• Luky11

    Ahoj

    Během dnešní vyjíždky se mi stalo něco co se mi za dobu co brzdy mám (něco přes rok) ještě nestalo. V polovině vyjíždky (po 25 km jizdy) jsem vystoupal na kopec a nahoře jsem zjistil že páka přední brzdy po stlačení jde až k řídítkum, zkusil jsem dát páku do servisní polohy a potom opět stlačit a bylo to nepatrně lepší, přišlo mi to ještě o to víc divnější neboť ani u třmenu a ani u brzdové páky neunikala brzdová kapalina, OK řekl jsem si hodim to do servisu odvzdušnit, ovšem po sjetí z kopce najednou bylo všechno jako předtim, poloha páky byla normální vše brzdilo naplno. Za víc jak rok užívání a najetých cca 4 000 km se mi tohle ještě nestalo. Jsem nějakej speciální případ nebo se to už někomu stalo? Případně co s tim když by se to stalo znova.

    Díky za rady

    0 0
    • Vilém  

      To je proste Avid:)

      Je potreba to poradne odvzdusnit.

      0 0
    • Ruprt2  

      Je to normální.

      Máš to zavzdušněné.

      Nějaký vzduch pobere expanzka, ovšem když se dostane kolo do blbé polohy, tak se může stát to co popisuješ.

      Zapumpováním na páce nebo opačně blbou polohou to zase může pobrat expanzka a zdá se být vše ok.

      Jenom bych dodal, že po odvzdušnění v servisu to může být ještě horší. Protože ono je odvzdušnit a odvzdušnit.

      To je prostě Avid.

      0 0
    • MirosPikos  

      Mě se tohle stalo minulý týden… vyjel jsem na kole a zjistil, že mi jde zadní taky až k řidítkům. Tak jsem to prohlídl, jestli někde neuchcala DOTka a nikde nic. Tak jsem si udělal po obědě chvíli a protlačil novou DOTku a starou vylil, odvzdušnil, promazal a rozhejbal pístky. A mám zase na rok vystaráno. Už mi to docela jde. Podařilo se mi to napoprvé.

      0 0
    • Luky11  

      Teď naopak u zadní roztáhnu pístky od sebe nasadim kolo rozjedu se zmačknu brzdu a kolo zůstane zabržďěný

      0 0
    • HonzaC  

      Zdar, využiji vlákno..můžu prosím s dotazem k starším eRkám? Kupoval jsem teď nové destičky a při výměně jsem zjistil, že se mi mezi ně nedostane kotouč. Tak jsem se snažil roztáhnout pístky a bohužel, když mám jeden zamáčklý relativně na maxium, tak při tlaku na druhý ten první trochu vyleze, nejsem tedy schopen udělat potřebnou mezeru mezi nimi. Brzdy byly před měsícem na kompletním odvzdušnění a výměně oleje (ale se starými sjetými deskami). Napadlo mě (nevím, zda to není kravina ovšem), jestli by nešlo na páce něco povolit (případně co :-)) a tím docílit trochu uniku kapaliny a větší mezery. Vím že by se měly pístky přizpůsobit, ale neděje se tak. Jezdím tedy s jednou starou destičkou a kotouč i tak drhne a je to znát. Díky za info.

      0 0
      • jIrI___  

        Lehce povol odvzdušňovací šroub na páce (je to ten malý ve „výrustku“ uprostřed těla páky http://www.bikebazar.cz/…00002245.jpg ), odcvakni páku do servisní polohy, odtlač od sebe destičky, zkontroluj jestli ti přes ten odvzdušňovací šroub vytekla nějaká kapka brzdovky a nakonec ho dotáhni.

        0 0
    • honzour  

      Ha, dnes víceméně to samý co zakladateli vlákna. Přijedu domů, opřu bike … po chvíli ho vezmu a zadní kolo zabržděný. Chvíli jsem mačkal brzdovou páku a dobrý. Teda dobrý, měkčí než předtím i když nejde k řiditkům. Takže odvzdušnit ? Brzdy výše uvedené :-).

      0 0
      • honzour  

        Ještě dotaz, bez odvzdušňovací sady to asi neudělám, že ? Díky

        0 0
        • jIrI___  

          U Avidu bez odvzdušňovací sady neuděláš nic :)

          0 0
          • honzour  

            No zatím jde páka o něco málo dál než druhá, tak s tím budu jezdit a třeba to zmáknu do konce sezóny. Po sezóně půjde na servis Lefty, tak bych to dal s tím.

            0 0
    • paveljizerky  

      včera se mi stalo to samý, a to v půlce singltreku. Vyjížděl jsem s lehce měkčí páčkou, asi už tam trochu vzduchu bylo, ale přestalo to brzdit naprosto bez varování na stezce mezi stromy… Jen se štěstím to neskončilo úrazem, musel jsem stromu nastavit ruku a nějak to rozdejchat. Elixiry Rka jsou neskutečný sra*ky a už to zaboha nechci vidět, dneska jsem objednal XTéčka. Vtipný je, že na začátku vyjížďky jsem někde utrousil, že mě ty Avidy se*ou, protože se zas zavzdušnily, a okolostojící bandička se zasmála a všichni mi potvrdili, že to jsou prostě Avidy a ty nebrat. No a za 30 km dál jsem dojel.. Zavzdušnily se mi podobně už jednou loni, ale to se projevilo jenom změknutím a brzdilo to, takováhle vražda mě překvapila. Tak všichni co máte Elixiry Rka – pozor!!

      Jezdím Treka 8500, byly tam už z výroby

      0 0
    • Petr78  

      Mě by jenom zajímalo, jak se můžou dobře odvzdušněný brzdy samy od sebe zavzdušnit…

      Mám Elixiry 5 nový model. Zkracoval jsem hadičky a odvzdušňoval. Povedlo se mi to na podruhé a asi dobře, protože celou sezónu nebyl nejmenší problém.

      Ono odvzdušnit správně Elixiry asi moc lidí neumí, jak tak pozoruju.

      Neříkám, že to je snadný, ale jde to.

      0 0
      • jonti  

        Když je sjedeš v blátě úplně na desky, někdy i na písty, tak se to stává běžně? Zničím často i písty a jejich těsnění.

        V běžných podmínkách po kvalitním odvzdušnění jsou často funkční několik let bez problémů, když máš štěstí.

        0 0
        • Kosta  

          Sjet desky až na písty? :)

          0 0
          • Freeman36  

            Asi slušnej oddíl a nebo ekšpert? :)

            0 0
            • šlapatko  

              Tak asi nepojede jen tak se projet. Jde o závody a umístění.

              Pár takových brzd jsem viděl. Vyměníš pístky cca 250kč, odvzdušníš, dáš nové desky a brdza fičí dále.

              0 0
          • jonti  

            Neni to bezne, ale jednou za nekolik let se to stane.

            V prispevku jsem spis chtel poukazat na to, ze u vydrze brzd jde o podminky kde jsou provozovane a vetsinou jsou problemy dusledekm poskozeni a zadedbane udrzby. Navic u Avidu je to s odvzdusnenim trochu slozitejsi.

            0 0
    • honzour  

      Dovolím si přiživit se na vlákně o Avid Elixir R … jaké mi k těmto brzdám doporučíte kotouče prosím ? Vzhledem k tomu, že mi stávající kotouče (viz obrázek) zřejmě způsobují vibrace při přibržďování, respektive to vypadá, jako když destičky přepočítávají drážky na kotouči, tak uvažuji o koupi nových. Cena za jeden kotouč, dejme tomu cca 600 Kč … klidně si připlatím. Díky všem

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.