Anketa: Jaké brzdové destičky pro levné kotoučové brzdy?
Kolik prosím přesně stojí kolo za 50-sát tisíc 000 a v jaké je to měně? Děkuji!
To bě někdo daroval šifrovací stroj na psaní čísel, nebo co???
To ne, vykopal doma na zahradě originál Enigmu, kterou měli schovanou ve skrýši Werwolfové na lepší časy.
P.S.: Také cítíš v tom 50-sát to nasávání? A tři nuly jako promile?
50.000,– Kč. Padesát tisíc korun.
Takhle přesně ovšem také ne.
Pomineme-li oddělování tisíců tečkou, která je typograficky povolena, ale doporučuje se pouze v účetnictví a tak, správný zápis vypadá takto:
50 000 Kč
nebo
Kč 50 000,–
Proč rvát sintry do 315? Na jakém kole ta 315 je, že potřebuje sintry? Jaké kotouče tam jsou? Kdo a jak na tom bude jezdit takové vraždy, že normální základní desky nebudou stačit?
no nedělají…
No, předně to brzdy na žádné velké sjezdy nejsou … a jak píše Blunderbuss – kotouče, které se k těmto brzdám montují z produkce Shimano, nelze kombinovat se sintr. deskama. Ty ostatně nejsou vhodné ani pro zmiňované brzdy – zkus se zeptat v servisu, jak vypadá pístek v levných brzdách Shimano po nějaké době používání sintrů a ježdění v terénu. A lepší kotouč zase pro změnu není vhodný pro levnější brzdu. Takže ano – lepší brzda je řešení ;-)
Obávám se, že problém vláčných brzd není problém destiček, ale vzduchu v systému. Chce to pořádně odvzdušnit a pak se budeš divit, jak páka hezky ztuhne.
Jinak sintrované desky fakt obtížně budeš kombinovat s kotouči pro tyto brzdy vhodnými. Já měl brzdy M506 a použil jsem sintrované desky od BBB a kotouč SM-RT68 (nově SM-RT70). Ten je pouze na centerlock a jako jediný má dostatečně vysokou plochu na desky typu B01S a snese i sintry a je ICE-TECH (sendvičový s AL jádrem). Pokud máš uchycení kotouče na 6 bolt, tak na to úplně zapomeň.
Bohužel výrobci šetří na brzdách, přitom je to jeden z nejdůležitějších komponent na kole. Takže většina jezdců, co to myslí trochu vážně a nejezdí po rovince typu Holandska, tak hned ty brzdy prodá a koupí aspoň Deore.
Ty koolstopy, ve stejnem provedeni desky, jsem mel. Brzdily dobre, lip nez original, nicmene si myslim, ze to bylo uplne to stejny jako A2Z, jen s jinym potiskem a barvou plechu.
A na Deore již jsou sintry vhodné? Děkuji.
Nenechej se zmást místními nesmysly, na Deore i nižší řady samozřejmě sintry dát můžeš úplně bez problémů. Stačí si pouze zkontrolovat, zda na kotouči není nápis ve stylu „Resin only“.
Děkuji pane Jiří.
Trakař se sintrovanými brzdnými destičkami? Inovativní.
…jistě, dát je tam může – já spíše poukazoval na to, že tam nepatří, Shimano jejich kombinaci nedoporučuje a že v servisu, až bude problém s chodem, mu mechanik nejspíše ukáže, že se na pístech levných brzd vytvoří působením tepla lehké vyboulení a brzdy už nebudou schopny provést funkci (tj. spolehlivé brzdění) tak jak mají … Týká se modelů, jejichž číselné označení začíná převážně číslovkami 2,3 a 4.
Kombinace viz tabulka (první sloupec brzda, druhý DOPORUČENÝ MAT. NA BRZD.DESTIČKÁCH, dále šířka a typ kotouče…
Pokud k nim máš kotouče na sintry, tak ano. Jenže to chce zjistit – výrobci často v rámci ušetření pár desetikorun kombinují brzdy od Deore vejš s kotouči nejnižích řad (SMRT 10,20…na pohled kotouč jako kotouč), které sintry destičkami ohobluješ vcelku rychle.
Ja vim ze to tu je nejakej patek, ale poridil jsem RB s „Resin only“ kotoucema, s tim ze je sjedu a vymenim. No a uz je mam na kole treti rok, na nich Saint brzdy se sintrama celou dobu a docela dost brzdim, ty kotouce sou porad v pohode.
Tak životnost kotoučů a destiček je podle použití – od pár desítek kilometrů v nějakém závodním nebo sjezdovém nasazení, po tisíce kilometrů u „turistů“ (sám jsem turista, taky mi vydržej kotouče i destičky řádově mnoho set až tisíce kilometrů).
Takže to neznamená, že někdo na obyčejnejch kotoučích nejnižších řad se sintr destičkama nemůže najet hodně kilometrů ke spokojenosti (pokud pominu u Shimana tu rozdílnou výšku brzdné plochy, která může být problém).
