• zuzabrno

    ahoj vsem,

    mam na GT Sensor 2.0 brzdy Avid Elixir 3 (najeto 300km).

    Jsou to moje prvni kotoucovky. U V-braku jsem mela vzdy nastaveny rychly nastup brzdy (po malem stlaceni paky), u Avidu brzda zacina brzdit tak v 1/3 chodu paky a uplne stlacena je v 1/2 az 2/3 (tedy mnohem blize k riditkum nez jsem zvykla ze starych brzd).

    Da se s chodem a nastupem teto brzdy neco delat nebo je toto fungovani normalni?

    Dodam, ze brzdy brzdi dobre, akorat posledni dobou mi prijde, ze pri plnem stlaceni pak je paka predni brzdy k riditkum blize nez paka zadni brzdy.

    Btw jak casto brzdy odvzdusnujete, jake jsou priznaky zavzdusneni?

    Diky.

    0 0
    • DominikGT  

      Já mám zase delší chod pravé páky. Brzdy jsou zatím po 1000km super.

      0 0
    • Smazaný účet  

      On se necha i ten nastup trochu zkratit, ale je to uz pomalu vyssi divci;) Finta je v tom, ze se vytahne kolo a s citem se zmacne paka tak, aby pisty trochu povyjely-docela pomuze toto provadet bez desticek. Kdyz paku zmacknes "sikovne, tak se pistky nevrati do puvodni polohy, ale zustanou trochu povyjete (a to presne chces!). Nahodis desky a roztahnes j jenom tak, aby mezi ne sel napasovat kotouc. Postelujes brzdu a voila! mas kratsi chod paky:)

      Pokud to v vymacknutim pistku prezenes, tak si procvicis plneni a odvzdusnovani brzdy. Zavdsusnena brzda se pozna tak, ze pri mackani paky necitis bod, kdy se dotknou desky kotouce. I za timto bodem jsme paka trochu zmacknout(umerne sile), ale nemelo by se to moc prehanet (treba u starych Juicy 5/7 hrosilo rozlamani vnitrku paky, ktery byl plastovy…).

      Dalsi pricnak zavzdusneni je, ze kdyz das kolo hore kokotom nebo s nim nejak zasermujes nad hlavou a pri prvnim zmacknuti pak se paka propadne. Aby zacala brzdit, musis ji pak „napumpovat“.

      Ruzna delka chodu paky je normalni. Odvzdusnovani je popsane na youtuve-sram tam ma svoje servisni vide, hledej „avid bleed“ a nebo na ivelu.

      0 0
      • zuzabrno  

        bod, kdy se desky dotknou kotouce je citit dobre, takze do toho tedy nebudu hrabat a necham to tak :-)

        Je to takova alchymie. U klasickych vecek se sroubem na pace postelovalo natazeni bovdenu a clovek mel zaber pak nastaveny hnedle. :-)

        Rikala jsem si, zda neco takoveho neexistuje i na Elixirech, ale asi ne.

        Diky za rady, zas jsem trosku chytrejsi. :-)

        0 0
        • Mjr.BlasterX  

          Mám taky Elixiry 3ky, ano můžeš taky štelovat jako u véček páku, čili vzdálenost jak ti bude zabírat. Já osobně je mám tak, že stlačím trochu a brzdím, nesnesu pocit promačkávání páky až někde k řídítkům… No takže odšroubuješ 2× imbus co drží brzdu na řídítkách, přímo na páce je malý imbus kterým šteluješ vzdálenost páky a zabírání. Doufám, že jsem pomohl.

          0 0
          • zuzabrno  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
      • marapara  

        Tohle znám, ale je otázka času, kdy se destičky vrátí do původní vzdálenosti. Stačí je trochu obrzdit a krok se prodlouží.

        0 0
    • Mjr.BlasterX  

      Zde je foto, musí se odšroubat celá ta páka z řídítek. Když je našroubována nelze štelovat, aspoň já se k tomu takto nedostal, záležitost 30s povolit 2× imbus.

