• Smith10

    Ahoj,

    mam dotaz na lidi co jezděj Avid…dneska se mi „propadla“ přední brzdová páka…vyloženě do půlky jejího chodu „kloktá“ a záběr je až od půlky…a hlavně se páka nevrací!!! Myslel jsem v první chvíli, že je to zavzdušněné…takže odvzdušnil atd., ale po dvou zabržděních opět stejné…páka se propadne a nevrací, kolo přibrzďuje lechce!!!

    Myslim si, že je problém někde v pístku či pružině té páky…jinak by se ta páka musela aspoň vracet do původní polohy a né zůstat v půlce a stát,ne?

    Stalo se něco takového už někomu?

    Až trochu vychladnu tak to rozeberu…a pokud tady už někde ten problém je, tak se omlouvám…ale nenašel jsem ho. Dik.T.

    • Ruprt2  

      Avidy sice mám, ale nikdy se mi nic takového nestalo.

      můj nekvalifikovaný odhad, že bordel v kapalině. někde se to šprajcne.

      Já bych vyměnil kapalinu, to každopádně a když to nepomůže tak rozborka páky :-(

    • lukas aka mitro  

      zkus to rozebrat a uvidis. Nic to neni. Pruser je, ze vnitrek ty paky je plastovy (!). Pokud se ti tam neco polamalo, bude to drahy:(

      • Smith10  

        …mam to téměř odstrojené a chystám se na ten plast uvniř (píst?)…jak to nejlíp dostat ven, abych to moc nepomuchlal? :-)

        • lukas aka mitro  

          Koukni se do katalogu nahradnich dilu, tka uvidis jak je to za sebou poskladane. na tahel´ku od paky by mela byt gumova manzetka..tohle uz mas asi venku. cely pistek drzi maticka, ktera je zajistena pruzinovym krouzkem. Ten je treba vytahnout a pka uz by mela jit vysroubovat ta matice a za ni vyjede cely vnitrek pistku.

          Aspon tak to bylo u mych J7, kde se jeste utahovanim a povolovanim te pojistne matice nastavuje mrtvy chod paky. Z toho katalogu dilu to bude myslim jasnejsi.

          • gaston  

            na strankach Avidu (sramu) najdeš servisní maualek s podorbným hoow to jak to rozebrat a co vic jak to dat dohromady :)

    • Smith10  

      Tak jsem to vyfotil rozebrané…Avid Juicy 3 – páka :-)

      • Smith10  

        …tak jsem to zkusil sesadit dohormady po vyčištění a stále žádnej zázrak, pak jsem na ten pístek…teda přesně na ty gumičky a prostor mezi nima nakapal trochu silikonovýho oleje a páka najednou líta jak za mlada :-)…ale asi by to tam chtělo napatlat nějaké lepší mazivo – poradí někdo jaké??? :-)

        (do kapaliny se podle mě nemá šanci dostat, takže v tom by problém být neměl)

        • lukas aka mitro  

          Nic lepsiho nez silikonovy olej mne neapada. Melo by to byt vpohode:)

          • Smith10  

            …snad jo, zkusil jsem tam dát trochu vazelíny, ale to je ještě horší :-)))

            …takže nakonec jsem to udělal tak, že když jsem tam zastrkával ten pístek, tak jsem zajel dovnitř jen tou první gumičkou…pak nastříkal do toho prostoru silikon olej a pak jsem tam ten pístek dostrčil celej…takže pokud nevyteče tak gumiky budou v olejové lázni! :-)))

            • GaGy  

              mám uplně ten samej problém s AVid five…

              a zadní brzda.. Kurwa :(

            • stanin  

              Stejná brzda, stejnej problém, ale mně nepomohlo nic, ať jsem mazal čímkoli. Jdu vybírat novou brzdu :-(.

              • Smith10  

                …komplet jsi to rozebral, pročistil a profouknul všechny ty kanálky a furt se páka nevrací…myslim ještě nenaplněná páka???

                A neni něco s tou pružinou?

