• civetta

    Ahoj,

    prosim o doporuceni nejakych s velkou vydrzi – 100miles se blizi ;-)

    kdysi (2015) jsem vozil lithium extreme RAVER, ale treba uz doba pokrocila…

    Diky!

    • Alojs01  

      Tohle mě zajímá taky. Mám Oregona a vozím v tom klasický nabíjecí 2700mAh a vydrží tak okolo 5hod.

      • civetta  

        Ja myslim ze nabijeci ne-e, z hlediska prirody bohuzel. Ty ravery vydrzely cca 24 h.

      • Jezevec70  

        Nějak málo. Nabíjecí 2700 mě vydrží v starém Oregonu 300 asi 15 hodin jízdy. Samozřejmě záleží, jak často používám displej, který je největší žrout.

        • Alojs01  

          Mám taky 300. Displej mám zapnutej pořád (to ani nevím, že se dá vypnout, pouze měním jas). S navigací jezdím jen v terénu a když už s ní jedu, mám batůžek a tak se mě 2 náhradní baterky vejdou vždycky :-). Ale i s úplně vypnutým jasem (podsvícením) mi to déle jak 8–10hodin nevydrželo.

    • DragON  

      Mám už x let eneloopky, při používání navigace+geocaching mi dvě sady vydržely celej den.

    • Libores  

      Energizer Ultimate Lithium. I míle jsem s nimi jel a v eTrexu 30× vydrží přes 25 hodin. Je to ale hodně o nastavení příostroje.

    • Auditor  

      Sanyo Eneloop. Vychází mi to cca 1,5 sady na cca 8h-9h v sedle.

      Tedy, zkusenost z geocachingu a vicedennich vyjizdek.

      • TeryPV  

        Nejlepší volba. Mně v etrex30 vydrží cca 18h v kuse.

      • hekynen  

        Taky používám Sanyo Eneloop.

      • Auditor  

        Jen doplnuju – pri praci s Dakotou (zadavani a prace wpt, sem tam listingy, prohlizeni mapy apod).

    • civetta  

      Diky za nazory, akorat myslim ze jsem mozna nenapsal dostatecne jasne to zadani = 1000 mil. Coz znamena i nekolik noci bez moznosti dobiti, takze myslim, ze nabijeci z toho vyctu moznosti bohuzel vypadavaj – nevim co bych pak delal treba s peti sadama 8-///

      Takze „the winner iiis…“ je zatim Libores, ale treba by jeste nekdo prispel s necim dalsim do mlejna?

      • Alojs01  

        Tak v zadání máš 100miles… ne 1000 :-) To je pak jiná.

      • Catcomp  

        Ahoj, nenabijeci bych taky doporucil energizer ultimate lithium aa. Co se nastaveni tyce, tak faq zde jsou myslim dost prinos:

        http://www.1000miles.cz/…ace-na-zavod

        • Libores  

          jo, toho se určitě drž a hlavně si předem všechno dobře vyzkoušej, ať těch baterek netáhneš moc. Mapu si naklikej na OSM jen dlaždice podél trasy a rozděl si ji na čtyři části podle CP, ať procesor nemusí pracovat s velkým objemem dat.

      • hekynen  

        Sorry jako, ale v „zadání“ jsi JASNĚ psal 100 mil = 160 km, tj. +/- den půl.

      • gargamel  

        Mám oregona400 a na mile a podobné akce se mi osvedčili lithiovky (enefgizer, raver) což je cca 35,–/ks. Pak jsem prešel na podstatně levnější variantu, což jsou alkaliky z Lidlu, cca 6,–/ks. Výdrž jen o kousek menší, než lithium. Přibližně tak jeden až jeden a čtvrt dne.

    • random  

      Ty Energizer AA jsem koupil tady https://www.kronium.cz/…prod_76.html

      do Oregona na 1000 mil trip a vydrží hodně, kombinoval jsem je s nabíjecím setem v zařízení a powerbankou, takže ti bohužel výdrž neodhadnu. Ale zkus popřemýšlet i o této kombinaci, v hospodě ti na chvíli powerbanku určitě rádi nabijí.

