Avid BB7, kdo ma zkusenost? Popr. jake alternativy?

132 nepřečtených
  • kocab22

    Ahojte cyklisti a cyklistky. Hodlam si koupit novy brzdy. A protoze jsem v cyklistice novacek a nemam vubec jasnou predstavu jak, kde, s kym a proc :), nasel jsem si tohle – jak se tak zda – dosti aktivni forum a chtel bych vas timto pozadat o radu. Klidne jich muze byt i vic nez jedna :D

    Takze situace se ma tak ze jsem od Jezucha dostal nejaky penizky na brzdy, protoze byl Jezuch informovan ze me soucasne V-brzdy jsou tak dobry akorat na zlamani vsech kosti v tele. Jezdim XC ale kolo je to AM – full suspension, takze obcas dracim :) no a vecka uz mi tak nejak nestaci. Respektive mi pak odpadavaj ruce kdyz si strihnu nejakej delsi sjezd. Na internetu jsem si nasel tydle BB7 http://www.mtbr.com/…1507crx.aspx , ktere maji hezke hodnoceni. Sice to neni hydraulika, ale abych tak pravdu rekl, vubec hydrauliku k zivotu nepotrebuju. Chci spolehlivost, dobrou nastavitelnost a co nejrychlejsi reakci pokud je treba. Je to zatim prvni vlastovka rad si od vas necham poradit jine brzdy popripade si poslechnu nazor nekoho zasvecenoho kdo s BB7mickama ma zkusenost jestli jsou dobry, jakou maji trvanlivost etc.

    Dik za vase odpovedi :)

    0 0
    • Azmir  

      Počítáš doufám si výměnnou kol(nábojů) a na vidli a rámu přiruby máš jo? Jinak nevím proč v dnešní době nejít do hydraulik, které jsou ještě levnější jak BB7 a rozhodně nebrzdí špatně. O nějakém servisu atd to jsou sračky. Šel bych do hydrauliky.

      0 0
      • šlapatko  

        :-) Mám BB7 a jsem spokojený.Taky mám hayes stroker ride a avid elixir R.Ty poslední šly do světa.Neměl jsem na ně nervy:-)

        0 0
      • maajkee  

        Proč pořád argumentuješ s tou cenou? :) Přeci neznamená, že když koupím za míň peněz levný hydrauliky, že jsou lepší.

        0 0
        • Azmir  

          Ono když za 2000 Koupím Shimano deore 596, které budou určitě brzdit líp než BB7 a navíc vyjdou levněji, tak mi řkni co tak moc mluvi pro BB7, nevidím v mechanikách žádnou výhodu, když levněji koupím dobré hydry.

          0 0
          • maajkee  

            Deore brzdy za mě určitě ne. Co jsem zkoušel, tak jsou to pořád houby oproti Avidu :/

            0 0
            • kubad  

              to jako že brzdí hůř?

              podle výsledků měření ne, že mají houbovitější chod, teda lepší dávkovatelnost je pravda, ale ne každému chování Avidů sedí, mě třeba ne,

              0 0
              • pepek  

                Tak, konečně tady někdo tu hroznou houbovitost Sh správně pojmenoval.

                0 0
              • MlokCZ  

                Já třeba mám raději u brzd ostřejší nástup, tak mi sedí nejen Elixiry, ale ještě ostřejší The One.

                Přesto bych raději trošku houbovitější Deore hydry než BB7.

                Tím samozřejmě netvrdím, že BB7 jsou špatné brzdy.

                0 0
              • Azmir  

                Kdo nechce tyhle pořád jsou tu elixiry, měl jsem to tam napsat at si každý kouúí co mu vyhovuje, budto avid nebo shimano, ale pořád to bude lepší jak BB7 za lepší cenu.

                0 0
                • maajkee  

                  To jsem ale psal, Elixiry klidně, ty budou už lepší jak jak BB7.

                  0 0
                  • Azmir  

                    Tak proč se pořád oháníš tím že lepší jsou BB7, když sám přiznáš že jsou lepší brzdy za lepší cenu.

                    0 0
                    • maajkee  

                      ??? cože? :) Vždyť tady celou dobu píšu, že pokud hydry, tak už SLX, nebo elixir, jinak radši BB7

                      A elixiry rozhodně nejsou levnější než BB7

                      0 0
                      • Azmir  

                        Na kolik prosímtě tak vyjde komplet BB7 s pákou, hadicema atd?

