• krus

    Zdravím,

    Zavítal jsem zde na forum, protože potřebuju poradit a rozšířit si obzory. Po dlouhé době chci začít zase jezdit na kole. Jezdil jsem dřív…hodně dřív na klasickém mtb, hlavně terén, lehčí sjezdy v lese, kdy traily jako jsou teď prakticky neexistovaly. Jak často budu jezdit: tak často, kolik mi moje práce a rodina dovolí. Takže spíš občas zablbnout do lesa, možná jednou za měsíc zaject někam na trail. Je mi skoro 40, 80 kg, 182cm fyzička momentálně nic moc, ale žádná katastrofa. Z toho všeho plyne jedna věc: kolo do určitého rozpočtu. Něco jsem si načetl, chci kolo s kterým se dá blbnout v lese, ale nebudu si nic nalhávat, žádný DH, nebo závodění a létání to u mě už nikdy nebude. Rozhoduju se mezi něčím jako TREK Roscoe 8, nebo Merida Big.Trail 600, nebo …a teď 90 procent uživatelů zavřou oči..podobným kolem ale elektro:-) třeba E-big.trail. Pokud normal kolo tak s rozpočtem do 35k, pokud E-bike tak kolem 60k. Chtěl bych znát zkušenosti a doporučení i od uživatelů E-biků. Nebo obecně jaký bike koupit, nebo jestli nekoupit něco třeba rok jetého. Co by jste kdo koupil?

    • adam1  

      Ve 40 ?to už bych čekal na zubatou nebo ečko:)

      Projel bych se na tom starém pokud je k dispozici a připravil na to manželku :)je to žrout času ale krásneeejjj.

    • ufoncz  

      Na Rychlebkách bys ještě patnáct let nebyl s e-bikem vítán, tak co takhle substituci:

      normal kolo do 35k a fulla tak kolem 60k? ;-)

      V tom prvním případě koukáš myslím dobrým směrem (přidal bych třeba Rock Machine Blizz) a nějakej ten full (trailbike) třeba od německých značek (Canyon, Radon, …) pořídíš do těch peněz na e-bike taky pěknej.

    • oddie  

      Jo jo, v krizi středního věku dost chlapů kupuje motorku, nebo aspoň náhražku motorky :D

      • scalar  

        Nebo náhražku náhražky motorky…ale elektrokolo, prostě se dobrovolně zařadit bezi páprdy? :-)

      • DoomHammer  

        Cha, já si ke čtyřicátinám nadělil fulla :D

        Krize středního věku u mě asi bude později.

        • scalar  

          Ty máš krizi v každém věku :-)

          • DoomHammer  

            Náhodou, už mi jde kondička zas nahoru, krize fyzičky zažehnána. Tak nebuď zlý :)

            • ˘Ö˘ Krab  

              Tak to budou 3F: full-fyzička-frňák_nahoru.

              Nebo spíš: full-fotrovské_povin­nosti-fyzička_v_loji ?

            • Romancero  

              to jen chytáš druhý nebo třetí dech…

              mě začíná být v 50 letech nějak divné, že potřebuji na rozjetí, chytnutí tempa, na zahřátí tak cca 10 km!

              ..je ale fakt , když už se teda chytnu (na oba válce)-tak pak jedu a skoro nic mě nezastaví-jedině dobře vychlazená dvanáctka nebo rozvášněná dvacítka

              • vanderpoel  

                zustavej v klidu, stejnych 10 km (minimalne) potrebuju na to same, i kdyz jsem o 10 let mladsi. jako ano, vecer v hospode se pak vsichni chytaji za hlavy, ze jsem ujel za odpoledne 100+ km, ale ja jim na to vzdy podle pravdy odpovim, ze ja neumim jezdit rychle, ja jen jsem adaptovany na to sedet na tom dlouho :-)

                • Romancero  

                  Jo taky jsem si ověřil zajímavou věc- synátor 16 let- už mi začíná ujíždět nejen v kopcích, ale vždycky ho dojedu. Je teda peklo jet za ním v háku- neudrží tempo a prostě si jen tak občas malinko přišlápne a já trpím, když se chci udržet za ním. Takže s věkem ta výdrž stoupá na úkor výbušnosti

    • novas752  

      Na ebike se vykašli. Do toho bys musel nasypat 100+ aby se s tim dalo blbnout v lese.

