• PsychoSX

    Ahoj všem, moje stoleté Avidy Juicy Seven odešly do věčných brzdišť, takže řeším nákup nových kotev. Co mi poradíte na AM/Enduro pojetí jízdy? PS – Shimano na muj Spicy kromě pedálů nesmí…a cenu víceméně neřešim. Díky všem za zkušenosti a případné rady.

    0 0
    • Smazaný účet  

      elixir…a doufat ze se nepotenti…

      0 0
    • Azmir  

      AVid elixir CR, Formula the ONE, hope, je toho dost :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Avid X0, Avid XX, Avid XX WC, Formula The One, Formula The One FR, Hope Tech V2, Hope Tech M4…každý má své výhody a nevýhody :0) Záleží jen na tvé peněžence, váhových a výkonových požadavcích.

      0 0
    • mr.antik  

      Já bych doporučil spiš ty Elixir R. Prostě bez štelovátka, teda pokud máš rád tvrdej chod brzdy a ne gumu.

      Nevim jestli se v nějaký vyšší verzi dělaj bez štelovátka, já znam jen elixir 5 a R

      0 0
      • Smazaný účet  

        Bez štelovátek XX WC :0)

        0 0
        • mr.antik  

          Tak ty chci!

          0 0
          • Vegan  

            :D :D :D

            gramohonici :P

            0 0
            • mr.antik  

              Nechceš moje CR? Červený CR!!!

              0 0
              • Vegan  

                ani ne Johne :) Crka jsou blato :-/ Ja koketuji s myslenkou na The ONE ktere jsou na tom cenove s XX WC cca stejne a vykonem i vahou lepe… XX WC kupovat je podle me blbost.

                0 0
                • mr.antik  

                  nojo, chtěj za to nějak moc, kus hliníku

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Výkonem možná, váhou na tom nejsou The One lépe v tomto ani v jiném vesmíru :0) XX WC jsou lehčí než R1ky, takže logicky, nemůžou být těžší než The One :0)

                  0 0
                  • Vegan  

                    nevim… ale pokud vidim zpravne XX WC 277g / Formula The ONE 226g

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Musíš srovnávat srovnatelné…

                      Avid XX WC

                      Formula The One

                      přední

                      zadní

                      Formula R1

                      přední

                      zadní

                      Sečíst dvě čísla zvládneš :0)

                      Uznávám, že často pravdu nemám, ale zde prostě s argumenty neobstojíš a za tím si stojím!

                      0 0
                      • Vegan  

                        hmmm pekny cisla tak to pak jo, ale porad rozdil v cene a desny vykon mi za 100g nestoji, ale pokud bych resil ciste vahu tak mas pravdu.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Nedovedu si představit, že bych potřeboval vyšší výkon než u elixírů se 183 hope kotoučema…Spíš se za to bojím pořádně vzít. :0)

                          0 0
                          • Vegan  

                            A tak to ja si dovedu predstavit 2× vetsi vykon jak Elixiry R 205/185… pac obcas jsem s brzdenim na stiru

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Taky jezdíš něco jiného než já že? :0) Já mám vysokozdvihé XC :0) Myslím, že bych nerozlámal ani desetikilové Mojo SLR :0)

                              0 0
                              • Vegan  

                                ale tak ja jezdim normalni lehci Endurko ( cti takove to XC Tinkova stylu v nepomerne klidnejsim tempu smerem nahoru, obcas promichane s nejakym tim bikeparkem )

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  jj, taky klidně do kopce, ale z kopce se bojím.. takže podle čísi teorie bych měl brzdám dávat větší záhul než někdo kdo brzdí málo…

                                  0 0
                                  • Vegan  

                                    No ja to delam hlavne vahou kolo ma k 17 kilum ja v chranicich vazim 106kg + batoh nejakych 5 kilo a to je pak hned :-/

                                    0 0
                            • cat  

                              Menil si uz origo desky..pokud jo, pomohlo to?

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Já mám pořád origo, taky nevím co jako další desky :0( Swisstop jsou moc drahý

                                0 0
                              • Vegan  

                                Za tudle sezonu mam jiz 8MY PAR desek… Celkove tam ty brzdy uz maj v predu 24 desky a 16 v zadu… takze jo menil :) Pomoct to samozrejmne pomuze, ale … obcas se moc bojim to do zatacky zalomit, kdyz je za klopkou sraz a neni tam ochrana sit a pokud je to v solidnim sklonu tak rvu za brzdy klidne tak, ze kousek jedu jen po prednim a to pak mizi pred ocima a obcas se od predni trosku dymi no :-/ takze desky mizi pred ocima.

                                0 0
                                • cat  

                                  Tak to je slusny, je videt ze jezdis..Ktere desky ti vysly nejlip?

                                  0 0
                                  • Vegan  

                                    Vzadu SemiSintered Quad dlouho vydrzi, malinko mene brzdi ( coz v zadu nevadi ) a jsou odolne vysim teplotam tzn nedroli se… v predu vozim A2Z Faststop organicke relativne rychle mizi, nedroli se, hnusne smrdi, ale perfektne brzdi.