      0 0
      • zuzabrno  

        wow, super, hned to doma vyzkousim

        takze predpokladam, ze by mel jit vice zasroubovat, kdyz chci rychlejsi nastup brzdeni, je tak?

        a povolit, kdyz chci brzdu mekci

        divala jsem se do manualu a na obrazku na str. 6 neni vubec napsane, k cemu ten imbus je :-)

        http://www.sportimport.de/…e_manual.pdf

        0 0
        • Mjr.BlasterX  

          No to si už nepamatuju, musíš to vyzkoušet, ale jde to vidět jestli jde páka nahoru a nebo naopak klesá dolů. Nahoru = rychlejší záběr, páka dále od řídítek. Dolů = musíš to více promáčknout, páka je blíže k řídítkům. Potom napiš jak jsi dopadla Zuzko :)

          0 0
        • Vilém  

          No to bude spis popsane v navodu k obsluze, nez v servisnim manualu.

          0 0
        • mi-psi  

          čim víc zašroubuješ, tim rychlejc brzdí.

          Už se nedivim, že tu polovina lidí doporučuje avid BB7, když si neuměj nastavit ani jedinou věc, co se na levnějších hydraulikách nastavit dá

          0 0
          • Vilém  

            U vetsiny brzd tento sroubek slouzi k regulaci vzdalenosti paky od riditek.

            0 0
            • MlokCZ  

              Včetně Elixirů (tedy minimálně u Rkové verze to tak je, i když tam už není třeba nářadí a je tam místo šroubků ovládací prvek).

              A tedy samozřejmě jak sám už uvádíš se tím nijak nemění ani mrtvý chod páky, ani pak záběr a pouze to mění vzdálenost páky od řídítek.

              Tedy žádný rychlejší záběr se nekonná. Tedy pokud si někdo nepředstavuje pod rychlejším záběrem to, že zabírá 4cm od řídítek (při nastavení páky 6cm od řídítek) a předtím zabírala 3cm od řídítek (při nastavení páky 5cm od řídítek).

              To samozřejmě není žádný rychlejší záběr ale pořád stejný.

              0 0
              • Vilém  

                Krasne „srozumitelne“ to ma Avid popsano ve svem uzivatelskem manualu:)

                „NASTAVENÍ ROZPĚTÍ

                Pokud je to nutné, na nastavení akčního poloměru brzdové páky použijte 3

                mm šestihranný klíč. Otočka o čtvrtinu odpovídá 1 mm nastavení.“

                Nicmene z obrazku je to pochopitelne, k cemu sroub slouzi.

                0 0
          • Kosta  

            čím víc zašroubuješ, tím pozdějc brzdí, já se už taky nedivím

            0 0
    • Jimm22  

      A neví někdo jak seřídit destičky, aby mi při jízdě v zatáčce nedřely destičky o kotouč?

      Na jedné straně mám tak 0,5mm destičku od kotouče, na druhé tak 1–1,5mm odhadem samozřejmě :)

      0 0
      • Azmir  

        Tak si vem někoho k ruce, povol ty dva šrouby co drží brzdu na adaptéru, nasedni na kolo, párkrát zmáční brzdu, budto jí drž zmáčklou a tvůj pomocník jí přitáhne, nebo jí pusť a ať jí tvoje druhá ruka přitáhne tak, aby byla vzdálenost stejná.

        0 0
      • Kosta  

        Pokud ti škrtají jenom v zatáčce, buď rád ;) Avidy mají tak malou mezeru desky/kotouč, že sem tam prostě škrtají ;), takže buďto vystředit, jak píše kolega výš, anebo, co mně pomohlo na juicy5, trochu přitáhnout právě tu trojku inbus, sice se ti nepatrně zvýší dráha páky, ale dá se najít takový poměr, kdy desky neškrtají a brzda zabírá relativně rychle (u mě se dá i při sjetých deskách nastavit nulová délka chodu páky :).

        0 0
        • MlokCZ  

          Juicy mají mezeru naopak hodně velkou a ne malou.

          0 0
          • Jimm22  

            Může se do destiček dostat bordel?

            A pokud ano, jak je čistit? Zdá se mi že mám na kotoučích drobné rýhy a nevím jestli je to normální nebo ne.

            díky

            0 0
          • Kosta  

            a odkedy

            0 0
            • MlokCZ  

              Odjakživa. Pokud ji tam nemáš, tak je něco špatně, třeba nevracející se pístky.

