• dessloch

    Hi all, nedavno som menil moje brzdy XTR (dualy, trmene, kotuce) na trmene saint lebo nejak nebrzdili. Ale ani so saintmi to neni to najlepsie, a mam len 60kg. Narazil som na taku vec na americkom fore, ze vraj samostatne brzdove packy shimano brzdia lepsie ako dualy, ale preco? nejaky iny pakovy pomer? skusil som moje brzdy na inom biku s normálnymi pákami a bolo to nieco uplne ine. Neviete nieco o tomto probelem?

    0 0
    • yetti  

      Mam sice obycejny LX dualy se 160mm kotoucema, ale vubec nemam pocit, ze by to spatne brzdilo. Jediny problem co mam s dualama je, ze obcas v terenu pri brzdeni nechtene radim. Ale co se tyka brzdneho ucinku nemam pocit, ze by u dualu byl horsi nez u klasiky. BTW na brzdny ucinek maji podle me zkusenosti nejvetsi vliv pouzite desticky.

      0 0
    • miki  

      přesně jak píšeš, mají jinej pákovej poměr.

      0 0
    • Trojci  

      Co já vim, tak hlavní rozdíl by měl bejt v citlivosti dávkování.. ale o tom, že by dualy měly horší maximální výkon, sem ještě neslyšel.

      Já mám Hydry LX s klasikou a spíš nadávám na origoš desky.. ty sou tragický.

      0 0
    • sportovni_biker  

      Když už jsme u těch brzd. Před chvíli jsem jenom na rychlo nahodil oba LX třmeny na kotouče a DC na řídítka. Brzdy jsem upevnil na vidlici, stiskl páku dotáhl šrouby. Na zadní to bylo trochu horší, protože v šroubech byla káplá barva a já neměl čas to nějak čistit, takže když jsem třmen utahoval, tak se mi trochu pohnul a pak jedna deska tlačila kotouč k té druhé (nikde jsem na to nejezdil).....až to budu dávat na pořád, tak si s tím pohraju. No, ale pak jsem zkusil stisknout obě páky, jak nejvíc to šlo. Vzhledem k tomu, že to skoro nebrzdilo, což teď dávám za vinu, že jsou nové a nikdy nebyly namontované (nezajeté), stejně budou jiné kotouče. No nic, oba stisky jsem natočil přes mobil do formátu .3gp (QuickTime)

      www.marekpokus.borec.cz/Levy_DC.3gp

      www.marekpokus.borec.cz/Pravy_DC.3gp

      Zkuste na to mrknout, mám pocit, že jsou obě zavzdušněné, min. ta zadní :-( Tak, ještě co cca stojí odvzdušnění v servise. Díky.

      0 0
      • McBlacky  

        koukal jsem jen na levej ale prijde mi to ok. I nezajetá brzda musí brzdit…

        ta barva na šroubech je proti jejich povolování tu tam nech

        0 0
        • sportovni_biker  

          no prave ta prava je, ale uplne jina, proto tam jsou obe :-)

          0 0
          • Trojci  

            Nezajetá LX vůbec nebrzdí.. zlepší se to až tak za cca. 5 pekelně dlouhých stisků. Toho se vůbec nelekej.

            0 0
            • Trojci  

              Doporučuju si na to vyhradit tak půl hoďky a jezdit na nějakým bezpečným kopečku nahoru a dolů..

              PS: odvzdušnění mě stálo 500,– .. V Plzni ve velu. Sem myslel, že z tý ceny vyrostu..

              0 0
              • goofy  

                Mne odvzdusneni stalo 250, a kdyby nekdo chtel, tak tady mam jeste 0,9 litru LHM+, klidne odliju :-)

                0 0
                • Trojci  

                  Vůbec mi o tom nemluv. Mě se dělaly mžitky před očima.. že prej tam nalili kapalinu za 300,– atakdále atakdále..

                  Ale zase sem to měl hotový skoro na počkání, takže sem to zkousnul..

                  0 0
                  • dieegoo  

                    Pokud tam nalili originál shimano, tak ta cena odpovídá, myslím, že stojí 350kč/50ml + práce… Já si nechal odlít do sklenice to LHMko a vyměnil to doma sám. Sice sem tím zakydal kotouč, ale ten sem pak očistil, desky nahřál nad zapalovačem a brzdí to jak má :) a vyšlo mě to celý na 70 korun s tím, že toho oleje mě zbylo ještě 3/4 litru.

                    0 0
                    • djano  

                      Original Shimano kupujem v servise. 50ml balenie je strasne predrazene, za olej som dal asi 80 korun za 100ml.

                      0 0
      • tachmude  

        ta barva je na to aby jse ti šroub po dotažení nepovolil.

        0 0
      • miki  

        Tak si je skus poladit tím maličkým imbusem na páce !!.

        0 0
        • sportovni_biker  

          To se jeste nejak ladi?

          0 0
          • miki  

            Ano ,stejně jako u normální páky tak i dual má imbus na štelování páky aby zabírala dřív nebo později a tak nastavit pro každého tu správnou vzdálenost páky od řidítek.

            0 0
            • goofy  

              Tohle neni o zabirani driv nebo pozdeji. Tady jde pouze o nastavovani vzdalenosti od riditek…

              0 0
            • sportovni_biker  

              já jsem zvyklej na mechaniky a tam to mám nastavený na okamžitý záběr a tady to chodí hrozně daleko, tak jsem z toho nějaký nesvůj a ještě víc mě znervózňuje ta zadní brzda, tam dám páku až skoro k řídítkám, však to jde vidět na druhém videu

              0 0
            • raceman  

              přesně, ten imbus nastavuje vzdálenost páky od řídítek a ne to jestli ta brzda bude zabírat dřív anebo později ;-)

              0 0
            • Peslezedirou  

              Tím červíkem se nastavuje brzdná síla :o))

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.