• Darius

    Zdravim, najde se tu testrider, ktery muze podat info o novych Avidech Elixir R nebo CR? Zajima me uplne vsechno – skutecna hmotnost, brzdny ucinek, davkovani, prehrivani, vibrace(?), vzdalenost desticek od kotouce, prinos stelovani u CR atd… moc uzivatelskych recenzi jeste neni. Co jsem nasel, tak si lide pochvaluji hlavne lepsi davkovani oproti Juicy.

    v historii nic az na to, ze je snad vozi McBlacky

    Zrejme uz nastala doba prejit na hydrauliku i pro konzervativce meho typu. Do ted jsem nekolik let spokojene brzdil pomoci Avidu CPS/BB7 160mm, takze od pripadne investice ocekam jen sama pozitiva a jistoty, tj. nerad bych mel najednou brzdu s horsi ucinnosti, tekouci, zavzdusnenou, neustale skrtajici atp.

    0 0
    • roud  

      Osobně je nejezdím četl jsem jen dvě recenze a v těch byli dost vychvalovány hlavně větší brzdný účinek než u J7…

      0 0
    • McBlacky  

      mám je, najeto cca 800km. hmotnost nevím, dávkování super, přehřívání zatím ne, vibrace ne, vzdálenost – neškrtaj tak asi v pohodě :), výkon naprosto dostačující.

      desky originál, kotouče 203/180

      podle mě ale jsou s J7srovnatelné naprosto. Já mohu dlouhodobě srovnat s hayes nine, OroK18, 525 všechny ale na 160/160 což je dost jiný

      0 0
    • Bobisak  

      mel jsem 525 160/160, ted mam Elixiry R 180/160, najeto cca 400 km – zatim naprosta spokojenost, davkovani ucinku je mnohem lepsi nez u 525, zatim jsem neprehral ani nevyvstal zadnyjiny problem. Vim ze zatim na nich nemam najeto moc, ale zatimmuzu doporucit.

      0 0
    • Vegan  

      No ja muzu akorat rict, ze jsem si na SL vyzkousel chod Elixir R a uzas jak paka projde mrtvym chodem a desticky se dotknou kotouce tak se to zakousne a naprosto nulova gumovost coz podle meho dojmu predznamenava celkem hodne ostry nastup coz by bylo neco pro me. Chtel bych je nekde odzkouset v realu, ale jak rikam chodem paky si me ziskali :). Meli je na SL u scotu na DH strojich

      0 0
      • marapara  

        Mám J7 a J5 a moc houbovité se mi nezdají, na rozdíl od např. Shiman M485. Ale na SL jsem Elixir taky zkoušel a přijde mi ten dotek destiček a kotouče ještě tvrdší a jasnější, než u Juicyn, to jo.

        0 0
        • hmm  

          Já ty Elixier R SL vozím a ten chod je proti Juicynam5 fakt jinej, dávkovatelnost mají super.

          0 0
          • Vegan  

            Uz mas prosim nejake vetsi zkusenosti s prehrivanim, vadnutim atd

             

            jsou to moji nej adepti na nove brzdy po tom co jsem si osahal saint 08 jsem celkem rozhodnuty pro Elixiry R pac CR a saint 08 jsou uz hodne houby ve srovnani s R tak me zajimaji zkusenosti z praxe Diks

            0 0
    • Darius  

      diky vsem za odpovedi, nevypada to zle, otazkou nicmene zustava, zda se tlacit do novinky nebo vzit XT M775, ktere jsou uz vyzkousene a navic za hubicku… chtelo by to nazivo vyzkouset, coz se mi asi hned tak nepodari

      0 0
    • ememem  

      nemam, nejazdil som ani ich nevidel ale vcera som si v litedale cital bike 12/08 kde je test brzd a pisu ze su uplne ok po kazdej stranke pre vsetky velkosti kotucov. od 160 pre xc az po 203 pre tazsich am jazdcov. (celkove hodnotenie vzdy sehr gut). jedine proti je ze po zahriati jak v labaku tak v prakt. testesa im pomerne vyrzane skrivil kotuc a to vo vsetkych velkostiach  co nie je nic nezvycajne ani nebezpecne ale u tychto konkretnych kotucov nevratne t.j. zostali krive nafurt aj po vychladnuti a podla fotky pomerne dost, odhadom je to vyosenie skoro cm. inac by boli hodnotene ako „super“.

      (sorry neme cas to skenovat)

       

      len ti pisem co tam je- nebudem rozoberat nakolko relvantne a doveryhodne su taketo testy, to je uplne ina debata.

      0 0
      • Darius  

        budou tam smrt-77, takze krivych kotoucu se nebojim…

        ze by se Avidu novy g3 az tak uplne nepovedl?

        0 0
    • tomfree  

      V porovnání s J7 se mi zdají stejné a páka se viklá taky stejně:-(

      0 0
    • Vegan  

      nemate nekdo srovnani nazivo R a CR

      rozhoduju se ktere vzit R maji super chod po prekonani mrtveho chodu jsou velmi velmi tvrde

      CR  mi na Sportlifu prisli trosilinku vice houbovite tak se ptam zda to nebyl jen zavzdusneny kus a nebo je to proste jiny projev chodu paky