    • krus  

      :-D Ten E-bike je myšlen tak, že když chci vyject kopec kousek od baráku a pak to pustit dolu lesem, tak s Ečkem tam vyjedu rychleji. Takže úspora času a možná to stihnu i dvakrát. Jinak krizi středního věku snad nemám :D A až ji budu mít, budu ji řešit spíš károu než E-bikem

      U E-biku mě děsí ta hmotnost kola, než to, že na mě bude někdo koukat blbě:-)

      • -b-n-x-  

        Budes potrebovat to kolo nejak nosit, nebo s nim jinak manevrovat? Protoze pokud bys musel nosit do 4 patra, tak bych si e-bike asi rozmyslel :-)

        • krus  

          nikam to nosit nebudu, spíš jak se ta hmotnost projevuje třeba při rychlé jízdě v terénu. jako ovladatelnost.

          • Nitroglycerin  

            pokud nemáš ambice na nějaký skoky a divočiny, tak 24kg full ebike na 27,5 pluskovejch pláštích sedí jak přibitej a s dobrým odpružením to krásně žehlí drobnější nerovnosti. Ale chce to určitě půjčit a vyzkoušet.

            Ovladatelnost mi přijde dobrá, chce to v rukách trochu síly ale to jako chlap určitě máš :)

          • pitos  

            Váha takového kola bude jako u starých sjezdových kol(±23kg), takže nějakou hravost kola si užiješ až při větších rychlostech, kdy to bude více z kopce, velké skoky. Na technických nebo rovinatějších trailech to bude větší dřina, kolo se hravostí ani nepřiblíží dnešním trail nebo enduro kolům. Za mě je nesmysl kupovat kolo na baterky a užívat si jízdu z kopce. Pokud to chceš na výjezdy nebo turistiku, tak dobrá.

      • ufoncz  

        Tak když koupíš něco, co jede trochu líp než ty pluskový HT kandidáti, třeba Grand Canyon AL SL 8.0 nebo trochu nad rozpočet Blizz CRB 50–29 tak na tom kopci nemusíš bejt zas až o tolik pomalejc. Pěkný a třeba i dle dalších komponent svižný kolo na blbnutí by se dalo taky poskládat na rámu Dartmoor Primal (6500 Kč novej myslím).

    • DoomHammer  

      Do 35 klacků seženeš pěkné kolo, na elektro kašli, na to máš času dost :)

    • -b-n-x-  

      A co ten limit u ne-e-bike navysit na cca 60? Za to uz zacinaji treba Giant Trance, YT Jeffsy, Capra, nejake Canyony, atak. To jsou dneska takove prijemne univerzalni kola do terenu.

      • krus  

        Jde o to, že jak jsem psal v úvodu. Já vím, že to kolo vytáhnu jen občas, protože čas už prostě tolik není. Rodina, práce atd. každý to zná. A proto když už neE tak hardtail kolem těch 35k, což jsou ještě peníze tak akorát vzhledem k tomu využití.

        • ˘Ö˘ Krab  

          35 už je slušný rozpočet, dostaneš se na hliník se slušnou vidlicí i osazením, ale třeba i na karbon (jak tady pořád běhají výprodeje). V každém případě na občasné ježdění použitelné sportovní kolo, jen správně zvolit charakter/geo­metrii. I ten full by se momentálně vešel.

