AM vidle: Durolux 20 TS x 55 R x ...?

86 nepřečtených
  • Oakey

    čaute bikerstvo,

    na Maruně AM SL1 se mi podařilo prorazit ATA patronu a cena opravy, formou výměny za jinej typ patrony, se blíží 4000 :(

    Takže se mi spíš zamlouvá možnost koupě jiný vidlice na Monstera.

    Požadavky na vidli sou:

    • zdvih kolem 140
    • nohy bytelnější než 32mm (pod čistýma 90kg se toznatelně kroutí)
    • spolehlivost a lehká servisovatelnost
    • cena co nejnižší – nejlíp do 8000

    V hledáčku mám Durolux 20TS od Tuning-Testu, nebo mi Bartovníček při konzultacích opravy nabídnul za 6600 Marzocchi 55R, model 09. Která je údajně možná snížit na 140 vytáhnutim pružiny a ponechánim čistě na vzduchu, tam se ale obávám, že to hodně ovlivní chod vidle…

    Sem samozřejmě otevřenej i dalšim návrhům, nápadům a tipům ;)

    Předem díky za návrhy, tipy, připadně aj odkazy.

    Anketa: Jakou vidli na AM:

    7x
    70%
    55R
    0x
    0%
    0 0
    • Tomcat  

      Něco od RockShoc

      0 0
      • Oakey  

        RockShox bych si nechal líbit, jenže je tu problém s rozpočtem… bezvadnýho Lyrika se snižovánim, aby šel nastavit na 140 za 8000 asi neseženu.

        0 0
        • Tomcat  

          Tak Lyrik není konkurence těhle dnou , ten spíš konkuruje Fox

          Do 10000,– seženeř RockShox- Sektor Solo-Air-cca 140mm model 2011

          0 0
          • Oakey  

            Jenže Sektor má zase jenom 32ky nohy, což by se pod mýma skoro 100kg s výbavou kroutilo…

            0 0
            • Tomcat  

              Myslíš snad že 55 a durolux jstou na tom jinak?

              0 0
              • Oakey  

                Měl sem možnost jet 55tku, nasazenou na svym Monsterovi, a ten rozdíl v tuhosti tam byl hodně znatelnej.

                0 0
                • Tomcat  

                  Tuhost ti dělá hlavně pevná osa . Jedno jestli 15 nebo 20mm ale RS bych se v tom nebál.

                  čeho bych se nebál a je že u 55 bude podtékat olej a omezovat zdrvih. Ty vidle povedený nebyly.

                  0 0
                  • Oakey  

                    Mě tady nejde o pevnou osu, tu bych už kvůli nábě bral 20mm. Hlavně tam je rozdíl ve vnitřních nohách – 32 vs. 35 dělá taky svoje.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      není to je o tuhosti kotunky a posílení dole tou osu.

                      Pokud to chápu že hledáš tuhou vidli bez pevné osy tak nenajdeš . To je důvod proč jí vymysleli.

                      0 0
                      • Vilém  

                        A jezdils to nekdy vubec? Ja bych se do takto odvaznych tvrzeni nepoustel. Oni asi pridali ty 3mm navic, protoze nedokazou sehnat tak hlalitni material vnitrnich nohou jako bajny RS.

                        0 0
                        • Tomcat  

                          Tak ješte jednou není to jen o nohách vidlice ale o korunce a ose. To je důvod proč byla lefty třeba mnohem tužší než SID . Ikdyž měl jen cca 50% sestavy, která se mohle kroutit.

                          To, že vidle která má větší průměr nohou je automaticky tužší říci nejde. Příladem že to není pravda je třeba Maveric nebo některé DH upsidedown vidlice. Jde o celým provedení

                          0 0
                          • kubad  

                            jen abys věděl!!! podle laboratorních měření je rozdíl mezi RVL a Lyrikem obě s 20mm pevnou osou je 40% v tuhosti, a to je rozdíl v těch několika milimetrech průměru noh

                            0 0
                            • mr.antik  

                              Dokonce pokud vezmu Pika co jsem jezdil a porovnám to Lyrikem, tak rozdíl je nebe a dudy. A tam ten hmotnostní skok až tak nebyl, osy stejný.