                                    0 0
                                    • cat  

                                      dik za typ, ty faststopy jsem uz parkrat jezdil a byly asi nej. Jinak dozadu mozna zkusim ty ss.

                                      0 0
                                • mr.antik  

                                  no jak já dal ve FR ty desky A2Z tak už jsou pryč, vydržely v podstatě pár dnů, brzdí to tak nějak stějně s hope kotoučema…

                                  Čili příště se asi vrátim k orginálům nebo zkusim ještě ty goldfreny…

                                  0 0
                                  • Vegan  

                                    joo mizej, ale orginali se mi hned vzdy rozdrolili A2Z mi prijde, ze brzdi nejlip ze vseho co jsem zkousel, ale proste mizi no.

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      mě ty originály přišly v pohodě, ale oni se dělaj organic i sintered, já měl asi ty druhý…

                                      0 0
                                      • Vegan  

                                        Tak pak srovnavej se Sintered A2Z :) Pokud jsme vydel dobre tak si mel organic a to proste tak je, ze v tom bordelu co jsme ve FR jezdili jdou organici dolu hned, Vzdyt ja tam druhy tyden menil desky 3× a prvni tyden jsem dojizdel ty se kteryma jsem prijel a to byli v pulce.

                                        0 0
                                        • mr.antik  

                                          jj mám teď organic a řek bych že původní sintered byly lepší. Respektive v účinku (narozdíl od Juicy) nevidím rozdíl, jen ty organic rychle odchází, pískaj a dělaj ošklivé zvuky.

                                          0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Sintrovaný originál desky mi taky přijdou celkem ok.

                                        0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak to mi docela překvapuje zvlášť na fullu. Já naopak jsem s výkonem Elixirů se 185/160mm kotouči oproti The One trochu nespokojený i na celopevňáku. Mírně tedy jejich projev ovlivňují větší kola, ale to zase ne o tolik (o méně než je rozdíl sousedních velikostí kotoučů).

                            Je jasné, že není moc fér srovnávat Elixiry a The One, když Elixiry stojí třetinu.

                            Na celopevňáku mi to tedy stačí a The One tam kupovat nebudu (přeci jen už takhle mám doma troje The One i když jedny jsou FR), na fulla bych ale Elixiry určitě nechtěl.

                            A taky mám jen vysokozdvihové XC. A končím obtížností někde zhruba na úrovni těžších pasáží Rychlebek.

                            Výkon The One mám na fullech rád ale i na Plzeňsku, kde sjezdy jako v horách nejsou.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              A s pořádným pláštěm vzadu (FA 2,4) nechávám teď zase i vzadu na The One 180mm kotouč a nemám problém, že to bylo příliš kousavé.

                              Na RaR už to se 180mm kotoučem vzadu na The One bylo moc.

                              0 0
                            • mr.antik  

                              Tak na lepší si zvykneš, to je jasný… Samozřejmě já si dovedu představit, že by to mohlo brzdit ještě víc, ale už si nedovedu představit tu situaci, kde bych to využil. Kromě asfaltu možná nějakej trialovej sjezd v alpách. Ale spíš se brzdit odnaučuju…

                              0 0
                              • scret  

                                Mas pravdu, brzdy jsou nepritel rychlosti:)

                                jezdim ve stredohori a desky na Stroker Trailech mi vydrzej klidne 3roky:) Setrim penize a proto nebrzdim…:))

                                0 0
                        • mr.antik  

                          zas nechápu, proč maj tak blbej výkon třeba oproti Rkům, vždyť je to stejná konstrukce, ne? Jedině že by všecko pružilo…

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            možná je to tou karbon páčkou? ale to je teorie… stejně tak jeden pán povídal, že nebrzdí, což má vypovídací hodnotu nula nula nic…

                            0 0
                            • mr.antik  

                              nojo, jestli je to nějakej 300kláda, taky záleží s čim to srovnává…

                              Karbon páka na Jucinách ani Elixírech problémy nedělala…

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Když ale oni ani Rka proti The One nebrzdí :-)

                              0 0
          • Radek Broz  

            200kládovo strejc to má a nadával, že to skoro vůbec nebrzdí.

            0 0
    • BigKarel2  

      Já myslim že s Elixir R a pořádnejma kotoučema chybu neuděláš, a nestojej ani nějak extra moc peněz…

      0 0
    • cat  

      Tedka jezdim Elixiry R CR SL?? asi nejaka OEM verze od Speslu. Celkem ostrej nastup, vykon bych snesl i vetsi, ale jinak vpoho, s novyma deskama by to mohlo bejt idealni za dost dobry penize, jinak The One.

      0 0
      • dzandzara  

        ELIXIIIIIIIII­IIIIIIIIRRRRRRRRRRRRR­RRRRRRR !!!

