AM ram, 150mm zdvihu za rozumny peniz

49 nepřečtených
  • scret

    Zdravim vas damy a panove,jak vypliva z nadpisu, co za all mountain ram s tlumakem se zdvihem kolem 150mm, za rozumny peniz (max. do 30tis.!), neco pekne zehliciho, zadny zavazi…

    Reignik? letos ale trochu podrazil:( uplna zehlicka to neni,ale zas to jede…

    GT Force? neni to uz moc XC? jezdi to nekdo?

    GT Sanction? lehky test ve Velu, prijde mi uz moc na „dravy“ jezdeni:)

    neco jineho?

    Lapierre Zesty,Spicy?? bude asi problem sehnat ram… nevim jestli se prodavaji vubec samotny a hlavne taky za jakou cenu?:(

    Cube? Fritz vypada uz divne na AM

             Stereo? nevim kolik ma presne zdvihu,ale 150 to asi nebude…

    Uff,uz me snad nic jinyho nenapada:(

    Poprosil bych hlavne MlokaCZ aby se vyjadril, poradil, nastinil chovani adeptu…

    Rad uvitam zkusenosti majitelu techto ramu,moc jich asi nebude,ale presto.

    Diky za kazdy nazor a konstruktivni kritiku:))

    0 0
    • MlokCZ  

      Tady to nebude tak jednoduché, protože některá z těch kol jsem ještě nejel a u chováním si jen tak odhadem zrovna moc jistý nejsem. Nejel jsem ani nová GT, ani Lapierry.

      A abys to měl složitější, tak to komplikuje už zde delší dobu řešený RP23 a jeho nastavení na compression tune max. na některých kolech.

      Pokud s tím chceš jezdit delší trasy a ne nějak extra blbnout ve sjezdech, tak já bych volil ještě něco kolem 140mm. Pak už většina kol má 160mm nebo více. Nejde ale vůbec o ty 2cm, ty nejsou nějak extra rozdíl, ale že se tady mezi těmi kategoriemi hodně láme chování kol, geometrie, zaměření kol.

      Samozřejmě dá se jezdit delší trasa na čemkoliv, viz třeba TheIF na Torque a jeho 240km vyjížďky.

      Ale je to podle mě dost zásadní rozhodnutí, kterou tu kategorii kol vzít. Já třeba jsem pojetím jízdy pořád skoro XC a větší skoky a extra drsné věci neprovozuju, proto já bych tu kategorii 140mm zatím nepřekročil. Ale samozřejmě nevím jak tohle máš položené ty.

      Začnu tím co znám dobře, tedy Cuby. Pokud chceš více jezdit a ne jen hlavně z kopce, tak určitě Stereo a Fritze už ne. Stereo je se zdvihem těžko říct, kolik přesně je. Bikemagazin naměřil třeba 152mm, u Cubu si ještě loni na něj dovolili nepochopitelně psát 130mm, letos bez jakékoliv změny na rámu to přepsali na 140mm a na vyjádření proč to tak je, že to prej měřili jinak a bike magazin že to prej měří také jinak. Ovšem já si dovedu představit pouze měření buď po trajektorii zadního kola nebo po kolmici k zemi. Model v Linkage, který jsem sám vyráběl a je hodně přesně změřený ukazuje rovných 140mm měřeno po kolmici a 141mm po trajektorii zadního kola. Stereo má ovšem dost specifický průběh zadní stavby, jezdí se s poměrně malým sagem. Cube doporučuje 15–20%, já jezdím cca 22% (díky tomu, že skoro neskáču, můžu si dovolit větší). A 20% sagu tlumiče je díky průběhu zadní stavby pouze 24mm reálného chodu. K tomu výsledná křivka je z počátku hodně plochá, tedy velmi ochotně chodí do zdvihu a konec zdvihu je pak progresivnější. Ideální průběh minimálně z mojeho pohledu. A díky tomu když se jezdí se sagem 20%, tak mu zbývá mnohem více reálného zdvihu než jiným 140mm kolům. Přesně stejně se to chová i pocitově, tedy jako by měl vyšší zdvih. U Sterea ale vůbec není ideální tlumič ve verzi compression tune na max. Tím to tu stavbu dost omezuje a o něco hůře to tak žehlí (sice díky tomu to super jede i s otevřeným tlumičem, ale i tak to není ideální). Já tu už v jiných threadech tlumič chvíli řeším a už se těším až bude Push upravená verze. Pak jsou tu nevýhody Sterea, ten rám je o trošku méně tuhý než některá konkurence. Já s tím problém nemám žádný, ale někdo těžší nebo při hodně drsném zacházení by to někomu vadit mohlo. Páčka tlumiče je hůře dostupná a tlumič je na ráně bordelu (pokud ale se nejezdí rychle v superbahenních lázních, tak v přiměřeném bahně a bordelu bez problémů stačí ten originální miniblatníček). Fritz i když vypadá, že je přepákováný stejně, tak se trošku liší. U tohoto systému stačí tu pár mm změny a chování se změní dost výrazně. Především se jezdí s výrazně větší sagem. Což tedy zapříčiní že reálný využitelný zdvih bude v podstatě stejný. Ale je o něco progresivnější a celkově prostě určený na drsnější zacházení a už to není kolo na XC ježdění.

