• Graby

    Zdravím, chtěl bych si udělat radost a pořídit si na ty moje hobby závody nový stroj. Rozmýšlím se mezi vrchařským a aero kolem

    Jak už jsem zmínil kolo mám na hobby závody po celé republice, tzn někde rovina někde kopce. Ke kolu bych doukoupil 2. Par kol závodních kol ( abych měl 1 par vysokých a 2. Par lehkých ).

    Postavou jsem vrchař, ale nevím jestli by bylo lepší vrcharske kolo, nebo si po rovinách pomoci aero kolem.

    Na stejných kolech by byl hmotnostní rozdíl cca 500g až 600g

    Děkuji za Vaše rady a tipy co by byla vhodnější varianta

    0 0
    • gersa  

      SL8? Dostaneš aero kolo s hmotností vrchařského stroje

      0 0
    • scalar  

      Spíš vrchařské, na rovině se stejně jede v balíku.

      0 0
    • BikerM  

      Vetsinu casu na tom kole stravis behem treninku. Mas-li okolo sebe same roviny, vybral bych co nejlehci aero kolo. Mas-li okolo sebe prevazne kopce, volil bych vrcharske kolo. Ony i ty ,,vrcharske” moderni silnicky uz maji povetsinou aero prvky a s kvalitnima vyssima kolama povali dobre aj na rovine.

      Jinak co se tyce ciste meho osobniho nazoru, tak bych nad jinym nez ,,vrcharskym” modelem vubec nepremyslel. Vetsina tech modernich aero kol maji pro me naprosto silenou vahu a povazuji to za krok zpatky. Zavody se totiz rozhoduji predevsim v kopcich a ja sam na kole poznam v kopcich i to, jestli vezu jeden bidon nebo dva, ci mam jeden upitej. :)

      1 0
    • Daf  

      Volil bych spíš klasický rám a aero kola. Něco jako Canyon Ultimate, který sice nemá čistokrevný aero rám, ale i tak je navržen s ohledem na aerodynamiku.

      0 0
      • Graby  

        Souhlasím, ale šel bych spíš do emondy

        0 0
      • jecnak  

        Přesně tak jsem to udělal. Aero kola jsou dnes docela lehká ale aero rámy stále hodně těžké. SLR Emodnda s integrovaným kokpitem funguje jako aero kolo velmi slušně. Hmotnost 7,3 kg, jak je na fotce. Soustředil bych se na aero přilbu, dres a posed – to udělá víc než jakékoli aero kolo.

        3 0
        • gersa  

          Tak já předpokládám, že tohle má každý člen BF vyladěno do posledního milimetru

          0 0
        • Floydie  

          To kolo je takto desne osklivy, ale urcite pekne jede.

          0 0
        • gersa  

          Tím, že by Emonda byla nějak super Aero si nejsem až tak jistý

          0 0
          • Dejv0  

            No úplná wattová propast, ježiš :D

            Nicméně, přečetl bych si znovu na co jecnak reaguje a co píše.

            1 0
            • iceduck  

              No jako 10% (a vic) mi prijde docela dost, otazkou je kolik ta kola vazi a jak to pojede nahoru.

              0 0
          • iceduck  

            Asi nechapu tu tabulku – co znamenaji ta cisla v tabulce (na zacatku) – poradi?

            Mas k tomu nekde i zbytek?

            0 0
          • jecnak  

            A jak to měřili? S jezdcem, bez jezdce? Tipl bych že s jezdcem (vzhledem k výkonu) a jasně vyhrávají kola agresivní geometrií – velmi krátkou hlavovkou. Pokud si to někdo koupí s tím vědomím, pak ok. Není to ale ve finále měření aerodynamiky rámu, ale soustavy kolo + jezdec. Ne každý chce mít závodní posed.

            0 0
            • gersa  

              45km/h Zipp 404. Watter bottle. Pedalling legs manequin (wind tunnel)

              0 0
              • becis  

                jakože na 45 km/h ti stačí 220w? To je imho hloupost.

                0 0
                • gersa  

                  Určitě redaktoři časopisu Tour ocení tvoje připomínky k měření

                  Je to jen rám, kola, láhev a nohy jezdce. Měří tak všechny rámy aby měli srovnatelné podmínky a mohli porovnávat

                  Na reálnou jízdu přidat cca 180w za trup jezdce a 50w valivý odpor… prý

                  1 0
                  • Hagner  

                    ;-)

                    0 0
                    • becis  

                      tak to pak jo, beru zpět :)

                      0 0
                    • Espen  

                      Tohle Aero Cube bych chtěl na příští rok. Myslíš, že to má smysl?