        Muhehee

        0 0
      • Atilla  

        Ty maj třmen z Juicy, ne? Aspoň tak to má kámoš na Pitchoj. Každopádně mu to nebrzdí, tak jako moje elixir 5

        0 0
        • dzandzara  

          Ano a čo sa ti na tom nepáči.

          Podstatné je, že mne absolútne vyhovujú a to som dosť náročný na kvalitné komponenty. A dávam im zabrať v mojich zjazdoch.

          0 0
        • cat  

          Ne to fakt nemaj. To by byl dobrej ojeb od Speslu:D

          0 0
          • Atilla  

            To vyfotím jsou to elixir 4 SL a fakt maj třmen z juicy. Možna to pude vidět na obrázku pitch pro 09

            0 0
    • Baba-Ji  

      já se rozhoduju mezi novýma XT(s „bradavicí“) nebo Saintama

      …ale říkám si, že na enduro/trail/XC vyjížďky, které provozuju docela často, už budou Sainty moc, ne-li na obtíž

      0 0
      • Smazaný účet  

        Sainty 100× raději než otřesné XT, které ač mají třmen ze dvou kusů, tak se trapně snaží vypadat, že jsou z jednoho a mají kryt na pístku jako staré XT..

        0 0
        • scret  

          mluvis o vzhledu nebo o funkci?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Pouze o vzhledu.. K funkci tady nebude mít podle mě nikdo co říct zatím…

            0 0
            • goofy  

              Vidis, me se treba ty nove XT i libi, ale jeste peknejsi jsou ty lestene XTR :o)

              A podle prvnich testy by na tom nemusely byt vubec spatne. Mozna budouci brzdy az me nastvou nynejsi XT?

              0 0
            • scret  

              ja jenom ze si myslim, ze konkretne u brzd zalezi hlavne na funkci nez na vzhledu…:)

              0 0
              • Kubiczech  

                Ale zase nebudeš vydávat těžce vydělané peníze za hnusné věci. I když u brzd za nějakou rozumnou cenu to jde dost těžko. (:

                0 0
                • scret  

                  maloktere brzdy me prijdou designove pekne:)

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Právě. Líbí se mi Hope a nové Magury. U Avidů naposledy Ultimate a to už je nějaký pátek.

                    0 0
            • DejvGSR  

              Vím, že se tady hodně lidem ty nové vzhledy Shiman XTR 2011 a XT 2012 nelíbějí. Na IQ 6 mám XTR a teď jsem dodělal CRR a tam jsem dal XT. Kvůli libovolné záměně kol a td. jsem volil kotouče 180 mm. V brzdách mám origo kovový desky bez chladiče.A brzděj oboje stejně jak XTR tak XT. Ale brzdí to fakt dobře. Zatím opravdu to nej co jsem měl možnost vyzkoušet. Akorát se ty XT lépe odvzdušňují, ty XTR mají jinak umístěný odvzdušňovák.

              0 0
        • Baba-Ji  

          díky za názory, ale mně se třeba ty nové XT s chladičem líbí(resp. neřeším jejich vzhled, stejně jako u jiných brzd, až na vyjímky). Co mně ale při kladení dotazu zajímalo, byla jejich funkčnost/vhodnost pro dané tipy ježdění.

          0 0
    • Bafoon  

      avid code R – super váha/výkon/málo peněz

      0 0
    • PsychoSX  

      Volal mi Meďoch, ať se přestanu kopat do zadku, že celá tahle diskuse je k ničemu, že má možná těsnění na ty moje Juicy a že mě ještě minimálně na dobu, než budou Elixiry za něco stát, zřejmě zachrání od zbytečný investice. Přesto všem zůčastněným moc díky.

      0 0
      • mr.antik  

        když ti výkonem stačí, tak proč ne… já bych se k juicynám nevrátil…

        0 0
        • PsychoSX  

          Chápu, ale nevim proč, i majitelé mnohem dražších a novějších kousků s podivovali, jak mi Juicyny brzdí. Pokud ale odejdou, zřejmě zvítězí Formula The One…

          0 0
          • PsychoSX  

            No, možná že Formula R1 by po vyzkoušení na Eurobike docela stačily… ale předpokládám, že tu všichni v týhle kategorii budete lobbovat za The One, nebo se mýlim?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Já bych tam s klidem prdnul R1 :0) Ale já se z kopce bojím a jezdím pomalu. Místním střelcům nestačí výkon elixírů, tak by jim nestačil ani u R1. Mě by myslím stačil.

              0 0
    • LáďaH  

      Formula R1.

      0 0
    • PsychoSX  

      Tak ještě malý dotazník. Značka je jasná – FORMULA. A teď typ:

      R1 – že bych trochu zagramařil? A černá s červenym eloxem je sexy

      RX – univerzál za nejlepší cenu

      The One – kotvy jako řemen?! Ale žlutej elox na detailech je špatně :)))

      Samozřejmě vždy s FCS nastavením kroku.