      Reigna znáš, takže tady nic psát nemusím. Jen tady zase zmíním tlumič. Kombinace Reign + nastavení compression tune na max. se mi zdá hodně debilní, ještě mnohem více než použití téhle verze tlumiče na Stereu.

      U Zesty se dle konstrukce zdá, že kolo velmi dobře pojede, díky nízko položenému horstlink čepu (tedy bude se pravděpodobně více zamykat při šlapání). Ale zase je tam aspoň verze tlumiče s compression tune na minimu, takže bez úpravy tlumiče klidně může být i o malinko žehlivější než Stereo.

      Force a Sanction jsem nejel a hodnotit je vůbec nebudu, to bych jen věštil. Jen k zaměření těch kol, tam je to dost jasné dle vidlice a hlavového úhlu. Tedy Force bude ± zaměřením jako Stereo (i když Stereo má ten hlavový spíš někde mezi 68–68,5 než udávaných 69st.). U GT tu zatím nikde nepadlo jaké nastavení compression tune Fox tlumiče na něm mají.

      Tedy především je to ujasnit si jestli ti stačí ty kola kolem 140–150mm vzadu se 140mm vidlicí, která jsou pořád dost do XC a dají se na nich jezdit parádně i dlouhé trasy a i hodně vyjet. Zvlášť pokud se tam dá vidlice se snižováním zdvihu.

      0 0
      • MlokCZ  

        A kdybys náhodou chtěl brát Stereo, tak rozhodně si ho vyzkoušet. Ten rám musí velikostí přesně padnout, jinak může být problém.

        0 0
      • fluider  

        Len doplním ku Spicy, že rám nie je totožný so Zesty a podľa narýchlo spraveného modelu v Linkage sa zamyká ešte viac ako Zesty. Samostatné rámy LP sa nepredávajú, musel by si urobiť nejaký kompromis a vyjednať to u dílera.

        Do zoznau by som ešte pridal prepák. 1čapy :-). RM Slayer SXC, ktorý sa dá kúpiť ako samostantý rám, ale ako všetko od RM je drahý. A potom ešte Scott Ransom.

        0 0
        • MlokCZ  

          Slayera SXC jsem nejel, ale jen dle průběhu stavby se mi docela líbí.

          0 0
        • MlokCZ  

          K tomu zamykání LP. Pokud by nechtěl řešit tlumič a chtěl ho nechat v originálním stavu, tak se mi pořád líbí více kombinace LP + compression tune na minimu než třeba Stereo + compression tune na maximu. U těch LP se to bude zamykat aspoň jen při šlapání, což je částečně žádoucí, i když já to rád třeba nemám. Kdežto u těch aktivních rámů, které se nezamykají ale s tlumičem s compression tune na max to tlumič omezuje pořád i bez šlapání, což je mnohem horší (ale zase tam to lze řešit a tlumič nechat upravit).