                      0 0
                      • gersa  

                        Co vzít raději Aeroad?

                        Za mě lepší volba

                        0 0
                        • Espen  

                          To máš na mysli přesně jaký kolo? Canyon? To Cube bych mohl mít tak za 80tis.

                          0 0
                          • gersa  

                            Jo, Canyon.

                            To Cube je na jaké sadě? Jaké kola?

                            0 0
                            • Espen  

                              https://www.cube.eu/…mline/679200

                              Nad tímto přemýšlím.

                              1 0
                              • gersa  

                                Za 80k je to dobra volba

                                0 0
                                • Espen  

                                  Jen mám strach, aby to nebylo moc agresivní na mě. Teď mám Cube Agree c62.

                                  0 0
                                  • gersa  

                                    To za tebe nerozhodnu :)

                                    0 0
                                  • tomo_111  

                                    Tak si porovnaj geo a aspon nahrubo si predstav, o kolko nizsie a dalej by si mal riaditka :)

                                    Kde sa k tomu da dostat za tak super cenu?

                                    0 0
                                    • Espen  

                                      Jj, porovnávám už 3 týdny :-). S Agree jsem zrovna mezi velikostma liteningu, takže bych vzal ten menší a tam je hlava o 3 cm nižší.

                                      A nebo vezmu nové Agree o velikost menší na příští rok.

                                      0 0
                              • capo  

                                Mě by tam vadila ta tire clearance…

                                1 0
                          • krokus  

                            Kde se tohle da sehnat tak za 80 tisíc?:⁠-⁠) To je hezka cena.

                            0 0
                  • ladys  

                    Sice něco změří, ale s realitou to nemá moc společné. Úplně ignorují , aero bordel od kol a nahou . To může být vše jinak. Stačí se kouknout co vše řeší týmy F1 aby tento špinavý vzduch odklonili. Je tomu podřízena podstatná část vozu… A dost často mají problémy, že jim nesedí data mezi tunelem, CFD a realitou. A tam se tomu věnují úplně jiné kapacity, lidské a finanční.

                    0 0
              • jecnak  

                To je právě ten problém. Tím jasně vyhrají kola s nízkou hlavou. Navíc bude hrát docela podstatnou roli i šířka řidítek, která také nebude stejná.

                1 0
                • gersa  

                  Spíše jejich tvar. A asi není problém dát na všechny měřené kola stejnou šířku

                  0 0
                  • jecnak  

                    Bohužel bez podrobností těžko soudit. Třeba Trek u Emodny se ještě nechytil do módy úzkých aerořidítek – velikost 60 = 44cm řidítka. Další věc je, jaká je reálná šířka. Jsou to všechno detaily, ale pro tyhle relativně malé rozdíly dost podstatné.

                    0 0
                    • gersa  

                      Tak u vetsiny modelu kol jsou nejaky stock riditka, tak at to meri s nima. Proste tak jak to kolo koupis at vis, do ceho jdes

                      0 0
          • Hagner  

            Jaký je to číslo TOUR?

            0 0
    • jonti  

      Aerodynamika ramu se podle me dost precenuje, proto bych spis vzal univerzal jako Spesl Tarmac SL 7 nebo Canyon Ultimate.

      Kola podle me staci jeden lehky 50–55mm par. I v kopcich ve sjezdech je aero dulezitejsi nez usetrenych 100g na nizsich kolech.

      1 0
      • Graby  

        Hmotnost kol v kopci poznám dost

        0 0
        • jonti  

          Pocit neodpovida rychlosti. Kolik vazis a meris?

          0 0
          • Graby  

            167 a 55 kg

            0 0
            • Raf  

              To je postava na alpský maratony, než na plácání se v českých brdkách. Trošku závidím :D

              0 0
            • ZDRI  

              Jsem na tom podobně (momentálně konečně na svých 170/60) a mám i podobné preference = horská blecha. Za těch 40 let co silnici jezdím jsem vyzkoušel hodně a v tomhle gardu bych určitě preferoval váhu kola a speciálně co nejlehčí kola (nízké ráfky).