      0 0
      • scret  

        sel bych rozhodne do The One… zadna tezitka to nejsou a zaroven je neutavis jako XC brzdy R1…

        0 0
      • Lister  

        Neví někdo kolik váží RX (případně RX1 pokud to je jiná verze)?

        Budou na kole a zajímalo by mne, kolik by se dalo ušetřit výměnou…

        0 0
    • PsychoSX  

      Rozlousknuto – R1!

      0 0
      • Lister  

        A co? Nepřehřívají se? Přece jen to nejsou úplně typické AM brzdy.

        0 0
        • Georrge  

          to nejsou skoro žádné brzdy které se na levnějších AM kolech prodávaj. Teď mám na mysli hayesy, shimana, avidy a ty dalsi levne srot brzdy… myslim ze horsi nez tyhle R1 nebude

          0 0
          • scret  

            koukam ze se drzis uz skoro tradice, co prispevek, to perla…

            jen tak dal:)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak dneska rano melo smysl zapinat pocitac:)

              0 0
            • Georrge  

              tak jestli mas pocit ze takovy hayes stroker ryde budou brzdit lip jak R1 a budou odolnejsi proti prehrivani…

              0 0
              • scret  

                michas hrusky s jabkama! tys srovnaval znacky a ne typy, to je rozdil… Nebo myslis ze takove Elixiry CRka budou brzdit hur anebo budou horsi jak R1?:)

                tva slova: „…Teď mám na mysli hayesy, shimana, avidy a ty dalsi levne srot brzdy…“

                0 0
                • Georrge  

                  vsak ja porad nechapu co na tom nechapes :D krasne citujes ma slova a je tam krasne videt to slovo LEVNE, tedy mam na mysli LEVNE brzdy vsech vyrobcu, a tedy jejich low modely, ktere se na levnejsich AM kolech objevuji a na kterych lidi bezne jezdi.

                  CR prestoze jsou levnejsi nez R1 uz neberu jako levne brzdy, ale jako stred. A ten ted na mysli nemam.

                  0 0
                  • Vegan  

                    A ted mam pro tebe skandalni odhaleni predstav si, ze lepe jak Elixir CR brzdi levnejsi model Elixir R a dokonce jeste levnejsi model Elixir 5… Ale hazet smycku si kvuli tomu vazne nemusis :o)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      E5 brzdi vazne tak dobre? Asi dostane pritelkyne uzasny darek k vanocum:DD

                      0 0
                      • BigKarel2  

                        Kámošovi 5tky mi příjdou lepší jak moje Rka…

                        0 0
                      • Vegan  

                        E5 by ciste teoreticky mohli brzdit malinko hur jak ER, ale jen neznatelne diky vetsi expance. Jinak jak E5 tak 100% ER brzdi lepe jak ECR.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          V cem jsou jinsi CRka? Mene ostre nebo proste brzdi mene?

                          0 0
                          • mr.antik  

                            asi tak, že já brzdim pákou na gripu. I když je to odvzudšněný pořádně, tak ten krok páky je moc dlouhej, prostě guma.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ja mam brzdy nastavenou tak, ze brzdim asi centimetr od gripu pricemz chod paky je tak 2.5cm. Jeste nemam ani to cervene tocitko utahnute na max. Blbe se po netu posuzuje jak jsou houbovite, promacknout po zabrzdeni jsou kousek. V realu jsme to ale nepororoval, prootze kdyz uz dojde na promackavani, tak kolo je uz davno zablokovane.

                              Jinak teda nedavno jsem nahodil opletene hadice goodridge a zda se mi, ze chod brzd se vylepsil-zostril. Problym s brzdenim ted zpusobuje grip mezi kolem a podkladem:D

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Fakt jdou ty opletené hadice tak moc poznat?

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  mi se zda ze trochu jo…chces si pomackat? Ale plnou cenu bych za ne nedaval, podarilo se mi sehnat lacno hadici tka jsme zaplatil „jenom“ za koncovky.

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    No mně kámoš taky nabízel jeté opletené hadice, ale když jsem zjistil cenu potřebných koncovek, tak mě přešla chuť. Jen ty koncovky by pomalu zdvojnásobily cenu mých brzd :-D. Díky za nabídku pomačkání, ale je to myslím zbytečné, protože jsem nepomačkával CR ani v origo stavu, takže nemám s čím srovnat.

                                    0 0
                                • Vegan  

                                  Jdou.

                                  0 0
                                • HKou  

                                  Jdou, zejména na zadní brzdě.