                              0 0
                          • Georrge  

                            jenže leftyna je taky pořádná roura :) na průměru noh záleží dost, a samozřejmě ale taky záleží na ose, množství a kvalitě materiálu a na celkovém provedení.

                            0 0
                      • Oakey  

                        NN, právě že hledám tuhou vidli s 20mm osou a 140mm zdvihem.

                        0 0
    • kali222  

      z tvejch pozadavku je jedina mozna vidlice 55tka(jak uvadis) santÚra neuvazuju. nekde po evrope by nebyl zasantrocenej lyrik treba kolem 10,–? :)

      0 0
      • Oakey  

        Za 10 by se dal najít Lyrik aj u nás nebo u bratia, ale 10 se mi do toho investovat nechce…

        0 0
      • Smazaný účet  

        Proč neuvažuješ santůra? Durolux TT bude 100% lepší než ***** 55R..

        0 0
    • PatrikL  

      tá mz 55r 09 by bola fajn tak za polovičnú cenu :) Keď aj firma priznáva že to bola katastrofa, tak prečo riskovať…

      0 0
      • kubad  

        bez pružiny na vzduchu to bude ještě větší tragédie.

        0 0
        • Oakey  

          Takže když 55, tak jedině nějakou vyšší bazarovou?

          Právě když mi říkal, že z toho vytáhnou tu pružinu, aby to mělo 140, tak se si říkal, že ta pružina tam musí přece bejt pro nějakej účel…

          0 0
          • Smazaný účet  

            55 vůbec.. dokonce bych nevěřil ani tomu, že od roku 2011 jsou na tom zase dobře… Už jenom kvůli servisu jedině Durolux TT. Neznám jiný servis, kde za výměnu olejů, seřízení a tak podobně chtějí tři stovky.

            0 0
    • Vilém  

      A neni to nakonec jedno? suntour jako suntour:)

      Z techto bych bral duroluxe. 55ku jsem jel parkrat, kamos ji mel na kole, prisla mi naprosto tragicka a furt se mu srala. Nakonec sla pryc.

      0 0
      • Oakey  

        Co se četl, tak se sraly hlavně 55tky s ETA a ATA patronama

        0 0
    • Smazaný účet  

      Tady jedině Durolux od TT, jenže v použitelný kombinaci je za 10700.. Navíc je nechutně těžkej…

      0 0
      • Tomcat  

        To je úhel pohledu. Raději věc která funguje outoffthebox než kupovat polotovar. ST hraje druhé housle , horší je pak už jen RST.

        Pokud koupí RockShox dostane rozumný střed. Funkční vidli a solidní náklady. Marzocchi ma ted dost divny vlastnosti za tu cenu a ST je furt stavebnice a spíš řešeni pro nemajetný který prostě nemají na vyber. Ne že by lepší nechtěli.

        Skoda že pak to odrazuje koupit některý kola. K mému sklamání i RB. Kde v základu je ST a koupit kolo by znamenalo kolo + cena za výměnu vidle. Tak se člověk musí kouknout jinam. Protže raději né tak povedou MZ i deálně RS , ale Fox a ST prostě ne.

        0 0
        • Smazaný účet  

          A teď si vem to překvapení, když koupíš za drahý prachy MZ a oni to vyrábí ST… Tím nechci ST nějak hájit, to né, ale v rámci možností jsem s ní spokojenej, aspoň mě tolik netrápí odření a jiné poničení. Za nízké finance je ST (ale jedině od TT) super fungující vidle, která strčí do kapsy i mnohé tvoje lepší značky – třeba srovnání Epicon vs. starší RVL (130mm bez HS expanze) vyšlo pro RVL dost bídně.

          0 0
          • Tomcat  

            Ale já to vím, že nejnižší a střední produkci dělá pro MZ u ST. A to je už hoodně dávno. Ale nezmená, že tím ST u mě nějak stoupne.

            Prostě pokud mě někdo nabídne kolo s ST tak si ho prostě nekoupím. Protože tu vidli nechci. Nelíbí se mě ten poměr ceny a toho co dostanu. Raději koupím jinou která bude v pohodě i bez TT. Za cenu upravených ST mám funkční RS a můžu sní do každýho servisu a né bejt závislejší na jednom úpravci

            Prostě je to o filozofii. Chteš excelentní vidli závislou na úpravě a častým servisu? Klidně vem ST nebo FOXe. Já o vidlici nechci nic vědět starat se oní nějak zvlášť chod mě stačí takovej jakej sem měl u hodně vidlic z výroby. Náklady nejsou nijak větší, neseš na nikom závislý.

