• robin!1

    *** pokud někomu vadí téma, které zde mockrát se řešilo, prosím, o ignorování ho ***

    Procházel jsem letmo cestovky a zaujala mě spousta zájezdů: např. Francie , Itálie a napadá mě otázka, jaké máte zkušenosti s těmito zájezdy? Kolik až z toho člověk platí navíc za komfort v podobě připraveného programu a jídla oproti zájezdu na vlastní pěst? Preferujete osobně 5 denní nebo spíše 10 denní kvůli délky cesty?

    Jelikož nejsem zas až takový cyklo šílenec a jsem letošní bike nováček (dosud léta jen silnička) a letos mám 1200 km na biku a 700 km na silničce, tak mě napadá jak až je to fyzicky náročné? Těžko se trasy srovnávají jen podle převýšení a délky třeba s Beskydama, kde jsem si letos dával 5–7h vyjížďky s 60–80km s odhadem do 2tis metrů výškových.

    Anketa: Preferujete jízdy na vlastní pěst nebo s cestovkou?

    1x
    3%
    5x
    14%
    • kyl  

      Já se o nějaké plánování nestarám,všechno vymyslí kámoš a jedem.Letos to byl Hochkar v Alpách a okolí.Tam na kolách a zpět částečně i vlakem.A náročné dost,první den 200km na bajku s brašnama a batohem na zádech nebyl žádnej med.

      • JP3112  

        Tak to podle mě není do Alp ideální. Nejlepší je zakotvit u nějakýho z jejich krásných jezer a od tama vyrážet na různý hory okolo, o který rozhodně není nouze. Popř. bydlet pokaždé 2–3 dny na jednom místě a pak popojet, pokud je dotyčný takový masochista že by pokrosil všechny okolní hory za 2–3 dny, ale to myslím nehrozí. Tak či tak, doporučuju kempnout na místo a vyrážet odtamtud nalehko, ne s bagáží. Ale už jsem bohužel zažil v Alpách i 14 dnů nonstop lijáku. Nicméně to mě neodradí od toho že se tam budu pořád vracet, protože když je tam krásně, tak je tam opravdu nádherně :)

        • robin!1  

          Pokud si to člověk chce užít, tak určitě 18l camelbak je fakt max tahat celý den. Jinak počasí je potencionální zlo všech dovolených. Zažil jsem v Norsku týden 30st tropů ale taky v Řecku celodenní deště, to si člověk nevybere.

    • Singlespeed  

      S cestovkama to obvykle není špatné. Kudrna je takový průměrný. Obtížnost i těch zájezdů označených jako těžké je spíš střední. Zažil jsem ovšem i naprosto špičkovou a opravdu náročnou akci, a to s Cyklotour.sk. Silniční přejezd francouzských Velkých Alp. To by člověk na vlastní pěst těžko organizoval. 22 kopců, 917km, 22000 výškových metrů. Životní zážitek.

    • malamala  

      Kdyby jsi jel do Rakouska, tak tě mohu protáhnout v oblastech Zell am See, Kaprun, Bruck, Fusch, Maria Alm …

    • honzarb  

      Doporucuju na tyden Livigno, ubytovat se v kempu nebo v penzionu (neni to tam tak drahy). Lepsi jezdeni jsem jeste nezazil… kazdy den muzes jet neco jineho, viz. vetroplach.sk, kde jsme cerpali inspiraci i my.

      • McBlacky  

        souhlas. kdo nebyl rozhodně by to měl zkusit.

        je potřeba se smířit s tím, že to nastaví laťku na další akci proklatě vysoko.

        mě přijde ideální dát 3–4 dny na jednom místě a přejíždět. Někdy se dát i naplánovat alternativa, že řidiči si dají jinou hezkou trasu a převezou auta.

        • Jenda  

          hlavne pro zacatecnika se mi jevi Livigno celkem bike friendly – daj se vybrat tezky pojezdy ale i relativne jezditelny a pritom hezky trasy. Treba bikovymu zacatecnikovi bych rozhodne nedoporucil okoli Laga Maggiore – to je spis pro zkuseny bikery co si chtej posunout limity a nevadi jim obcas trochu tlacit:-)

          • robin!1  

            Díky za tipy. Záleží co se vnímá pojmem začátečník :-) Pravda, že techniky na biku chybí.. asi hlavně v prudkých sjezdech nad 35%.. ale jinak dle různých fotek a videí mám pocit, že Alpské stezky jsou mnohdy co se povrchu týče pohodovější než Beskydské kotáry – velké volné šutry mezi tím, kořeny, nebo volné klacky nebo lesáky rozježděné cesty..