                                  0 0
                      • logoman  

                        Mam ted na kole elixir 3 a narozdil od juicy 3 jsou neutahatelny :)

                        0 0
                  • mr.antik  

                    prostě si to napsal blbě a ten smysl, jaký to dává, už nepřekroutíš…

                    0 0
                  • scret  

                    von ten slovosled je nekdy v cestine docela dulezitej:))

                    proto se nemuzes divit ze to chapes zrejme jenom ty:)

                    ale duvod proc tahle diskuze vlastne zacala je ten, ze mi prislo, ze jsi opet placnul do vetru nejakou hlasku, tady to konkretne vyznelo tak, ze R1 jsou bozi brzdy (ikdyz s nima vlastne nemas zadny zkusenosti) a ostatni je shit…

                    0 0
                    • Georrge  

                      nj, to je tak kdyz clovek pise ve spechu a neni tu moznost editace, uznavam ze to asi je trochu matouci prispevek.

                      A nemel jsem na mysli to, ze jsou R1 super bozi brzdy, ale ze bych se jich na AM kole nebal. Ono ale neni AM jako AM, pac jak jsem chtel naznacit, tak plno lidi vozi na AM kole levne brzdy, o kterych by jsi pri stavbe AM kola taky v zivote neuvazoval, a jsou s nima spokojeni. A kdyz to zvladnou tyhle levne brzdy, tak nevidim duvod, proc by to nezvladly i R1. Jsou to sice gramarske brzdy, ale z mistnich nazoru a zkusenosti vychazi najevo, ze jsou lepsi nez hayesy, shimana, a minimalne stejne dobre jako elixiry. Kvuli zamereni na nizkou hmotnost ale samozrejme nebudou brzdit jako the one, sainty, code a podobne…

                      Jinymi slovy – vozim shitske hayesy, jsem s nimi spokojen a R1 bych se na AM nebal :)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jenomze v tvem textu je opet rozpor, protze predpokladas ze levne brzdy = shit brzdy coz rozhodne neplati. Viz. predchodi priklady ER, E5,..;)

                        0 0
                        • Georrge  

                          predpoklad – levne brzdy horsi nebo maximalne stejne dobre, jako R1, ale lepsi zadne.

                          0 0
                          • scret  

                            jenom abych si to ujasnil a aby nevznikly zas nejake nesrovnalosti, co tim myslis levne brzdy? nejaka konkretni cena? nebo myslis spodni dno nabidky?

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            *levne horsi nebo max stejne dobre*…a uz se ohybas:))))

                            takze jestli bduu mit na vyber dvoje brzdy, ktere budou stejne dobre, tak jsem luzr kdyz nahodim ty levne..ach jo:(

                            0 0
                            • Georrge  

                              nic neohybam. Prvotne jsem napsal, ze se na levnejsich AM kolech objevuji levne brzdy (mysleny ze spodniho dna nabidky ruznych vyrobcu, pro priklad jiz uvedene Rydy), a ze si myslim, ze R1 nebudou horsi nez tyto brzdy. Z toho vyplyva, ze mam na mysli brzdy, ktere budou slabsi nebo maximalne stejne vykone, jako R1.

                              Chtel jsem tedy dat najevo myslenku (tedy nic overeneho, pouze namet k diskuzi, ale ne k takove jaka vznikla), ze R1 by mely byt stejne dobre, jako jine brzdy, ktere se na AM kolech casto objevuji, ale ktere nejsou pro tento typ jezdeni primarne urceny, ale presto jsou s nimi lidi spokojeni. Rozdil je ten, ze R1 jsou o dost lehci nez vyse myslene brzdy, prestoze by mely brzdit stejne. A tedy pokud jezdi nejake obycejne brzdy, vykonove mu vyhovuji, a chce nove lehci, tak ze ja osobne bych se R1 nebal protoze si myslim, ze budou brzdit stejne. Ne-li lip (nez treba me rydy).

                              A nechapu z ceho si vydedukoval, ze bys mel byt luzr, kdyz koupis levne, byt stejne vykone brzdy…

                              0 0
                              • mr.antik  

                                A teď si představ, že tam nahoře se píše že asi 2× dražší Elixir XX WC (co vozí kulhavej myslím) brzdí hůř než Elixír R.

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Rka ale nemají ten WOW efekt, který tvoří až 1/3 brzdného účinku navíc :)

                                  0 0
                                • Georrge  

                                  může bejt, pokud u XX byla prioritou váha a u R cena/výkon. O R1 se tu ale mluví dost pozitivně co se výkonu týče.

                                  0 0
                                  • scret  

                                    vykon mit muzou dostacujici, ale co chlazeni a jak dlouho vydrzej pri takovym pouziti je vec druha, jak uz tu naznacoval kubad…

                                    0 0
                                    • gazman  

                                      Furt nevím jaký je pro tu brzdu rozdíl makat v DH nebo XC,jako že se víc hřeje a tím se rychleji pokurví? Maximálně vidím rozdíl v tom, že se páka rychleji vyvakluje, když s tím furt třepeš na DHčku:-)

                                      0 0
                                      • mr.antik  

                                        rozdíl je v tom, že normální smrtelník jezdí DH tratě pořád na brzdách…

                                        Takže nejde o výkon, ale o to, kdy se začnou hřát…

                                        0 0
                                        • gazman  

                                          Myslel jsem, že tu píšete o tom, že se brzda DH ježděním dříve zničí, to že se bude víc hřát je jasné, ale to jí jaksi ubližovat nebude, jen ten pilot s toho bude nešťastný.

