• tigermoth

    Nazdar dámy a páni. Tak nějak se konečně začalo posunovat to moje ježdění a Epicon přestává stíhat. Než ho zmordovat, chci pořídit novou vidlu. Byl jsem už skoro rozhodnutý pro Aurona s RC2 patronou, s tím že si ho snížím, ale teď mu začal konkurovat Aion který stojí bratru o cca 2 litry míň a nemá štelování pomalé komprese a má vnitřní nohy z jiné slitny hliníku a nemá dutou korunku.

    Nejezdím kdovíjaký masakr, ale skočím si rád a taky vážím 90 kilo.

    Otázka zní: stojí ty ušetřené prachy za to? Jakékoli zkušenosti jsou samozřejmě vítané.

    Anketa: Do čeho má tigermoth nainvestovat?

    13x
    87%
    2x
    13%
    0 0
    • tigermoth  

      Nikdo žádné zkušenosti? Co si myslíte o šestkové slitině vnitřních noh oproti 7050 u Auronu?

      0 0
      • lazza  

        No já mám Aiona, ale s Auronem ho srovnat nedokážu.

        Aion je na velký rány při sjezdu citlivej, žehlí je dobře a využívá celej zdvih. Takže na malý skoky – opravdu malý skoky, kterých jsem schopnej, je v pohodě. Nicméně na jemný drncání po lese to bylo peklo: ruce z něj bolely neskutečně. Prohnal sem ho proto „tuningem“ a změna je dost radikální, začal skvěle tlumit i drobný vibrace, viz. vlákno o commencalu.

        Při záběru/ve stoji skoro nehoupe, prostě se trochu zanoří a drží. Epicon bez locku byl proti tomu strašná houpačka.

        0 0
        • tigermoth  

          Předělávka na olej a vyhození té houby bude to první co udělám s jakoukoli vidlí:)

          Jak je na tom povrchovka, myslím odolnost na drbance? Trošku mě straší, že šestkové slitiny jsou obecně měkčí a případný šutr by se mohl do šavle zahryznout hlouběji než u 7050.

          0 0
          • Atilla  

            Čéče do duroluxu se mi šutr zarazil dostatečně hluboko i tak.

            Když není olej na pístku a v nohách tak chodí všechno bídně. Co se týče té gumy, mám tam už tokeny, jezdil jsem 3ks, pak sem jeden odebral a je to sakra rozdíl v progresivitě, takže asi zase nahodím 3. Takže bych du gumu třeba jen pokrátil na půlku, hlavně dle stylu jízdy.

            0 0
            • tigermoth  

              To jsem si říkal taky, vysoustružit si tokeny. Lepší jak uřezávat nějakou houbu.

              Zatím teda mírně vede Aion.

              0 0
          • lazza  

            Zase srovnávám jen s Epiconem (2014): toho sem za rok používání ani neškrt, Aion měl po už měsíci používání dva malý škrábance. Může to být samozřejmě způsobeno jinými okolnostmi než kvalitou matroše, ale na Epiconu jsem padal podstatně víc. Tak nevím.

            0 0
            • Atilla  

              Tohle bych vůbec neřešil, když spadneš smolně, tak odřeš všechno, nebo naopak budeš mít kliku a nic se nestane.

              0 0
            • abel  

              to bude spíš náhoda – taky jsem měl epicona 2014 na 150mm a po roce vypadal jak novej, par minitukanečků na vnějších nohách a to jsem se s ním párkrát solidně vyválel.

              pro zakladatele: aion nemá rychlou kompresi, pomalou má, auron má obě. ještě má aion náký deko navíc.

              vybíral jsem stejně a z tuningtestu jsem dostal doporučení auron kvůli materiálu. rychlou kompresi mám trvale otevřenou, tam výhodu nepocituju.

              0 0
    • Pedro404  

      Aion spíš nemá štelování rychlý komprese, ne? Už ta samotná by mi za ty dva litry navíc stála.

      0 0
      • tigermoth  

        Jo, splet jsem se:)

        0 0
      • Atilla  

        Tak spousta lidí jí vozí úplně povolenou. Pro neskokana to asi není tak důležité.

        0 0
        • wilda81  

          +1

          0 0
        • abel  

          takže to nedělám špatně, když mám HS otevřenou? nejsem letec, jezdím spíš kameny, kořeny, sem tam drop kolem půl metru…

          auron je moje první s HS, LS kompresi si nastavit dovedu.

          0 0
          • Atilla  

            Myslím si, že k tomu si musí dojít každý sám co a jak mu vyhovuje. Osobně jsem vždy vozil radši trošku měkčí pružinu/menší tlak a víc HSC a většinou poměrně málo LSC. Teď jsem třeba vyndal tlumení z vidle a HSC opravdu hodně podrží před chodem na doraz. Spousta lidí má i tak problém využít celý rozsah vidlice i bez HSC, takže těm je HSC trochu k ničemu i když podle mě smysl má velký. Záleží na stylu jízdy, na tlumiči, progresivitě a terénu.

            0 0
        • Pedro404  

          Rychlou? Já sem neskokan a právě mi nejvíc pomáhá jí zavřít na roletách a v bordelu obecně (Boxxer WC).

          0 0
          • wilda81  

            Co je vedlejším projevem zavřené HSC? ;)

            0 0
            • Pedro404  

              ?

              0 0
              • wilda81  

                Přitáhnutím komprese se ti většinou zhorší odtrh a citlivost na drobné nerovnosti. Člověk, co jezdí max po pěšinkách a kořenech v lese, pak skončí prostě u otevřené.

                0 0
                • Pedro404  

                  Podle mě si teď popsal LSC? Když zavřu HSC a LSC necham otevřenou, tak je vidle na malejch nerovnostech stejně citlivá a ve většim bordelu v rychlosti, kde by jinak lítala jak splašená a bylo to nepříjemný, se chová stabilnějc.

                  0 0
                  • wilda81  

                    SR je pěkný příklad toho co udělá HSC s citlivostí na drobné nerovnosti (kořeny, volné kameny). Každé cvaknutí je dost poznat (použitelných je jen prvních pár). Schválně si ji někdy ve svém okolí půjč a projeď si kořenový nebo kamenitý úsek s plně otevřenou a pak zavřenou HSC. Sám uvidíš, že stejně citlivá nebude ;)

                    0 0
                  • Atilla  

                    Záleží jak moc zavřeš HSC, když jí přitáhneš hodně začne ti zasahovat LSC a vidle je tupější v celém zdvihu. Ještě jsem nejel na vidli kde by se HSC s LSC neovlivňovali. Samo že tam kde dostáváš velké rychlé rázy, třeba na velkých šutrech v rychlosti ti HSC kolo zklidní, protože na tom rychlém nárazu nepustí kolo tak moc hluboko, tudíž se tolik netopíš ve zdvihu a víc ti ho zbývá na další překážku. Ale třeba na tom duroluxu R2C2 bych řekl, že začíná HSC ovlivňovat LSC kolem 3 kliku z 5. jinak funguje jen při rychlém nárazu kde zbrzdí vidlici. Na malých roletách by měla spíš fungovat LSC která nedovolí vidli aby se propadala na malých nerovnostech a tím i když je vidle tužší, tak je pohodlnější. Ale Mlok mi to třeba vyvrátí:)

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Hele na Boxxeru mam HSC právě zavřenou úplně na maximum:) Testovánim sem došel k tomu, že to je pro mě nejpříjemnější, a ztrátu citlivosti necítim (což neznamená že tam neni). Přivírat jakkoli LSC pro mě nemá smysl, protože už tak mám problém využít celej zdvih vidle při rozumnym sagu.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Tak ta LSC ti nejvíc ovlivňuje pohyb vidlice vyvolaný tvojí vahou, při brzdění, šlapání pumpování prostě všechno co nejsou zase tak rychlé nárazy. Sice bude znát po celém zdvihu, ale dorazu nezabrání(pokud to není lock:), protože ten olej přes ni proteče pokaždé.

                        Jak jsem psal, taky vozím na vidlici spíš přitaženou HSC a málo LSC. LSC jsem používal hlavně na hladké trati jako je superflow, Rokytnice, abych se zbytečné nepropadal v zatáčkách a na odrazech.

                        Hlavně záleží na vidlici a jak je uvnitř nastavena a samozřejmě na progresivitě

                        0 0
                        • Pedro404  

                          Teoreticky dorazu sice nezabrání, ale protože ten olej přes přivřenou LSC protejká pomalejc, tak v reálu se na něj nedostanu.

