Avid Elixir - Roztažení pístků

49 nepřečtených
  • blaza84

    Zdar, měním destičky (brzdy Avid Elixir 5) a nedaří se mi roztáhnout pístky tak, aby se mezi ně vlezl kotouč. Zkoušel jsem jak páčit pístky na přímo, tak šroubovákem mezi destičkami, ale prostě tam pořád kousek chybí. Mám to zkoušet větší silou, nebo tam bude jinej problém? Díky (PS: Vzpomínám na starý dobrý véčka. Když kotoučovky zrovna fungují, tak jsou super, ale to věčné seřizování … achjo)

    0 0
    • Smazaný účet  

      nedavno se to tu resilo…zkontroluj jestli jsi schopen pistky uplne zatlacit do trmenu (hrana pistku zarovnana s vnitrni plochou trmenu). Pokud jo, je na deskach moc materialu = obrousit nebo zahodit.. Pokud pistyk zatlacit nejsou, koukni do historie.

      0 0
    • Georrge  

      pístky by měly jít roztáhnout snadno, pokud vrazíš mezi pístky tlustý šroubovák a zakvedláš, měly by se snadno roztáhnout až na max. Pokud nejdou víc, můžou být na konci a máš kombinaci tlusté desky/tlustý kotouč. A nebo je v brzdě moc kapaliny, a prostě už to víc neroztáhneš. Pak je potřeba trochu upustit (může se stát pokud je třeba brzda plněna v zimě, v létě se to pak projeví)

      0 0
      • Smazaný účet  

        pri zatlacovani hodne vyjetych pistku sroubovakem muze docela snadno dojit k zakousnuti pistku..tkaze s tim sroubovakem opatrne…:)

        0 0
      • blaza84  

        Já nemám zkušenost s tím, jak lehce by měly jít pístky roztáhnout, ale přijde mi, že to jde dost těžko a nejdou roztáhnout tak, aby byly zároveň se třmenem (ani velkou silou). Moc kapaliny tam asi nebude, jsou to třetí desky a na kapalinu se nesahalo. Když vydělám desky a na prázdno zmáčknu, tak vyjede jen jeden píst. To taky nebude značka ideál, že?

        0 0
        • Georrge  

          tak máš možná tlustší desky než obvykle. Můžeš je zbrousit, nebo zkusit povolit (nemusíš úplně vyšroubovávat) odvzdušňovací šroub na páce, k tomu zkusit odtlačit desky a uvidíš jestli ze systému bude unikat kapalina nebo ne, tedy jestli byl natlakovaný a kapalina nepustila písty dál, nebo to je něčím jiným.

          Nerovnoměrný chod pístků postihuje vzásadě všechny brzdy, pokud ale trochu „přibrzdíš“ ten co se víc pohybuje, tak by se měl hýbat i ten druhý, pokud se ale i poté bude hýbat druhý velmi těžko, tak by potřeboval promazat.

          0 0
        • Neťa  

          Přesně tohle dělají Elixíry i mně a podle historie je to u Elixírů naprosto běžné. A jelikož jsem dřevák a rozebrat třmen a provést všechny další úkony, aby byla brzda OK, nedokážu, tak je brzo vyměním za Shimana…

          0 0
    • šimlos  

      Možná blbá otázka,ale máš při roztahování pístků brzdové páky v servisní poloze?

      0 0
    • vasek80  

      Na Ghostu jsem měl Elixiry 5 a když jsem koupil nové originální desky, tak jsem je narval jen do přední brzdy. Myslel jsem, že než sjedu zadní, tak je pak přehodím, ale na zadní brzdě bylo tak málo místa, že jsem musel desky obrousit tak o 50%. Do upoštění kapaliny jsem se nehrnul.

      Byly to v kombinaci s 185mm kotouči úžasné jedovky, ale mezi deskama a kotoučem by neprošel vlas. Strašný brzdy, škrtání jsem ignoroval. Véčka na Tractionu jsou proti nim supr a pokud jednou budu muset přejít na kotoučovky, tak to budou shimana ačkoli by mi jejich nástup chyběl. Elixiry by byly dobré, ale už bych je nechtěl ani zadarmo a to doslova.