              Elixíry mají mezeru o něco menší, ale ani ta není až tak extrémně malá jako mají např. Formule (The One, RX, R1).

              0 0
              • Kosta  

                Ale mám ji tam, jenom jsou brzdy hodně náchylné na vycentrování, taky je stačí trochu zahřát, a jsou na kotouči, pístky se vrací bez problému. A i při neškrtajících brzdách je mezera docela těžko viditelná.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jedině, že by Juicy byly v poslední době přepracované, starší mají mezeru velkou.

                  V poslední době jsem žádné novější nezkoušel, dnes je vůbec nesmysl je kupovat. Starší máme pořád doma na jednom kole.

                  0 0
    • zuzabrno  

      Jeste bych se chtela zeptat na jednu vec u techto brzd – predni, kdyz je studena (nahle zabrzdeni), strasne hvizda.

      Kdyz je zahrata (delsi sjezd), tak to nedela.

      Strasne mne ten zvuk rozciluje.

      Poradite, zda pomuze treba vymena desticek ci co s tim?

      0 0
      • marapara  

        Asi jo, myslím že tohle budou destičky. Předpokládám, že to budou sintrované. Kdybys tam dala organiky, tak to asi přestane, ale změní se trochu vlastnosti brzdy.

        Na druhou stranu, nepotřebuješ zvonek ;)

        0 0
        • zuzabrno  

          To mas pravdu, ale zase si pripadam jak matla, ktery si ani nedokaze seridit brzdy… Vim, ze u vecek se piskani brzd dalo pekne resit vymenou gumicek (delsi, lepsi smes).

          U kotoucu si nejsem jista, zda a do jakych desticek kdyztak investovat. Asi bych tam ty sintrovane nechala, ale nevim, zda vymena za jiny typ ci znacku pomuze.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Na tohle muze(ale nemusi) pomoct nedena pasta, ktera se v malem mnozstvi da mezi desticky a pistky. K vyzebrani by mohla byt v autoservisu.

            0 0
          • zuzabrno  

            tak jsem zjistila, ze vlastne vubec nevim, jake typ desticky tam mam (na webu nekde pisou organiky, nekde nova unikatni smes, atd.)

            hvizdani bych se rada zbavila, na stranu druhou, dokud to brzdi…

            0 0
            • Smazaný účet  

              original desky budou sintry…

              0 0
              • zuzabrno  

                da se to na nich nejak poznat? asi by mely mit nejake oznaceni, kdyz je vytahnu, ze?

                0 0
                • devmixil  

                  pokud je to jako u auta,tak desky co piskaji jsou se sportovnejsim charakterem,tj lepsi smes ;) … u aut to znam,u kol nevim :) … to znamena ze piskaji studene,kdyz se zahreji na svou teplotu,tak je to ok ;)

                  0 0
            • RendyD  

              Pískání neřeš. Aspoň jsi slyšet a nemusíš říkat „z dovolením“…:-).

              0 0
          • Mjr.BlasterX  

            Taky mám Elixíry 3ky, píská mi jen zadní brzda. Je to celkem hnusný zvuk, ale na funkčnost brzdy to snad vliv nemá.

            0 0
      • warps  

        Vubec to nerez nevim proc mam take SENZORA a predek rve od zacatku a zadek po delsi dobe. Zkousel jsem desticky asi 5 druhu vcetne goldfrenu. Nakonec jsem prisel na to ze jsou to kotouce. Proste 185 mm AVID kotouce katastrofa nahradit a je klid.

        0 0
        • Mjr.BlasterX  

          Já mám předek v pohodě a to tam mám ty 180mm Avid kotouče, zadek 160mm a řve to jako kráva. Nevíš jestli by pasovali na Avid Elixir 3 kotouče HOPE?

          0 0
        • zuzabrno  

          a jake kotouce jsi koupil?

          0 0
      • snowflake  

        JJ, je to běžné, u sintrovaných destiček obzvlášť.

        Jinak bych ti doporučil zvyknout si na správnou techniku brždění tak, aby páka zabírala zrhuba od rovnoběžné polohy řidítek nebo i později (v závislosti na délce prstů).Umožňí ti to pak v techničtějších úsecích neustálé držení brzdové páky ukazováčky, zatímco ostatními prsty držíš řidítka.