                                          0 0
                                          • Vegan  

                                            Zalezi jak moc ji zahrejes, pokud fakt hodne tak v kombinaci se starsi brzdovkou stoupa tlak v okruhu a muze dojit k poskozeni tesneni a nemusi dojit hned na poprve k prorazeni tesneni, ale proste po par takovychto excesech k tomu dojit muze. Nic mene to je jedine co mne napada a vicemen je to dano kostrukci trmene jak moc dobre je odvetran.

                                            0 0
                                            • gazman  

                                              Jakmile jen na moment pustíš brzdu, tak se ten tlak okamžitě vyrovná,ale i tak si myslím že nejsi schopen prstem na páce udržet takový tlak, aby se něco stalo s brzdou, vycházím s toho, že se brzda nepoškodí i když za ní zarveš dvěma rukama, čili jedním prstem nemáš šanci udržet nárust tlaku nutný pro poškození brzdy.Brzdovka má navíc velmi malou tepelnou roztažnost. Na kolik si myslíš, že je brzda ohřátá, když prestane przdit (dále se už potom neohřívá, protože nebrzdí a nejspíš už je kolo odstavené)? Řekl bych že to víc jak 250°C nebude, takový je totiž průměrný bod varu DOT4. Máš pocit že se něco stane O-ringu,nebo kterékoli jiné součástce ve třmenu brzdy při 250°C? Nestane se nic.

                                              0 0
                                              • Vegan  

                                                Hele zazitek z Francie, dojizdime dolu po sotoline ( je tam takovy docela sesup na konci ) do Morzine ze Super Morzine, pri jizde se mi zda ze mi nekde neco sici pripadne piska … dojedem dolu pustim brzdu a zadni kolo zablokovane total paka tvrda jak prase, po chvili piskani preslo a pak se vse vratil do normalu nic mene myslim, ze parkrat takto uvarit brzdovku a tesneni z toho nebudou nadsena. Proste jak je to strmy a musi se brzdit jen jednou ( v predu jsem mel po tamnim bahenim dni uz jen kov namisto desek ) tak je to hned.

                                                0 0
                                                • gazman  

                                                  Nečetl si co jsem napsal, brzdiči a jeho součástem nemůže 250°C nijak ublížit a na víc to prostě neohřeješ. Tvůj problém bych viděl na málo místa v expanzce, proto brzdovka neměla kam se roztáhnout a blokla se brzda.Vždycky když odvzdušním brzdy tak nejdříve uberu něco málo brzdovky z expanzky než jí zavřu.

                                                  0 0
                                                  • kubad  

                                                    obložení na deskách snese cca 700st.C a od nich se teplota přenáší přes pístek a těsnění na brzdovku, takže kolik je u těsnění se můžem jen dohadovat

                                                    0 0
                                                  • gazman  

                                                    lukas to dole popsal, když hoří desky a kotouč je fialový, tak na třmeni udržíš chvíli ruku, takže 60–70 °C. To je hodně daleko do teploty, která poškodí brzdič. Takže to máme další argument proti Veganově dle mého nesmyslné teorii o poškození brzd vlivem tepla.

                                                    0 0
                                                  • Vegan  

                                                    OK ubil si me argumenty :)…

                                                    0 0
                                                  • gazman  

                                                    Tak ne, ale připadá mi to co píšu docela logické.

                                                    0 0
                                                  • Vegan  

                                                    No vzdyt ja se nehadem zni to logicky jen proste nechapu co jineho mohlo piskat u tech brzd znelo to jako kdyz sici papinak, ale neresim uz jsem obednal nove a elixiry dam nekam bokem svoji praci odvedly 4 roky vydrzeli. Ted jen cekam jake budou The ONE doufam, ze to bude za ty prachy stat a nebudu sklamanej :)

                                                    0 0
                                                  • gazman  

                                                    No nechci být zlým prorokem, ale jestli si uvařil SAINT… Nebo to tu psal někdo jiný, jestli jo tak to beru zpět.

                                                    0 0
                                                  • Vegan  

                                                    nene Saint jsem ja neuvaril, pac jsem je mel v rukach jen jednou a to jen na chvilicku, Spis elixiry a ty varim z velke casti proto, ze maj maly okamzity vykon.

                                                    0 0
                                                  • gazman  

                                                    Nové formule s oválným pístem, to je výzva! http://lp1.pinkbike.org/…b7115284.jpg

                                                    0 0
                                                  • Vegan  

                                                    Planujes Upgrade ? ja uz mam obednano…

                                                    0 0
                                                  • gazman  

                                                    Ještě ne ale až půjdu do nových brzd tak to budou zase formule

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    K čemu to? :0)

                                                    0 0
                                                  • gazman  

                                                    Větší plocha pístku.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    A nebylo by lepší rovnou udělat 4 pístek?