      CR maji totiz vyhodu serizeni mrtveho chodu coz je vec kterou bych ocenil

      0 0
      • kali222  

        kolik je u verze R vaha-myslim,zda to nekdo prevazil a ne jen jeden udaj z netu, ktery kazdy prepisuje

        myslim jeden komplet trmen, hadice, paka kotouc:kdyztak jaky kotouc, jakej adapter…

        pokud je ten udaj 375g pro 160mm verzi predni brzdy s kotoucem a bez adapteru(cekaj PM vidlicu..), tak s ashima kotoucema z toho musi jit poskladat F+R 180mm+160mm do 750g a to by me zajimalo,vic nez jety marty,sice jsou ty elixiry hnsuny a navic avid:( (paka, ach ta paka),ale zase cena hmotnost a jeste novy(79liber)..... to by mozna stalo za to

        0 0
    • Vegan  

      Takze po nejake dobe jezdeni na kotoucich 205/185 muzu rici, ze Avid Elixir R jsou zatim nej brzdy co jsem jezdil vykonem se blizi Codam spise nez Juice *. Prehrivat se vubec neprehrivaji a ani se nepropada paka ci podobne jevy. Jedine co je nevyhoda, ze se opravdu dlouho zajizdi, ale to muze byt i neorginalnima kotoucema. Projev paky, kdyz jsou dobre odvzdusnene je takovy, ze mrtvy chod je lehky bez vyrazneho odporu pak se dotknou desticek a jsou tam cca 2mm –3mm pohybu pakou pri uplnem krecovitem brzdeni vic nez ty 3mm opravdu zmacknout nejdou. Za me tedy naprosta spokojenost a konecne po HFX9, Shimano XT, Hayes stroker trail ...... jsem nasel pro me idealni brzdy.

      0 0
    • TPK  

      Takže oživuji. Můžete prosím někdo srovnat modely 5, R a CR co do účinnosti? Platí, že CR je větší houba než 5 a R? Díky

      0 0
      • Ricci  

        Neviem porovnat s inymi Avidmi,ale moje Elixir CR su sakra ostre,hubovitost som si vobec nevsimol…

        0 0
        • XC-biker1  

          Přesně tak :)

          0 0
          • TPK  

            Díky, jen se ujišťuji. V předchozích příspěvcích se řešila větší houba u CR oproti R. Chci vyměnit Juicy 3 za něco lepšího. Pomůžu si? Jsou všechny modely Elixiru (5, R, CR) srovnatelné co do výkonu a dávkovatelnosti? Je rozdíl jen v možnosti nastavení?

            0 0
            • jIrI___  

              5 mají páku plechový výlisek, teoreticky by mohla být o něco míň tuhá než u ostatních verzí.

              0 0
              • TPK  

                ale píst je stejný, ne?

                0 0
              • XC-biker1  

                S tuhostí nevím, ale je fakt že ta páka je pěkně hnusná.

                Kamoš ma ted nové Elixir R, zatim jsem na nich nejel, ale po stisknutí chod páky podobný jako u CR. Jinak měl jsem možnost jet na Juicy 7 a ty mi přišly více houbovité než CR, možná to ale bylo špatným odvzdušněním. Ale jaký je rozdíl mezi Juicy 7 a Juicy 3 v chodu páky to fakt netuším.

                0 0
                • TPK  

                  Taky netuším jezdil jsem jen 3, ale konstrukce by měla být stejná. Liší se jen možností nastavení.

                  0 0
                  • XC-biker1  

                    No právě, to nastavovací kolečko asi udělá hodně. Elixir R a CR maj taky konstrukci stejnou, ale hodně lidí tu píše že maj rozdílný chod ;)

                    0 0
                    • kubad  

                      to kolečko zvětšuje mrtvý chod, takže si mužeš přední brzdu sladit s ezadní, ale nikdy to není lepší než u brzdy bez kolečka, už se to tu řešilo mockrát

                      0 0
                  • kubad  

                    3 je OEM tedy cenový ojeb čím se doopravdy liší od 5 ví bůh a lidi v avidu, ale fungují +/- stejně souhlas

                    0 0
                    • TPK  

                      Myslím, že se liší jen dělenou objímkou páky a snad uchycením hadice na třmenu ale jinak je úplně stejná. Ale opravdu nevím. Tatínek kupuje nový rám a budeme to strojit z jeho starého kola. S ohledem na to, že máme doma spoustu nadbytečných komponentů tak poskládáme dvě kola a to „staré“ půjde asi do světa. Jen brzdy nám chybí tak to řeším přes můj upgrade a Juicy 3 půjdou na staré kolo.

                      0 0
                    • Luk02  

                      popravdě oni se liší i J5 dodavané na různá kola, my jsme měli na krámě kola J5 s delenejma objímkama…a já si pak objednal J5 pro sebe a dělenou objímku jsem neměl + trochu jinej tvar páky…:-D

                      0 0
        • TPK  

          A jakou máte zkušenost s možností nastavení kroku? Využíváte ji? Krok u Juicy 3 mě příjde ideální, stejně tak vzdálenost páky od řidítek, a tak bych nějaké hejbátko navíc, které se může pokazit klidně oželel. Jinak se mi občas stane, že si kotouč někdy škrtne a pokud bych zkrátil krok = přiblížil desky ke kotouči tak by se to asi ještě zhoršilo. A nebo se při změně délky kroku desky nepřibližují?

          0 0
          • Marccoo  

            Vzdálenost deset je pořád stejná,akorát se dá štelovat chod páky.