          Samozřejmě ale záleží kolik se to přesně projevuje ve srovnání a to nedokážu odhadnout, když jsem ty LP nejel. U Sterea to samozřejmě není zase tak hrozné ani s compression tune na max.

          0 0
      • scret  

        diky Mloku za nazor, myslim ze jsme na tom podobne… se stylem pojeti jizdy a mozna i s tim co po tom chceme,ikdyz ty uz jsi jeste vic narocnejsi… ohledne threadu o RP23,neco jsem cetl,coz jsi mi docela zkazil iluze:)

        TheIf je blazen,fakt, 240km na takovy tezky mrse:) smekam!

        Libilo by se mi Lapierrko,jenze sehnat ram bude asi problem…a pokud,tak uz asi prekroci stanoveny fin. limit… To samy RM, o tehle znackach ani neuvazuju,tam jsme cenove jinde…

        Docela me zajima GT Force, mozna bych ho mohl sehnat za pekny peniz… ale zkusenosti zatim tu moc zadne nejsou…

         

        Co treba starej Reignik,pokud by se nekde jeste sehnal… mel jsem ho pujcenyho a to kolo me naprosto uchvatilo,zehlilo snad uplne vsechno a pritom krasne jelo vpred…

        Jinak ted jezdim jako AM to Haro,ktery je puvodne spis skakadlo, na to ze je to jednocep mi vadi pomerne nizka citlivost na male podnety,clovek dostane prvni kopanec  jak na HT,jakmile se dostane do zdvihu tak uz je to ok,ale ten pocatecni odtrh je naprd:( ted tam pujde jeste mekci pruzina,tak jsem zvedavej…

         
        0 0
        • pitos  

          to haro je fakt děsná potvora,je to těžké ,necitlivé a s hroznou geometrii,toho bych se rychle zbavil:)

          0 0
          • scret  

            no jak jsem psal,je to proste levny skakadlo,zase tezko na cvicisti:)) holt na tom kole covek enma nic zadarmo… nechces koupit?:)))))))

            0 0
            • pitos  

              dik,pravě kamarád jedno prodává.

              nechceš bráchu ?:)))

              0 0
      • Peslezedirou  

        BTW možná už jsem se ptal, ale proč si přešel z AMS 125 na Stereo?

        0 0
        • MlokCZ  

          Jezdím oboje, takže se nedá říct, že jsem přešel. Ale jinak Stereo je zase zdvihově o kousek výše a je to oproti 125ce znát.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Hm hm hm, zajímavé. Neznám grafy a ani jedno jsem si neprojel, ale vypadá to, že chod zadní stavby bude jiný, myslím Ams * Stereo.

            BTW jak jsi vysoký? Trochu přemýšlím o Ams, ale nevím jak je to s objednávkou – tuším, že rámů v čr moc nebude a hlavně nevím velikost. 184 a dlouhý ruce nohy, nevím jestli bych se na 18" poskládal :-).

             
            0 0
            • MlokCZ  

              Chod je trošku odlišný. Stereo má progresivnější konec (poslední třetina zdvihu je zcela lineární + tlumič; AMS má poslední třetinu zdvihu lehce degresivní) a současně degresivní počátek. Ten počátek dělá o něco menší sag, ale zase díky tomu progresivnímu konci si můžu dovolit Stereo foukat méně, takže sag vozím ± stejný.

              A při tom stejném sagu se pak průběh liší. Na doraz je třeba ± stejná síla, ale Stereo jde snáze do zdvihu v první polovině až dvou třetinách zdvihu. K tomu má o 15–25mm více (AMS má udávano 125mm a naměřeno 126mm bikemgazinem a na modelu vychází také ± totéž; Stereo má udáváno 140mm, bike magazin naměřil 152mm, muj model v Linkage, který je dost přesně změřen ukazuje 140mm na kolmici k zemi a 141mm po trajektorii). Ale ať už je ten rozdíl zdvihů přesně jaký chce, tak když se přičte ten rozdílný průběh, tak se zdá zdvih pocitově na Stereo větší výrazně.