            • vlasto  

              oficielni, turistickyma centrama propagovany, urcite jo. Jinak neeeee:-)))))Je pravda, ze lesakama rozbite cesty jsem netrefil, ale je to asi dane tim, ze jich je tolik:-)) Ja vyrustal v Javornikach, pak Krky, Sumava a myslim ze stezky tady ti pripravi daleko vetsi prekvapeni, nez cekas.

              • Jenda  

                ono hlavne lecos vypada na bikovejch videich velmi snadno a borci to projedou fakt plynule ale pak k tomu prijedes a je to na vymenu spodniho pradla. A blby je ze pokud ty tezky kousky nedavas tak porad slejzas a nalejzas v extremu treba kazdejch 20m abys 2m pretlacil.

    • vlasto  

      Rozdil proti cesku je v tech stoupanich. Kilometry moc nehraji roli. Kdyz vychytas dve stoupani po sobe, kazde s 1200 – 1300m prevysenim, tak se clovek zapoti jinym stylem, nez v cechach. Kvalita stezky s vyskou klesa, takze zavery stoupani mne drti nejvic. Ale zase to stoji za to. Pokud te tedy nedozene nejaky bezvyznamny mrak, ktery rozpouta peklo. 5 dnu po sobe na kole bych ale asi nevydrzel. Cestovky neberu uz jenom z duvodu individualnich potreb, ubytko sezenes vzdy a levnejc nez cestovka, navic se nemusis stresovat nejakym planem.

    • rock  

      Pokud umíš nějaký jazyk, kterým se tam domluvíš, pokud kolem sebe máš partu, se kterou bys mohl vyrazit a pokud umíš zacházet s mapou a netem, vykašli se na cestovku. V opačném případě pro tebe může být jejich nabídka zajímavá.

      • robin!1  

        Problém je s tou bandou, takže jedině že by někdo nabídl zde na BF místo až bude někam vyrážet a nebo cestovka.

        • madcat  

          Mám stejnej problém – jezdilo by se až by se brečelo, ale není moc s kým :-/

          • vlasto  

            toz synci, staci se ozvat. Malamala vas protahne pres Pongau/Pinzgau, ja pres Salzkammergut, nebo Zillertal.

            • rock  

              Neříkej dvakrát …

              Dovolené mám tolik, že mám co dělat, aby mi nepropadávala a do Rakous je to kousek. Co mi chybí je znalost jazyka a někdo další; jezdit po Alpách sólo si netroufnu.

            • miki  

              V létě počítám s Tebou.Já pojedu.:-))

            • malamala  

              Tož klidně přijeďte já Vás tu rád protáhnu po kopcích. Dám vám nějaké tipy na ubytko, veselé nalévací podniky, místní bikerky a každý den můžeme dát těch 1.500 – 3.000 m převýšení. Mail je u profilu.

              • miki  

                jooo hezkej penzion,tam se asi podívám :-))

              • karliner  

                Tak jsem si to vygůglil a zjistil jsem, že jsem u vás byl dvěma lety :-), sice bez kola a s rodinou, ale jednoznačně můžu všem doporučit! Příjemná sauna, bazén, ceny akorát, jediná drobná nevýhoda je návrat v noci z hospody, ale pokud si dobře pamatuji, tak před pensionem je zastávka autobusu :-)

                Asi se k vám zase zajedem podívat v květnu, ten víkend kdy bude Giro končit na Glockneru.

                • malamala  

                  :-) to je penzion mých přátel. Vnitřek je teď celý předělaný a autobusová zastávka tam je pořád :-). Dej pak hlášku …

            • robin!1  

              Tak pokud by to byla seriozní nabídka, tak se na jaře určitě ozvu. Víceméně co se ubytování týče, tak stačí spát ve stanu.. se dívám, že pro mě je to cca 600 km vzdálenost.

          • Singlespeed  

            Jojo, od počítače se to dobře píše. Ale skutek utek. Většina pěkných bikových zájezdů je poloprázdná nebo se musí zrušit, protože nejsou lidi. Tak kde ve skutečnosti jste všichni, co tu chcete jezdit?!

            • McBlacky  

              pořád je zájezd na +30% až +60% ceny za jako to zrealizuješ jako samostatná skupinka.

    • Radek Broz  

      Nedovedu si představit, že by mi do toho kecala nějaká cestovka.