            FOx a ST jsou prostě dva extrémní případy a to není můj styl. Abudu mít 50k měsíčně bylo by mi to fuk takhle prostě ne.

            0 0
            • kubad  

              zase kopec tvých keců které jsou hodně daleko od pravdy :-(

              0 0
            • Smazaný účet  

              A zrovna vedle ve vlákně Kesu psal, že Totema musí po každé vyjížďce prostříkat silikonovým olejem, aby trochu fungoval. A podobnou zkušenost má s BoXXerem, který po 4 dnech přestával pořádně fungovat. Navíc co ty zkazky, že každou RS vybalenou z krabice musí člověk nejdřív rozebrat a zkontrolovat, jestli má dost mazacího oleje? Byly to informace o naprosto suchých BoXXerech. Tak tohle mi přijde jako polotovar.

              0 0
            • scret  

              uprimne, mas svuj nazor, to je fajn, ale jses mimo…

              Suntour neni davno to co pred par rokama a upraveny od TT – neberes to jako polotovar ale jako hotovou vidlici, je uplne nekde jinde… Mel jsem moznost vyzkouset tunenyho Epicona a ta vidle se smele mohla rovnat kouskum od RS atd.

              RS nejsou spatny vidle – v tuhle dobu docela my oblibeny, ale okamzite po lehkym zajeti udelat rozborku, prtze se vseobecne vi, ze RS jsou z vyroby prakticky bez mazac.oleje a ze obcas jsou tam nejaky bordely z vyroby v tlum.oleji…

              MZ jsou dneska jaksi pozadu a pokud se nestane neco radikalniho, za par let po nich ani pes nestekne…

              0 0
        • Oakey  

          Tak ono na nejnovější sériový modely ST sou na MTBR.com dosti kladný reference…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ale pořád mají vazelínu v nohách…

            0 0
            • Kubiczech  

              Což nové Magury mají taky.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Nekecej =-O Jestli to je pravda, tak to je krok do pravěku…

                0 0
                • Kubiczech  

                  Četl jsem to nedávno na stránkách Singletrack magazínu. Byl to článek z předváděčky Magury, kde představovali MT8 brzdy. Zkus to dohledat. Co si pamatuju odůvodnění, tak je to prý lehčí.

                  0 0
                  • scret  

                    jsou to sulini! to je podle me krok zpatky a jenom kvuli dosazeni par gramu dolu… UZ takhle se Magury dost shorsily:(

                    jinak doted byly mazany olejem..

                    0 0
        • Kubiczech  

          S částí souhlasím. Taky mi přijde na palici kupovat vidlici a ještě ji dávat někam upravovat proto, aby fungovala jako jiná, kterou jen vytáhnu z krabice.

          SR vidlice jsou mi ale jinak velice sympatické a to z prostého důvodu, že nic lepšího a ani srovnatelného za podobné peníze nekoupím. Příští rok už to ale bude zase o něčem jiném – nové vidlice vypadají slibně, ceny v podstatě jako konkurence, takže to snad bude i srovnatelně chodit. Cenovkou už to neokecají.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jenže bohužel to tak často funguje u jiných značek než je Suntour. Dneska koupíš RVL nebo Foxe a po vybalení z krabice pošleš do Tuning-testu. Kdežto když koupíš vidli u Tuning-testu rovnou, tak jen vyndáš z krabice. Není to žádný polotovar a pokud má dodělanou i HS expanzi tak není důvod kupovat 2× tak drahýho foxe či RS. Ale uznávám, nálepky a haló efekt u hospody je svinstvo :0)

            0 0
            • Kubiczech  

              Když dneska koupím RVL, tak ji nikam posílat nebudu, protože je to funkční vidlice. Přečti si můj příspěvek do konce, já mám SR rád a TT Duro jsem ke spokojenosti jezdil. (:

              Jen se těším na to až bude SR vyrábět plně srovnatelné vidlice s ostatními velkými hráči a to bez nutnosti využití služeb TT.

