• ivos

    Zdravím a prosím o radu/konzultaci. Pořídil jsem Avidy BB7 předek 203 a zadek 185. Problém je ten, že zadek brzdí mnohem líp než předek. Zadek jsem namontoval a jezdil jako první. Hned po první vyjížďce jsem zjistil, že kotouč je černý (asi lehce zakalený), ale brzdil jako ďas (líp než hydry). Na další vyjížďce jsem už měl namontovanej i předek. Snažil jsem se ho používat víc, aby se rychleji zajel, ale žádný navýšení brzdnýho účinku se nedostavilo. Výkon je stále asi tak poloviční co na zadku. ČÍM TO MŮŽE BÝT??

    0 0
    • kubad  

      Odmastit kotouč, destičky lehce vzít jemným smirkem) ( smirek na rovnou podložku a destičkou nekolikrát lehce přejet.)

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Treba tim, ze vzadu staci mensi sila na zablokovani kola? ;)

      0 0
      • ivos  

        Nemluvím o blokování kola, ale o skutečné deceleraci. Z vysoké (stejné) rychlosti prostě zastavím při brždění pouze zadní dřív než pouze přední. Což je (by měla být) fyzikálně blbost, protože při brždění se zadek odlehčuje a tudíž je (by měl být) brzdný účinnek menší. Seřízení brzd je stejné, takže mi to připadá na rozdíl v tom zakaleným/zajetým kotouči, potažmo destičkách´, popř. v kroucení vidlice nebo tak.

        0 0
    • dieegoo  

      Prohoď destičky ze zadu dopředu a uvidíš hned, jeslti je to deskama nebo ne…

      0 0
    • easyrider  

      Může to být i montáží brzdy – když necháš jen málo lanka (nebo hodně) je zle . Ideální stav je když při zabrždění svírá lanko a pomyslná páka třmenu pravý úhel. Jinak to může být i tim odmaštovánim.Mně po odmaštění brzdy nebrzdí vůbec.. :)

      0 0
    • marapara  

      U nových brzd včetně kotouče mi trvalo docela dlouho, než se mi brzda zajela. Nevím, kolik jsi najel, ale mě to trvalo kolem 200 km, než jsem zajel kotouč 180 mm + nové brzdové destičky. Takže pokud jsi najel pár desítek km, nech tomu ještě čas. Urychlíš to, když budeš polévat kotouč vodou před nějakým sjezdem. Destičky se dřív zajedou. Nebo je možné, že jsi to měl zamaštěné, tak to chce odmastit.

      0 0
    • Murray  

      Tak jsem namontoval přední brzdu Avid BB7 a chci se zeptat na seřízení. Doteď jsem měl V-bzdry, takže moje první kotoučovka… a momentálně to brzdí tak, že když zmačknu lehce, přibržďuje to, ale žádnej ostrej nástup. pak když za tovezmu víc, jsem schopnej zasmykovat předním kolem, takže to brzdí ve výsledku asi slušně, nicméně čekal jsem trochu ostřejší nástup. S koutoučovkama zatim moje první zkušenost, takže porovnávat nemůžu.

      Ale moc mi není jasný to seřízení destiček. Jedna je pohyblivá. A v návodu píšou, že optimální poloha kotouče je 2/3 vzdálenosti od té pevné a 1/3 od té pohyblivé. Proč to tak je? Logicky bych to udělal spíš naopak? Aby kotouč byl blíž té pevné a ta pohyblivá ten kotouč co nejrychleji přimáčkla k té pevné.

      Jak to máte vy? Díky za reakce.

      0 0
      • Vilém  

        V navodu je popsana poloha kotouce ve trmeni. Tato poloha je takto myslena proto, aby bylo mozne desky seridit po celou dobu jejich zivotnosti.

        Desky serid tak, aby pevna temer lizala kotouc (proste nechat lizat, pak o jeden klik ubrat) a pohyblivou si nastav tak, aby ti vyhovoval okamzik kontaktu desek s kotoucem (proste delka kroku).

        0 0
      • MirosPikos  

        Taky bych to tak viděl. Ladil bych to co nejblíž k té pevné desce. Alespoň tak jsem to dělal u starých Hayes MX2.