            To bych bral taky brzdy,kde se dá štelovát vzdálenost desek od kotouče :)

            0 0
          • kubad  

            už to tu taky padlo, to kolečko nemá na vzdálenost destiček od kotouče žádný vliv, jen zvětší mrtvý chod páky

            0 0
            • TPK  

              Tak v tom začínám mít zmatek, možná to dělá to víno. Na páce CR a CR mag jsou dvě „kolečka“ jedním u čepu se nastavuje vzdálenost páky od řidítek. Nemá žádný vliv na délku mrtvého (ani živého) chodu páky. Prostě jen mechanicky oddaluje páku od řidítek. Pak je tu kolečko na „hadici“ kterým se nastavuje délka kroku páky. Tzn. vzdálenost kterou páka urazí od klidového stavu až po dotyk desek s kotoučem, je tak?

              0 0
              • XC-biker1  

                Jo přesně tak

                0 0
                • TPK  

                  Měl jsem za to, že točením kolečka na hadici se zmenšuje velikost nádržky s kapalinou tzn. zvětšuje se tlak v páce tzn. desky se přibližují ke kotouči tzn. zmenšuje se mrtvý krok tzn. desky dosednou na kotouč po zmáčknutí páky dřív resp. páka je při desednutí desek na kotouč dál od řidítek. Jak jinak by to fungovalo?

                  http://www.mtbs.cz/…Preview.html

                  0 0
                  • kubad  

                    možná je u Elixiru změna, ale pro Juice to neplatí :-)

                    0 0
              • Ricci  

                Zabudni na to,ze to kolecko na hadici nastavuje vzdialenost dosiek,aj ked tam je napisane „Pad in contact“,nastavi len monet,kedy zacne zaberat paka,tzv. mrtvy chod…

                0 0
                • TPK  

                  Dobrá, ale pokud nemá kolečko na hadici vliv na vzdálenost desek od kotouče, což mě podle popisu přišlo logické. Musí mít vliv na progresivitu brzd i když ta změna bude asi zanedbatelná. Takže si nastavím ideální polohu páky od řidítek pomoci kolečeka u čepu, pak naladím délku mrtvého chodu, přičemž se mi nezmění vzdálenost desek od kotouče a automaticky mě z toho výjde v jaké vzdálenosti páky od řidítek desky dosednou na kotouč. Tahle hodnota se předpokládám právě mění s délkou mrtvého kroku.

                  0 0
                  • Ricci  

                    No ked zvysim mrtvy bod,tak paka neskor zabera a mam pocit,ze paka ma pri brzdeni maksi chod,to je vsetko…

                    0 0
                    • TPK  

                      Díky, tak nějak mi z toho asi nejlíp vychází Elixír R. Exlixír 5 má plechovou páku a je uplně bez nastavení a jeho cena je prakticky stejná jak u R (o 500 levnější). A Elixír CR má navíc „jen“ mrtvý chod, který asi stejně nevyužiju, a je o 2300 dražší. Jediná nevýhoda R je pro mě barva :(

                      0 0
      • Oakey  

        Máme doma oboje a na pomačkání na místě maj podlě mě R kapku tužší chod s tvrdšim dorazem.

        Taky když desky dosednou a dál zabíráš silou za páku, tak s Rkama maj páky po dosedu menší dráhu, kterou ale v reálu nepoznáš, bo když dosednou desky, tak se to prostě zahryzne a brzdí. tudíž neni potřeba jako u předchozích LX tahat na krev za páky, aby to brzdilo…

        0 0
        • TPK  

          Super, konečně někdo se zkušeností s oběma pákama. Můžeš prosím porovnat délku mrtvého kroku u modelu R a u modelu CR když je nastavený na minimum? Díky

          0 0
          • Oakey  

            U R je kratší a krok páky tužší.

            Navíc teď když sem to oboje promačkávál, tak u CR jde cítit taková hranka, než začnou plně zabírat – ovšem při jízdě o tý hrance nevim…

            0 0
    • Nismooo  

      Vedel by nekdo porovnat Saint 08 brzdy proti tu spomenutym elixirom r, cr?

      0 0
    • N-Dorfin  

      bohuzel jsem byl nucen opustit CRka a ted mam na biku jen Rka .. oba typy brzd jsou hodne dobre .. ostre .. vem si, ze i brzdy sram XX jsou jen lehce prepracovane elixiry :) .. bez do tech CR, ta moznost nastaveni kroku paky je hodne dobra ..

      Jinak doporucuju ti k nim kotouc XTR misto od avidu .. od avidu je dobrej, ale s tim xtrkovym je to jeste ostrejsi :)

      0 0
      • TPK  

        Je otázka, jestli to nastavení stojí za 2500,– ale to bohužel neposoudím. Mám rád krátký krok, a pokud kolečko na hadici krok oproti verzi R prodlužuje, tak je pro mě zbytečné. Proč jsi přešel od CR k R?

        0 0
        • TPK  

          Na netu jsem si přečetl, že i u Elixiru 5 jde nastavit vzdálenost páky od řidítek. Jen se to nedělá pomoci kolečka u čepu, ale pomoci imbusu v těle páky. Je to tak? Pokud ano tak je vlastně jediný rozdíl páka. U R je kovaná a u 5 je to výlisek. Pozná to člověk (tuhost/tvar)?

          0 0
          • Marccoo  

            pleteš dvě věci do kopice.Vzdálenost páky od řídítek je jedna věc a mrtvý bod druhá.

            0 0
            • TPK  

              Myslím, že nepletu. Vzdálenost od řidítek je jasná. Dá se dle mě nastavit na všech typech Elixirujen jen na 5 se to dělá pomoci imbusu. A mrtvý chod je vzdálenost, kterou musí páka urazit z klidové polohy než desky dosednou na kotouč. Ta se dá ladit jen u CR nebo CR mag. Jediné co bych ještě potřeboval vědět je délka mrtvého kroku u 5 a R. Jestli je stejná jako minimální možná u CR a CR mag, tzn. že u těhle se krok kolečkem jen prodlužuje případně zmenšuje, ale není kratší než u 5 a R tak je to pro mě v pohodě a jdu do R-ka. Mám rád páku s krátkým krokem a nevidím důvod ho prodlužovat.