          • krus  

            rb bike vůbec neznám, ale vypadají dobře i výbavou.díky za tip. Pěkný kola :-)

        • -b-n-x-  

          Jasne ze rozumim, ja sam to tak mam :-)

          Ale zase je tady opacny pohled – kdyz uz se podari ten svatek ze vyjedu na kole, tak proc si ho kazit nejakym slabsim kolem, ktere mi o neco ochudi zazitek. Z toho pohledu by teda bylo optimalni, kdyby exitovala nejaka dobra pujcovna, a ty na ty tri ctyri vyjizdky v roce si to klidne za litr dva pujcit.

          Ale zase me treba bavi se v tom i hrabat a cist si BF, atak no :-)

      • krus  

        jinak rozumím tomu uvažování. koupím za 30, náhodou se hodně rozjezdim a budu litovat že jsem nekoupil za 60. Bohužel si myslím že k tomu nedojde. Ale přeci jen. Můžete doporučit nějaké fajn stránky, kde se dá něco koupit za lepší ceny? třeba YT nebo canyon se dají objednat jen v německu, resp. v usa ne?

        • -b-n-x-  

          Zrovna ty dve znacky maji nejakou formu primeho prodeje na jejich webu. Jinak to snad ani koupit nelze myslim. Ale tady na BF je plno lidi, kteri to takhle koupili.

    • Nitroglycerin  

      pokud nás tu normální bikeři neumlátí:-), solidní éčko full pro fotra je Conway 527 plus. Mám asi 6 týdnů, 1000 km po lese a zatím maximální spokojenost. Je to sice za 80k ale těch 100+ to být nemusí ani náhodou.

      • krus  

        Děkuji za názor i uživatele E-biku :-) Nevypadá to vůbec zle. 80 je dost, ale zase full.

        • adam1  

          Kašli na e-bike zatěžuje planetu jak hrom/sviňa a šlapéj za své :)jsi v podstatě mladík

          Ps:”co je na baterky je na ......a zase starost navíc +ta naše boraska planeta:(

    • hmm  

      Ve 40 ebike jedině pokud jsi jednou nohou invalida. Za 60 bys měl dva solidní pevňáky pro tebe a ženu :-D

    • DjOriech  

      Ber ebike, jasna vec, zadny zdrzovani v kopcich, budes jezdit casteji, nebudes si tak nicit klouby, zada a srdce… za 60 uz sezenes slusny HTcko ;)

      Chce to si to projet a co ti sedne nejlip… Zkus taky turbo levo, ten motor je krasne tichej oproti ostatnim znackam…

    • palo7  

      Pokud koupíš ebike, tak se připrav na variantu, že by kolo mohlo začít bavit i ženu :-). Základní myšlenka je dobrá, na tvoje ježdění bych taky uvažoval o HT na 27,5+ a vzal bych si jak ebike, tak bez e na svoje trasy a aspoň jeden den vyzkoušel a podle toho zvolil. Klidně bych pro začátek vzal bazar, a po roce ježdění neježdění se rozhodl jak dál

      • -b-n-x-  

        Jo, ten bazar může být dobrá varianta. Existují lidi, kteří si každý rok dva kupují nová kola a „stará“ tak prodávají za docela dobré ceny. V takovém případě pak může koupit třeba rok staré kolo v původní ceně cca 70–80 za 50. A pravděpodobně to bude pořád v hezkém stavu.

    • Nitroglycerin  

      Základ je opravdu zajít do prodejny/půjčovny a vyzkoušet. Normální HT i full. Slušnej full (bez baterky) se dá za 50k pořídit, ve slevách teď i možná o něco levněji. Odhaduju, že full tě bude bavit o dost víc – pohodlnější jízda v terénu, většinou vzpřímenější posez. Hltač kilometrů nejsi, tak jde o to si jízdu užívat a kochat se krajinou.