                        0 0
                        • alinceb  

                          BB7 s hadici? asi nejakej novej hydromodel…nebo snad pneumatika?:D

                          0 0
                        • šlapatko  

                          cca 2600kč.V ceně páky FR5 slušné bovdeny a lanka.

                          0 0
                        • maajkee  

                          Tak 2200,–

                          0 0
                          • šlapatko  

                            Zatím nemám protekční ceny :-D

                            0 0
                          • Azmir  

                            elixiry stojí 2400 to bych si teda ty 2 kila připlatil.

                            0 0
                            • šlapatko  

                              Taky maj své mouchy.Brzdí hezky, ale po každém švihu čistit pístky? Nebavilo mě to.Po roku používání jsem byl rád za seštelování přední brzdy aby neškrkala.Zadní dřela pořád.Pístky chodily jak se jim zrovna chtělo.

                              0 0
                              • nox159  

                                u te zadni stavby bych hledal problem jinde – mas supa ne? :D

                                jinak avidy nemam rad..

                                0 0
                                • šlapatko  

                                  Se zadní stavbou to nemá co dělat.Prostě se nevracely pístky a brzdám by pomohl jen repas.Lepší bylo prodat je za symbolickou cenu.

                                  0 0
                                  • šlapatko  

                                    Letos celé jaro prochcalo a občas jsem se bahnu nevyhnul.Brzdy měly za sebou bahení Bystřičku.Od té doby nestačilo jen promazat.Plastové pístky byly zadřené, toš tak.Nejsem první, ani poslední.Elixiry jsou na to náchylnější.

                                    Ve stejných podmínkách jezdím pár sezon stroker ryde a pohoda.Tam tuhne jen pístek na zadní páce:-)

                                    Nyní mám BB7 a nic netuhne.Chlapovi má tuhnout jiná věc než brzdy:-)

                                    0 0
                              • MlokCZ  

                                Jenže tohle není žádný normální stav, rozhodně ne pokud se nejezdí pořád zrovna v extrémních podmínkách (což nejezdím).

                                Na jendom kole jsem na Elixiry Rka od namontování (asi 2500km) sáhnul pouze jednou a to když jsem měnil kola za jiná a bylo třeba to znovu seštelovat.

                                Pístky se mi vrací pořád dobře aniž bych na ně sáhnul.

                                Na manželky kole to samé (ta má ale ještě méně kilometrů na těch El. Rkách, asi jen 1000km).

                                A neškrtá mi ani trochu ani jeden z těch párů (tedy možná při větším náklonu si sem tam škrtne kvůli nedostatečné tuhosti rámu/vidlice, ale to každá brzda).

                                0 0
                                • JSt  

                                  jenze co to je 2500km resp. 1000km? ;-)

                                  hydrauliky jsou imho dost loterie. nekdo je s nema uplne v klidu x let a jen meni desky, jinymu furt nekde tecou, zavzdusniji se, tuhnou pistky a nevim, co jeste :-)). u mechanickych brzd se jakekoliv problemy vyskytuji stopove, a kdyz uz, tak je radove jednodussi je resit.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    2500km není nijak moc, ale to bylo zcela bez sáhnutí na ty brzdy. Tedy když bych třeba jednou po 3tis. km (myslím, že zdaleka nebude potřeba) vyčistil a máznul pístky, tak to není žádná přehnaná starost.

                                    Když je problém u hyder, tak souhlasím, že je to problematičtější. Problém ale vidím v tom, že dotyčný to buď sám nezvládne nebo to dá do mizerného servisu. A pak se s tím zbytečně trápí.

                                    Jeden příklad s problémem:

                                    ORO K24, ježděné skoro 4 roky (asi 7tis. km na těhle brzdách, jak mám více kol, tak to naskakuje pomaleji) aniž bych na ně sáhnul, které se dostaly už do opravdu bídného stavu (což se po takové době není čemu divit, když na ně nebylo sáhnuto). U zadní se pístky zcela zadřely (a nešly bez rozborky ani roztáhnout), což se stalo ale rychle až na konci (do té doby chodily ok).

                                    Po servisu chodily zase jako nové, i když je pravda, že se muselo pár věcí v brzdách vyměnit a stálo to tedy o něco více (něco přes 1000Kč).

                                    Po tomhle servisu zase jezdí už 1,5 roku u kamaráda bez jediného problému a bez sáhnutí na ně.