      0 0
      • couffy  

        kdybys je náhodou nechtěl,tak je a tvoji cenu beru:-))t.j. zadarmo,jen ze srandy,já je jezdím a zatím bez problému, i když je pravda,že výborně brzdí,ale to seřízení a odvzdušnění je někdy porod

        0 0
    • pee.tr  

      Využiju téma. Včera jsem poprvé v životě měnil destičky u hydraulik. Na předku se mi to povedlo, tam ještě nebyly na doraz, ale zadek jsem nezvládl. Po masakru ve Valticích se mi urvaly i packy pérek z prvních origo desek. Na jedné straně je pístek zároveň s tělem brzdy, ale druhý nejde zamáčknout. Resp, když pořádně zaberu šroubovákem, tak kus zaleze, ale po uvolnění síly se zase vrátí zpět ven, přičemž ten pohyb způsobuje takové funění asi kdesi od brzdové páky (?). Je to zavzdušněné nebo co? Bzdy brzdily bez problémů. S kapalinou jsem taky nic nedělal. Najeto asi 850km. Brzdy Elixir CR.

      Díky

      0 0
      • Smazaný účet  

        s tim pacenim opatrne at se ti pistek nevzprici…

        pres pacenim vycvakni paku do servisni polohy a pak roztahuj a roztahuj. Funeni je imkho vpohode…

        0 0
        • pee.tr  

          Předpokládám, že na místo „přes“ jsi chtěl napsat „před“. Neber to, prosím ,jako rejpání, jen chci mít jistotu v postupu. Ta páka mě nenapadla. Zatím jsem o tom jen slyšel, ale nikdy to neviděl. :-) Díky.

          Jinak já moc nepáčil, spíš jsem tlačil souměrně na srkz provlečený šroubovák.

          0 0
          • Smazaný účet  

            jo..pred…

            0 0
          • pepek  

            souměrně tlačit je málo, chce to páčit, ale tak, abys měl jistotu, že tlačíš doprostřed – dělám to ohnutým koncem rukojeti malých kleští – konec jde přesně doprostřed a opřením o ten nálitek vodicího šroubu to zatlačím dovnitř.

            0 0
            • Karaya  

              taky to tak dělám, ale jednou se ozvalo křup a část středu toho plastového pístku se ulomila. Nevím jestli jsou na tom jiný značky líp, ale za mě už bych do Avidu příště nešel.

              0 0
            • pee.tr  

              Někdo zase píše, že by to mělo jít zatlačit lehce, tak je mi divný, že záleží, jak přesně mačkat. Já to teď bohužel nemám kde udělat, takže až mi to lepší počasí dovolí, pustím se do toho venku. Asi budu za blbce, ale přece se zeptám, protože tu někdo psal taky, že Elixíry CR namají servisní polohu páky. Nerad bych něco ulomil, páku jsem do servisní polohy nikdy nedával. Mělo by to jít směrem od řídítek a lehce? nebo jak velkou silou? Návod k brzdám nemám.

              0 0
      • jonti  

        Taky vyšroubuj nastavení mrtvého chodu na páčce do nejnižší polohy.

        Někdy u neorigo desek Force nepomůže ani to, výrobce je dělá o něco silnější.

        0 0
        • pee.tr  

          To je to ozubené kolečko?

          Já tam cpu originály.

          0 0
          • Smazaný účet  

            to je to tocitko na tele paky…ozubene kolecko je na stelovani vzdalenosti paky od gripu.

            0 0
            • pee.tr  

              Možná jsem natvrdlej, ale nic jiného na točení, než je to ozubené kolečko, tam nemám. :-)

              Mám tyhle http://www.ondirtreview.com/…ixir_cr1.jpg

              0 0
            • pee.tr  

              Tím červeným se snad k nastavení neotáčí, nebo jo?

              0 0
              • fousek  

                jj

                0 0
              • Smazaný účet  

                otaci…steluje se tim delka mrtveho chodu paky…povol to ve smyslu vysroubovani (cerveny bazmek se protaci, neni treba odmontovavat paku a tocit s ni kolem hadice)…vysroubovat nadoraz, tim se zvetsi objem systemu…

                0 0
                • pee.tr  

                  Díky, to jsem netušil a ani jsem k tomu nikde návod nenašel. Předpokládám, že je zapotřebí prvně ještě vyšroubovat (povolit) ten „červík“, co je v tom červeném bazmeku zašroubován, zřejmě jako aretace. Děkuju. Snad konečně zítra najdu na ty brzdy čas, abych se jen neptal, ale taky něco udělal. :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    cervik neeeeeeeeeeeee! Po jeho oddelani bys otevrel expanzu brzdy a zavzdusnil ji!