      • Singlespeed  

        Cestovka ti totiž do ničeho nekecá! Ona tě prostě přepraví na místo, kam by ses sám těžko přepravoval a nakrmí tě. Pak si můžeš jezdit kam chceš, nikdo tě neomezuje! V krajním případě můžeš zmizet hned po příjezdu a objevit se až v hodinu odjezdu, naložit kolo a nechat se odvézt zase zpátky. Když jsem byl s Kudrnou, tak jsem si prostě podle chuti jel buď s průvodcem, nebo sám, kam jsem chtěl. Stačilo jen zakoupit cca 6 map.

        • jonti  

          Souhlas, s Kudrnou tam byl taky tipek, ktery si daval kazdy den asi 150km a trasy s pruvodcem pouze konzultoval. A taky me prijemne prekvapilo jak to vsem jelo, asi 20% lidi bylo lepsich nez ja a skoro nikdo vyrazne nezaostaval.

        • Radek Broz  

          No, třeba „nakrmí“ mi přijde, že mi do toho kecá už víc, než bych chtěl;)

          Nicméně chápu, že někomu to vyhovuje.

          • Honzas  

            souhlas, s tim nakrmi bych mel docela problem… kdyz uz nekam jedu, tak se tam rad najim lokalnich dobrot. a ne konzerv a plastikovy bramborovy kase.

            • Singlespeed  

              Neměl. Můžeš si jíst, co chceš. Když jsem byl s Kalouskem v Kalábrii, jezdil jsem po Apeninských horských silničkách denně 180–200 km. Vyjížděl jsem tedy brzo ráno před snídaní a vracel jsem se obvykle po večeři. Stravoval jsem se vesměs sám. Ale stálo to za to. Jak jinak bych se dostal do lokalit jako La Sila, Sila Grande a poznal kouzelné Umbriático, Scala Coeli, Stróngoli a další místa s neuvěřitelným geniem loci? Lepší než jen sedět u počítače, nadávat na bramborové kaše a nikam nejet… :-)

              • Tomínos  

                Tak jsem si to našel aspoň na google earth :-) Fakt to vypadá dost hezky.

      • maajkee  

        Tak tak, submisivní lidi to ale prej vyhledávaj :D

      • Jenda  

        tak pokud se jedna o pobyt na jednom miste s hvezdicovejma vyletama tak to nema smysl, pokud je to putak a vezou ti bagly tak to bez ni jde vyrazne hur.

    • tomasjirka.cz  

      já jezdím s cestovkou Kudrna a zatím jsem spokojenej, až naberu nějaký zkušenosti, tak se klidně vydám i sám, ale zatim bych do Albánie třeba sám nejel :D

      viz téma: Swiss NP

      já najezdím 3–4000km ročně na biku a silnici nemám, v alpách s cestovkou Kudrna jsem se docela nadřel a jezdil v „poslední“ skupině – celkem nás bylo 14 a jezdili jsme ve 2–3 skupinkách na dohled, možná bych dokázal jet s první bandou do sedel ve 2,5km, ale já cestou fotil nádhernou přírodu a zrcadlovka nějakej čas potřebuje… navíc to chce docela i technickou připravenost, něco je celkem krkolomný, a to jsem si zkusil i xc Trutnovský drak apod…

      Pokud jedeš poprvé, zkus radši cestovku a něco ne s obtížností 5, pak uvidíš ;)

      • robin!1  

        Je otázka co to s člověkem udělá na biku ta nadmořská výška 2500m, při turistice to trošku poznat jde, ale ne nijak moc pokud člověk není nachlazený :-) Ale jinak těžko hodnotit dle stručných propozic náročnost tras, jde hlavně o to v jakém terénu, protože 10km s převýšením 100m může být ujet za hodinu vražedné tempo a nebo taky rodinný výlet :-) Ale Francie s Kudrnou mě láká.

        • vlasto  

          2500m se zdravym clovekem neudelaji nic. Potize zacinaji pres 3500m

          • robin!1  

            Spíš myšleno, jak až to vezme sil více ta nadmořská výška.. Jinak určitě problém to pro zdraví není. Problém je, když člověk není zdravý.. v Tatrách při výstupu na Kriváň jsem trpěl jen se silnou rýmou a pro dutiny byla změna tlaku hooodně bolestivá záležitost.

            • vlasto  

              sil ti to neubere vubec, pokud nejsi z rovnikove guinei, ale normalne trenovany sportovec v CR. Nezlob se na mne, ale zmena tlaku, pokud frcis v dutinach, je bolestiva i v praze. Nadmorskou vysku citi normalne vyvinuty jedinec az od 3000m a i to jen ten slabsi.