              Bohužel zatím Stereo dost brzdí ten tlumič s compression tune na max (a ještě chvilku bude, současný budu posílat´, po vráceního toho nového Push, na úpravu hned jak budu mít pojízdné druhé kolo), kdežto AMS 125ku mám s propedal tune na minimu, takže tam to tlumič nebrzdí. Tedy v tomhle porovnání s přesně opačně nastavenými tlumiči je AMSko o malý chlup citlivější, v rozbitém sjezdu pak ale kraluje už jasně Stereo i přes to omezení tlumičem. Jsem moc zvědav na Stereo až bude Push verze RP23 a nebude to omezovat ta velká komprese.

              Já mám 182–3cm, průměrné nohy (84,5) a dost krátké ruce a kratší trup. Tedy potřebuju krátké rámy a hodně vysoko řídítka. Obě kola mám v 18ce a jsou mi akorát. Na 125ce jsem měl 105mm představec + vlajdy s 20mm zdvihu, teď tam mám 90mm ale otočený směrem dolů + řídítka se 40mm zdvihu (teď je to kratší jen asi o 4mm než ta předchozí varianta, otočený představec to natahuje). A ještě to bude předělávat. A k tomu 0,5cm podložku pod představcem.

              Na Stereu mám 1cm podložku + 9cm normálně otočený představec + 40mm zdvih vlajdy. A na obou kolech je posez ±1–2mm totožný. A posez je to už méně natažený, ale ještě rozhodně ne extra narovnaný.

              Stereo je celkově o 1,5cm delší a stejný posez je dosažen tím, že sedlo mám na Stereo o pár mm více vepředu vůči klikám (ale ne abych dorovnal posez, ale po nasednutí a projevení se všech sagů je to stejné jako na AMSku) + ten zbytek dělají řídítka více vpředu u AMSka. Stereo má o 1,5cm výše střed a proto tam hůře dostávám řídítka výše (abych je měl stejně vůči sedlu) než na AMSku.

              Mám ještě kratší stehení část nohy a díky tomu vozím sedlo posunuté dost vepředu oproti ostatním. Takže pokud bys mě sedlo více vzadu, tak to posez trošku natáhne. Ale jestli ti to na délku bude stačit netušim.

              Na výšku Stereo ti bude 100%, tam je standardně ta Syntace sedlovka delší, tam mám ještě asi 5cm rezervu na vytažení. Na AMSku mám rezervu někde mezi 1–1,5cm, takže už moc ne.

              0 0
    • kovar  

      a co author?

      http://www.author.cz/…2&eid=609189

      akrát tlumič kdo ví co to je

      0 0
      • Radek Broz  

        Ale tak to snad ne;-)

        0 0
      • scret  

        to bych si asi moc nepolepsil…:)

        0 0
        • kovar  

          jste na tom jeli vy dva smíšci? připadá mi to jako Canyon s nápisem Author :-)

          0 0
          • scret  

            no reknu ti to takhle, Canyon aspon funguje a rekl bych ze dobre…

            a ja nemam rad kdyz nekdo bude na me testovat jestli biky ktery vyrabi, opravdu funguji,ala Author, Merida a spol.

            0 0
          • MlokCZ  

            Tak už od prvního pohledu je to přepákované jinak než Canyon. Author bude mít ten rám progresivní o něco méně. Tím netvrdím ani že je to lépe, ani hůře.

            Pak je to o 0,5kg větší váha Authoru (pokud je včetně tlumiče, to snad ano, jinak by byla ještě o mnohem větší). K tomu bůhví co tam je za tlumič. O ložiskách, tuhosti a zpracování se takhle nepozná nic.

            No a geometrie když koukám na celé kolo osazené Pikem (u A-RH Plus) je s danou vidlicí hodně divná (67st. hlavový úhel s Pikem + ten už šíleně velký rozvor v 17,5ce, s tím bych tedy nechtěl zatáčet). Takovouhle geometrie má mít tak kolo kolem 160–170mm zdvihu ve předu i vzadu, tam na to mají vidlice příslušný offset, vidlice se 140mm rozhodně ne.