              Navíc – pokud s tím nemáš zkušenosti – doporučuji si případný aero rám a vysoká kola napřed naživo vyzkoušet. Mě osobně na nich docela vadí celková „hlučnost kola“, přijde mi, že každá rána (díra), ale třeba i cvaknutí řetězu při řazení na na těchto kolech rámem/koly zesílí. Kolegům to přijde normální, ale mě to prostě s..e :-)

              0 0
      • DaD  

        Přesně tak jonti, Tarmac SL7 je ideální volba. To kolo umí všechno na jedničku a je lehké. I s koly 62/50 tam mám 7.2kg. Kopce, tempo a sjezdy s prstem v nose. Po dlouhodobé zkušenosti musím říct, že jsem lepší kolo ještě nejezdil a to jsem toho vyzkoušel opravdu hodně.

        0 0
        • snas89  

          Tak proc jdes do sl8!???:)

          0 0
          • DaD  

            Tady to máš jasně napsané proč..

            „Díky simulacím závodů s využitím reálných dat náš tým Ride Science ví, že Tarmac SL8 je nejrychlejší závodní kolo, jaké kdy bylo vyrobeno na tratích, na kterých záleží – o 16,6 sekundy rychlejší na 40 km, o 128 sekund rychlejší na Milán – San Remo, o 20 sekund rychlejší na legendárním stoupání Tourmalet“

            Mě totiž ta sedmička už dost výkonnostně omezovala a osma mě posune určitě o parník dál! Jsem naprosto v TOPu, bez gramu tuku navíc a tak to prostě musím honit technikou. :D :D

            12 0
            • snas89  

              No tak to je pak ale naprosto v poradku a plne chapu, ze sl7 te neskutecne brzdi:)

              1 0
    • gemini  

      Nový Giant Propel Adv/SL se jeví jako dobrý kompromis mezi aero a váhou…

      0 0
    • 106Paja  

      Na YT je docela dost videi,kde to porovnavaji a i v kopcich je od urcite rychlosti rychlejsi aero kolo nez nizsi vaha.

      https://youtu.be/mlz52XW6CMM?…

      2 0
      • snas89  

        A je samozrejme, ze vetsina bf se v tech rychlostech bezne pohtbuje:)

        1 0
    • 106Paja  

      Na YT je docela dost videi,kde to porovnavaji a i v kopcich je od urcite rychlosti rychlejsi aero kolo nez nizsi vaha.

      https://youtu.be/mlz52XW6CMM?…

      0 0
    • 106Paja  

      Na YT je docela dost videi,kde to porovnavaji a i v kopcich je od urcite rychlosti rychlejsi aero kolo nez nizsi vaha.

      https://youtu.be/mlz52XW6CMM?…

      0 0
    • Vrci  

      Kolik času ve stoupáních jsi nad rychlostí 20 km/h? Kolík pod ní?

      0 0
      • gerrard  

        Proč 20km/h? Aero složka začíná významně fungovat kolem 30km/h. :) A nad ní se přece běžný hobík z BF pohybuje v kopci obvykle. :)

        0 0
      • jonti  

        staci silnejsi protivitr a ten odpor resis i v 10% stoupani.

        0 0
    • jonti  

      S tak nizkou hmotnosti to mas slozite, vic te trapi aerodynamika, vic citis bocni vitr na vyssich kolech a taky vic citis tezsi kolo. Musis si vybrat.

      Ohledne aerodynamiky bych se ale pred kolem zameril vyrazne vic na posed, obleceni, (idealne kombinezu) a helmu, to dela vyrazne vic nez aero kolo.

      0 0
      • nomecz  

        souhlas, koupit lehke kolo, k nemu vysoka kola a resit ostatni doplnky.a posed. S vahou 55 kg to stejne na nejakou vetsi temparinu po rovinkach neni (cest vyjimkam).

        0 0
    • Graby  

      Rozhodování dopadlo tak že sháním kolo které bude komplet pod 7.3 kg, chtěl bych ultegru di2. Pořídim 2 sady kol ( vysoké a nízké ). Rozpočet je 150 tis. za komplet kolo bez 2. sady kol. Ideální by bylo aero kolo s hmotností do těch 7.3 kg, ale na aero rámu netrvám hlavní je hmotnost. Když by jste někdo věděl o kole co tyto kritéria splňuje nebo je alespoň jim blízko a je skladem ve velikosti na 166cm . Budu rad za nabídky, bazarové nevadí

      0 0
      • PucalkovicAmina  

        Sleduj tohle. Momentálně mají M a L, tedy pokud by se objevilo S, je od 166, snad by ses na to složil. https://www.decathlon.cz/…_/R-p-309323

        0 0
        • Graby  

          Dekáč nechci

          0 0
        • Graby  

          A 8 kg taky ne…

          0 0
          • gersa  

            Bojím se, že budeš muset hodně přitlačit

            0 0
          • PucalkovicAmina  

            Tenhle dekáč bude od příštího roku jezdit v profipelotonu. Tu váhu co bys rád mají kola za 300k+ a určitě né na Ultegře.