              0 0
              • MlokCZ  

                RVL RLT Ti je asi v tuhle chvíli nejlepším řešením v originálním stavu, pořád je ale dražší než upravený Epicon TAD s HS expanzí. K tomu to není v originálním stavu co se týká citlivosti žádný zázrak.

                Takže bych v tomto případě stejně udělal to samé a poslal vidlici na úpravu, měl to dražší a ještě přišel o záruku.

                Pokud někdo chce snižování zdvihu, tak je tu zase jen jednopolohové snižování o 30mm. Oproti Epiconu TAD horší. Oproti Talasu 2011 je to nastejno, tam ale je pořád aspoň možnost to prohozdit za 110/130/150mm (přesně tak to mám) i když je to problematické kde sehnat vnitřnosti 110/130/150mm za rozumnou cenu.

                A když přičtu tu spolehlivost těsnění u RS…

                U každé značky občas odejde někomu těsnění, u RS je to ale opravdu bída.

                0 0
            • MlokCZ  

              Ono to je bohužel často ještě horší.

              Koupíš 2011 150mm Talas FIT RLC, citlivost v originálním stavu opravdu bídná. Pošleš na úpravu k Milanovi díky čemuž se stav o třídu zlepší a je to už slušné, ale přesto pořád horší než třeba upravený Epicon TAD.

              0 0
            • Rubi  

              hlavne ze ty vase epicony maji porad vuli :D

              0 0
            • Tomcat  

              Mohl bys mi říct kde bereš toho dvakrát drahé RS?

              Pokud vezmu cenu TT Epicon vs tovární RS Sektor tak RS je max o 1000,– dražší. Nepočítám poštovným , bo jiný náklady.

              Prostě není důvod to posílat do TT. Pokud je vidlice vadná je to na reklmaci , jinak už seštelovat pro většnu lidí jde továrně, nebo bez TT. Ten rozdíl který přinese úprava od TT krom zráty záruky a věší vůle v pouzdrech je pro 80% bajkerů neznatelná.

              Ta přidaná hodnota za to nestojí.

              0 0
              • milan1  

                Můžeš mě přeložit, co jsi tu o mě napsal?

                0 0
              • Oakey  

                V minulosti sem měl upravenýho Epicona od TT a byla to super vidle, která šla z domu s komplet kolem…

                A je pravda, že sou bikeři, co nepoznaj rozdíly mezi vidlicema a stačí jim, že jim to jakž, takž tlumí… pak ale pro ně nemá smysl vrhat se do tuningu ;)

                0 0
              • Smazaný účet  

                Durolux TT 11 tisíc, Lyrik RC2DH SA přes 20 tisíc. Tedy RS je skoro 2× tak dražší než Durolux TT.

                To si vážně myslíš, že zlepšení citlivosti je při úpravě dosahováno zvětšením vůle v pouzdrech? :0) úsměvné :0)

                0 0
        • kyl  

          Pokud koupí RockShox dostane rozumný střed-funkční polotovar.:-)

          0 0
    • Smazaný účet  

      Jinak 2012ky Suntouryk vypadají, že mají konečně i pěkně zpracovaný ovládací prvky

      Durolux

      0 0
      • scret  

        to uz vypada konecne na pekny vidlice i vizuelne…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jenže bůhví kde bude cena :0(

          0 0
          • scret  

            to me uprimne receno zas az tak netrapi…

            Pocitam s tim ze v budoucnu se ceny vidlic plusminus srovnaji a SR jde pomalu ale jiste cestou, ze zvysuje imidz a zvuk u svych vidli a taky pomalu cenu… Tzn. ze za par let se budes rozhodovat jestli vezmes za 15ku RS nebo SR:)

            0 0
          • MCPisky  

            tj cena bude podle me o nejaky ten tisic vyzsi nez u predchozich (starsich) verzi ale ten novy Durolux vypada suprove uz jen aby ta cena byla prijatelna

            0 0
        • Jenda  

          tak hlavne kdyby Milan pres Lumen objednal par duroluxu s konickym (a tedy duralovym) krkem aby se ta hmotnost dostala k tem 2300 a ne 2700 jak ma s klasickym ocelovym krkem. Stejne ma dneska vetsina vysokozdvihovejch kol bud 1.5"nebo konickou hlavovku.