                                    A loterie? Doma jsme měli/máme dlouhodobě:

                                    • 2004 XT: jednou se zavzdušnila zadní a dnes jsou ještě v pořádku(mám je na poličce, kvůli duálům, které ani mě ani manželce nesedívyměněné)
                                    • 2006 Juicy 7: perfektně funční na manželky kole, loni první a jedinýpreventivní servis (výměna kapaliny), pístky se před servisemvracely ok
                                    • 3× ORO K24, jedny jsou ten případ výše; jedny jezdí na prodanémHTčku (a jsou to 2009 a sáhnuté na ně také ještě nebylo), poslední jsoutaké prodané (při prodaji byly plně funční a také se na ně nemuselosáhnout)
                                    • ty dvoje Elixíry R
                                    • dvoje The One (cca 2,5 a 5tis. km] a jedny The One FR (ty zatím téměřnic, ani ne 1tis. km), ty nejstarší The One byly na preventivní výměněkapaliny (v tu chvíli ale s nimi nebyl žádný problém).

                                    Celkově mám na těch popsaných hydrách cca 35tis. km + manželka cca 15tis. km.

                                    Kromě těch jedněch zanedbaných K24 a jednou nuceně odvzduěných XT bez jediného problému. Jen u těch starších J7 jsem 2× za celou dobu čistil a mazal pístky (bez rozborky).

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      Všechno si píšeš, nebo si to pamatuješ? Já mám problém už se dvěma řetězy, bo vůbec nevím, jak dlouho (km) který mám a kde je ten druhý.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Píšu si najeté kilometry za rok pro jednotlivá kola. Co má přesně který komponent si nepíšu, to už ale dám přibližně dohromady z toho předchozího (komponenty na kolech měním minimálně; u brzd pouze ty Elixiry manželce a na jednom svojem fullu The One a pak jsem měnil akorát kola a tam si pamatuju kdy na jakém kole, takže zase dám dohromady kolik mají najeto z těch kilometrů za rok pro jednotlivá kola).

                                        U řetězů také nevím přesně. Tím jak mi vydrží dlouho, tak to ale orientačně dám dohromady. Tím myslím, že když řetěz vyměním přibližně po dvou letech, tak má najeto zhruba co to dané kolo za ty dva roky. Ještě nikdy jsem neměnil řetěz za rok nebo méně (nic divného když mi vydrží kolem 3–3,5tis. a střídám více kol).

                                        0 0
                                    • JSt  

                                      divej, ja ti muzu rict, ze uplne super jsou hydry hayes sole. ma je na kole matinka (7 let?). krom stelovani desek (jednopistky) na ne nebylo sahnuty. kdyz teda nepocitam hned ze zacatku zasroubovani cervika na pace do laku na nehty, aby se nepovoloval :-). najeto maji pres 10k km a furt tam jsou puvodni desky ;-).

                                      navzdory te bezproblemovosti bych si je nedovolil nikomu doporucit, pac vim, ze matinka zdaleka nevyuzije jejich potencial a kdyby na nich jezdil nekdo ostrej, nemusel by byt az tak spokojeny ;-).

                                      naopak vim o spouste lidi, kteri s tebou vyse jmenovanyma, u tebe bezproblemovyma, brzdama (snad krom tech starych xt), resily nejaky trable. a nebylo to spatnym sevisem, proste „jen“ smula na kus.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Já taky nikde netvrdím, že neexistují vadné kusy. To existují jako u všeho.

                                        Jen mi přijde dost přehnané psát, že hydry jsou loterie.

                                        V okolí mi jezdí další spousty hyder a sem tam nějaký problém se objevil. Když to bylo u nových, tak byl ale vždy vyřešen v rámci reklamace (např. jedny Elixiry CR reklamované bez problémů u Canyonu a zpět přišly plně funkční).

                                        0 0
                                      • marapara  

                                        Sole jsou spíš super shity :) … pseudohydry

                                        0 0
                                  • nox159  

                                    jenze co to je 2500km – tu kazdy asi nalita na biku 10 000km coz je v terenu kde bike patri tak 700h rocne… nebo jak to je?

                                    mi 2500km na jednom kole vystaci na sezonu… :)

                                    0 0
                            • maajkee  

                              S kotoučema a adaptérama? kde?

