• clieent

    Ahoj chci si pořídit nové brzdové páky k čelistem Avid SD7.Rozhoduju se mezi XTR BL-M970 a XT BL-M770.Jde o to v čem jsou tyhle páky jiný,krom vzhledu,jestli se vyplatí investovat do XTR,jestli má učinější servo wave,je z lepšího materiálu a tím má delší životnost,hladší chod atd.Nebo je XTR dražší jen proto,že je to XTR.Tak kdo používá XT nebo XTR podělte se o zkušenost,díky.

    0 0
    • Ferdyš  

      Doporučuji Avid Speed dial 7.Mám mech. kotoučovky bb5,dal jsem na doporučení fóra BF a je to fakt rozdíl.Holt avid k avidu.

      0 0
    • Daf  

      U SD7 taky muzes menit citlivost paky. Navic podle me Avidy lepe padnou do ruky. Jinak XT paky jsem kdysi mel a to servo zas takovy zazrak neni ;) Proste ta kladka v te draze nechodi uplne ciste. Zvlast kdyz jsou paky starsi a maji uz drahy vymackane.

      0 0
      • Vilém  

        Taky jsem pro SD7. A jak rikas,to servo u XT je vicemene na nic. Neznam snad nikoho, kdo by to na XTckach pouzival,stejne tam kazdej ty plastovy pulmesicky necha. Zkousel jsem je vyndat a chod byl ke konci stisku dost houbovitej , diky velke pace.

        0 0
        • clieent  

          Houbovitej chod bude asi i na těch SD7,když se to našteluje do spodní polohy.Teď je otázka,jestli se vůbec oplatí kupovat páky na kterých se dá nastavit učinost.Tak se ještě podívám na ten Avid.

          0 0
          • Daf  

            Urcite bude pruzit stejne tak. To ze je chod houbovitej vubec nevadi, protoze na zabrzdeni staci podstatne mensi sila.

            0 0
          • jIrI___  

            Mam mechaniky BB5 a nedavno jsem rozhodoval taky jake koupit packy. Hlavni kandidati byli Avid SD7 a FR5. Zalozil jsem tu kvuli tomu i thread. Nakonec jsem si hlavne z financnich duvodu poridil FR5. A oproti byvalym dualum to je obrovsky skok jak v ucinnosti tak i davkovani. Potom jsem jeste zkousel kamosovy SD7 a abych pravdu rekl, tak me to nastaveni citlivosti nejak extra moc nenadchlo. Stejne jsem nakonec skoncil na nastaveni priblizne stejnem jako u FR5. A navic na to nastavovaci kolecko sahnes jen pri prvni jizde a pak si ho uz nevsimas… Nerikam, ze SD7 jsou spatne, ale nevidim duvod proc priplacet 100% ceny FR5. Mozna, ze se rozdily projevi az po delsim uzivani.

            0 0
          • vladaza  

            taky mám avidy, štelování chodu je na pytel

            0 0
          • fireball  

            Taky mám SD7, štelování je fajn, dá se tím nastavit zhruba stejná „houbovitost“ chodu pro přední a zadní brzdu a do jisté míry tak eliminovat delší lanko a bovdeny zadní brzdy.

            0 0
      • clieent  

        Jaká je asi životnost té páky,než se vymačkají ty dráhy?Někde jsem četl,že se to servo musí používat hned,jinak se to pak zasekává,ikdyž opotřebením se v dolní poloze časem důlek udělá asi tak jako tak.

        0 0
        • Daf  

          To si ted netroufnu rict. Je to uz dlouho co jsem je mel ;) Urcite ale hned vymontuj ty zarazky at si tam nevymyskas dulek. Jinak s pakama jsem byl spokojeny. Rozmlouvat ti je nebudu. Jen to XTR mi prijde uz zbytecny. Pokud si dobre vzpominam, na rozdil od XT melo XTR plynule nastavitelnou velikost te drahy stavecim sroubem. To mi prijde celkem naprd, protoze podle me ma smysl stejne nastavit to rovnou na maximalni ucinek. Takze funkcne to nakonec vyjde nastejno.