            0 0
          • hrota  

            Tak ale rozbij prasátko :)

            0 0
          • kubad  

            150 je ale málo pak

            0 0
          • KRoser  

            Že nechceš „dekáš“ osobně moc nechápu, ale to je tvůj boj. Podle mě je to za ty prachy prostě to nejlepší kolo na trhu.

            Chtěl jsem trochu přidat perspektivu k „důležitosti“ váhy kola.

            Podle http://bikecalculator.com/

            Kopec (aplpe dhuez 13.8km 8.1%) výkon 300W váha kola 8kg (62 min 21 sec)

            Kopec (aplpe dhuez 13.8km 8.1%) výkon 300W váha kola 9kg (61 min 43 sec)

            takže když ušetříš 1kg na kole tak na hodinovém kopci budeš o 38sec rychlejší

            takže rozdíl 1kg bude tady v česku na 5–10minových stoupáních bude max 2–10 sec

            Pořád je to rozdíl „1kg“, když na kole ušetříš 300–500g tak to snad ani na 5min kopci nepůjde změřit.

            Tak můj závěr je takový, že pokud se nesnažíš vyhrát Tour de france tak na váze kola absolutně nezáleží a pokud má kolo pod 9kg tak je to úplně v pohodě a rozhoně tě to v kopcích omezovat nebude.

            6 0
            • Fazzy  

              S timhle už sem tu pákrát narazil, přestože máš pravdu a vidim to naprosto stejně jako ty.

              Je ale potřeba dodat, že pro řadu lidí je důležitej „feeling“, a ten bude na lehčím kole vždycky příjemnější (speciálně u lehkých jedinců), jakkoliv to z pohledu rychlosti nic moc neřeší.

              0 0
              • KRoser  

                Taky souhlasím, proto jsem se to snažil takto uvést ve „faktech“ ten feeling a placebo hodně klame. člověk ušetří 500g na kole a protože utratil kolik desítek tisíc tak si připadá, že do kopce letí jak Pogačar :), ale výsledný rozdíl času je 2sec :).

                Je potřeba stát nohama na zemi a prostě si přiznat, že je lepší trochu potrénovat jak šetřit gramy :).

                0 0
            • KRoser  

              Ještě jen pokud by to někoho zajímalo tak když člověk na tom „hodinovém“ stoupání pojede místo 300w 303w tak rozdíl v čase bude 46sec

              Větší rozdíl jak ubrání 1kg na kole.

              0 0
            • ladys  

              To pojede skoro 5,5W/kg :D

              0 0
            • halfbikert  

              Čistě váha takovou roli nehraje, ale vlastnosti lepšího kola, které je zároveň v podstatě vždy lehčí určitě ano. Konkrétně u mě Scalpel 3 vs scalpel hi mod mi dělá rozdíl na 10–12 minutových kopcích kolem 30 vteřin.

              0 0
          • PucalkovicAmina  

            Naskladnili S. M i L už jsou pryč, určitě se brzy objeví zde v galerii :-) Nic lepšího nesezeneš, můžeš prodat ty aero záplety a třeba se dostaneš na těch 7.3…

            0 0
            • jonti  

              Mel jsem to objednane, ale objednavku jsem uz zrusil. Je to velmi lakave, nazivo vypada velmi dobre, ale par veci me odradilo. Nema uplne lehky ram a taky jsem se obaval 65mm kol. Navic se mi uplne nezda geometrie, kde u L je reach jen 491mm a dohani se to 120mm predstavcem.

              Pomer cena vykon je super, ale nakonec asi zaplatim o neco vic a koupim si lepsi kolo, treba RCR od Van Ryselu.

              0 0
              • Graby  

                Zatím největší favorit asi tohle https://darebikes.eu/…-ultegra-di2

                0 0
              • Fazzy  

                Nechci do toho nějak kecat, ale reach jen 491? Nechtěl si napsat 391? I to by byla vcelku bežná hodnota pro Lko. Stejně tak představec 120 neni nic neobvyklýho. No a pokud by nevyhovovaly 65mm kola, tak je můžeš prodat asi tak během deseti minut a koupit nižší se zcela minimální ztrátou. Ale je to samozřejmě tvoje volba. Pokud dostříkneš na RCR, tak proč ho nevzít :)

                0 0
                • jonti  

                  Ano, 391 mm. Je to bezna hodnota, ale s vyskou 187 cm mi vic sedi o trochu vetsi L-ka, jako ma treba Canyon Ultimate reach 402 nebo Addict RC 395 mm.