          Jinak k tematu – za me rozhodne ten durolux TT.

          0 0
    • Oakey  

      Tak díky moc všem, co konstruktivně přispěli.

      Nakonec du do Duroluxe od Tuning-testu, akorát ještě blíž pořešim konkrétní verzi.

      0 0
      • kubad  

        ber maximalní tuning, stojí to za to i když už jde cena dost nahoru

        0 0
        • Oakey  

          Já spíš k finančnímu omezení uvažuju koupit základnější verzi s tim, že třeba přespříští rok akorát koupim vymazlenější střeva…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Otazkou je, jetli to bude chtit milan udelat. Ja byt tebou, tak beru plnou palbu at muzes co nejdrive litat po kopcach:)

            0 0
          • Smazaný účet  

            Spíš něž to bych zkusil s Milanem domluvit ještě víc speciální verzi – ušetřit za snižování ale zase dát tlumič z nejlepší verze.

            0 0
            • Oakey  

              Hmm… velice zajímavá myšlenka :D

              0 0
              • Jenda  

                hlavne aby to melo HS expanzi, myslim ze bez externe stavitelny komprese se muzes snaz obejit nez bez ty HS expanze. Navic kompresni tlumic je standartni dil (tedy casem si ho muzes koupit) kdezto ta HS expanze je neco co Milan dodelava a tedy pripadny upgrade je 100% zavisly na nem.

                0 0
            • Baba-Ji  

              ale takova verze tam v nabidce, tusim, je, ne?

              0 0
              • Oakey  

                mpIII myslel kombinaci vnitřností z několika typů do jedný…

                0 0
                • Baba-Ji  

                  ? …more info pls.! (za cas se mne mozna bude podobny vyber vidle taky tykat)

                  0 0
            • Smazaný účet  

              za deset tam ma vidli v plny palbe ne, ryhcle i pomale komprese a expanze + snizovani z riditek…pokud jsme to dobre pochopil.

              0 0
              • Oakey  

                Kua… vy mě tady do toho top modelu snad jeste překecáte.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jenže to bude strašný těžítko – vždyť to váží víc než BoXXer WC :0)

                  0 0
                  • Oakey  

                    Tak když chci špicovní funkci a nízkou cenu, tak to s nízkou váhou moc nejde dohromady…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      A proto časem půjdu znovu do epicona :0) Ty nové modely vypadají k světu.

                      0 0
                      • kubad  

                        časem časem :D nechceš hned potřebuju nového s tapered krkem

                        a výměna by byla zbytečně drahá

                        0 0
              • Baba-Ji  

                no a pak je tam tenhle samy top model, ale bez toho snizovani, ne? …pochopil-li jsem to spravne

                0 0
                • Smazaný účet  

                  No to nevim, ale mylsim ze s milanem se bude dat domluvit na vsem moznem:)

                  0 0
                  • Oakey  

                    Už sem mu dneska psal a zatim bez odpovědi, asi má hodně práce…

                    0 0
                  • Baba-Ji  

                    ja osobne se snizovani az tak uplne nebranim, jen si rikam, jak moc „velke“ kurvitko to bude (nemyslim co do velikosti ;))

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jako vysypat se muze vsechno, ale nebal bych se toho. Mkinimalne si myslim, ze se servisem nebo reklamaci nebude problem a bude to rychleji nez tech max. 30 dni. Ale je to ma spekulace. No jenom si ho kup, vyzkousej a ja na podzim prodam kravku a na jare uz nezaseju…eeeek­..prodam domaina a na jare vyjedu na nove vidli:)

                      0 0
                      • kubad  

                        sezonu, zatím naprosto bez problémů

                        0 0
                        • Jenda  

                          nekolik sezon a jedinej problem byly moje levy ruce kdyz jsem TAD vicko nasadil mirne krive proti tomu cudliku kterej to stlacuje – chudak Milan porad nemohl prijit na to kde je problem ze u nej to chodi a me to blbne ale do ****** me za to neposlal

                          0 0
        • Smazaný účet  

          SOUHLAS!

          0 0
    • Oakey  

      Ještě dotaz na majitele Duroluxu – jakou má vidlice zástavbovou délku (myšleno osa-korunka) a při jakym zdvihu?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Sorry, uklikl jsem se…Já bych bral Duroluxku ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.