• Shadow Walker

    Zdravim, mel bych dotaz, kde by se daly najit rozmery brzdoveho kotouce? Nejlepe kdyby mel nekde nakres kotouce v cadu. Nasel by se nekdo takovy? diky moc za odpovedi.

    0 0
    • Vilém  

      A co bys chtel za rozmery? to si to nemuzes omerit? vypalit si to uz nechas sam, nebo bys rad, aby Ti to nekdo udelal a poslal na svoje naklady? :)

      0 0
    • spyder  

      Něco mám v CADu nakreslene tak když dáš mejla tak mužu poslat …

      0 0
    • kubad  

      mám ale doma v PC a budu až večer, dělal sem Avid a ještě nějaký jiný

      ale na tom nic není za 10 minut máš hotovo.

      0 0
      • Shadow Walker  

        Pokud by byl nekdo tak hodny a mohl poslat na mail mcuc@seznam.cz budu moc vdecny. Ja si prave rikam obycejny nerez, nebo by to melo byt neco specialneho?

        0 0
        • Vilém  

          Obyc nerez neni vhodny. Je hodne mekky. Udelal jsem to z nej taky, byl to 140mm kotouc, jednak se kroutil, jednak hodne rychle mizel, nakonec se prohnul jak luk. Nekde v historii se tu resilo z ceho ho vypalit.

          0 0
          • kudlanka32  

            nevim co je obyc nerez, ale znam dva…austenit (Ni + Cr) coz je to z ceho se delaj hrnce, jak na vareni tak na reaktory a je to mekka zvejka, a ferriticko-martensiticka nerez (9–12%) coz sice neni zdaleka tak peknej material, zato je zaruvzdornej a vydrzi 500–600°C s nejakejma mechanickejma vlastnostma – treba T91. Ale esli maji vhodnej koeficient treni a bude ti to rozumet s nejakym deskama to fakt netusim.....

            0 0
            • kudlanka32  

              myslel se 9–12% Cr…jinak jich bude samo vic......nejaky ty nastrojovy hodne legovany a tak, ty by asi byly taky vhodny

              0 0
            • Vilém  

              Podle popisu byl muj pripad ten prvni. Bylo to proste blato.

              0 0
              • kudlanka32  

                ono taky jde o to jak moc je ten material krehkej a haklivej na zmeny teploty, pak taky tepelny roztaznosti aby to nevibrovalo kdyz se to ohreje, ta T91 ma vysokou tepelnou vodivost a malou roztaznost (relativne) a kdyz je to dobry na prehrivaky pary pro superkritickou vodu (25MPa myslim) tak snad…

                no mozna z toho delam moc velkou vedu – ale prijde mi to o hubu si ho delat sam a nic o tom nevedet…ja bych do toho asi nesel…porad bych na to myslel ze to prdne v blbou chvili…ale treba ti to soc spocita :-D

                0 0
                • soc  

                  No jakmile do toho začneš motat i teplotu, tak to vzdávám......

                  0 0
                  • mr.nobody  

                    u brzdovýho kotouče bych teplotu viděl jako zásadní :-)))

                    0 0
                  • kudlanka32  

                    to je zbytecny…hlavne pro jaky podminky by de to melo resit…me spis slo o odhad jakou max. silou to muze byt zatizeny vs pevnost materialu pri nejaky rozumny teplote (ono se to asi cely na 500 neohreje ale na 300 uz by mohlo)…kdyz to bude 2× az 4× pevnejsi nez je treba tak bych si to i namontoval … ale prvni bys jel ty kdyz je to tvuj vypocet :-D

                    0 0
                    • soc  

                      Podle mě sílu napočítáš v pohodě, polohu těžiště nějak odhadneš, jako kritický případ vezmeš to, že se zadní kolo odlepí od země, celé to vynásobíš zvyšujícím součinitelem 2, klidně bych vzal i teplotu 500 a budu předpokládat, že je to celé zahřáté na tuto teplotu. A pevnost budu uvažovat pro tuto teplotu. V ten okamžik něco dostanu. Všechny předpoklady jsou hodně konzervativní…