      Až budeš mít jasno, že chceš fulla (a tak to dopadne:-)), pak případně zkusit nějakýho s baterkou. HT s baterkou mi přijde nesmysl. Když jsem ze zdravotních důvodů odložil (snad dočasně) normálního fulla, začal jsem si půjčovat manželky HT s baterkou Ghost Teru 4. Opětovná možnost pro mne delších vyjížděk v terénu super ale strašně mi chybělo to odpružení vzadu. Po cca měsíci na manželčině kole jsem si zas vzal na pár kratších vyjížděk svýho full a ujistil jsem se, že opravdu chci a potřebuju:-) celopéro. Teď holt s baterkou.

      Rozhodně pá kousků vyzkoušet, je to dost peněz a kupuješ si kolo na řadu let.

      • krus  

        Přesně tak to vidím. Jen si nejsem jistý, jestli HT na baterky je fakt tak špatná volba. Překvapuje mě, kolik lidí prodává full na bazarech a jako důvod uvádí přechod na HT. Tak nevím. Každopádně pokud to bude neelektro, tak to bude pravděpodobně full jako RADON, YT. Překvapilo mě že se dají dovést za fajn cenu. Pokud by to mělo být na baterky, tak nevím. Potřebuju si to fakt někde půjčit a vyzkoušet. Jsem zvědavý, jak uspěju s půjčením v Plzni:-)

        • Nutribird  

          Ve 40 motorku a proč ? V nejlepších letech to takto zabít. Chceš jezdit, jezdi a makej, nic není zadarmo.

    • Karel72  

      Ve 40ti éčko je blbost pokud nejsi nějak zdravotně indisponován,taky spousta lidí zapomíná na servisní náročnost e-krámu a nedejbože pokud klekne baterka :-)

      • Hříbek  

        Bude mi 46 a jezdit na éčku, tak se propadu hanbou do západního Německa. Jedině kdybych byl nějak zdravotně hendikepován.

        • palo7  

          To jsou řeči, stačí bydlet jinde než na placce typu HK, Třeboň apod. a hned se najde využití. Máš dotykáč, jezdíš na lanovce, po eskalátoru apod. ? Tak jsi úplně stejnej jako ty co jezdí na ebiku, tak tady nemachruj ;-) Pokud chceš machrovat, tak si aspoň výplň profil a doplň si tam i svůj zázrak. Nebo se ze studu propadneš do ...... :-D

          • Hříbek  

            Teda, teď jsi mi to natřel,úplně ti tleskám. Že jsem z HK, to neznamená že jezdím jen v okolí HK. Ale to tvůj mozek asi nepobere, co?

            • palo7  

              A jezdíš tam z domu na kole, nebo na zbabělca naložíš do auta, vlaku. Prostě bez berliček bys byl v prdelce, tak na co si tu hraješ? Každej ať je používá podle svého uvážení a někteří se třeba ani nikam nepropadnou

              • Hříbek  

                Ty jsi vážně hňup. Ať se ti daří.

                • palo7  

                  a nepropadne se a ne. Přitom si to usnadňuješ kde můžeš, jen si to nechceš přiznat :-). Nejsi tady ani dva měsíce, profil nevyplněný a nadáváš? Víš co Sašo, táhni do prdele, nebo ještě lépe, tam odkud jsi před dvěma měsíci přišel

                  • Hříbek  

                    Jo aha, tak tady se to bere podle toho, jak je člověk dlouho na BF, tak to se klaním pane králi. A nikdo nenadává, jen zdravý čtyřicátník by si neměl kupovat éčko, ale šlapat za svoje. Pak si to užije se vším všudy a ne nechat se vytáhnout do kopce. A s tím autem, mícháš hrušky s jabkama. P. S. A teď mi řekni, co si podle tebe usnadňují kde můžu?

                    • palo7  

                      Hňupe (když to podle tebe není nadávka). Pokud někdo někam přijde, ani se nepředstaví (nevyplní profil) a chce tam určovat co je a co není správný, tak je něco špatně. Pokud používáš vlek, motorovou pilu apod., tak jsi stejný jako ty, co používají ebike. Prostě si něco usnadňuješ

                      • ufoncz  

                        Nebudu se vám motat do trhání občanek, ale v té analogii nemáš pravdu. Například vlek nebo eskalátor má výrazně nižší zátěž na obyvatele (uživatele) než e-bajk se svou velkou baterií. Právě ty baterky, co se ještě budou periodicky měnit, jsou průser. Takže furt platí, když někdo e-bikem nahradí v dojíždění auto, tak asi fajn. Když tím ve volným čase nahradí klasický kolo, tak je to blbý.