                                                    0 0
                                                  • gazman  

                                                    Snad je jasné, že čtyři písty by se do tohodle třmenu jen stěží vlezly co? Tady se prostě myslí na váhu.

                                                    0 0
                                                  • mr.antik  

                                                    nebejt to tak ošklivý…

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Musí mít nějakou odpověď na hnusný leštěný shimano a krásný leštěný X0 Silver přeci :0)

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Spíš Shimano a Sram odpovídali na leštěné Formule, které tu byly před nimi http://www.sicklines.com/…-Bianco1.jpg . Pořád to jsou z mého pohledu jedny z nejhezčích brzd.

                                                    0 0
                                                  • gazman  

                                                    Jsou v pohodě.

                                                    0 0
                                                  • gazman  

                                                    Jestli jde o barvu, tak od doby co v česku existuje eloxovna je zbyteční to řešit ne? :-)

                                                    0 0
                                                  • mr.antik  

                                                    barva může být ok, ale spíš ten aerodynamický tvar nic moc a páka ve tvaru vlnky mi hodně připomína turistické brzdy…

                                                    0 0
                                                  • gazman  

                                                    Design je v poho.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Jeste jedna vec mne napadla. Nemaj shimano kovovy pistky? Tak by pak prenos tepla byl podstatene vetsi, nez u avidu, ktere maji pistky z nejakeho plastu.

                                                    0 0
                                                  • soc  

                                                    Teoreticky ano, zase na druhou stranu Shimano predstavilo chladice :) Idealni by byl kousek keramiky, nebo dreva mezi pistek a desticku.

                                                    A kdyz se kouknes na tu fotku tech ovalnych formuli, tak dosedaci plocha pistku neni rovna, ale zvlnena, taky zpusob, jak snizit prenos tepla z desticky do pistku.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Jop:)

                                                    0 0
                                                  • gazman  

                                                    Viděl jsem.Dobrá vychytávka.

                                                    0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Ta telota se da trochu odhadnout i podle barvy kotouce-kdyz se radne upece. Jasne, zalezi to ma materialu, ale aspon pro predtsavu jsou ty barvy uvedene treba tady:

                                                http://kovarna.webzdarma.cz/…y_teplot.htm

                                                0 0
                                                • gazman  

                                                  Teplota kotouče ti toho o teplotě brzdiče moc neřekne, nečetls co jsem psal, brzda bude brzdit do té doby, než se brzdovka uvaří, a to je kolem 250°C

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    No, tak teplota desek bude stejna jako teplota kotouce. ale slo mi spise na to poukazat jake teploty se tam vyskytujou, protoze urceni teploty ve smyslu „horke jak svina, voda se na tom vari“ je vseobecne knicemu.

                                                    Z praxe s elixirama. Kdyz se z desek kouri, kotouc je fialovy, tak trmen nemusi mit vice nez 60–70°C (da se na nem udrzet chvili ruka). V podminkach CR si asi neumim prestavit, ze by se nekde dal ohrat trmen brzdenim nad 100°C a i tak je to porad hodne daleko k varu kapaliny.

                                                    Jinak k tomu ohrivani/neohrivani prehrate brzdy. Ja si mylsim, ze pokud se bude kolo tocit a budes mit snahu brzdit, tak se bude teplota porad zvysovat bo je tam stale nejake treni. Nakonec se to na nejake teplote zastavi (uz se to bude stivat ochlazovat bo rozdil teplot bude dost veliky.

                                                    0 0
                                    • scret  

                                      otazka je jak ta brzdy bude fungovat, kdyz v kazdym druhym horsim sjezdiku ji budes varit… Ale spis bych se bal diky subtilnosti cele brzdy, precijenom na AM jezdeni je potreba taky trochu te bytelnosti… Titerny veci moc nevydrzej…

                                      0 0
                                      • gazman  

                                        To jsem si taky říkal, když mi dorazily The One, fakt jsem měl obavu, ty šroubečky a páčky, fakt nicota a ono to drží už dýl jak dvě sezony, takyuž bylo dost pádů a v pohodě. Je taky možné, že jsem měl prostě jen štěstí.

                                        0 0
                                        • scret  

                                          The One jsem hrozne chtel, ale trochu me odrazuje to maly misto mezi deskama a kotoucem:(

                                          0 0
                                          • gazman  

                                            No to je temná stránka, je třeba si s tím pohrát, s běžnými kotouči je to o nervy, ale s plovoucími HOPE pohoda.

                                            0 0
                                            • Jenda  

                                              tohle mi nejde do hlavy – bud mam fakt kliku na rovny kotouce neba nevim ale ze bych mel na mych dojebanych The One nejak malou mezeru resp ze by skrtali se mi nedeje. Ale zase i pri pace co nejdal od riditek ji promacknu skoro na 1 cm ke gripu coz uz me ne uplne vyhovuje. Proste z nich mam pocit houby :-/

                                              0 0
                                  • HKou  

                                    Brzdná síla je dána zejména převodovým poměrem hydrauliky, páky, směsí desek, materiálem kotouče, pak tuhostí celé soustavy (páka, hadice, třmen). V zásadě všechny brzdy brzdí dobře, pokud jde o občasné jednotlive brždění.