          0 0
    • vysmátej bajker  

      nastavení ůčinku brzd(SD7) je dobré na nastavení rozdílného účinku přední a zadní brzdy ale na dalších pákách už ho nemusím,dá se to vychytat rukama:).

      0 0
    • clieent  

      Jak tak koukám je to všechno asi nastejno,takže rozhodne asi design a cena.

      0 0
    • clieent  

      XTR BL-M970 tyhle páky nikdo nejezdí?Cena je za ně hrozná,ale jen pro doplnění info.

      0 0
      • buboman  

        Asi to nechces slyset, ale taky bych ti doporucil packy Avid. Nezkousel jsem ty brzdy sice v kombinaci s SH packama. Ale mame doma Avid SD 7 s packama SD 7 a lepsi vecka jsem nikdy nejezdil. Avid k Avidu a jeste usetris

        0 0
      • Darius  

        pokud chces nutne utratit hodne penez, muzes vzit misto SD7 o chlup lehci SD SL nebo Ultimate

        0 0
        • clieent  

          Utratit hodně peněz nechci,o Avidech se tady píše hodně ale o Shimanu skoro nic,tak to chci jen porovnat,než se rozhodnu co koupím.Hlavně jsem chtěl info o XT.Pro Avid je jednoznačně cena a to,že mám na kole SD7 čelisti.

          0 0
          • Darius  

            SD7ky vozim uz par let a jsem tedy urcite zaujaty, nicmene moznost libovolne si sroubem nastavit pakovy pomer bych nevymenil za nic… (mam kotouce BB7) myslim, ze vybrat spatne asi nemzues, ale sel bych do SD7 a usetrene penize vrazil do lepsich brzd. gumicek

            0 0
          • buboman  

            Zadne dalsi duvody nepotrebujes. Ten servo wave jsem nejezdil, ale tusim, ze to v nese do brzdeni dalsi vule a nepresnost v davkovani. A jestli na to ma byt mensi sila? Nevim, ale nedovedu si predstavit, ze by melo jit brzdit lehceji nez s SD7

            0 0
            • kubad  

              Snad jedině Avid Ultimate :-) ty ložiska se tam projeví.

              0 0
            • clieent  

              U Avidu,když nastavím pákový převod na nejlehčí,tzn. zašroubuju co nejvíc k řidítkům,není pak moc dlouhej krok páky než začne brzdit?

              0 0
              • vysmátej bajker  

                si myslím že je to přesně naopak? je samozřejmé že změnou páky se změní i délka kroku tj.čím dále lanko od řídítek tím kratší chod páky a menší účinost :),nebo se pletu?

                0 0
                • Vilém  

                  pletes,je to presne naopak.

                  0 0
                  • clieent  

                    Použiju tady uveřejněnou fotku.Při tomhle nastavení bude největší účinost,ale páka má nejdelší chod,takže začne brzdit až bude víc u řidítek,nebo ne?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Ano. Brzda bude mit houbovitejsi chod. Pro dosazeni toho aby zabirala na stejnem miste jako pri max vysroubovani, musis pritahnout trochu lanko, pripadne bowden.

                      0 0
                      • clieent  

                        Takže brzdové špalíky musí být blíž u ráfku.Holt něco za něco :-(

                        0 0
                        • vysmátej bajker  

                          tak jak to tedy je?Ta fotka-max nebo min účinost?

                          0 0
                          • clieent  

                            Já už v tom mám pěknej hokej,asi to bude brzdit stejně,ale nemusíš tahat za páku takovou silou.Nebo fakt už nevím.

                            0 0
    • jecnak  

      Prodavam jety XTcka. Kdbys mel zajem tak se mi ozvi na mail a nebo ICQ.