                        • krus  

                          Pánové tak kvůli tomuto jsem vlákno nezakládal. Ano, někomu e-bike vadí, někomu ne. Já potřeboval jen názory, nebo doporučení od obou táborů. Nechápu proč se nejde zdržet urážek a napadání. Btw. To, že někdo přiživuje takový hate „čehokoliv“, může a často má zcela opačný účinek než ten, kterého se hatující snaží dosáhnout.!! Stačí se podívat na složení parlamentu že…

                          Ale.. trochu se mi to vyjasňuje a zatím to vypadá na nějaký full se střední výbavou. Přemýšlím nad banditem od RB nebo carmou od quaironu. Rád bych podpořil české firmy. Éčko si občas možná půjčim a počkám si jak půjde vývoj dál. A myslím že za 3–4 roky budou někde jinde.

                          • -b-n-x-  

                            No jo. Myslet si, ze kdyz si zalozim vlakno, tak ze bude „moje“ – to je casty omyl BF zacatecniku :-)

                          • palo7  

                            Sorry, za zasírani :-)

                            Asi narozdíl od spousty zde diskutujících mam dost srovnání. Projel jsem x kol a x elektrokol a každý má svoje. Pokud bych bydlel v kopcovitem kraji, jezdil jsem sám a navic by mne bavil hlavně pořádný terén, tak si asi zvolim ebike full. Pokud bych bydlel na rovince, jezdil rozumný terén a občas chtěl vyjet s dalšími, tak beru normální bike. A pokud bych měl dost peněz, tak beru oboje :-D

                          • palo7  

                            Jinak velice schvaluji výběr RB, nebo Qayronu.

                            • Metrick  

                              Aktuální ceny RB jsou velice lákavé, pokud má člověk na fulla nízký rozpočet tak asi nej volba.

                          • jiriga  

                            zdar, jsem fotr jako ty a po sve 40tce jsem si tae poridil fulla od RB – tusim,z e tenkrat to byl IQ ram , na 29''. Cca asi 5 let zpatky. Velka spokojenost, i kdyz ja tedy jezdim prevazne XC, Pred par lety jsem vymenil kola za lehci a vse slape jak ma. Ten „cesky“ faktor byl pro mne taky dulezity;-) preji stastny vyber

                        • palo7  

                          Máš samozřejmě pravdu, ale ekologie se zde neřešila. Řešil to, že kdo si nějak pomáhá, tam by se měl hambou někam propadnout .

        • hmm  

          Jaká hanba. Stačí že nikdo nechce jezdit MHD aby nebyl za socku a furt jenom slyším jak stojí někde v koloně. A ucpané silnice u základních škol, školek, památek, nákupních center.....Tady je to samá líná lemra.

          • Hříbek  

            Tak jezdit po městě do práce, školy atd to je něco snad jinyho, ne?

            • hmm  

              Vůbec ne je to daleko horší. Protože většina z nich na kole a MHD vůbec nejezdí to je hanba. Už jak v Americe jezdí 300m autem. Ať si lidi koupí Elektro klidně ve 30ti hlavně ať nelezou do plechovky ve které se chovají často zle.

    • Nutribird  

      No teď jsem narazil na borce, informace a rada pro tebe. Progres cykle Praha prodává testovačky, kolo Giant trance cena 60 000,– prodej 50% dolů. Za 30 000,– máš bomba trail bike s dvouletou zárukou. Na to aby ti ležel v garáži, není co řešit. Za 400/den ho můžeš otestovat, Klínovec máš kousek.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.