                  Taky mam pocit, ze je to spis sprinterske – velmi tuhe kolo, neni to univerzal. I kdyz ve forme muzu mit FTP 325W, silove jsem na tom bidne a 1000W jsem se nikdy nepriblizil. Proto se domnivam, ze vyssi tuhost nevyuziju.

                  0 0
                  • Fazzy  

                    Já myslim, že tuhost se hodí vždycky, nezávisle na absolutních wattech :) Ale bůhví, jak to u dekáče s tuhostí je.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Tuhost se naopak hodí přesně taková, jakou dokáže jezdec využít. Třeba na keirin se jezdcům dělá několik kol s rámy různé tuhosti podle toho v jaké jou formě v průběhu sezóny. V běžných podmínkách je také méně tuhé a více pohodlné kolo na silnici rychlejší.

                      0 0
                      • gerrard  

                        To s tím keirinem ses dověděl kde? O ničem takovém nevím a každý sprinter jde po maximální tuhosti. Napadají mně jenom japonci.

                        0 0
                      • Fazzy  

                        Nevim, možná máš pravdu, ale tuhej rám podle mě líp přenese výkon, ať už jakejkoliv. A nenapadá mě, proč to nechtít, kor u skoro 190cm chlapa :)

                        0 0
                        • Krejza  

                          Že by pohodlí?

                          1 0
                          • jecnak  

                            Navíc 190 cm chlap může mít ftp 250 nebo taky 400. Může mít 80 kg nebo 120. Může šlapat zelí nebo umět šlapat jako dráhař.

                            0 0
                            • jonti  

                              FTP roli moc nehraje, spis se ta tuhost hodi pri 500–600W nastupech. Kdyz nekdo jiny nastupuje okolo 800–1000W, ma pozadavky na tuhost vyrazne vetsi.

                              Podle me prilisne tuhost byla duvod, proc byl i mezi profi jezdci o dost oblibenejsi Tarmac SL6 nez posledni Venge.

                              0 0
                          • Fazzy  

                            Tuhost nemusí nutně znamenat tvrdost.

                            0 0
                          • gersa  

                            To že je rám tuhý v záběru ještě nutně neznamená, že je nepohodlný

                            Viz Tarmac SL8. Nikdy jsem neměl lepší kolo v záběru a přitom je pohodlí naprosto dostatečné, Oproti Orbei jsem si jen polepšil

                            0 0
                          • Fazzy  

                            Navíc se tu bavíme o silně abstraktní veličině. Ten rám může bejt klidně měkkej a menším trojúhelníkem teprv získá tuhost jinýho, třeba i většího rámu.

                            0 0
                        • jecnak  

                          Záleží na konstrukci – boční tuhost rámu – ladit dle výkonu jezdce a stylu šlapání. Vertikální (zadní stavba) ladit dle hmotnosti jezdce a použití (dráha/perfektní silnice/tanko­dromy). To je samozřejmě teorie, která se dá uplatnit u znalého rámaře při stavbě na míru (sám rámař by to ale měl vědět a doporučit vhodné trubky a jejich kombinace), ale ne u konfekce. Tam lze maximálne odhadovat podle tvaru a průměru trubek případně z použití nějakého pružícího prvku – isospeed, podsazené sedlové vzpěry apod.

                          0 0
              • PucalkovicAmina  

                Mluvilo se tu o závodním kole a když dá člověk odkaz na závodní kolo za asi nejlepší cenu na trhu, tak to některým nevoní. Defakto zaplatíš jen kola a komponenty a rám je jako bonus, jelikož Decathlon to bere jako reklamu na příští rok kdy vstoupí do Pro Tour. Fakt nechápu co se vám chlapy honí hlavou. Jestli chcete levný a solidní kolo, tak si kupte nějaký Cube, Giant nebo Canyon, ale za tyhle peníze to nebude žádná závodní mašina a ještě v elektrice.

                1 0
                • Hagner  

                  Třeba nemá rád Decathlon ;-)

                  0 0
                  • Graby  

                    Přesně tak. Tarmac sl8 je teď asi nejlepší kolo vůbec a někdo si stejně vybere něco jiného, protože nemá rad specialized, nebo si mu sl8 jednoduše nelíbí a má radši jiné kola.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.