Avid Juicy 7 a kotouče Shimano XT

28 nepřečtených
  • JohnDoe1

    Zdravím, koupil jsem si brzdy Avid J7 2008 a k nim kotouče Shimano XT SMRT78 160 mm s uchycením CenterLock. Montáž proběhla bez problémů, ale při zabrždění se mi destičky dotýkají kotouče až když je konec páky cca 1 cm od řidítek. Červený šroubek (pad contact point) na řidítkách je nadoraz a jinou možnost seřízení jsem nenašel. Je to stejné na přední i zadní brzdě. Je možné, aby kotouče Avid a Shimano měly rozdílnou tloušťku? Jak to napravit? Díky za každou radu.

    • MlokCZ  

      A máš to červené kolečko na doraz na správné straně? Kdyby to bylo nastaveno na nejdelší mrtvý chod páky a k tomu ještě nastavena spíše menší vzdálenost pák od řídítek, tak by to tak být i mohlo. Pokud to máš skutečně na nejkratší chod (tedy na správném dorazu červeného kolečka), tak by musely být zavdušněné nebo mít málo kapaliny (nebo oboje).

      Rozdílem mezi kotouči to v žádném případě není (teď si nejsem z hlavy jistý, který z těch kotoučů je 2mm a který 1,8mm; ale je to fuk, protože těch 0,2mm nehraje žádnou roli, stejně se destičky automaticky nastaví na stejnou vzdálenost od desek, stejně jako při sjíždění destiček).

      • JohnDoe1  

        Zkoušel jsem to kolečko točit i na druhou stranu a to se mi při zabrždění opřely páky o řidítka. Pokud je rozdíl v kotoučích takhle mizivý, tak to vidím na návštěvu cykloservisu a nějaký odborný zásah…

        • Hurka  

          zavzdušněno, nové Avidy tím někdy trpí…

          • JohnDoe1  

            Pokud je to tak, můžu to zkusit sám nějak odvzdušnit? Nemám s hydraulickýma kotoučema žádně zkušenosti. Nebo je třeba nějaký speciální nářadí?

            • zed  

              A nemusel si po namontovani novejch brzd zkracovat hadice?

              Vypada to nejspis opravdu na malo kapaliny v expanzce. Nejjednosussi jak to odvdusnit a doplnit je koupit si sadu na odzvdusnovani brzd avid „avid bleed kit“ maji to ruzne na netu asi za 580kc. S tim to pak odvzdusnis a doplnis kapalinu. Muzes i libovolne zkratit hadicky.

              Jenom az to budes delat tak vysroubuj uplne to cerveny kolecko a zaroven nastav paku tak aby byla co nejdale od riditek. Tyto dve veci zapricinej prave to ze tam dostanes vice kapaliny a pak budes mit kratsi chod.

              • JohnDoe1  

                Diky za radu. Na delku hadic jsem nesahal, jen jsem pridelal trmeny a paky podle cz navodu. Podivam se po tom kitu a zkusim to svepomoci doplnit a odvzdusnit.

                • zed  

                  tady ho maj asi nejlevnejsi na netu

                  www.kupkolo.cz/…cy_1327.html

                  • JohnDoe1  

                    Na kupkolo.cz jsem minuly tyden kupoval ty brzdy. Muzu jen doporucit. Balicek prisel do druheho dne od objednani, komunikace po emailu tez perfektni. Dnes jsem jim napsal o tomto problemu a prisla odpoved ze budou zrejme zavzdusnene, ze se to stava.

                    • Hurka  

                      hlavně napoprvé bacha při odvzdušňování na brzdovku, je dost agresivní, např. karbonová řídítka ji vůbec nemají rády… když jsem to dělal poprvé a Magurama, olej mi tekl kde kudy než jsem chytnul grif, být brzdovka, nevím, nevím… a nespleť si brzdovou kapalinu, kterou to musíš doplnit s minerálním olejem, který se dává do Shimana nebo Magur, už jsem viděl i borce, co to napoprvé vyměnil :-) proto je možná dobré na začátek koupit tu sadu, dostaneš všechno, co potřebuješ (hadičky, šroubení atd.) a do budoucna už máš zkušenost.