                      Nicméně opravdu krásný výpočet by byl s úvahou přestupu tepla z kotouče ven (okolí + nába), lokální ohřev (místo ohřevu se mění) a tak vůbec…

                      Naštěstí to po mě nikdo nechce :)

                      Tohle se podle mě řeší vyloženě na základě zkušeností…

                      Ale jestli bych to jel jako první… já už teď mám strach o našeho zalítavacího pilota a to máme první start někdy příští rok :)

                      0 0
                      • Jaromír  

                        dokázal bys to spočítat na úplně jednoduchý případ ? bez tepla a všech těch věcí okolo ? podle mně by ti měl výjít kotouč dost slabý. prostě když to co ti vyjde vynásobím třeba 4×, tak bych měl dostat nějaké skutečně používané rozměry, ne ? já mám kotouč s unašečem a v tom kritickém místě toho nýtu, to není ani vymačkané jak bych u hliníku čekal. prostě si myslím že je to dost předymenzované.

                        0 0
                        • soc  

                          Teoreticky bych to dokázal, ale nikdy jsem to ještě nezkoušel… Souhlasím s Tebou, že je to předimenzované, podle mě je to dělané opravdu na základě zkušeností a s výpočtem se nikdo nes.re. Teoreticky mám doma jeden kotouč udělaný v CADu, ale to je jen tak, aby to vypadalo jako kotouč, nicméně přes týden to zkusím něčím prohnat a uvidíme.. Třeba to vyjde :)

                          0 0
                          • kudlanka32  

                            mno…historek o rozlamanych kotoucich pri rozsirovani kotoucovek do sjezdovani sem slysel dost, podle me ztencovali matrose co znali z motorek vsichni vyrobci az na samou mez uplne empiricky, mozna spocitali minimalni tlousku a pak to na necem testli a poslali bandu sjezdaru-sebevrahu at ozkousej v realu:) Si pamatuju ja vypadaly prvni formule s masivnima kotoucema, a ted mam takovej hope-prstynek az se to blbe chladi.....

                            ale paranoidni zas tak nejsme viz vyse ta poznamka o tom mrtvem zavodnikovi…

                            spis by me zajimalo jaky pnuti v tom kotouci vznika kdyz se obvod ohreje (a ted na kolik se opravdu ohreje) vlivem roztaznosti, zda-li nemuze prasknout kvuli tomu pnuti..nebo spis jak moc se to zdeformuje…a ted co se stane kdyz na rozpalenej kotouc zacne strikat voda voda z louze.

                            jo mimochodem dneska mi to ty vode zas tak exklusivne nebrzdilo....­.nicmene sem evidentne nebyl jedinej…tak nevim ktery pako kdy reklo, ze kotouce vic brzdeji v mokru – vecka by byly lepsi..esli stvoris „vodni“ kotouc mozna ho jeste dobre prodas :)

                            0 0
                            • Jaromír  
                              • myslím že se nestane nic, když se na kotouč dostane voda. určo není z kalitelného materiálu a i kdyby (jako že není) by se musel zahřát přes 700° C aby došlo ke změně. pnutí vlivem tepla taky nebude tak hrozné, koutouč je dost tenký, řek bych, že se zkroutí než by prasknul. a to ani když na něho sříkne voda. svého času se dost bavili Včkaři stříkáním vody na můj kotouč dole pod kopcem. bylo to jak když naleješ vodu na kamna a nestalo se nic.

                              na vodě mi to taky moc nebrzdí. ale zato to děsně řve. ale nemyslím si že by Včka byly lepší.

                              0 0
                              • kudlanka32  

                                ja myslim ze brzdily vic… ovsem ne s tady vychvalovanyma spalkama BBB :-) Hej je tu nekdo komu kotouce ve vode nervou? (nebavime se o sitaci kdy je sjezd dlouhej)

                                0 0
                              • kudlanka32  

                                asi nic…ted sem se ptal sef-konstruktera a ten rikal: to mas na kolo? tak to je „vobycejna vocel“ :-)

                                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.