                              0 0
                            • JSt  

                              dokavad vsecko funguje, jak ma jsou hydrauliky lepsi, ale od chvile, co mam bb7 je klid, ostatne jako s veckama ;-).

                              0 0
                          • nox159  

                            nove deorka …596 sezenes bez kotoucu hodne pod 2000,– takze No.1 :)

                            0 0
                            • Azmir  

                              To už jsem tu psal kdyby sis to četl celé a ne jenom spamoval kde můžeš.

                              0 0
                        • petrun  

                          Cca. 2700,–

                          2 třmeny s adaptéry, SH kotouče (nebo jiné), Avid SD7 páky, 2,5m pancéřovaného bowdenu (pro vedení vcelku), 2 teflonová lanka, kvalitní koncovky.

                          http://www.librakola.cz/…ling-bb7.htm

                          http://www.kupkolo.cz/…m_90550.html

                          http://www.kupkolo.cz/…08_3408.html

                          http://www.kupkolo.cz/…mm_4014.html

                          http://www.kupkolo.cz/…ad_4337.html

                          http://www.kupkolo.cz/…mm_5300.html

                          0 0
              • maajkee  

                Brzděj zhruba stejně, ale mně třeba ta houbovitost prostě vadí, mám rád přesně jak píše mlok ostrej nástup, to samý jsme měl rád i u motorek a mám to rád i u aut. Prostě lehkej dotek a hned nástup brzdnýho účinku a né aby mi to přišlo že mačkám lejno. Jinak loňský SLX mi přišlo ještě relativně v pohodě, ale co jsem zkoušel loňský Deore tak mi to přišla houba děsná a účinek taky nijak oslnivej.

                0 0
                • kubad  

                  ostré nebo houbovité souhlas věc toho co komu sedne, měření toho jak to brzdí je v celku jednoznačné, brzdí dobře

                  0 0
                • Patar  

                  Zkusím přinést vlastní názor z praxe:

                  pro MTB kola dávám vždy přednost kvalitním hydraulikám s ostřejším nástupem , protože široké pneu jsou schopné přenášet athezi a při vhodnosti průměrů kotoučů vytvářejí rezervy brzdného účinku.

                  Avidy BB7 jsou velmi dobré mechaniky , ale montujeme je nyní již jen na kola s úzkými gumami , především crossy , oplášťované šířkami nad 38mm. Jejich pozvolný náběh příznivě působí na přenos reakce kol při krátkodobém brzdění. Je-li takové kolo využíváno k běžné cykloturistice

                  s lehkou zátěží , potom jsou dostatčné i oba kotouče 160mm. Je faktem , že dlouhodobé brzdění může působit nepříznivě na citlivost prstů na rukách, k tomu má ale AVID slušně konstruované páky a to již z řady 5 i když vůle na čepech mě příliš nenadchla.

                  Podmínkou u brzd s ostrým nástupem je samozřejmě kvalitně zapletené kolo vhodným materiálem.

                  0 0
                  • maajkee  

                    To já bych na crosse kotoučovky vůbec nedával. Protože crossové vidlice mají zpravidla tenké nohy a při brždění kotoučem se ohýbají a vznikají pak obrovské vůle. Navíc účinek BB7 velmi rychle úzké kolo (35, 38mm) zablokuje. Další věc, že crosse vidím spíš na rychlé silniční ježdění a je tam nezanedbatelný hmotnostní rozdíl oproti V brzdám.

                    0 0
                    • Patar  

                      Na cross Disc montujeme vidlice s nohami 30mm a krátkým zdvihem- 63mm. Toto je věcí poptávky i když s tebou musím souhlasit co se týká zbytečnosti u lidí nízkých hmotností a úzkých gum. Je ale dost lidí , jejichž hmotnost převyšuje 120kg a pneu o šířkách 42 a 44mm je pro ně i co se týká lepšího komfortu příznivějším řešením. Dosažení vhodného SAGu i pro hmotnosti nad 150 kg máme vyřešeny úpravou těchto vidlic.

                      0 0
    • Twister  

      Určitě se toho tu najde hodně v historii a něco v recenzích, ale shrnu to za sebe. Jsem spokojeným uživatelem BB7 asi 5 let, letos jsem si je koupil i na druhé kolo, kde nahradili BB5. Spolehlivé, absolutně bez závad, dostatečná účinnost i dávkovatelnost, velký výběr náhradních destiček, hodně oceňuju samostatnou seřizovatelnost obou pístků. Skvěle mi fungují se Shimano LX pákami starého designu.