        0 0
      • alinceb  

        Vzdálenost neřeš. Roztoč kolo a dej destičky co nejblíž, ale tak, aby necinkaly. Pak to zkus projet a po zahřátí kotouče vyzkoušej, jestli necinkaj ani v zatáčkách popř. dolaď.

        Měl sem chvilku BB5 a přišly mi fajn. Myslel sem, že nastavování pohyblivé desky není potřeba, ale BB7 je fakt jiné kafe. Nejen možností nastavení, ale hlavně velikostí desek – mají lepší brzdný účinek. Mých 92kg ubrzdí v pohodě i na 160mm rotorech. Jen v delším sjezdu mi vadnou prsty…hydry to prostě nejsou…:)

        0 0
      • KubaBajk  

        Brzdný účinek, který požaduješ by mohly řešit desky od jiného výrobce, resp. jiná směs desek.

        Co se týká polohy kotouč – desky, klidně bych zkusil třmen umístit dle Tvé úvahy…když se nad tím zamyslím, vychází mi, že při umístění pozice kotouče dle návodu (jak píšeš) se kotouč, resp. jeho brzdná plocha více ohýbá do strany, desky pak nedosedají úplně rovnoběžně na brzdnou plochu kotouče a brzdný účinek se pak může jevit tak, jak jej popisuješ Ty:

        „brzdí tak, že když zmačknu lehce, přibržďuje to, ale žádnej ostrej nástup. pak když za tovezmu víc, jsem schopnej zasmykovat předním kolem“.

        Naproti tomu, když třmen umístíš tak, jak se to Tobě jeví jako logické (kotouč blíže k pevné desce), tak se brzdná plocha kotouče nebude tak ohýbat, desky budou sedat více rovnoběžně plochou na plochu kotouče. V praxi by to mohlo znamenat, že zmáčkneš páku, chvilku se nebude nic dít a pak téměř najednou hrrr…maximálná brzdný účinek. Jedovatost :).

        Je to jen má logická úvaha, nemusí to tak být, ale vyzkoušel bych to, být Tebou.

        0 0
      • antt  

        neco na tom bude, sice manualy nejak nectu, ale kdyz jsem nastavoval bb7 tak, aby pevna deska byla co nejblize ke kotoucu, tak to porad cinkalo. Za jizdy jsem zamiril svym zrakem ostrizim skrz brzdovy trmen a vsiml jsem si, ze je kotouc na pevne desce nalepeny a mezera u pohyblive desky se zvetsila, tak jsem to nastavil naopak – vetsi mezera u pevne desky a je za jizdy klid a nastup brzde sily je temer okamzity :)

        Dost mozna to bude tim, ze pri zatizeni kola-naboju se kotouc dostane na jinou pozici, nez pri nezatizenem kole

        0 0
        • alexandr  

          S timhle jsem taky chvili bojoval. Serizeni predni brzdy bez problemu, ale pak jsem na to kolo sedl, kotouc se trosku posunul a cinkal. Resim to tak, ze vic utahuju rychloupinak pred serizenim. A asi by bylo idealni zafrezovat stycne plochy na vidli (ale jde to i bez toho).

          0 0
          • Vilém  

            Zalezi co mas za naby, ale pokud nejake konusove, tak s tim vetsim utazenim upinaku nedelas dobre. Teda za predpokladu, ze nemas ty konusy nastavene s vuli v povolenem stavu.

            0 0
            • alexandr  

              Hmm, mam XT. Ja to teda neutahuju zase nejak extremne, ale tak teda zkusim si s tim jeste pohrat. Vychazel jsem z toho, ze na deore/alivio nabojich jsem utahoval i vic a vzdycky to zvladlo nejmin 5tisic km bez udrzby a konusy nebyly nejak zasadne vyzrane.

              0 0
          • antt  

            ono správné upnutí kola je hodně důležité (sílu utáhnutí jsem nikdy nějak neřešil, vždy tak nějak s citem). Spíš jde o to, aby se upínáky dotahovaly, když bike stojí kolmo k zemi a né hore papučema. Vždy mě pobaví, když mě někdo se známých obtěžuje se seřízením třmenu, z pravidla pomůže to, že prostě jen sprostě povolím a znova utáhnu upínák (kolo si do patek dosedne, jde to i slyšet) a je klid.