          • McBlacky  

            pěšky ne, ale na kole to poznáš.

            u mě konkrétně se to projevuje tím, že mám tep kolem 160 ale už to neudejchám. V nížině se dostanu až ke 190

            • vlasto  

              přestal bych s kouřením

              • McBlacky  

                :)

                není to jen můj případ, když jezdíme v Alpách. Možná jsi ty extra odolný proti změně, nebo jsi v horách tak často, že jsi dobře aklimatizovaný.

                • vlasto  

                  ja bydlim v alpach, ale ve vysce 390m, a kazdy vikend jezdim od 1000, do 2000m. Každe leto do 23OO. vic to nejde. Aklimatizaci to neni. Normalni clovek(ne sportovec) zacne mit potize mozna ve 3000m.

                  • McBlacky  

                    ok tak asi nejsem normální člověk. Protože sportovec si troufnu říct, že jsem na pracujícího člověka těžce nadprůměrný :)

                    pro mě prostě 2500 je hranice, kdy nedokážu jet více minut ANP+ výkon. To co bych v nížině vyjel, v téhle výšce nedám. Delší stoupání přes 22% v terénu atd.

                    • jonti  

                      Neco jsem o tom cetl a jak pisu niz, ve vysce se ti vyrazne posunou prahy a to ANP mas klidne o 10 nebo 15 tepu niz.

                  • jonti  

                    Chtelo by to rozlisit mit potize a mit nizsi vykonost. Taky mas i v 1500m dost posunute AP a ANP, v 3000m to uz muze delat i 20 tepu.

            • biker007  

              souhlas. je osobne pozoruju vliv vysky od cca 2000 m.n.m. napriklad ne 2700m je casto atmosfericky tlak o 1/3 nizsi nez ve 300m.n.m.(stejna oblast, stale pocasi) cili je tam o 1/3 nizsi obsah kysliku a to uz musi byt sakra znat..

              • vlasto  

                od cca 2000m tvoje telo nepozna nic, pokud nemas 200kg.

                • var  

                  vlasto, vlasto, hovoris nesmysly, resp. zrejme podle sebe soudis ostatni

                  ty jsi ve 2000 kazdy vikend, takze jsi na tu vysku a –20 % kysliku mozna adaptovany

                  ´normalni clovek´ ale pocituje na vykonu mene kysliku (cca –15 %) i v 1500 mnm

                  pokud by to bylo jak pises, tak treninkove kempy vytrval. sportovcu (napr. bezkari) v 1600 m nemaji zadny smysl, kdyz to telo nepozna??

                  • malamala  

                    Tady bych asi s mým kolegou z Alp nesouhlasil. Pozoruji, že tak od cca 1.800 mnm lidi už problém na biku mají. Já tedy žiji v 750 mnm. , ale skoro každý den najíždím cca 800 m převýšení a tak mi ta výška nijak nepřijde. Jednou jsem ale musel jet 2× za den na Hundstein a ta druhá jízda byla už krize :-(

                  • vlasto  

                    Jisteze posuzuju podle sebe, podle koho jineho bych to mel delat? Kdyz jedes na bajku do 2tis. tak tam jsi zhruba 15 minut(pokud neusednes do hospudky), takze o adaptaci nemuze byt rec. Ale nijak v te vysce nepocituju mene kysliku, ani vykon se nezmensuje, ani tep neroste.Ze clovek funi, bude spise prudkym kopcem a ne nedostatkem kysliku. Jinak je to ale o 1500 m vys.

                    • robin!1  

                      Každý musí více dýchat s rostoucí nadmořskou výškou (to je fyzika). Rozdíl je v tom, že jedinec co je na to adaptovaný nebo dobře trénovaný to pocítí později. Jak jsem psal při turistice od cca 2200m poznám že dechová frekvence je vyšší.

                    • var  

                      No kdyz soudis podle sebe, tak pak bys nemel zevseobecnovat (chybne). Reagoval jsem na hlasky typu pokud nejsi z rovnikove guinei (mimochodem je docela hornata, tak to moc nechapu)…, pokud nemas 200 kg…, prestal bych s kourenim…, probral bych pripravu…

                      Ja bych treba prestal machrovat…:)

                      V podstate tvrdis, ze ´normalni ceske telo´ nepozna, zda jede stejny kopec ze 400 do 800 m nebo ze 1400 do 1800 m. Ale to je pro cloveka zijiciho v CR, ktery nad 1000 m moc nepobyva sakra rozdil, bez ohledu na to, jak je natrenovany.