      Většina hydraulik má vyšší maximální výkon.

      0 0
    • maajkee  

      BB7 byly a jsou dobré brzdy, sice ti tu většina „odoborníků“ řekne ať si koupíš radši levný shimana, že jedině hydraulika brzdí, ale nevěř tomu, většinou to píšou ty co s BB7 nemají delší zkušenost.

      Když je solidní páka, dobrej bowden, tak to jsou krásně ostrý brzdy. Levny hydry budou možná komfortnější v tom, že bude potřeba míň síly k brždění, ale zase levný shimana trpěj houbitostí, zmáčkneš a nic se neděje, musíš zmáčknout ještě víc.

      BB7 zabrzděj z fleku a mají totálně nenáročnej servis, kterej zvládne každej doma na koleni.

      Pokud hydrauliky, tak brát třeba alespoň už SLX nebo Elixir 5, tak to vidím já.

      0 0
    • cupik  

      Před třemi roky jsem se rozhodoval zda na HT pořídím BB7 nebo nějaké hydrauliky a nakonec jsem se rozhodl pro BB7 s pákami AVID a nelituji, na full jsem letos koupil hydry SLX 2012 a v porovnání s těma BB7 jsem žádný závratný rozdíl nepocítil. Hydry jsou o malinko lepší, ale dobře seřízené, nezamaštěné brzdí velmi dobře oboje. Na obou kolech používám XT kotouče s AL unašečem. Takže asi tak, pokud se rozhodneš pro BB7, žádnou chybu neuděláš ale na druhou stranu není důvod nevzít nějaké hydrauliky. Za mně od DEORE výše. Co se týče servisovatelnosti, tak BB7 jsou na tom asi stejně jako V, proste ustřihnout bovden a prostrčit lanko, co se týče hydraulik tak to chce aspoň trošku zručnosti k dobrému odvzdušnění, případne zkracení hadic, nebo to nechat na servisu.

      0 0
      • parduba  

        Já jsem na BB7 začínal,dneska už mám hydry a tak BB7 šla na zimáka.Páky staré LX,bovden KORE a brzdí to na zimáka skoro až moc.

        0 0
    • highlander  

      S BB7 se dá odjet i Toulání, viz. Muprhy na lehokole…

      0 0
    • romachain  

      Já jsem s BB7 v pohodě ubrzdil tandemový kolo plně naložený včetně nákladního přívěsnýho vozíku (celková hmotnost okolo 210 kg) při asfaltových sjezdech přes Alpy. Jsou to dobrý, jednoduchý, účinný brzdy. Hydrauliky mají z mého pohledu zásadní výhodu v tom, že dokud se něco nepos*re, tak na ně není potřeba vůbec šahat, prostě jen jezdíš, brzdíš. Ty BB7 jsou potřeba občas dotáhnout. Pro mě je to banalita, ale jsou jezdci, kteří to nezvládnou a pak jim to „nebrzdí“.

      0 0
    • BigKarel2  

      BB7 sou f cajk…a jako alternativu třeba Elixir 5 něbo Šimáno Deóre či SLX…

      0 0
    • DaSnail  

      bb7 som jazdil na ht-spokojnost.

      fulla som kúpil s elixirmi, vymenil som ich za bb7-spokojnost.

      92kg+výstroj, velké kotúče.

      0 0
    • Darius  

      BB7 jsou moc dobre brzdy, trhu vsak dominuje hydraulika… kdyz uz nekdo mechanicke Avidy vozi(m), vetsinou moc dobre vi(m) proc

      0 0
    • petrun  

      Začínal jsem s hydraulikou (houbou od Shimana) a postupně jsem přešel na BB7. Jejich projev mi vyhovuje víc, mám je na třech ze čtyř kol. Jsem spokojen, měnit nebudu a když BB7 někdo pomlouvá myslím si něco o pr..li :-))

      0 0
    • vinca  

      Náhodou mám deorka i BB7. Těm deorkám jsem musel koupit pořádný kotouče , aby tak nějak nepokulhávaly za těma BB7. Teď jsem spokojenej s oběma. Ale ta houbovitost u shimán fakt je.