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Aha, zase novinka. :-) Díky. Ještě že jsem se dotoho ještě nepustil. Sháním nějakej CZ návod, páč si připadám jak vůl. Odjezdil jsem s nimi letos 850km závodních km a naštěstí na brzdy nepotřeboval sahat, díky bohu, protože jsem tušil, že bych si hned tak sám neporadil dokud nezjistím co k čemu slouží. Na druhým kole mám totiž mechanický.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        koukni na youtube.sice anglicky, ale zase s obrazkama..hledej „avid bleed“..apson zjistis co nemas odstroubovavat:)

                        0 0
      • Ruprt2  

        Pro mě by to byl jednoznačně impuls, abych rozdělal třmen a přeleštil pístky. Protože rady tu dostáváš dobré, ale i když se ti to podaří, tak je jenom otázka času, kdy se tu objeví vlákno.

        Pískající brzdy, nevrací se pístek, divné zvuky od brzd, rezonující zadní stavba, nerovnoměrné sjíždění desek, brzdí mi kolo, nejde mi vycentrovat třmen apod.

        0 0
        • šlapatko  

          Nazdar, zajímalo by mě jak leštíš pístky ?

          0 0
          • Ruprt2  

            smirek hrubost 600–800, podle toho co doma najdu.

            0 0
            • šlapatko  

              To stojí za pokus :-)

              0 0
            • McBlacky  

              na pístky v avidech? nebo jiných brzdách

              0 0
              • Ruprt2  

                Z toho tvého dotazu mám normálně strach.

                Mám Elixír R

                0 0
                • McBlacky  

                  nevím jestli je to výrazně debilnější matroš než u jiných brzd, ale co mi říkal mechanik, tak avidy jen leštit max něčím na sklíčka mobilů (jméno nevím), zubní pastou nebo prostě jen hadrem, já to teda nedělám vůbec, jen je občas mažu a pak ty brzdy zahodím komplet :) když maj už najeto moc, nebo už se moc serou.

                  Rozhodně avid není brzda na nějaký desítky tisíc km.

                  často ale je chyba v kitu páky, kde to je plastový a řešení idiotsky a sám avid to doporučuje každej rok vyměnit :/ to, že pak brzda má nerovnoměrný krok nebo se nevrací má na svědomí i páka. Samozřejmě pístky jsou usual suspect :)

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    Materiál letí dolů, to je pravda, však to chce pomalu opatrně a netlačit. O to to jde taky snadněji.

                    Hrubost 600 je už hodně jemný papír.

                    0 0
        • pee.tr  

          Asi máš pravdu. Už se mi podařilo ten pístek zatrčit dál, ale zaprvé by ještě tak o 0,5mm potřeboval a nejde, ale především pozoruju, že když bez destiček (nebo i když něco vložím mezi pístky) mačkám a uvolňuju brzdu, levý pístek se vrací do nulové polohy, ale pravý se téměř nevrací a po každém zmáčknutí brzdy jen vylézá dál a dál ven…

          0 0
          • pee.tr  

            Ještě dotaz, oservisoujou a odvzdušní mi to v servisu, když mi tam prinesu jen brzdu odmontovanou z kola a bez destiček? Předpokládám, že to bude pro ně pracnější, ale jít by to mělo, ne?

            0 0
    • Milvus888  

      Zahodit avidy a koupit shimana, jedine dokonale, funkci a trvale reseni :)

      0 0
    • blevil  

      tak se přidávám se stejným problémem…nedokážu roztáhnout pístky na Elixírech 7 abych tam dal nové desky.. oba pístky se pohybujou nejsou zaseklé, oba pístky jsem vytlačené očistil čističem na automob. brzdy, na páce jsem uvolnil šroubek a odpustil i trochu brzdovky ale stejně nedokážu zarovnat pístky s tělem třemu pořád oba pístky částečně koukají, když zarovnám jeden druhý zákonitě povyleze více…a fungl nové desky tam nenarvu (vyzkoušeny bremba, ashima)…poradíte někdo co s tím??? s brzdama jsem jinak maximálně spokojenej takže rada kup shimana mi nepomuže :-D

      0 0
      • kyl  

        Mají servisní polohu páky?Pokud ano,odtlač páku od řidítek(trochu to možná lupne) a pak roztáhni pístky.

        0 0
      • Pavel Novotný  

        musíš upustit trochu brzdové kapaliny…

        0 0
        • blevil  

          servisní polohu podle mě nemají…jsou to Elixíry 7 grey…brzdovku jsem odpustil kapku, pak dvě, tři…no dle mě poměrně dost ale pístky se pořád nechtěj zarovnat v krajem :-(

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.