      • Alojs01  

        Jako že v hospodě si nabiješ powerbanku a tou pak nabíjíš tužkovky?

        • random  

          Zapnu na nabíjecí baterky, jak dojdou, přehodím na Lithium tužkový a když dojedu, dám nabíjet opět nabíjecí pomocí powerbanky.

          • Alojs01  

            Tos nevysvětlil to " v hospodě ti na chvíli powerbanku určitě rádi nabijí". Jen, že jestli nabiješ v hospodě powerbanku a tou pak nabíjíš ty tužkovky, tak mi přijde výrazně rychlejší (bez ztrát) nabít v té hospodě rovnou ty tužkovky.

            • random  

              Já to myslel tak, že powerbanka má větší kapacitu a nabiješ s ní garmin několikrát (a hlavně v noci v lese přes noc). Je pravda, že na 1000miles jsou hospody po cestě a problém s dobíjením zařízení asi nebude.

              Takže nemusíš tahat zbytečně moc lithiových baterií.

              • Libores  

                jestli bude chtít trochu jet, tak nabíjet po hospodách nebude stíhat, alespoň v první půlce. Na Slovensku pak bude nucenej nocovat v civilizaci, takže tam pak asi jo.

              • Alojs01  

                To ok. Mě třeba ten Oregon nejde nabíjet z externího zdroje, proto mi nebylo jasný, jak to myslíš.

    • orgoj.chorchoj  

      Resim ted to same. Jak dopadla volba? RAVER nebo neco jineho? Koukal jsem, ze ted jsou Energizer Ultimate Lithium za dost zajimavou cenu.

      • civetta  

        Ahoj,

        jj vez jsem RAVER lithium extreme a pohoda, vydrzi to skoro presne dva dny (kdyz moc nezapinas nepodsviceni). Ted se ty lithiovky snad dost vyrovnaly co do kvality, takze asi ani s energizerem neudelas chybu.

        Ja letos vynechavam, jedu az za rok ty dloooooouhyyy 8-)))))))

        Drzim palce!

        • Forester  

          Za mě lithium, to je celkem dost jistota :-). Mě vydrží (Garmin Oregon 300) cca den a půl, to je v mém podání někde mezi 15–20 hodinami.

          Takže dle toho, jak moc výletničíš to bude tak do 12 párů. Polovinu necháš v půlce. V případě nesnází můžeš koupit cokoliv cestou. Jen ty běžný teda vydrží pár hodin.

    • Jezevec70  

      Připíšu zajímavou zkušenost, snad se nebude zakladatel zlobit.

      Mám Oregona 300 a momentálně ho krmím dobíjecíma GP Recyko. Mám dva páry už starších (3 roky). Stalo se mi třeba, že po pár desítkách minut už navigace hlásila slabou baterku, ale když jsem to ignoroval, tak jsem na tuhle sadu dokázal fungovat ještě skoro celý den.

      Předpokládám, že navigaci snad nic nehrozí a kdyby odesly baterky, tak se nic moc neděje.

      • civetta  

        Nezlobim se, ale divim 8-)

        Ja mel zkusenost pri geocachingu s nejakejma basic z benzinky, ktery vydrzely (novy) asi hodinu.

        Na milich je potreba mit provereny veci, takze jestli to vyzkousi dopredu a bude to fachat, tak at spanembohem pouzije dobijeci, priroda a Greta budou mit radost ;-) Podstatny je ale prave to COKOLIV CESTOU – na to bych nespolihal. Lithium sezenes malokde. I kdybys jel s nekym a nepotreboval vedet kam jedes, tak zaznam trasy v navigaci je klicovej, jinak Ti to neuznaj a penale a buhvico jeste. Je rozumny rozhodit si nahradni pary po CPckach.

        Jenom bacha, ja jsem dost casto zapinal podsviceni, protoze pak je to mnohem citelnejsi treba v prudkym sjezdu, kdy na to cteni mas zlomek vteriny. A to pak zere dost…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.