                      Jinak u sebe do casu adaptace na mene kysliku muzes zapocitat nejen 15 min, kdy si ve 2000 oblekas vetrovku a cepici, ale i dobu kdy tam z 1000 m stoupas.

                      Biku v horach zdar !

                      • vlasto  

                        Ano, presne to tvrdim. A rozdil v tom neni zadny, to mi ver. Pokud uz by ses chtel adaptovat na nadmorskou vysku, tak ti k tomu nepomuzou ani ty dve hodiny slapani na horu, na to potrebujes nekolik dni. Ale na 2000 neni potrebna zadna adaptace.

                        • HKou  

                          Tlak na nadmorske vysce zavisi spojite, tj. nelze tvrdit, ze nejaka vyska citit je a nejaka neni. Kazdy je na to citlivy jinak. Tlak nezavisi na nadmorske vysce linearne, takze rozdil mezi 400->800 a 1400->1800 taky je, ale hlavni roli hraje jeho absolutni hodnota.

                          Je to ciste individualni zalezitost, me treba nevadi vyjet nebo vyjit do 3k, ale vyjet tam lanovkou mi vadi hodne.

                          • vlasto  

                            Pri dychani v nizkych vyskach clovek nespotrebuje vsechen kyslik. Telo je na zmeny uz od pocatku pripraveno. Pri spanku ho potrebujes malo, pri pohybu vice. Sportujici clovek je na tyto zmeny jeste lepe pripraven. Ten rozdil v obsahu kysliku mezi vyskami 400 a 2000 m je tak maly, ze to organizmus zvladne bez potizi automaticky. Pokud nekdo ma ve vysce 1500m problemy s vykonem, je chyba nekde jinde.

                            • HKou  

                              Ten rozdil je skoro 20%, coz muze byt docela dost. Zrejme to nebude tak jednoduchy. Pozoruju spis opacnej jev – hodne vykonny (trenovany) lidi maji ve vyskach problem (je jim zle). Vysvetluju si to tak, ze vyssi vykon (mozna staci i hmotnost, nevim) jejich svalu ma za nasledek vyssi spotrebu kysliku. Tj. v nizine podavaji spickovy vykon, protoze se treninkem priblizili kapacite plic.

                              Specialne treba u cyklistiky. Pri jizde po rovine (stejnou rychlosti) vyssi hmotnost svalu nevadi, dulezity je vykon. Nicmene pri stoupani je hmotnost na skodu (jednak kvuli hmotnosti a potom kvuli spotrebe kysliku).

                              Trenovat je asi potreba na co nejvyssi VO2max pri co nejnizsi aboslutni hmotnosti svalu, coz se v nizine zrejme trenuje blbe. Tj. pokud je chyba jinde, tak v tom, ze se netrenuje v horach.

                              • malamala  

                                Asi máš v mnoha věcech pravdu. Prováděl jsem v létě partičku a chtěli jet k Schützingalm . Byli 3 a prý všichni jezdili Kolo pro život, věk kolem 30-ti let. Jeli jsme do Thumersbach a tam na rovině oni jeli pohodu a já myslel, že vypustím duši jaký to byl pro mě kalup. Potom přišel 11 km dlouhý kopec do skoro 1.800 mnm a tam se to obrátilo. Když jsem se pak koukal na tepy, tak jsem se držel kolem 160 a oni mi večer říkali, že jim to skákalo i nad 185 . Ale váhově byli asi jako já cca 75 kg. Amatérský závodník ve věku o 12 let mladší by mě přece měl uštvat jak malého zajíčka. Beru to tak, že asi mé tělo je lépe adaptované, nebo, že chlapy večer před tím pařili.

                                • Barak  

                                  Abys byl aklimatizovaný, musel bys ve vysoké výšce strávit dobu v řádu dnů, ne hodin. Aklimatizaci po návratu do nižší výšky poměrně rychle odeznívá. Taky bys byl na rovině úplně vychechtanej a ne jak píšeš, žeš měl vysoké tepy. Spíš bych tedy tipnul variantu 2 nebo máš prostě fyzické dispozice takové, že na vyšší výšku tvé tělo reaguje dobře a zrovna jsi chytil lidi, kteří to měli opačně.

                                  Já jsem se teba během jednoho dne dostal z cca 300m do 3700m, kde jsme zahajovali aklimatizaci a kámoši už cítili tlak v hlavě, jednomu bylo dokonce dost blbě, že druhej den nebyl schopen žádné fyzické aktvity a já byl naprosto v klidu. Každý to máme jiné.