      0 0
    • Peslezedirou  

      BB7 jsou dobrá volba, pokud chceš +/- stejnou údržbu jako u véček, jako bonus mají BB7 velkou blbuvzdornost, že si občas říkám, že kdyby takhle fungovala většina komponentů, tak by člověk na kole skoro nic neřešil. Hydry jsou daleko komfortnější, ale po tom co jsem vystřídal několik párů hyder, tak jsem vždy vrátil k BB7. Na chrtím fullu jsem dokonce vozil kombinaci BB7 a kotoučů 160/140 a byl jsem spokojený :-) Záleží co preferuješ, nebál bych se ani shim deore a nebo SLX.

      0 0
    • kocab22  

      Díky Vám všem za tu spoustu reakcí, musím si to pořádně projít. Hned z letmého proběhnutí jsem ale pochopil, že nákup brzd bude na delší rozhodování :D. Pořád se mi volba BB7 zamlouvá, protože na ně nikdo neřekl jediný křivý slovo. Zatímco na většinu hyder je to tak trochu rozpolcený. Někdo vychvaluje jiný srší síru :)

      Jen těch co mají delší zkušenost se zeptám jak je to s opotřebením a servisem těch BB7miček? Do teď jsem jezdil na V.. Jak často mám počítat s výměnou destiček (resp. rotorů), když bychom předpokládali že za týden najezdím 300km a z toho tak polovina bude mimo silnici – les atp. tedy vyšší opotřebení.. Díky

      0 0
      • Martin  

        servis samotných brzd je proti hydrám triviální. chce to pořádný bowden a lanko, to psal tuším petrun výš. a potom už jenom kontrolovat, zda se lanko netřepí a občas potočit regulačními kolečky u destiček, abys vykompenzoval sjíždění desek. jinak servis v podstatě nechtějí

        ubývání desek a kotoučů zodpoví jiní. já měl bb7 přes rok a když jsem je prodával, tak desky byly opotřebené asi z 1/3.

        0 0
      • Smazaný účet  

        záleží jak ve sračkách jezdíš a jak moc…já je třeba mám na Moratce už asi 3 roky a jen se seřizuje chod…asi tak 2× do roka

        ale zas je pravda, že bahnu se vyhýbám :-)

        0 0
      • petrun  

        Servis? Řeknu ti to takhle …

        BB7 vozím mimo jiné už pátým rokem na zimáku. Jezdím v městském provozu ve špinavé a slané břečce 20 km denně do práce a zpět. Celou zimu na kolo nesáhnu (pouze mažu řetěz) ani ho nemyju. Ještě se mi nestalo, že by se pístky nevracely jak tomu bylo u hyder které jsem vozil před BB7. Na jaře zkontroluju a promažu vazelínou lanka, vyndám destičky a promažu pístky. To je veškerá údržba a není na ní pořeba nic jiného než běžný multiklíč za 2 kila.

        0 0
    • Smazaný účet  

      BB7 mám…ale – jestli počítáš s tím, že tě při brždění nebudeou bolet ruce, tak s tím nepočítej. mech.kotouče brzdí oproti V líp ve sračkách a nerozhodí je,když to kolo trochu zosmíš…a zas se trochu obtížněji seřizují. esli to chceš bez námahy, tak si kup hydry, ale tam zas budeš řešit tu kapalinu :-) je tady na to x vláken…

      0 0
    • mc.loki  

      mám BB7 vpředu se 185 cm kotoučem a brzdí to jak sviňa… vzadu si vystačim s BB5 a 160 cm.

      hydry nechci, protože mají složitější servis a já mám rád lanka a nejsem šampon. :)

      0 0
      • alinceb  

        Se 180cm kotoucem by dobre brzdily i Tescobrzdy – tim bych neargumentoval…;)

        0 0
        • Flegmatik  

          On říká jen jak to má, nevidím v tom argumentaci pro. A nemyslím si, že tescobrzdy by dobře brzdily s 180 cm kotoučem.

          0 0
          • 120petr  

            180 CM kotouc? Tak to musi pekelne brzdit :D

            0 0
            • Flegmatik  

              A joo :-) No to už je pěkná obruč :-D OMG

              0 0
            • mc.loki  

              dobře, komu to nedošlo, opravte si na 185 mm :)

              splést se může každej, i spokojenej uživatel mechanik.