            Tohle je první krok, ten druhý by měl být nastavení pevné desky a samotné pozice třmenu vůči kotoučů.

            To dělám tak, že kotouč se snažím dát bajočko na střed a dojedu k němu pevnou deskou, zamáčku brzdovou páku tak, aby byl kotouč pevně sevřený mezi desky a třměn dotáhnu.

            Po té na radu místní uživatelů jsem zkoušel povolit o jednu až dvě otáčky pevnou desku a pohyblivou desku jsem nastavil tak, aby mi vyhovoval krok brzdové páky (mám rád hodně krátký chod s rychlým nástupem).

            Tohle ovšem mělo za následek občasné cinkání a jak jsem psal výše, chvíli jsem soustředil zrak za jízdy na třmen a všiml si, že se mezera mezi kotoučem a pohyblivou deskou zvětšila, zatím co pevná deska se na kotouč nalepila.

            co do funkčnosti a opotřebovanosti desek možná ideál, ovšem to cinkání… to cinkání!

            Zkusil jsem pevnou desku ještě o dvě otáčky oddálit, pohyblivou přitáhnout blíž ke kotouču a od té doby klid na pěšině..

            Jinak souhlas s uživatelem Alinceb, též jsem měl brzdu bb5 i bb7 a brzdný účinek je nesrovnatelný v prospěch bb7, je tam prostě větší brzdná plocha a to je hodně znát

            0 0
    • Murray  

      no tak jsem nový BB7 namontovaný na předek nějak co nejoptimálněji seřídil…brzdilo to celkem OK jsem si řikal, jezdim s tím asi 4 jízdu, takže jsem myslel, že jsem si na ten brzdnej účinek už zvykl, jak jsem psal, nástup nic moc ale pak když přimáčknu tak to jde celkem rychle, no dnes jsem ještě promazával kolo a kápnul jsem kapku oleje do tý pohyblivý části brzdy… vyjel jsem, jedu si takhle po lesní asfaltce, parádní rychlej sjezd, najednou nevim proč ale nějak jsem asi ztratil rovnováhu a převážil jsem se na předek, no ale blbec jsem měl ruce připravený na brždění, tak jsem to prostě reflexivně zamačk a jak tu někdo psal, že přední brzdou se nedá zabrzdit tak abych přelít přes řídítka, přál bych vám vidět ten let…lokty od krve, břicho od krve, stehna od krve…tak tak jsem vstal, nevim co se stalo, jestli se ta brzda najednou nějak zajela ale asi to brzdí celkem slušně..:-)

      0 0
    • Nimrod  

      nechce se mi zakládat nový vlákno… měnil jsem vidlici a osu v nábě, bb7 se jen přesunula z vidlice na vidlici. na starý všechno ok, na nový problém. když vjedu na nerovnost, tak se hne vzdálenost desek vůči kotouči a začnou drhnout i po tom, co jsem už z nerovnosti pryč. stači přibrzdit a srovná se to. logicky bych hledal chybu jinde než v brzdě, když do tý doby všechno ok, ale nikde vůle není. tak jsem zkusil napružit pružinku mezi deskama – nepomohlo. zkusil jsem vyměnit pružinku z druhýho třmenu – nepomohlo. zkusil jsem vyměnit třmen – zdá se, že pomohlo (testováno jen na zahradě). takže kde je chyba? osobně se mi nezdá ten nacvakávací pístek (na pohyblivym pístku), má nějakou pro mě funkčně nevysvětlitelnou vůli, která není zanedbatelná. je fakt chyba někde v těchto místech? mám vytočit na soustruhu v práci novej pístek, který nebude mít vůli? nějaká jiná finta? problém úplně někde jinde? já totiž fakt nevím a už vůbec nevím, proč se to ozvalo až teď na jiný vidlici (jasně, desky jsou o trošku jinde než původně, ale stejně je to divný)

      0 0
      • Nimrod  

        tak vyzkoušeno, fakt je chyba ve třmenu… fakt se s tím nikdo nesetkal?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.