                          Schválně bych s tim zkusil eště polaborovat, ale strhnul se mi imbus, kterej otáčí LSC šroubkem uvnitř Mission Controlu, takže jí mam teď nastavovací jenom interně:(

                          0 0
                    • tigermoth  

                      No, jezdím většinou dost drncavé stezky. Skáču, to jo, ale většinou právě drncám kořeny a volné šutry. Takže teoreticky HSC není pro tohle ježdění životně důležitá?

                      0 0
                      • Atilla  

                        Tak HSC v té vidlici asi bude záleží však jak je nastavená interně. Ve výsledku může být přitaženější, než na vidli kde jde HSC ovládat a bude plně otevřená.

                        Ta HSC bude fungovat i když to napálíš do šutru, nebo rychle sjedeš ze skalky, pak záleží jak moc bude/nebude zabírat dle nastavení.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        O vikendu jsem dovadel po beskydech na pisecku…postupne jsem testoval a nastavoval od stavu uplne povolene LSC a HSC…to jsem mel pocit v rukach takovy nijaky…pak jsem pridal trochu LSC aby se mi vidlte tolik neborila pri slapani a nakonec jeste trochu utahl HSC…nakonec jsme se podival, ze i pres sutry (zadne skoky) vyuzivam tak 150mm zdvohu ze 180 a asi mi to i staci…V dalsim kole to mozna zkusim zvova, ale napred trochu posteluju tlak a mozna trochu povolim odskok…

                        0 0
    • Radus  

      Za mě Auron RC2 nastavení obou kompresí super věc pokud to tedy dokážeš nastavovat na aktuální podmínky to je základ

      0 0
    • tigermoth  

      Chlapi lámete mě na Aurona:) Jak se drží ta černá povrchovka? Nešoupe se vám?

      0 0
    • tigermoth  

      Jak moc se dá snížit auron? Ve specifikacích je rozmezí 160 – 150 pomocí spaceru. Teoreticky nic neprání tomu dát druhý spacer a sundat to na 140 mm, ne? Tím bych zmírnil změnu geometrie při použití 27.5" vidle na 26" kole. Teď tam je 150 mm vidle.

      0 0
    • tigermoth  

      Malé resumé, třeba to někomu jako já pomůže s rozhodováním:

      Tak nakonec jsem pořídil Aurona a po Kopřivné a včerejším výletu na místní traily zatím nelituju ani kouny.

      Do každé nohy jsem dal 15 ml oleje, molitány a snížil jsem zdvih na 140 mm. Ze vzduchové komory jsem vyhodil oba tokeny, v bikeparku jsem využíval skoro celý zdvih ale na doraz nešel, takže to tak zatím asi nechám. Negativky se zdají být tak akorát tvrdé, to nechám určitě. Ovládání kompresí super, žádný houpací kůň se nekoná a „zatloukání“ do zdvihu taky, ale v tomhle směru pořád mám co zkoumat. Vidle je tak akorát prostorná pro 26 kola s pořádnýma pláštěma a bahnem a vleze se mi tam i blatníček až si ho vyrobím.

      Nevýhoda je, že když mi to teď vpředu tak pěkně žehlí tak o to víc cítím pevný zadek, až mi to není příjené. A co včil?:)

      0 0
      • vojtechposmourny  

        Máš dvě možnosti. Buď Aurona vrátíš, nebo si k němu koupíš rám s tlumičem :-)

        0 0
      • lazza  

        Co jsou molitány – kam s nima?

        0 0
        • tigermoth  

          Tož ty kroužky pod stírákama, natáhnou olej a promazávají šavle z vrchu, hezky rovnoměrně. Vyrábím je z normálně z houby na nádobí.V originálu tam byly takové divné filcáky, jak u epicona nebo raidona.

          0 0
          • lazza  

            Jo tyhle – napustil jsem je FOXem a nechal je zatím tam. Tyhle houbičky mi připadají moc pórovatý, používáš nějaký jiný?

            0 0
            • tigermoth  

              Jo, takové nějaké. Ono to natáhne docela dobře a pak se ta houba změní i na omak, mám to i v obou epiconech a funguje to dobře.

              0 0
      • mr.antik  

        jedině koupit fulla nebo přitáhnout komprese. Taky tenhle projev na pevňáku nemám rád, to radši tupu vidli :-)

        0 0
    • tigermoth  

      Zkušenosti s předělávkou na olej po 3/4 roku – tlumák netahá olej dovnitř ani v originálním stavu bez 2. stíráku, který byl nutný u epiconu.

      0 0
    • Fran-tic  

      Jak je na tom srovnání RS Sektor Silver 140mm tapered s osou vs AION RC CTS? Vyplatí se to vyměnit?

      0 0
    • kali222  

      neznate -prosim, rozmer osa/korunka u aionu650b s pevnou osou? idealne 160mm. nemuzu najit. respektive mam hodnotu z geometrie kola, kde je osazena tato vidlice a zda se mi to jako chybny udaj. 160mm a 539mm.

      0 0
      • sYs  

        Ahoj, mám Auron 650b 160mm a vychází mí to 545mm (osa – korunka).

        0 0
    • Ice601  

      Zdar, nechci zakládat nové téma, tuším že se to tady už asi řešilo ale myslím že na trochu jiné vidlici, mám Aurona z TT, a nějak se mi z něj začlo ozývat cvakání… Je pro to nějaké řešení? Třeba málo oleje? nebo zemřel… Je to celkem dost hlasité… Předem díky za info…

      0 0
      • Bafoon  

        a proč se nezeptáš rovnou u Milana?

        0 0
        • Ice601  

          Tak chtěl jsem se nejdřív zeptat zde… Ok… Asi teda napíšu na TT…

          0 0
      • onuce  

        Cvaká to šíleně, podle TT je to normální.

        0 0
        • Ice601  

          Když já mám pocit, že to nedělalo od začátku… Chjo

          0 0
          • onuce  

            Přesně tak. Postupně se to objevuje, až k trvalému jevu.

            0 0
            • h.mad  

              Se mi nezdá jako normální věc. Mám Aurona od léta a nic v něm necvaká, občas se ozve negativní pružina, ale není to cvakavej zvuk.

              0 0
              • abel  

                mám Aurona RC2 TT 27,5" ročník 2015, najeto přes 4000km a nedělá žádnej zvuk (občas jakoby čvachtne, ale to mám dojem dělal s přitaženou kompresí, momentálně ne)

                0 0
              • coltcha  

                Auron z TT, 1 sezóna cca 2000km, kromě charakteristického „funění“ při větším zasunutí, který mě teda docela sere, žádné cvakání taky neregistruju

                0 0
      • MlokCZ  

        Už jsem to psal ve vedlejším vláknu pro onuci.

        https://www.bike-forum.cz/…stne-za-kolo#…

        Tedy záleží jak moc to cvaká. Mírné cvakání je vlastnost, přehnaně velké je zavzdušněný tlumič. A i to mírné cvakání (které je ještě ok) se postupně trošku zvyšuje a je vždy nejmenší těsně po servisu.

        Jestli je to ok nebo ne se na dálku radit nedá…

        0 0
        • Ice601  

          Jo díky, už jsem si to přečetl a kontaktoval Milana, psal že to není normální a že to mám poslat na servis, Chjo… Takhle z kraje sezóny bez kola…

          0 0
          • onuce  

            Také jsem tam volal a mně řekl, že to je normální.

            0 0
            • MlokCZ  

              To záleží jak jsi mu to popsal. Ono se těžko po telefonu posuzuje, zda je to normální nebo ne, když nějaké cvakání je vlastnost.

              To jestli tvoje vidlice cvaká v normě nebo už je skutečně zavzdušněný tlumič nikdo nemůže na dálku posoudit.

              A každý má jiné subjektivní vnímání, takže stejné cvakání nějaké konkrétní vidlice někomu může přijít slabé/nevýrazné a někomu už výraznější/hla­sitější.

              A když se pak Milanovi každý druhý ozývá s tím, že mu to cvaká a přitom s tlumičem většinou nic nebude, tak je to pak také těžké…

              0 0
              • onuce  

                Zkusím tedy odvzdušnit tím zanořením bez tlaku vzduchu…

                0 0
                • MlokCZ  

                  To samozřejmě zkusti můžeš a nic tím nezkazíš. Pokud by ale byl opravdu zavzdušněný (což jak píšu na dálku nikdo nemá tušení), tak to tím už nevyřešíš, maximálně jen trošku omezíš.