      0 0
    • felix.org  

      Taky doporučuju Avid Speed dial 7. Mám je týden společně s brzdama Avid Single digit 7. Celej komplet za 1450,– a funguje to perfektně. A když ty páky vemeš, tak ještě ušetříš :-)

      0 0
    • delfyn  

      já ti doporučím Avid brzdové páky FR 5, jsou daleko levnější

      0 0
      • delfyn  

        jen takovej rychlej postřech po chvilce ježdění, mám páky Avid SL a FR5. Pro ty kdo nepotřebují modulaci brzdné síly co je na SLkách se nevyplatí dávat více peněz. Díky kladce mají FR5 silnější krok-až překvapivý, váha rozdíl minimální max 10g---takhle jsem to psal v recenzích a pořád to platí

        0 0
        • clieent  

          Takže i když nastavím SLka tak jak je na fotce,tak budou FR5 brzdit stejně nebo ještě víc než ty SLka?Ta modulace brzdné síly je na FR5 řešená přepákováním přes kladku,nebo co myslíš tím silnějším krokem?

          0 0
          • Vilém  

            Na FR5 jde lanko po kruznici, tzn ze ma porad stejnej pakovej pomer na cele draze stisku.u SD nebo jinejch pak se v prubehu stisku meni pakovej pomer,cim bliz k riditkum,tim mensi posun lanka.

            0 0
          • delfyn  

            teď jsi mě zblbl na fotce je nastavení na lehčí brždění?Vždyť si děláš menší páku

            0 0
            • clieent  

              Já už jsem z toho taky zblblej,ale jak jsem koukal na tu kladku u FR5,tak za ně musíš zabrat větší silou než třeba za ty SL,který namoduluješ na lehčí brždění.Který teda vytvoří větší brzdnou sílu na ráfek?Nebo brzdí nastejno s rozdílem,jaký jsem napsal?

              0 0
              • vysmátej bajker  

                já taky,ale když to vemu logicky tak čím blíže lanko k řídítkům tak mám delší páku a delší chod a větší sílu kterou vyvinu na ráfek.A obráceně čím dál k řídítkům tak kratší páka a kratší chod ale menší síla na ráfku.

                0 0
                • clieent  

                  Takhle to píše Shimano – Při stisku brzdové páky Servo-Wave je počáteční chod lanka rychlejší, takže stačí menší zdvih pro dosažení kontaktu s ráfkem. V tomto momentě začne výrazně narůstat silový poměr a zbývající větší zdvih páky lze využít pro vytvoření větší brzdné síly s vyšší citlivostí. Vlastnosti V počáteční fázi zdvihu se špalíky rychle dostane do kontaktu s ráfkem. Následuje zpomalení při kterém dochází k nárůstu brzdné síly. Výhody Větší část zdvihu brzdové páky je využita pro brždění jízdního kola. Citlivost brzd je vyšší, stejně jako brzdná síla.

                  0 0
        • vladaza  

          v dané ceně nejlepší páky, lehké, jednoduché, funkční, máme doma ,tuším, na 3 kolech

          0 0
    • Nimrod  

      trošku to tu oživim. přišel čas konečně vyhodit hs 33 ( omlouvám se všem, kteří na ní nedaj dopustit ) a koupit avid ultimate. no a teď je otázka, kterou páčku… potřebuju to na triala, občas ho zahotim, takže musí něco vydržet ( je snad jasný, že jí nemám utáhlou naplno, ale stejně občas dostane ránu ), musí dokonale padnout na jeden prst, mít krásně lehkej krok a nemusí mít štelování. jo a taky bych rád dlouhověkost, nerad měnim komponenty, stojí to moc peněz :-). popřípadě jestli někdo nemá nějaký starý shimana doma… třebas xt nebo xtr, ty mám zato, že držely dobře…

      0 0
      • Nimrod  

        cožpak to mi vševědoucí b-f neporadí? že by nevědělo? :-)

        0 0
    • michalrysina  

      Nechci zakládat nové téma, ale chtěl bych se zeptat jestli se dá sehnat náhradní štelovací kolečko jak je na brzových pákách ( viz obrázek)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.