                  • MARIN  

                    teda 600 za sadu na odvzdusneni bych nikdy nedal :(

                    • Blade  

                      Nevim jak na Avidy, ale na Shimano mám jednu stříkačku a 10cm hadičky… Za hezkej úsměv :o)

                      • MARIN  

                        Na Avid mam 2× strikacku, 2× adapter(sroubeni – pro sikovneho soustruznika prace na 1/2hod. + 2× o-krouzek), 2× 15cm hadicky a jedno skrtitko hadicky

    • navikin  

      Mám stejnou kombinaci (mimo ten rok výroby) a funguje to od zajetí úplně na výbornou.

    • pitos  

      sice si nejsem jist protože to tady nikdo neuvedl ale namají Juicy7 i ten malý imbus pod pákou brzdy na seřízení délky kroku?

      • mar_tin1  

        ale tým sa nastavuje len vzdialenosť páky od gripov. na dåžku kroku to vplyv nemá. tá sa nastavuje práve tým červeným kolieskom… takže ja sa prikláňam k zavzdušneni­u/málo dotky.

        • pitos  

          myslel jsem délky kroku páky… nevím,je to nějaké divné,už v úvodním dotazu věděl JohnDoe jen o červeném kolečku a další možnost nastavení nenašel.

          • mar_tin1  

            nj. teoreticky by mohol mať páky nastavené moc blízko a potom by mu naozaj zaberali až na gripe. a samozrejme ten imbus tam je…

          • JohnDoe1  

            Tady bych to rad upresnil – nevedel jsem o dalsi moznosti nastaveni vzdalenosti desticek od kotoucu. Pred tim jsem mel mechanicke Shimano Deore disc a tam se vzdalenost desticek nastavovala imbusem primo na trmenech. O moznosti nastavit vychozi vzdalenost pak od riditek jsem se dozvedel v navodu (opravdu jsem ho cely precetl), zkousel jsem menit, ale vliv to nemelo. Zabiralo to vzdy ve stejny okamzik, cca centimetr od riditek.

            • mar_tin1  

              vzdialenosť doštičiek od kotúča sa dá nastaviť len tým červeným kolieskom. ten imbus na páke nastavuje len vzdialenosť páky od gripu. ale tým sa mení aj vzdialenosť v akej začne brzda zaberať. skrátka ak ti teraz dosadnú doštičky na kotúč 1cm od gripu, tak po posunutí páky od gripu o 1cm, dosadnú doštičky na kotúč pri vzdialenosti 2cm od gripu. chod páky bude ale stále rovnaký.

              • MlokCZ  

                Ještě upřesnění. Vzdálenost destiček od kotoučů se nedá nastavovat vůbec (pokud nepočítám domácí metody s fixací páky, aby se nevracela zcela).

                To kolečko nemění vzdálenost destiček od kotouče, ta je pořád stejná. V jedné krajní poloze při pohybu páky začne pohyb destiček okmažitě a při postupném štelování kolečkem k opačné poloze pouze vzniká čím dál delší chod naprázdno (tedy že první část pohybu páky nepohybuje destičkami vůbec).

                S imbusem je to jak píšeš.

    • Vlado Jekyll  

      asi budú zavzdušnené, pokiaľ nemáš skúsenosť z odvzdušňovaním, nech Ti to predvedie niekto kto je v tom zbehlý…Mne sa konkrétne pri avidoch osvedčilo dvakrát odvzdušniť po sebe, prvý krát odvzdušniť, potom riadne postláčať, pobrzdiť a potom znova odvzdušniť. Brzdy musia byť potom ako kameň.

      • JohnDoe1  

        No zkusenosti zadny nejsou, zajdu se zeptat do cykloservisu co za to uctuji. Snad to nebude drazsi nez ta sada. Zkusil jsem jeste jednu vec – rychle za sebou „zapumpovat“ brzdovou packou a vzdalenost od riditek se postupne zvetsi. To by na ten vzduch mohlo sedet.

        • mar_tin1  

          tak to presne sedí na zavzdušnené brzdy.

        • Vlado Jekyll  

          tiež aj ako píše ma_rtin, najprv nastav vzdialenosť nestlačenej páky od riaditiek podľa ďåžky prstov a potom odvzdušňuj…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.