                  0 0
                  • onuce  

                    A mohu ji používáním poškodit?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já bych odhadoval, že spíš ne (pokud by opravdu byla zavzdušněná, což netuším), i když nebude dobře už fungovat tlumení.

                      0 0
                • onuce  

                  Tak jsem vypustil vzduch a nechal zasunutou vidlici až na doraz (staženo páskou) celou noc a nic. Možná cvaká o něco méně hlasitě, již jsem z toho ale zpitomělý. Pustil jsem hudbu do sluchátek a najednou skvělá jízda i mnohem rychleji jsem mohl jet, neb zřejmě to neustálé cvakání podvědomě vytváří pocit závady a brzkého rozpadnutí něčeho, což stimuluje k opatrné jízdě.

                  0 0
                  • MlokCZ  
                    • nechat zasunutou vidlici nic neřeší (to tu nikdo neradil), je potřeba velmi pomalu několikrát opakovaně zatlačit přes celý zdvih (při tom pohybu je určitá šance, že si tlumič místo vzduchu dopřisaje zpět nějaký olej)
                    • jak už jsem psal, tak zcela vyřešit zavzdušněný tlumič takhle nelze a je nutný servis

                    Stále ale nikdo netuší, jestli zavzdušněný tlumič máš nebo ne a jak moc to reálně cvaká.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    konecne spravny pristup. Jako v aute, kdyz uslysis nejaky hluk proste zesil radio :D. problem solved

                    0 0
                    • onuce  

                      Raděj bych měl na kole uši volné, když v ghettu je musím mít stále ucpané špunty.

                      0 0
                    • petrun  

                      Přesně tak. A pokud mi tachometr ukazuje nesmyslně vysoké hodnoty, zakryju ho peněženkou :-D

                      0 0
        • antuch  

          Další z problémů cvakání může být rozpojením negativních pružin, ta slabší se vyvlíkne se silonového pouzdra a vždy při zpětníém kroku se nacvakává zpět. To dělá dost nepříjemný zvuk. Ideálně tedy pružinu mírně zmáčknout a znovu nasadit na ten mezikus.

          Druhá varianta je vzduch v olejové patroně. Ta by se měla plnit nadvakrát. Dělá to právě bublina pod přepouštěcím ventilem mezi spodní a vrchní částí vnějšího těla patrony…

          0 0
          • MlokCZ  

            Negativka problém dělat také může, ale projev je jasně rozpoznatelný od cvakání patrony.

            0 0
            • Ice601  

              Tak vzhledem k tomu ze s tím nemám zkušenost, tak já to asi nerozpoznám… Teď to budu posílat na servis do TT je to v záruce, ale jde to potom nějak udělat doma? Aby to člověk nemusel furt někam posílat…

              0 0
              • onuce  

                Dejte potom prosím vědět, zda se podařilo cvak vyřešit. Děkuji.

                0 0
                • Ice601  

                  Tak Auron z5 z TT, dle vyjádření tuningového mága byla vidle ok, žádný problém v ni nebyl, provedena posezóní údržba. Cvakání zmizelo, bylo způsobeno ne příliš vhodným nastavením vidlice jezdcem.....:-)

                  0 0
                  • petyn  

                    Rozepiš to špatné nastavení jezdcem.

                    0 0
                    • lubosalbi  

                      To by mě taky zajímalo, co se na tom nastavením a ještě u takto jednoduchý vidle dá pokazit tak, že začne cvakat. To jsou kecy

                      0 0
                      • Atilla  

                        špatně nastavený odskok

                        0 0
                        • onuce  

                          Mám jej nastavený originál z TT a cvaká…

                          0 0
                          • Atilla  

                            Jak ti v TT může nastavit odskok? To snad musíš sám podle tlaku

                            0 0
                            • onuce  

                              Když jsem tam volal, tak mi přímo řekl, že je to nastaveno na moji hmotnost a abych s tím určitě nehýbal.

                              0 0
                              • onuce  

                                …a také mi říkal, že až bude teplo, cvakání se zmírní… Nezmírnilo.

                                0 0
                              • mirorek2  

                                No hlavně s tím nikdy!!! nesmíš hýbat :-))))))…Tvl to je zas žblept, já si třeba nastavuji komprese i rebound podle toho kdy (léto, zima) nebo kde s tím jezdím. Ale já mám jen obyčejný aion, TTuněný mnou a olejem motorex. Patrona mi po 9 měsících necvaká, vidle chodí za ty prachy asi dobře(6500,–)

                                0 0
                                • onuce  

                                  No takhle, to bylo počátkem zimy. Až bude teplo, mám si jej prý naopak nastavit na odskok, na který jsem si mezitím zvykl a který byl tak původně naladěn. Tedy teď již bych směl hýbnout, jen nevím kam. Cvak to jistě ale nevyřeší.

                                  0 0
                                  • mirorek2  

                                    Tak zkus krajní polohy, ať víš, co každá přinese za změnu. Rebound/odskok by měl být nastaven tak, aby nekopal při rychle projeté třeba kořenové pasáži, ale zároveň aby se stíhal vracet

                                    0 0
                                    • onuce  

                                      Děkuji. No zatím mi to vyhovuje, jsem ale pološílený z toho cvakání.

                                      0 0
                                      • mirorek2  

                                        Tak to doprdele už vyřeš, pošli to tvůrci systému ať to spraví! Cvakat tak, kdy už z toho blbneš to asi nemá ne? Vždyť už ti to tu Mlok a všichni popsali 100×

                                        Děkuji prosím

                                        0 0
                                        • onuce  

                                          Chci ale jezdit, ne stále posílat vidlici někam. Vždy´t se zavzdušnila nová cca po dvou týdnech. Co čtrnáct dní demontovat… Navíc bude asi cvakat stejně, snad chvíli méně.

                                          0 0
                                          • onuce  

                                            Prostě prognóza není dobrá, viz zkušenosti ostatních co i opětovně zasílali do TT. Půjdu raději cestou pasivního odhlučnění vidlice. Dám na nohu odkud zvuk vychází pěnovou isolační trubku, co se dává na vodovodní trubky. Poreferuji pak, o kolik se cvakot ztišil. Případně poradíte účinnější zvukovou isolaci vhodnou pro tento účel? Děkuji.

                                            0 0
                                            • mr.antik  

                                              Ta negativní pružina je spíš ve vnitřní noze nese se to vidlicí, korunkou nahoru, přes ložiska do rámu… Koupil bych 2–3 tlumících desek, nejlevnější u nás je cca tohle

                                              https://www.autodoplnky-prodej.cz/…ld-23mm.html?…

                                              a polepil tim vidlici i rám… Nepatrnou nevýhodou je, že to váží 4kg/m2

                                              0 0
                                            • Ice601  

                                              Co zkusit špunty do uší…:-D

                                              0 0
                                              • onuce  

                                                Pokud jedu se sluchátky, tak je to úplně jiný zážitek z jízdy.

                                                0 0
                                                • onuce  

                                                  Zkusil jsem si tedy přiškrtit odskok. Vidlice sic při pružení vydává kvílivé zvuky, ale jak se pomalu vrací, tak se v průběhu švihu odvzdušnila! Již nemá lock cca centimetrový volný chod. Díky tomu se cvakání zmírnilo na to již „normální“. Bohužel mi vadí i to, chci si užívat měkkou jízdu po lukách a lesních cestách, ne se znervózňovat cvakáním. Je to ale neřešitelná situace. Pokud bych chtěl vidlici prodat, bude se mi vždy vracet jako bumerang, skrze to cvakání. Vyreklamovat samozřejmě nelze, navíc by mě to ani nenapadlo, neb tvůrce by to zničilo, vždyť v dobré víře upravuje… Jen tak ji odložit ad acta se mi také nechce, přec jen stála k devíti tis. Černého Petra mám já, co teď?

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    ty mi vzdycky po rano zvednes naladu :D

                                                    0 0
                                                  • Ice601  

                                                    Pro tebe bude asi nejmíň hlučná pevná vidlice…

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    …ani odpružená vidlice nikdy nijak hlučná nebyla. Třeba RST FirstAir jsem nechával i s kolem viset vzhůru koly třeba půl roku, promačkával i takto obráceně aby se lépe promazala, což již vzdala a zavzdušnila se. Přesto pak při jízdě ani necvakla a rychle se zas sama odvzdušnila. Přitom citlivá je skvěle a čím dál více. Je to prostě Paní vidlice.