                Vždyť problém může být jen v pružině nebo v tom pístku…stříkni na něj silikon a ještě to zkus rozchodit…mě od té doby chodí o.k.!

                A kdyby jsi se té brzdy stejně chtěl zbavit, tak dej vědět :-)

                • stanin  

                  On se nevrací ani ten samostatnej pístek… zatlačím ho tam a už nevyjede i když je prolitej silikonovým olejem co se vejde. A pružinku jsem zkoušel i trochu natáhnout. Asi to těsnění nějak „zestárlo“ nebo co. Třmen je OK, ale zbavovat se jí budu určitě, už mě nebaví ji seřizovat. Vždycky po jakémkoli záshau (třeba výměna destiček) jsem strávil snad hodinu vystřeďováním třmenu. Je ale pravda že pak fungovala perfektně.

                  • StuntJ  

                    Tak tomu nerozumí, mě výměna destiček trvala u J3 cca 5 minut u jednoho třmenu. Čím více se vtom člověk rýpe, tím je to horší a horší… Jak na ně nehrabu, fungují parádně …

                  • Smith10  

                    …tak to je nějaký divný , že to nejde vůbec rozchodit…:-)

                    …pokud tu brzdu budeš měnit za něco jiného, vzal bych ji od tebe na náhradní díly…co bys za to chtěl? :-)

                  • lukas aka mitro  

                    Jestli jsi nekdy pri pocatcich vystredovani nezatlacil pistek zesikma a neposkodil ho, precejenom je to jenom nejaky plast. Pak by pridiral svinsky…

                    • stanin  

                      lukas: Možný je všechno… i to že tak před třema měsícema jsem měnil brzdovku a vrazil jsem tam DOT 5.1, třeba byla nějaká blbá a poškodila těsnění. To uvidím jestli podobně odejde i zadní.

                      Smith: pošlu za poštovné + nějaká symbolická cena, ale teď se budu věnovat pořízení nové brzdy, takže až potom, času je málo :-(. Zatím mám půjčenou nějakou starou hydru Deore, brzdí suprově, jen váží asi kilo :-).

                      StuntJ: Jo, výměna desek je hned, ale to vystředění mě trvalo strašně dlouho. Po seřízení ale fakt fungovaly dobře… až do dalšího zásahu :-). I proto si radši pořídím něco s větší klidovou vzdáleností desek, zatím to vypadá na XT.

                      • StuntJ  

                        Dot 5,1 mám v brzdách též a zatím šlapou, právě že se do těch brzd nesmí rejpat, pak se zeserou nezkutečným způsobem. :o) Já už jenom měním desky a navíc kašlu, protože to jednak nemá smysl a radši jezdím, než řeším :o)

      • lukas aka mitro  

        Ted si tim nejsem uplne jisty, ale minimalne na fotce nemas protiku do ktereho prijde zasadit ten sroubek s kulickou.

        Co se tyce mazani. Kdyz se kouknes do tela paky na nitrek oxpanzky, tka jsou tam tri amle dirky vedle sebe a pad nima jeste jedna, vetsi. Kdyz jsem rozebiral svoji brzdu, rpipadalo mi, ze tou jednou dirkou se kapalina dostava mezi ty dve gumove tesneni, ktere jou na tom plastovem pistku. Takze pokuj jsi mezi ne nastrikal olej, budes ho mit v kapaline-casem.

        Jinak zajimave, ze tam nei ta ochranna manzetka-v sedm let starych J7 je…tak ybch cekal, ze inovujou i nizsi, ale daleko pozdeji vyrobenou brzdu.

        • Smith10  

          cože nemam na tý fotce? :-)

          Na tý fotce je vše…ten šroubek s kuličkou je aspoň u mě zasazenej přímo z vrchu do toho plastového pístku (je v něm ďůlek), na šroubku je podložka a z vrchu to drží segrovka podložka…toť vše u Avid 3 ! :-)

          Jo a dirky tam mam jen 2! Jedna velká a jedna malá… :-)

          a jestli tam vlezlo O,5ml3 oleje…tak to je moc :-)

          • lukas aka mitro  

            Jak je tam dulek, bude to vpohode. Trochu se mi to nezdalo. Pocet durek neni dulezitej..asi. Zase jsme o neco chytrejsi, dikes za fotku a komentare.