                                • vlasto  

                                  teda ted nevim. Ja se pri volne jizde jen stezi dostanu ke 140. Spise pri behu do kopce, tak tam mozna na 160, ale na bajku urcite ne. To musite jezdit strasne brutaly.

                                  • McBlacky  

                                    tak to jsme se od začátku nepochopili. V těchto tepech problém nemá skoro nikdo okolo 2000mnm. já měl na mysli souvislé několika minutové úseky, ve výšce nad 2500mnm, maximálního úsilí na nejlehčí převod, kdy musíš jet velký výkon nad ANP – ve tvém případě s přihlédnutím k věku by to tabulkově bylo někde mezi 160–170tepy. Ale to tipuji, téměř nikdo není 100% dle tabulek.

                                    V těchto intenzitách to podle mě pozná každý

                                    mě takové kopce lákají, takže je jezdím, mám pak srovnání, jestli bych to v nížině vyjel nebo ne.

                                    • vlasto  

                                      hmm. Aby ses dostal do takoveho tepu v tehle vysce a na nejlehci prevod, to by musel byt trail, technickej a se stoupanim pres 23%. Moc lidi tohle nejezdi. A moc takovychto trailu v tehle vysce neni.

                                      • McBlacky  

                                        Z Livigna na Caroselo obě cesty- zadem z údolí a serpentiny pod lanovkou

                                        Z Livigna na Blessaciu

                                        Od Baite Forcola na Forcolu.

                                        Od Bate Forcola na sedlo Pedenolo

                                        závěrečných úsek cesty z Taubre na Sesvena Hute

                                        Všechny tyhle začínají kolem 2000mnm a jdou výš. Prostě výzva.

                                        Akorát mě naštve, že to v té výšce prostě nedám celý v kuse. Kromě Carosela z Livigna, což ale jsou specifické serpentiny. Třeba stoupání k Sesvena jsem dal s 5 pauzama a bez nich si to nedokážu představit

                                        • vlasto  

                                          italie neni moje oblast, bohuzel, ale na zaklade tehle diskuze to pujdu prubnout u nas i s pristrojema. Jak primo z udoli, tak lanovkou s pokracovanim nahoru a take jenom v udoli.

                            • var  

                              Zda se, ze se neshodnem, asi mame jine zkusenosti. Ja cca 20 % chybejiciho kysliku (ve 2000 m) pocituju, zvlaste pokud jsem v takove vysce po delsi dobe poprve. Pocituju = neni mi blbe z vysky, ale je tam ubytek vykonu zpusobeny mensim mnozstvim kysliku.

                              Mozna je to tim, ze mam na mysli vykon intenzivni. Pri nem jsem ve vysce 2000 na hrane logicky drive nez nekde dole.

                              Kdyby organismus zvladal –20 % kysliku automaticky, tak

                              20 % astmatik je zdravy clovek?

                              Zapas anglicke fotbalove ligy by se mohl odehrat v 2000 a hraci by nic nepoznali (na vykonu, na regeneraci)?

                              Proc se jezdi na bezkarska soustredeni treba i do Tauplitz do 1600, kdyz to telo ´nepozna´ (a to i v sezone, kdy je snih i nize)?

                              • vlasto  

                                reknu priklad: vychazime ze stejne kondice. Ty budes jezdit tyden tu samou narocnost ve 400m, ja ve 2000. Moje vyhoda bude, ze kdyz prijedu na zavod ve tve vysce, tak v ten den, mozna i o den pozdejc, bude moje zasobeni svalu kyslikem vetsi, o tri dni pozdejc, bude stejne. Kdyz ty prijedes na zavod v 2000 vysce, tak se tvuj organizmus prizpusobi behem 5 minut, ne li drive.

                                • McBlacky  

                                  nemáš pravdu. nebudu ti vypisovat proč, ale zkus si projít třeba tento článek.

                                  http://treneri.volejbal-metodika.cz/…/detail/205/

                                  změny v organismu vydrží mnohem déle, já pozoruji při závodě silný efekt min po 14dnech po návratu, v článku se uvádí měsíce – co je správně, stačí si načíst horolezeckou literaturu, kdy se výstupy na 7–8tisícové vrcholy navazují v intervalu 2–3 měsíců po sobě.

                                  Za 5 minut se na 2000mnm fakt neadaptuješ.

                                  • Barak  

                                    V řádu měsíců aklimatizace nefunguje. Pokud někdo dává 7–8 tisícové vrcholy brzo po sobě, a že těch lidí tolik neni, protože se jedná opravdu o extrémní výkon a musí na to být opravdu mimořádně dobré fyzické dispozice, dělají to v řádnu týdnů. Po několika měsících musí znovu aklimatizovat.