                                                    0 0
                                                  • vantom28  

                                                    Předpokládám, že RSt nemá olejové mazání, nýbrž mazání vazelínou.

                                                    0 0
                                • Ice601  

                                  Vyjádření které bylo k mé vidlici.

                                  Myslím, že není potřeba víc k tomu říkat…

                                  "Zašlu Vám nastavení, které odpovídá správným provozním podmínkám, není to o pevné poloze, která bude sloužit celý rok. Vyzkoušíte si na místě po stlačení rychlost návratu a tu budete v provozu doddržovat. (Takto jste měl zaslanou již vidlici jako novou.)

                                  Podmínky během roku se mění díky teplotám, a tak neexistuje fixní pevné nastavení pro celý rok. Třeba zimní období a letní, kdy přesáhnou teploty i 30 stupňů představuje velmi rozdílné podmínky."

                                  0 0
                                  •  

                                    vidlice kouzelníka Pokustóna :-)

                                    0 0
                    • Ice601  

                      Opět citace z TT:

                      " podle první zkoušky na ní není nic v nepořádku.

                      Zvuk, který se ozývá na velkých nerovnostech je okamžik, kdy končí a nebo začíná funkce negativní pružiny a je zcela normální. Tento zvuk je na vidlici od počátku, co ten zvuk zhoršuje, nebo zhoršilo je jedině vaše nastavení expanzního útlumu, které je příliš rychlé a právě onu negativní pružinku zbytečně extrémně namáhá."

                      0 0
                      • mr.antik  

                        to nejde ta negativka nějak třeba obalit bužírkou nebo podložit nějakou gumou?

                        0 0
                        • Ice601  

                          tak to já vůbec netuším, rozebrané jsem to neměl......:-)

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Jsou to jen špekulace… jen to by zase nemělo být ovlivněno teplotou. Pak lze říct jediné – je to výrobní šmejd.

                            0 0
                            •  

                              je to vlastnost pánové, vlastnost houpacího koně :-)

                              0 0
                              • onuce  

                                A proč Vy vlastně tak TT nenávidíte? Událo se něco?

                                0 0
                                •  

                                  je to cvakající houpací kůň, dá se na něm jezdit, stačí se smířit s cvakáním a vidlici přefoukat, pak se na tom dá i jezdit :-), děkuji

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Vy také tedy máte Aiona, či Aurona, z TT?

                                    0 0
                                    •  

                                      naštěstí ne, měl jsem tu čest ozkoušet

                                      0 0
                                      • Atilla  

                                        A chodí o dost lépe než tvoje foxy:) Smutné…

                                        0 0
                                      • onuce  

                                        A také tedy cvakala… To nezní moc povzbudivě.

                                        0 0
                                        •  

                                          cvak houpy houp cvak houpy houp cvak, tak nějak, už si ten rytmus přesně napamatuju

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Ja myslim, ze jsi to pouze zamenil s cvakanim v tve mozkovne a prisoudil to vidlici, ale asi uz jsi se s tim naucil zit :)

                                            0 0
                                            • onuce  

                                              Musím se zastat… Je to opravdu velice inervující. Přistihl jsem se, že raději jedu po asfaltu, než bych si kazil náladu na mých dříve oblíbených lesních cestách. Nejhorší je však to, že na základě všech informací je cvakání u takto upravené vidlice neodstranitelné. Viz zkušenosti těch, co zaslali ku servisu zpět do TT.

                                              0 0
                                              •  

                                                někde asi vynálezce udělal chybu stejně jako soudruzi v NDR :-)

                                                0 0
                                                • onuce  

                                                  A Vy zas jen kritizujete. Poraďte raději konstruktivně co s tím. Že je to moc špatné vím sám velice již dobře.

                                                  0 0
                                                  • Sinpa  

                                                    U tohohle modelu jde asi o vlastnost, zvýšení citlivosti díky úpravě TT se to jen zvýrazní.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    jinou vidlici, hlavně nenechat v ní nikoho vrtat kromě servisu, chápu že někdo nemá čas študovat bf s čím jsou problémy

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Dobře, ale co se stávající? Jen tak ji odložit je stejné jako zahodit.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    to je je buřt, malej rám, vidle cvaká = prodat a neopakovat chybu

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Ale vždyť mi to právě skrze to cvakání každý vrátí. Sám bych to nechtěl. A celé kolo prodat nechci, již jsem si jej upravil k obrazu svému. Jen to cvakání mi bere radost z jízdy.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    plno uživatelům houpacího koně to naopak nevadí a je jim to příjemné, navíc je to VLASTNOST akorát to zapomněli napsat do návodu

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Ano, zapoměli… A já zas již skoro zapoměl, jak krásné bylo svištět měkkce a tiše po louce, či jehličí. Teď mě trvale provází zvuk plechové pokličky na rendlíku…

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    čím jsi pružil v minulosti ?

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Jak již jsem zde psal, RST FirstAir. Skvělá vidlice! Bezproblémová, bezúdržbová, citlivá, tichounká. Na tom Kellysu byl teď defaultně Suntour nějaký základní, prkno. Mělo mě to od Suntouru odradit hned. Když to srovnám s bezproblémovým základním tlumičem RockShock, co tam mám, měl jsem sadit opět na RockShock i u vidlice.

                                                    0 0
                                              • Ice601  

                                                Ja si teda myslím že je to konstrukční vlastost vidlice uz z výroby…úprava TT na to nemá vliv.....

                                                Nebo se pletu?

                                                0 0
                                                • onuce  

                                                  Podle toho co se psalo i jinde, asi ne. Respektive stává se to, ale lze vyreklamovat. V TT již je to prezentováno jako vlastnost, nikoli závada. Nezlobím se ale na TT, neb kdo nic nedělá, nic nezkazí. Mám jen smůlu, že zřejmě nové vidlice úpravy již neumožňují bez následků. Nestihl jsem dobu ikonických Epiconů.

                                                  0 0
                                                  •  

                                                    je to vlastnost :-), proč ale k cvakání ještě platit dobrovolně za houpání ?

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Houpání mi právě vyhovuje, tedy to, že je pěkně měkká. Ostatně proto mám lock na řidítkách, mohu pohotově přitvrdit.

                                                    0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Je to už konstrukční vlastnost v originál stavu z výroby, úprava v TT (zejména ta speciální úprava expanze) to trochu zvýrazní.

                                                  A hlavně je to běžná vlastnost, není to žádná výsada jen Suntouru. Třeba u Foxe je to běžná vlastnost u tlumičů a v závislosti na interním nastavení a konkrétním modelu je to méně/více výrazné. A při zavzdušnění u Fox tlumičů se to dostane ještě do dalekoho horšího stavu (není to jen slyšet, ale hlavně výrazně i cítit, takže se na tom nedá vůbec jet) než při zavzduěnšní u Auronu/Aionu.

                                                  U Fox tlumičů jsem musel už nechávat odvzdušňovat 2× a v obou případech to bylo s minimálním nájezdem, tedy žádný zanedbaný servis.

                                                  U 4 upravených Sutnourek co máme doma zatím ani jednou.

                                                  onuce má ale nejspíš tlumící patronu ve vidlici zavzdušněnou (i když jen dle popisu to nelze s jistotou říct), čemu sám dost napomohl. A z toho, že se to jednou jemu stalo a ještě s jeho velkou pomocí udělal závěr, že by musel vidlici posílat na servis každých 14 dní. Přitom nikomu jinému se to běžně nestává.

                                                  0 0
                                                  • onuce  

                                                    Děkuji. No, cvaká i nezavzdušněná. Sic méně, ale přesto nepříjemně. Tak to jsem měl dosud štěstí na necvakající vidlice…

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Apropo, kdys se tu někde psalo o nějaké podložce z duše, že něco podobného vyřešila. Nemohu to teď ale dohledat…

                                                    0 0
                                                  • satanus  

                                                    To byl tuším můj příspěvek o axonu. Cvaka planžeta odskoku

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Děkuji. Zkusím pohledat vlákna o Axonu.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ty jsi poslal vidlici na servis nebo jak můžeš vědět, že už není zavzdušněná? Jak jsem psal, pokud je už zavzdušněná, tak sám to nevyřešíš.

