Když vezu kolo na nosiči na autě, tak je odstrojené komplet asi za půl minuty

                0 0
      • Specík  

        :O

        0 0
      • Janouch  

        tady už chybí jen autopilot

        0 0
      • shark.jd  

        Byť je to strašný a 90 % věcí na tom kole jsou podle mě naprostý nepotřebnosti, hluboce se klaním nad technickým řešením a že si jdeš svou cestou. Jen tak dál! Upřímně. :)

        0 0
        • se-se  

          díky. Zbytečnost je relativní – ten hlavní účel je že mě to dělá potěšení

          0 0
        • Janouch  

          mužu se zeptat co je tak zajimavyho na tom, že si nekdo na kolo nastrka tunu nesmyslu a považuje to za normalní ?? Krom toho ,že je to ta vlastni cesta ??

          0 0
          • shark.jd  

            Třeba to, že on sám považuje některé věci za nezbytné a přes názor ostatních to prostě udělá? A ještě to dokáže pěkně promyslet a sám zrealizovat?

            0 0
            • alinceb  

              A nakonec má ještě odvahu, že fotky vystaví na fóru s největší koncentrací rýpalů v českých internetech…:)

              0 0
            • Janouch  

              jasny ale to je asi jako kdyby chlapecek na fotce chtel vyhrat Le mans

              0 0
            • pepino  

              Jj, to si sousedka o těch tunách odpadků v bytě myslela taky:)

              Tohle je ale proti tomu neškodný, tak proč ne.

              0 0
      • campijozo  

        Ty jo to je tank :)) To když rozsvítíš všechny světla.. :)

        0 0
      • Ricci  

        Pomooooc,ja som vedel,ze uz su tu !!!!!!!!!!!!!!!!!

        0 0
    • se-se  

      současný stav pro ty které to zajímá

      0 0
      • karliner  

        Předpokládám, že ta gramodeska za převodníky není jen tak a máš tam integrovaný gramofon.

        0 0
        • JSt  

          vypada to na singl a pritom to ma devitikolco. :-)

          0 0
        • se-se  

          to je proti vtažení hazky do drátů – už se mě to totiž stalo. Byl tam hezčí průhledněj ale praskal.

          0 0
          • JSt  

            to lze resit serizenim, aby ti nelezl saltr do spic. ;-)

            0 0
            • se-se  

              no snad nemyslíš že jezdím se šaltrem šourajícím o dráty. Taková věc se prostě stane – povolený šroubek ,větev a pod. A protože vím co mě to minule stálo, tak tam prostě nafurt bude to kolo. Naposled se v mrate změnily tuhosti bowdenu tak, ža hazka začala o to kolo škrtat. Do drátů by asi nevlezla ale o tom, že se něco děje jsem věděl včas.

              0 0
              • JSt  

                to je presne, o cem mluvim. pokud mas saltr spravne serizeny, nehrkne ti do spic at se s bowdenama a lankama deje cokoliv. ;-)

                0 0
                • se-se  

                  právě že nikoli – i ten omezovací šroubek se může udrncat a kousek povolit, prostě v mezní situaci ke kontaktu dojít může a já vím, že mě se to už nestane

                  0 0
                  • capis  

                    Chtělo by to zajišťovací šroubek zajišťovacího šroubku s elektronickou signalizací uvolněné přehazovačky.

                    0 0
          • karliner  

            Fakt je, že vzhledem k tomu, že celá soustava má blíže k ingotu s koly než k velocipedu, vliv bočního větru řešit nemusíš :-)

            0 0
      • Pavel  

        Ty asi po úzkých pěšinkách moc nejezdíš, že? :) To je kokpit jak v raketoplánu…

        0 0
      • Mig_all  

        A co v tech brašnách na takové krátké výlety vozíš?

        0 0
        • se-se  

          to samé co na dlouhé :-) – vždy připraven.

          Spoustu oblečení – jezdí se mnou často přítelkyně a kamarádka a holky nic nechtějí vozit. Abych nemusel každý den přemýšlet co sebou, tak mám pořád vše. Taky nejrůznější díly – od lanka po řetěz, šroubky. Dál mapy, pláštěnky na kolo, různý drobnosti. Pak taky spoustu nářadí.

          0 0
          • JSt  

            zacinam tomu rozumet. vezes brasny, abys do nich mohl dat plastenku na brasny, kdyby nahodou zacalo prset. ;-)

            0 0
            • se-se  

              ano tak je to správně, jen ty pláštěnka na kolo mám 4 – brašny, sedlo, tlumák, řidítka

              0 0
          • Mig_all  

            už jsi nekdy neco z toho na té krátké opravdu použil? Dělat generálku někde na cestě co by kamenem dohodil od domova je myslím dost masochismus. A tahat sebou celý šatník, když vím jaké je a jaké bude počasí to je taky trochu pofiderní… Netaháš náhodou sebou třeba při triceti ve stínu i hubertus? :-)

            0 0
          • Maadaf  

            Nemas nekde fotku veskery vybavy, co vozis v brasnach, vyrovnanou nekde na podlaze?

            0 0
            • se-se  

              ne to nemám :-). Občas dělám inventuru a zjistím že vozím spoustu věcí o kterých ani nevím. Zase tak detailně to neřeším – vždycky spíš víc než miň.

              0 0
          • capis  

            Svářečku vozíš taky, asi jo a bude z Lidlu, že.

            0 0
            • se-se  

              jo, fór chápu, jen to „z Lidlu“ mě objasni

              0 0
              • capis  

                tam mají to nejlepší, momoentálně mají francouzská vína, i to je bomba.