              0 0
              • Marccoo  

                Měl jsem AJ7 a můžu ti říct že to štelovátko je celkem na nic.

                0 0
          • jIrI___  

            Páka u R bude spíš odlitek než výkovek. Jinak já osobně bych šel klidně do R. Na XT mám taky různé nastavení všeho možného a sáhl jsem na ty štelovátka celkově snad jednou.

            0 0
        • N-Dorfin  

          potreboval jsem prodat bika (jako celek) abych si mohl koupit noveho .. CRka jsem mel na toho puvodniho bika dokupovane, ale musel jsem ho prodat i s nima .. no a kdyz jsem skladal novyho bika, tak na verzi R byla mnohem lepsi cena nez na CRka (myslim ze to bylo podobne jako tebou tech avizovanych 2500) .. za tu cenu to regulovaci kolecko nestalo :)

          P.S. Kratky chod je the best (:

          0 0
      • JDF  

        Vozim Elixir CR Carbon s XT kotouci (180mm/160mm SM-RT86), brzdi to fakt paradne. S problemem, ktery je zminen vyse (160mm vzadu) jsem se teda nesetkal. :)

        0 0
    • TPK  

      Snad ještě jeden dotaz na šťastné majitele Elixiru. Jak jsou dlouhé hadice? Bojím se že na Trance X velikost XL budu mít problém s délkou zadní. Potřebuju kolem 145–150cm

      0 0
      • roud  

        napiš prodejci…

        0 0
      • jIrI___  

        Na kupkolu mají psané 1400 mm a 850 mm.

        0 0
      • Oakey  

        přeměřeno na CR a 150 má zadní určitě

        0 0
      • kubad  

        Myslis ze vyrobci sou natolik debilni aby hadice nestacily na seriovy XL ram?

        0 0
        • TPK  

          Doufám, že ne. Ale třeba na kupkolo píšou u zadní 1400mm a to by mě nestačilo. Tak nevím.

          0 0
          • kubad  

            To asi bude neco sundaneho z kola jinak je 150cm standard proste to na XL musi stacit

            0 0
    • kafac  

      Nevozi nahodou nekdo tyhle brzdy v kombinaci s kotoucema CL Shimano XTR nebo XT?

      0 0
      • Ricci  

        Mam ich s XTR kotucmi,bez problemov,brzdi to paradne

        0 0
        • kafac  

          Jeste se zeptam jak je to s adapterama. Ja mam ve predu adapter PM/PM 180mm a vzadu ISO/PM 180mm pujdou ty Avidy na tyhle adaptery? Avid dela kotouce 185mm – kdyz z tech Avid adapteru oddelam ty kulovy podlozky tak jsou na 180mm kotouc?

          0 0
          • Ricci  

            Poctom podloziek si mozes krasne nastavovat vysku strmena,ja mam myslim pouzite Shimanacke adaptery…

            0 0
            • kafac  

              A kdyz mam adaptery Magura (stejny jak Shimano) tak tam ty trmeny prijdou uplne bez tech podlozek, nebo tam nejaky prijdou?

              0 0
              • Ricci  

                nemam predstavu,ved vyskusaj,pripadne si to zmeraj…

                0 0
                • kafac  

                  Ja ty brzdy nemam, jen premyslim o jejich koupi.

                  A ty tam podlozky mas nebo ne? Nebo ty mas 160mm kotouce?

                  0 0
                  • Ricci  

                    Ja mam momentalne vpredu aj vzadu 180mm XTR kotuce,vsade mam aj podlozky..

                    0 0
      • Smazaný účet  

        Jezdím oboje. Bez problémů, lepší než originál.

        Měj se.

        0 0
      • N-Dorfin  

        jezdim Rka s XTRkama :) .. lepsi nez puvodni .. ostrejsi nabeh … doporucuju

        0 0
    • jIrI___  

      Elixiry a 160 mm XT kotouč s unašečem si spolu moc nerozumí… Při otáčení mi zachytává tělo třmene o paprsky unašeče. Napadají mě 3 možnosti řešení – upilovat kousek třmene, upilovat unašeče nebo dát pod třmen podložku navíc. První dvě řešení mi připadají moc destruktivní a u podložky zase nebudou desky zabírat na celou plochu kotouče. Řešil už někdo tenhle problém?

      0 0
      • Ricci  

        Vyriesene pouzitim 180mm kotuca :-)

        0 0
        • jIrI___  

          Tož 180 mm kotouč dozadu kvůli tomu kupovat nebudu :)

          0 0
          • Ricci  

            Ale je to elegantne riesenie :-)

            Inak klasicky starsi XT kotuc tam problem myslim nema,len tie nove s unasacmi a XTR kotuce…

            0 0
      • iX.tlan  

        upiloval jsem kousek zobacku (dorazu desticky)na trmenu, kombinace Elixir-R a 160mm XTR kotouč vzadu funkcni – viz foto.

        0 0
        • Ricci  

          a mas po zaruke na brzdu :-)

          0 0
          • jIrI___  

            Právě kvůli tomu nechci nic pilovat. Takže asi hodím podložky pod třmen nebo vyměním kotouč za starý XT bez unašeče, ale to se mi moc nechce.