        0 0
        • zuzabrno  

          tak jsem ty desky vytahla a jsou tam organiky… ty by hvizdat nemely, ze? :-)

          0 0
          • zuzabrno  

            dneska jsem koupila tyto desky http://www.velohanak.cz/…vid-elixir-/ a namontovala jsem do predni brzdy

            nejprve tam nesly vubec dat, ale pak jsem do brzdy strcila ten ruzovy plast, roztahla ji a desky sly dovnitr

            nicmene siroke jsou o novoty tolik, ze o kotouc neustale drhnou (z obou stran), i kdyz jsem brzdu celou znovu seridila

            predpokladam, ze se po chvili trosku sjedou, je tak?

            nevadi nejak kotouci, ze je v tuto chvili s destickama porad ve styku?

            0 0
            • Smazaný účet  

              zkus jeste trochu zapacit a vice roztahnout pistky brzdy…chvili na usazeni bych jim dat..lehke drhnuti nicemu nevadi…(krom nekterych kusu bajkrvolu;))

              0 0
              • zuzabrno  

                pacit jsem zkousela, vic uz to zda se nejde

                kdyz kolo roztocim rukou, otoci se 3× a zastavi

                dam jim teda par km na usazeni a uvidime

                0 0
                • kyl  

                  Servisní polohu páky nemají?(s citem odtlačit od řidítek až páka lehce lupne)a pak znovu ten plast narvat mezi desky a roztáhnout.

                  0 0
                  • zuzabrno  

                    zkousela jsem, vysledek je stejny

                    Je fakt, ze ty nove desky maji na sobe vice materialu nez ty puvodni…

                    Tak snad se to trosku sjede. Dneska jsem na nich dala jen 10km (pak mne to stale brzdeni do kopce i z kopce prestalo bavit…). Trosku se to zlepsilo, ale porad to po obou stranach drhne.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Couhaj ty pistky jeste kousek, nebo jsou zvela zarovnane s vnitrkem trmenu? Esi couhaj a zatlacit nejdou, je v systemu moc kapaliny…

                      0 0
                      • zuzabrno  

                        tak mi to nedalo a sla jsem to znovu rozmontovat

                        Paku jsem dala do servisni polohy, vrazila mezi pistky sroubovak obaleny hadrem a vesele pacila. Jeden pistek byl opravdu malinko vystouply, druhy byl zarovnany s vnitrkem trmenu.

                        No takze ted se kolo pekne toci, akorat v nektere poloze skrtne, ale to ted uz fakt nechavam. Po obyvaku se na kole jezdi blbe, takze az prestane prset, prubnu to venku a verim, ze uz to bude chtit jen nepatrne sestelovani, az si desticky plne sednou s kotoucem.

                        Diky vsem za rady. Jsem zase o kousek chytrejsi. :-)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          sem tam skrtnuti muze byt kriym kotoucem. Neresit a jezdit, nejlepe ted hned!

                          Prset, ono nekde prsi? Snad ne, sem zahajil pracovni cyklosezonu(do prace na kole) a nechcu aby se mi to hned druhy den (zitra) pokazilo:(

                          0 0
    • TomasT5  

      Ahoj všichni. Dnes jsem si byl vyzvednout kolo s těmito brzdami a po ujetí cca 20km začaly vydávat zvuk, jako když strčíte něco do děr kotoučů. Dělá to jen při větším tlaku na brzdu. Je to celkem nepříjemné, protože kolo začne vibrovat. Teď ještě čekám, jestli se přidá i zadní brzda. Nevíte někdo co s tím?? Děkuji ;-)

      0 0
    • kcvalin  

      Obnovím vlákno s podobným dotazem.

      Nově jsem si namontoval na staré kolo nové avid elixir3. Zadní funguje jak má, ale přední dělá potíže – Promáčknu normálně mrtvý chod, následně je jasně rozeznatelný dotek destiček na kotouč – brzdná síla je poměrně veliká – ale pak, když chci ještě přitlačit, tak promáčknu páku až k řídítkám a brzdná síla zůstává stejná. Co s tím je?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.