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Když jsem přiškrtil odskok, tak se pomalým vracením odvzdušnila. Již pak neměl lock centimetrový volný chod.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Je věta „Sám odvzdušnění nevyřešíš“ na tebe moc složitá?

                                                    Vidlici jsi určitě neodvzdušnil. Jen si lehce snížil zavzdušnění. Takže jen srovnáváš cvakání na hodně zavzdušněné vs o trošku méně zavzdušněné.

                                                    Když měla centimetr volný chod, tak to znamená, že už byla 100% zavzdušněná (tedy už to není jen odhad) a to už opravdu hodně. To, že už tam není centimetr volný chod neznamená, že už zavzdušněná není.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    nikomu jinému?, to bf nečteš asi pořádně

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak stát se to sem tam může úplně stejně jako u jiných vidlic a tlumičů (ať už také zavzdušnění třeba u většiny tlumičů nebo jiný problém).

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    ja nechapu, jak snim jeste muzes vest normalni debatu na tohle tema.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    přesně, je zaujatej, jednostranej, já nejsem, vynálezce neznám, houpací koně nemám protože mám rád normálně fungující vidlice bez cvakání

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Tak urcite sem to psal tobe :D. ty brdo a co teprve odfukujici vidle ty mas strasne male vyber, je mi te lito, ani funkce poradne nemuzes postelovat,chudinko malinka.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    děkuji:-)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Kvůli němu to určitě nedělám, on si bude dále užívat hůře funkční vidlice a bude tu dál trapně trolit.

                                                    Ale kdo to tu nečte už roky, tak neví která bije a proto občas na to reaguju.

                                                    0 0
                                              • MlokCZ  

                                                On tu hlavně jen už roky prudí. Upraveného Auorna/Aiona nikdy nejezdil, on vlastně nikdy nejezdil žádnou upravenou vidlici, jen kdysi dávno vyzkoušel minutu na parkovišti a ani tím bych si nebyl tak jistý, jestli se na tom vůbec aspoň pár metrů projel.

                                                0 0
                                                •  

                                                  pleteš se, možná že by jsi mohl poradit ostatním majitelům houpacích koní se cvakáním místo tvých představ kdo na čem a jak dlouho jezdil

                                                  0 0
                                                  • onuce  

                                                    Opět se musím zastat. Možná sic flašinet, ale má pravdu. Moc bych si totiž také přál vědět, zda by šlo vidlici nějak opravit. Jsem ze soustavného cvakání již tak umořený, že se na kolo vůbec netěším. Cvaká i nezavzdušněná.

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Vůbec mi nepomůže, když někdo konstrukční vadu vydává za vlastnost.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    u nás na severu se týhle vlastnosti říká výrobní zmetek

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tedy chceš říct, že použití kovových planžet je výrobní zmetek? Tedy všechny Fox tlumiče jsou výrobní zmetky?

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    proč sem pleteš fox, řeč je o cvakajícím houpacím koni

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Abys pochopil, že je to vlastnost kovových planžet, které se používají naprosto běžně.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    V TF tuned to mají pořešené v návodu. Oproti originál Fox řešení (tlumičů) jejich řešení někdy cvaká o trochu více, zejména zase u nastavení pro maximální citlivost.

                                                    Tak to mají v návodu jasně zdůrazněné, že je to vlastnost.

                                                    U jednoho tlumiče z TF tuned to bylo jedinkrát, kdy jsem měl cvakání u odpružení lehce přehnané, protože už bylo malinko cítit při jízdě (zejména mimo terén při drobném pohupování jen od šlapání).

                                                    U tlumičů je pouze ten rozdíl, že to je o něco méně slyšet, ale zase více cítit. Což je tedy mnohem horší varianta. Třeba DPS Foxy mají cvakání poměrně výrazné (při testu na místě je cítit vždy i když je tlumič v perfektním stavu bez náznaku zavzdušnění, naštěstí za jízdy to už nevnímám).

                                                    Kovové planžety to prostě vždy budou více či méně dělat při přechodu z komprese do expanze.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    mě foxky necvakaj a pokud se tam koná nějaký zvuk tak mě to rozhodně v ničem neruší na mých vyjíždkách, zajímavý a to jsem ani nečetl návod

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ale cvakaj, tedy minimálně tlumič rozhodně. Jak moc už bude záviset na verzi (CTD méně, ale zase chodí nejhůře, současné DPS zase více).

                                                    Jen je to u Foxe více cítit než slyšet, což je tedy horší.

                                                    Jestli to vnímáš nebo ne na tom nic nezmění.

                                                    A pak všechny starší Foxky, kde byla ještě ocelová negativka, tak vždy cvakaly a to ne úplně málo při návratu ze zdvihu kdy došlo k prvnímu kontaktu s negativkou. U Suntourek je tohle méně výrazné.

                                                    Pak tu máme starší Talas Foxky, kde byly ještě dvě pozitivní komory. Tam to dříve nebo později vždy začlo cvakat a bylo to i mírně cítit v rukou, tedy zase dost nepříjemný problém. Tohle řešení ale už Fox před lety opustil. Tohle mi trochu vadilo, bylo to trochu cítit v rukou, nejen zvuk.

                                                    Pak tu máme všechny pružinové vidlice, kde téměř vždy docházelo k tomu, že se pružina otírá o vnitřní stěnu vidlice a např. při krátkém propružování při jízdě ze sedla to je trochu slyšet. A to myslím i s navlečenou šprckou přes pružinu (když se posunula, tak se to jen hodně zvýraznilo) pokud zrovna tam nebastlil někdo něco přes celou pružinu.

                                                    Tohle jsem měl na více RS vidlicích a dělala to každá a také mi to trochu vadilo, protože to bylo už i trošku cítit, nejen zvuk.

                                                    A ať je tu také nějaké přímé srovnání:

                                                    • upravený Epixon a to včetně speciální úpravy expanze, která to zvýrazňuje: cítit cvakání není vůbec, slyšet jen na místě s uchem na vidlici, za jízdy ani náznakem
                                                    • Fox DPS tlumič (více kusů a to jak nové, tak čerstvě po servisu, stav všechny ok): slyšet také jen při testu na místě jako Epixon, to je srovnatelné, ale na rozdíl od Epixonu je to vždy i jasně cítit při testu na místě, naštěstí za jízdy už to nevnímám, tedy nevadí mi to
                                                    • lehce zavzdušněný DPS Fox tlumič (jen lehce, na funkci to v terénu ještě nebylo znát, na to musí být zavzdušněný více): slyšet cvakání je už více, už i za jízdy je trošku slyšet, ale hlavně je to i výrazně cítit i za jízdy a vůbec se na tom nedá jezdit, tohle mi vadilo hrozně moc, ale je jasné, že na zavzdušněném se jezdit nebude a tlumič šel do servisu (jen to zamrzí, když to byl skoro nový tlumič a servis za 2tis. Kč u Švece, za to bych měl u Suntouru v TT servisů celou řadu)
                                                    • upravený Auron včetně speciální úpravy expanze, která to zvýrazňuje: je malinko slyšet za jízdy pouze v určitých situacích kde se jednak na to dá soustředit (na poslouchání) a pak chodí málo do zdvihu ale často (více ve zdvihu to není slyšet vůbec)

                                                    takže je mírně slyšet třeba na šotolinové cestě při jízdě v sedě (prostě když je málo ve zdvihu a chodí jen v řádu mm), kde jsou malé překážky, v pořádném terénu vůbec

                                                    cítit v rukou to není nikdy ani náznakem

                                                    nevadí mi vůbec, dokonce se mi to opravdu líbí, jak už jsem tu psal

                                                    • zavzdušnený jsem neměl ještě ani Auron, ani Epixon, takže netuším o kolik se to zhorší (nicméně je to fuk, protože je to třeba tak jako tak pořešit, pokud se to zavzdušní)
                                                    • pružinové vidlice a tření pružiny o vnitřní stěnu, trochu mi vadilo
                                                    • cvakání u Talasu (jen u těch starších s dual positivkou) mi také trochu vadilo
                                                    • cvakání u jednoho Fox tlumiče z TF tuned, také mi trochu vadilo, protože už bylo cítit za jízdy, ale bylo to jen u jednoho na jednom rámu, jiný na jiném rámu už cítit za jízdy nebyl

                                                    Takže když to shrnu, tak jsem jezdil celou řadu vidlic a tlumičů, kde mi cvakání dané konstrukcí vadilo, u Suntourů vůbec.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    ten suntour musí být nejlepší viclice na světě, asi nějakýho časem pořídím až dořeším gravela

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Nebudeš se dneska pohybovat po LBC? Docela by mě zajímalo jak vypadáš, protože po každém tvém příspěvku se mi vynoří tohle

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    ve čtyři u mekáče, hledej někoho podobnýho tvýmu výtvoru :-)

                                                    0 0
              • onuce  

                Také přemýšlím, zda bych zvládl odvzdušnění nějak sám, protože jinak bych vlastně musel poslat vidlici do servisu po každém obrácení kola vzhůru nohami, možná se zavzdušńuje již jen ve výtahu na zadním, neb i tak je vidlice vlastně chvíli obráceně. A zavzdušnilo se mi to právě při prvním obrácení kola. Ještě na to menší klepání, co není vzpůsobeno zavzdušněním, někde někdo radil gumovou podložku, ale nemohu to dohledat…

                0 0
                • lubosalbi  

                  Měnil jsem olej v tlumící patroně na Aionu a není v tom žádná věda, ale podle toho co tady po tobě čtu, se do toho radši nepouštěj a nech si to udělat v servisu a budeš mít klid.