            0 0
            • Ricci  

              Neser sa a bachni tam 180mm, bude to aj lepsie brzdit :-)

              0 0
    • jIrI___  

      A ještě jedna otázka. Odvzdušňovací šrouba na Elixirech má závit M6? Klidně bych si to změřil, ale brzdy zrovna nemám u sebe a potřebuju nakoupit díly na zkrácení hadic a následné odvzdušnění.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Napis pak kde jsi dily kupoval prosim.

        0 0
        • jIrI___  

          Co jsem si zjišťoval, tak injekce dostanu od kamarádky sestřičky nebo koupím v lékárně, odvzdušňovací šroub v mototechně, konkr. tady by ho měli mít (snad trefím průměr šroubu, někdo tuším psal, že pro Juicy je to M6, Elixir asi bude mít stejný), na stejném místě koupím DOTku a pokud budou mít, tak i hadičky. Olivy v Hobby Sportu ve Veveří (mám to nejblíž kolejí). Nic víc potřeba nebude.

          0 0
          • kubad  

            Pochybuju ze v motechne koupis DOT 4.1 nebo 5.1

            :-(

            0 0
          • Smazaný účet  

            Na avidech je to M5 sroubek. DOTku koupit jak v mototechne, tak v kramu s motorkama. Jenom pocitej, ze nejmensi baleni bude tak 350 ml.

            Ten odvzusnovaci sroubek mne nenapadl, dycky jsem provrtaval obycejny. Hadicka v potrebach pro akvaristy, stejne jako skrtitka.

            0 0
          • kafac  

            hadicka pasuje k ostrikovacum na Škoda 120 (asi aji na jiny) metr za 8,–Kč

            0 0
            • jIrI___  

              Všechno už je sehnáno :). DOTku 5.1 měli v mototechně (Valvoline 250 ml za 80 Kč), hadička pasuje pneumatická Festo, stříkačky nakoupeny v lékarně (celkově za 4 Kč :-D ), škrtítka netřeba (zlomení hadice bude mít stejou funkci) a největší problém byl s odvzdušňovacím šroubem, v mototechně M5 ani M6 neměli, tak jsem si nechal na soustruhu provrtat M5 červík a teď ještě musím nějak pořešit těsnění. Vidím to na styl alá kontramatice.

              0 0
              • TPK  

                Kontramatka funguje dobře jen je před ní dobré dát gumový O kroužek.

                0 0
              • kafac  

                Na Magury (M6) jsem použil odvzdušňovací šroub do Audi 100

                maji ho v autokelly

                a jak tesneni jsem pouzil jakysi plochy 5×12mm snad na sedlo vodovodniho ventilu

                0 0
    • Bystrous  

      Zkusím se tu přiživit. Nějakou chvíly jezdím na Elixirech R SL a nejsem si úplně jistej jejich učinkem. Při brždění vydávaj takový divný bublání který se mi zdá jako by bylo slyšet od třemů po hadice. Neni to pískání ani normální zvuk brždění, teda aspoň shimana žádnej takovej zvuk nedělali. Stačí když vedu kolo a začnu přibržďovat a už se ten zvuk rozlejhá od obou brzd, připomíná bublání. U obou neni moc zřetelnej krok kdy se desky dotknou kotouče, je to takový pořát měkký, hlavně zadní teda. Mam rád když je brzda přesná a ostrá aby se dala snadno ovládat jednim prstem a toho sem se zatim nedočkal. Čekal jsem od nich trochu víc, je to normální nebo jsou zavzdušněný?

      0 0
      • jIrI___  

        Tipuju zavzdušnění, protože mně se Elixiry zadají být hodně ostré a páka má tvrdý doraz.

        0 0
    • Pa.T2  

      Myslíte si, že by tyto brzdy ubrzdili auto, kdyby se přivázalo nějakým způsobem auto za kolo?

      0 0
      • JakeF  

        Z 5km/h možná, jinak počítám, že při použití konvenčních velikostí kotoučů bys je během pár vteřin upek.

        0 0
        • Pa.T2  

          Asi jn. Ale bylo by to zajímavý:) Mohli by udělat nějakej takovej test, třebas na způsob jak Touareg rozpohyboval Boeing 747..

          0 0
      • jIrI___  

        Asi dobrý matroš :-))

        0 0
      • quak  

        dat to na všechny 4 kola a dvoustovky kotouče, tak pro (hodně ) klidný styl jízdy a (hodně) lehké auto by to možná šlo:-P

        0 0
      • Georrge  

        si to spočítej :) vem si že kinetická energie auta se přemění na teplo absorbované kotouči (za ideálních podmínek), něco absorbujou třmeny (pokud máš desky co dobře izolujou teplo tak moc ne) a něco náboj. Čím rychleji budeš brzdit tím víc se to přiblíží ideálním podmínkám (teplo jen do kotoučů, žádné ochlazování…), takže když vezmeš celkovou váhu 3× větší než je váha kotoučů (abys aspoň trochu započítal nějaké úniky tepla z kotouče) tak dostaneš jednoduchou kalorimetrickou rovnici. Teplo znáš, hmotnost kotoučů znáš, rychlost auta si určíš, základní teplota je 20 stupňů, měrnou tepelnou kapacitu železa najdeš na netu a výslednou teplotu spočítáš :) je to sice hodně zjednodušený výpočet a realita bude jiná (v reálu bude výsledná teplota nižší) ale pro hrubou představu to stačí. Když ti vyjde 600 stupňů, tak to ubrzdíš. Když 2000 tak už asi ne :)