Ale je faktem, že konkrétně ty nejnižší řady Shimano kotoučů jsou opravdu z plechu, že na konzervy se používá lepší. Při kombinaci bahínka, písku a bordelu si můžeš pořádně zabrzdit opravdu jen několikrát a kotouč je ohoblovanej a nepoužitelnej, snadněji se deformuje a kroutí.
Co má společnýho kotouč s typem brzdy???
Vysku brzdne plochy.
Co si tak najit shimano compatibility chart a budes se divit, ze neni brzda jako brzda a ne jakykoliv kotouc k tomu lze pouzit. Desticky maji ruznou vysku a tomu musi odpovitat u kotouce vyska brzdne plochy. A zde je bohuzel kamen urazu, protoze kvalitnich kotoucu pro nizsi rady brzd je jak safranu. A nedej boze jeste vhodne pro sintr desky.
Tak bud rad, ze mas centerlock. Muzes pouzit sm-rt70, ktere jako jedine maji brzdnou plochu vyssi, tudiz pouzitelne i s nizssimi radami brzd (3,4,5×x) a vhodne i pro sintry. Osobne overeno.
To jsi mě potěšil, já mám kombinaci 445 – smrt70 a ty polymery B01S
Taky jsem chtěl koupit kotouče SM-RT70 k brzdám MT500. V tabulce kompatibility Shimano se ale píše, že by se právě tohle nemělo používat „Do not use these combinations for a reason of interference between brake caliper and adapter of disc brake rotor.“
Má někdo na kole přesně tuto kombinaci?
Kdo brzdí, prohrává.
Vlákno potřebné je jen když se do něj přispívá rozumně. Takže tvé výkřiky o ohrožení života si nech. Víš prd kdo jak a na čem jezdí…
Ono to je celkem hned poznat, kdyz das nevhodny (drahy) kotouc k levnym brzdam. Strejchas brzdnou plochou o loukote kotouce a celkem dost to vibruje a dela bordel. Kdyz das levne kotouce k dobrym brzdam, tak to jen mene brzdi a krouti se po zahrati.
Tak jako tak to brzdi a nehrozi nebezpeci. Takze bych to tak nehrotil.
Čoveče, dal jsem nevhodně drahý kotouč (Hope) k nevhodně drahým brzdám (Code RSC) a škrtají mi nýty o třmeny, musela nastoupit jemná práce s pilníkem.
Nechápu, jak by mohly levné brzdy souviset se škrtáním destiček (brzdná plocha?) o paprsky kotouče.
Tak brzdeni pres paprsky je snad jasny. Deska je sirsi nez brzdna plocha kotouce. Jediny jak to odstranit by bylo, ze bys na deskach upiloval kus oblozeni smerem k naboji kola.
Jo, ale jak tohle souvisí s levným či drahým kotoučem a brzdami?
Ze ty drahy, od shimana, maji tu brzdnou plochu prave nizsi.
Celou dobu tu je rec o Shimano brzdach, tak jsem nepredpokladal potrebu to zduraznovat. Shimano ma jinak vysokou brzdnou plochu desek u levnych sad 3×x, 4×x, 5×x a u vyssich sad Deore a vys. Ted nezminuju 4 pistkove Zee a Saint. Tam je to trochu jinak.
Ha, jsem idiot, jsem si nevšiml, že je řeč o specifické kombinaci, pardon.
Ano, jezdil jsem tuto kombinaci jakozto jedinou co jsem zjistil, ze funguje. Ale uz mam na jednom kole Deore a na druhem SLX brzdy :-)
Shimano bohuzel ma pocit, ze k levnym brzdam patri jen levny kotouce. Proto ty odlisnosti v kompatibilite.
HOLY SHIT
No bezva. Stejně, jako všechna nesmyslná onuceho vlákna by měla začínat varováním: bacha, onuce, tak i cyklistická venkovanova vlákna by měla začínat zvoláním: bacha, venkovan.
Brzdy Altus a nejlevnější možné kotouče. Cyklostezková kombinace. Na brzdy se žádný velký nápis nevejde, na rozdíl od přehazovačky, proč dávat lepší. Prostě nějaké brzdy. Jak asi mohou brzdit v terénu? Blbě, protože takové brzdy nejsou pro terénní použití na kole dospělého muže.
Kdo si kolo s takovou brzdnou sestavou pořídí a pak se v terénu diví, ten si je naprosto zaslouží.
Není zač.
P.S.: Ale abych Tě uklidnil, tak zastávám názor, že když levné kotoučovky, tak Tektro Draco s nějakými masivními kotouči, žádné tenké krajky.
A k tomu dodám, že když ekonomickou variantu lepších MTB brzd, tak Deore. Když na nich ještě něco vylepšit, tak jako první vyměnit kotouče za IceTech.
Vidím, že máš záchvat akutní trolivky a ne a ne se Tě pustit, svině chlupatá. Dej si prášek.
Jojo, je to tu na zívání… a opovaž se lízt do pravopisnýho vlákna, diletante s rudým krkem :)
K levným brzdám bývají obvykle osazeny i levné „resin only“ kotouče.
Sintry budou pískat ve všem.....:D