                                • var  

                                  taky pridam jeden odkaz – nahodne vybrany, na google zadano ´trenink ve vysce´

                                  http://www.sportcenter.sk/sportmagazine/…

                                  • var  

                                    ted vidim, ze je to to same jako vyse, akorat podrobnejsi…

                          • var  

                            Nemel jsem na mysli zmenu tlaku, ale porovnani sportovniho vykonu v prum. vysce 600 m a stejne intenzivniho vykonu ve vysce 1600 m, kde je mene kysliku. Ten druhy zatizi organismus znatelne vice.

                            Jina vec je schopnost adaptace organismu na rychlou zmenu tlaku, napr. rychle prevyseni se lanovkou.

                        • Barak  

                          Citlivější jedinci mohou negativně pocítit i výšku 2000m, právě třeba tím, že mají zejména při fyzické aktivitě vyšší tepovku, zrychlené dýchání, špatné spaní atd. Ale máš pravdu, že výška 2000m je braná za výšku, ve které dochází k okamžitému přizpůsobení organismu a to hlavně ve smyslu, že zde člověk ještě nemůže dostat akutní horskou nemoc. V horské medicíně je za prahovou výšku, kde už takové riziko existuje považovaná hranice 2500m. Zase samozřejmě záleží na konkrétním člověku. Od této výšku se také doporučuje dodržovat pravidla výškové aklimatizace.

            • vlasto  

              tak bych probral pripravu

              • McBlacky  

                asi to záleží i na typu aktivity.

                mě přijde, že na biku to vadí hodně. Na silnici jsem se motal jen kolem 2000, ale bez problémů. Na Dolomitenmannovi jsem běžel do 2441 a v pohodě. Pěšky od 3000už mám problém sbalit spacák bez zadýchání.

                • scret  

                  3000 a v pohode funguju pesky, resp. proste na treku atd., na biku jsem tak vysoko jeste nebyl…

                  Ve 2000 necitim absolutne vubec nic…

                  • Jenda  

                    hlasim 3200 na biku relativne bez problemu ale pak vylez do 3 478,6 jsem malem chcipnul (ale je fakt ze jsme vyjizdeli ten den z asi 600:-)

                  • madcat  

                    Ve 3250 jsem měl pocit, že se trochu víc zadýchávám, ale byl to fakt jenom pocit, žádnej velkej trek jsem v té výšce nepodnikal. Chtělo by nějakou tělesnou zátěž, abych viděl, jak tělo reaguje.

                  • jonti  

                    Ja jsem treba 3700m mel docela potize, celou noc jsem nemohl spat a potom pri dalsim vystupu na 4000 me bolala hlava a motal jsem se. Taky to ale byl vystup za 48h od more.

                • kankrlicek  

                  On každý člověk tu výšku vnímá jinak. Do 2.500 jsem v poho (pěšky), okolo 3.000 už mám pořádnou kocovinu. Všichni moji kamarádi nechápali, co se se mnou děje :), někteří s cigárkem v ruce :)

    • DaD  

      Zdravím Bikery.

      Trochu si udělám reklamu,ale to snad nebude,vzhledem k vláknu,nikterak vadit.Toho,kdo má zájem si dovoluji pozvat do Rakouských Alp a to přímo do horského střediska Tauplitzalm.Je to středisko ve výšce cca. 1650m a na bikování je jako dělané.Nádherná příroda,krásná jezera,skály atd.A samozřejmě spousta těžkých kilometrů na kole.Jsem aktivní biker a pokud bude zájem,rád vás tady po kopcích protáhnu.Jsme kompletně český hotel se vším co k tomu patří.Máme zde českou kuchyni,komplet český personál a půllitr Plzeňské 12% vás vyjde na 35kč!Zde najdete veškeré info o našem hotelu – http://www.hausalpin.cz/ – Takže pokud se vám nabídka bude zamlouvat,budeme se na vás těšit.

      David S.

      • vlasto  

        no jeste na podzim jsem tam byl, videl jsem ceskou SPZ, ale bylo zavreno. Urcite se zastavim, jak na lyze(pac to, jak vybourali svah kvuli nove lanovce, to vypada zespoda divoce), tak kvuli bajku, mam tam totiz par nejasnosti.

        • DaD  

          Ahoj.

          Pokud máš nějaké nejasnosti,tak se můžeš obrátit na kontakty co jsou uvedeny na našem webu.Rádi odpovíme.

          Jinak ta nová sjezdovka je opravdu parádní a moc dobře se na ní lyžuje.