        0 0
    • Trainman  

      Pánové, prosím, mám možnost mít za zhruba stejnou cenu Shimano Deore M595 a Elixiry R. O chodu pák a nástupu jsem si dohledal několik grafů. Co byste ale volili po zkušenostech z provozu, spolehlivosti, servisu atp.? Děkuji

      0 0
      • papla  

        Taky se rozhoduji meziDeore M595 a Elixiry R. A zajimalo by me jak kolegu jak je to s provozem, spolehlivosti, servisem? diky

        0 0
    • Trainman  

      Tak ještě prosba, neválí se někomu doma adaptér z Post Mount na IS 160mm Avid? Z jednoho oblíbeného, levného e-shopu mi ho neposlali (i když podle dohody měli) a nijak se nemaj to napravit. A zas mi přijde uhozené dělat objednávku za 170,– a dát další kilo za dopravu… Díky a mír s váma, kdyžtak prosím mail

      0 0
    • RUMcajs  

      Uvazuju o nakupu Avid Elixir CR na chainreaction­cycles.

      Protoze je to obchod v UK a tam je zvykem mit predni brzdu v pravo, tak me zajima nasledujici:

      1. Lze si vybrat na ktere strane chci paku predni brzdy mit bez predelavani

      hadic(identicka paka a trmeny)?

      1. Je soucasti baleni adapter na 185mm kotouc?
      0 0
      • M13  

        Páky i třmeny jsou identické.

        Nic ti nebrání v tom páku zamýšlenou jako pravou dát doleva bez předělávání hadiček.

        Když jsem brzdy kupoval z KK byl součástí IS i PM, ale to by mělo být uvedeno na stránkách odkud kupuješ.

        0 0
        • dieegoo  

          Akorát bude mít pak páky vzhůru nohama. Nevim, jestli se nějak liší vrch a spodek pák elixirů, u shiman by to vypadalo asi celkem divně :)

          0 0
          • deekay  

            Elixiry jsou prave univerzalni, paky jsou stejne, leva i prava :) Takze muze prehazovat dle libosti.

            0 0
    • Šlapka  

      Brzdy R jsem měl na Epicu s 29 kolama, můj názor je ten, že jsem jezdil lepší a levnější, hlavně mi přišly dost slaboučký. Tedy konkrétně, např Jucy 3 brzdily na stejném kole, stejným průměrem kotoučů a typem destiček určitě líp. No a pokud nahlédneme do testů, dobrý hodnocení mají třebas Deore, lepší než R, SLX atd ..

      0 0
      • mr.antik  

        jestli brzdily stejně nebo hůř než J3, tak byla někde chyba…

        0 0
        • RUMcajs  

          Asi je nekde chyba.

          Dle grafu znazornujiciho zpomaleni (vetsi cilo je lepsi)pri ruzne sile stisku paky (pull force) jsou Juicy 3.5 (respektive Juicy 3) slabsi nez Elixir.

          Testuji se 180mm kotoucema.

          Vsechny brzdy:

          http://cdn.mos.bikeradar.com/…y-800–75.gif

          Juicy 3.5

          http://www.bikeradar.com/…review-25307?…

          Elixir CR:

          http://www.bikeradar.com/…-cr-10–35358

          0 0
        • Šlapka  

          Možná v celkové váze kola, XL na 29kách, 100 kg, hlavně předek brzdil málo

          0 0
          • MlokCZ  

            To pak budeš mít ovšem těžké, protože opravdu znatelně lepší než Elixiry jsou jen o hodně dražší brzdy jako The One nebo Saint.

            0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. Elixiry jsou o třídu lepší než jakékoliv Juicy (jak J3, J5, tak J7).

          0 0
          • Atilla  

            Mám ELixir 5 a po hodně dlouhém zajíždění bych výkon označil jako skvělý. Hodně podobný Forlmulám ORO K24. Předtím jsem měl J7 a Elixír jsou min. o třídu víš.

            0 0
            • MlokCZ  

              To souhlasí (tím myslím i ty K24, ty jsem také dlouhodobě jezdil).

              Akorát jak střídám Elixiry R s The One a ty Elixiry mám navíc na 29tce, tak mi po prostřídání přijde, že ty Elixiry vůbec nebrzdí :-)

              Samozřejmě brzdí slušně, i když The One jsou pořád někde jinde a k tomu jak je mám na menších kolech to udělá už hodně velký rozdíl.

              Ta kola jsou znát ne zrovna málo, na manželky kole (26tka) Elixiry Rka brzdí lépe.

              0 0
              • Atilla  

                Taky bych řekl, že každá brzda má trochu jiný učinek, nebo hůř odmaštěné kotouče, desky atd. Kámoš ma Elixir R na 203mm kotoučích a mě to brzdí podstatně lépe na 180mm. Druhý má code R na 203 a stejně mu to tak nebrzdí. Já jsem fakt spokojený, ale jestli jsou The One tak super, tak je budu muset vyzkoušet.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud jsou brzdy ok, tak se kus od kusu mohou trošku lišit, ale ne moc. Když se liší moc, tak je to problém, který by se měl řešit.

                  Já jsem tu ty brzdy navíc ze začátku různě prohazoval, aby mi vyšly správně délky hadice a nemusel nechávat znovu zkracovat (jsem to přesně netrefil u těch jedněch, protože jsem je bral dříve než jsem měl rám).

                  Takže jsem měl i ty moje na 26tce. A oba ty páry brzdí ± stejně.

                  U The One jen ta super malá mezera mezi kotoučem a deskami (ještě menší než u Elixirů).

                  0 0
                  • Atilla  

                    Hadice mám ještě nezkrácené, do toho se budu poušťet až teď. Naštěstí jsem to neudělal hned a po pár dnech mi Monster dal vale.