              0 0
              • alinceb  

                Jako preklep bych to bral, kdybys to mel aspon u jednoho spravne, takhle to bylo ale fekt pro zasmani…:)

                Jinak na jaro mam pripravene BB5 misto soucasnych Diatech Anchor, tak doufam, ze to bude zmena k lepsimu…:)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  mám BB5 na jiné Moratce a jedinej rozdíl, kterej jsem zaznamenal oproti BB7 je trochu obtížnější seřizování (jen jeden pístek)

                  0 0
                  • Atilla  

                    Menší desky, třeba?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      přijde mi, že to brzdí stejně…

                      0 0
                      • mc.loki  

                        to není pravda. větší desky – víc brzdíš, to je fyzika. fakt tam rozdíl je a dost velkej. měl jsem původně vpředu bb5 – dostal jsem je s kolem, po upgradu sem měl co dělat, abych nepřepad přes řidítka…

                        0 0
                        • pepek  

                          větší desky – víc brzdíš, to je fyzika – to není fyzika, to je 3,14čovina.

                          0 0
                        • Vilém  

                          Tak to bych rek, ze je hovadina. Kdyz jsem mel 4pistky XT, tak ty mely desky obrovsky, proti klasice, ale ze by tam byl diky nim obrovsky narust vykonu, tak to jsem nepostrehl. Akorat se to lip chladilo, dil vydrzely desky.

                          0 0
                  • alinceb  

                    No ty současné „hydry“ nebrzdí skoro vůbec, tak se na ty BB5 celkem těším. Nejezdím žádné vraždy a když, tak moc nebrzdim (bo s těma Anchorama to ani nejde), takže bych mohl být spokojený…:)

                    PS: Zjistim si, kde bydlíš, pak si počkám, až odejdeš na střelnici a půjdu ti vybílit to tvoje muzeum Moratek…:D

                    0 0
                  • maajkee  

                    Vůbec, hlavně jiný desky, BB7 brzděj výrazně líp jak BB5, jezdil jsem nějakou dobu oboje.

                    0 0
    • midlander  

      když se to tu probírá, jak moc nutný je mít k bb7 odpovídající páky – sd7? je to o tuhosti nebo tvaru páky nebo v čem?

      0 0
      • Smazaný účet  

        k BB7 mám starý XTR páky a řekl bych, že jsou lepší, než origo Avid, co mám na jiný MOratce (k BB5)

        0 0
      • vinca  

        Na Surly Pugsley mám od výrobce k BB7 páky FR5. A pohoda.

        0 0
      • Flegmatik  

        Tak asi jediný bonus navíc je u SD7 pák možnost nastavení olůvka lanka v těle brzdové páky a tedy jiné chování brzdění.

        0 0
        • DaSnail  

          tento jediný bonus je dost podstatný. zmenou pákováho pomeru sa dá ovplyvnit celkový brzdný výkon, dávkovatelnost, rýchlost nástupu

          pri véčkach sú gumičky od ráfku dalej jak desky od kotúča, tak pomer ktorý je dobrý na véčka neni ideál na kotúče.

          ja mám sd7 páky aj na véčkach, zdá sa mi to lepšie.

          dobré ohlasy sú aji na použitie canti páčok na mech. kotúče, ja som to neskúšal

          0 0
          • midlander  

            já mám tušim na pákách na V dvě polohy, ta s menším poměrem je na kantiky, ty měly kratší chod jak V. tak to by mohlo fachat.

            0 0
          • JSt  

            aby byl krok paky ideal se resi primo na praseti. v cem myslis, ze se lisi road od mtb bb7? ;-)

            0 0
            • DaSnail  

              road som videl len na obrázku. je nejak prisposobená pákam ktoré menej tahajú, jak presne nevim

              ja som na prasati len povolil predpatie. čo tam riešiš ty? lanko upneš na páku trochu pootočenú? pridávaš pod šrób nejaké podložky, aby bolo rameno dlhšie?

              tipy a triky vítané… ;o)

              0 0
              • Peslezedirou  

                Road mají poměr lanak jako je u silničních pák, stejné jako páky u centelivrů, MTB třmeny mají poměr stejný jako u V pák.

                0 0
              • JSt  

                nedelam s nicim nic :-)). mtb vs. road jsem dal jako priklad stejne brzdy s jinym pomerem prepakovani na praseti. tedy hadam, ze to u avidu maji odladene jak pro veckove, tak pro canti paky a nerekl bych, ze veckovy pomer neni dobry pro diskove brzdy.

                0 0
      • RomanH  

        Vozil jsem je s LX a ted nekolik let s SD7. S temi LX mi to prislo ostrejsi (nastaveno na High).