          David

          • vlasto  

            Potrebuju vedet, ktery z tech turistickych chodniku do Mittendorfu a Tauplitzu je bikefriendly a pak jestli se da sjet ten chodnik za Velkym jezerem smerem na Gössl – Grundlsee. Navic v mape mam napsano, ze tam je permanente downhillstrecke, ale nejak jsem ji neobjevil.

            • DaD  

              Tak to bude trochu problem,protože jezdím zásadně na blind:)Nezajímá mě kam a kudy jedu.Prostě jedu.Jednou jsem zkoušel jet dolu do Tauplitz od jezera Steirersee po nějaké stezce(možná je to jeden z těch chodníků co Tě zajímá) a to se opravdu nedalo.Samé nošení už na začátku.Navíc jsem měl nové botky,nechtěl jsem je zničit a tak jsem to až dolu nedal.Vynesl jsem to zpět a jel někal jinam.Downhill jsem jeden čas jezdil a tak si myslím,že to nebude chyba mezi řídítky a pedáli:)

            • npeter  

              Také by mě stav těch chodníků zajímal… nikdo nezkoušel jet?

              • vlasto  

                az po salzce. Ted neni cas na zpusob pokus-omyl a lanovka jede take teprve od vikendu. Na konci mesice bude jasne, co se da jet:-)

    • mandel  

      No, my to děláme vždy tak, že jedeme autem s bikama a kopou věcí. vždycky někde na den či dva zakempíme, spíme v autě a myjeme se v horské řece, ráno vyrazíme nalehko na nějakej ten vrchol a další den třeba zas přesun autem někam jinam. loni Itálie a letos francie, vše úplně bez problému. Nejlepší je to tak na těch 6 až 9 dní podle lokality.

    • Nikovlas  

      Nedoporučil by mi někdo, kam zajet autem z Mnichova na kolo do Alp? Nemusí to být za rohem, ale taky to nemusí být ve Slovinsku :-) Ideální by byly nějaké jezdivé traily, pokud možno v pěkné přírodě – žádný peklo (skoky atd) – mám hardtail. Nevadí mi sem tam něco technického, ale hlavně bych se chtěl trochu svézt – nejraději mám úzké pěšiny, umělý singltrack je taky fajn. Preferuju si to vyšlapat bez lanovky. Kdyby bylo i finančně únosné přespání, tak supr. Máte nějaké zajímavé zkušenosti, případně víte o nějakých odkazech, kde bych se o tom dočetl?

      Dík.

      • Toman  

        Zdarec, zkus to na Zillertal. Z Mnichova přes Fernpass a přes Imst di Innsbrucku a kousek za ním doprava do údolí. Byli jsme tam na kolo i na pěší turistiku už 5× a pořád je tam co objevovat. Najdi si odkaz na Zillertla a v něm se zorientuješ. Najdeš tam dlouhé výjezdy (jeli jsme k Tuxerfernerhaus do 2660m/m ) po asfaltu i šotolině, čím výš, tím je šotolina hrubší a užší. Jsou tam i singly. Vše za svoje i z podporou lanovek. Anebo lze přejet směrem na Schwaz o z něj přes dvě horská sedla ( kamzičí ztezky ) k Achensee a pak zpět na Zillertal.

        Jezdíme k Familii Pillinger do Fügen. Pokoje za cca 20E se snídaní, anebo partmán pro 6 osob na sedm nocí za 400E, což je zhruba 10E na osobu a noc.

        http://cyklisprint.rajce.idnes.cz/…009%2C_2012/

        Kolem Ga-Pa, což je kousek od Mnichova jsme byli ubytovaní v Ehrwaldu a tam také bylo hezké poježdění, ale spíše hodně šotolin bez singlů.

        Ovšem podobné poježdění je skoro všude v Alpách, kde jsme byli. Prozatím u nás vede oblast Lago di Garda a Sella Ronda.

    • MirosPikos  

      Sice to nebudou přímo Alpy, ale já to do nich řadím :) Tak kdyby snad někdo byl v údolí Golden Tal a nevěděl kudy kam, posílám dnešní log. Do 2100 se nechá kolmo, pak už jsem to na horu vedl a po hřebenech občas jel a občas vedl, podle možností. Asi bych sjel víc, ale trochu sem se bál o novej foťák…

      http://www.gobreadcrumbs.com/…07–11–140702

      Pokud budete chtít fotky, pár se jich povedlo i přes mizerný počasí, viditelnost a světlo. Jakmile se ukázalo slunce, rychle jsem seskakoval z kola a fotil :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.