                    0 0
    • M13  

      Máte někdo zkušenost s destičkami MRX nebo Alligator ?

      Případně s jakými máte nejlepší zkušenosti? Preferuji sintrované, a zaujaly mě právě ty výše vypsané, kevlarové a keramické.

      0 0
      • deekay  

        Dobre mi ted v elixir R funguji na predku „not pressed“ goldfreny.

        0 0
        • Pa.T2  

          Ty bych rád na CRka :) Kde jsi je sehnal na Elixíry?

          0 0
          • deekay  

            V BikeLive (www.bikelive.cz), ale osobne jsem kupoval, Eshop moc neudrzujou, tak si zkus zavolat.

            0 0
            • M13  

              Dík.

              Jak dlouho je vozíš, a na jak dlouho je ještě vidíš (třeba předek).

              Obejdu obchody po okolí a zeptám se na ně, kdyžtak napíšu Hnojoj nebo zavolám do BL.

              0 0
              • deekay  

                Maji zatim najeto malo, tak 400km, hlavne vsechno suchej bezbahnitej teren, takze znamky pouziti vicemene nejsou. Oproti origo elixirackym sintrum mi prijdou ze maji zastudena malinko pomalejsi nastup (coz se projevi fakt na prvni zabrzdeni kdy clovek predim delsi dobu nebrzdi), ale to hrave vyvazi jen co se kapanek zahrejou. Vadnou pozdeji a zatim se mi je nepovedlo „zesklovatet“ jako originaly. Prijdou mi ucinnosti takove homogennejsi.

                0 0
                • M13  

                  Tak to vypadá ideálně.

                  Teď jsem se koukal na jejich stránky a zjistil jsem že jsou z Holic – 20 km od Pardubic, tak jim zavolám a pokud to bude možné dojedu k nim osobně.

                  0 0
      • Pa.T2  

        Ty MRX tam teď mám. Dal mi je tam servisák, ptz nic jinýho na elixíry neměl. Jezdím je od jara, takže zezačátku celkem bláto, mokro.. Zajížděly se dost dlouho, brzdnej účinek jakš takš (GoldFreny nebo tak jsem tam ještě neměl – ty tam půjdou teď, tak nemůžu porovnat). Mám na nich cca 1.300 km, a jsou na tom dost špatně, ale snad 500km ještě vydrží. Jezdím teď totiž dost kopce..

        0 0
    • LukiS6  

      Ahoj potřeboval bych na Elixirech R nastavit jiný úhel hadičky vůči třmenu.Chápu dobře že musím povolit ten šroub naproti koncovky hadičky co je na třmenu?Zavzdušním tím okruh nebo ne? Díky

      0 0
      • kyl  

        Povolil jsem tu matičku jen lehce aby s hadičkou šlo pootočit a nezavzdušnilo se nic.

        0 0
    • pavelr  

      Čeká mne první odvzdušňování. Je potřeba při odvzdušňování Elixirů R natočit brzdovou páčku do nějaké zvláštní polohy? Kdy měnit destičky, je předepsaná nějaká min. tloušťka? Díky.

      0 0
      • Smazaný účet  
        1. je
        2. az na kov:)

        ;)

        0 0
        • pavelr  

          Díky, přidávám doplňkovu otázku: Do jaké polohy je potřeba natočit brzdovou páčku? :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            vodorovne az trochu nahoru…zhruba tak, aby odvzdusnovaci sroubek byl na vrcholu(az ho vysroubujes, tak mozna i blaha)…

            0 0
        • roud  

          když je sjedeš až na kov hrozí poškození kotouče :O(

          0 0
          • pavelr  

            Tak to je mi jasný. Mám připravený na výměnu a2z. Tam by měla být tekutina, která obarví kotouč. Ale nevím, jak je to u originálů.

            0 0
          • Smazaný účet  

            cece..to musis trefit;) Proste brzdim, brzdim…a ted uz ne, uz neni oblozeni;)

            0 0
    • jirkas  

      Ahoj,OŽIVUJI!

      Mám ELIXIRY a adapter PM/PM na 180 ASHIMA. Nikdy předtím jsem s adapterama nedělal, tak se radši zeptám. Patří mezi třmen a adapter nějaké podložky? Na strankách ashimy (http://www.ashima.com.tw/…s01_02.html) tam žádné podložky nemají, ale když je tam nedám, tak se mi třmen a adapter o sebe opírají a nesedí to, viz. fotka. Když tam podložky dám, tak zase nevychází délka šroubů-na uchycení do vidlice zbývají cca 4 stoupání závitu, což mi přijde hodně málo.

      Můžou se vůbec elixiry kombinovat s jinými, než avid adaptery?

      Díky za rady…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Kombinovat adaptery muzes, ale podlozky tam urcite patri..ty trmeny jsou s nima navrhovane..

        Koupit delsi srouby prece neni problem…;)

        0 0
        • jirkas  

          tak jasné, delší šroub mě napadl taky, ale proč potom k tomu adaptéru dávaj nepoužitelný šrouby??? To mi hlava nebere.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mi vzdycky prisly srouby s brzdama…a ty druhe srouby u adapteru jsou na prichyceni k ramu.

            Jsem socka a kupuju adaptery bez sroubu:DD

            0 0
            • jirkas  

              To byl adapter přední brzdy :-)

              Vyřešeno, hurá, už to drží i brzdí!