                                    Chleba se láme při dlouhých prudkých sjezdech, ve kterých je třeba brzdit neustále. Tam pak hraje roli odvod tepla od desek a odolnost proti přehřátí (velikost třmenu, plocha desek, objem kapaliny ve třmenu). Pak nastávají problémy s přehříváním (převařená brzdovka, nízký koeficient tření horkých desek, zkroucený kotouč, …)

                                    Podle mě jsou hlavní problém dlouhé šotolinové sjezdy, kde nejde pořádně brzdit přerušovaně spíš než AM flow traily, kde se dá jet rychle a brzdit minimálně před zatáčkami.

                                    Ještě si neodpustím poznámku k té propírané „houbovitosti“ Shiman. Pochopitelně, pokud je páka zpřevodovaná „do pomala“, je snažší ji promáčknout, čímž se ale zároveň generuje větší brzdná síla (pokud není problém v měkké hadici a pružném třmenu).

                                    0 0
        • PsychoSX  

          Zatím nevim, o víkendu vyzkoušim. Reference jsou ale vysoké, takže se ničeho neobávám. I katalog Formuly hovoří o zdárné použitelnosti pro AM/EN. A co zvládly stoletý Juicy bez problému, věřím že tyhle zvládnou taky. Navíc jsou sexy…

          0 0
        • PsychoSX  

          První dojmy super. Skvěle ostré brzdy s příjemným dávkováním účinku až do jednoznačného STOP. Nechal jsem staré zubaté kotouče Alligator (203/160), jednak se mi líbí, jednak jsou zajeté a jednak dobře chladí. Spokojenost. Jen jsem musel posunout páky trochu víc do středu řídítek a to i s řazením a páčkou na sedlovku, mám pocit, že mě matchmejkr do budoucna nemine…

          0 0
          • Lister  

            Díky. Uvidím kolik budou vážit ty moje Formuly, jestli se pak vyplatí upgrade taky na R1 – váhově jsou super a cena se takx dá – jen by se mi na rozdíl od tebe mnohem více hodil ten žlutý elox na One místo červeného na R1. Kotouče budou 183 a 160mm, tak by se to snad nemuselo moc topit – když mě ubrzdí Juicy 5 se stejnými kotouči, tak tohle by mělo taky.

            0 0
      • scret  

        kolik vazis?

        0 0
        • PsychoSX  

          75 kg a po včerejšku musim říct – dobrá volba. Nikomu je nenutim, jen říkám, já jsem spoky.

          0 0
          • scret  

            Vazim cca 77kg + vybava a tyhle brzdy bych se bal vozit na AM kole, ne tak z duvodu nedostatecny sily, ale spis ze se budou prehrivat…

            Docela by me zajimaly zkusenosti po delsi dobe… A hlavne po nejakych kopcich, Beskydy, alpy atd.

            0 0
            • PsychoSX  

              Člověk se nesmí bát všeho co píšou, jako že spíš XC nebo DH nebo trochu víc XC a podobně. Ano, máš pravdu, asi to nebudou brzdy na 10km technickej sjezd v Alpách, ale tam nejspíš upečeš většinu konfekčních brzd. Já se do Alp dostanu max. jednou za rok a na moje backcountry v jižních čechách nebo sem tam na Šumavě to bude OK.

              0 0
              • scret  

                aha, jizni cechy nebo sumava, tak to uz nepochybuju ze budou stacit…

                0 0
                • kubad  

                  stačit asi budou, jiná otázka je životnost při té sodě co budou dostávat prostě je to brzda stavěná na jiné použití

                  0 0
                  • gazman  

                    Co krom desek by mělo na těch brzdách odejít dříve, oproti nějakým DH kotvám a proč?

                    0 0
                    • kubad  

                      čas ukáže :D

                      0 0
                      • gazman  

                        No a jak zjistíš, že to co odejde odešlo kvůli tomu, že je brzda namontovaná na AM a né na XC kole? :-)

                        0 0
                        • kubad  

                          nechal bych to koňovy ten má větší hlavu, podle mě ty brzdy nevydrží tohle nasazení

                          0 0
                          • mr.antik  

                            zas když to ubrzdily J7, tak to asi takovej záhul nebyl…

                            0 0
                            • PsychoSX  

                              No tyvole, takovouhle diskuzi jsem snad ani rozject nechtěl…Hlavně se chlapci nehádejte, hehe. Vydrží – dobře, nevydrží – budou nový. HOWG

                              0 0
                  • scret  

                    v jiznich cechach a na sumave to sodu nedostane, vzdyt tam staci lehce pribrzdovat z kopce a pak te zpomali rovinka:))

                    0 0
    • Frostty  

      100

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.