                  0 0
    • lackanicko  

      Chalani mam aurona, nejezdim ziadne enduro,skoky mam 76kg, ako by ste odporucili nastavit HC a LC ,???

      0 0
      • abel  

        nechal bych oboje zcela otevřené, ladil bych pouze odskok.

        0 0
        • lackanicko  

          Diky, ten som si uz nastavil, stymi kompresiami som nepocitil ziadny rozdiel

          0 0
          • Vecis  

            Mam to uplne stejne :D Vubec v tom nevidim rozdily a moc nechapu jak to univerzalne seridit :/ Kdyby tu byl nekdo kdo poradi, tak to uvitam :)

            0 0
          • maajkee  

            To je divný, když otocim obě komprese úplně doprava tak se vidlici skoro nehne :)

            0 0
            • Vecis  

              A nejake rady jak a do ktere polohy to nastavit na urcity styl jizdy, atd.?

              0 0
    • hmm  

      Aion mě začal zlobit. Přestal fungovat zámek vidlice a začalo v něm klepat či bouchat po přejetí hrbolů. Protože zamykání nepotřebuji tak jsem si řekl že udělám údržbu a třeba odstraním ty zvuky. Po rozebrání vzduchové komory jsem zjistil že je vše na svém místě. Pružiny jsou zapadlé do válečků a spojené tak jak mají být nic volného jsem neibjevil. Pouze při demontáži byla osa s negativníma pružinama volná ve vidlici což ale zapříčinilo vypuštění vzduchu ne? Vyjmul jsem i tlumící patronu a na poklepání v ní nic neklape. Třeba že by se uvolnil zámek vidle a mlátilo to do patrony ale nic. Tak jsem negativní pružiny namazal namazal i vazelinou vzduchový píst aby do něj negativní pružiny na ose lehce zajížděli kdyby se třeba uvilnily doufal jsem ve změnu. Navíc jsem do noh napustil 25ml oleje aby vidle chodila jak víno. Dnes ráno vidle po přejetí hrbolů zase lehce klepe nebo bouchá. Tak mi k.rva řeknite kde je chyba. Tlumící patronu jsem nerozebíral vidle je v záruce.

      0 0
      • Atilla  

        25ml do každé nohy?

        Rychle cukat s táhlem patrony jsi zkoušel? Pokud nešel a nejde lock, tak je problém v tlumení.

        0 0
        • mirorek2  

          +1

          0 0
        • hmm  

          Ano 25ml do každé nohy zespod. Do vzduchové komory zvrchu asi 15ml. Cukat jsem zkoušel patrona tlumí normálně. Jen jsem myslel že v tlumení něco upadlo co způsobuje to bouchání je to možné? Protože po potřepání patronou žadné zvuky z ní nevychází.

          0 0
          • Atilla  

            Do každé nohy se lije, tak max 15ml, ale spíš 10ml. Na vzduchovou stačí bohatě 4–5ml. Musíš rychle cukat táhlem tam a zpět jako když funguje vidlice, klepáním s patronou toho fakt moc nezjistíš.

            0 0
            • hmm  

              Když dám zespod 10 tak se moc nenamaže. 30 je lepší olej se snáze dostane do vyšších pouzder.

              0 0
              • Atilla  

                blbost ani do totemu se nelije 30ml

                Ale jestli chceš aby se ti udělal hydro doraz, nebo ti patrona přisála olej, tak klidně pokračuj.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  dela z toho open bath jak na marzosce :)

                  0 0
                  • hmm  

                    No bral jsem údaje s rozborky auronu kdy tam dávali cituji "zhruba 30ml' to jsou běžně dostupná data na netu

                    0 0
                • abel  

                  blbost to není, v návodu od Milana z TT mám 20ml do každý nohy

                  0 0
                  • Atilla  

                    Jenže 20 není 30! Do všech vidlí typu pike se dává 10ml – 15 ml a stačí to.

                    0 0
                    • abel  

                      rozdíl 20 nebo 30 – tak do toho zase nevidím, ale řídím se návodem z TT.

                      vyštoural jsem starší návody, jen pro srovnání: epicon 2011 20ml, epicon 2015 15ml každá noha. mám ještě aurona 2015, tam dávám tuším 20ml (návod mám někde v komoře, můžu dohledat).

                      0 0
              • Vilém  

                Kazdy sveho stesti strujcem.

                0 0
              • Smazaný účet  

                A kdyz das 100ml vyresis tim i perfektni hydraulicky doraz…

                0 0
          • maajkee  

            Naprostej nesmysl. Max 15 do spodních, tak 3ml do vzduchový. To přeci není o množství, pokud tam dáš nějakej 5W nebo max 10Q´W olej tak se ti to při jízdě dostane uplně všude.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • satanus  

      Čau. Nemohl jsem si nevšimnout tohoto tématu je to sice na druhé fotce axon ale je to stejné. Gumu vystřihnout stejnou jako je č: 3 a umístit na pozici č:2 vyzkoušejte to někdo komu to hlasiťe cvaka. Mi to jelo jako šicí stroj 

      0 0
      • onuce  

        Super, děkuji! Konečně konstruktivní a praktické řešení. Nevím ale, zda budu umět vidlici rozmontovat.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Stejne jses sam, casu mas urcite hafo. Stahni manual a jazda. Aspon se neco noveho naucis :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Otázka je, co všechno je v upravené verzi a to ještě Aionu jinak a jaký vliv bude mít zásah na funkci. Kdyby to šlo opravdu jednoduše vyřešit bez vlivu na funkci, tak si myslím, že by to Milan u upravených vidlic tak rovnou dělal.

            0 0
            • onuce  

              To nezní moc nadějně. Ze zoufalství ale zkusím. Jen musím tedy pořídit stojan na kolo.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ty proste preserujes casone varpcnejsi a nejiste reseni…podlozky a laborovani…namisto odvzdusneni. Dekuji.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak hlavně i kdyby podložka vyřešila zvuk i u upravené verze, tak odvzdušnit to bude muset nechat stejně.

                  0 0
                  • onuce  

                    ale to musím vidlici demontovat, zabalit, poslat, čekat, vyzvednout balík, namontovat… Zavzdušnila se prvně velice rychle, jak dlouho vydrží podruhé?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To je tedy hrozný problém poslat vidlici na servis :-)

                      Rozhodně daleko jednodušší než se v tom vrtat, když vůbec netušíš, jak se ta vidlice servisuje. A kdybys ji tam poslal už dávno, tak jsi mohl mít i obratem zpět, to bylo ještě mimo sezónu. Teď v sezóně to může trvat déle.

                      To opravdu nemám tušení, jak dlouho to tobě vydrží. Nejvíce to bude záležet na tom, co s tou vidlicí budeš dělat a jestli si ušetříš operace typu pořádně pružit na vidlici, která je vzhůru nohama.

                      Jak jsem tu psal. 4× upravená Suntourka doma (2× Epixon, 2× Auron) a za několik let ani jedno zavzdušnění a všechny pravidelně jezdí výtahem (tzn. jsou pravidleně otočené).

                      Nikdo nemůže vyloučit, že se to nestane i při rozumném použití, ale to už je ojedinělé a běžně se to nestává.