              0 0
          • StuntJ  

            Protože jsi koupil adaptér, kde výrobce nepočítal s použitím Avid brzd, proto ty nejasnosti. Kdyby jsi koupil přímo adaptér od Avidu, tak máš jak dlouhé šrouby, tak i podložky :

            http://www.kupkolo.cz/…post_z90761/

            0 0
      • BigKarel2  

        Tenhle adaptér sem šteloval kámošovi na XT kotouči a Elixirech 5 musel sem ho vypodložkovat (destičky ale na kotouč dosedají přesně jak mají) a pak to pasuje, sice je tam jen malinká mezera ale jde to…

        0 0
    • stan112  

      Oživuju a mám dotaz: zkoušel někdo na elixirech CR rozdělávat nastavovaní mrtvýho chodu páky? Koupil sem jetý brzdy a na jedné páce chybí plastovej prstýnek s aretací toho červenýho otáčecího mezikusu. Viz fotka. Výrobce a dovozce říkají, že je to neservisovatelný a neopravitelný a je potřeba měnit celou páku. Ale třeba českej kutil ještě nevymřel a já nebudu muset brzdy vracet. Jinak jsou vpoho.

      0 0
      • McBlacky  

        ten červenej kus by měl jít vytočit úplně ven (olej musíš mít vypuštěný předtím). Nevím jaký to má přesně tvar ta aretace, ale bud by to mělo jít vyrobit podle druhé brzdy. nebo to jen utěsnit a spojit napevno – na nižších brzdách to štelování není vůbec.

        jak moc to co píšu je reálné ale z praxe ověřené nemám

        0 0
    • Smazaný účet  

      Lama dotaz: můžu upravit úhel hadičky vycházející z třmene, aniž by to prochcalo? Nebo do toho radši nejebat?

      0 0
      • Smazaný účet  

        vpohode…z jedny strany chytnes matku tusim osmickou klicem(mozna desitka), druhou rukou chytnes kolikno…s citem povolujes a kdyz se zacne hybat, jenom to dotocis. Predtim hod paku do servisni polohy. Je tam gumove tesneni, ktere to dovoli. Provadel jsem tohle asi 4× bez sebemensiho problemu.

        0 0
      • jIrI___  

        Jak píše lukas aka mitro. Když to povolíš s citem, tak ani nezavzdušníš brzdu. Taky jsem to párkrát šteloval.

        0 0
    • pavelr  

      U Elixiru R jsem strhnul šestihran u šroubku, který zajišťuje destičky. Pojistnou podložku na šroubek jsem ztratil už vloni. Nechají se tyhle dvě věci někde koupit (na netu)? Díky.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Kup si origo desky…

        0 0
      • McBlacky  

        pojistná podložka je k ničemu-nevozím

        jestli jsi to strhnul v třmenu tak jedině závlačka

        jestli na šroubu tak ten je součást origo desek

        0 0
    • Andrew I.  

      Ahoj, oživím toto téma ať nezakládám nové:-)

      Řeším nové destičky pro Avid Elixir R a chci se zeptat jakého výrobce by jste mi doporučily? Mám radši ostřejší brzdy, takže desky sintrované… zatím mám vybrané originál Avid Metal Sintered, ale nevím jestli nebudou lepší třeba Goldfreny, Cool stop, Superstar atd… neměl jsem možnost vyzkoušet (teď jsou na brzdách nejspíš originál Avid), tak pokud by mohl někdo poradit budu rád.

      Dík za tipy.

      0 0
    • looniarga  

      Ahoj nazdar čau,

      Potřebuju nutné radu. Mám na kole avid elixír cr a mám problém:

      1. zadni brzda mi pribrzduje kolo. Zdá se mi, že pístky se vysouvají asymetricky, tedy vnitřní se vytlačí vic než vnější a po obdržení se ten vnitřní nevrati zpet. To má za nasledek že mě to brzdí a to dost. Uz jsem je měl ndkolikrat rozdělané, vycistil, dál nové pístky a těsnění, naplnil odvzdusnil, jak jsem jen umel. Nemáte někdo radu co s tím? Muze to být tím, že je v systému stejně trochu vzduchu a ten to pak dělá? Nebo co? Dík předem

      2)přední brzdu neumím dostat do stavu (asi odvzdusnil), že by kotouč kousla. Prostě nebrzdi ostře při porovnání s xt. Mám 29" na tom šifrované destičky goldfren a vážím 100kg :-) kotouče 180mm. máj tyhle brzdy potenciál na 29" a mých 100kg mě tzv hodit přes řídítka? Dík za každou radu.

      0 0
      • orm  

        Rada se ti asi nebude libit, ale stejne nebudu jediny kdo ti to doporuci :-). Brzdy vyhod a kup si shimana.

        Kdyz brzdi, tak brzi dobre. Mam jedny doma na xc kole, nastesti zatim bez problemu, tak jsem se jeste neridil svou radou, mam 110kg, vepredu 180mm a vzadu 160mm kotouc a nemam problem s nedostatecnou brzdnou silou, ani s prehrivanim.

        0 0
        • looniarga  

          To Říkáte všichni :-) ale aby někdo pomoh, to ne :-) nic, du si vzít nářadí a do to rozebrat po 10te

          0 0
    • McBlacky  

      kdyby nekdo měl nefunkční elixir R nebo CR pravou brzdu tak sháním jen samotnou páčku. Ideálně carbonovou, beru ale i hlínu.

      0 0
      • orm  

        To je dost nedostatkove zbozi, znam to z vlastni zkusenosti :-). Zlomil jsem karbonovu a nova ofiko stala vice nez kdyz jsem koupil cele brzdy s karbonovyma pakama na bazaru.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.