        • Smith10  

          …teoreticky,pokud by ta jedna dírka vedla mezi ty gumové těsnění a při pohybu pístu „promazávala“ ten prostor…tak je možný že když se ucpe nějakým „bordelem“ tak to pak dělá to co mě…teoreticky… :-)

          • GaGy  

            Peklo se mi stalo ..Babo porad :D

            První dva obrázky.. Nevím proč ,ale nějak blbě mi to líže kotouč.. PRostě se brousí jen střed..viz foto

            tak sem to celé rozebral ale nemůžu zaboha zpět zatlačit písty ,jak na to ???

            Je to rozdělaný.. zítra koupím oil a budu odvzdušnovat..

            pačka se prostě nevracela jak měla ,myslel sem že za to můžou nepromazané písty.

            • Smith10  

              …to je divný jak jsou ty desky obroušené…já je mam hezky celé opálené :-)

              já když ty pístky roztahoval, tak jsem na ně stříknul silikon olej…počkal chvilku, a pak jsem měl takový šikovný uzký kleště (ségrovky), kterejma se je roztáhnul…

            • lukas aka mitro  

              Ty vylestene desticky pouze uprostred je problem desticek. Bud srovnat na jenym smirku, nebo pockat az se zajedou.

              Jeslti jsi zkousel zatlacit pistek ta, ze jsi se oprel na kraj a ne na ten cudl uprostred, mohl se ti vzpricit. Pokud se tak stalo, muzes zkusit lehce zatlacit na druhou stranu pistku zda se nepohne. Pokud ani to nepomuze, as bych brzdu naplnik kapalinou a zkusil stiskem paky uvest pistky dopohybu vnitrnim tlakem-mohlo by je to i srovnat. Opatrne at ti nevyjedou, blbe se nasazujou-bez rozebrani trmenu.

              Nekupuj olej, ale brzdovou kapalinu DOT4 nebo DOT5.1.

              • Smith10  

                …jj, tlačit na čudl uprostřed…beru to za samozřejmost, tak mě ani nenapadlo to psát :-)

            • Smith10  

              …teď když na to koukám, tos ty desky vytahoval když byly pístky takhle vyjetý?!

      • jURis_1  

        Mohl by mi tu někdo postnou menší návod jak páku rozebrat..?

        Díky.

    • jURis_1  

      Potřeboval bych poradit, dá se toto těsnění sehnat volně v Česku, abych nemusel kupovat celý kit..

    • Kosta  

      když už jsme u těch Juicyn, stala se mi teď taková věc… jel jsem do obchodu, odstavím kolo, a po 2 minutách když se k němu vrátím, tak zadní kolo bloklé a páka nulový chod, nepohla se ani o milimetr :-) tak jsem to horko těžko rozšlapal a po 2 kilácích dobré, neřeším to, jenom by mě zajímalo, čím to mohlo být… J5

    • FairyTale  

      Mam podobny problem s predni pakou juicy ultimate. Nevraci se pístek ( ten plastovy jak by ho mela vracet pruzinka ). Pokud paku rozeberu pistek ej zatlaceny dovnitr, necham ji chvilu lezet a on sam vyleze (den). Nicemene doted sem neprisel na to cim by to mohlo byt, zkousel sem silikonovy olej, naplnit to kapalinou atd. a nic nepomaha. Takze mi doma lezi brzda za 6 tisic a nevim jak ji dat do provozu… pride mi ze to tesneni (takove to konusove) to nejak vzdycky zasekne… pokud nekdo tento problem vyresil prosim hodte mi do mailu Crazyape(at)gmx.com jak… nemuzu na to zaboha prijit… asi zkusim rozebrat druhou juicy 3 co se mi vali doma a vymenit ten cely plastovy pistek.. je to uplne stejne..

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.