            Pokud by vše bylo na velmi dobré úrovni (může být a nemusí, to netuším) a nebyl by problém v kosntrukci, jak se Authoru už několikrát stalo, tak i tak při započtení geometrie, toho tlumiče a té váhy, tak bych o tom ani nezauvažoval (a to stále při předpokladu, že všechny věci jako ložiska, zpracování, žádný konstrukční problém budou ok).

            0 0
            • ememem  

              caf, len tak mimochodom co konkretne myslis? „a nebyl by problém v kosntrukci, jak se Authoru už několikrát stalo,“. (to nie je rypanie ale otazka)

              0 0
    • pitos  

      a co  Norco Fluid LT,možná bys ho lehce přes 30t mohl koupit.

      0 0
    • mar_tin1  

      giant vt vo výpredaji

      0 0
    • herrman  

      Doporucil bych ti Canyon AM. Sice zdvih 140mm, nicmene podle toho co zde pises tipuji, ze tech 150mm neni az tak dulezitych. Samotny ram s tlumicem za nejakych 32, za 40 uz cele kolo s velmi povedenym vybavenim. Ber to ale pouze jako zaujaty pohled majitele :-)

      0 0
      • Lister  

        U Canyonu se bohužel vůbec nevyplatí nákup samotného rámu (ono to ale platí u fullů tak nějak opbecně), ale zase když si člověk vezme kolik pak stojí kolo, tak je možná lepší koupit celé kolo a většinu věcí rozprodat a pak se dostaneš na velmi zajímavou cenu samotného rámu. Ale to člověk potřebuje ten počáteční kapitál a musí jít do rizika, že ne vše se prodá, případně něco jen hodně pod cenou.

        0 0
    • Uhel  

      Zdarec, mám GT Force 3.0, stojí teda 42, ale je to výbornej stroj, systém I-drive je bezkonkurenční. Moho vřele doporučit. Zvládá docela i sjezdy, sem tam skok, žádná ztráta energie a zvládneš na tom i delší výšlapy díky lockoutu. Ideální volba na all mountain a enduro podle mě.

      0 0
      • scret  

        diky. Jak je na tom prosimte s citlivosti? bere i male nerovnosti nebo je tam hranka a pak jde teprv do zdvihu? jak je progresivni? atd. co prudky krpaly?nestavi se na zadni?…

        0 0
      • MlokCZ  

        Co to znamená bezkonkureční? Ještě jsem žádný bezkonkureční systém nikdy neviděl a takový není, každý má svoje pro a proti. V čem je konkrétně lepší oproti jiným dobrým fullum a to kterým? A proč je to tedy ideální volba? Jaké tam máš nastavavení toho Floatu R? Jestli je s compression tune na max, tak je jasné, že není žádná ztráta energie, kombinace vysoké komprese + nevypinatelného propedalu by už bylo hodně kritická. Pak by to ale zase nemohlo vůbec moc pěkně žehlit. Mě přišlo, že i-drive nebyl nějak extra citlivý ani s Float R 07, kde nebylo přetlumené interní nastavení komprese, ale netuším jak je nastavený u GT tlumič pro 08, ani jak se liší chování Force modelu oproti dřívějším.

        Já jsem nové GT nejel, takže hodnotit je nemůžu, ale z toho co píšeš jsme se nedozvěli nic konkrétního. A napsat že zvládá docela i sjezdy a sem tam skok, to přeci zvládá každý full s tímhle zdvihem a rozhodně by to nemělo být docela, ale pokud funguje dobře tak by to měl zvládat perfektně (ale takovéhle hodnocení je stejně zcela nic neříkájící, pokud se konkrétně nesrovná s něčím dalším a neřekne se co je lepší, horší…).

        0 0
      • Smazaný účet  

        ty GT me cece nejak nepresvedcili, nerad bych flame ;-), ujel sem na nem asi 70km, jednu vyjizdku, f ty dobe sem sedlal giant-ac ( coz je docela macata mrcha ), to GT bylo proti nemu jako brambrora, neohrabane, pomale…, jakoby pryzoveee… ;-)  zanevrel sem na ten jejich shisteem… :-)

        0 0
        • scret  

          hele a ty uz jsi jel na tom „forsu“? kde? bych docela taky rad udelal nejakou testovacku gde by bylo k dispozisn vicero fulliku.. to byl ten nejakej kemp?