        0 0
      • petrun  

        Mají možnost vyladit rychlost nástupu a zničit houbu. Pokud je na to člověk zvyklý může mít brzdy hodně jedovaté (kousavé?).

        0 0
    • RomanH  

      Na prednim kole mam BB7 8 let, na zadnim 7. Po celou tu dobu bezproblemove brzdy, jen ty kloubovite podlozky mi prijdou dost mekke. Jediny problem byl ted u zadni brzdy, kdyz jsem menil desticky – vypadnul mi pistek. V terenu to moc neslo opravit (chybel mi poradny sroubovak), nicmene slo dojet s puvodnimi deskami. Doma jsem pak cele prase rozebral, promazal, napacil tam pistek zpet a brzda opet funguje bez problemu.

      Nicmene ted chci zkusit nove XT nebo SLX.

      0 0
    • Pedro404  

      Já sem furt rozpolcenej jestli z BB7 přejít na hydry. Faktem je, že BBčka nejsem schopnej vystředit tak, aby nedrhly (což může bejt částečně i vohnutym kotoučem), ale zase brzdí líp než většina hyder, co sem zkusil, posledně třeba čtyřpístkový Avid Code. Což mi příde teda tristní.

      0 0
      • DanMaxbike  

        Taky jsem dlouho přemýšlel,jestli přejít z BB7 na hydrauliky,ale nakonec jsem zjistil že mi hydry nepřinesou z uživatelského hlediska žádné výhody navíc.Mám BB7 se 180 mm kotoučema a brzdí líp než většina hydraulik,které jsem zkoušel.Za čtyři roky jsem na ty brzdy nemusel šáhnout,jen vyměnit destičky.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Tak s tímhle taky občas bojuju, hydry jsou prstě fajnovější, párkrát jsem změnu udělal a po nějakém čase, jsem se pokorně vrátil k BB7.

          @Pedro : pokud máš rovný kotouč a ještě ofrézovný tmřen na vidlici, tak je seřízení BB7 jednoduchý a kotouč si potom ani neškrtne. Je zvláštní, že to nemůžeš vystředit, co máš za náboj?

          0 0
          • petrun  

            Svůj podíl může mít i rám a vidle. Taky mi občas BB7 řvaly při brzdění. Po přechodu na 9/10mm RWS osy už to nedělají.

            0 0
          • Pedro404  

            Náboj Nukeproof. Vono to bude asi kotoučem (Roundagon), jednou sem si dal tu práci ho úplně vyrovnat a neškrtalo to. Asi tak jednu vyjížďku. Pak to začalo znova. Protože se zase pokroutil kotouč, předpokládám.

            0 0
      • petrun  

        Tak je někde chyba! Avid Code jsem zkoušel taky a brzdil jako prase. Je to jediná hydra na kterou jsem ochoten z BB7 přejít.

        0 0
      • Ossis  

        To by mě zajímalo, co si pod tím lepším bržděním představuješ…

        0 0
    • RomanH  

      Zkousel jste nekdo BB7 s XT kotoucem 180 / 160 mm s ALU unasecem na 6 der ? SM-RT86 Je potreba neco pilovat nebo davat dalsi podlozky ?

      0 0
      • petrun  

        Proboha co bys chtěl pilovat? Kotouče můžeš použít jaký chceš. Pokud namontuješ správný adaptér není třeba nic pilovat a podložek dáš jen tolik aby to sedělo správně.

        0 0
        • RomanH  

          Ptam se ze dvou duvodu.

          1. Mechaniky pritlaci pohyblivou deskou kotouc k te pevne desce. Tak jestli uz

          neni tento kotouc moc tuhy (jasne ze brzdit to bude, ale jestli se to treba nejak neprojevi na brzdnem projevu).

          1. Pokud to vypodlozis, nemusis uz mit dostatecnou plochu kotouce, nekdy je

          lepsi pilovat – precti si treba problem s kotouci HOPE…

          0 0
          • petrun  

            Tuhý kotouč je obrovská výhoda. Když máš kvalitní náby, nemá tuhý a rovný kotouč žádný vakl. Díky tomu můžeš zmenšit mezeru mezi nepohyblivou deskou na minimum čímž se nevýhoda tuhého kotouče eliminuje.

            0 0
      • DaSnail  

        160mm, odcvakol som jednu packu z desky

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.