                0 0
                • se-se  

                  ale to já chápu, že jde o narážku na kvalitu, jen jsem nepochopil, proč máš důvod se domnívat, že když si pořídím svářečku (nebo cokoli jinýho), tak že to nutně musí být nějaký šmejd.

                  0 0
                • Mig_all  

                  No jenom když ti Vašut namasíruje prostatu :-D

                  0 0
                • mr.nikdo  

                  Hm. Takhle nasi nakoupili ve Francii Camembert a dalsi syry… Nakonec uplne stejne (vyrobce, kod, atd.) nasli v Lidlu za stejnou cenu… Takze…

                  I kdyz jo. Holandske syry treba s koprivou tam nemaji :(. Kdyby meli, tak je hned beru… I kdyz takova Grand Moravia staci :-)

                  0 0
      • kali222  

        hledám marně držák na sáňky.

        0 0
      • antt  

        zajímal by mě ten rockring aka antižrout teplakový, to je přímo na trojpřevodník nebo je po nějaké úpravě? Vypodložkován nebo tak něco?

        Jinak na fotce je v pozadí vidět nějaký kolega, hoď jsem i foto jeho boingu, vypadá taky zajímavě

        edit, už to vidím hned níž, tak jsem ještě nestihl dojít

        0 0
        • karliner  

          Si myslím, že když jedou spolu na vyjížďku, tak už musí dávat bacha na nosnost mostů.

          0 0
          • antt  

            na to jsem se neptal, to je snad víc než jasné :)

            0 0
        • se-se  

          je to standardní Shaman pro 44z a k upevnění se prodávají přímo převodníkový šrouby 13 mm s podložkama. Akorát že ty čtyři šrouby stojej asi 350 Kč. To druhý kolo má velkou 42z a je tam Shaman o číslo menší. Tam jsem musel použít ještě podložky díra 10 tl.2 protože pila Shimano má nějakej jinej tvar než moje Truvativ

          0 0
      • xshreck  

        Nechceš tady udělat legendu … co je na co? :-D mě zaujaly třeba ty zelené kolečka :D

        0 0
        • se-se  

          To jsou jen odrazky na zadní streně reproduktorů a na zrsátku. Jsou to takový odrazkový plastikový samolepky ale jsou ze předu dobře vidět i když kolo nesvítí.

          nahoře na hrazdě

          zleva zrcátko (sklopné do lesa apod)

          kamera

          telefon (za ním je blikačka)

          levý reprák – za ním je zvonek

          GPS

          i-Pod

          radiostanice

          meteostanice

          tachometr

          osvětlení řazení (ta zlatá trubička)

          za ním je pravý reprák a druhá blikačka

          ústředna TPMS (tlak a teplota pneumatik)

          dvě dálkový světla

          na řidítkách u levé ruky páčka tepeskopky, na pravé ruce lock-out vidle a levoruké kombinované řazení

          na krku

          zleva láhev 1 L nebo termosta 0,5 L

          krabička na Hašlrky

          před tím černá brašna na nářadí

          na krku vpředu vlevo dole malá zlatohnědá kapsa na kapesníky

          na krku vpředu vpravo dole malá černá kapsa na pepřák na psy

          větší zlatohnědá brašna vpředu je na foťák s příslušenstvím

          na rámové trubce dvojbrašnička na drobnosti jako ventilky, měřiš tlaku, paněženka, baterie a podobně.

          na spodní rámovce druhá láhev, standardní pumpička a vysokotlaká na vidle

          na nosiči dvě brašny na rychloupínání (system Sport Arsenal)

          0 0
          • xshreck  

            ta ústředna tpms funguje jak?

            0 0
            • se-se  

              místo čepiček na ventilcích jsou vysílače a na ústředně se ti zobrazuje tlak a teplota. Můžeš si nastavit hranice a pži poklesu nebo překročení to houkám, bliká a vibruje.

              Na kolo se dělají 2 typy – na silničku s tlakovými čidly do 11 bar nebo MTB ro 7 bar. Já mám na 3 kolku (mám rezervní čidlo nepoužité)

              Dá se to koupit v Německu asi za 135 Eur komplet

              Já mám mezi vysílači a ventilky ještě filtry protože mám v duších latex

              0 0
              • xshreck  

                .-))) kdyby to samo dohušťovalo, to by bylo teprve! ale 130éček bych az to nedal. Už jen kvůli tomu, že bych se musel dokopat k nahuštění kola :D

                0 0
                • se-se  

                  zase bys mě stále přesný údaj z tachometru, když byl perfektně ohlídal tlaky. No a jinak je neocenitelná informace, ža jde tlak dolů, alespoň vteřiny předtím, než tě prázdná guma schodí nebo než proštípeš duši. V takovém případě slezu, počkám až to latex zalepí, dohustím a jedu dál.

                  0 0
                  • xshreck  

                    Při posledním pomalém defektu jsem z kola neslez do tý doby, dokud se plášť už nežvejkal takovým způsobem, že to bylo v zatáčkách nebezpečný .-D

                    0 0
                    • se-se  

                      a to ti tý gumy a duše nebylo proboha líto?

                      Mě se při brždění z kopce (výjezd z hospody Na Knížecí u Mělníka na ztezce) napůl utrhl ventilek a kdyby TPMS nezačalo ihned řvát, tak jsem skončil v Labi

                      0 0
                      • JSt  

                        kdybys to kolo nemel tak tezky, budes vsecko citit v rukach a obejdes se bez pristroju. ;-)

                        0 0