          0 0
    • Smazaný účet  

      noo, se tady nemuzu rovnat s teoretickyma docentama bajkingku, kola jako takovy me f podstate nezajimaj, zajima me jezdeni, reign letosni mam necely dva mesice, tak odhadem se blizim myslim k tisicofce kilometru temer vyhradne prisnej terain ;-) to kolo je naprosto bozi, nadherne jede dopredu, neni tezky, ma delsi stavbu a to je hodne znat v prudkych vyjezdech, o 100% lepci nez stare AC ;-) z kopce jede taky lip !! coz me malinko prekvapilo, ma precejen mensi zdvihy, rekl bych ze hlavne diky tuhosti celku a tvaru krifky po ktery se pohybuje zadni stavba, lepe se ‚prevaluje‘ pres nerovnosti....., nekdy se snama projed ti ukazu co fsechno dokaze tadle hracka :-))) snad jen k reign-2 konfiguraci ( koupenej jako celek ) bych podotkl ze vidle bez pevny osy je pro todle kolo trochu brzda, zvladne vic ! :-) je asi jediny co bych do budoucna zmenil :-) tlumicum nerozumim, je tam myslim rp2 of foxe, jezdim imrvere s otevrenym bez pro-pedalu, zehli to a nehoupe :-) luxus proste :-)))))

      0 0
      • Smazaný účet  

        jo a jeste teda k ty konfiguraci, dyz uz sem to nakousl, nechapu proc na takydle kolo montujou 100fku predstavec a 660 riditka....., je jako ridit formuli1 klavesnici ;-))) ( prirovnani ze sveta PC gamezzz ;-)))))

        0 0
      • scret  

        no taky me moc nezajima teorie,ikdyz mozna trochu vic nez tebe:) bych rad si pujcil jak treba tvyho,tak i houmiho Reignika,porovnat oba, zkusit velikost, chovani atd. jak jsi psal ze lepci jak AC,tak muj nazor ze asi vseckno lepci jak Haros:)) ikdyz ma divocak objednanou mekci pruzinku,tak jsem zvedavej,jak se bude kluk chovat,nejspis mi bude muset jesxte chvili vydrzet… nebo pujde ted do sveta a na dospelyho fulla si budu muset pockat, tak az do pristiho roku:( vozidlo je prednejsi…

        jinak taky si myslim ze ta XC 500 to dost limituje,prijde mi na to kolo takova detska… jenze co tam dat, tohle je malo a 55ka uz je zas moc velky zavazi…  idealni byly na tohle AMka… a ja zas pevnou osku zatim nevyzaduju,myslim ze se zatim na ni ani necejtim:)

        nekdy musime udelat takovej jako EN testovaci den a prohazovat si vsechny nase endurka,trebas i s petrsem atd… jen u me bude problem,pac mam pruzinovy jednotky… se moc nedaj postelnout na konkretniho rajdra…

        0 0
        • Smazaný účet  

          55ka je lehci jak AM-ka :-))) ma 2200g, je luxus…, ji tam dam koncem roku az budou nejaky ty slevy :-))

          0 0
    • Tomcat  

      No první co mne napadne jestli na AM není těch 150 moc

      A pak nebrat GT. Podle mne GT a Scott neuměj posledních 10let dělat pořádný full ( Artuš to neumí od počátku 0:-) ) . Složité komplikované koncepce , viditelná snaha " se nalezt " ale výsledek je nic moc.

      podle mně Giant , Norco, Marin, Cube , Canyon , Trek , Gary , RB

      0 0
      • fluider  

        150mm na AM podľa mňa nie je moc, predsa záleží aj na priebehu stavby. Keby bola veľmi progresívna tak by to mohli byť už EN, áno, ale keby bola degresívna alebo málo progresívna s vhodným tlmičom, tak by to mohol byť super univerzál.