                      0 0
                      • onuce  

                        A běžné otočení koly vzhůru tato vidlice přežije? Seřizuji v této poloze řazení, mažu apod. Též ve voze je kolo v nepřirozené posici.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Čteš vůbec ty příspěvky? Už jsem to psal nejméně 3× (jak o výtahu, tak o jízdě vlakem s kolem na háku), naposledy v tom příspěvku na který reaguješ (ve výtahu je také už otočená).

                          A při servisování také kolo někdy otáčím (pokud zrovna nevytáhnu stojan).

                          0 0
                          • onuce  

                            Děkuji. Tak podezírám převoz ve vozidle, tam je kolo nepřirozeně, plus otřesy.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ne, v autě při převozu se to určitě běžně nestane. Vidlice v autě při převozu rozhodně nepruží.

                              Ty jsi s ní ale pružil při otočení:

                              https://www.bike-forum.cz/…stne-za-kolo#…

                              Samozřejmě nelze s jistotou říct, že se to při tom stalo a nelze ani zcela vyloučit, že jsi měl prostě smůlu, ale je to velmi pravděpodobné.

                              To jsem ti ovšem už dávno psal, že to nejpsíš bylo tím…

                              0 0
                              • onuce  

                                Děkuji. Ale podle zkušeností ostatních, včetně soukromých zpráv, cvaká vidlice i po servisu v TT. Proto se mi nechce zbytečně tam zasílat.

                                0 0
                                •  

                                  to už je na svolávací akci na náklady vynálezce :-), teda i s poštovným

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Tak to jistě ne. Jednak je to neřešitelné a hlavně by to bylo: Za dobrotu, na žebrotu.

                                    0 0
                                    •  

                                      třeba by ti tam tu gumičku inplementoval a měl jsi po problémech, třeba

                                      0 0
                              • onuce  

                                jinak to zapružení při otočení jsem celá léta dělal u vidlice RST FirstAir, aby se promazala, předělal jsem ji na olej. pokud se i zavzdušnila, jízdou se zas velice rychle odvzdušnila a chodila vždy naprosto tiše. Nevěděl jsem tedy, že u Aionu toto nesmím. Nikde na to neupozorňují a teď si připadám jako malé hloupé dítě.

                                0 0
                                • abel  

                                  nějak mi pořád uniká, proč musíš otáčet kolo vzhůru nohama a propružovat. bike jsem neotáčel několik let, už kvůli brzdám. a když mám defekt v terénu, tak kolo vyndám z rámu a bike položím na bok.

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Kdyz olej natece nahoru, tak se propruzenim rozetre a vidle se lepe promaze. Nevedel jsem, ze to u teto vidlice nesmim.

                                    0 0
                                    • abel  

                                      smíš, ale proč to dělat, když se promaže jízdou…

                                      0 0
                                    • onuce  

                                      Cela tahle diskuse uhla spatnym smerem. Neni treba hledat vinu, ale reseni. Ja vim, ze po odvzdusneni bude cvakat mene. Neakceptuji ani to, jsem zvykly na tichou vidlici. Proto jsem vdecny za ten napad s tim gumovym krouzkem.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Jenže odvzdušnit potřebuje v každém případě, jinak nebude korektně fungovat tlumení nezávisle na nějakém cvakání.

                                        0 0
                                        • onuce  

                                          Asi tedy ano. Jen se divim, ze se neodvzdusní sama pri jizde, jako RST…

                                          0 0
                                        • onuce  

                                          Ted jeste jak odvzdusnit… Posilat to nikam nechci a vlastne ani neumim. Nikdy jsem sam zadny balik neposilal. A ani nevim, zda bych nasel od vidlice papiry, mam jen strikacku s olejem, co u ni byla. Neni v Plzni nejaky servis na Suntour vidlice? Dik.

                                          0 0
                                          • satanus  

                                            Pokud se zavzdusnuje tak bych vyměnil celý tlumící olej. Zjistěte někdo přesný model patrony a napište do bp lumen. Ještě ten den mi odepsali. A aspoň u mně (axon) to funguje tak že rozpulim patronu v půlce pomocí matek úplně nahoře a dole. Vyleju olej. Sešroibuji zpět. Pomocí klíče na olejový filtr povolim úplně horní matku(eloxovanou) na vyfouklem zbytků vidle zjistím ( měřením od spodní matky patrony po horní závit šroubů na korunce. Jak moc musí být píst patrony zatlačen.) Poté tak zatlačil pist v patroně a na kluzáku patrony udelam fixem značku. Nalévám z vrchu olej a jezdím z pístem patrony aby se olej dostal všude. Poté zatlacim píst na značku a doleju olej těsně pod závit. Lehce dotahnu horní matku a několikrát projedu pístnici a patronu všelijak otáčím nakonec ještě několikrát projedu ve správné pozici. Zastavím opět na ryzce pístnice a sundám horní matku. Většinou je tam ještě vzduch tak trochu doleju. A když je čas tak opakuju. Samo sebou oleje pění některé více. Já to dělám s tou ruskou, protože při úplném stlačení pístnice (originál návod) je oleje méně a tím pádem více vzduchu v patroně. Samozřejmě hrozí že olej napění a vznikne hydraulický doraz. Ale mám to tak přes rok a nemusel jsem na to sáhnout.

                                            0 0
                                            • onuce  

                                              Tak to je v haji, tohle nikdy nedam. Zkusim jeste jezdit s vice uskrcenym odskokem, zda se zas na nejakou dobu sama neodzvdusni. Jelikoz jsem byl zvykly na bezproblemovou vidli RST, tak tato je pro mne krok k horsimu a jiz me nebavi.

                                              0 0
                                              • onuce  

                                                Prodávám za šest tisíc, kdyby někdo měl zájem. Až na to zavzdušnění je bez vady.

                                                0 0
                                                  • onuce  

                                                    Ale tahle je z TT, půl roku stará, původní cena 8650kč…

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Dobře, tak jaká je reálná cena? Děkuji.

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    2000,– (prý ty vidle cvakají, četl jsem to někde na netu)

                                                    0 0
                                                • satanus  

                                                  Pochybuju že bude zavzdusnena. Je to uzavřený systém. A zavzdusnena se projevuje tak že se ti vrací třeba jedná 3 posledního zdvihu rychleji a bouchne si o doraz v základní pozici. Nebo když otočíš kolo na sedlo a několikrát propruzis vidlí kvůli stečení oleje (já to dělám taky) tak ti to nebude zamikat. Ale stačí pár krát propruzis a je vše v pohodě. Budeš mít jenom kus u kterého je hlasitější planžeta zavírání ( napomáhá tomu i nastavení)) průtokuu. To samé jsem měl já. Taky jsem se toho z prvu bál. Ale po 20 rozborce co mě sralo cvakání a origo servis s tím nic nedělal jsem na to přišel. Je to banalita. Stačí ti pár klíčů a olej. Popřípadě si zjisti kdo v tvém okolí by to zvládl. A po tom návodu ( jestli se tomu tak dá říct) by to měl zvládnout. Je to ptákovina. Ta patrona bude fungovat jak má jenom ta planžeta prostě při změně směru toku oleje v patroně cvakne.

                                                  0 0
                                                  • hmm  

                                                    Koukám že mě to asi čeká, suntour se fakt předvedl. Vidle co cváká a nechodí. Díky za příspěvek, každej tu jenom prudí a má blbí kecy, já chci vidli co chodím v mrazu podobně jak v létě a co žehlí. Zatím mám cvakající bazmek

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Také jsem dle výše uvedeného popisu nabyl dojmu, že je systém uzavřený a jak tedy jsem otočením a krátkým malým propužením mohl zavzdušnit… Poslal jsem mail TT s odkazem na zdejší fotonávod s gumičkou proti cvakání. Odpovědí bylo, že jsem to úmyslně zavzdušnil. Ano, úmyslně, a zde se to prý dokázalo. Tím jsem skončil se svým vždy vysněným TT. Ostatně jsem nic nechtěl, jen poradit. A přesně jak píšete, pokud jsem obráceným propružením trochu zavzdušnil svou vidlici RST, tak po chvilce jízdy bylo zas vše v pořádku.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    ano, arogance vynálezci vlastní, stačí zapátrat v historii, sorry jako ale dávat skoro devítku za cvakajícího houpacího koně, krásnou Rebu či Foxku jsi za to mohl mít

                                                    0 0
                                                  • onuce  

                                                    Vždy jsem četl ódy na Epicon od TT, tak jsem si předsevzal, až jednou budu kupovat samostatně vidlici, tak jedině od TT vytuněnou…

                                                    0 0
                                                  • hmm  

                                                    On se stal obětí BF kde každý radí svou písničku. Moc dobře si to pamatuju. Apropo já Aion mám taky a drahá houpačka nikdo nepsal, spíš laciné díly, vytuňená je úžasná atd. Kdyby si koupil foxe za 20ku a srala se, tak by zase každý psal kdyby sis koupil suntoura uděláš líp. Jojo výborně kluci

                                                    0 0
    • satanus  

      Já bych třeba nešel do ničeho jiného než suntour. Uvažuju že budu stavět něco na rámu merita trail 500. A auron je jasná volba. Za ty prachy když se v tom člověk pohrabe. Když chceš dobrou vidlí v základu tak si myslím že ani Fox nebo roc shox a podobne značky. A budeš si muset připlatit za např DVO nebo mrp atd… Vždycky u té sériovky to nebude pravé ořechové. Jsou kusy skvělé ale taky propadáky.