        Apropo GT, Scott … majú vlastný vývoj (čo si ja cením najviac), prispeli niečím vlasntým. Naproti tomu je množstvo značiek, ktoré keby zanikli, MTB svet by určite nemusel smútiť …

        0 0
        • Tomcat  

          Jenže u GT je vidět, že ve snaze jít sou cestou se v tom utápí. V jednoduchosti je síla, imho ta velice složitá variace na pla­voucí střed ne­ní zas takový záz­rak.

          0 0
          • fluider  

            Áno, jednoduchosť je krásna, ale ďakujme európskym a japonským auto konštruktérom, že nepoužívajú rovnaké zavesenie zadnej nápravy, aké sa stále, už niekoľko desaťročí, používa v amerických autách. A čo Tatra 815 s nezávislými nápravami, ktorá spoľahlivo makala v ďalekom Rusku v mrazoch aj blate ? Spýtaj sa nejakého šoféra, ktorý jazdil na 815-tke, teraz mu firma dala nový 4-nápravový Mercedes alebo Iveco, že čo ide lepšie …

            0 0
            • Tomcat  

              Až na to že jeden krachnul a druhý ne :o) .....

              „uspěch“ výrobků nepadá jen na jedno technickém parametru. Ta věc je potřeba taky prodat a je tam taky nějaká zpětná vazba  o uživatele ( ohlas na nárok na servis).

              Takže nevím jkam tvůj výroj Meďák v Tatra nacpat. GT by bylo drahý jako mecedes, koplikovaný jako Tatra , funkčností jako mercedes (nicmoc) , servis jako mercedes váha jako Tatra.

              opravdu to je v porovnani s Tatrou trochu mimo

              0 0
              • fluider  

                Tým som chcel len povedať, že v určitom momente sa konštruktér asi musí zriecť jednoduchosti svojho návrhu aby dosiahol to, čo vyžaduje zadanie. Reagoval som tým na tvoje paušálne vyzdvihnutie jednoduchosti a kritiku zložitejších riešení.

                O predajnosti výrobku nerozhodujú len jeho technické parametre, tie sú skoro posledné. Častokrát sú to rôzne dohody, o ktorých obchodujúce strany nerady hovoria…

                Americké SUVčka, pickupy apod používajú starý spôsob zavesenia a odpruženia zadnej nápravy, čo odôvodňujú jeho jednoduchosťou a lacnou výrobou. Lenže im to sta49, pretože aj tak stále jazdia po asfalte. Kdežto európania a japonci predovšetkým výrabajú vozidlá rovnakej kategórie na podstatne inej úrovni a za porovnateľnú ce­nu…

                To GT možno nie je úplne dotiahnuté dokonca, neviem, ale každý výrobok má muchy, každému sa občas niečo po_erie.

                0 0
      • scret  

        150 urcite neni moc,zalezi jak je kolo pojmuty… navic na XC je pomalu dneska i 100mm malo,navic jsem zastancem toho ze pokud to ma nejaky ten centimetr navic,tak ti apk nebude chybet:) mit jedno kolo,tak uvazuju o hodne lehkym fullu 130/130… ale jelikoz mam chrtika (viz.profil) tak chci nejaky kolo na blbnuti,na dlouhy vylety, na dlouhy sjezdy a nebyt vyklepanej, a aby se na tom trochu dalo jeste jezdit do kopce,tzn. zadny moc velky zavazi atd.

        100/100 je bran v dnesni dobe pomalu jak HT:)

        0 0
        • Peslezedirou  

          Laškovníku :-) To je těžký ideál by bylo kdyby člověk měl kol několik a bral si je podle nálady.....ale to se týká spousty věcí he he…:-).

          0 0
          • scret  

            tak tak:) myslel jsem si ze mi dve kola budou stacit,ted si postupne stavim jeste takovyho veterana zimaka… a stejne bych uvital treba jeste jedno… a to vsechno ne kvuli tomu ze bych mel buhvi kolik miliardtisicki­lometru najezdino:) ale proste kvuli tomu vzit zrovna to na co ma clovek naladu no:) jedine dobre ze me brzdi fin. moznosti a pritelkyne:))))

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.