      0 0
      • onuce  

        A Vy tedy máte spolehlivé řešení eliminace cvakání? Pokud jsem Váš postup výše pochopil, jen plníte patronu řádně olejem bez vzduchových kapes. To tedy samo o sobě standardně cvakání utlumí, otázka je, zda to pomůže i v upravené vidlici. Jelikož neznám princip úpravy, tak nevím. V každém případě musím nějak řešit, protože cvakání je úmorné. Zvláštní, že se tu řešiko celkem snesitelné cinkání brzdových kotoučů a toto ne. Kotouče jsou přitom v řádu několika stovek korun… Samozřejmě by bylo nejlepší koupit Rebu a neřešit. Jenže když již mám tuto a je zatím celkem měkká, ještě bych ji chtěl dát šanci. Sic nežehlí panelku, jak jsem se těšil, ale jinak mi právě vyhovuje ten odsuzovaný houpací kůň.

        0 0
        • petyn  

          Dal jsem si SAG 32% a klepání se hodně utlumilo, už tak neruší. Do kopce zamknu a houpání nevadí a na rovině pěkně žehlí.

          0 0
          • onuce  

            Jo jo, také stále ladím odskok a tlak skrze co nejmenší cvakání. To je ale špatně, vidlice by se měla nastavovat podle potřeb jezdce. Pokud ji nastavím jak mi vyhovuje, tak se po chvíli jízdou sama zavzdušní a cvakání je dominantním zvukem.

            0 0
            • onuce  

              A nejhorší je, že nakonec vadí i to drobné, nicméně přec otravné, cvakání. Zvláště na travnatých a lesních cestách, kde jsem byl zvyklý užívat tiché jízdy. A vzhledem k tomu, že ostatní vidlice co jsem kdy měl jsou necvakací, tak mi tato přijde prostě špatná, a tím samozavzdušňováním nějaká nemocná. Možná odborník ocení její jinak skvělé vlastnosti, však pro mne BFU je jen ku zlosti a rád bych se jí zbavil.

              0 0
              •  

                cvakání je jedna z vlastností, na to si je třeba zvyknout, je to daň za nejlepší vidlici na světě a v celém vesmíru :-)

                0 0
                • onuce  

                  Bohužel se nedá zvyknout, naopak to irituje čím dál více.

                  0 0
                  • onuce  

                    Na druhou stranu jsem se tu zas alespoň dozvěděl, že cvakají i Foxky. Reba je tedy jasná volba.

                    0 0
                    • Sinpa  

                      Marzocchi mi taky necvaká :-)

                      0 0
                    •  

                      mě fox necvaká, spokojeně si odfukuje což ale vůbec neruší, chápu že mlok chválí liščí ocas ale není to třeba přehánět, vynálezce má evidentně problém s komunikací a postavit se čelem k problému :-)

                      0 0
                      • onuce  

                        Proč by se stavěl čelem, když černý Petr je na straně majitelů vidlic. Z jeho pohledu je to vlastnost vidlice, tedy vše OK. Kdybych takovou vidlici koupil v normálním obchodě, nebo eshopu, tak i já chronický nereklamovač bych tuto vytrvale reklamoval až do vrácení peněz.

                        0 0
    • ferry  

      Ahoj, nechci zakládat nový příspěvek. Mám Aion na zdvihu 140, token jsem hned vyndal a ta vidle chodí velmi dobře, teď ji budu předělávat na olej a při té příležitosti i zvýšit zdvih, chci se zeptat jestli princip změny zdvihu je shodný jako u Epiconu, kde jsem to již dělal, ale u téhle vidlice nevím. Díky

      0 0
    • THORX  

      Vozíte už někdo Aurona boost 2018? Zkušenosti?

      0 0
    • Losky83  

      Ahoj, mám asi dva roky Aionku 100 mm a štve mě, že je prostě taková tupá. Kope do řidítek a je celkově tuhá. Dnes jsem na netu našel, že pomáhá rozdělat spodní nohy a do každé dát cca 7–10ml oleje 5W. Co jsem koukal na YT, tak to zvládnu udělat. Ale ještě jsem četl, že se občas přidává olej do vzduchové patrony? Jinak případně olej 5W od RockShoxu?

      Díky

      0 0
      • roman 3D  

        YT ne, raději TT

        0 3
        • Losky83  

          Od TT jsem kdysi měl jednoho Epixona a dobrý, ale kupoval jsem ji novou od něj. Repase nedělal atd. A co jsem koukal, tak ten olej do spodních nohou zvládne snad i cvičená opice:)

          0 0
          • tigermoth  

            Naolejoval jsem takhle Aurona a je to bez problémů, jen je potřeba zatěsnit šrouby dole – dal jsem tam měděné podložky, ty to utěsnily dokonale. někam to posílat je naprosto zbytečné. 5W motorový olej, 20 ml do každé nohy (zdvih 160 mm).

            Olej nad pístek dávám tak 2× ročně, jenom aby byl pístek lehce překrytý.

            0 0
            • Losky83  

              Takže nějaký řídký motorový olej. Ten olej nad pístek nevím, kam patří. Nikdy jsem to rozdělené neměl. Já mám zdvih jen 100 mm, tak tam prý 7–10ml do každé nohy. Ty měděné podložky dole jak je rebound šroub a ten v té druhé noze? A pomohl ten olej?

              0 0
              • tigermoth  

                Pozdě ale přece: Olej nad pístek se tam strká buď skrz šachtu ventilku tlakování vzd. komory, nebo lépe po odtlakování a odšroubování víka komory (použít ořech gola, některé ořechy je nutné osoustružit, nebo aspoň obrousit). Měděné podložky jak píšeš, možná by bungoval i fíbr. Olej znatelně zjemní chod a navíc umožňuje dokonalejší čištění po sezóně, oproti protivné vazelíně.

                0 0
            • Atilla  

              Naposledy jsem dával do aiona Fox gold a chodilo to fakt pěkně. Přeci jen je to o dost blíže vazelíně, nez motorový olej, takže to trochu vymezí i vůli.

              1 0
    • Radus  

      Do spodní nohy a nad pístek patří kluzné oleje. Motorové nejsou vhodné.

      0 0
    • Losky83  

      Vypustil jsem obě vidlice na obou kolech a vyndal ventilek. U Rock Shoxu byl vidět pístek a sucho. Tak jsem dal asi 3ml hustejsiho oleje. U Aionky žádný pístek není vidět. Je tam jakoby dno. Nicméně tam olej je. Spíše taková napěněná hrůza

      0 0
    • Losky83  

      Ještě se zeptám, k čemu jsou tyto dvě podložky? Díky

      0 0
    • Losky83  

      Díky, četl jsem, co to tedy je. Na mé polňačky to asi žádný efekt nemá ????

      0 0
      • Atilla  

        Jestli chceš víc využívat zdvih, tak to vyndej. Předpokládám, že problém s dáváním dorazů nemáš.

        0 0
        • Losky83  

          Dorazy opravdu nedávám. Takže pokud jeden vyndám, bude vidle komfortnější?

          0 0
          • Atilla  

            Vyndej oba. Budeš využívat více zdvihu, takže by měla být komfortnější. SR je celkově dost progresivní.

            0 0
            • Losky83  

              Dobře, zkusím zítra vyndat a uvidím. Rozeberu ještě spodní nohy, vyčistím od vazelíny a dám trochu oleje do každé nohy. Snad to také pomůže. Díky

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.